Val je over het woord 'indiaan'? Zo wordt die lokale bevolking in de jungle gewoon genoemd hoor. Dat verzin ik niet zelf.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:31 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Je denkt dat een indiaan de schedels heeft meegenomen voor een totempaal?
Ryan, lees ook de quotes bij posts.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
As ze een oversteek doen, doen ze de mobiel in de tas.
Dat lijkt mij niet. Je hoopt te overleven en dan heb je je paspoort hard nodig.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:07 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
2 lichamen die als dood gewicht met het water meegaan kunnen rustig in een bocht blijven ''steken''. Of achter een tak/boom blijven haken. Dat kan op 10mtr zijn, op 10km zijn en helemaal niet zijn. De perfecte staat van de tas lijkt er eerder op te duiden dat ze die achter gelaten hebben. Nodeloos gewicht als er geen nuttige dingen in zitten en je echt verdwaald bent in het woud. (alhoewel ik dan de inhoud eruit gekieperd had en de tas gehouden had, want handig).
Ik denk dat de meeste mensen allang terug zijn van die 80 toen deze twee dames de wandeling gingen maken...quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat ze die camera wrs alleen tot el mirado hebben gebruikt om evt. foto's te maken, daarna bij te lichten en toen kwam snel het ongeluk.
Vergis je niet ik las dat 80 mensen per dag op dat pad lopen, iig een paar mensen zouden hen moeten hebben gehoord of gezien als ze de volgende dag nog hadden geleefd. Zo ver hadden ze nooit kunnen hebben gelopen, dat ze niemand meer hadden tegengekomen in de volgende dag. Ze hadden ook rechtsomkeer kunnen maken nl. met daglicht. Hebben ze niet gedaan, wrs omdat ze al verongelukt waren.
Nee, Piranha's komen alleen in Zuid-Amerika voor.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:09 schreef kraakschandaal het volgende:
Zitten er piranha's in zo'n Panamese rivier?
Maar de dag daarna gingen er weer veel mensen naar toe.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:41 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen allang terug zijn van die 80 toen deze twee dames de wandeling gingen maken...
my 2 cents...
Instilstaand water toch?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:44 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Nee, Piranha's komen alleen in Zuid-Amerika voor.
Zou kunnen, is dat een gegeven?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar de dag daarna gingen er weer veel mensen naar toe.
Piranhas are indigenous to the Amazon basin, in the Orinoco, in rivers of the Guianas, in the Paraguay-Paraná, and the São Francisco River systems.quote:
Maar de noodkreten de volgende morgen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:46 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Zou kunnen, is dat een gegeven?
Dan nog, wellicht te laat om noodkreten in de nacht te horen.
Hike ervaring in bergachtig gebied? Ik was in mijn toptijd na 6, maximaal 8 uur wel óp. Toen sportte ik fanatiek, deed in de natuur zwaar fysiek werk en hiken was mijn hobby die ik minimaal eens per 6 weken kon uitvoeren in berggebied. Die meiden zijn relatief ongetraind. Ik zie hen daar echt niet 8 uur achter elkaar doorlopen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze zijn na 1 nacht in de bush, niet eens 24 uur, niet dusdanig uitgeput dat ze niet meer terug kunnen lopen hoor.
Nogmaals: Hoe kwamen hun resten dan in de rivier?quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jawel zeker, maar jongemeiden van 21/22 jaar uit Nederland zijn dan niet geheel en totaal verwoest, volgens mijn bescheiden mening. Of denk je wel?
Dat is ook de clue, het ongeluk kwam heel snel na 18:55 u op el Mirador.
Maar ze hebben genoeg reserves als het er op aan komt om iig 24 uur nog wel behoorlijk bij de tijd te zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hike ervaring in bergachtig gebied? Ik was in mijn toptijd na 6, maximaal 8 uur wel óp. Toen sportte ik fanatiek, deed in de natuur zwaar fysiek werk en hiken was mijn hobby die ik minimaal eens per 6 weken kon uitvoeren in berggebied. Die meiden zijn relatief ongetraind. Ik zie hen daar echt niet 8 uur achter elkaar doorlopen.
en wij zijn ook welkom:quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:37 schreef A_Fortiori het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)aar_Nederland__.html
er komt dus binnenkort een bijeenkomst
quote:Een woordvoerster van de familie van Kris en Lisanne laat weten dat het de bedoeling is binnenkort een bijeenkomst te houden voor iedereen die zich betrokken voelt bij de zaak. Over een datum, de plaats en over de opzet van de bijeenkomst, wordt nog overlegd.
Nee. Zover ik de woorden van die gids goed heb begrepen kom je normaliter (conditie gids of conditie toerist als de meiden; ongetraind?) bij daglicht na 2,5 uur vanaf de Mirador bij de eerste oversteek.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, maar toen zijn er al dingen gebeurd dus. Ik heb inmiddels genoeg gekeken, en weet wel dat alles nog steeds vrij onduidelijk is van wat waar precies zit qua gevaar. Stel dat ze rond 21:30 u nog aan het dwalen waren, dan komen ze toch bij een oversteek.
1. het flesje kan gevuld zijn bij de rivier, meerdere keren, of bij andere stroompjes die van boven naar beneden gaanquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
1. waterflesje.
2. niemand heeft hen gehoord of gezien de volgende dag, terwijl het een druk pad is.
3. volgende dag gelegenheid om terug te keren, hebben ze niet gedaan, waarom niet omdat ze niet op het idee zijn gekomen? Of er niet meer waren?
4. een oversteek op ongeveer 2 km van el mirador (volgens Mata), wat te doen is in het donker.
5. en nee ik denk dat een paar gezonde Hollandse meiden in de bush niet al na een paar uur nacht geheel versleten zijn.
Doofpot. Die meiden zijn verdwaald en dood. Klaar.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:09 schreef StaceySinger het volgende:
vanuit Boquete:
btw.
Mevr Pitti (OM) is in Nederland om met de ouders van Kris en Lisanne te praten
De speciale eenheden zijn al niet mer gezien sinds een week
denk dat ze de zaak in de doofpot wil stoppen
dat ze het af willen doen als verdwaling en niet verder gaan zoeken
dus het is niet zo dat je ze niet zag ivm slecht weerquote:Op donderdag 3 juli 2014 13:09 schreef StaceySinger het volgende:
vanuit Boquete:
btw.
Mevr Pitti (OM) is in Nederland om met de ouders van Kris en Lisanne te praten
De speciale eenheden zijn al niet mer gezien sinds een week
denk dat ze de zaak in de doofpot wil stoppen
dat ze het af willen doen als verdwaling en niet verder gaan zoeken
Maar toen liepen die meiden al lang niet meer op de pianista waar die 80 mensen per dag overheen lopen. Toen liepen zij op het verlengde daar van: een trail die nauwelijks gebruikt wordt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar de dag daarna gingen er weer veel mensen naar toe.
Overdag hoor je noodkreten in de nacht niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:46 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Zou kunnen, is dat een gegeven?
Dan nog, wellicht te laat om noodkreten in de nacht te horen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |