Maar dan nu met moord en bijna totale verdwijning.quote:

Moord/doodslag en gedumpt. Ik sluit het niet uit.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar dan nu met moord en bijna totale verdwijning.

Aernout ben ik niet (ik ben daar zelfs geen user) ,screenshots moet je zelf maar maken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]![]()
Dus je bent Aernout. Jij verwijst naar een buitenlands forum waar geheel toevallig een Nederlander actief is. Maar houdt de link bewust vaag.
Was jij niet ook degene die beweerde met locals daar contact te hebben? En is dat dan die persoon die je quote? Je 'contacten' zijn dus users op een ander forum die daar zeggen in die omgeving te wonen. Yeah, right.

Dat komt omdat je dat bij ieder afzonderlijk geval weer doet en dus het overzicht niet ziet. Deze link is een toevoeging aan meerdere links die er al zijn.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:35 schreef Copycat het volgende:
Dus ... Van twee afzonderlijke berovingsverhalen is het een kleine stap naar moord met zo goed als volledige verdwijning? Ik vind het persoonlijk een giant leap.
En logisch dat die ouders alles goed onderzocht willen hebben voor closure.

Krijg ik nog antwoord op mijn vraag? Het is geen enge vraag hoor..quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:43 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Aernout ben ik niet (ik ben daar zelfs geen user) ,screenshots moet je zelf maar maken.

Wie mij contacten uit Boquete zijn gaat je geen flikker aanquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Krijg ik nog antwoord op mijn vraag? Het is geen enge vraag hoor..

Nuttige post, hier ben ik het ook mee eens. Is het al bekend waarom de politie nu zo weinig loslaat over het onderzoek en wat er op de mobiels/camera stond?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik krijg sterk het gevoel dat er door de media en vanuit Panama onmiddellijk gestuurd is op de theorie van een ongeval. Alleen de ouders hielden ook vast aan een mogelijk misdrijf.
Een misdrijf zou volgens veel mensen onmogelijk zijn omdat de bezittingen uit de tas niet zijn gestolen, omdat een dief, verkrachter, (serie)moordenaar niet 'op de loer ligt' in de jungle (), omdat het echt geen gevaarlijk gebied is qua misdaad, omdat verdwalen er regelmatig voorkomt en moord/verkrachting eigenlijk nooit (aan verdwalen zelf ga je niet dood) e.d. Het zou ook niet regelmatig voorkomen dat daar mensen spoorloos verdwijnen want daar horen we nooit iets van.
De conclusie van veel mensen is dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat er sprake is van moord en dat we die optie dus maar moeten vergeten.
Gedurende dit topic komen echter feiten boven water dat het helemaal niet zo veilig is in Boquet. Dat er eerder toeristen spoorloos verdwenen zijn en er nooit een doodsoorzaak achterhaald is. Ook locals verdwijnen soms spoorloos; sinds de vermissing van de meiden al 2 locals. Roof en moord op expats, gepensioneerde buitenlanders en huisoppassers is een aantal malen voor gekomen in de afgelopen jaren. Er wordt gewaarschuwd voor berovingen op de Pianista trail. Er schijnen drugskartels actief te zijn in de regio. En nu dus het bericht dat er twee echtparen onder bedreiging vaneen vuurwapen zijn beroofd op een trail, de daders bekend zijn en vrij rondlopen omdat deze toeristen niet zijn gebleven om vervolging mogelijk te maken.
Het zijn met name de gidsen die vasthouden aan het verdwalen en verongelukken scenario. Gidsen zijn locals en zijn dus bekend met de criminaliteit in het gebied. Ook met de verdwalingen, spoorloze verdwijningen en het ontbreken van bewijs/aanwijzingen voor de doodsoorzaak in afgelopen zaken. Nu kunnen zij natuurlijk geheel oprecht zijn, het kan echter ook dat zij bewust vasthouden aan hun theorie omdat die hen helpt in hun broodwinning terwijl de misdaadtheorie toeristen kan weerhouden om naar Boquet te komen wat voor inkomstendaling zorgt. Zie de taalschool die de waarschuwing voor rovers uit de tekst van de Pianista trail hield. Slechte reclame weren.
Een misdrijf is dus minder ver gezocht als 'men' ons wil doen geloven. Dat is de toegevoegde waarde van zulke informatie.

complete onzin van die Ouder1,de gidsen willen juist doorzoeken en het Om wil niet verder zoeken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:02 schreef ntm het volgende:
Het zijn met name de gidsen die vasthouden aan het verdwalen en verongelukken scenario

Er staat al lange tijd de vraag open (meermaals gesteld) wat het uit maakt of het hoog of laag water is bij keien op een pad niet in de rivierbedding. Nu draai je er weer omheen. Wat is dat toch met jou?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:51 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Wie mij contacten uit Boquete zijn gaat je geen flikker aan

1e twee alinea's heeft ze wel een puntquote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
complete onzin van die Ouder1,de gidsen willen juist doorzoeken en het Om wil niet verder zoeken.

Zoek dat zelf ff lekker uit manquote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er staat al lange tijd de vraag open (meermaals gesteld) wat het uit maakt of het hoog of laag water is bij keien op een pad niet in de rivierbedding. Nu draai je er weer omheen. Wat is dat toch met jou?

Wat heeft doorzoeken te maken met willen onderzoeken of het een misdrijf was? Deze post van je is complete onzin. Betrokkenheid en doorzoeken (betaald dor de ouders trouwens) is goede reclame voor de gidsen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
complete onzin van die Ouder1,de gidsen willen juist doorzoeken en het Om wil niet verder zoeken.

hou ff op met je oeverloze gezuig manquote:

Dit.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:12 schreef Multivitamine het volgende:
Een dood door derden, opzettelijk dan wel per ongeluk, lijkt mij niet uit te sluiten. Niet zolang er geen bewijs is dat het niet om een misdrijf gaat. Er is überhaupt niet genoeg bewijs om welk scenario dan ook uit te sluiten.
Er is maar één kwaadwillend persoon nodig om een ander uit te schakelen. Dit betekent niet dat iemand 'vast niet ergens op de loer' lag, zoals anderen als argument voeren om een misdrijf uit te sluiten, maar dat ze op het verkeerde moment op de verkeerde plek waren. Wie zal het zeggen?
We weten niet wat er is gebeurd, we weten helemaal niets, alleen dat de dames dood zijn. Het is grappig om te zien dat mensen hun scenario als waarheid willen beschouwen, of een ander afbranden op hun speculaties, omdat ze blijkbaar hun ego moeten voeden met, al dan niet negatieve, aandacht en reacties.
Discussiëren is gezond, mits de manier waarop er gediscussieerd wordt goed is. Ik heb in dit topic helaas teveel reacties gelezen waar personen niet inhoudelijk reageren, maar per se hun gelijk willen halen ten koste van een gemoedelijke sfeer in dit topic.

Laat je niet gek maken. Zolang niemand iets weet, hebben we 3 sceanario's toch?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Ik voel me soms bijna verplicht om steeds te zeggen dat voor mij een misdrijf de tweede optie is en verongelukken de eerste want als men denkt dat ik van een misdrijf uit ga dan krijg ik zoveel shit over me heen hier..![]()
Feit is dat ik het gewoon niet uitsluit en steeds minder onwaarschijnlijk acht. Maar idd zijn er users die met hand en tand hun theorie verdedigen en elke andere theorie of vragen over hun theorie afdoen als 'onzin' of 'belachelijk'.

Fixed. Dat ze gestorven zijn lijkt wel voldoende aangetoond.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:27 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken. Zolang niemand iets weet, hebben we 3 sceanario's toch?
Verdwaald en gestorven vermoord
Verdwaald en verongelukt (tegelijkertijd?)
Ontvoerd en vermoord
Dus mag ieder zijn of haar mening hier over geven

Hoe klein de mogelijk ook is dat ze verdwaald zijn en gestorven, die kans is er wel degelijk. Deze optie moet men niet uitsluiten. Toch geef ik je ook gelijk. Dus zijn er 4 scenario's:quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Fixed. Dat ze gestorven zijn lijkt wel voldoende aangetoond.

Ik kan bijna helemaal met je meegaan. Maar verdwalen is geen doodsoorzaak en gestorven ook niet. Wat bedoel je dan met gestorven als je niet een misdrijf of een ongeluk bedoelt? Uitputting/uitdroging/verhongering/ziekte/slangen/spinnen?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:37 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Hoe klein de mogelijk ook is dat ze verdwaald zijn en gestorven, die kans is er wel degelijk. Deze optie moet men niet uitsluiten. Toch geef ik je ook gelijk. Dus zijn er 4 scenario's:
Verdwaald en gestorven
Verdwaald en verongelukt (tegelijkertijd?)
Verdwaald en vermoord
Ontvoerd en vermoord

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |