abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141873157
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
En in alle overige 99.899 universums zijn ze gewoon verdwaald.
Aan verdwalen overlijd je niet.
pi_141873210
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:36 schreef StaceySinger het volgende:
This info is from weather station Boquete, Volcancito Arriba, ICHIRIQU12
elevation: 4961 ft

It shows data for March 5, 2014 - April 5, 2014

......................... High ....... Low............Average
Temperature_____74.5 °F____64.1 °F____67.6 °F
Dew Point_______62.3 °F____55.2 °F____59.8 °F
Humidity__________87%_____62% ______76.5%

Precipitation_______0 in
Ik snap alleen nog steeds niet wat dat met die stenen op het pad te maken heeft. Kan je dat nog uitleggen?
pi_141873269
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Had ik er toch bijgeschreven: duim en onderbuik.

Maar goed, omdat je zo aandringt. Ik heb in een gedachtenexperiment 100.000 parallelle universums gecreëerd, identiek aan het onze. In elk van die universums heb ik in gedachten twee meisjes op 1 april losgelaten in Boquete. In één geval bleek dat er sprake was van een misdrijf waarna de lichaamsdelen verspreid zijn. In 100 universums bleek, in mijn gedachten, dat ze eerst verdwaald waren en vervolgens tegen een persoon met de verkeerde bedoelingen zijn aangelopen. En in alle overige 99.899 universums zijn ze gewoon verdwaald.
O, ik denken dat je gebruikmaakte van statistieken omtrent verdwijningen in Boquete.
Is er überhaupt iemand gegrepen door een kat of slachtoffer geweest van een moordenaar?
Hoeveel heeft men nooit meer gevonden, zoals de Britse jongen uit 2009?
I´m back.
pi_141874256
Buiten toch wel een aantal spoorloze verdwijningen van zowel toeristen als locals in dat gebied komt er ook best veel misdaad en moord voor:

https://www.google.nl/#q=murder+boquete

Wel vonden de meeste moorden in huis plaats. Of zou dat ook te maken hebben met een erg kleine kans op ontdekking van een moord in de jungle waardoor het dan 'verdwaald' heet?

Misdaad is mijn tweede gok maar dit geeft aan dat het echt geen verschrikkelijk onwaarschijnlijk scenario is.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 00:15:52 #55
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_141874540
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:26 schreef Ouder1 het volgende:

Maar als ze dat gedaan hadden dan waren ze dus weer veilig in Boquet terug gekomen? Dus ze zijn naar de Mirador doorgelopen en dáár zijn ze ipv omgekeerd wat de bedoeling is bij de Pianista juist door gelopen.. toch?

:? Ik snap er nu niets meer van. :N
Dat zie je duidelijk in de Metronews video ja.... je hebt een eerste y-splitsing... links een pad door de jungle en bergen, een rondwandeling weer terug naar Boquete..

En rechts ga je naar de Mirador... waar je dus maar moet raden dat hij dat is, het uitkijkpunt.. waar je de zee kunt zien.. verder is er niets, en daal je als je rechtdoor gaat, wat ze het idee kan hebben gegeven: ach, zo komen we ook wel in Boquete weer uit, we gaan toch omlaag.

Ja, als ze op de eerste splitsing links waren gegaan, waren ze weer in Boquete uitgekomen, al zegt de gids dat het ook waarschijnlijk is dat je er zou verdwalen... maar ja, Lonely Planet en 80 man per dag willen juist allemaal dat uitzicht op die ene plek... dus kan goed begrijpen dat Kris en Lisanne dat ook wilden.

Maar in principe was het linkerpad dus veel meer geschikt voor een wandeling zo "laat" op de middag.. als het toch meer ging om de tijd wat te doden en de omgeving een beetje op te snuiven. En je hoeft niet dezelfde weg terug, maar kunt rondwandelen.

Toch zegt Ingrid ook nog steeds: we weten niets... dus of ze echt op dat pad zijn geweest en dagen hebben rondgelopen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Perico op 04-07-2014 00:40:09 ]
pi_141874848
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 00:15 schreef Perico het volgende:
Toch zegt Ingrid ook nog steeds: we weten niets... dus of ze echt op dat pad zijn geweest en dagen hebben rondgelopen...
Ik begreep wel uit dat filmpje dat er ook kleding van Kris was gevonden op die route.. Dat maakt het toch nog waarschijnlijker?
  vrijdag 4 juli 2014 @ 00:37:33 #57
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_141875339
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:54 schreef Jezus9 het volgende:
Tijdens dat filmpje (is er overigens al een vertaling van gemaakt?) kwam dit beeld voorbij, een schuurtje:

[ afbeelding ]

Wat zeiden ze hier in het Spaans? Gewoon niks interessants en slechts gewoon een soort 'sfeer beeld' of dat dit een plek is waar iets aan de hand is? En waarom staat dat schuurtje zo in elkaar gedoken?
Ze zeiden dat de meiden hier mogelijk hadden kunnen verpozen, maar dat ze het waarschijnlijk gemist hadden, door nacht of nevel..

Er werd niet bij gezegd waarom de schuilplaats vervallen is, wel dat hij bekend is bij de lokale bevolking. Zoals alle schuilplekken die verder van het pad afliggen. De boerderij waar ze zijn op 5 min 48 in het filmpje, moet je weten te liggen, zeggen ze.

Wel veel onduidelijkheid over de tijdspanne. Bij de laatste rivier zeggen ze: dit is 12 uur nadat we waren begonnen op het pad.

Maar even later zeggen ze alweer dat ze drie dagen onderweg waren, en nog maar op de helft waren van de trek naar Bocas de Toro. Omdat ze al een dag langer onderweg waren dan gemeld, werden ze al "gered" door de Sinaproc(?), die reddingswerkers slash parkopzichter/politie lieden.
pi_141876690
Dat er van die schuilhuisjes zijn, is voor mij nieuw.
I´m back.
pi_141878434
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 01:20 schreef Ryan3 het volgende:
Dat er van die schuilhuisjes zijn, is voor mij nieuw.
Toch wel mooi dat er eens per 5 topics een nieuw feitje boven water komt _O_
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141879462
Posted by skeptictoo :

I have been reading the posts and the very thoughtful comments. As a resident of Boquete I would like to add some of my own, both factual and opinion. First as to the weather. April was very dry here and there had been little rain since some time in December. The rivers in Chiriqui and Bocas provinces were low.
That these women would have returned to resume hiking that trail is hard to believe. But even given that they did, to believe they would continue to press on as the trail got more difficult and into the darkness is inconceivable to me, based upon time frames and their itinerary. It gets dark early when you are in cloud forest with dense canopy. Not all crime is reported but I believe it was in 2012 that there were 2 separate incidents of tourist couples robbed at gunpoint on that trail. In both cases the tourists left Panama as scheduled. That meant they did not testify and thus in both cases the perpetrators were released. It is clear why tourists make good targets.
My next comment is regarding this 'volunteering'. I believe there are many organizations worldwide that are reputable. However, I would caution anyone considering this to do their homework. I have no knowledge of their particulars and therefore am not referencing their specific situation, though I am curious. Anyway, my understanding is that most often the volunteers pay for the privilege, plus lodging, language classes, etc., and I view it as an interesting way to fill empty seats in language class, otherwise empty rooms at hostels, and generating income for associated activities.

websleuths.com

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 04-07-2014 09:32:00 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:26:22 #61
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141879566
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:19 schreef StaceySinger het volgende:
Posted by skeptictoo :

Heb je een linkje?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141879694
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heb je een linkje?
heb het erbij gezet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:35:18 #63
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141879714
Heb je misschien een directe link?
pi_141879792
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:35 schreef Copycat het volgende:
Heb je misschien een directe link?
http://www.websleuths.com/forums/showthread.php?p=10699390

(Tekst kopiëren en googlen..)
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:41:17 #65
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141879818
En wat voegt het toe? Er zijn twee toeristen onder schot beroofd. Dus?
pi_141879955
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:41 schreef Copycat het volgende:
wat voegt je vraag toe ?
pi_141880209
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:49 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

wat voegt je vraag toe ?
Ben jij Aernout?

Die post daar op een Engelstalig forum enorme lappen Nederlandse tekst. Ik zie dat hier ook mensen doen met enorme lappen Spaanse tekst. Wat is daar het nut van behalve "Zie mij eens een andere taal beheersen!!"?
Kleine stukjes, oké.. maar zulke lappen.

En die link dan waar die lap tekst vandaan komt. Wat is dat? Lijkt me ook gewoon een autist op een zolderkamertje die blogt en denkt een journalist of rechercheur te zijn. :{ Geen betrouwbare bron dus.
pi_141880251
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ben jij Aernout?

Die post daar op een Engelstalig forum enorme lappen Nederlandse tekst. Ik zie dat hier ook mensen doen met enorme lappen Spaanse tekst. Wat is daar het nut van behalve "Zie mij eens een andere taal beheersen!!"?
Kleine stukjes, oké.. maar zulke lappen.

En die link dan waar die lap tekst vandaan komt. Wat is dat? Lijkt me ook gewoon een autist op een zolderkamertje die blogt en denkt een journalist of rechercheur te zijn. :{ Geen betrouwbare bron dus.
ik ben StaceySinger :7
wie op dat andere forum Aernout is,moet je daar maar vragen.
pi_141880286
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat hele websleuths.com heeft een behoorlijke bias richting criminele zaken ("Websleuths Crime Sleuthing Community"). Als je die topics doorleest zie je ook dat er behoorlijk naar criminele scenario's toe wordt geredeneerd. In eigenlijk alle zaken die daar besproken worden.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 10:11:06 #70
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141880374
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:49 schreef StaceySinger het volgende:

wat voegt je vraag toe ?
Goeie reactie! Mijn vraag voegt hopelijk een opvolgend antwoord toe over de relevantie van die comment. Maar je antwoord op mijn vraag is eigenlijk al duidelijk genoeg.
pi_141880724
quote:
Ik krijg sterk het gevoel dat er door de media en vanuit Panama onmiddellijk gestuurd is op de theorie van een ongeval. Alleen de ouders hielden ook vast aan een mogelijk misdrijf.
Een misdrijf zou volgens veel mensen onmogelijk zijn omdat de bezittingen uit de tas niet zijn gestolen, omdat een dief, verkrachter, (serie)moordenaar niet 'op de loer ligt' in de jungle ( 8)7 ), omdat het echt geen gevaarlijk gebied is qua misdaad, omdat verdwalen er regelmatig voorkomt en moord/verkrachting eigenlijk nooit (aan verdwalen zelf ga je niet dood) e.d. Het zou ook niet regelmatig voorkomen dat daar mensen spoorloos verdwijnen want daar horen we nooit iets van.
De conclusie van veel mensen is dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat er sprake is van moord en dat we die optie dus maar moeten vergeten.

Gedurende dit topic komen echter feiten boven water dat het helemaal niet zo veilig is in Boquet. Dat er eerder toeristen spoorloos verdwenen zijn en er nooit een doodsoorzaak achterhaald is. Ook locals verdwijnen soms spoorloos; sinds de vermissing van de meiden al 2 locals. Roof en moord op expats, gepensioneerde buitenlanders en huisoppassers is een aantal malen voor gekomen in de afgelopen jaren. Er wordt gewaarschuwd voor berovingen op de Pianista trail. Er schijnen drugskartels actief te zijn in de regio. En nu dus het bericht dat er twee echtparen onder bedreiging vaneen vuurwapen zijn beroofd op een trail, de daders bekend zijn en vrij rondlopen omdat deze toeristen niet zijn gebleven om vervolging mogelijk te maken.

Het zijn met name de gidsen die vasthouden aan het verdwalen en verongelukken scenario. Gidsen zijn locals en zijn dus bekend met de criminaliteit in het gebied. Ook met de verdwalingen, spoorloze verdwijningen en het ontbreken van bewijs/aanwijzingen voor de doodsoorzaak in afgelopen zaken. Nu kunnen zij natuurlijk geheel oprecht zijn, het kan echter ook dat zij bewust vasthouden aan hun theorie omdat die hen helpt in hun broodwinning terwijl de misdaadtheorie toeristen kan weerhouden om naar Boquet te komen wat voor inkomstendaling zorgt. Zie de taalschool die de waarschuwing voor rovers uit de tekst van de Pianista trail hield. Slechte reclame weren.

Een misdrijf is dus minder ver gezocht als 'men' ons wil doen geloven. Dat is de toegevoegde waarde van zulke informatie.
pi_141880844
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Goeie reactie! Mijn vraag voegt hopelijk een opvolgend antwoord toe over de relevantie van die comment. Maar je antwoord op mijn vraag is eigenlijk al duidelijk genoeg.
Het is jammer dat Stacy wel vaker geen antwoord op vragen geeft wanneer die niet in zijn straatje passen. Zo wil hij voor mij geen shot van dat pad maken uit dat filmpje omdat het toen geen laag water meer was. Op mijn vraag wat laag water te maken heeft met keien op een pad niet in de rivierbedding heeft hij ondanks herhaaldelijk vragen nog steeds niet beantwoord.

Zijn manier van discussiëren.. alle niet in zijn theorie passende posts en vragen negeren.
pi_141880928
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:05 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ik ben StaceySinger :7
wie op dat andere forum Aernout is,moet je daar maar vragen.
8)7

Dus je bent Aernout. Jij verwijst naar een buitenlands forum waar geheel toevallig een Nederlander actief is. Maar houdt de link bewust vaag.
Was jij niet ook degene die beweerde met locals daar contact te hebben? En is dat dan die persoon die je quote? Je 'contacten' zijn dus users op een ander forum die daar zeggen in die omgeving te wonen. Yeah, right.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 10:35:19 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141880949
Dus ... Van twee afzonderlijke berovingsverhalen is het een kleine stap naar moord met zo goed als volledige verdwijning? Ik vind het persoonlijk een giant leap.
En logisch dat die ouders alles goed onderzocht willen hebben voor closure.
pi_141880969
quote:
Dus ook zoiets zou er gebeurd kunnen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')