Dit is geen motief, hooguit voor een serial verkrachter/ killer en waarom zou zo'n zeldzaam figuur in een onherbergzame jungle zitten wachten tot er een keer twee vrouwen verdwalen. Er is geen motief, je redereert naar een misdrijf toe.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aanwijzingen misschien niet, maar dat is ook bijna onmogelijk, gezien de staat van de resten - eigen woorden Panamezen.
Wel is er:
• motief - 2 knappe lange meiden alleen 's nachts op een verlaten pad
• gelegenheid - twee lichamen laten verdwijnen in een onherbergzaam gebied waar niet eens gezocht werd en daar heb je zo'n 2 maanden voor
Dat maakt een misdrijf verre van uit te sluiten. Zowel voor de Panamese politie als voor mij is het niet meteen het meest waarschijnlijke, dat ben ik met je eens.
Maar dat ene parallele universum van je is niet zo uniek, ook als er geen directe aanwijzingen voor zijn.
Nee, dit is een zeer groot, lang, blond, exotisch motief, en leg me geen woorden in de mond.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:40 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Dit is geen motief, hooguit voor een serial verkrachter/ killer en waarom zou zo'n zeldzaam figuur in een onherbergzame jungle zitten wachten tot er een keer twee vrouwen verdwalen. Er is geen motief, je redereert naar een misdrijf toe.
We zijn er uit. Het is moordquote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dit is een zeer groot, lang, blond, exotisch motief, en leg me geen woorden in de mond.
Groetjes, een blonde Nederlander in Latijns-Amerika. En dan nog niet eens vrouw.
Zo'n slechte troll? Kom op, jij kan veul beter. Of ik onderschat je, dat kan.quote:
Die had je al gebruikt. Ongeveer kwartier geleden in een ander topic tegen iemand andersquote:Op zaterdag 5 juli 2014 01:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo'n slechte troll? Kom op, jij kan veul beter. Of ik onderschat je, dat kan.
Waarom altijd dat serial erbij? Alle verkrachters zijn serieverkrachters? Alle moordenaars zijn seriemoordenaars?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:40 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Dit is geen motief, hooguit voor een serial verkrachter/ killer en waarom zou zo'n zeldzaam figuur in een onherbergzame jungle zitten wachten tot er een keer twee vrouwen verdwalen. Er is geen motief, je redereert naar een misdrijf toe.
De meeste verkrachters nemen bekende slachtoffers en zijn geen moordenaar. Maar blijkbaar hou jij erg van rampscenario's.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dit is een zeer groot, lang, blond, exotisch motief, en leg me geen woorden in de mond.
Groetjes, een blonde Nederlander in Latijns-Amerika. En dan nog niet eens vrouw.
Ik leg je geen woorden in je mond, kom eens van die kast af manquote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
dat zeg ik, een verkrachter die moordt en ook nog eens twee slachtoffers pakt is geen doorsnee verkrachter maar een predator, een (serial) killer. De meeste verkrachters pakken een bekende namelijk. De kans dat ze een predator tegenkomen in die jungle is heel erg klein. Verwaarloosbaar klein eigenlijk. De kans op verdwalen is veel aannemelijker. Je kan het ene niet uitsluiten maar erg waarschijnlijk is het nietquote:Op zaterdag 5 juli 2014 01:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom altijd dat serial erbij? Alle verkrachters zijn serieverkrachters? Alle moordenaars zijn seriemoordenaars?
Verkrachting/seks/lust kan weldegelijk een motief zijn voor moord. Komt zelfs vrij geregeld voor. Zowel door bekenden als door onbekenden en nee, die liggen niet op de loer of te wachten in de jungle. Die lopen zulke meiden bij toeval tegen het lijf.
vrij vlot zijn overleden door een ongevalquote:
Goed gezegd. Punt is wel dat alle vragen die hier op het forum behandeld worden, ook door de naaste familie gesteld worden. Je zal maar in hun schoenen staan, verschrikkelijk. Een zoon van mijn beste vriendin is twee maanden vermist geweest hier in Nederland. Hij werd uiteindelijk gevonden in het water door vissers. Geloof me, in de tijd van de vermissing, houd je rekening met alles, want we wilden allemaal weten hoe hij tot zijn noodlottig einde is gekomen. Dronken en in het water gevallen of een stomp voor zijn kop gekregen en in het water gekukeld. We zullen het nooit weten. En de moeder, heeft zich er bij neergelegd. Want ja, speculeren houdt op een gegeven moment ook op.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:11 schreef Falco het volgende:
Dat zul je altijd weer zien. Mensen die nu nog denken aan een misdrijf (en sowieso alle complottheorieën), hebben last van een groot gebrek aan realiteitszin. En daarnaast hebben ze het streven om het leven spannender zich voor te stellen dan het voor hen is. Dit doen ze enkel om hun eigen saaie leventje nog enigzins op te kunnen vijzelen.
Het valt altijd op dat het meestal treurige mensen zijn die zich in allerlei omwegen wringen om van een noodlottig ongeval zoals dit, toch nog iets sappigs te maken. De zoektocht naar wat er gebeurd is, het gepsychologiseer en het in elkaar knutselen van allerlei 'bewijsstukken' in de vorm van kaartjes, videos of wat dan ook. Het zijn allemaal tekenen dat ze zich kapot vervelen en hun leven toch nog zin willen geven om met de meest onmogelijke scenario's op de proppen te komen en daar veel aandacht aangeven.
Anyway, met wat nuchter redeneren, het heeft er alle schijn van dat de twee dames verdwaald zijn geraakt en vrij vlot zijn overleden door een ongeval. Wie nu nog twijfelt en gaat doordrammen met dat het een misdrijf is (en er ook naar toe gaat psychologiseren), moet echt eens een leukere en vooral zinvollere hobby gaan zoeken.
Ja, waarschijnlijk in die rivier gevallen en daardoor letsel opgelopen. Misschien op slag dood, anders wel vrij snel overleden.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
vrij vlot zijn overleden door een ongeval
Kan je dan in een rivier vallen waar geen druppel water instaat ?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:36 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja, waarschijnlijk in die rivier gevallen en daardoor letsel opgelopen. Misschien op slag dood, anders wel vrij snel overleden.
paar dagen later werd het toch slecht weer?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Kan je dan in een rivier vallen waar geen druppel water instaat ?
Het had al een Maand lang niet geregend
pas op zaterdagquote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:40 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
paar dagen later werd het toch slecht weer?
als ze tot zaterdag geleefd hebben, waren ze al aan hun lot overgeleverd en vooral toen de rivier hoger werdquote:
Je kent de weg naar BNW?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:58 schreef StaceySinger het volgende:
Ik begrijp wel dat er wat mensen door de Panamese overheid zijn ingehuurd om op allerlei sociale media en forums het verdwalings scenario te promoten.
Als het om een gruwelijk misdrijf zou gaan, dan komt dat de toeristen industrie van Boquete natuurlijk minder goed uit. Dan komen er immers minder toeristen en minder inkomsten.
Aldus degene die ook beweert zelf in Panama te zijnquote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:58 schreef StaceySinger het volgende:
Ik begrijp wel dat er wat mensen door de Panamese overheid zijn ingehuurd om op allerlei sociale media en forums het verdwalings scenario te promoten.
Als het om een gruwelijk misdrijf zou gaan, dan komt dat de toeristen industrie van Boquete natuurlijk minder goed uit. Dan komen er immers minder toeristen en minder inkomsten.
Was het maar waarquote:Op zaterdag 5 juli 2014 11:03 schreef Falco het volgende:
[..]
Aldus degene die ook beweert zelf in Panama te zijn___
Nu ben ik het met je eens dat het laag water geweest moet zijn. Maar hoe kom jij aan 'geen druppel instaat'? Hoe kom je aan die 'kennis'?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Als het zo laag water was loop je toch gewoon door die rivier heen ipv moeilijk te gaan doen met touwen?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
juistquote:Op zaterdag 5 juli 2014 11:46 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Als het zo laag water was loop je toch gewoon door die rivier heen ipv moeilijk te gaan doen met touwen?
Want?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Al dagenlang geen nieuwe feiten meer. Dat is op zichzelf ook verdacht.
Ik zou nu zo langzamerhand wel een afsluitende verklaring verwachten van officiële zijde.quote:
Die serieverkrachter heeft die mobiele telefoon in Boquette in hun kamer weer teruggelegd als extra dwaalspoor voor de autoriteitenquote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:14 schreef StaceySinger het volgende:
is dit niet gek ?
Gids Feliciano Gonzales :
Al hun spullen lagen nog bij het gastgezin waar ze verbleven. Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml
Dat kwam eerder voorbij. Vermoedelijk heeft hij een ipod aangezien voor telefoon.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:14 schreef StaceySinger het volgende:
is dit niet gek ?
Gids Feliciano Gonzales :
Al hun spullen lagen nog bij het gastgezin waar ze verbleven. Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml
Nee, dat blijft terugkomen, dat weten we niet.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Alleen heb jij geen idee hoe laag dat water dan was.
dat werd hier ook al vele malen eerder genoemdquote:Op zaterdag 5 juli 2014 22:28 schreef Flor_Cayena het volgende:
Heel kort samengevat staat er een voormalig OvJ Edwin Alvarez twijfelde aan hoe het onderzoek was uitgevoerd op de vindplaats en de methoden die daar gebruikt werden waren onjuist
er had een veel groter gebied stelselmatig fijngekamd moeten worden dat is niet gebeurt
Dank je. En wat wordt er gezegd in the comments?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 22:28 schreef Flor_Cayena het volgende:
Heel kort samengevat staat er een voormalig OvJ Edwin Alvarez twijfelde aan hoe het onderzoek was uitgevoerd op de vindplaats en de methoden die daar gebruikt werden waren onjuist
er had een veel groter gebied stelselmatig fijngekamd moeten worden dat is niet gebeurt
Kleding; korte broek en sweater gevonden.quote:Op zondag 6 juli 2014 10:49 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Dank je. En wat wordt er gezegd in the comments?
Waar zijn die gevonden? Weer langs de rivier? Kan de rivier die daar neer hebben gelegd?quote:Op zondag 6 juli 2014 10:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kleding; korte broek en sweater gevonden.
Maar geen idee van wie dat is, dat is niet bekend(gemaakt). Kan ook noch van Kris, noch van Lisanne zijn.
Ik vind dit echt zulke onzin om ook maar enigzins te wijzen naar Lonely Planet.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:30 schreef Kadooosh het volgende:
http://www.eenvandaag.nl/(...)oor_de_lonely_planet
Ja, nog erger is dat de school het Lonely Planet stukje heeft gekuist, waardoor het totaal geen probleem meer is om 's avonds die Pianista te lopen.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:39 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik vind dit echt zulke onzin om ook maar enigzins te wijzen naar Lonely Planet.
Link naar bron?quote:Op maandag 7 juli 2014 09:59 schreef StaceySinger het volgende:
Baru : Backpack were found where Culubre river meet the Culebra/Changuinola river. The human remains in alto Romero areal, Its mean between Romero river and Pata de Macho river. Pata de Macho river meets Culebra river something 300mts from the second cable, Pata de macho river hat a bridge and Velorio river too.
kaartje
http://www.bing.com/maps/?cid=64B5EB19C1AD9DED!1948
m'n email inboxquote:
Nee Peutertje, alleen laat je zeer handig maar opvallend voor de zoveelste keer de link naar je bron weg en dat maakt je post weer eens onzuiver.quote:
quote:Op maandag 7 juli 2014 11:17 schreef StaceySinger het volgende:
interesante post gevonden
http://henhouse.freesmfho(...)4.msg164.html#msg164
quote:Sorry..."Stormfall: Age of War" is not available in your country
Die post is al eerder gequote.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:17 schreef StaceySinger het volgende:
interesante post gevonden
http://henhouse.freesmfho(...)4.msg164.html#msg164
Dat wordt natuurlijk niet bedoeld. Een goede bron is een bron die wij kunnen opzoeken en verifieren. Wie heeft dit bericht in je inbox gestopt?quote:
gaat je helemaal niks aanquote:Op maandag 7 juli 2014 16:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat wordt natuurlijk niet bedoeld. Een goede bron is een bron die wij kunnen opzoeken en verifieren. Wie heeft dit bericht in je inbox gestopt?
Ik weet bijna zeker dat het juiste scenario hier inmiddels wel voorbij is gekomen. Een keertje of 34.quote:Op maandag 7 juli 2014 10:26 schreef Nielsch het volgende:
Valt me tegen dat het FOK!-speurneuzenteam na 37 topics deze zaak nog niet heeft opgelost.
Wat krijgen we nou? Kun je het nog opbrengen om een klein beetje je fatsoen te bewaren?quote:Op maandag 7 juli 2014 16:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
gaat je helemaal niks aan![]()
als je het niet wil lezen skip je maar
de vraag :"Wie heeft dit bericht in je inbox gestopt".quote:Op maandag 7 juli 2014 19:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat krijgen we nou? Kun je het nog opbrengen om een klein beetje je fatsoen te bewaren?
Het is in NWS bovendien een zeer goede gewoonte, en gewenst, om je bronnen te vermelden.
Iedereen kan wel verkondigen dat er informatie in zijn of haar inbox zit, maar als het uit oncontroleerbare bron is dan heeft dat tamelijk weinig waarde.
Misschien kun je de klager wel duidelijk maken dat verifieerbare bronnen in NWS gewenst zijn en dat een in het Engels hakkelend forumvrindje van elders daar niet onder valt.quote:Op maandag 7 juli 2014 19:35 schreef Specularium het volgende:
En wat moet ik met die melding?
Kan er niks schokkends aan ontdekken.
quote:
quote:Op maandag 7 juli 2014 10:26 schreef Nielsch het volgende:
Valt me tegen dat het FOK!-speurneuzenteam na 37 topics deze zaak nog niet heeft opgelost.
Bij elke foto die ze hebben gemaakt hebben ze de krant van die dag gehouden.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 08:44 schreef StaceySinger het volgende:
Hoe kan John van den Heuvel stellen dat ze aan de hand van foto's denken dat de meiden nog meerdere dagen rondgezworven hebben?
Waarom zou JvdH daarover liegen dan??quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:17 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Bij elke foto die ze hebben gemaakt hebben ze de krant van die dag gehouden.
Nee, je hebt EXIF info etc. in die iPhones.... Dat zie je vrij makkelijk. Al denk ik dat John maar wat aannames heeft gemaakt of wellicht ook de informatie in zijn inbox heeft gevonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |