Dat is opmerkelijk, want hoeveel je op en aftrekt, er is voor een misdrijf nog steeds geen enkele aanwijzing.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:11 schreef jackie12 het volgende:
Ben 2 dagen niet actief geweest op dit forum maar denk na alles op en af te trekken dat de kans het grootst is dat het WEL om een misdrijf gaat.
Voor mij is het nu wachten op de resultaten van het NFI.
Nee? Dat verbaasd me dat je dat denkt. Er zijn in mijn ogen net zo veel aanwijzingen die duiden op een ongeluk/verdwalen als op een misdrijf. Wat voor mij vooral de doorslag geeft .naast de feiten en alle voors en tegens, is dat als ik me probeer te verplaatsen in de meiden (en niet allemaal gillen dat dat niet mag!) dan vind ik het allemaal niet logisch wat zij gedaan hebben.Als het slimme meiden waren (en dat denk ik) dan zijn er volgens mij te veel en te vaak momenten geweest waar ze klaarblijkelijk de verkeerde keuzes gemaakt hebben.Dan zouden ze fout op fout op fout gemaakt moeten hebben. En dat geloof ik niet. Evenmin dat ze BEIDEN de eerste nacht een dodelijk ongeluk moeten hebben gehad.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is opmerkelijk, want hoeveel je op en aftrekt, er is voor een misdrijf nog steeds geen enkele aanwijzing.
Aanwijzingen misschien niet, maar dat is ook bijna onmogelijk, gezien de staat van de resten - eigen woorden Panamezen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is opmerkelijk, want hoeveel je op en aftrekt, er is voor een misdrijf nog steeds geen enkele aanwijzing.
Ok, dat is een soort kansberekening. Maar nogmaals: geen echte aanwijzing. Dus:quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:31 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Nee? Dat verbaasd me dat je dat denkt. Er zijn in mijn ogen net zo veel aanwijzingen die duiden op een ongeluk/verdwalen als op een misdrijf. Wat voor mij vooral de doorslag geeft .naast de feiten en alle voors en tegens, is dat als ik me probeer te verplaatsen in de meiden (en niet allemaal gillen dat dat niet mag!) dan vind ik het allemaal niet logisch wat zij gedaan hebben.Als het slimme meiden waren (en dat denk ik) dan zijn er volgens mij te veel en te vaak momenten geweest waar ze klaarblijkelijk de verkeerde keuzes gemaakt hebben.Dan zouden ze fout op fout op fout gemaakt moeten hebben. En dat geloof ik niet. Evenmin dat ze BEIDEN de eerste nacht een dodelijk ongeluk moeten hebben gehad.
Een ongeluk kan, maar een misdrijf kan in mijn ogen nog meer.
Slim en overleven is een groot verschil. Wij hadden ooit een oppaskind hier lopen en dat joch was echt briljant op school, daarbuiten kon die al sterven door in aanraking te komen met een mier laat staan logisch nadenken over normale zaken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:31 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Nee? Dat verbaasd me dat je dat denkt. Er zijn in mijn ogen net zo veel aanwijzingen die duiden op een ongeluk/verdwalen als op een misdrijf. Wat voor mij vooral de doorslag geeft .naast de feiten en alle voors en tegens, is dat als ik me probeer te verplaatsen in de meiden (en niet allemaal gillen dat dat niet mag!) dan vind ik het allemaal niet logisch wat zij gedaan hebben.Als het slimme meiden waren (en dat denk ik) dan zijn er volgens mij te veel en te vaak momenten geweest waar ze klaarblijkelijk de verkeerde keuzes gemaakt hebben.Dan zouden ze fout op fout op fout gemaakt moeten hebben. En dat geloof ik niet. Evenmin dat ze BEIDEN de eerste nacht een dodelijk ongeluk moeten hebben gehad.
Een ongeluk kan, maar een misdrijf kan in mijn ogen nog meer.
Volledig mee eens. Maar zolang er geen aanwijzingen voor een misdrijf zijn, zal het enorm lastig worden om het onderzoek gaande te houden. Alleen al wegens de kosten.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aanwijzingen misschien niet, maar dat is ook bijna onmogelijk, gezien de staat van de resten - eigen woorden Panamezen.
Wel is er:
• motief - 2 knappe lange meiden alleen 's nachts op een verlaten pad
• gelegenheid - twee lichamen laten verdwijnen in een onherbergzaam gebied waar niet eens gezocht werd en daar heb je zo'n 2 maanden voor
Dat maakt een misdrijf verre van uit te sluiten. Zowel voor de Panamese politie als voor mij is het niet meteen het meest waarschijnlijke, dat ben ik met je eens.
Maar dat ene parallele universum van je is niet zo uniek, ook als er geen directe aanwijzingen voor zijn.
Welke aanwijzingen heb je dan voor een andere doodsoorzaak?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ok, dat is een soort kansberekening. Maar nogmaals: geen echte aanwijzing. Dus:
- geen ingeslagen schedel
- geen kleding met kogelgaten
- geen getuigen die een misdrijf hebben gehoord of gezien
- geen motief
- geen verdachte
- geen moordwapen
Enzovoort. Helemaal niets dat op een misdrijf wijst.
je haalt me de woorden uit de mond..!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Welke aanwijzingen heb je dan voor een andere doodsoorzaak?
JvdH heeft op basis van - vermoedelijk - telefoongegevens gezegd dat de vrouwen mogelijk dagen, verdwaald hebben rondgezworven. Dat vind ik een indirecte doch sterke aanwijzing dat ze niet zijn vermoord. Daarnaast veronderstelt een misdrijf dat de dader(s) er weinig moeite mee zou hebben gehad dat de lichamen (of de tas) op enig moment zouden worden teruggevonden met bewijssporen (relatief grootschalige zoekactie in de dagen na 'de moord') Nog afgezien van de rare omstandigheid dat de tas überhaupt - unscathed en inc een slordige honderd dollar - is aangetroffen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:07 schreef jackie12 het volgende:
[..]
je haalt me de woorden uit de mond..!
Maar dat is geen argument. De redenering dat alternatief B aannemelijk is als er geen aanwijzingen zijn voor alternatief A is een drogreden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat JvdH vermoedelijk mogelijk zou hebben gevonden is voor mij geen uitsluitsel, dagen zwerven is ook geen uitsluitsel.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:20 schreef TrueRust het volgende:
[..]
JvdH heeft op basis van - vermoedelijk - telefoongegevens gezegd dat de vrouwen mogelijk dagen, verdwaald hebben rondgezworven. Dat vind ik een indirecte doch sterke aanwijzing dat ze niet zijn vermoord. Daarnaast veronderstelt een misdrijf dat de dader(s) er weinig moeite mee zou hebben gehad dat de lichamen (of de tas) op enig moment zouden worden teruggevonden met bewijssporen (relatief grootschalige zoekactie in de dagen na 'de moord') Nog afgezien van de rare omstandigheid dat de tas überhaupt - unscathed en inc een slordige honderd dollar - is aangetroffen.
Vervang aannemelijk eens door mogelijk?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar dat is geen argument. De redenering dat alternatief B aannemelijk is als er geen aanwijzingen zijn voor alternatief A is een drogreden.
Er zijn heel wat scenario's denkbaar die binnen zekere ruime marges aannemelijk zijn. Omdat er nauwelijks aanwijzingen zijn is het onmogelijk om te bepalen wat het meest waarschijnlijke scenario is. Ik kan zo een paar tamelijk verschillende mogelijke scenario's opnoemen die helemaal niet zo vreemd zijn gezien de locatie en omstandigheden, en gezien alle harde aanwijzingen ook ongeveer even waarschijnlijk. Gespeculeer over intelligentie vind ik niet relevant. Ook van heel intelligente mensen is immers bekend dat ze inschattingsfouten maken, gedesorienteerd kunnen raken of gewoon, achteraf bezien, domme dingen kunnen doen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vervang aannemelijk eens door mogelijk?
Dit is trouwens ook mijn punt. Hoezo is een ongeval aannemelijk omdat er geen aanwijzingen zijn voor een misdrijf? Voor een ongeval zijn er ook geen aanwijzingen...
Dit zeggen we/ik de hele tijd toch al?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Er zijn heel wat scenario's denkbaar die binnen zekere ruime marges aannemelijk zijn. Omdat er nauwelijks aanwijzingen zijn is het onmogelijk om te bepalen wat het meest waarschijnlijke scenario is. Ik kan zo een paar tamelijk verschillende mogelijke scenario's opnoemen die helemaal niet zo vreemd zijn gezien de locatie en omstandigheden, en gezien alle harde aanwijzingen ook ongeveer even waarschijnlijk.
Rivier stond toen helemaal droog (dus geen brug nodig) en er was al een maand lang geen druppel gevallenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:03 schreef Xan21 het volgende:
Je zou denken dat 1 van de meiden van die brug gevallen is en de ander in paniek achter haar aan is gegaan daardoor is verdwaald...geen idee of dat zou kloppen met de vindplaats van de resten maar ok...
Dus ze hadden die kabels niet nodig?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:29 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Rivier stond toen helemaal droog (dus geen brug nodig) en er was al een maand lang geen druppel gevallen
Zijn dat recente foto's van jouw eigen Panama-trip?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:29 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Rivier stond toen helemaal droog (dus geen brug nodig) en er was al een maand lang geen druppel gevallen
Geen. Dat is nu juist het moeilijke van deze zaak. Er is (nog) geen enkel aanwijzing voor welke doodsoorzaak dan ook.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die foto's bij #141 heb ik anders nog niet eerder gezien. Als Lisanne en Kris over die "brug" zijn gegaan, dan vind ik het heel aannemelijk dat ze verongelukt zijn.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Volgens mij is in dit topic alles al 100x herhaald..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |