abonnement Unibet Coolblue
pi_141582511
Laatste nieuws:

• Foto's van de camera en resten zijn onderzocht - voorlopige conclusie (John van den Heuvel, RTL Boulevard :') ): enkele dagen rondgezworven tot de fatale dag
• De meisjes schijnen niet geprobeerd hebben te bellen
• Kris en Lisanne gingen totaal onvoorbereid op pad


Kris Kremers (21) - RIP - Lisanne Froon (22) - RIP

Politie bevestigt vondst resten Lisanne Froon
Ook resten Kris Kremers gevonden

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op maandag 16 en woensdag 18 juni werden 2 schoenen, waarvan 1 met resten van voeten gevonden in de buurt van Alto Bocas del Toro, Panama, ten zuiden van een stuwdam in de Rio Changuinola (ook wel Rio Culebra genoemd).

Een deel van de resten is van de sinds 80 dagen vermiste Lisanne Froon uit Amersfoort zijn. Mogelijke sporen van haar vriendin Kris Kremers wordt nog onderzocht.

De rugzak van een van de meiden met daarin 2 zonnebrillen en 2 beha's, een telefoon en een camera, werd op woensdag 11 juni gevonden nabij Los Romeros, en Valle del Risco, Bocas del Toro.

Maandag 23 juni volgde een persconferentie waarin de resultaten van het DNA-onderzoek werden gepresenteerd. De stoffelijke resten van de levenslustige Lisanne werden zondag 22 juni al bevestigd. Een dag later werd bekend dat het gevonden bekkenbot van Kris was, net als de blauwe schoen een paar kilometer verder stroomopwaarts.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

• De rugzak is woensdag gevonden langs de rivier de Culebra in de struiken door een indianenvrouw die met haar man op een afgelegen plek rijst verbouwde. ...
De vrouw moest door onherbergzaam gebied lopen met dichte vegetatie, waar vier giftige slangensoorten voorkomen.




Omgeving:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Verklarende kaartjes vindplaatsen, hellingen en afstanden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn:

1 april 2014
• ~13:10 - getuige - lerares van de taalschool heeft ze nog gezien
• ~14:00 - getuige - Casa San Pedro - verkeerde trail opgelopen (Sendero Alto Lino)
• ~14:30-15:00 - getuige - Frank Abadiel Rojas
• ~16:15 - getuige Oliva de Kam - waarschuwde ze NIET naar boven te gaan
• ? - laatste getuige - herkenning niet volledig

2 april:
• 9:00? - Lisanne en Kris hadden een afspraak met gids Feliciano Gonzalez om op woensdag 2 april naar een aardbeienboerderij en op zaterdag 5 april naar de Volcán Barú te gaan
• ochtend - alarm geslagen door hostel/familie en Feliciano om verdwenen meiden omdat ze niet op de afspraak verschenen

x april:
• Kris en Lisanne komen onder raadselachtige omstandigheden te overlijden

.
.
.

woensdag 11 juni - 72 dagen
• rugzak van 1 van de dames (wie?) gevonden - vinders - rijstboertjes uit Alto Romero
maandag 16 juni - 77 dagen
• schoen 1 (Lisanne) + bekkenbot (Kris) gevonden bij de uitmonding van de Culubré in de Changuinola - vinder: Team van 6 man, waaronder Feliciano Gonzalez
woensdag 18 juni - 79 dagen
• schoen 2 (Kris) gevonden, 1-5 km stroomopwaarts langs de Changuinola - vinder: Team van 6 man, waaronder Feliciano Gonzalez

Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):

Volgens Panamese media zijn er (nog) géén verdachten ("nadie en investigación")



Ingrid Lommers, eigenaresse van de taalschool waar de meiden studeerden


• gids uit Boquete Feliciano Gonzalez (?):
- Kris en Lisanne hadden met HEM de afspraak de tocht naar de Volcan Baru (NIET; El Pianista!) te gaan lopen - boekingen, feesten en partijen
- Maakte deel uit van eerdere zoekteams en van het team van 6 man dat de schoenen en resten vond (niet de rugzak)

• de meiden zijn gezien op 1 april door verschillende getuigen:


ochtend - 1 - Sigrid, Duitse die in Boquete werkt


~14:00-14:15 - 2 - anonieme getuige (Casa Pedro)


~14:30-15:00 - 3 - Frank Abdiel Rosas - zag de meiden voorbij komen (~14:30-15:00) en het viel hem op dat 1 van de meiden er ziek uitzag. Kris droeg een zwarte lycra. Frank denkt, maar weet het niet zeker, dat ze een taxi hebben genomen terug naar Boquete.


tijd onbekend - 4 - Martina - vrouw die bloemen aan het planten was en Kris en Lisanne groette (zij groetten haar), de meiden waren alleen. Vrouw zag geen auto passeren.


~16:15 - 5 - Oliva de Kam - vrouw die de 2 meiden zag en waarschuwde NIET meer de berg op te gaan; te laat en het werd vroeg donker, 's middags begon het weer te betrekken. Lisanne droeg een korte broek en de meiden waren duidelijk niet uitgerust om op pad te gaan. Ze waarschuwde ze in het Spaans, maar de meiden begrepen het niet.


tijd onbekend - 6 - Lorenzo Gonzalez - lokale gids die ze op de El Pianista zou hebben gezien - dezelfde getuige als uit de TVN2-video- niet erg betrouwbare waarneming omdat hij ze niet goed zag


• zoekteam van 5 man naast Feliciano
- vonden de schoenen en menselijke resten

• inheems echtpaar (geen foto) die op de aangegeven plek (NOS-kaartje) de rugzak vonden toen ze rijst (!) wilden planten

Flora, fauna en klimaat:

Dierentuin
36 graden overdag, 22 's nachts in Boquete
zon op: 6:27, zon onder: 18:40
Nieuwe Maan was op 30 maart 13:45

Goede informatie:

John van den Heuvel, kort interview bij RTL Boulevard
• 26 mei 2014 - John van den Heuvel vanuit Panama - meisjes zouden een hele steile helling beklimmen, niet doorgegaan maar teruggekeerd en 'vermoedelijk' een of meerdere verkeerde personen tegengekomen
(es) Video waar Feliciano Gonzalez en de getuige langs de El Pianista aan het woord komen
- interessant, grootste deel heb ik kunnen vertalen:

Bekijk de video en lees de tekst ernaast, het is niet moeilijk te begrijpen, Spaans. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

• het was zonnig rond het middaguur op 1 april (geen slecht weer, dat komt pas een paar dagen later)
eerste trail die de meiden probeerden was de Sendero de Alto Lino (rond een uur of 14:00 kwamen ze daar aan, getuige in filmpje), Casa de Pedro, hier vroegen ze of dit de El Pianista trail was, de man zei van niet, meiden namen de trail (>45 min) toch en kwamen al na ~15 min terug

Op deze plek stond een dubbel bord wat de verwarring verklaart. Video is de bron voor de 6 getuigen hierboven.


Ouders van de meisjes bij RTL Late Night

========================================================================

Nieuwslinks:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-meisjes-in-panama/
http://prensa.com/uhora/l(...)as-holandesas/345622
http://www.bbc.com/news/world-latin-america-27939119
http://www.elsevier.nl/Bu(...)en-Kremers-1545546W/
http://nos.nl/video/66379(...)onden-in-panama.html
http://www.hartvannederland.nl/tag/vermissing-panama/
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)melijke-resten.dhtml
http://www.panamaamerica.(...)cia-sobre-holandesas
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanne
http://www.blikopnieuws.n(...)eden-misdrijf-panama
http://www.tvn-2.com/Noti(...)e-Lisanne-Froon.aspx
'Ouders hebben schoenen herkend'

===========================================================================

Ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Panamese TV - live

[ Bericht 5% gewijzigd door El_Matador op 26-06-2014 22:12:32 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 17:53:16 #2
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141582529
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:48 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Volgens mij al klaar. Kris zou nieuwe opleiding gaan doen, dat zou kunstgeschiedenis zijn.


Filmpje is van voor de vondst.
Maar nogmaals wat afschuwelijk om je kinderen zo te verliezen.

De meiden hadden trouwens al een planning voor die hele week gemaakt. Volgens de ouders.
Zeker van dat sentimenteel gejank?
pi_141582581
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:53 schreef betyar het volgende:

[..]

Zeker van dat sentimenteel gejank?
Meer over wat voor types het waren en wat de ouders weten vanaf het moment dat de reis gepland was tot aan de vermissing. Hoe ze vriendinnen zijn geworden.
  donderdag 26 juni 2014 @ 17:55:16 #4
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141582598
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:54 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Meer over wat voor types het waren en wat de ouders weten vanaf het moment dat de reis gepland was. Hoe ze vriendinnen zijn geworden.
Totaal niet boeiend dus.
pi_141582622
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende: [..] Zijn er geen feitelijke gegevens bekend over hun intelligentie?
ja hoor, zie het filmpje
pi_141582640
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:55 schreef betyar het volgende:

[..]

Totaal niet boeiend dus.
Ik vind het wel boeiend eigenlijk.
pi_141582667
Beter zo die OP ^O^ *O*
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 26 juni 2014 @ 17:57:50 #8
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141582693
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Intelligente mensen kunnen ook domme dingen doen.
Absoluut. Soms is dommer beter dan zelf "slim" proberen te doen.

Als de meiden bijvoorbeeld na dag 1 domweg zouden zijn gaan zitten en wachten op redding, dan waren ze mogelijk nog in het zoekgebied geweest op het moment dat die uitgebreide zoektocht werd georganiseerd.
  donderdag 26 juni 2014 @ 17:58:56 #9
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141582734
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:55 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

ja hoor, zie het filmpje
En wat valt daar uit af te leiden?
pi_141582795
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

En wat valt daar uit af te leiden?
Dat die ouders het intelligente meiden vinden.
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:01:16 #11
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141582829
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:00 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dat die ouders het intelligente meiden vinden.
Op tv verkondigen dat het eens tel domme koeien zijn doet men doorgaans niet.
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:01:34 #12
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141582842
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:00 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dat die ouders het intelligente meiden vinden.
Ja, dat vinden alle ouders. Ik was benieuwd naar feitelijke informatie.
pi_141582879
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, dat vinden alle ouders. Ik was benieuwd naar feitelijke informatie.
Wat voor soort info? Een IQ test ofzo?
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:03:42 #14
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141582906
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:02 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Wat voor soort info? Een IQ test ofzo?
Bijvoorbeeld. Of schoolresultaten, rapportcijfers, studie, onafhankelijke meningen over hun intelligentieniveau.
pi_141582957
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Of schoolresultaten, rapportcijfers, studie, onafhankelijke meningen over hun intelligentieniveau.
Ja zijn afgestudeerd. Ook in het filmpje te horen :P
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:05:53 #16
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141582985
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:05 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ja zijn afgestuurd. Ook in het filmpje te horen :P
Van school afgestuurd?
pi_141583003
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Of schoolresultaten, rapportcijfers, studie, onafhankelijke meningen over hun intelligentieniveau.
Psychologie lijkt me niet de moeilijkste studie maar wel op academisch niveau.

Dat ze intelligent waren, lijkt me duidelijk. Dat intelligente mensen domme dingen doen, absoluut.

Deze meiden waren vast intelligent maar ook HEEL ERG dom. In een lycra en een kort broekje de wildernis ingaan, dan spoor je echt niet. :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141583030
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Van school afgestuurd?
:D
Nee spelfout. Zie verbeterde quote. Nu kom ik dom over.
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:08:15 #19
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141583059
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Psychologie lijkt me niet de moeilijkste studie maar wel op academisch niveau.

Dat ze intelligent waren, lijkt me duidelijk. Dat intelligente mensen domme dingen doen, absoluut.

Deze meiden waren vast intelligent maar ook HEEL ERG dom. In een lycra en een kort broekje de wildernis ingaan, dan spoor je echt niet. :N
Ik heb niet zo'n hoge pet op van het onderwijsniveau in Nederland, hetgeen afgelopen week weer eens bevestigd werd door een onafhankelijk onderzoek. Veel (HBO) leerlingen hebben ten onrechte hun diploma gekregen.
pi_141583070
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je OP ouwe rammer!
Mijn duim doet alweer pijn van het scrollen :')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141583082
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:57 schreef StaceySinger het volgende:
Beter zo die OP ^O^ *O*
Getuigen staan erin, filmpjes, kaartjes, de dierentuin is belangrijk genoeg want men vraagt steeds naar dieren en staat dus gelinkt (OP ouder topic).

Mis je nog iets?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:09:10 #22
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141583091
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Getuigen staan erin, filmpjes, kaartjes, de dierentuin is belangrijk genoeg want men vraagt steeds naar dieren en staat dus gelinkt (OP ouder topic).

Mis je nog iets?
De oplossing?
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:10:53 #23
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141583138
Achteraf kun je wel stellen dat er bar slecht gezocht is. Zowel door de Panamezen, als ook later door die honden. Zo ver waren ze nu ook weer niet verdwaald.
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:12:20 #24
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141583197
Het heeft nu geen nut meer, maar bestaan er geen mogelijkheden om met een helikopter met ingebouwd GSM zendmast in zo'n gebied te zoeken naar GSM signalen?
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:14:04 #25
327807 Mariposas
יה&#14
pi_141583258
Of ze intelligent zijn is niet erg van belang, hier is het eerder van belang of het naïeve meiden zijn, of ze zelfredzaam zijn, impulsief zijn, etc. Of je slim bent zegt niets over wat je onder bijzondere omstandigheden doet of reageert.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:14:21 #26
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141583266
Ze hadden volgens mij geen vuur bij zich (hoewel ik op een van de foto's meende een sigarettenaansteker gezien te hebben). Want een simpele fik had toch hun redding kunnen zijn die eerste dagen.
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:15:33 #27
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141583303
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:14 schreef Mariposas het volgende:
Of ze intelligent zijn is niet erg van belang, hier is het eerder van belang of het naïeve meiden zijn, of ze zelfredzaam zijn, impulsief zijn, etc. Of je slim bent zegt niets over wat je onder bijzondere omstandigheden doet of reageert.
Klopt helemaal. Intelligentie heeft ook vele dimensies, zoals je terecht aangeeft. Te eigenwijs helpt ook niet ondanks hoog IQ.
pi_141583378
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ze hadden volgens mij geen vuur bij zich (hoewel ik op een van de foto's meende een sigarettenaansteker gezien te hebben). Want een simpele fik had toch hun redding kunnen zijn die eerste dagen.
Ja goed punt, maar ik neem aan dat deze twee 'naieve dozen' niet in staat waren geweest vuur te maken, al hadden ze een vlammenwerper bij zich. :+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:19:44 #29
327807 Mariposas
יה&#14
pi_141583450
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]
Deze meiden waren vast intelligent maar ook HEEL ERG dom. In een lycra en een kort broekje de wildernis ingaan, dan spoor je echt niet. :N
ik liep in Borneo ook in korte broek in de jungle, gewoon op de paden, maar zal ook wel niet sporen dan.
Toont m.i. aan dat ze niet echt een jungle tocht van plan waren. Wellicht impulsief onderweg zich toch bedacht onder het mom "nu we er toch zijn".
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_141583491
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:19 schreef Mariposas het volgende:

[..]

ik liep in Borneo ook in korte broek in de jungle, gewoon op de paden, maar zal ook wel niet sporen dan.
Niet bepaald verstandig, zeker niet als je niet gebeten wil worden. :')

Domme doos: "maar er is toch niks gebeu-heurd?"

_O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:22:54 #31
205222 betyar
Egyedül vagyunk
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:23:03 #32
327807 Mariposas
יה&#14
pi_141583573
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet bepaald verstandig, zeker niet als je niet gebeten wil worden. :')
door?
Het wordt overigens aangeraden, zo merk je bloedzuigers sneller op. Maar dit OT verder.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_141583660
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:23 schreef Mariposas het volgende:

[..]

door?
Het wordt overigens aangeraden, zo merk je bloedzuigers sneller op. Maar dit OT verder.
Die bloedzuigers dacht ik hier ook aan, in Panama ja.

Een spijkerbroek is m.i. het beste. Beschermt het beste.
In lycra en korte broek de wildernis ingaan, dan vraag je om problemen.


Echt, in alles blijken het echt heel erg domme, eigenwijze meiden geweest te zijn. Vele malen gewaarschuwd, al 2 tochten bij Feliciano geboekt maar nu ineens een moeilijke trail om 16:15 nog oplopen, gewaarschuwd worden dat NIET te doen en TOCH stug doorlopen. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141583890
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die bloedzuigers dacht ik hier ook aan, in Panama ja.

Een spijkerbroek is m.i. het beste. Beschermt het beste.
In lycra en korte broek de wildernis ingaan, dan vraag je om problemen.


Echt, in alles blijken het echt heel erg domme, eigenwijze meiden geweest te zijn. Vele malen gewaarschuwd, al 2 tochten bij Feliciano geboekt maar nu ineens een moeilijke trail om 16:15 nog oplopen, gewaarschuwd worden dat NIET te doen en TOCH stug doorlopen. :')
Als ze daadwerkelijk op eigen houtje de jungle in zijn gegaan, was dat idd geen verstandige beslissing.
pi_141583935
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:30 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Als ze daadwerkelijk op eigen houtje de jungle in zijn gegaan, was dat idd geen verstandige beslissing.
Ze zijn sowieso alleen (samen dus) de El Pianista opgelopen. Toen zijn ze al gewaarschuwd. Maar nee, niet verstaan (hoe goed was die cursus Spaans eigenlijk? :') ) en TOCH doorlopen.

Dan vraag je erom natuurlijk. In je lycraatje en met een klein flesje (of 2) water. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141584068
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze zijn sowieso alleen (samen dus) de El Pianista opgelopen. Toen zijn ze al gewaarschuwd. Maar nee, niet verstaan (hoe goed was die cursus Spaans eigenlijk? :') ) en TOCH doorlopen.

Dan vraag je erom natuurlijk. In je lycraatje en met een klein flesje (of 2) water. :')
Was je er bij? Dacht het niet. Lijkt me dan ook niet aan jou om zulke uitspraken te doen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_141584077
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze zijn sowieso alleen (samen dus) de El Pianista opgelopen. Toen zijn ze al gewaarschuwd. Maar nee, niet verstaan (hoe goed was die cursus Spaans eigenlijk? :') ) en TOCH doorlopen.

Dan vraag je erom natuurlijk. In je lycraatje en met een klein flesje water. :')
Wel met je eens. Maar ik vraag me toch af of er op een bepaald moment geen derde bij betrokken is geweest.
pi_141584103
quote:
Dat kijk ik dus ook steeds geweldige lui! :D
pi_141584130
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:34 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Was je er bij? Dacht het niet. Lijkt me dan ook niet aan jou om zulke uitspraken te doen.
Juist doordat ik de achtergronden heb gezien, de getuigenverklaringen, de manier waarop ze weggingen, de eerdere pogingen, etc.

Iedereen mag alles zeggen lijkt me. Wel lijkt het me handig als het ergens op gebaseerd is. Ik doe dat op wat ik ie, met mijn eigen ogen. :)

Kom jij tot een andere conclusie dan?

Tweeniet-naieve meiden die hun trip de wildernis in goed voorbereidden? _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141584151
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja goed punt, maar ik neem aan dat deze twee 'naieve dozen' niet in staat waren geweest vuur te maken, al hadden ze een vlammenwerper bij zich. :+
Schei eens uit met je lompe grapjes.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_141584170
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:35 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Wel met je eens. Maar ik vraag me toch af of er op een bepaald moment geen derde bij betrokken is geweest.
Dat denk ik dus ook, maar pas NA ~16:15, 2 uurtjes voordat het donker wordt. Dan nog met een trail beginnen is dom, hoe je het ook wendt of keert. En dan met die "uitrusting" helemaal.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141584189
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:36 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Schei eens uit met je lompe grapjes.
Waarom? Ben jij de baas hier? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141584200
quote:
13s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom? Ben jij de baas hier? :')
Helaas niet.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_141584225
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:38 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Helaas niet.
Fascistische trekjes? Je zou me graag wegjorissen he? :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:39:21 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141584244
Maar alles met respect naar de nabestaanden die hier wellicht ook meelezen.
Treurigheid.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141584262
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Fascistische trekjes? Je zou me graag wegjorissen he? :*
Jeetje, je kijkt zo door me heen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:46:06 #47
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141584507
quote:
13s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom? Ben jij de baas hier? :')
Ik heb zo het vermoeden dat jij van mening bent dat jij de baas meent te zijn over dit topic.
Van onzinposts over orgaanhandel tot het trollen van mensen die een andere gedachte erop nahouden dan jij.
pi_141584535
En de Familie,Vrienden etc ons toen op Facebook steeds aanvallen:
Ze denken overal goed overna,en zijn niet naief enz enz 8)7

Maargoed daar zijn we nu dus achter gekomen ;( }:|
pi_141584543
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Juist doordat ik de achtergronden heb gezien, de getuigenverklaringen, de manier waarop ze weggingen, de eerdere pogingen, etc.

Iedereen mag alles zeggen lijkt me. Wel lijkt het me handig als het ergens op gebaseerd is. Ik doe dat op wat ik ie, met mijn eigen ogen. :)

Kom jij tot een andere conclusie dan?

Tweeniet-naieve meiden die hun trip de wildernis in goed voorbereidden? _O-
12 topics geleden zat je nog te oreren dat deze meisjes geen onverantwoorde dingen zouden doen. Op basis van de uitspraken van de ouders.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141584552
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook, maar pas NA ~16:15, 2 uurtjes voordat het donker wordt. Dan nog met een trail beginnen is dom, hoe je het ook wendt of keert. En dan met die "uitrusting" helemaal.
Is er trouwens officieel bevestigd dat ze van plan waren een trail te doen?
pi_141584560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:46 schreef betyar het volgende:
Van onzinposts over orgaanhandel
Dat was alleen als reactie op anderen en VOOR de vondst van de rugzak en lichaamsdelen. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141584611
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:46 schreef danos het volgende:

[..]

12 topics geleden zat je nog te oreren dat deze meisjes geen onverantwoorde dingen zouden doen. Op basis van de uitspraken van de ouders.
Ik zou ze niet zomaar afschrijven, maar als je die filmpjes ziet dan kan je niet anders concluderen dan dat ze zwaar onverantwoord op pad gegaan zijn.

Je wordt wijzer in 12 delen. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141584665
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat was alleen als reactie op anderen.....
Ja nee dan mag het.
De meerderheid is jou hier redelijk spuugzat, besef je dat wel?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141584674
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:46 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Is er trouwens officieel bevestigd dat ze van plan waren een trail te doen?
Wat bedoel je met "officieel bevestigd"? Wie heeft daar de autoriteit voor?

Ze zochten op internet naar El Pianista - feit
Ze hadden al 2 tours geboekt met Feliciano - feit
Ze hadden al een andere trail opgelopen - getuige Casa Pedro
Ze zijn op de El Pianista gezien door met name getuige Oliva de Kam (Nederlandse achtergrond?)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141584712
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:49 schreef danos het volgende:
De meerderheid is jou hier redelijk spuugzat, besef je dat wel?
Jij spreekt graag voor anderen, dat weet ik.

Denk je dat men jou niet spuugzat is, met je trollposts?

Ook hier weer; waarom kan je het niet over de inhoud van het topic hebben? :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141584900
Misschien zit er wel een Blair witch in die jungle :*
en zijn ze naar dat verlaten hotel gelokt >:) en toen bezeten en gedood :')

Sorry :@
pi_141584918
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:49 schreef danos het volgende:

[..]

Ja nee dan mag het.
De meerderheid is jou hier redelijk spuugzat, besef je dat wel?
Waarom val jij hier iedereen aan zompert ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141584932
quote:
11s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "officieel bevestigd"? Wie heeft daar de autoriteit voor?
Autoriteiten in NL en Panama? Of zo...
Vroeg ik me af.
quote:
Ze zochten op internet naar El Pianista - feit
Ze hadden al 2 tours geboekt met Feliciano - feit
Ze hadden al een andere trail opgelopen - getuige Casa Pedro
Ze zijn op de El Pianista gezien door met name getuige Oliva de Kam (Nederlandse achtergrond?)
Klopt helemaal! Ja dan is het best waarschijnlijk idd.
Die van de Kam is niet helemaal betrouwbaar toch. Hij weet het niet zeker.
pi_141584995
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:55 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Autoriteiten in NL en Panama? Of zo...
Vroeg ik me af.

[..]

Klopt helemaal! Ja dan is het best waarschijnlijk idd.
Die van de Kam is niet helemaal betrouwbaar toch. Hij weet het niet zeker.
Hij?? Nee, het is een zij, kijk het filmpje in de OP waar ik die getuigenplaatjes uitgehaald heb.

Na haar zou een ander (Lorenzo Gonzalez, ook gids) de meiden gezien kunnen hebben, maar dat is niet zeker, hij zag ze ook niet goed en wist niet eens of ze een rugzak bij zich hadden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141585076
Maar die jongen die verdween in Panama(je ziet die ouders trouwens in het filmpje), zou dat in verband staan met dit of toeval. Wie is er daar eigenlijk nog meer verdwenen?
pi_141585127
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij?? Nee, het is een zij, kijk het filmpje in de OP waar ik die getuigenplaatjes uitgehaald heb.

Na haar zou een ander (Lorenzo Gonzalez, ook gids) de meiden gezien kunnen hebben, maar dat is niet zeker, hij zag ze ook niet goed en wist niet eens of ze een rugzak bij zich hadden.
Die bedoelde ik. Haal de 2 door elkaar.
pi_141585155
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:59 schreef anonymoussie het volgende:
Maar die jongen die verdween in Panama(je ziet die ouders trouwens in het filmpje), zou dat in verband staan met dit of toeval. Wie is er daar eigenlijk nog meer verdwenen?
Dat was 5 jaar (!) geleden, lijkt me niet.

Die Brit had Asperger, neem aan dat hij alleen het bos is ingetrokken. Sja, dan kan je makkelijk uitglijden en nooit meer gevonden worden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141585229
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij?? Nee, het is een zij, kijk het filmpje in de OP waar ik die getuigenplaatjes uitgehaald heb.

Na haar zou een ander (Lorenzo Gonzalez, ook gids) de meiden gezien kunnen hebben, maar dat is niet zeker, hij zag ze ook niet goed en wist niet eens of ze een rugzak bij zich hadden.
Heb de OP gezien. Maarre zit mobiel. Zal later nog eens rustig bekijken.
pi_141585307
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:55 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Waarom val jij hier iedereen aan zompert ?
Ik val niet iedereen aan, maar een individu in het bijzonder.....degene die ieder topic voor 35% van de posts zorgt, posts waar ik doorheen moet harken om de wel relevante zaken te kunnen vinden. Degene die vannacht tot 5 uur weinig zeggende kaartjes heeft zitten kleuren. Die iedere andere speculatie met een diarree van filmpjes, kaartjes en aannames neersabeld. En nu ook weer zijn grafdieren in de OP heeft opgenomen. Die totaal doorgeslagen user dus. Laat hem lekker een Word document aanleggen met al zijn gezwets, die hij voor mijn part iedere avond aan zijn vriendin presenteert.

Totzover mijn offtopic geleuter.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141585326
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:01 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Heb de OP gezien. Maarre zit mobiel. Zal later nog eens rustig bekijken.
Ah da's lastig, mobiel.

Nog een getuige: Ingrid Lommers, eigenaresse van de taalschool waar ze de cursus volgden, zei dat de meiden om 13:10 daar weggingen. -> filmpje RTL Late Night -> gaat in de OP bij de getuigen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141585369
Ik zie het al Oliva heeft een paarse muts om en sjaal aan.
pi_141585381
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:03 schreef danos het volgende:

[..]

Ik val niet iedereen aan, maar een individu in het bijzonder.....degene die ieder topic voor 35% van de posts zorgt, posts waar ik doorheen moet harken om de wel relevante zaken te kunnen vinden. Degene die vannacht tot 5 uur weinig zeggende kaartjes heeft zitten kleuren. Die iedere andere speculatie met een diarree van filmpjes, kaartjes en aannames neersabeld. En nu ook weer zijn grafdieren in de OP heeft opgenomen. Die totaal doorgeslagen user dus. Laat hem lekker een Word document aanleggen met al zijn gezwets, die hij voor mijn part iedere avond aan zijn vriendin presenteert.

Totzover mijn offtopic geleuter.
FYI; het is hier 7 uur vroeger. Verder: :') wat heb jij al bijgedragen, held?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:06:09 #68
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141585415
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:03 schreef danos het volgende:

[..]

Ik val niet iedereen aan, maar een individu in het bijzonder.....degene die ieder topic voor 35% van de posts zorgt, posts waar ik doorheen moet harken om de wel relevante zaken te kunnen vinden. Degene die vannacht tot 5 uur weinig zeggende kaartjes heeft zitten kleuren. Die iedere andere speculatie met een diarree van filmpjes, kaartjes en aannames neersabeld. En nu ook weer zijn grafdieren in de OP heeft opgenomen. Die totaal doorgeslagen user dus. Laat hem lekker een Word document aanleggen met al zijn gezwets, die hij voor mijn part iedere avond aan zijn vriendin presenteert.

Totzover mijn offtopic geleuter.
Ben ik het niet mee eens.
pi_141585444
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:03 schreef danos het volgende:

[..]

Ik val niet iedereen aan, maar een individu in het bijzonder.....degene die ieder topic voor 35% van de posts zorgt, posts waar ik doorheen moet harken om de wel relevante zaken te kunnen vinden. Degene die vannacht tot 5 uur weinig zeggende kaartjes heeft zitten kleuren. Die iedere andere speculatie met een diarree van filmpjes, kaartjes en aannames neersabeld. En nu ook weer zijn grafdieren in de OP heeft opgenomen. Die totaal doorgeslagen user dus. Laat hem lekker een Word document aanleggen met al zijn gezwets, die hij voor mijn part iedere avond aan zijn vriendin presenteert.

Totzover mijn offtopic geleuter.
spui je ongenoegen dan ff in een DM - jmo
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141585456
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah da's lastig, mobiel.

Nog een getuige: Ingrid Lommers, eigenaresse van de taalschool waar ze de cursus volgden, zei dat de meiden om 13:10 daar weggingen. -> filmpje RTL Late Night -> gaat in de OP bij de getuigen.
Ja klopt.
Ik wist niet dat ze vrijwilligerswerk gingen doen bij een kinderdagverblijf, daar waren weggestuurd en een weekje later ergens zouden starten. In het filmpje gezien.
pi_141585540
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens.
^O^
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:10:56 #72
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141585625
Hard om te zeggen, maar ik zou mijn dochter op die leeftijd dus nooit naar zo'n land laten gaan. Brrr.
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:13:38 #73
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141585769
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:07 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ja klopt.
Ik wist niet dat ze vrijwilligerswerk gingen doen bij een kinderdagverblijf, daar waren weggestuurd en een weekje later ergens zouden starten. In het filmpje gezien.
Weggestuurd? Ze hadden zich toch juist heel goed voorbereid?
pi_141585859
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Hard om te zeggen, maar ik zou mijn dochter op die leeftijd dus nooit naar zo'n land laten gaan. Brrr.
Precies! :)
Zoiets heet teveel vertrouwen in iemand hebben en je ziet wat er van gekomen is :'(
pi_141585882
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:07 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ja klopt.
Ik wist niet dat ze vrijwilligerswerk gingen doen bij een kinderdagverblijf, daar waren weggestuurd en een weekje later ergens zouden starten. In het filmpje gezien.
Ah, ik hoor het nu ook. "Weggestuurd". :')

Die Nederlandse meiden denken dat Panama net zoiets als Nederland is. Afspraken gaan wel eens niet door, take it or leave it.

Sowieso; ze spraken weinig tot geen Spaans.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141585968
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Weggestuurd? Ze hadden zich toch juist heel goed voorbereid?
Ja was via NL gegaan, was volgens die ouders ook goed geregeld. Dat bureau had dus iets anders geregeld of zo.
pi_141585975
quote:
11s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "officieel bevestigd"? Wie heeft daar de autoriteit voor?

Ze zochten op internet naar El Pianista - feit
Ze hadden al 2 tours geboekt met Feliciano - feit
Ze hadden al een andere trail opgelopen - getuige Casa Pedro
Ze zijn op de El Pianista gezien door met name getuige Oliva de Kam (Nederlandse achtergrond?)
Hmm ja, veel aanwijzingen. Maar als je moe bent van een eerdere wandeling en graag naar huis wilde dan begin je toch niet aan nóg een hike? Klinkt zo onlogisch. Misschien wilden ze alleen een klein stukje de route oplopen en weer terug?? Ook raar toch?
pi_141586001
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, ik hoor het nu ook. "Weggestuurd". :')

Die Nederlandse meiden denken dat Panama net zoiets als Nederland is. Afspraken gaan wel eens niet door, take it or leave it.

Sowieso; ze spraken weinig tot geen Spaans.
Ze zullen wel gedacht hebben: '' Aah we kunnen ons ja eerst maar redden met engels''
Maar ik denk niet dat er 'veel' mensen daar in zo een klein dorpje/gehucht engels spreken -O-
pi_141586029
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:03 schreef danos het volgende:

[..]

Ik val niet iedereen aan, maar een individu in het bijzonder.....degene die ieder topic voor 35% van de posts zorgt, posts waar ik doorheen moet harken om de wel relevante zaken te kunnen vinden. Degene die vannacht tot 5 uur weinig zeggende kaartjes heeft zitten kleuren. Die iedere andere speculatie met een diarree van filmpjes, kaartjes en aannames neersabeld. En nu ook weer zijn grafdieren in de OP heeft opgenomen. Die totaal doorgeslagen user dus. Laat hem lekker een Word document aanleggen met al zijn gezwets, die hij voor mijn part iedere avond aan zijn vriendin presenteert.

Totzover mijn offtopic geleuter.
Gast hij zit niet in NL :D
pi_141586031
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:17 schreef sverbern het volgende:

[..]

Hmm ja, veel aanwijzingen. Maar als je moe bent van een eerdere wandeling en graag naar huis wilde dan begin je toch niet aan nóg een hike? Klinkt zo onlogisch. Misschien wilden ze alleen een klein stukje de route oplopen en weer terug?? Ook raar toch?
Ja, dat laatste zou ik zeggen. En dan daar op die trail een bekende ontmoet en meegegaan?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141586098
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:17 schreef Kaugummi het volgende:

[..]

Ze zullen wel gedacht hebben: '' Aah we kunnen ons ja eerst maar redden met engels''
Maar ik denk niet dat er 'veel' mensen daar in zo een klein dorpje/gehucht engels spreken -O-
Het is redelijk toeristisch dus ik denk het wel, maar als je met kinderen gaat werken en echt nauwelijks Spaans spreekt (zie de video en de reacties op alle waarschuwingen), dan ben je echt niet slim bezig.

Dat eerste, inderdaad; uit alles blijkt dat het allemaal veel te makkelijk is opgenomen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141586167
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat laatste zou ik zeggen. En dan daar op die trail een bekende ontmoet en meegegaan?
Ja zoiets idd
Of een onbekende?
pi_141586270
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens.
Idem
pi_141586374
dit kwam ik ergens tegen
getuige Alan Nilsen

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141586436
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:26 schreef StaceySinger het volgende:
dit kwam ik ergens tegen
getuige Alan Nilsen

[ afbeelding ]
Deze gaat echt niet mobiel. Te klein om te lezen
pi_141586522
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:26 schreef StaceySinger het volgende:
dit kwam ik ergens tegen
getuige Alan Nilsen

[ afbeelding ]
Ok, maar dit zijn 3 meiden. Lisanne en Kris zijn door alle getuigen alleen maar samen gezien.

Bovendien; stel ze liepen van Boquete naar het begin van de trail.

• 13:10 - nog gezien in de taalschool
• ~14:00-14:15 - probeerden de Sendero Alto Lino

Het zou net te halen moeten zijn, maar het is flink doorlopen.

Ik denk eerder dat ze vanuit Boquete een taxi naar Alto Lino/begin El Pianista hebben genomen, dat geven de video's ook weer.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141586546
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:27 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Deze gaat echt niet mobiel. Te klein om te lezen
Ah erg vervelend.
Dient staceysinger of zijn contact buiten dit plaatje nog meer iets voor jou aan te passen?
pi_141586655
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah erg vervelend.
Dient staceysinger of zijn contact buiten dit plaatje nog meer iets voor jou aan te passen?
:P
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:35:08 #89
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141586766
Was dit hier al langs geweest:

http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/

Hieruit valt op te maken dat de Pianista trail in april (wegens hoog water) niet echt een einde heeft.

Ook : The jovial guide suggested that it isn’t safe going without a knowledgeable local.
pi_141586831
ok goed lezen _ RAAR VERHAAL

According to investigators, on the morning of April 1, the women had visited the school where they initially expected to volunteer. “There they went on the internet and looked at a route of the Pianista Path which they were possibly going to walk,” Jens said, adding that the women left the school at around 11 a.m.

“Around 1 p.m. they were then seen near another school, where they were expecting to actually volunteer. Then they walked towards the [town's] center,” the police spokesman said. He said the last confirmed sighting of the women was reported by a pension holder who said he had seen them several times.

Police say the women asked the pension holder for the way to the Pianista Path at about 1:30 p.m., but the man instead offered them another route that provides a view across a nature area. The women returned about an hour later, apparently after taking the route offered by the man. “They had enough. It was between about 2:30 p.m. and 3 p.m. They were tired and said they wanted to return,” Jens said.

The pension holder told investigators that the women had also asked for his help in getting back to the town and inquired whether they should take a taxi or a bus. “He advised them to take a taxi,” Jens explained. “Then he saw them standing on the side of the road for a while but unfortunately he was unable to say whether they walked to the town or went back to the mountain.”

http://www.bnowire.com/20(...)tch-girls-in-panama/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141586885
Heb t op de site vergroot en gelezen. Wanneer zou deze 3e dame erbij gekomen zijn, mocht het überhaupt mogelijk zijn dat het om de Lis en Kris gaat.
pi_141586984
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:36 schreef StaceySinger het volgende:
The pension holder told investigators that the women had also asked for his help in getting back to the town and inquired whether they should take a taxi or a bus. “He advised them to take a taxi,” Jens explained. “Then he saw them standing on the side of the road for a while but unfortunately he was unable to say whether they walked to the town or went back to the mountain.”
Dit is dus die Frank Abadiel Rojas, die staat in de OP.

De vertaling van zijn verklaring is brak en dit bericht zou ik dus als non-informatie zien.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141587052
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:37 schreef anonymoussie het volgende:
Heb t op de site vergroot en gelezen. Wanneer zou deze 3e dame erbij gekomen zijn, mocht het überhaupt mogelijk zijn dat het om de Lis en Kris gaat.
Tussen Boquete en Pianista zouden ze dan met zijn 3en lopen, terwijl ze ervoor EN erna alleen maar met zijn 2en waren.

Die andere meid, die 3e, die is dan alleen afgehaakt? Hoogst onwaarschijnlijk.

Waarschijnlijker is dat er veel meer blonde "germaanse" meisjes in Boquete zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141587090
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:36 schreef StaceySinger het volgende:
ok goed lezen _ RAAR VERHAAL

According to investigators, on the morning of April 1, the women had visited the school where they initially expected to volunteer. “There they went on the internet and looked at a route of the Pianista Path which they were possibly going to walk,” Jens said, adding that the women left the school at around 11 a.m.

“Around 1 p.m. they were then seen near another school, where they were expecting to actually volunteer. Then they walked towards the [town's] center,” the police spokesman said. He said the last confirmed sighting of the women was reported by a pension holder who said he had seen them several times.

Police say the women asked the pension holder for the way to the Pianista Path at about 1:30 p.m., but the man instead offered them another route that provides a view across a nature area. The women returned about an hour later, apparently after taking the route offered by the man. “They had enough. It was between about 2:30 p.m. and 3 p.m. They were tired and said they wanted to return,” Jens said.

The pension holder told investigators that the women had also asked for his help in getting back to the town and inquired whether they should take a taxi or a bus. “He advised them to take a taxi,” Jens explained. “Then he saw them standing on the side of the road for a while but unfortunately he was unable to say whether they walked to the town or went back to the mountain.”

http://www.bnowire.com/20(...)tch-girls-in-panama/
Hebben ze hem al goed onderzocht?
pi_141587093
quote:
4s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit is dus die Frank Abadiel Rojas, die staat in de OP.

De vertaling van zijn verklaring is brak en dit bericht zou ik dus als non-informatie zien.
het gaat om deze zin

the man instead offered them another route that provides a view across a nature area
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141587145
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tussen Boquete en Pianista zouden ze dan met zijn 3en lopen, terwijl ze ervoor EN erna alleen maar met zijn 2en waren.

Die andere meid, die 3e, die is dan alleen afgehaakt? Hoogst onwaarschijnlijk.

Waarschijnlijker is dat er veel meer blonde "germaanse" meisjes in Boquete zijn.
Ja dat idee heb ik eigenlijk ook wel
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:42:19 #97
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141587211
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

het gaat om deze zin

the man instead offered them another route that provides a view across a nature area
Dat was toch al bekend. Punt is dat ze daarna (vermoedelijk) ook nog de pianista zijn gaan doen.
pi_141587265
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

het gaat om deze zin

the man instead offered them another route that provides a view across a nature area
Ja, dat wordt letterlijk gezegd in de video in de OP. Maar niet zoals het hier vertaald staat.

"Is dit de Sendero El Pianista?"
"Nee, dit is de Sendero Alto Lino, maar die is ook heel mooi; je kunt over heel Boquete uitkijken"
"Ah bedankt *meiden lopen de trail op*"
"komen na ~15 min terug en Frank vraagt: zijn jullie naar boven geweest?"
"meisjes begrijpen de vraag verkeerd en zeggen ja"
*Frank, in video zegt dat de trail naar boven minstens 45 min is en dan nog eens terug dus dat ze onmogelijk naar het einde gelopen kunnen zijn*
"vervolgens vragen de meiden hoe het beste daar weg te gaan, bus of taxi, en de man zegt "taxi".

Hij heeft ze niet in een taxi zien stappen en aangezien ze een uurtje erna bij de El Pianista waren, kunnen ze makkelijk gelopen hebben (het is een piepstukje, zie kaart).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:47:13 #99
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141587484
Ik zou Suarez aan de tand voelen El_Matador.
pi_141587576
Begin het te vatten. Nadat die vent ze een taxi heeft geadviseerd zijn ze door nog meer getuigen gezien.
Ze zijn dus, waarschijnlijk, gaan lopen.
pi_141587631
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:48 schreef anonymoussie het volgende:
Begin het te vatten. Nadat die vent ze een taxi heeft geadviseerd zijn ze door nog meer getuigen gezien.
ja

Several witnesses told investigators they may have seen the women between 3 p.m. and 4 p.m. at or near Pianista Path, but those sightings have not been confirmed.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141587719
En toen misschien iemand tegengekomen.
pi_141587752
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:48 schreef anonymoussie het volgende:
Begin het te vatten. Nadat die vent ze een taxi heeft geadviseerd zijn ze door nog meer getuigen gezien.
Ja, vandaar het overzicht in de OP.

Bron is die video die enkele feitelijke onjuistheden bevat (zo stelden ze dat die gevonden matrassen de slaapplaats van Kris en Lisanne waren _O- ), maar wel de getuigen laat zien en je kan dus precies zien wat ze zeggen. Na Frank zijn ze nog door 3 (van wie 2 betrouwbare getuigenissen) gezien, met name Martina, de inheemse vrouw die bloemen aan het planten was, en Oliva de Kam (~16:15) die ze waarschuwde NIET naar boven te gaan. De dames begrepen haar Spaans niet (en zij geen Engels, zei ze) en liepen stug door omhoog. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141587791
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:49 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja

Several witnesses told investigators they may have seen the women between 3 p.m. and 4 p.m. at or near Pianista Path, but those sightings have not been confirmed.
Ja ga steeds terug naar de OP. Dat overzicht van die getuigen is wel handig dan.
pi_141587842
en deze zin is ook belangrijk

They had enough. It was between about 2:30 p.m. and 3 p.m. They were tired and said they wanted to return
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141587855
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:49 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja

Several witnesses told investigators they may have seen the women between 3 p.m. and 4 p.m. at or near Pianista Path, but those sightings have not been confirmed.
Originele data (zie de video) is beter dan vertalingen, helemaal van die bron die je net had, want er klopt weinig van.

Alleen de laatste sighting is niet bevestigd. Dat is die Lorenzo Gonzalez, gids, die ook in de TVNvideo voorkomt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141587878
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:52 schreef StaceySinger het volgende:
en deze zin is ook belangrijk

They had enough. It was between about 2:30 p.m. and 3 p.m. They were tired and said they wanted to return
Wie zegt dit?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141587883
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, vandaar het overzicht in de OP.

Bron is die video die enkele feitelijke onjuistheden bevat (zo stelden ze dat die gevonden matrassen de slaapplaats van Kris en Lisanne waren _O- ), maar wel de getuigen laat zien en je kan dus precies zien wat ze zeggen. Na Frank zijn ze nog door 3 (van wie 2 betrouwbare getuigenissen) gezien, met name Martina, de inheemse vrouw die bloemen aan het planten was, en Oliva de Kam (~16:15) die ze waarschuwde NIET naar boven te gaan. De dames begrepen haar Spaans niet (en zij geen Engels, zei ze) en liepen stug door omhoog. :')
Juist ja. Handige OP idd. :)
pi_141588037
quote:
11s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wie zegt dit?
Dat die man de indruk had dat ze helemaal niet wilden gaan wandelen
Moe waren en terug naar Boquete wilden
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141588104
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:54 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dat die man de indruk had dat ze helemaal niet wilden gaan wandelen
Moe waren en terug naar Boquete wilden
Welke man? En waar zijn de Spaanstalige beelden ervan? Van wat ik tot nog toe heb gezien kun je dit er niet uit opmaken...

Engelstalige informatie is secundair, ga liever op Nederlandstalige of Spaanstalige af, eerlijk gezegd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141588107
quote:
11s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wie zegt dit?
Die Frank toch. In de OP staat dat hij vond dat een van ze er ziek uitzag. Of niet Stacey?
pi_141588158
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:52 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Juist ja. Handige OP idd. :)
die lees ik nooit :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141588202
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:55 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Die Frank toch. In de OP staat dat hij vond dat een van ze er ziek uitzag. Of niet Stacey?
Dat is wat anders. Dat zegt niet dat de meiden zelf zeiden dat ze 'geen zin meer hadden' en 'terugwilden'.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141588272
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is wat anders. Dat zegt niet dat de meiden zelf zeiden dat ze 'geen zin meer hadden' en 'terugwilden'.
Nee zeg ik ook niet :)
Ik denk dat Stacey op hem doelt. Of niet?
pi_141588406
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:58 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Nee zeg ik ook niet :)
Ik denk dat Stacey op hem doelt. Of niet?
Nee, weet ik. :)

Het probleem is de bron die Stacey aandraagt. Als het Engels is, is het sowieso een vertaling, en getuige de primaire beelden zegt Frank iets anders. De vertaling klopt niet en lijkt nu iets te zeggen wat Frank in ieder geval in de video die ik zag (weet niet of er meer primaire beelden zijn) niet zegt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141588417
In ieder geval wilden ze wel terug toch en vroegen hem wat de beste manier was, taxi of bus.
pi_141588456
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welke man? En waar zijn de Spaanstalige beelden ervan? Van wat ik tot nog toe heb gezien kun je dit er niet uit opmaken...

Engelstalige informatie is secundair, ga liever op Nederlandstalige of Spaanstalige af, eerlijk gezegd.
Jens said
Jens is woordvoerder van de Ned politie
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141588504
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, weet ik. :)

Het probleem is de bron die Stacey aandraagt. Als het Engels is, is het sowieso een vertaling, en getuige de primaire beelden zegt Frank iets anders. De vertaling klopt niet en lijkt nu iets te zeggen wat Frank in ieder geval in de video die ik zag (weet niet of er meer primaire beelden zijn) niet zegt.
Ja dat is weleens lastig.
pi_141588505
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:01 schreef anonymoussie het volgende:
In ieder geval wilden ze wel terug toch en vroegen hem wat de beste manier was, taxi of bus.
Ze wilden weg bij het begin van de Alto Lino trail, vermoedelijk vroegen ze aan Frank om een taxi of bus naar Boquete, niet naar het begin van de El Pianista trail.

Ze bedachten waarschijnlijk dat ze ook konden gaan lopen, lopen naar links via de Via Buenos Aires terug naar Boquete en komen na ~10 min langs Duran Coffee, waar het beginpunt van de El Pianista ligt, en besluiten dan toch die in te lopen.

Daar worden ze 2 keer (minstens) gezien, omhooglopend, samen, zonder anderen en in lycra en korte broek.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141588680
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)a5-4bda-a54f83815c25

Jammer dat er hier niet wordt doorgevraagd als John van den Heuvel op 1:20 zegt dat aan de hand van de eerste resultaten van onderzoek naar telefoongegevens en het digitale fototoestel wat is gevonden vaststaat dat ze "toch nog wel enige dagen hebben geleefd". Een goede journalist was hier ongetwijfeld direct op ingehaakt, want is nieuwe en cruciale info. Hoe komt John aan die kennis en is deze betrouwbaar? Heeft hij zelf ook die resultaten gezien? Etc. etc.
pi_141588735
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze wilden weg bij het begin van de Alto Lino trail, vermoedelijk vroegen ze aan Frank om een taxi of bus naar Boquete, niet naar het begin van de El Pianista trail.

Ze bedachten waarschijnlijk dat ze ook konden gaan lopen, lopen naar links via de Via Buenos Aires terug naar Boquete en komen na ~10 min langs Duran Coffee, waar het beginpunt van de El Pianista ligt, en besluiten dan toch die in te lopen.

Daar worden ze 2 keer (minstens) gezien, omhooglopend, samen, zonder anderen en in lycra en korte broek.
klopt > maar er zijn 3 toegangswegen naar de Pianista trail
kan dus zijn dat ze een stukje het pad zijn opgelopen en via een ander
pad weer terug naar de verharde weg
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141588748
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze wilden weg bij het begin van de Alto Lino trail, vermoedelijk vroegen ze aan Frank om een taxi of bus naar Boquete, niet naar het begin van de El Pianista trail.

Ze bedachten waarschijnlijk dat ze ook konden gaan lopen, lopen naar links via de Via Buenos Aires terug naar Boquete en komen na ~10 min langs Duran Coffee, waar het beginpunt van de El Pianista ligt, en besluiten dan toch die in te lopen.

Daar worden ze 2 keer (minstens) gezien, omhooglopend, samen, zonder anderen en in lycra en korte broek.
Het feit dat ze 2x gezien zijn betekent waarschijnlijk dat ze idd zijn gaan lopen. Maar dan... misschien onderweg toch iemand tegengekomen...
pi_141588814
En eentje zag er ziek uit volgens die Frank, dus was misschien al niet lekker toen ze besloten toch te lopen.
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:11:36 #124
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_141588891
Het getuigt van weinig klasse om de meiden zo af te branden als sommige users hier doen. Ze hebben zeker beginnersfouten gemaakt, maar wie zou dat niet doen als je in de stad bent opgegroeid en voor het eerst in een ongecontroleerde omgeving komt.

Ik geloof ook weinig van alle spookverhalen. In de jungle kunnen wat kleine foutjes icm pech ontaarden in een levensbedreigende situatie. Beide waren geen survival experts en ze hadden ook niet het juiste materiaal om te overleven. Kijk eens naar de jungle afleveringen van de serie "I shouldn't be alive" om te zien hoe makkelijk je kunt verdwalen en hoe snel een paar schrammen een dodelijke infectie tot gevolg kunnen hebben.

Overigens denk ik niet dat veel lui hier op fok met de juiste uitrusting aan een "ommetje" in de jungle zouden beginnen.
pi_141588898
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:08 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Het feit dat ze 2x gezien zijn betekent waarschijnlijk dat ze idd zijn gaan lopen. Maar dan... misschien onderweg toch iemand tegengekomen...
Dat moet dus na ~16:15 gebeurd zijn, want die Oliva zag ze samen. Lijkt me dat op dat moment er heel veel mensen juist terugkomen van die trail, voor het donker.

Iedereen die omhoog loopt zou opvallen als iedereen verder naar beneden loopt. Zeker 2 jonge meiden.

Ik vrees dat ze direct bij waar de Pianista steiler wordt een verkeerd pad genomen hebben en een andere 'barranco' (riviervallei) gepakt hebben omhoog, in de veronderstelling dat het de Pianista was. Of met iemand samen?

De exacte route en wie erbij waren, zou je aan de foto's moeten kunnen zien, lijkt me.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141588900
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:06 schreef Tourniquet het volgende:
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)a5-4bda-a54f83815c25

Jammer dat er hier niet wordt doorgevraagd als John van den Heuvel op 1:20 zegt dat aan de hand van de eerste resultaten van onderzoek naar telefoongegevens en het digitale fototoestel wat is gevonden vaststaat dat ze "toch nog wel enige dagen hebben geleefd". Een goede journalist was hier ongetwijfeld direct op ingehaakt, want is nieuwe en cruciale info. Hoe komt John aan die kennis en is deze betrouwbaar? Heeft hij zelf ook die resultaten gezien? Etc. etc.
Hij was toch naar Panama gevlogen.
pi_141588977
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:06 schreef Tourniquet het volgende:
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)a5-4bda-a54f83815c25

Jammer dat er hier niet wordt doorgevraagd als John van den Heuvel op 1:20 zegt dat aan de hand van de eerste resultaten van onderzoek naar telefoongegevens en het digitale fototoestel wat is gevonden vaststaat dat ze "toch nog wel enige dagen hebben geleefd". Een goede journalist was hier ongetwijfeld direct op ingehaakt, want is nieuwe en cruciale info. Hoe komt John aan die kennis en is deze betrouwbaar? Heeft hij zelf ook die resultaten gezien? Etc. etc.
Ja, goed punt, dat viel een ander (weet niet meer wie, Jezus9?) en mij ook op; die opmerking waar niet op ingegaan werd. Maar ja voor serieuze journalistiek moet je niet bij RTL Boulevard zijn.

Stuur hem een mailtje met die vraag? ;)

Ik heb de Spaanstalige filmpjes die je gister postte gezien en in de OP gezet in vertaalde samenvatting.

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 26-06-2014 20:22:14 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141588994
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:11 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Hij was toch naar Panama gevlogen.
Daar was hij op 26 mei, voordat de foto's gevonden waren.

Neem aan dat hij in direct contact staat met de familie en dus inderdaad die foto's gezien heeft.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141589133
quote:
11s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:52 schreef El_Matador het volgende:
• Foto's van de camera zijn onderzocht - conclusie: enkele dagen rondgezworven
Link? Of weer een aanname?
pi_141589176
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Link? Of weer een aanname?
Ik doe zo weinig mogelijk aannames, die eerdere waren dat ook niet. :*

link staat direct boven je, post van Tourniquet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141589217
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar was hij op 26 mei, voordat de foto's gevonden waren.

Neem aan dat hij in direct contact staat met de familie en dus inderdaad die foto's gezien heeft.
Dat zou ik dus tot in detail willen weten als ik journalist zou zijn. :P Je weet nu niet of hij met de familie in contact staat, of wellicht met iemand die het onderzoek in Panama doet. En of hij de resultaten met eigen ogen heeft gezien, of die conclusie overneemt van de familie of van het Panamese onderzoektsteam enz. enz.

En nee, ik ga 'm niet mailen. :+ Als het relevante info blijkt komt het wel een keer boven water.

quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]
Ik heb de Spaanstalige filmpjes die je gister postte gezien en in de OP gezet in vertaalde samenvatting.
^O^
pi_141589504
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:41 schreef El_Matador het volgende: En ik ken de Latijns-Amerikaanse cultuur een beetje (woon in Colombia).
Dit meen je niet hé. Toch niet toevallig bij een gebied waar boomplantages zijn en asperges worden gemaakt hé? Ik droomde (rondom deze zaak) ook over Columbia, een plek bij boomplantages en de naam José, alsof die man er soms naar toe reist. Ok mystery solved: Matador did it.
pi_141589513
John zegt dat die ouders sterk vermoeden of denken dat er daar iets raars met ze is gebeurt.
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:29:25 #134
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_141589557
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:28 schreef anonymoussie het volgende:
John zegt dat die ouders sterk vermoeden of denken dat er daar iets raars met ze is gebeurt.
Ze kunnen wel eens doodgegaan zijn.
pi_141589570
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:28 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dit meen je niet hé. Toch niet toevallig bij een gebied waar boomplantages zijn en asperges worden gemaakt hé? Ik droomde (rondom deze zaak) ook over Columbia, een plek bij boomplantages en de naam José, alsof die man er soms naar toe reist. Ok mystery solved: Matador did it.
Ik woon hier niet: Columbia

Wel in Colombia.

Boomplantages en asperges heb je niet in de stad hier, maar ik vind het al leuk dat je "over me" droomt, dus ja, ik heb het gedaan. :+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141589571
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:28 schreef anonymoussie het volgende:
John zegt dat die ouders sterk vermoeden of denken dat er daar iets raars met ze is gebeurt.
Tsja. Met alle respect, de ouders voelden van binnen ook dat de meisjes nog in leven waren.
pi_141589573
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:28 schreef anonymoussie het volgende:
John zegt dat die ouders sterk vermoeden of denken dat er daar iets raars met ze is gebeurt.
Ja nog al logisch nadat die resten gevonden zijn, speaks for itself. Maar ze bedoelen daarmee een misdrijf?
pi_141589607
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:29 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ze kunnen wel eens doodgegaan zijn.
Da's op zich niet raar, overkomt iedereen wel eens :')
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:30:51 #139
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_141589626
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:30 schreef DonJames het volgende:

[..]

Da's op zich niet raar, overkomt iedereen wel eens :')
Maar je verwacht het niet, dus raar.
pi_141589627
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:29 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ze kunnen wel eens doodgegaan zijn.
Dus geen ongelukje of zo
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:31:05 #141
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141589636
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:29 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Ja nog al logisch nadat die resten gevonden zijn, speaks for itself. Maar ze bedoelen daarmee een misdrijf?
Ja, dat schreef ik gisteren ze al, ze denken dat ze een verkeerd persoon zijn tegen gekomen in de wildernis.
pi_141589656
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:29 schreef DonJames het volgende:

[..]

Tsja. Met alle respect, de ouders voelden van binnen ook dat de meisjes nog in leven waren.
Die moeder van Kris was dat toch.
pi_141589687
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:29 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Ja nog al logisch nadat die resten gevonden zijn, speaks for itself. Maar ze bedoelen daarmee een misdrijf?
Ja, zoiets. Geen ongeluk.
pi_141589742
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ja, dat schreef ik gisteren ze al, ze denken dat ze een verkeerd persoon zijn tegen gekomen in de wildernis.
Dat wordt echter al sinds 26 mei gezegd toen John van den Heuvel in Panama was. Dat verhaal is met de vondsten van de foto's, rugzak, telefoongegevens en later de lichaamsdelen, niet veranderd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:34:04 #145
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141589774
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:06 schreef Tourniquet het volgende:
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)a5-4bda-a54f83815c25

Jammer dat er hier niet wordt doorgevraagd als John van den Heuvel op 1:20 zegt dat aan de hand van de eerste resultaten van onderzoek naar telefoongegevens en het digitale fototoestel wat is gevonden vaststaat dat ze "toch nog wel enige dagen hebben geleefd". Een goede journalist was hier ongetwijfeld direct op ingehaakt, want is nieuwe en cruciale info. Hoe komt John aan die kennis en is deze betrouwbaar? Heeft hij zelf ook die resultaten gezien? Etc. etc.
dat is echt wel besproken van tevoren, uiteraard wilde hij dat even laten weten, maar verder geen lastig gedoe
pi_141589833
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:32 schreef anonymoussie het volgende: Ja, zoiets. Geen ongeluk.
Dit wijst enkel nog meer naar een misdrijf jongens, dat de ouders dit zeggen. Want vergeet niet: waarschijnlijk zullen ze (wat op de camera stond) al bekend hebben gemaakt aan de ouders, weliswaar nog niet aan het het publiek maar van den Heuvel wist wat erop was gevonden (en hij heeft contact met de ouders) als daaruit gebleken zou zijn, uit die digitale objecten dat het een ongeluk was, dan zouden die ouders nu niet zeggen dat ze denken ze een verkeerd persoon zijn tegengekomen.

Maar ze zeggen het wel nog met enige twijfeling, wat op de camera is gevonden biedt dus kennelijk geen garantie of zekerheid.
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:36:40 #147
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141589873
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat wordt echter al sinds 26 mei gezegd toen John van den Heuvel in Panama was. Dat verhaal is met de vondsten van de foto's, rugzak, telefoongegevens en later de lichaamsdelen, niet veranderd.
Misschien is dat nu versterkt omdat ze nog enige dagen geleefd schijnen te hebben en dat ze niemand zijn tegengekomen...? Terwijl er toch dagelijks gidsen lopen in dat gebied.
pi_141589876
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:35 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dit wijst enkel nog meer naar een misdrijf jongens, dat de ouders dit zeggen. Want vergeet niet: waarschijnlijk zullen ze (wat op de camera stond) al bekend hebben gemaakt aan de ouders, weliswaar nog niet aan het het publiek maar van den Heuvel wist wat erop was gevonden (en hij heeft contact met de ouders) als daaruit gebleken zou zijn, uit die digitale objecten dat het een ongeluk was, dan zouden die ouders nu niet zeggen dat ze denken ze een verkeerd persoon zijn tegengekomen.

Maar ze zeggen het wel nog met enige twijfeling, wat op de camera is gevonden biedt dus kennelijk geen garantie of zekerheid.
Dat laatste kan. Het kan ook zijn dat John niet teveel MAG zeggen omdat het nog onder Panamees politie-onderzoek ligt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141589907
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

Misschien is dat nu versterkt omdat ze nog enige dagen geleefd schijnen te hebben en dat ze niemand zijn tegengekomen...? Terwijl er toch dagelijks gidsen lopen in dat gebied.
"in dat gebied" is niet waar Kris en Lisanne waren (ofwel waar de rugzak is gevonden).

Daar komt bijna niemand. Getuige ook de zoektocht die niet de berg overging (amateurs :') ).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141589914
Ze hebben dus nog 'enige dagen' geleefd. Ze zullen dan wel foto's hebben gemaakt? Aangezien in RTL late night bekend werd dat ze daar wel types voor zijn en ook foto's naar die ouders gestuurd hadden.
pi_141589944
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:37 schreef anonymoussie het volgende:
Ze hebben dus nog 'enige dagen' geleefd. Ze zullen dan wel foto's hebben gemaakt? Aangezien in RTL late night bekend werd dat ze daar wel types voor zijn en ook foto's naar die ouders gestuurd hadden.
Je moet het omdraaien; aan de hand van de genomen foto's wordt gesteld dat ze nog een paar dagen gezworven hebben. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141590032
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:35 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dit wijst enkel nog meer naar een misdrijf jongens, dat de ouders dit zeggen. Want vergeet niet: waarschijnlijk zullen ze (wat op de camera stond) al bekend hebben gemaakt aan de ouders, weliswaar nog niet aan het het publiek maar van den Heuvel wist wat erop was gevonden (en hij heeft contact met de ouders) als daaruit gebleken zou zijn, uit die digitale objecten dat het een ongeluk was, dan zouden die ouders nu niet zeggen dat ze denken ze een verkeerd persoon zijn tegengekomen.

Maar ze zeggen het wel nog met enige twijfeling, wat op de camera is gevonden biedt dus kennelijk geen garantie of zekerheid.
Ja. Ik denk ook dat er foto's zijn gemaakt.
pi_141590061
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:41 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ja. Ik denk ook dat er foto's zijn gemaakt.
of de voice recorder ingesproken
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141590072
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je moet het omdraaien; aan de hand van de genomen foto's wordt gesteld dat ze nog een paar dagen gezworven hebben. ;)
Dat bedoel ik eigenlijk. Kwam niet zo duidelijk over :P
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:42:54 #155
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141590091
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"in dat gebied" is niet waar Kris en Lisanne waren (ofwel waar de rugzak is gevonden).

Daar komt bijna niemand. Getuige ook de zoektocht die niet de berg overging (amateurs :') ).
Jawel, JvdH zegt, als antwoord opde vraag of ze niet verdwaald kunnen zijn dat de meisjes dan wel heel, heel erg verdwaald zijn en dat ze dagen rondgedoold zullen hebben in toch wel een gebied waar mensen rondlopen, waar gidsen komen...
pi_141590102
Die dader kan ook foto's hebben gemaakt hoor. Puur als kijk-ze-leefde-nog-dwaalspoor, zou ook verklaren waarom de spullen nog gevonden zijn, omdat het in z'n voordeel kan werken. Zieke mensen, zeker serie-moordenaars zijn geraffineerd hoor.
pi_141590119
quote:
11s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik doe zo weinig mogelijk aannames, die eerdere waren dat ook niet. :*

link staat direct boven je, post van Tourniquet.
RTL boulevard.. en JvdH. Ja, dán moet het echt wel kloppen ook al is er geen enkele andere bron die dat bevestigd. :X

Enne.. die vrouw De Kam waar jij het steeds over hebt schijnt dus juist later op haar getuigenis terug gekomen te zijn.
pi_141590146
Ik ben geneigd die getuigenverklaring van die mevrouw Oliva de Kam heel serieus te nemen: ze heeft de meiden nog explicitiet gewaarschuwd niet de bergen in te gaan: het was al laat in de middag, de lucht was 'opaco' (betrokken), een 'dia feo' (lelijke dag) en het zou die dag daardoor veel eerder dan 'normaal' donker worden. Maar de meiden begrepen haar niet omdat zij geen Spaans en Oliva geen Engels sprak...
Dat moeten de meiden wel geweest zijn. Het viel mevrouw Oliva ook op dat er 1 een korte broek aan had, waar ze last van zou gaan krijgen: te koud, te veel ongemak (door struikgewas etc.). Maar bovenal: ze was er helemaal niet over te spreken dat 2 meisjes, alleen, zo laat op de middag, terwijl het koud werd en ze niet goed gekleed waren, nog de bergen introkken. Volgens mij zegt ze op een gegeven moment in het filmpje dat ze dat zelfs ook nog tegen haar man heeft gezegd.
Ik denk dat het Spaans van de meiden heel pover was: alleen beginners nemen een boek 'Wat en hoe in het Spaans' mee. Als je maar een beetje de taal spreekt, heb je zo'n boek in ieder geval niet bij je.
Ze waren dus op het Pianista trail. De vraag is alleen: wat gebeurde er daarna dat ze zo verschrikkelijk verdwaalden? Zou er iets gebeurd zijn waardoor ze niet meer terug konden/durfden te keren?
pi_141590159
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:42 schreef Marrije het volgende:

[..]

Jawel, JvdH zegt, als antwoord opde vraag of ze niet verdwaald kunnen zijn dat de meisjes dan wel heel, heel erg verdwaald zijn en dat ze dagen rondgedoold zullen hebben in toch wel een gebied waar mensen rondlopen, waar gidsen komen...
Dus JvdH is in zijn woorden duidelijker dan alle kaartjes in dit topic? :D

Hij doet goed werk, maar formuleert niet altijd even netjes.

In het gebied waar de rugzak lag kwamen juist nauwelijks mensen. Er is niet eens gezocht door het onderzoeksteam. Sterker; alles wat gevonden is, is niet gevonden door het onderzoeksteam, maar door locals.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141590175
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:43 schreef Jezus9 het volgende:
Die dader kan ook foto's hebben gemaakt hoor. Puur als kijk-ze-leefde-nog-dwaalspoor, zou ook verklaren waarom de spullen nog gevonden zijn, omdat het in z'n voordeel kan werken. Zieke mensen, zeker serie-moordenaars zijn geraffineerd hoor.
Trollpost hoop ik? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141590192
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:42 schreef Marrije het volgende:

[..]

Jawel, JvdH zegt, als antwoord opde vraag of ze niet verdwaald kunnen zijn dat de meisjes dan wel heel, heel erg verdwaald zijn en dat ze dagen rondgedoold zullen hebben in toch wel een gebied waar mensen rondlopen, waar gidsen komen...
Dat zegt ie idd
pi_141590205
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:44 schreef sommeltje het volgende:
Ik ben geneigd die getuigenverklaring van die mevrouw Oliva de Kam heel serieus te nemen: ze heeft de meiden nog explicitiet gewaarschuwd niet de bergen in te gaan: het was al laat in de middag, de lucht was 'opaco' (betrokken), een 'dia feo' (lelijke dag) en het zou die dag daardoor veel eerder dan 'normaal' donker worden. Maar de meiden begrepen haar niet omdat zij geen Spaans en Oliva geen Engels sprak...
Dat moeten de meiden wel geweest zijn. Het viel mevrouw Oliva ook op dat er 1 een korte broek aan had, waar ze last van zou gaan krijgen: te koud, te veel ongemak (door struikgewas etc.). Maar bovenal: ze was er helemaal niet over te spreken dat 2 meisjes, alleen, zo laat op de middag, terwijl het koud werd en ze niet goed gekleed waren, nog de bergen introkken. Volgens mij zegt ze op een gegeven moment in het filmpje dat ze dat zelfs ook nog tegen haar man heeft gezegd.
Ik denk dat het Spaans van de meiden heel pover was: alleen beginners nemen een boek 'Wat en hoe in het Spaans' mee. Als je maar een beetje de taal spreekt, heb je zo'n boek in ieder geval niet bij je.
Ze waren dus op het Pianista trail. De vraag is alleen: wat gebeurde er daarna dat ze zo verschrikkelijk verdwaalden? Zou er iets gebeurd zijn waardoor ze niet meer terug konden/durfden te keren?
Mooie samenvatting. ^O^
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141590250
quote:
11s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende: Trollpost hoop ik? : D
Het is serieus en vrij aanneembaar als je erover nadenkt. Kennelijk heb jij nog nooit naar Peter R de Vries gekeken, misschien heb je die niet in Colombia.

Maar even serieus: heeft één van jullie nog over de zaak gedroomd of voelen jullie er wat specifieks intuïtief bij?
pi_141590251
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Enne.. die vrouw De Kam waar jij het steeds over hebt schijnt dus juist later op haar getuigenis terug gekomen te zijn.
Bron?
pi_141590284
dit stond er in de telegraaf

snip

De eerste onderzoeksresultaten geven aan dat de meisjes mogelijk nog dagenlang in de wildernis hebben geleefd.

De families van Kris en Lisanne willen dat de onderste steen bovenkomt en hopen vooral op antwoord op de vraag of de meisjes zijn verdwaald of om het leven zijn gebracht.

Beide mogelijkheden worden nog altijd onderzocht, bevestigde gisteren in Panama onderzoeksleidster Pitti. Zodra het weer in het zoekgebied verbetert, worden speurtochten naar meer sporen hervat. Op dit moment wordt de omgeving geteisterd door hevige regenval die kabbelende beekjes in woest stromende rivieren laat veranderen.

Inmiddels zijn ook contra-expertises gaande door het Nederlands Forensisch Instituut. In de laboratoria van het NFI wordt vooral onderzoek gedaan naar de telefoongegevens van de teruggevonden smartphones en naar de digitale fotocamera, die voor het onderzoek bruikbaar beeldmateriaal heeft opgeleverd.

Indicaties misdrijf

Of op korte termijn een uitvaart of herdenkingsplechtigheid plaatsvindt, is niet bekend. Het is ook nog onduidelijk of Nederlandse politiemensen – in het geval het technisch onderzoek meer indicaties van een misdrijf oplevert – opnieuw naar Panama vertrekken voor nader onderzoek.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141590288
Als er foto's waren geweest die bij kunnen dragen aan het onderzoek dan waren ze al gedeeld, je denkt toch niet dat die ouders ze achter zullen houden? Zullen dus alleen maar persoonlijke foto's zijn geweest die verder geen aanwijzingen hebben bevat.

Het is natuurlijk logisch dat de ouders voornamelijk zullen blijven focussen op een misdrijf, dat is (voor zover je dat kan zeggen) 'makkelijker'' om je aan vast te houden en natuurlijk politiek gezien ook makkelijker om de noodzaak voor voortzetting van de zoektocht te benadrukken en daarmee ook de middelen hiervoor te blijven ontvangen.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141590311
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:46 schreef Jezus9 het volgende:
Het is serieus en vrij aanneembaar als je erover nadenkt. Kennelijk heb jij nog nooit naar Peter R de Vries gekeken, misschien heb je die niet in Colombia.
Kennelijk? :')

Ik volgde Peter R. de Vries altijd juist. Was dat nog niet duidelijk uit dit topic?

Goed, als het serieus was, dan laat ik het je uitleggen, zal geen kritische reacties plaatsen. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141590313
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

Misschien is dat nu versterkt omdat ze nog enige dagen geleefd schijnen te hebben en dat ze niemand zijn tegengekomen...? Terwijl er toch dagelijks gidsen lopen in dat gebied.
Rondgezworven zelfs. Dat strookt volgens mij juist niet met een misdaad.
Maar ik twijfel sterk aan de verklaringen van JvdH.
pi_141590380
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:46 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Het is serieus en vrij aanneembaar als je erover nadenkt. Kennelijk heb jij nog nooit naar Peter R de Vries gekeken, misschien heb je die niet in Colombia.

Maar even serieus: heeft één van jullie nog over de zaak gedroomd of voelen jullie er wat specifieks intuïtief bij?
Dromen erover? Nee. En ook liever niet. :{
pi_141590487
Ik vond het overigens ook buitengewone slechte journalistiek dat er niet werd doorgevraagd wat die gevonden informatie op die digitale camera dan was. Maar misschien is er van te voren afgesproken dit niet naar buiten gebracht mocht worden. Slechts de conclusies eruit ofzo?
pi_141590512
Is het weer niet slecht voor het sporenonderzoek?

Zijn er dan nog wel sporen te vinden in goede staat, na die regenval?

[ Bericht 45% gewijzigd door anonymoussie op 26-06-2014 21:00:16 ]
pi_141590516
De foto's, of beschrijving daarvan, kan ook worden achtergehouden omdat het daderkennis kan bevatten mocht er toch een misdrijf zijn gepleegd.
pi_141590562
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:53 schreef Tourniquet het volgende:
De foto's, of beschrijving daarvan, kan ook worden achtergehouden omdat het daderkennis kan bevatten mocht er toch een misdrijf zijn gepleegd.
En schets mij eens scenario waarom je dat op dit moment nog achter zou houden?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141590585
Over die spookhuizen: best bizar, wist niet dat het daar was. Maar ik had ook een droom dat ze (of delen van ze) in een groot donker gat gegooid werd, soort zolderachtig, kapotte planken. Maar dat kan ook symbolisch zijn.
pi_141590622
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:55 schreef Jezus9 het volgende:
Over die spookhuizen: best bizar, wist niet dat het daar was. Maar ik had ook een droom dat ze (of delen van ze) in een groot donker gat gegooid werd, soort zolderachtig.
Jij droomt hier echt vaak over of niet? :o
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141590628
quote:
Mooie samenvatting. ^O^ .
Dank je, Matador.
pi_141590630
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:55 schreef Jezus9 het volgende:
Over die spookhuizen: best bizar, wist niet dat het daar was. Maar ik had ook een droom dat ze (of delen van ze) in een groot donker gat gegooid werd, soort zolderachtig.
Ik vermoed dat niemand hier interesse heeft in jouw dromen en 'gevoelens' aangaande de zaak.
pi_141590638
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Rondgezworven zelfs. Dat strookt volgens mij juist niet met een misdaad.
Maar ik twijfel sterk aan de verklaringen van JvdH.
"rondgezworven" werd niet met die woorden door JvdH gezegd. Alleen "dat de meisjes nog enige dagen hebben geleefd".
pi_141590666
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:56 schreef Ouder1 het volgende: Ik vermoed dat niemand hier interesse heeft in jouw dromen en 'gevoelens' aangaande de zaak.
Ik vermoed dat jij zwaar depressief bent en een goddelijk wezen als mij niet kan verkroppen.
pi_141590674
Nu de meiden dood zijn, zal de familie niets meer naar buiten brengen.
pi_141590691
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:54 schreef danos het volgende:

[..]

En schets mij eens scenario waarom je dat op dit moment nog achter zou houden?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Daderkennis

quote:
Soms is justitie reeds op de hoogte van bepaalde feiten. Het komt dan voor dat in het belang van het onderzoek geen mededelingen gedaan worden over de details van het misdrijf. Vaak hoopt men in dat geval dat de dader zich door daderkennis zal verraden, wat natuurlijk niet meer kan als de gegevens reeds in het nieuws zijn geweest. Ook wordt dergelijke daderkennis wel gebruikt om een valse van een echte bekentenis te onderscheiden.
pi_141590700
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:57 schreef Mr.Ping het volgende:
Nu de meiden dood zijn, zal de familie niets meer naar buiten brengen.
Lariekoek, ze willen toch weten wat er gebeurd is?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141590743
Was die tas trouwens vanuit de lucht te zien op die struik?
pi_141590749
quote:
Ja hartstikke boeiend, in de eerste paar dagen/weken van een zaak. Is in dit geval echt niet meer aan de orde.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141590758
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:58 schreef danos het volgende:

[..]

Lariekoek, ze willen toch weten wat er gebeurd is?
Daar hebben ze buiten de mensen die aan het zoeken zijn, niemand meer voor nodig.
pi_141590859
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:57 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

"rondgezworven" werd niet met die woorden door JvdH gezegd. Alleen "dat de meisjes nog enige dagen hebben geleefd".
Hij zei wel dat ze dan 'heel erg verdwaald waren'.
pi_141590873
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:59 schreef danos het volgende:

[..]

Ja hartstikke boeiend, in de eerste paar dagen/weken van een zaak. Is in dit geval echt niet meer aan de orde.
Hoe kun je dat nu weten? Wij weten niet wat het onderzoeksteam aan het doen is.
pi_141590874
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:59 schreef Loekie1 het volgende: Was die tas trouwens vanuit de lucht te zien op die struik?
Je bedoeld vanuit de helikopter bij de eerdere zoektocht? Ik denk dat ze toen nog over Boquete vlogen, misschien ze niet over dat gebied waar achteraf de tas gevonden is vlogen. Maar wel een goede redenatie van je, want mochten ze wel over dat gebied gevlogen hebben en zo'n tas vanuit de lucht te zien zijn, zou dat betekenen de tas er tóén nog niet lag.

Goed om te onderzoeken dus. Aan de andere kant: als die tas was gezien, was dat allang bekend geweest.
pi_141590904
Ik vraag me af: het begon te schemeren. Zouden ze op een poema/jaguar zijn gestuit (of omgekeerd). Sommeltje is zelfs geneigd voor een koe in de bergen een afslag te nemen, dus no way voor een ander eng beest. Schemering, schrikken, paniek, dan denkt een mens echt niet rustig meer. Dus misschien door blijven lopen, richten die continentale splitsing/afslag???
pi_141590913
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 03:53 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

grote van een kat zegt niets over hoe dodelijk HIJ kan zijn
ze worden.omschreven als formaat herdershond, (en beresterk) begin je niks tegen
Zucht, in de meeste gevallen is een aanval niet dodelijk. Daar is genoeg onderzoek over te vinden, het is geen tijger. Mocht een poema je aanvallen dan wordt je geadviseerd zo hard en agressief mogelijk terug te vechten. De poema ziet je dan als belager en niet als prooi, in dat geval is de kans groot dat het beest er vandoor gaat.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_141590915
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:48 schreef StaceySinger het volgende:
dit stond er in de telegraaf

snip

De eerste onderzoeksresultaten geven aan dat de meisjes mogelijk nog dagenlang in de wildernis hebben geleefd.
Het kan natuurlijk ook dat er geconcludeerd wordt dat ze nog dagen geleefd hebben op basis van de eerste berekeningen die gemaakt zijn van het gevonden weefsel/de voet. Het kan zijn dat ze op basis daarvan een schatting kunnen maken mbt de tijd van overlijden. Niemand heeft gesteld dat dit een conclusie is op basis van de gegevens van de camera en telefoons, ook Sjon vd Heuvel niet.

Verder: als het NFI de camera's en telefoons onderzoekt dan ga ik ervan uit dat het NFI zo professioneel is dat daar geen enkele foto van wordt geopenbaard/gelekt. Tenzij men bewust iets wil openbaren om meer informatie te krijgen over bijv. afgebeelde personen.
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:04:31 #192
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141590968
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:57 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

"rondgezworven" werd niet met die woorden door JvdH gezegd. Alleen "dat de meisjes nog enige dagen hebben geleefd".
hij heeft het woord ronddolen genoemd
pi_141591000
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:02 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Hoe kun je dat nu weten? Wij weten niet wat het onderzoeksteam aan het doen is.
Lees het stukje van je eigen Wiki link nog eens, totaal niet relevant in deze zaak dus.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141591018
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

hij heeft het woord ronddolen genoemd
ah oke, zal het stukje nog eens bekijken. ;)
pi_141591019
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:04 schreef Marrije het volgende: Hij heeft het woord ronddolen genoemd
Ronddolen klinkt heel eng, klinkt alsof je zwaar verwond bent en kruipt... brr zeer luguber.
pi_141591073
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:03 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook dat er geconcludeerd wordt dat ze nog dagen geleefd hebben op basis van de eerste berekeningen die gemaakt zijn van het gevonden weefsel/de voet. Het kan zijn dat ze op basis daarvan een schatting kunnen maken mbt de tijd van overlijden. Niemand heeft gesteld dat dit een conclusie is op basis van de gegevens van de camera en telefoons, ook Sjon vd Heuvel niet.

Verder: als het NFI de camera's en telefoons onderzoekt dan ga ik ervan uit dat het NFI zo professioneel is dat daar geen enkele foto van wordt geopenbaard/gelekt. Tenzij men bewust iets wil openbaren om meer informatie te krijgen over bijv. afgebeelde personen.
Je tekst lezende weet jij professioneel (?) meer van forensisch onderzoek?

Denk je dat het dan mogelijk is te kunnen vaststellen dat de meiden nog een paar dagen geleefd hebben, met die voet? Dat je zeg maar aan die voet kan analyseren dat ze niet 77, maar 73 dagen geleden zijn overleden? Kan dat zo precies??

Uit dat RTL Boulevard fragment hoor ik dat op basis van de foto's Sjon die conclusie trok, niet op basis van andere vondsten. Maar het is niet erg duidelijk en het blijft Boulevard. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141591144
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:02 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Je bedoeld vanuit de helikopter bij de eerdere zoektocht? Ik denk dat ze toen nog over Boquete vlogen, misschien ze niet over dat gebied waar achteraf de tas gevonden is vlogen. Maar wel een goede redenatie van je, want mochten ze wel over dat gebied gevlogen hebben en zo'n tas vanuit de lucht te zien zijn, zou dat betekenen de tas er tóén nog niet lag.

Goed om te onderzoeken dus. Aan de andere kant: als die tas was gezien, was dat allang bekend geweest.
Bovendien kan ie expres zo neergelegd zijn door de meiden in de hoop dat ie gezien zou worden. Dat verklaart waarom de schoenen zo ver van de tas verwijderd waren.
pi_141591207
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:07 schreef Loekie1 het volgende:

Dat verklaart
Ja, andere verklaringen zijn niet mogelijk en moeten dus uitgesloten worden?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141591255
quote:
11s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, andere verklaringen zijn niet mogelijk en moeten dus uitgesloten worden?
Ik bedoel: dat kán verklaren.

Wat ik zo raar vind is dat van beiden één schoen gevonden is. Is nu al bekend waar die rivier op uitkomt?

Overigens, meiden die duidelijk laten blijken dat ze onbekend zijn in een gebied, zijn een makkelijke prooi voor kwaadwillenden.
pi_141591305
Mijn vriendin is nu hier. Laters.
pi_141591462
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:09 schreef Loekie1 het volgende:
Wat ik zo raar vind is dat van beiden één schoen gevonden is.
Wat is daar raar aan?

quote:
Is nu al bekend waar die rivier op uitkomt?
Welke rivier precies? Er zijn er honderden.

De Changuinola mondt uit in de Caribische Zee, bij Bocas del Toro waar Kris en Lisanne hun Panamese avontuur begonnen. De schoenen werden zelfs hemelsbreed dichter bij hun 1e hostel dan bij hun Boquetehostel gevonden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141591586
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:03 schreef Rowlf het volgende: Het kan natuurlijk ook dat er geconcludeerd wordt dat ze nog dagen geleefd hebben op basis van de eerste berekeningen die gemaakt zijn van het gevonden weefsel/de voet. Het kan zijn dat ze op basis daarvan een schatting kunnen maken mbt de tijd van overlijden. Niemand heeft gesteld dat dit een conclusie is op basis van de gegevens van de camera en telefoons, ook Sjon vd Heuvel niet.
Er is inderdaad niet gezegd die conclusie voortkomt uit die digitale camera, echter hij noemt die conclusie nét nadat hij over de camera praat, zo lijkt het alsof het daaraan gerelateerd is. Bekijk het filmpje nog eens, dit zijn de letterlijke woorden van den Heuvel:

"Dat hangt af van wat er nog word teruggevonden, en dat hangt ook af van het technisch onderzoek, wat nog steeds plaatsvind aan de hand van telefoon-gegevens en aan de hand van het foto-toestel, en kan nu al wel zeggen, op basis van de eerste resultaten van het onderzoek dat de meiden wel nog enige dagen geleefd hebben, na het moment ze voor het laatst zijn gezien die 1 April"


Bron: http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)a5-4bda-a54f83815c25
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:14:59 #203
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141591599
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je tekst lezende weet jij professioneel (?) meer van forensisch onderzoek?

Denk je dat het dan mogelijk is te kunnen vaststellen dat de meiden nog een paar dagen geleefd hebben, met die voet? Dat je zeg maar aan die voet kan analyseren dat ze niet 77, maar 73 dagen geleden zijn overleden? Kan dat zo precies??

Uit dat RTL Boulevard fragment hoor ik dat op basis van de foto's Sjon die conclusie trok, niet op basis van andere vondsten. Maar het is niet erg duidelijk en het blijft Boulevard. :')
ik heb gisteren die hele zin gemeld, het is een lange zin, waarin hij antwoord geeft of praktisch gezien nog achterhaald kan worden wat zich heeft afgespeeld.
Danbegint hij met nav wat er verder nog wordt teruggevonden, dan volgt meteen technisch onderzoek mbt telefoongegevens en daarna de camera, dan zegt hij dat op basis van de eerste resultaten hij alvast kan zeggen dat vast staat dat de meisjes toch nog wel enige dagen hebben geleefd.

Dus het is inderdaad niet geheel duidelijk welke van de 3 het betreft.
pi_141591609
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je tekst lezende weet jij professioneel (?) meer van forensisch onderzoek?

Denk je dat het dan mogelijk is te kunnen vaststellen dat de meiden nog een paar dagen geleefd hebben, met die voet? Dat je zeg maar aan die voet kan analyseren dat ze niet 77, maar 73 dagen geleden zijn overleden? Kan dat zo precies??

Uit dat RTL Boulevard fragment hoor ik dat op basis van de foto's Sjon die conclusie trok, niet op basis van andere vondsten. Maar het is niet erg duidelijk en het blijft Boulevard. :')
Nee, alleen maar een regelmatige CSI-kijker. ;(
Ik weet echt niet of ze dat op basis van weefsel kunnen vaststellen. Maar het is een mogelijkheid. Ik hoorde Sjon in Boulevard volgens mij ook zeggen: "op basis van eerste onderzoeksgegevens". En net daarvoor sprak hij over die camera. Maar die onderzoeksgegevens kan hij ook onderzoek mbt het weefsel bedoelen. Maar het is inderdaad onduidelijk.
pi_141591629
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is daar raar aan?

De schoenen werden zelfs hemelsbreed dichter bij hun 1e hostel dan bij hun Boquetehostel gevonden.
Als die andere schoenen daar ook ergens liggen, moeten ze toch gevonden kunnen worden?
Dichterbij maar heel veel scheelt het niet zag ik op de kaart. Jij denkt dat ze naar dat 1e hostel wilden lopen?
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:16:08 #206
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141591664
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:14 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Er is inderdaad niet gezegd die conclusie voortkomt uit die digitale camera, echter hij noemt die conclusie nét nadat hij over de camera praat, zo lijkt het alsof het daaraan gerelateerd is. Bekijk het filmpje nog eens, dit zijn de letterlijke woorden van den Heuvel:

"Dat hangt af van wat er nog word teruggevonden, en dat hangt ook af van het technisch onderzoek, wat nog steeds plaatsvind aan de hand van telefoon-gegevens en aan de hand van het foto-toestel en kan nu al wel zeggen op basis van de eerste resultaten van het onderzoek dat de meiden wel nog enige dagen geleefd hebben, na het moment ze voor het laatst zijn gezien die 1 April"


Bron: http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)a5-4bda-a54f83815c25
ah kijk aan
pi_141591742
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:05 schreef danos het volgende:

[..]

Lees het stukje van je eigen Wiki link nog eens, totaal niet relevant in deze zaak dus.
Jij stelt:

quote:
Als er foto's waren geweest die bij kunnen dragen aan het onderzoek dan waren ze al gedeeld, je denkt toch niet dat die ouders ze achter zullen houden? Zullen dus alleen maar persoonlijke foto's zijn geweest die verder geen aanwijzingen hebben bevat.
Wij weten allebei niet waarom de informatie van de foto's niet gedeeld wordt, daar zijn simpelweg geen uitspraken over gedaan. Geen relevante aanwijzingen zou een reden kunnen zijn en ik zeg alleen maar dat daderkennis ook een reden zou kúnnen zijn. Misschien zijn ze wel een verdachte op het spoor, weten wij veel.
pi_141591766
Erg wrang om die aflevering van de ouders terug te zien, hun dochters waren toen al drie weken dood.
Gaap Goals rulezzz!
pi_141591776
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

ah kijk aan
Ik denk dat ze heel voorzichtig zijn met meer informatie vrijgeven want het zal voor de familie verschrikkelijk zijn om details te horen.
pi_141591806
Het onderzoeksteam kan vragen aan de ouders om het niet te delen met het publiek, puur onderzoektechnisch, dat ze het dus niet delen hoeft niks te zeggen.
pi_141591927
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:17 schreef M_Schtoppel het volgende:
Erg wrang om die aflevering van de ouders terug te zien, hun dochters waren toen al drie weken dood.
Dus dat vond ik ook. Nu ben ik echt weg. Anders heb ik straks een boze vriendin. :P
pi_141591931
Maar het is dus nog niet officieel bevestigd dat ze nog enkele dagen in leven zijn geweest naar hun verdwijning? Er is alleen maar mediageile Sjon die dit medegedeeld heeft?
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:20:45 #213
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141591937
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:18 schreef Jezus9 het volgende:
Het onderzoeksteam kan vragen aan de ouders om het niet te delen met het publiek, puur onderzoektechnisch, dat ze het dus niet delen hoeft niks te zeggen.
Nou, ik denk dat ze liever zsm melden dat het een verdwaling is dan iets anders. En dat ze dat nog steeds niet (kunnen?) doen vind ik niet echt positief.
pi_141591987
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:15 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als die andere schoenen daar ook ergens liggen, moeten ze toch gevonden kunnen worden?
Dat hangt ervan af hoe ze er terecht gekomen zijn. Ik zou zeggen; de rivier, de meest logische en wildste transporteur. Een dier sleept niet met een prooi over 35 km. En het feit dat Lisanne en Kris vlakbij elkaar werden gevonden (de schoenen dan), doet mij vermoeden dat ze stroomopwaarts overleden en de rivier ze verspreid heeft.

quote:
Dichterbij maar heel veel scheelt het niet zag ik op de kaart. Jij denkt dat ze naar dat 1e hostel wilden lopen?
Nee, ik denk dat de rugzak de laatste plek is geweest waar ze levend geweest zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141592038
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:20 schreef Lonaa het volgende:
Maar het is dus nog niet officieel bevestigd dat ze nog enkele dagen in leven zijn geweest naar hun verdwijning? Er is alleen maar mediageile Sjon die dit medegedeeld heeft?
Ja klopt. Voor zover ik heb gezien is dat verder ook niet overgenomen door andere media (behalve de Telegraaf dus).
pi_141592050
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:20 schreef Lonaa het volgende:
Maar het is dus nog niet officieel bevestigd dat ze nog enkele dagen in leven zijn geweest naar hun verdwijning? Er is alleen maar mediageile Sjon die dit medegedeeld heeft?
De heer van den Heuvel heeft al aan vele grote misdaadzaken meegewerkt. Ja, daar komt media bij voor.

Iets zegt me dat je de man niet mag, waarom? Hij doet toch uitstekend werk?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141592128
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:22 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ja klopt. Voor zover ik heb gezien is dat verder ook niet overgenomen door andere media (behalve de Telegraaf dus).
En het is dus ook niet bekend waar deze informatie vandaan komt? Ik vind het maar moeilijk om dat wat Sjonnie zegt zonder meer voor waar aan te nemen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_141592164
quote:
11s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De heer van den Heuvel heeft al aan vele grote misdaadzaken meegewerkt. Ja, daar komt media bij voor.

Iets zegt me dat je de man niet mag, waarom? Hij doet toch uitstekend werk?
Ik weet niet of hij uitstekend werk doet, doet ie dat?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_141592246
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:20 schreef Lonaa het volgende:
Maar het is dus nog niet officieel bevestigd dat ze nog enkele dagen in leven zijn geweest naar hun verdwijning? Er is alleen maar mediageile Sjon die dit medegedeeld heeft?
onzin pfft
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141592266
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:27 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

onzin pfft
Wat?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_141592318
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:17 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Jij stelt:

[..]

Wij weten allebei niet waarom de informatie van de foto's niet gedeeld wordt, daar zijn simpelweg geen uitspraken over gedaan. Geen relevante aanwijzingen zou een reden kunnen zijn en ik zeg alleen maar dat daderkennis ook een reden zou kúnnen zijn. Misschien zijn ze wel een verdachte op het spoor, weten wij veel.
Uitgesloten dat ze nu onder het mom van daderkennis nog info achterhouden. Dan kan je net zo goed als mogelijke reden aandragen dat er nog informatie in een vergeten lade op het politiebureau ligt. Howel ik die kans nog wel groter acht.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141592400
quote:
11s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De heer van den Heuvel heeft al aan vele grote misdaadzaken meegewerkt. Ja, daar komt media bij voor.

Iets zegt me dat je de man niet mag, waarom? Hij doet toch uitstekend werk?
Peter R. bedrijft/bedreef onderzoeksjournalistiek, JvdH is acteur in zijn eigen commercial.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141592616
Het zijn beide toppers, zowel van den Heuvel als Peter R. de Vries. Je kunt zeggen wat je wil over ze maar het zijn wel vechters die actie ondernemen, ik wou dat ik zo'n vechtlust in me had. Talloze nabestaanden hebben ze geholpen en ja tuurlijk, uiteraard óók voor hun eigen programma. Maar het gaat hier over de meiden en niet over onderzoeksjournalisten.
pi_141592695
Hoe lang denken jullie dat ze nog geleefd hebben?

1 dag
3 dagen
1 week
of nog langer?
pi_141592749
Ik denk maximaal drie a vier dagen.
Gaap Goals rulezzz!
pi_141592782
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik weet niet of hij uitstekend werk doet, doet ie dat?
Het napluizen en hopelijk helpen oplossen van misdaden, dat vind jij geen goed werk?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141592870
quote:
11s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het napluizen en hopelijk helpen oplossen van misdaden, dat vind jij geen goed werk?
Ik ken m alleen maar als irritante man die mensen woorden in de mond legt voor extra drama op tv.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_141592898
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:33 schreef Mr.Ping het volgende:
Hoe lang denken jullie dat ze nog geleefd hebben?

1 dag
3 dagen
1 week
of nog langer?
Ik zeg 1 nacht, niet meer. Het terrein is simpelweg te gevaarlijk en de meiden te onhandig/onervaren.

Doodsoorzaak; slang/spin (desorientatie) + terrein (val, vastzitten, been breken, whatever).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141592921
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:32 schreef Jezus9 het volgende:
Het zijn beide toppers, zowel van den Heuvel als Peter R. de Vries. Je kunt zeggen wat je wil over ze maar het zijn wel vechters die actie ondernemen, ik wou dat ik zo'n vechtlust in me had. Talloze nabestaanden hebben ze geholpen en ja tuurlijk, uiteraard óók voor hun eigen programma. Maar het gaat hier over de meiden en niet over onderzoeksjournalisten.
De Vries heeft echt wel ff wat meer en dieper in complexe zaken zitten wroeten met idd bewonderenswaardige vasthoudendheid. JvdH is toch meer van het makkelijke laaghangende fruit. Geen kaliber Vaatstra, Puttense moordzaak etc.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141592953
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:36 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik ken m alleen maar als irritante man die mensen woorden in de mond legt voor extra drama op tv.
Hij heeft flink wat Nederlandse onderwereldfiguren boven water gekregen geloof ik. Heb me niet zo in hem verdiept.

Het werk zelf vind ik -goh? :P - machtig mooi en sowieso uitstekend.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:37:55 #231
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141592967
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:33 schreef Mr.Ping het volgende:
Hoe lang denken jullie dat ze nog geleefd hebben?

1 dag
3 dagen
1 week
of nog langer?
Een tot twee weken.
pi_141592982
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:32 schreef Jezus9 het volgende:
Het zijn beide toppers, zowel van den Heuvel als Peter R. de Vries. Je kunt zeggen wat je wil over ze maar het zijn wel vechters die actie ondernemen, ik wou dat ik zo'n vechtlust in me had. Talloze nabestaanden hebben ze geholpen en ja tuurlijk, uiteraard óók voor hun eigen programma. Maar het gaat hier over de meiden en niet over onderzoeksjournalisten.
de Vries vind ik juist niks
pi_141593009
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zeg 1 nacht, niet meer. Het terrein is simpelweg te gevaarlijk en de meiden te onhandig/onervaren.

Doodsoorzaak; slang/spin (desorientatie) + terrein (val, vastzitten, been breken, whatever).
Met jou doodsoorzaak ben je echt niet op slag dood toch.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141593014
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Een tot twee weken.
En al die tijd op slechts 11 km hemelsbreed van hun huisje. -O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:38:51 #235
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141593026
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze wilden weg bij het begin van de Alto Lino trail, vermoedelijk vroegen ze aan Frank om een taxi of bus naar Boquete, niet naar het begin van de El Pianista trail.

Ze bedachten waarschijnlijk dat ze ook konden gaan lopen, lopen naar links via de Via Buenos Aires terug naar Boquete en komen na ~10 min langs Duran Coffee, waar het beginpunt van de El Pianista ligt, en besluiten dan toch die in te lopen.

Daar worden ze 2 keer (minstens) gezien, omhooglopend, samen, zonder anderen en in lycra en korte broek.
Deze lycra en korte broek misschien:
http://www.boqueteguide.c(...)ama-maart-2014-2.jpg
?
pi_141593040
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Een tot twee weken.
Zo lang?? Dat hoop ik niet voor ze, arme schapen.
Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:39:24 #237
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141593057
quote:
11s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En al die tijd op slechts 11 km hemelsbreed van hun huisje. -O-
Geen idee, als men verdwaalt willen ze nog weleens rondjes lopen.
pi_141593061
Wanneer komt het boek eik uit?
pi_141593106
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:39 schreef Stratotanker het volgende:
Wanneer komt het boek eik uit?
Geschreven door Sjonnie.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_141593155
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij heeft flink wat Nederlandse onderwereldfiguren boven water gekregen geloof ik. Heb me niet zo in hem verdiept.

Het werk zelf vind ik -goh? :P - machtig mooi en sowieso uitstekend.
Maar, hoe zit Sjonnieboy in dit onderzoek dan? Wat heeft ie er mee te maken dat hij deze informatie bezit, en deze uitspraak kan doen?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_141593186
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:38 schreef danos het volgende:

[..]

Met jou doodsoorzaak ben je echt niet op slag dood toch.
Nee, dat is ook bizar moeilijk, de experts kunnen het al niet vaststellen, laat staan wij.

Ik ga uit van kansen:

- kans op slang? - levensgroot (heel talrijk daar)
- kans op poema/jaguar? - heel klein
- kans op misdrijf? - extreem klein gezien de onaangetaste rugzak
- kans op val/breuk/terrein etc. - voor een geoefende gids niet zo groot, voor 2 totaal onvoorbereide meiden wel heel groot, zeker in het pikkedonker, want aan die andere kant van de berg zijn niet eens lichtjes. Maan was er niet, 's middags 1 april was het bewolkt in Boquete, geen idee of het aan de andere kant van de berg ook bewolkt was, maar dan zie je nog minder.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141593252
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:38 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Deze lycra en korte broek misschien:

?
Zou goed kunnen, ik heb de beschrijvingen uit de video's (getuigen).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141593267
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af hoe ze er terecht gekomen zijn. Ik zou zeggen; de rivier, de meest logische en wildste transporteur.
Maar er stond toch veel te weinig water in volgens jou?
pi_141593288
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:40 schreef Lonaa het volgende: Maar, hoe zit Sjonnieboy in dit onderzoek dan? Wat heeft ie er mee te maken dat hij deze informatie bezit, en deze uitspraak kan doen?
Ben jij een verre ex van Heuvel? Hij maakt behoorlijk wat in je los.
pi_141593328
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar, hoe zit Sjonnieboy in dit onderzoek dan? Wat heeft ie er mee te maken dat hij deze informatie bezit, en deze uitspraak kan doen?
Hij heeft contact met de familie, ik neem aan dat die hem benaderd hebben of -mediageile- Sjon heeft hen benaderd.

Er zijn enorm veel partijen wat het lastig maakt. En die Panamese politie zou ik niet teveel op vertrouwen. Nederlandse politieagenten en onderzoekers zijn echt wel wat grondiger dan de latino's, hier hetzelfde.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141593385
Ja maar een slangetje bijt ook niet zomaar hoor.
Gaap Goals rulezzz!
pi_141593483
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:42 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Ben jij een verre ex van Heuvel? Hij maakt behoorlijk wat in je los.
Gelukkig niet.

Maar iedereen kan van alles roepen en ik wil nou eenmaal niet alles klakkeloos overnemen, niks meer, niks minder.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_141593499
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:42 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Maar er stond toch veel te weinig water in volgens jou?
Niet volgens mij, maar volgens de berichten uit Boquete.

Het is juist een paar dagen na de verdwijning gaan regenen en onweren. In die tijd loopt die rivier vol (flash flood) en neemt alles op zijn weg mee. Ook (net) overleden lichamen.

1/2 april: rivier stond laag, meisjes konden door de rivierbedding lopen (dat is een aanname van mij, gebaseerd op ervaring, niet in dat gebied)
4/5/6 april: noodweer brak uit en de rivier stroomde vol

De regentijd brak precies aan nadat Kris en Lisanne verdwenen waren. Dan heb je periodieke flash floods die de lichaamsdelen meenemen, zeker naar die vindplaats zo ver van de rugzak.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141593606
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij heeft contact met de familie, ik neem aan dat die hem benaderd hebben of -mediageile- Sjon heeft hen benaderd.

Er zijn enorm veel partijen wat het lastig maakt. En die Panamese politie zou ik niet teveel op vertrouwen. Nederlandse politieagenten en onderzoekers zijn echt wel wat grondiger dan de latino's, hier hetzelfde.
Die partijen maken het inderdaad onoverzichtelijk. Er is/wordt van alles geroepen, dat het lastig is om de waarheid eruit te halen. Ik zeg niet dat Sjon een onmens is ofzo, of dat ie per definitie liegt, maar ik ben wel benieuwd naar hoe hij aan z'n informatie komt.

Je verschuilen achter "ja maar hij is journalist DUS hij spreekt de waarheid" vind ik niet oke. Snap je? :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_141593708
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:47 schreef Lonaa het volgende:

Je verschuilen achter "ja maar hij is journalist DUS hij spreekt de waarheid" vind ik niet oke. Snap je? :)
Graag! Ik wilde dat iedereen zo kritisch was als jij. :)

Hij is er geweest en is de partij voor de familie neem ik aan. Ik mag aannemen dat hij meer kennis en ervaring heeft dan ik vanaf mijn zolderkamertje bank
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141593743
bericht van Curundu :

Consider this for a moment: Lots of tourists/hikers walk this trail every day during the dry season without a guide, Europeans, Americans and others. They don’t get lost or hurt. The hikers the women encountered on the early part of the trails didn’t tell them to turn back, it’s too dangerous. To my knowledge no one has died hiking that trail. The police were not worried at first. They thought Indigenous villagers are probably taking care of the women. So what went wrong in this case?

I assume the women were intelligent and had common sense. So what’s different about them and why did they die?

I grew up in Panama and as a boy would play in the jungle with friends and alone. I didn’t get lost or attacked by a wild cat; only cut up by the sharp sawgrass.

I think a set of very unusual conditions happened that led to this unfortunate tragedy. And I think the police will figure this out!
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:49:30 #252
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141593754
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet volgens mij, maar volgens de berichten uit Boquete.

Het is juist een paar dagen na de verdwijning gaan regenen en onweren. In die tijd loopt die rivier vol (flash flood) en neemt alles op zijn weg mee. Ook (net) overleden lichamen.

1/2 april: rivier stond laag, meisjes konden door de rivierbedding lopen (dat is een aanname van mij, gebaseerd op ervaring, niet in dat gebied)
4/5/6 april: noodweer brak uit en de rivier stroomde vol

De regentijd brak precies aan nadat Kris en Lisanne verdwenen waren. Dan heb je periodieke flash floods die de lichaamsdelen meenemen, zeker naar die vindplaats zo ver van de rugzak.
3 april ontbreekt hier, maar het noodweer zou kunnen verklaren waarom ze tijdens hun zwerftocht verder niemand tegengekomen zijn (vermoedelijk) - met noodweer ga je niet voor je lol een stukje hiken.
pi_141593816
Pijnlijk als ze nog 2 weken bijvoorbeeld geleefd zouden hebben. Met een goede zoektocht was het dan misschien heel anders gelopen ipv dat gefaal nu.
pi_141593864
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

3 april ontbreekt hier, maar het noodweer zou kunnen verklaren waarom ze tijdens hun zwerftocht verder niemand tegengekomen zijn (vermoedelijk) - met noodwaar ga je niet voor je lol een stukje hiken.
Sowieso logisch mi want het enige pad dat daar loopt is de Sendero Culebra en die duurt 5-7 dagen (de wandeltocht naar Bocas, waarbij ze dus precies langs de gevonden schoenen zouden moeten komen).

In Boquete en omhoog zijn veel gidsen en toeristen. Aan de andere kant van de waterscheiding is er vrijwel niemand.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:51:26 #255
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141593884
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:50 schreef kurk_droog het volgende:
Pijnlijk als ze nog 2 weken bijvoorbeeld geleefd zouden hebben. Met een goede zoektocht was het dan misschien heel anders gelopen ipv dat gefaal nu.
Ik vind het onbegrijpelijk dat dat zoekgebied zo beperkt was.
pi_141593954
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik vind het onbegrijpelijk dat dat zoekgebied zo beperkt was.
Zeker gezien het aantal kilometers dat je in drie dagen kunt lopen. Maar het lijkt me ook erg ingewikkeld om elke vierkante meter in een gebied van 30 of 40 vierkante kilometer te onderzoeken.
pi_141594012
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik vind het onbegrijpelijk dat dat zoekgebied zo beperkt was.
Ik denk dat dit ook een van de redenen is, waarom de ouders -volkomen begrijpelijk de wanhoop nabij- anderen ingeschakeld hebben (media, JvdH, etc.). Het amateurisme.

En ja, het lijkt makkelijk om commentaar achteraf te leveren maar was er nou niemand op gekomen dat de meiden wel eens verder de trail afgegaan zouden kunnen zijn?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141594021
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Graag! Ik wilde dat iedereen zo kritisch was als jij. :)

Hij is er geweest en is de partij voor de familie neem ik aan. Ik mag aannemen dat hij meer kennis en ervaring heeft dan ik vanaf mijn zolderkamertje bank
Mensen nemen iets veel te snel voor waarheid aan. Hij heeft zeker meer ervaring dan ik, maar daarom ben ik nog wel benieuwd naar zijn bron. ;)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_141594131
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar, hoe zit Sjonnieboy in dit onderzoek dan? Wat heeft ie er mee te maken dat hij deze informatie bezit, en deze uitspraak kan doen?
Ik vermoed zelf dat Sjon tijdens zijn bezoek in Panama een informant heeft gezocht die dicht op het vuur zit (lees politiefunctionaris) en dat die al dan niet tegen betaling informatie lekt aan Sjon.
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:55:16 #260
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141594189
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dat is ook bizar moeilijk, de experts kunnen het al niet vaststellen, laat staan wij.

Ik ga uit van kansen:

- kans op slang? - levensgroot (heel talrijk daar)
- kans op poema/jaguar? - heel klein
- kans op misdrijf? - extreem klein gezien de onaangetaste rugzak
- kans op val/breuk/terrein etc. - voor een geoefende gids niet zo groot, voor 2 totaal onvoorbereide meiden wel heel groot, zeker in het pikkedonker, want aan die andere kant van de berg zijn niet eens lichtjes. Maan was er niet, 's middags 1 april was het bewolkt in Boquete, geen idee of het aan de andere kant van de berg ook bewolkt was, maar dan zie je nog minder.
Ik zou hieraan toevoegen:
- kans op uitputting
- kans op verhongering
- kans op (long-)ontsteking, verwonding
- kans op koorts / ziekte
- kans op voedsel- of watervergiftiging
pi_141594213
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:41 schreef El_Matador het volgende:
- kans op misdrijf? - extreem klein gezien de onaangetaste rugzak
Waarom? Een verkrachter is wellicht niet zo geïnteresseerd in rugzakinhoud. Of stel ze hebben iets gezien wat ze niet mochten zien, dan gaat diegene ook die rugzak niet aanraken. En zo zijn er misschien meer mogelijkheden van een misdrijf waarbij de rugzak onaangetast blijft.
Ik zeg niet dat dit gebeurt is hoor, maar ik denk niet dat je een misdrijf op basis van de rugzak kunt uitsluiten.
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:58:25 #262
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_141594409
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik zou hieraan toevoegen:
- kans op uitputting
- kans op verhongering
- kans op (long-)ontsteking, verwonding
- kans op koorts / ziekte
- kans op voedsel- of watervergiftiging
Je kunt zeker een maand zonder eten
Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.
pi_141594423
Ik kan er trouwens niet bij dat ze beide tegelijk zijn overleden als het door uitputting of iets komt.
pi_141594424
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:51 schreef El_Matador het volgende:
Sendero Culebra
ja ik zat ook nog te denken :

stel dat ze bij de watervallen ( waar ook de Sendero Culebra Trail begint )
De weg kwijt waren en mensen tegen gekomen zijn en dat die gezegd hebben van :"Oh loop maar met ons mee". dan kan je na 1 dag ook geen kant meer op.
- waar overnachten de mensen die die Sendero Culebra trail gaan doen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141594447
Op de dag dat ze verdwenen was er GEEN noodweer. Er was zo'n site waar je het weer kon terug opzoeken, die link had iemand in één van de vorige topics geplaatst. Het was 30 graden ofzo. Die verklaring van die man die zei dat er noodweer heerste, klopt voor geen meter. Weer-statistieken zijn betrouwbaarder.
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:59:56 #266
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141594518
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:58 schreef Yaros het volgende:

[..]

Je kunt zeker een maand zonder eten
Dat wel, maar het verzwakt je wel. Het kan een combinatie van factoren zijn - sterker nog: het is waarschijnlijk een combinatie van allerlei factoren. Verzwakt, hongerig, koud, kleine verwondingen, wanhopig, gebeten, gevallen, enz.
pi_141594633
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:59 schreef Jezus9 het volgende:
Op de dag dat ze verdwenen was er GEEN noodweer. Er was zo'n site waar je het weer kon terug opzoeken, die link had iemand in één van de vorige topics geplaatst. Het was 30 graden ofzo. Die verklaring van die man die zei dat er noodweer heerste, klopt voor geen meter. Weer-statistieken zijn betrouwbaarder.
Kan het bij 30 graden geen noodweer zijn?
pi_141594702
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik vind het onbegrijpelijk dat dat zoekgebied zo beperkt was.
Mee eens!
pi_141594719
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:01 schreef ..-._---_-.- het volgende: Kan het bij 30 graden geen noodweer zijn?
Ik bedoelde dat het dus ook niet regende of onweerde. Dat stond juist op die site, was een overzicht van 5 dagen. Misschien kan iemand die url nog terughalen?
pi_141594743
Ze hadden misschien vanuit de lucht met warmtezoekers moeten werken. Of hoe heten die dingen.
pi_141594771
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:59 schreef Jezus9 het volgende:
Op de dag dat ze verdwenen was er GEEN noodweer. Er was zo'n site waar je het weer kon terug opzoeken, die link had iemand in één van de vorige topics geplaatst. Het was 30 graden ofzo. Die verklaring van die man die zei dat er noodweer heerste, klopt voor geen meter. Weer-statistieken zijn betrouwbaarder.
Klopt, wel begon het in de loop van de dag te betrekken volgens de getuige Oliva. De eerdere getuige zei juist dat het rond het middaguur prachtig weer was.

Het was overdag in Boquete 36 graden, hoger op de berg veel kouder en aan de andere kant moet het dan weer warmer worden. Op 780 meter waar de rugzak lag sowieso.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:04:23 #272
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141594807
Ik vermoed dat ze gewoon naar het eind van de pianista zijn gelopen, toen het al wat donker werd, vervolgens terug wilde keren, maar de weg terug niet meer hebben kunnen vinden, een verkeerde route zijn gelopen, in paniek geraakt, dezelfde nacht te ver doorgelopen, waardoor er de volgende dag ook geen enkele terugweg mogelijk was. Vervolgens een paar dagen gezworven, riviertje gevonden, enz.
pi_141594877
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ze hadden misschien vanuit de lucht met warmtezoekers moeten werken. Of hoe heten die dingen.
Ja, dat zou je zeggen als je na 1 dag gaat zoeken.

Echter, men ging pas na 3 dagen (72 uur) zoeken. EN ook nog eens op totaal de verkeerde plek.

Kan ook te maken hebben met de jurisdictie, dat ze daarom de districtsgrens niet zomaar over mochten om daar te gaan zoeken, ik weet niet hoe die Panameños zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:06:19 #274
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141594967
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat zou je zeggen als je na 1 dag gaat zoeken.

Echter, men ging pas na 3 dagen (72 uur) zoeken. EN ook nog eens op totaal de verkeerde plek.

Kan ook te maken hebben met de jurisdictie, dat ze daarom de districtsgrens niet zomaar over mochten om daar te gaan zoeken, ik weet niet hoe die Panameños zijn.
Wanneer precies is de officiële zoektocht gestart?
pi_141594988
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik vermoed dat ze gewoon naar het eind van de pianista zijn gelopen, toen het al wat donker werd, vervolgens terug wilde keren, maar de weg terug niet meer hebben kunnen vinden, een verkeerde route zijn gelopen, in paniek geraakt, dezelfde nacht te ver doorgelopen, waardoor er de volgende dag ook geen enkele terugweg mogelijk was. Vervolgens een paar dagen gezworven, riviertje gevonden, enz.
Dus in een paar dagen hebben ze minder dan 5 km afgelegd, wisten ze dat ze te laag zaten (780 m) en dat ze de berg over moesten.

Die rugzak duidt m.i. niet op "lekker een paar dagen door de jungle zwerven", door uitputting had allang een van de twee de camera of mobiel ofzo laten vallen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141595027
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Wanneer precies is de officiële zoektocht gestart?
Na 72 uur dus. Bron: video's TVN2 en die andere Spaanstalige.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141595036
Maar hoeveel jongeren zijn er niet twee dagen weg op die leeftijd? Daar kunnen ze niet aan beginnen. Drie dagen is wel een kritieke grens.
pi_141595058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:59 schreef Jezus9 het volgende:
Op de dag dat ze verdwenen was er GEEN noodweer. Er was zo'n site waar je het weer kon terug opzoeken, die link had iemand in één van de vorige topics geplaatst. Het was 30 graden ofzo. Die verklaring van die man die zei dat er noodweer heerste, klopt voor geen meter. Weer-statistieken zijn betrouwbaarder.
klopt het was 2 weken extreem droog
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141595136
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:07 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

klopt het was 2 weken extreem droog
Dan zou een vuurtje maken dus makkelijk moeten lukken, zou je zeggen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:08:26 #280
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141595140
quote:
12s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Na 72 uur dus. Bron: video's TVN2 en die andere Spaanstalige.
72 uur nadat ze voor het laatst zijn gesignaleerd (1 april 15.00 uur), of 72 uur nadat de vermissing is vastgesteld?
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:09:46 #281
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141595234
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

72 uur nadat ze voor het laatst zijn gesignaleerd (1 april 15.00 uur), of 72 uur nadat de vermissing is vastgesteld?
Vrijdagmiddag 4 april 15.00 uur? Ik kan me zoiets herinneren.
pi_141595312
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

72 uur nadat ze voor het laatst zijn gesignaleerd (1 april 15.00 uur), of 72 uur nadat de vermissing is vastgesteld?
Zo specifiek werd het niet vermeld. Ik vrees het tweede al zullen de gidsen al eerder op pad zijn gegaan.

Nog iets, statistiek:

Hoe logisch is het om in 2,5 maand NIETS te vinden, dan ineens vindt iemand een rugzak op ~ 11 km van Boquete en slechts 2 daagjes later worden de schoenen gevonden op 30-35 km afstand daarvandaan?

Dat is dus allemaal niet berekend ofzo, gewoon individuele gidsen zijn een zoektocht gestart. Die militairen hebben een beetje lopen lanterfanten daar... Iets waar gids Feliciano zich over opwond, trouwens.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:14:08 #283
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141595517
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo specifiek werd het niet vermeld. Ik vrees het tweede al zullen de gidsen al eerder op pad zijn gegaan.

Nog iets, statistiek:

Hoe logisch is het om in 2,5 maand NIETS te vinden, dan ineens vindt iemand een rugzak op ~ 11 km van Boquete en slechts 2 daagjes later worden de schoenen gevonden op 30-35 km afstand daarvandaan?

Dat is dus allemaal niet berekend ofzo, gewoon individuele gidsen zijn een zoektocht gestart. Die militairen hebben een beetje lopen lanterfanten daar...
Qua statistiek is dat niet zo raar. Men was helemaal niet op zoek in dat gebied. Maar nadat die rugzak toevallig was gevonden, ja toen is men specifiek gaan zoeken naar andere zaken.

Het gehele zoeken werd ook verstoord doordat er vrij snel werd geroepen dat het wel een misdrijf moest zijn, wat het zoeken in de jungle zinloos maakte.

Aangenomen mag worden dat ze nog leefden op vrijdag en mogelijk ook zaterdag/zondag, toen de zoektocht dus bezig was op de verkeerde plek.
pi_141595627
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo specifiek werd het niet vermeld. Ik vrees het tweede al zullen de gidsen al eerder op pad zijn gegaan.

Nog iets, statistiek:

Hoe logisch is het om in 2,5 maand NIETS te vinden, dan ineens vindt iemand een rugzak op ~ 11 km van Boquete en slechts 2 daagjes later worden de schoenen gevonden op 30-35 km afstand daarvandaan?

Dat is dus allemaal niet berekend ofzo, gewoon individuele gidsen zijn een zoektocht gestart. Die militairen hebben een beetje lopen lanterfanten daar... Iets waar gids Feliciano zich over opwond, trouwens.
ze hadden meteen met goeie speurhonden het gebied in moeten gaan !
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:15:57 #285
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141595649
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:15 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ze hadden meteen met goeie speurhonden het gebied in moeten gaan !
Inderdaad.
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:16:16 #286
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141595667
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Inderdaad.
En zo duur is een hond niet.
pi_141595728
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Qua statistiek is dat niet zo raar. Men was helemaal niet op zoek in dat gebied. Maar nadat die rugzak toevallig was gevonden, ja toen is men specifiek gaan zoeken naar andere zaken.
Die dus niet in de buurt maar mijlenver daarvandaan 'opeens' werden gevonden. Ergens in het gras (gezien de foto's).

quote:
Het gehele zoeken werd ook verstoord doordat er vrij snel werd geroepen dat het wel een misdrijf moest zijn, wat het zoeken in de jungle zinloos maakte.
De politie van Panama had 2 hypotheses, als eerste een ongeluk/verdwalen als tweede pas een misdrijf.

Ik weet niet of dat misdrijf ervoor zorgde dat zoeken aan de andere kant niet werd gedaan. Ik denk eerder dat het met jurisdictie te maken had?

quote:
Aangenomen mag worden dat ze nog leefden op vrijdag en mogelijk ook zaterdag/zondag, toen de zoektocht dus bezig was op de verkeerde plek.
Jij neemt dat aan, ik niet. :)

Maar als ze nog leefden, hadden ze zeker gevonden moeten worden lijkt me. Zeker met geluid (neem een megafoon mee op je zoektocht).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141595783
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:15 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ze hadden meteen met goeie speurhonden het gebied in moeten gaan !
Achteraf wel. Maar ik neem aan dat de politie van Boquete/David niet de beschikking heeft over getrainde honden op afroep, zoals Nederland dat wel had (na quarantaine/papieren regelen etc.)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141595788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Aangenomen mag worden dat ze nog leefden op vrijdag en mogelijk ook zaterdag/zondag, toen de zoektocht dus bezig was op de verkeerde plek.
Waarom?
pi_141595918
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik vermoed dat ze gewoon naar het eind van de pianista zijn gelopen, toen het al wat donker werd, vervolgens terug wilde keren, maar de weg terug niet meer hebben kunnen vinden, een verkeerde route zijn gelopen, in paniek geraakt, dezelfde nacht te ver doorgelopen, waardoor er de volgende dag ook geen enkele terugweg mogelijk was. Vervolgens een paar dagen gezworven, riviertje gevonden, enz.
Het donker zal ze letterlijk overvallen hebben. Een gewoon donker bos is al eng. Dan moet de nacht/donker van de jungle je zeker aanvliegen. Het lijken me niet de meiden hiervoor. Je hebt natuurlijk wel typetjes die dit 'spannend' vinden... maar het beeld dat ik van deze meiden heb, is dat het nou niet bepaald rauwdouwers waren... En dan: niet goed gekleed, geen/te weing eten/drinken, inmiddels halflege (?) telefoons zonder bereik, en geen gps... Kennen jullie de reportage van Godried Bomans en Jan Wolkers op Rottermerplaat? De een werd knettergek (Bomans), de ander was helemaal in zijn element (Wolkers).
In het begin dacht ik dat ze de verkeerde tegen waren gekomen (kan altijd nog). Maar ik neig nu te veronderstellen dat de meiden door een bijzonder tragische inschattingsfout (eigenlijk een combinatie van fouten) zelf zo volkomen verdwaald zijn geraakt. Ook in de jungle staat natuurlijk niet achter elke boom een enge verkrachter.
pi_141595953
Goed, wat is dus de les uit deze tragische zaak voor alle toekomstige hikers?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141595961
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

En zo duur is een hond niet.
Texas Equusearch hebben speurhonden die tot 96 uur ieder spoor kunnen volgen .
zelfs als het regent

https://www.facebook.com/texasequusearchandrecovery
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:20:33 #293
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141595963
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die dus niet in de buurt maar mijlenver daarvandaan 'opeens' werden gevonden. Ergens in het gras (gezien de foto's).

Maar dat is niet vreemd. Vanaf de vindplaats van de rugzak zijn ze gaan zoeken in de richting van waar ze voor het laatst waren gezien: stroomopwaarts dus.

[..]

De politie van Panama had 2 hypotheses, als eerste een ongeluk/verdwalen als tweede pas een misdrijf.

Ik weet niet of dat misdrijf ervoor zorgde dat zoeken aan de andere kant niet werd gedaan. Ik denk eerder dat het met jurisdictie te maken had?

Dat laatste kan zeker. Maar het is voor de zoekers (een rotwerk) niet erg motiverend als iedereen roept dat ze ontvoerd zijn e.d.

[..]

Jij neemt dat aan, ik niet. :)

Maar als ze nog leefden, hadden ze zeker gevonden moeten worden lijkt me. Zeker met geluid (neem een megafoon mee op je zoektocht).
pi_141596020
"Maar dat is niet vreemd. Vanaf de vindplaats van de rugzak zijn ze gaan zoeken in de richting van waar ze voor het laatst waren gezien: stroomopwaarts dus."

Nee, ze zijn juist 30-35 km stroomAFwaarts gaan zoeken, daar lagen de schoenen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:22:29 #295
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141596076
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:20 schreef El_Matador het volgende:
Goed, wat is dus de les uit deze tragische zaak voor alle toekomstige hikers?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die moet je dan wel net op het juiste moment afsteken. En dus ook een aansteker bij je hebben om hem überhaupt te kunnen afsteken.
pi_141596111
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die moet je dan wel net op het juiste moment afsteken. En dus ook een aansteker bij je hebben om hem überhaupt te kunnen afsteken.
Dat laatste is sowieso een vast onderdeel. :7

Die pijl, ja, het was niet erg serieus. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:23:18 #297
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141596116
quote:
12s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:21 schreef El_Matador het volgende:
"Maar dat is niet vreemd. Vanaf de vindplaats van de rugzak zijn ze gaan zoeken in de richting van waar ze voor het laatst waren gezien: stroomopwaarts dus."

Nee, ze zijn juist 30-35 km stroomAFwaarts gaan zoeken, daar lagen de schoenen.
Ok, dat wist ik niet!
pi_141596133
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:20 schreef El_Matador het volgende:
Goed, wat is dus de les uit deze tragische zaak voor alle toekomstige hikers?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meindl schoenen aan en een Garmin mee + een Rescue Laser Flare
Een goeie Garmin koop je al voor 400 ¤
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141596198
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:23 schreef StaceySinger het volgende:
Een goeie Garmin koop je al voor 400 ¤
Dat vind ik niet goedkoop voor een paar wandelingetjes per jaar, maar zeker een goeie tool.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141596245
quote:
12s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:21 schreef El_Matador het volgende:
"Maar dat is niet vreemd. Vanaf de vindplaats van de rugzak zijn ze gaan zoeken in de richting van waar ze voor het laatst waren gezien: stroomopwaarts dus."

Nee, ze zijn juist 30-35 km stroomAFwaarts gaan zoeken, daar lagen de schoenen.
ja vlakbij de stuwdam
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141596257
vol
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')