Na 72 uur dus. Bron: video's TVN2 en die andere Spaanstalige.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wanneer precies is de officiële zoektocht gestart?
klopt het was 2 weken extreem droogquote:Op donderdag 26 juni 2014 21:59 schreef Jezus9 het volgende:
Op de dag dat ze verdwenen was er GEEN noodweer. Er was zo'n site waar je het weer kon terug opzoeken, die link had iemand in één van de vorige topics geplaatst. Het was 30 graden ofzo. Die verklaring van die man die zei dat er noodweer heerste, klopt voor geen meter. Weer-statistieken zijn betrouwbaarder.
Dan zou een vuurtje maken dus makkelijk moeten lukken, zou je zeggen...quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:07 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
klopt het was 2 weken extreem droog
72 uur nadat ze voor het laatst zijn gesignaleerd (1 april 15.00 uur), of 72 uur nadat de vermissing is vastgesteld?quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Na 72 uur dus. Bron: video's TVN2 en die andere Spaanstalige.
Vrijdagmiddag 4 april 15.00 uur? Ik kan me zoiets herinneren.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
72 uur nadat ze voor het laatst zijn gesignaleerd (1 april 15.00 uur), of 72 uur nadat de vermissing is vastgesteld?
Zo specifiek werd het niet vermeld. Ik vrees het tweede al zullen de gidsen al eerder op pad zijn gegaan.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
72 uur nadat ze voor het laatst zijn gesignaleerd (1 april 15.00 uur), of 72 uur nadat de vermissing is vastgesteld?
Qua statistiek is dat niet zo raar. Men was helemaal niet op zoek in dat gebied. Maar nadat die rugzak toevallig was gevonden, ja toen is men specifiek gaan zoeken naar andere zaken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo specifiek werd het niet vermeld. Ik vrees het tweede al zullen de gidsen al eerder op pad zijn gegaan.
Nog iets, statistiek:
Hoe logisch is het om in 2,5 maand NIETS te vinden, dan ineens vindt iemand een rugzak op ~ 11 km van Boquete en slechts 2 daagjes later worden de schoenen gevonden op 30-35 km afstand daarvandaan?
Dat is dus allemaal niet berekend ofzo, gewoon individuele gidsen zijn een zoektocht gestart. Die militairen hebben een beetje lopen lanterfanten daar...
ze hadden meteen met goeie speurhonden het gebied in moeten gaan !quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo specifiek werd het niet vermeld. Ik vrees het tweede al zullen de gidsen al eerder op pad zijn gegaan.
Nog iets, statistiek:
Hoe logisch is het om in 2,5 maand NIETS te vinden, dan ineens vindt iemand een rugzak op ~ 11 km van Boquete en slechts 2 daagjes later worden de schoenen gevonden op 30-35 km afstand daarvandaan?
Dat is dus allemaal niet berekend ofzo, gewoon individuele gidsen zijn een zoektocht gestart. Die militairen hebben een beetje lopen lanterfanten daar... Iets waar gids Feliciano zich over opwond, trouwens.
Inderdaad.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ze hadden meteen met goeie speurhonden het gebied in moeten gaan !
Die dus niet in de buurt maar mijlenver daarvandaan 'opeens' werden gevonden. Ergens in het gras (gezien de foto's).quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Qua statistiek is dat niet zo raar. Men was helemaal niet op zoek in dat gebied. Maar nadat die rugzak toevallig was gevonden, ja toen is men specifiek gaan zoeken naar andere zaken.
De politie van Panama had 2 hypotheses, als eerste een ongeluk/verdwalen als tweede pas een misdrijf.quote:Het gehele zoeken werd ook verstoord doordat er vrij snel werd geroepen dat het wel een misdrijf moest zijn, wat het zoeken in de jungle zinloos maakte.
Jij neemt dat aan, ik niet.quote:Aangenomen mag worden dat ze nog leefden op vrijdag en mogelijk ook zaterdag/zondag, toen de zoektocht dus bezig was op de verkeerde plek.
Achteraf wel. Maar ik neem aan dat de politie van Boquete/David niet de beschikking heeft over getrainde honden op afroep, zoals Nederland dat wel had (na quarantaine/papieren regelen etc.)quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ze hadden meteen met goeie speurhonden het gebied in moeten gaan !
Waarom?quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Aangenomen mag worden dat ze nog leefden op vrijdag en mogelijk ook zaterdag/zondag, toen de zoektocht dus bezig was op de verkeerde plek.
Het donker zal ze letterlijk overvallen hebben. Een gewoon donker bos is al eng. Dan moet de nacht/donker van de jungle je zeker aanvliegen. Het lijken me niet de meiden hiervoor. Je hebt natuurlijk wel typetjes die dit 'spannend' vinden... maar het beeld dat ik van deze meiden heb, is dat het nou niet bepaald rauwdouwers waren... En dan: niet goed gekleed, geen/te weing eten/drinken, inmiddels halflege (?) telefoons zonder bereik, en geen gps... Kennen jullie de reportage van Godried Bomans en Jan Wolkers op Rottermerplaat? De een werd knettergek (Bomans), de ander was helemaal in zijn element (Wolkers).quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik vermoed dat ze gewoon naar het eind van de pianista zijn gelopen, toen het al wat donker werd, vervolgens terug wilde keren, maar de weg terug niet meer hebben kunnen vinden, een verkeerde route zijn gelopen, in paniek geraakt, dezelfde nacht te ver doorgelopen, waardoor er de volgende dag ook geen enkele terugweg mogelijk was. Vervolgens een paar dagen gezworven, riviertje gevonden, enz.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Texas Equusearch hebben speurhonden die tot 96 uur ieder spoor kunnen volgen .quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
En zo duur is een hond niet.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die dus niet in de buurt maar mijlenver daarvandaan 'opeens' werden gevonden. Ergens in het gras (gezien de foto's).
Maar dat is niet vreemd. Vanaf de vindplaats van de rugzak zijn ze gaan zoeken in de richting van waar ze voor het laatst waren gezien: stroomopwaarts dus.
[..]
De politie van Panama had 2 hypotheses, als eerste een ongeluk/verdwalen als tweede pas een misdrijf.
Ik weet niet of dat misdrijf ervoor zorgde dat zoeken aan de andere kant niet werd gedaan. Ik denk eerder dat het met jurisdictie te maken had?
Dat laatste kan zeker. Maar het is voor de zoekers (een rotwerk) niet erg motiverend als iedereen roept dat ze ontvoerd zijn e.d.
[..]
Jij neemt dat aan, ik niet.
Maar als ze nog leefden, hadden ze zeker gevonden moeten worden lijkt me. Zeker met geluid (neem een megafoon mee op je zoektocht).
quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:20 schreef El_Matador het volgende:
Goed, wat is dus de les uit deze tragische zaak voor alle toekomstige hikers?Die moet je dan wel net op het juiste moment afsteken. En dus ook een aansteker bij je hebben om hem überhaupt te kunnen afsteken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat laatste is sowieso een vast onderdeel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Die moet je dan wel net op het juiste moment afsteken. En dus ook een aansteker bij je hebben om hem überhaupt te kunnen afsteken.
Ok, dat wist ik niet!quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:21 schreef El_Matador het volgende:
"Maar dat is niet vreemd. Vanaf de vindplaats van de rugzak zijn ze gaan zoeken in de richting van waar ze voor het laatst waren gezien: stroomopwaarts dus."
Nee, ze zijn juist 30-35 km stroomAFwaarts gaan zoeken, daar lagen de schoenen.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:20 schreef El_Matador het volgende:
Goed, wat is dus de les uit deze tragische zaak voor alle toekomstige hikers?Meindl schoenen aan en een Garmin mee + een Rescue Laser FlareSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een goeie Garmin koop je al voor 400 ¤"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
Dat vind ik niet goedkoop voor een paar wandelingetjes per jaar, maar zeker een goeie tool.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:23 schreef StaceySinger het volgende:
Een goeie Garmin koop je al voor 400 ¤
ja vlakbij de stuwdamquote:Op donderdag 26 juni 2014 22:21 schreef El_Matador het volgende:
"Maar dat is niet vreemd. Vanaf de vindplaats van de rugzak zijn ze gaan zoeken in de richting van waar ze voor het laatst waren gezien: stroomopwaarts dus."
Nee, ze zijn juist 30-35 km stroomAFwaarts gaan zoeken, daar lagen de schoenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |