SPOILER: Wallpapers door SplodgenessaboundsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Theon en Yara?quote:Op maandag 16 juni 2014 20:59 schreef Hetbanaantje het volgende:
Wel jammer dat er dit seizoen niks van de Greyjoys kwam..
Zo boeiend zijn die niet.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:59 schreef Hetbanaantje het volgende:
Wel jammer dat er dit seizoen niks van de Greyjoys kwam..
Zo boeiend was het verhaal van Bran nou ook niet echt. Maar nu begint het weer wat te worden. Hopelijk kunnen ze hetzelfde doen als bij Pyke.quote:
The Hound gaf alleen iets om het geld wat hij door haar kon krijgen.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:03 schreef DO2 het volgende:
Ja, die Arya is wel een vervelende kut aan het worden.
Ik had toch het idee dat The Hound zowaar om haar gaf. Die verdiende wel een mercy kill
Maar dat is vast weer de hopeloze romanticus in mij.
Had verwacht dat Arya wel Sandor ging steken. Hij stond nog op die lijst en Arya kon nog wel met hem overweg op bepaalde gebieden zo leek het.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:03 schreef Funzel het volgende:
Stannis
Tyrion
Children of the Forest
Arya
Varys
Jaime
Valar Morghulis![]()
The Hound
Shae![]()
Tywin
Maar hij gaf haar niet mee aan Brienne, terwijl Arya nu toch echt ''nutteloos'' is voor hem.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:04 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
The Hound gaf alleen iets om het geld wat hij door haar kon krijgen.
Die ''Valar Morghullis'' maakte het weer goedquote:Op maandag 16 juni 2014 21:03 schreef DO2 het volgende:
Ik had toch het idee dat The Hound zowaar om haar gaf. Die verdiende wel een mercy kill.
Omdat hij Brienne niet vertrouwde vanwege dat Lannister zwaard?quote:Op maandag 16 juni 2014 21:05 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Maar hij gaf haar niet mee aan Brienne, terwijl Arya nu toch echt ''nutteloos'' is voor hem.
Dan nog. Wat moet hij met Arya nu ze niks meer waard is voor hem?quote:Op maandag 16 juni 2014 21:06 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
Omdat hij Brienne niet vertrouwde vanwege dat Lannister zwaard?
Als je iemand probeert te verkopen als het ware aan haar familieleden die elke keer doodgaan zodra hij er bijna is dan ga je haar toch niet meteen weggeven aan iemand vanwaar je denkt dat ie met de Lannisters heult?quote:Op maandag 16 juni 2014 21:07 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dan nog. Wat moet hij met Arya nu ze niks meer waard is voor hem?
Oh ja, dat is ze wel. Hij is om haar gaan geven![]()
Aaahhh Disney
Daarom, Arya had hem moeten doodsteken, dat had hij verdiend.. Nu sterft hij een langzame en pijnlijke dood
Op het moment dat hij haar - al stervende - nog even vraagt of ze onthouden heeft waar het hart zit zag ik toch een paar tellen de liefde van een vader voor zijn kind in zijn ogen staan. Dat was oprecht.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:04 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
The Hound gaf alleen iets om het geld wat hij door haar kon krijgen.
Dondarrion een paar keer.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:11 schreef Karboenkeltje het volgende:
Hebben ze in Game of Thrones al een karakter op een onwaarschijnlijke manier laten terugkeren uit de dood? Dat zou (in tegenstelling tot de meeste producties) in deze serie pas echt verrassend zijn. Ned die zijn hoofd weer op zijn schouders zet of zo.
Dat was trouwens wel echt een geweldig personage!quote:
A man needs a name.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:11 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat was trouwens wel echt een geweldig personage!
Dit inderdaad. Stiekem hoopte ik echt dat hij toch nog zou blijven leven. En uiteindelijk ditquote:Op maandag 16 juni 2014 21:03 schreef DO2 het volgende:
Ik had toch het idee dat The Hound zowaar om haar gaf. Die verdiende wel een mercy kill.
GRRM wil het wel nog wat realistisch houden maar wie weet...quote:Op maandag 16 juni 2014 21:11 schreef Karboenkeltje het volgende:
Hebben ze in Game of Thrones al een karakter op een onwaarschijnlijke manier laten terugkeren uit de dood? Dat zou (in tegenstelling tot de meeste producties) in deze serie pas echt verrassend zijn. Ned die zijn hoofd weer op zijn schouders zet of zo.
Dat was die munt die Jaqen haar gaf in seizoen twee.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:28 schreef chroestjov het volgende:
Ik kan alleen het einde even niet helemaal plaatsen.
Wat maakt dat stuk ijzer van Arya zo bijzonder en hoe kwam ze daar aan?
Moet je de eerdere seizoenen eerst hebben gezienquote:Op maandag 16 juni 2014 21:28 schreef chroestjov het volgende:
quote:Op maandag 16 juni 2014 21:28 schreef chroestjov het volgende:
quote:Op maandag 16 juni 2014 21:26 schreef Funzel het volgende:
The Hound bij de doden zetten is nogal voorbarig trouwens.
quote:
Ah, duidelijk.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:28 schreef Funzel het volgende:
[..]
Dat was die munt die Jaqen haar gaf in seizoen twee.
Helaas zitten er jaren tussen de seizoenen, dan wil er nog wel eens wat uit het geheugen verdwijnen.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:28 schreef Isamaru het volgende:
[..]
Moet je de eerdere seizoenen eerst hebben gezien
quote:
Over het algemeen zijn belangrijke personages in GoT altijd wel dood gegaan in het zicht. Dit laat wel interpretatie over voor wat anders.quote:
The Hound is nog niet dood, hij heeft nog wat te schillen met zijn broer.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:31 schreef Funzel het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn belangrijke personages in GoT altijd wel dood gegaan in het zicht. Dit laat wel interpretatie over voor wat anders.
Nou die is zo mogelijk nog dooier dan Sandor is.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
The Hound is nog niet dood, hij heeft nog wat te schillen met zijn broer.
Mwah, aan The Mountain wordt gesleuteld. Dat wordt een soort van monster van Frankenstein gok ik zo.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:33 schreef DO2 het volgende:
Zowel The Mountain als The Hound liggen nu op sterven, trouwens.
Echte broederliefde,.
Inderdaad, hoe kun je zulke dingen vergeten?quote:Op maandag 16 juni 2014 21:32 schreef IsaacCuenca het volgende:
mensen die die munt zijn vergeten
belangrijkste moment uit seizoen 2
Haha dat vond ik geniaal, hij zag de bui al hangen en keerde omquote:Op maandag 16 juni 2014 21:36 schreef AMDB het volgende:
Tyrion's rampageEn klopt het nou dat Varys bij het horen van de noodklokken toch maar op de boot gaat zitten?
Nee, okay.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:36 schreef DO2 het volgende:
Ik zeg toch ook nergens dat ie al dood is, Weakling. Misschien overleven ze het beiden wel.
Alleen jammer dat ie niet ook even bij zijn zus is langsgeweest. En ja, Varys had wel door dat ie maar beter niet meer terug kon gaan naar King's.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:36 schreef AMDB het volgende:
Tyrion's rampageEn klopt het nou dat Varys bij het horen van de noodklokken toch maar op de boot gaat zitten?
Die munt was ik niet vergeten, maar ik vond sowieso die hele faceless man vaag. Dus mij is nog steeds die waarde van de munt niet helemaal duidelijk.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:36 schreef AMDB het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe kun je zulke dingen vergeten?
Het was bijna gewoon cabaretesk, hoe hij daar zo zielig zat op dat kratjequote:Op maandag 16 juni 2014 21:37 schreef FRseezu het volgende:
[..]
Haha dat vond ik geniaal, hij zag de bui al hangen en keerde om
Weet ik dus niet 100% zeker. Niet helemaal duidelijk of hij nou op de boot zat of slechts ervoor. Suggestie is wel redelijk gewekt iig.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:43 schreef DO2 het volgende:
Oh, Varys gaat mee? Is me niet eens opgevallen. Gezellig, [ afbeelding ].
Alsof 'ie dat niet al lang had zien aankomen. Denken dat Varys dit ter plekke bedacht is een miskenning van zijn personage (door jou of door de makers van de serie, die hem zo neerzetten in de serie).quote:Op maandag 16 juni 2014 21:37 schreef FRseezu het volgende:
[..]
Haha dat vond ik geniaal, hij zag de bui al hangen en keerde om
without a doubtquote:Op maandag 16 juni 2014 21:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Littlefinger en Sansa worden wel een powerkoppel verwacht ik.
Nou, ik heb die scene net nog even bekeken en hij lijkt aanvankelijk toch echt van plan om gewoon weer terug te lopen alsof er helemaal niets gebeurd is. Dan hoort ie de klokken, kijkt ie oprecht geschokt, en maakt meteen rechtsomkeert.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Alsof 'ie dat niet al lang had zien aankomen. Denken dat Varys dit ter plekke bedacht is een miskenning van zijn personage (door jou of door de makers van de serie, die hem zo neerzetten in de serie).
Het zal de scriptschrijvers wel beter uit zijn gekomen, maar zo zit Varys natuurlijk niet in elkaar.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:54 schreef DO2 het volgende:
[..]
Nou, ik heb die scene net nog even bekeken en hij lijkt aanvankelijk toch echt van plan om gewoon weer terug te lopen alsof er helemaal niets gebeurd is. Dan hoort ie de klokken, kijkt ie oprecht geschokt, en maakt meteen rechtsomkeert.
Zelfs Varys komt weleens voor een verrassing te staan, natuurlijk.
gast die munt was echt geen kleine detail...quote:Op maandag 16 juni 2014 21:56 schreef Deuce92 het volgende:
Tyrion was zoals altijd weer geweldig.
Ik heb echt geen idee meer hoe dat nou precies zat met die munt. Ik zou eigenlijk de eerdere seizoenen nog eens opnieuw moeten kijken, maar ik weet niet of ik zin heb om ~30 uur aan beeldmateriaal wil bekijken om wat kleine details te zien.
Nu ja, ik ken de boeken niet. Zou me niets verbazen dat de verhaallijn daarin compleet anders is.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het zal de scriptschrijvers wel beter uit zijn gekomen, maar zo zit Varys natuurlijk niet in elkaar.
Kijk einde van Ep10 seizoen 2 terugquote:Op maandag 16 juni 2014 21:56 schreef Deuce92 het volgende:
Tyrion was zoals altijd weer geweldig.
Ik heb echt geen idee meer hoe dat nou precies zat met die munt. Ik zou eigenlijk de eerdere seizoenen nog eens opnieuw moeten kijken, maar ik weet niet of ik zin heb om ~30 uur aan beeldmateriaal wil bekijken om wat kleine details te zien.
Meer van: ze heeft die gekregen maar van wie ook alweer en waarom?quote:Op maandag 16 juni 2014 21:36 schreef AMDB het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe kun je zulke dingen vergeten?
Was sowieso al fan. 1 van de weinige personages die is overgebleven die ik leuk/interessant vindt.quote:
2 jaar geledenquote:Op maandag 16 juni 2014 21:32 schreef IsaacCuenca het volgende:
mensen die die munt zijn vergeten
belangrijkste moment uit seizoen 2
Gendry is opgeleid om met een hamer op oud ijzer te slaan. Hij heeft noch het intellect nog de geldige claim op de troon. Hij heeft niet de juiste vrienden, niet de juiste familie en is op dit moment met geen enkele factie van betekenis gelieerd. Niet eens meer met de Brotherhood Without Banners.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:07 schreef Gezicht het volgende:
Stannis laat zich te veel leiden door Carice en haar Lord of Light. Zou nooit een goede koning zijn zo. Doe anders maar Gendry op de troon.
wat bedoel je precies?quote:Op maandag 16 juni 2014 22:12 schreef Repelsteeltju het volgende:
Wat ik trouwens wel heel erg vond is dat ze Tyrion niet terug kwam op de eerste hoer waar hij Shae en Bronn over vertelde tijdens dat drinkspelletje in seizoen twee.
Enige echte zoon van Robbert dus de eerste troongerechtigde. Dat 'ie het intellect e.d. er niet voor heeft doet er verder niet toe.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:11 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Gendry is opgeleid om met een hamer op oud ijzer te slaan. Hij heeft noch het intellect nog de geldige claim op de troon. Hij heeft niet de juiste vrienden, niet de juiste familie en is op dit moment met geen enkele factie van betekenis gelieerd. Niet eens meer met de Brotherhood Without Banners.
quote:
Zo werkt het erfrecht in Westeros niet. Bastaarden erven alleen wat je ze gunt en Robert heeft Gendry niets gegund en wist waarschijnlijk niet eens iets van zijn bestaan af.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:16 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Enige echte zoon van Robbert dus de eerste troongerechtigde. Dat 'ie het intellect e.d. er niet voor heeft doet er verder niet toe.
Oh, dat wist ik niet. Dacht gewoon eerstvolgende in de bloedlijn, maar dan is Stannis dus de enige troongerechtigde.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:20 schreef Repelsteeltju het volgende:
Zo werkt het erfrecht in Westeros niet. Bastaarden erven alleen wat je ze gunt en Robert heeft Gendry niets gegund en wist waarschijnlijk niet eens iets van zijn bestaan af.
Breaking Bad & Fargoquote:Op maandag 16 juni 2014 22:21 schreef Borizzz het volgende:
Hmm. Weer een jaar wachten nu.
Wat zal ik nu gaan volgen?
Dit is de eerste serie in jaren die ik bem gaan volgen.
House of Cards.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:21 schreef Borizzz het volgende:
goede tijden, slechte tijdenquote:Op maandag 16 juni 2014 22:21 schreef Borizzz het volgende:
Spartacusquote:Op maandag 16 juni 2014 22:21 schreef Borizzz het volgende:
Dat is de interpretatie van Stannis.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:23 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet. Dacht gewoon eerstvolgende in de bloedlijn, maar dan is Stannis dus de enige troongerechtigde.
ze heeft dat muntje echt zo vaak in d'r handen gehad de afgelopen 2 seizoenen.quote:
Ned Stark schreef echter iets van 'the lawful son of Robert Baratheon shall be the new king.' Joffrey was dus niet de echte zoonquote:Op maandag 16 juni 2014 22:30 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dat is de interpretatie van Stannis.
Danny zou bemerken dat de afzetting van haar vader onwettig was en dat zij als haar vaders enige dichtste verwant recht op de troon heeft.
En Joffrey, Joffrey werd expliciet door Robert als erfgenaam aangewezen op zijn sterfbed terwijl Tommen Joffreys dichtste mannelijke verwant is.
So wrote Ned,quote:Op maandag 16 juni 2014 22:45 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ned Stark schreef echter iets van 'the lawful son of Robert Baratheon shall be the new king.' Joffrey was dus niet de echte zoon
quote:Op maandag 16 juni 2014 22:57 schreef Teddyburrr het volgende:
Ik kan nu een jaar niet meer fappen op Arya. Wat is deze?
Onzin. Tyrion heeft zijn schuld bij zijn vader vereffend. A Lannister always pays his debts.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:55 schreef SherlockHolmes het volgende:
Uiteindelijk vond ik het toch wel sneu voor Tywin dat hij de enige was die de legacy van de familie naastreevde. Iedereen negeerde hem, en niemand kon het ook maar een fuck schelen.
please be 16...quote:Op maandag 16 juni 2014 22:57 schreef Teddyburrr het volgende:
Ik kan nu een jaar niet meer fappen op Arya. Wat is deze?
en ziet eruit als een kind, niet alleen in de serie. Of ik word/ben oud, dat kan ook.quote:
oei, 50 en wonend bij je moeder dus?quote:Op maandag 16 juni 2014 23:03 schreef Teddyburrr het volgende:
[..]
Can neither confirm nor deny.
Gr gr
Is niet zo sexy nee, en ja jij bent oud.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:03 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
en ziet eruit als een kind, niet alleen in de serie. Of ik word/ben oud, dat kan ook.
quote:Op maandag 16 juni 2014 23:04 schreef Baszh het volgende:
[..]
Is niet zo sexy nee, en ja jij bent oud.
Hij heeft nog een broer, wiens twee zoons toen zijn vermoord door die gast wat Theon (toen die nog Theon was en Winterfell heeft ingenomen) heeft onthoofd. Weet z'n naam effe niet meer.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:55 schreef SherlockHolmes het volgende:
Uiteindelijk vond ik het toch wel sneu voor Tywin dat hij de enige was die de legacy van de familie naastreevde. Iedereen negeerde hem, en niemand kon het ook maar een fuck schelen.
Sterven tijdens een veldslag had hem meer gelegen. Maarja daarvoor is het GoT. Waar de anti-cliché.. een cliché wordtquote:Op maandag 16 juni 2014 22:55 schreef SherlockHolmes het volgende:
Kevanquote:Op maandag 16 juni 2014 23:07 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Hij heeft nog een broer, wiens twee zoons toen zijn vermoord door die gast wat Theon (toen die nog Theon was en Winterfell heeft ingenomen) heeft onthoofd. Weet z'n naam effe niet meer.
Wat heeft ze nou met die draken gedaan dan? Drogon vliegt blijkbaar ergens rond.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:12 schreef Teddyburrr het volgende:
Khaleesi had een van de meest toffe verhaallijnen en nu een van de meest saaie wtf.
Ga Westeros veroveren met je Unsullied en je vliegende unicorns suffe kut.
Ja, de 2 kleinere zitten nu opgesloten en Drogon vliegt nog ergens rond, schapen, geiten en kinderen te verbrandenquote:Op maandag 16 juni 2014 23:17 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Wat heeft ze nou met die draken gedaan dan? Drogon vliegt blijkbaar ergens rond.
Als honden aan een ketting gezet. Maar dan in een catacombe.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:17 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Wat heeft ze nou met die draken gedaan dan? Drogon vliegt blijkbaar ergens rond.
Met een halsband om hun nek die zo van ze af glijdt als ze even hun kop naar beneden doen. Ik vroeg me echt af wat die shackles voor zin hadden op deze manier.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:18 schreef ToetNL het volgende:
[..]
Ja, de 2 kleinere zitten nu opgesloten en Drogon vliegt nog ergens rond, schapen, geiten en kinderen te verbranden
Hij is de leipe draak van de drie. Heeft een goede tik op zijn neus nodig jonge.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:18 schreef ToetNL het volgende:
[..]
Ja, de 2 kleinere zitten nu opgesloten en Drogon vliegt nog ergens rond, schapen, geiten en kinderen te verbranden
Ja die verhaallijn is echt zó saai gemaakt niet normaal.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:12 schreef Teddyburrr het volgende:
Khaleesi had een van de meest toffe verhaallijnen en nu een van de meest saaie wtf.
Ga Westeros veroveren met je Unsullied en je vliegende unicorns suffe kut.
Ik begrijp nog steeds niet echt waarom Tywin niet gewoon een nieuwe vrouw heeft genomen en er wat kinderen bij heeft gekweekt. Hij kon het vast nog best op zijn leeftijd, en op die manier had hij wat meer kansen gehad om zijn bloedlijn voort te zetten en was hij niet zo afhankelijk geweest van de onwillige kinders die hij al had.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:55 schreef SherlockHolmes het volgende:
Haha klopte echt voor geen meter nee.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:19 schreef Weakling het volgende:
[..]
Met een halsband om hun nek die zo van ze af glijdt als ze even hun kop naar beneden doen. Ik vroeg me echt af wat die shackles voor zin hadden op deze manier.
Permanent opgesloten of niet? Ze huilde namelijk.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:18 schreef ToetNL het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 juni 2014 23:19 schreef MouzurX het volgende:
Niet erger dan die dikke, niks is erger dan die dikke met zijn gejank.
Die komen er niet meer uit hoor. Pas wanneer ze op oorlogspad gaat. Anders krijg je nog meer crispy kindertjes.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:21 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Permanent opgesloten of niet? Ze huilde namelijk.
Ja, maar het was overduidelijk dat aan geheel van opvattingen Tywin alleen stond.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:00 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Onzin. Tyrion heeft zijn schuld bij zijn vader vereffend. A Lannister always pays his debts.
Lijkt er wel op, maar ja, je weet maar nooitquote:Op maandag 16 juni 2014 23:21 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Ze kunnen die kettingen zo wegbranden, die deur trouwens ook.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:23 schreef Teddyburrr het volgende:
[..]
Die komen er niet meer uit hoor. Pas wanneer ze op oorlogspad gaat. Anders krijg je nog meer crispy kindertjes.
Die kettingen zijn gemaakt van adamantium. Je weet wel, dat spul waar Wolverine z'n botten van zijn gemaakt. Niet kapot te krijgen man.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:24 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Ze kunnen die kettingen zo wegbranden, die deur trouwens ook.
Ze bevrijdt alle slaven, maar moet haar eigen kinderen noodgedwongen opsluiten, als zijnde slaven. Daarom huilt ze.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:21 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat dan?quote:Op maandag 16 juni 2014 23:27 schreef Teddyburrr het volgende:
[..]
Die kettingen zijn gemaakt van adamantium. Je weet wel, dat spul waar Wolverine z'n botten van zijn gemaakt. Niet kapot te krijgen man.
Dom ook van Dany, één draak doet wat verkeerd en daar moeten de twee andere draken die niks misdaan hebben voor boeten. Heeft ze straks er nog een paar kwaaie draken bij denk ik.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wel gemeen dat ze die ruimte nog afsloot. Ze liggen al vast aan kettingen en nu hebben die arme beesten niet eens licht meer.
Ze waren kleiner dan ik me dacht te herinneren trouwens. Is Drogon nou gewoon zo veel groter?
Als ze een nachtlampje nodig hebben hoeven ze alleen te kuchen.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wel gemeen dat ze die ruimte nog afsloot. Ze liggen al vast aan kettingen en nu hebben die arme beesten niet eens licht meer.
Ze waren kleiner dan ik me dacht te herinneren trouwens. Is Drogon nou gewoon zo veel groter?
Drogon is de grootste ja.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ah, dat klinkt wel logisch ja.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:27 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ze bevrijdt alle slaven, maar moet haar eigen kinderen noodgedwongen opsluiten, als zijnde slaven. Daarom huilt ze.
George R. R. Martin en ik gaan ver terug man. Hij vertelt mij alles. Zelfs dingen die niet in het boek staan.quote:
-1 omdat je GoT vergelijkt met pokemon. Hoe durf je!quote:Op maandag 16 juni 2014 23:30 schreef IsaacCuenca het volgende:
Beetje zoals charizard die niet meer naar Ash luisterde in pokemon.
Aight.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:31 schreef Teddyburrr het volgende:
[..]
George R. R. Martin en ik gaan ver terug man. Hij vertelt mij alles. Zelfs dingen die niet in het boek staan.
Ik vind het ook een domme zet. Haar titels geven aan waar ze haar macht aan ontleent: Daenerys of the House Targaryen, the First of Her Name, Queen of Meereen, Queen of the Andals, the Rhoynar and the First Men, Lady Regnant of the Seven Kingdoms, Khaleesi of the Great Grass Sea, Breaker of Chains and Mother of Dragons. Haar draken opsluiten is te vergelijken met het opgeven van Meereen, het stoppen met haar slavenopstand, het wegsturen van haar Khalesar, het opgeven van haar claim op Westeros of afstand doen van haar familienaam. Het is onzinnig. En is het dan nog niet eens in haar opgekomen dat die persoon die het kinderlijkje aanbood kan liegen? Hoe zijn die paar botten te onderscheiden van een lijk dat door mensen met vuur bewerkt is?quote:Op maandag 16 juni 2014 23:28 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dom ook van Dany, één draak doet wat verkeerd en daar moeten de twee andere draken die niks misdaan hebben voor boeten. Heeft ze straks er nog een paar kwaaie draken bij denk ik.
Het zal hun psychische gesteldheid geen goed doen verwacht ikquote:Op maandag 16 juni 2014 23:28 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dom ook van Dany, één draak doet wat verkeerd en daar moeten de twee andere draken die niks misdaan hebben voor boeten. Heeft ze straks er nog een paar kwaaie draken bij denk ik.
Gast, ik zat te trillen op de bank manquote:Op maandag 16 juni 2014 23:32 schreef VacaLoca het volgende:
Verder was dat met die skeletten vrij droevig.
Ja, ik had het gevoel dat ze iets te veel probeerde om het allemaal maar in 1 uurtje te fixen. Had die skeletten eruit telaten, en wat emotie toegevoegd aan de scenes met Tyrionquote:Op maandag 16 juni 2014 23:32 schreef VacaLoca het volgende:
Hmm vond de finale een bepaalde x-factor missen waardoor ie het niet helemaal voor me deed.
Waar ik bijvoorbeeld met de trial van Tyrion er nog compleet in opging en helemaal met kippenvel zat bij I DEMAND A TRIAL BY COMBAT. En nog 10 minuten flabbergasted zat van gvd wat een goede serie.
En ditto bij de werkelijke combat..
Zag ik het nu voorbij trekken aan m'n ogen zonder dat het me veel deed. Terwijl het toch op papier vrij heftig is. Denk dat de uitvoering beter had gekund. En ik had liever dat ie wraak op Cersei nam.
Verder was dat met die skeletten vrij droevig.
Poes pls.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:38 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Gast, ik zat te trillen op de bank man![]()
Heftige scène, vond het een beetje eng ook
De white walkers/wights zijn eng. Dit was bsquote:Op maandag 16 juni 2014 23:38 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 juni 2014 23:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het zal hun psychische gesteldheid geen goed doen verwacht ikBeter doet ze wat meer moeite om ze te trainen, dat werd vroeger toch ook met succes gedaan door Targaryens? Verder dan ze het commando dracarys leren is ze volgens mij niet gegaan.
quote:
Jawel. Supergoede CGI was dat.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Die skeletten hadden inderdaad echt niet gehoeven.
Vond het wel geinig als knipoog naar Jason And The Argonauts. Ray Harryhausenquote:Op maandag 16 juni 2014 23:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Die skeletten hadden inderdaad echt niet gehoeven.
Dat zei hij om Arya op te jutten, zodat zij hem zou doodsteken.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:45 schreef Cheiron het volgende:
Overigens vond ik het wel heel zielig toen The Hound zei dat verkrachten van Sansa hem tenminste 1 fijne herinnering had opgeleverd
Zou hebben opgeleverd. Hij probeerde Arya zo ver op de kast te jagen dat ze prikkie zou doen.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:45 schreef Cheiron het volgende:
Overigens vond ik het wel heel zielig toen The Hound zei dat verkrachten van Sansa hem tenminste 1 fijne herinnering had opgeleverd
Hij zei dat om Arya te tarten om haar over te halen om hem dood te steken.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:45 schreef Cheiron het volgende:
quote:Op maandag 16 juni 2014 23:38 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een poes op een stokje.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:38 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Hij verdiende deze dood niet.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:52 schreef Teddyburrr het volgende:
Arya heeft The Hound de dood gegeven die hij verdiende niet de dood hij wilde.
Arya mijn bish. [ afbeelding ]
Hij heeft Aryas leven gered, bij The Twins wou ze zomaar Red Wedding gaan binnenlopen, ze had geen schijn van kans natuurlijk als ze binnen was gegaan, hij voorkwam dat, dat was ze toch niet vergeten.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Jammer dat Arya hem de gift of mercy niet gunde. Ik snapte dat echt niet. Haat ze hem dan zo erg?
Nou zo.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:52 schreef Teddyburrr het volgende:
Arya heeft The Hound de dood gegeven die hij verdiende niet de dood hij wilde.
Arya mijn bish. [ afbeelding ]
Thanxxx bae.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nou zo.
Maar je hebt een plekje in m'n sig verdiend
Ik ga op bed.quote:
Als hij het al overleeft is zijn ene been sowieso niet goed meer. Met de medische kennis van die tijd denk ik niet dat hij die nog kan gebruiken. En ik denk niet dat The Hound zijn dagen wil slijten als manke.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:50 schreef DO2 het volgende:
The Hound heeft/had een getormenteerde ziel maar is/was diep van binnen een goedzak.
Daar blijf ik bij. En mocht ie sterven dan ga ik 'm zeker missen. Vind/Vond 't een geweldig karakter.
Die scene vergeten waar hij die ene gast beroofde die hem te eten had gegeven?quote:Op maandag 16 juni 2014 23:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hij verdiende deze dood niet.
Dus gunt ze hem een langzame, pijnlijke dood boven een snelle?quote:Op maandag 16 juni 2014 23:53 schreef FRseezu het volgende:
[..]
Hij heeft Aryas leven gered, bij The Twins wou ze zomaar Red Wedding gaan binnenlopen, ze had geen schijn van kans natuurlijk als ze binnen was gegaan, hij voorkwam dat, dat was ze toch niet vergeten.
Hij was een geharde, oude rothond, maar geen valse. Hij heeft wel compassie getoond richting Arya. Zonder hem was ze veel slechter af geweest.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:59 schreef Teddyburrr het volgende:
[..]
Die scene vergeten waar hij die ene gast beroofde die hem te eten had gegeven?
Arya's maatje had hij vermoord. Laten we nou niet gaan doen of The Hound heilig was.
The Hound was gewoon een hond. Ha!
Daarom juist had ze hem een snelle dood kunnen geven.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dus gunt ze hem een langzame, pijnlijke dood boven een snelle?
Je zit er wel mee he....quote:Op maandag 16 juni 2014 23:57 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik ga op bed.
Leuke topics weer vandaagOp vanmiddag na dan
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat het topic doodbloedt.
Weltrusten iedereen
Poeh, lastig. Ik zou internet eens proberenquote:Op maandag 16 juni 2014 23:46 schreef Teddyburrr het volgende:
Ik ben op zoek naar:
Een gif waar Jojen geprikt wordt.
Een gif van Stannis zijn pony leger.
Waar vind ik dit?
Hij wist het wel, maar wilde het gewoon niet geloven.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:12 schreef Monolith het volgende:
Vond het trouwens wel vreemd dat Tywin van niets wist. Past toch niet echt bij zijn karakter.
Ze is door al het leed en verlies juist zo gehard, verstomd en verbitterd dat niets haar nog iets lijkt te doen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:09 schreef Disorder het volgende:
Ik denk trouwens dat Arya the hound gewoon niet af kon maken. Ze verstijfde om niks meer te voelen. Die heeft al genoeg leed gekend de afgelopen tijd. Ik denk niet dat ze the hound heeft laten liggen om hem te laten creperen. Eerder een keuze uit zelfbescherming.
Hij wist het wel joh, je zag de paniek in zijn ogen...en dat trillende handje op het laatstquote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:12 schreef Monolith het volgende:
Vond het trouwens wel vreemd dat Tywin van niets wist. Past toch niet echt bij zijn karakter.
Ik dacht toch iets van een twijfel te zien bij haar. Het nogal moordlustige karakter van the hound heeft haar denk ik doen besluiten hem te laten liggen. Maar ach. Allemaal speculaas.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:15 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ze is door al het leed en verlies juist zo gehard, verstomd en verbitterd dat niets haar nog iets lijkt te doen.
De lieve Arya van weleer is allang gestorven. Wat nog overblijft is een moordlustige kut met een killer instinct.
Ook leuk,.
Dat bedoel ik ook. Hij was op de hoogte van de vermeende incest, maar weigerde het te geloven. Dat past niet echt bij een scherpe en doortastende persoonlijkheid.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:15 schreef Pek het volgende:
[..]
Hij wist het wel joh, je zag de paniek in zijn ogen...en dat trillende handje op het laatst
Ik bespeurde een volledig gebrek aan sympathie bij Arya. Maar jouw versie is wel schattig hoor. Zielige Arya.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:09 schreef Disorder het volgende:
Ik denk trouwens dat Arya the hound gewoon niet af kon maken. Ze verstijfde om niks meer te voelen. Die heeft al genoeg leed gekend de afgelopen tijd. Ik denk niet dat ze the hound heeft laten liggen om hem te laten creperen. Eerder een keuze uit zelfbescherming.
jeugd van tegenwoordig...quote:Op maandag 16 juni 2014 22:55 schreef SherlockHolmes het volgende:
Dat was ook een mooie scène inderdaad. Maar er waren er eigenlijk te veel om op te noemen in deze aflevering.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:24 schreef Skillstorm het volgende:
Ik werd trouwens wel teary-eyed bij die man die zijn geroosterde kindje kwam brengen.![]()
Hoe hij er uit zag en zijn stem, goede acteur.![]()
in a twisted kind of wayquote:Op maandag 16 juni 2014 23:45 schreef Cheiron het volgende:
desereve's got nothing to do with itquote:Op maandag 16 juni 2014 23:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hij verdiende deze dood niet.
Wait what? Zo snel mogelijk Breaking Bad gaan kijken!quote:Op maandag 16 juni 2014 22:21 schreef Borizzz het volgende:
the power of denial...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:12 schreef Monolith het volgende:
ze had de look/blik van een dooie, volledig apathisch. ik kon iig geen greintje empathie bespeurenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:16 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik dacht toch iets van een twijfel te zien bij haar.
daar dacht ik ook meteen aanquote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:27 schreef Tim86 het volgende:
Aardig Army of Darkness gehalte dat deel met Bran
[ afbeelding ]
Daenerys heeft ook een goede claim.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:23 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet. Dacht gewoon eerstvolgende in de bloedlijn, maar dan is Stannis dus de enige troongerechtigde.
Ja, de overgebleven 99.900 man die ze hadden gecast voor die ene scene lagen die dag toevallig ziek op bed.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:54 schreef Duuc-nl het volgende:
Waar waren die 100.000 man gebleven van mance? Stannis vermoordde 100 man en toen was het klaar?
Voetbalfinale Seven Kingdoms kampioenschap was bezig met Westeros-Braavos op 1-1 in de blessuretijd. Ja, dag, dan zou ik ook lekker thuis of in het café blijven met een biertje erbijquote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:59 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, de overgebleven 99.900 man die ze hadden gecast voor die ene scene lagen die dag toevallig ziek op bed.
Vreemd, maar waar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het is echt om te kotsen, het zou me niks verbazen als Shae altijd al tegelijk met Tywin en Tyrion 'zaken deed' en dat Tywin haar dus van die boot afgehaald heeft. Echt zo schijnheilig hoe Tywin over die hoeren is.
Daar ging ik ook vanuit ja, dat het de laatste aflevering voor Cersei zou zijnquote:Op maandag 16 juni 2014 23:33 schreef Tanin het volgende:
Geweldige ep trouwens! En Arya![]()
Ik weet niet waarom, maar ik dacht dat Cersei eraan zou gaan toen ik Tyrion zo zag lopen, wtf
Hoezo dat?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 01:57 schreef Mr.Major het volgende:
Als Jaqen volgend seizoen terugkomt, dan hebben ze twee acteurs nodig, een voor z'n oude stem, en een voor z'n nieuwe hoofd.
Misschien moet je nu dan maar met Hannibal beginnen.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:38 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 01:38 schreef Mr.Major het volgende:
Vraagje voor de boeklezers (die hier stiekem zijn :p)Boeklezer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het is echt om te kotsen, het zou me niks verbazen als Shae altijd al tegelijk met Tywin en Tyrion 'zaken deed' en dat Tywin haar dus van die boot afgehaald heeft. Echt zo schijnheilig hoe Tywin over die hoeren is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 02:16 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Misschien moet je nu dan maar met Hannibal beginnen.
Mensen die niet accepteren dat GoT een fantasy seriequote:Op dinsdag 17 juni 2014 02:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
net gekeken, persoonlijke puntjes:
the hound man, wat doe je! ik was echt aan het rooten voor hem, hoopte dat hij brienne kon verslaan, had ik ook wel verwacht. erg jammer want dit was toch wel mijn favoriete personage sinds het begin van deze serie.
het stuk met brann en de skeletten zag er gewoon verschrikkelijke slecht en belachelijk uit. even dacht ik dat ik een andere serie aan het kijken was, paste ook gewoon niet in GoT sfeertje. misschien is het gewoon bar slecht uitgevoerd geweest en komt het in de boeken wel goed over, maar dit was toch echt wel teleurstellend.
-tyrion, waar GoT vaak precies doet wat je niet verwacht, gebeurt hier precies wat je wel verwacht, wat eigenlijk wel erg jammer is, niet omdat tyrion geen leuk character is, maar omdat dit ook weer tegen GoT ingaat.
voor de rest vond ik dit beste een matige aflevering, vooral als final. Voor mij dus ook de meeste teleurstellende finale van GoT in ieder geval.
pijl recht door het hart?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 04:03 schreef editoor het volgende:
Waarom is Tywin in het rood? Dat is helemaal nog niet zeker. Anders is het een spoiler, als dat wel zo is.
Je bedoeld die tweede pijl? Die vloog naar zijn schouder, had ik het idee.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 04:59 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
pijl recht door het hart?
ik zou niet al te veel hoop vestigen
"What have you done" was een retorische vraag, hij zag wel wat Tyrion gedaan had.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 01:35 schreef Mr.Major het volgende:
Dan vraagt hij (na Tyrions vertraging): what have you done, waarop hij geen antwoord krijgt.
Het leek me dat de 2e pijl dodelijk was, je zag hem ook in elkaar zakken etc.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 05:08 schreef editoor het volgende:
[..]
Je bedoeld die tweede pijl? Die vloog naar zijn schouder, had ik het idee.
Echt dom idd. Als men merkt dat ze haar eigen draken niet eens onder controle kan houden zullen ze haar toch nog wel serieus nemen?quote:Op maandag 16 juni 2014 23:28 schreef Weakling het volgende:
[..]
Grappig, ik als niet boeklezer zat nog steeds te wachten tot ze die munt ooit ging gebruikenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 02:37 schreef govie het volgende:
prettig dat ik e.e.a.over die munt hier kon opzoeken, was het natuurlijk vergeten:)
Ik vond het er qua special effects juist erg goed uitzien, al had het wel een hoog Pirates of the Carribean-gehalte.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 02:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
net gekeken, persoonlijke puntjes:
het stuk met brann en de skeletten zag er gewoon verschrikkelijke slecht en belachelijk uit. even dacht ik dat ik een andere serie aan het kijken was, paste ook gewoon niet in GoT sfeertje. misschien is het gewoon bar slecht uitgevoerd geweest en komt het in de boeken wel goed over, maar dit was toch echt wel teleurstellend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het prima en de aflevering zelf verreweg de beste seizoensafsluiter.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:15 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik vond het er qua special effects juist erg goed uitzien, al had het wel een hoog Pirates of the Carribean-gehalte.
Braavos, die munt was voor Braavos, als ze in Braavos was zou ze die munt moeten laten zien om de faceless man te vinden. Toevallig komt ze iemand van Braavos tegen in Westeros, ze wil naar de wall maar bij het horen van Braavos heb ik het gevoel dat ze denkt dat dat een beter idee is, vandaar de munt en naar Braavos. Arya word gewoon getraind als een faceless (wo)man.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 01:12 schreef Mr.Major het volgende:
Daenarys, the breaker of chains and mother of dragons, die haar eigen kinderen moet ketenen met kettingen die ze zelf nauwelijks kan tillen.
Denken jullie dat Arya naar Braavos gaat, of toch naar de Wall? Die man draaide wel helemaal bij, en er is nooit gezegd dat ze naar Braavos wilde. Volgens mij is het echt een doe-whatever-the-fuck-degene-met-de-munt-zegt-munt
Stannis is niets, Stannis is een prutser, Robert, Ned en de Lannisters hebben de mad king weggejaagd. Robert heeft 17 jaar lang de vrede bewaard terwijl Stannis in zijn kasteeltje wat lag te huilen, geen interesse in zijn broer niets, geen council, gewoon negeren. Dan heeft hij de red woman om het vuile werk op te knappen, o.a. zijn broer laten killen, Robb laten killen, het enige gevecht waar hij echt bij betrokken was (Blackwater) werd een fiasco, dan zeikt hij degene af die hem al die schepen en mensen bezorgt heeft (uienridder) en zet hem vast. Terwijl die man hem aanbid, dan ziet Carice opeens weer wat in de vlammen, rijd hij naar The Wall terwijl Jon het onder controle had, sluit een klein groepje wildlings in, wat gewoon mega geluk is want als alle wildlings daar hadden gezeten hadden we Stannis in de Graveyard kunnen zettenquote:Op maandag 16 juni 2014 22:23 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dat was Roose Bolton.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:30 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Dan gaat ze terug naar westeros, killed ze Stannis en die uienridder die klaarkomt op Stannis omdat Stannis Robb vermoord heeft.
Beter oplettenquote:
Dat is ook weer zo!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:44 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Beter oplettenKlopt Roose heeft het uitgevoerd, maar de 3 namen vergeten wat Stannis riep toen ze die bloedzuigers in het vuur gooiden na wederom een seksscene van Carice?
Ben het wel met je eensquote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:46 schreef Sickert het volgende:
Godverdomme zeg wat zitten er hier een paar die echt full retard aan het kijken zijn
Het niet snappen waarom Tyrion in de kamer van Shae is en het gek vinden dat Tywin daar zit te kakken. Ook die munt van de Bravosi niet snappen"ze mag kiezen waar ze heen wil" "wat moet ze in Bravos" gvd 2 van haar helden komen daar vandaan en ze heeft de vechtstijl aangenomen stelletje oenen!
Ga eens opletten of kijk naar Peter pan ofzo. De tering zeg4 topics lang mumumumu ik snap t niet!! Alsof het zo moeilijk is zeg
Stannis moest Storm's End verdedigen van Robert, daarna heeft Stannis Dragonstone veroverd op de Targaryens. De Lannister's waren juist opportunistisch en kozen pas een kant toen de winnaar bekend was.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:41 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Stannis is niets, Stannis is een prutser, Robert, Ned en de Lannisters hebben de mad king weggejaagd.
Stannis was Master of Ships tot hij na de moord op Jon Arynn uit Kings Landing vertrok.quote:Robert heeft 17 jaar lang de vrede bewaard terwijl Stannis in zijn kasteeltje wat lag te huilen, geen interesse in zijn broer niets, geen council, gewoon negeren.
Daar heb je als koning je dienaren voor. Robert liet zijn Hands ook alles opknappen, Tyrion en Tywin regelden als Hand ook alles. Daarnaast zou hij gek zijn als hij Melisandre niet zou gebruiken, aangezien haar magie ook daadwerkelijk werkt.quote:...
Ben gewoon geen fan van Stannis, vind de verhaallijn ook wat saai. Buiten wat Carice gedaan heeft en blackwater wat is er nu werkelijk door Stannis uitgevoerd in de serie/boeken, behalve het rijden naar de wall nu, 4 seizoenen, en hij rijd naar de wall.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:01 schreef Nic1 het volgende:
Daar heb je als koning je dienaren voor. Robert liet zijn Hands ook alles opknappen, Tyrion en Tywin regelden als Hand ook alles. Daarnaast zou hij gek zijn als hij Melisandre niet zou gebruiken, aangezien haar magie ook daadwerkelijk werkt.
Waren ze ook niet, mensen janken alleen omdat het niet in de boeken zit geloof ik.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:02 schreef padlarf het volgende:
Ik vond die skeletten eigenlijk helemaal niet zo slecht.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:04 schreef Skillstorm het volgende:
Denk dat die Hizdahr zo Loraqh wel uit de OP kan trouwens, leek toch echt een one-time persoon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
De klokken werden geluid... dus Tywin is no more.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 05:50 schreef Nic1 het volgende:
[..]
"What have you done" was een retorische vraag, hij zag wel wat Tyrion gedaan had.
[..]
Het leek me dat de 2e pijl dodelijk was, je zag hem ook in elkaar zakken etc.
mensen die het boek gelezen hebben bevestigen noch ontkennen dit!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:29 schreef Khaleesi het volgende:
Mensen hier moeten niet zo zeuren met hun "Tywin en Sandor zijn heul nog niet dood verklaard!!!
Ze zijn dood okee, deal with it. Jullie zitten gewoon in je ontkenningsfase omdat dit toevallig 2 leuke personages zijn. Ze zijn dodelijk verwond en het is totaal niet likely dat ze het overleven. Doen ze dat toch, dan draaien we de OP wel terug en is de verrassing des te groter.
In de graveyard staan zat characters die we niet onscreen dood hebben zien gaan of wiens dood niet bevestigd is. Lysa, Xaro, Doreah, Pyat, er werd nooit over gediscussieerd.
Dus niet zo huilie huilie doen.
Ja varys hoorde dat ook en toen dacht ie 'kut mijn tijd hier is voorbij' en ging op de boot zitten.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:29 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
De klokken werden geluid... dus Tywin is no more.
ja dus? Waarom heb je behoefte om dit te vertellen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja varys hoorde dat ook en toen dacht ie 'kut mijn tijd hier is voorbij' en ging op de boot zitten.
In het boek ging dat allemaal heel anders trouwens.
Om aan te geven dat de serie steeds meer afwijkt van het boek en het er op lijkt dat het gewoon afgesplitste verhaallijnen gaan worden. Kortom GRRM hoeft zich niet te haasten met de laatste boeken, de serie volgt zijn eigen weg.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:36 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
ja dus? Waarom heb je behoefte om dit te vertellen?
Dat is niet perse waar.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja varys hoorde dat ook en toen dacht ie 'kut mijn tijd hier is voorbij' en ging op de boot zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Hoewel ik het stukje wel leuk vond, voelt het nogal vreemd in de context van de serie.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:27 schreef Tim86 het volgende:
Aardig Army of Darkness gehalte dat deel met Bran
[ afbeelding ]
Want?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:45 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hoewel ik het stukje wel leuk vond, voelt het nogal vreemd in de context van de serie.
Nobody cares, in dit topic iig.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:33 schreef Maanvis het volgende:
Hoe weet je dat zo zeker?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Want?
[..]
Nobody cares, in dit topic iig.
Het had wel een originele wending ja.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:45 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hoewel ik het stukje wel leuk vond, voelt het nogal vreemd in de context van de serie.
Ik hoop niet dat ze te ver gaan afwijken. Niet omdat ik de boeken nog wil lezen, want dat wil ik niet, maar omdat ik bang ben dat hoe meer de TV serie gaat afwijken, hoe minder George er over te vertellen heeft en de serie steeds meer een standaard fantasy serie gaat worden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:37 schreef Maanvis het volgende:
Om aan te geven dat de serie steeds meer afwijkt van het boek en het er op lijkt dat het gewoon afgesplitste verhaallijnen gaan worden. Kortom GRRM hoeft zich niet te haasten met de laatste boeken, de serie volgt zijn eigen weg.
Omdat dit het topic ZONDER boekengelul is.quote:
Zonder spoilers over de serie die in het boek niet voorgekomen zijnquote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:49 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Omdat dit het topic ZONDER boekengelul is.
LotR was historisch correct. Cavalerie kwam daar op het open veld, niet in de bossen zoals in GoT. Suspense of disbelief werd gezegd, maar dit was gewoon slecht slecht slecht! Nog even en arya kan vliegen en dany schiet lasers uit haar ogen!quote:Ronduit grappig trouwens dat ''geklaag'' over ondoden in een fantasy-serie.
Een serie waarin in aflevering 1 al ''magie'' te zien was.
Wat mij betreft wordt er helemaal niet naar de boeken gerefereerd.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zonder spoilers over de serie die in het boek niet voorgekomen zijn.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:52 schreef Maanvis het volgende:
LotR was historisch correct. Cavalerie kwam daar op het open veld, niet in de bossen zoals in GoT. Suspense of disbelief werd gezegd, maar dit was gewoon slecht slecht slecht! Nog even en arya kan vliegen en dany schiet lasers uit haar ogen!
Oke, helaas ben je nooit aardig tegen mij dus luister ik niet naar je verzoekquote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt er helemaal niet naar de boeken gerefereerd.
Raar he, ouwe troll.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Oke, helaas ben je nooit aardig tegen mij dus luister ik niet naar je verzoek
Vond ik ook. Fantasy heeft altijd maar sluimerend op de achtergrond gespeeld. Het was meer een "realistische" serie en oh ja, we hebben ook nog zijdelings soms wat fantasy in de aanbieding. Nu was het voor mij voor het eerst echt een centraal iets. Meer een sprookjesomgeving dan anders.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:45 schreef Disorder het volgende:
Ja een troll is ook een fantasywezen dus een aardje naar je vaardje!quote:
Same here, ook omdat mensen die LotR niets vonden vanwege de fantasy juist wel GoT keken vanwege de intriges.. De fantasy jaagt mensen alleen maar weg bij GoT en voegt niets toe.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:54 schreef Weakling het volgende:
[..]
Vond ik ook. Fantasy heeft altijd maar sluimerend op de achtergrond gespeeld. Het was meer een "realistische" serie en oh ja, we hebben ook nog zijdelings soms wat fantasy in de aanbieding. Nu was het voor mij voor het eerst echt een centraal iets. Meer een sprookjesomgeving dan anders.
Sluimerend op de achtergrond?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:54 schreef Weakling het volgende:
[..]
Vond ik ook. Fantasy heeft altijd maar sluimerend op de achtergrond gespeeld. Het was meer een "realistische" serie en oh ja, we hebben ook nog zijdelings soms wat fantasy in de aanbieding. Nu was het voor mij voor het eerst echt een centraal iets. Meer een sprookjesomgeving dan anders.
Nou doeiiiiiiquote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:56 schreef Maanvis het volgende:
De fantasy jaagt mensen alleen maar weg bij GoT en voegt niets toe.
ik dacht dat het vuurballen waren!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:58 schreef Khaleesi het volgende:
Ik had minder moeite met die skeletten dan met die gare granaten van dat meisje....
Dan is wat jij onder fantasy schaart waarschijnlijk wat ruimer dan mijn definitie.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Sluimerend op de achtergrond?
Volgens mij zijn er toch aardig wat belangrijke plotwendingen geweest die niet gebeurd konden zijn zonder het fantasy-gedeelte.
White Walkers, Draken, Warlocks, dat schaduw-monster, God of Light, etc etcquote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:00 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dan is wat jij onder fantasy schaart waarschijnlijk wat ruimer dan mijn definitie.
Geen van allen spelen vooralsnog een echt centrale rol in het verhaal. Ja er wordt volop aan gerefereerd, maar we zien er vrijwel niks van. Het zijn tot nu toe scenes van maar enkele minuten geweest waarna weer snel naar de gebruikelijke intriges werd overgeschakeld.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:05 schreef PBateman1978 het volgende:
White Walkers, Draken, Warlocks, dat schaduw-monster, God of Light, etc etc
Let voortaan op als je een serie kijkt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 04:03 schreef editoor het volgende:
Waarom is Tywin in het rood? Dat is helemaal nog niet zeker. Anders is het een spoiler, als dat wel zo is.
Het speelt weldegelijk een centrale rol in het verhaal.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:13 schreef Weakling het volgende:
[..]
Geen van allen spelen vooralsnog een echt centrale rol in het verhaal. Ja er wordt volop aan gerefereerd, maar we zien er vrijwel niks van. Het zijn tot nu toe scenes van maar enkele minuten geweest waarna weer snel naar de gebruikelijke intriges werd overgeschakeld.
Nee, als ik het over dominante fantasy heb, dan bedoel ik afleveringen met veldslagen van White Walkers en hun aanhang, draken die het verhaal bepalen in plaats van de mensen er om heen, schaduw monsters die haast net zo vaak aan de orde komen als de intriges aan het hof etc. Maar dat gebeurt allemaal niet in Game of Thrones.
Ik zeg dan ook niet dat er geen fantasy is, maar het speelt geen echt centrale rol in het verhaal. Of althans: je wordt er niet constant met je neus op gedrukt.
Ja, het speelt een rol en heeft veel invloed op het verhaal, maar je ziet er op beeld nauwelijks iets van. Wat je werkelijk ziet zijn de intriges tussen de hoofdpersonen, met af en toe een referentie aan een fantasy element of een korte scene. In die zin speelt het geen centrale rol op het schern.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:18 schreef PBateman1978 het volgende:
Het speelt weldegelijk een centrale rol in het verhaal.
Zonder fantasy zou de GoT wereld er heel anders uit zien nu.
Ik vond het wel een aardige scene met die skeletten, alleen een beetje geforceerd uit het niks.quote:En zeker bij de Brann storyline draait het om magie, dus om nu verbaasd te doen over het feit dat er in zijn arc ineens met ondoden wordt gevochten enzo, tsja, ik snap dat iig niet.
Men heeft het al vrij vroeg in de serie over ondoden gehad hoor.....quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:40 schreef Maanvis het volgende:
nooit hebben ze het over skeletten en dan ineens zijn er skeletten. beetje raar. als ze er waren zouden ze allang besproken zijn bij castle black of in winterfell.
effe tussen neus en lippen door misschien. 5 jaar later is toch iedereen dat vergeten. nu is het gewoon een plot device.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:41 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Men heeft het al vrij vroeg in de serie over ondoden gehad hoor.....
Het is een plot device om Jojen te kunnen doden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:34 schreef Weakling het volgende:
Ik vond het wel een aardige scene met die skeletten, alleen een beetje geforceerd uit het niks.
Ja wights misschien. Maar dit leken me geen wights.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:41 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Men heeft het al vrij vroeg in de serie over ondoden gehad hoor.....
Just chilling.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:49 schreef Maanvis het volgende:
sowieso wat was het doel nou van die gast die onder die boom zat!?
Onzin. En je laatste vraag ga ik maar niet eens op in..quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
effe tussen neus en lippen door misschien. 5 jaar later is toch iedereen dat vergeten. nu is het gewoon een plot device.
en sowieso die giants, waarom laat tyrion niet zo'n giant voor hem vechten ipv oberyn te regelen.
Wights zijn ondoden he.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:48 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja wights misschien. Maar dit leken me geen wights.
Plus dat ze vreemde helmen droegen. Het waren alleszins een heel ander soort ondoden dan we gewend zijn van GoT, en dan mag je echt wel effe met een WTF gevoel zitten.
Natuurlijk geen onzin, ze hadden ook gewoon wildlings kunnen sturen ipv ondoden en giants. Dus het is een plot device.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Onzin. En je laatste vraag ga ik maar niet eens op in..
Ja, uh-huh.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Natuurlijk geen onzin, ze hadden ook gewoon wildlings kunnen sturen ipv ondoden en giants. Dus het is een plot device.
hey ik ben niet degene die elk fantasiewezen dat al in LOTR geweest is in je gezicht gooit terwlij het er niet thuishoort.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:01 schreef Rabieluh het volgende:
maanvis is zo hard mogelijk allemaal rare dingen aan het roepen. topic langs, eens kijken wie er serieus op in gaat.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hey ik ben niet degene die elk fantasiewezen dat al in LOTR geweest is in je gezicht gooit terwlij het er niet thuishoort.
wie zal het power vacuum opvullen..? Die Tyrells?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:01 schreef Re het volgende:
maar goede aflevering wel met aardig wat graveyard materiaal. De ondergang van Tywin in 20 minuten en daarmee de legacy van de Lannisters
Als jij stopt met elke vorm van kritiek weg te wuiven.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:04 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ga lekker ergens anders trollen man...
dat moet haast welquote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wie zal het power vacuum opvullen..? Die Tyrells?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |