ja dus? Waarom heb je behoefte om dit te vertellen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja varys hoorde dat ook en toen dacht ie 'kut mijn tijd hier is voorbij' en ging op de boot zitten.
In het boek ging dat allemaal heel anders trouwens.
Om aan te geven dat de serie steeds meer afwijkt van het boek en het er op lijkt dat het gewoon afgesplitste verhaallijnen gaan worden. Kortom GRRM hoeft zich niet te haasten met de laatste boeken, de serie volgt zijn eigen weg.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:36 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
ja dus? Waarom heb je behoefte om dit te vertellen?
Dat is niet perse waar.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja varys hoorde dat ook en toen dacht ie 'kut mijn tijd hier is voorbij' en ging op de boot zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Hoewel ik het stukje wel leuk vond, voelt het nogal vreemd in de context van de serie.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:27 schreef Tim86 het volgende:
Aardig Army of Darkness gehalte dat deel met Bran
[ afbeelding ]
Want?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:45 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hoewel ik het stukje wel leuk vond, voelt het nogal vreemd in de context van de serie.
Nobody cares, in dit topic iig.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:33 schreef Maanvis het volgende:
Hoe weet je dat zo zeker?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Want?
[..]
Nobody cares, in dit topic iig.
Het had wel een originele wending ja.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:45 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hoewel ik het stukje wel leuk vond, voelt het nogal vreemd in de context van de serie.
Ik hoop niet dat ze te ver gaan afwijken. Niet omdat ik de boeken nog wil lezen, want dat wil ik niet, maar omdat ik bang ben dat hoe meer de TV serie gaat afwijken, hoe minder George er over te vertellen heeft en de serie steeds meer een standaard fantasy serie gaat worden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:37 schreef Maanvis het volgende:
Om aan te geven dat de serie steeds meer afwijkt van het boek en het er op lijkt dat het gewoon afgesplitste verhaallijnen gaan worden. Kortom GRRM hoeft zich niet te haasten met de laatste boeken, de serie volgt zijn eigen weg.
Omdat dit het topic ZONDER boekengelul is.quote:
Zonder spoilers over de serie die in het boek niet voorgekomen zijnquote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:49 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Omdat dit het topic ZONDER boekengelul is.
LotR was historisch correct. Cavalerie kwam daar op het open veld, niet in de bossen zoals in GoT. Suspense of disbelief werd gezegd, maar dit was gewoon slecht slecht slecht! Nog even en arya kan vliegen en dany schiet lasers uit haar ogen!quote:Ronduit grappig trouwens dat ''geklaag'' over ondoden in een fantasy-serie.
Een serie waarin in aflevering 1 al ''magie'' te zien was.
Wat mij betreft wordt er helemaal niet naar de boeken gerefereerd.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zonder spoilers over de serie die in het boek niet voorgekomen zijn.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:52 schreef Maanvis het volgende:
LotR was historisch correct. Cavalerie kwam daar op het open veld, niet in de bossen zoals in GoT. Suspense of disbelief werd gezegd, maar dit was gewoon slecht slecht slecht! Nog even en arya kan vliegen en dany schiet lasers uit haar ogen!
Oke, helaas ben je nooit aardig tegen mij dus luister ik niet naar je verzoekquote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt er helemaal niet naar de boeken gerefereerd.
Raar he, ouwe troll.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Oke, helaas ben je nooit aardig tegen mij dus luister ik niet naar je verzoek
Vond ik ook. Fantasy heeft altijd maar sluimerend op de achtergrond gespeeld. Het was meer een "realistische" serie en oh ja, we hebben ook nog zijdelings soms wat fantasy in de aanbieding. Nu was het voor mij voor het eerst echt een centraal iets. Meer een sprookjesomgeving dan anders.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:45 schreef Disorder het volgende:
Ja een troll is ook een fantasywezen dus een aardje naar je vaardje!quote:
Same here, ook omdat mensen die LotR niets vonden vanwege de fantasy juist wel GoT keken vanwege de intriges.. De fantasy jaagt mensen alleen maar weg bij GoT en voegt niets toe.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:54 schreef Weakling het volgende:
[..]
Vond ik ook. Fantasy heeft altijd maar sluimerend op de achtergrond gespeeld. Het was meer een "realistische" serie en oh ja, we hebben ook nog zijdelings soms wat fantasy in de aanbieding. Nu was het voor mij voor het eerst echt een centraal iets. Meer een sprookjesomgeving dan anders.
Sluimerend op de achtergrond?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:54 schreef Weakling het volgende:
[..]
Vond ik ook. Fantasy heeft altijd maar sluimerend op de achtergrond gespeeld. Het was meer een "realistische" serie en oh ja, we hebben ook nog zijdelings soms wat fantasy in de aanbieding. Nu was het voor mij voor het eerst echt een centraal iets. Meer een sprookjesomgeving dan anders.
Nou doeiiiiiiquote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:56 schreef Maanvis het volgende:
De fantasy jaagt mensen alleen maar weg bij GoT en voegt niets toe.
ik dacht dat het vuurballen waren!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:58 schreef Khaleesi het volgende:
Ik had minder moeite met die skeletten dan met die gare granaten van dat meisje....
Dan is wat jij onder fantasy schaart waarschijnlijk wat ruimer dan mijn definitie.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Sluimerend op de achtergrond?
Volgens mij zijn er toch aardig wat belangrijke plotwendingen geweest die niet gebeurd konden zijn zonder het fantasy-gedeelte.
White Walkers, Draken, Warlocks, dat schaduw-monster, God of Light, etc etcquote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:00 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dan is wat jij onder fantasy schaart waarschijnlijk wat ruimer dan mijn definitie.
Geen van allen spelen vooralsnog een echt centrale rol in het verhaal. Ja er wordt volop aan gerefereerd, maar we zien er vrijwel niks van. Het zijn tot nu toe scenes van maar enkele minuten geweest waarna weer snel naar de gebruikelijke intriges werd overgeschakeld.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:05 schreef PBateman1978 het volgende:
White Walkers, Draken, Warlocks, dat schaduw-monster, God of Light, etc etc
Let voortaan op als je een serie kijkt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 04:03 schreef editoor het volgende:
Waarom is Tywin in het rood? Dat is helemaal nog niet zeker. Anders is het een spoiler, als dat wel zo is.
Het speelt weldegelijk een centrale rol in het verhaal.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:13 schreef Weakling het volgende:
[..]
Geen van allen spelen vooralsnog een echt centrale rol in het verhaal. Ja er wordt volop aan gerefereerd, maar we zien er vrijwel niks van. Het zijn tot nu toe scenes van maar enkele minuten geweest waarna weer snel naar de gebruikelijke intriges werd overgeschakeld.
Nee, als ik het over dominante fantasy heb, dan bedoel ik afleveringen met veldslagen van White Walkers en hun aanhang, draken die het verhaal bepalen in plaats van de mensen er om heen, schaduw monsters die haast net zo vaak aan de orde komen als de intriges aan het hof etc. Maar dat gebeurt allemaal niet in Game of Thrones.
Ik zeg dan ook niet dat er geen fantasy is, maar het speelt geen echt centrale rol in het verhaal. Of althans: je wordt er niet constant met je neus op gedrukt.
Ja, het speelt een rol en heeft veel invloed op het verhaal, maar je ziet er op beeld nauwelijks iets van. Wat je werkelijk ziet zijn de intriges tussen de hoofdpersonen, met af en toe een referentie aan een fantasy element of een korte scene. In die zin speelt het geen centrale rol op het schern.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:18 schreef PBateman1978 het volgende:
Het speelt weldegelijk een centrale rol in het verhaal.
Zonder fantasy zou de GoT wereld er heel anders uit zien nu.
Ik vond het wel een aardige scene met die skeletten, alleen een beetje geforceerd uit het niks.quote:En zeker bij de Brann storyline draait het om magie, dus om nu verbaasd te doen over het feit dat er in zijn arc ineens met ondoden wordt gevochten enzo, tsja, ik snap dat iig niet.
Men heeft het al vrij vroeg in de serie over ondoden gehad hoor.....quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:40 schreef Maanvis het volgende:
nooit hebben ze het over skeletten en dan ineens zijn er skeletten. beetje raar. als ze er waren zouden ze allang besproken zijn bij castle black of in winterfell.
effe tussen neus en lippen door misschien. 5 jaar later is toch iedereen dat vergeten. nu is het gewoon een plot device.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:41 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Men heeft het al vrij vroeg in de serie over ondoden gehad hoor.....
Het is een plot device om Jojen te kunnen doden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:34 schreef Weakling het volgende:
Ik vond het wel een aardige scene met die skeletten, alleen een beetje geforceerd uit het niks.
Ja wights misschien. Maar dit leken me geen wights.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:41 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Men heeft het al vrij vroeg in de serie over ondoden gehad hoor.....
Just chilling.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:49 schreef Maanvis het volgende:
sowieso wat was het doel nou van die gast die onder die boom zat!?
Onzin. En je laatste vraag ga ik maar niet eens op in..quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
effe tussen neus en lippen door misschien. 5 jaar later is toch iedereen dat vergeten. nu is het gewoon een plot device.
en sowieso die giants, waarom laat tyrion niet zo'n giant voor hem vechten ipv oberyn te regelen.
Wights zijn ondoden he.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:48 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja wights misschien. Maar dit leken me geen wights.
Plus dat ze vreemde helmen droegen. Het waren alleszins een heel ander soort ondoden dan we gewend zijn van GoT, en dan mag je echt wel effe met een WTF gevoel zitten.
Natuurlijk geen onzin, ze hadden ook gewoon wildlings kunnen sturen ipv ondoden en giants. Dus het is een plot device.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Onzin. En je laatste vraag ga ik maar niet eens op in..
Ja, uh-huh.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Natuurlijk geen onzin, ze hadden ook gewoon wildlings kunnen sturen ipv ondoden en giants. Dus het is een plot device.
hey ik ben niet degene die elk fantasiewezen dat al in LOTR geweest is in je gezicht gooit terwlij het er niet thuishoort.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:01 schreef Rabieluh het volgende:
maanvis is zo hard mogelijk allemaal rare dingen aan het roepen. topic langs, eens kijken wie er serieus op in gaat.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hey ik ben niet degene die elk fantasiewezen dat al in LOTR geweest is in je gezicht gooit terwlij het er niet thuishoort.
wie zal het power vacuum opvullen..? Die Tyrells?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:01 schreef Re het volgende:
maar goede aflevering wel met aardig wat graveyard materiaal. De ondergang van Tywin in 20 minuten en daarmee de legacy van de Lannisters
Als jij stopt met elke vorm van kritiek weg te wuiven.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:04 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ga lekker ergens anders trollen man...
dat moet haast welquote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wie zal het power vacuum opvullen..? Die Tyrells?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |