Het is alleen de vraag voor hoe lang.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is mooi dat we na het zaaddodende anti-voetbal uit het Bertje-tijdperk na 1 wedstrijd weer onze goede naam terug hebben.
Nog even afwachten he. Tegen Spanje kon je ook wel voetballen, dat zal niet tegen iedere tegenstander lukken. Feit is wel dat Oranje erg fit oogt, dus hoe langer het duel duurt hoe meer ze in hun spel komen.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is mooi dat we na het zaaddodende anti-voetbal uit het Bertje-tijdperk na 1 wedstrijd weer onze goede naam terug hebben.
quote:Op zondag 15 juni 2014 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is alleen de vraag voor hoe lang.
De wedstrijden voor het WK waren niet om aan te zien.
Klopt ja.. als ik even de databank in mijn hersenpan raadpleeg dan kom ik ook tot de conclusie dat Oranje vrijwel altijd dit soort wedstrijden speelde tegen de toplanden. Enige uitzondering was de 6-1 tegen Joegoslavië in 2000. Daarom hoop ik op nog een paar nette overwinningen, alvorens we weer tegen een topland mogen (Argentinië)quote:Op zondag 15 juni 2014 12:24 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nog even afwachten he. Tegen Spanje kon je ook wel voetballen, dat zal niet tegen iedere tegenstander lukken. Feit is wel dat Oranje erg fit oogt, dus hoe langer het duel duurt hoe meer ze in hun spel komen.
Mocht het gaan zoals we hopen dan lijkt Italie de tegenstander in de kwarfinale, ook een topland.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
[..]
Klopt ja.. als ik even de databank in mijn hersenpan raadpleeg dan kom ik ook tot de conclusie dat Oranje vrijwel altijd dit soort wedstrijden speelde tegen de toplanden. Enige uitzondering was de 6-1 tegen Joegoslavië in 2000. Daarom hoop ik op nog een paar nette overwinningen, alvorens we weer tegen een topland mogen (Argentinië)
Ah oké, dat zou ook een mooie wedstrijd wordenquote:Op zondag 15 juni 2014 12:42 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Mocht het gaan zoals we hopen dan lijkt Italie de tegenstander in de kwarfinale, ook een topland.
zullen we nog even afwachten tot Oranje de 1/8 finale heeft bereikt.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:42 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Mocht het gaan zoals we hopen dan lijkt Italie de tegenstander in de kwarfinale, ook een topland.
Daar hebben we ook nog een appeltje mee te schillen (EK 2000).quote:Op zondag 15 juni 2014 12:42 schreef Pedroso het volgende:
[..]
hebben we in 2008 al mooi afgedroogdquote:Op zondag 15 juni 2014 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar hebben we ook nog een appeltje mee te schillen (EK 2000).
Maar dat was de groepsfase. We moeten ze nog een keer pakken in de knock-out.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:58 schreef Hankster het volgende:
[..]
hebben we in 2008 al mooi afgedroogdIk denk eerder dat zij weer revenge willen
FB / Schouderklopje-aanvraag voor deze geweldige OP......quote:Op zondag 15 juni 2014 12:17 schreef Kingstown het volgende:
Holy Fuck wat een OP.![]()
Wordt nog wat na de volgende wedstrijden.
Tuurlijk, stemming lijkt nu wat te euforisch maar als Nederland 1e wordt in de groep (zou best reeel zijn nu) dan krijg je Mexico (of Kroatië) in de 8e finale. Geen onmogelijke opgave.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:47 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
[..]
zullen we nog even afwachten tot Oranje de 1/8 finale heeft bereikt.
Grappig die laatste zin:quote:
Klopt deels, want de hele Duitse pers vond ook dat het doelpunt van de Vrij afgekeurd had moeten worden. Ergo: 0-4.quote:Overigens: de hele Duitse pers vond het een Schwalbe van Diego Costa. Geen penalty. Ergo: 0-5.
quote:Op zondag 15 juni 2014 13:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Grappig die laatste zin:
[..]
Klopt deels, want de hele Duitse pers vond ook dat het doelpunt van de Vrij afgekeurd had moeten worden. Ergo: 0-4.
Waarom zou zo'n goal van De Vrij afgekeurd moeten worden?quote:Op zondag 15 juni 2014 13:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Grappig die laatste zin:
[..]
Klopt deels, want de hele Duitse pers vond ook dat het doelpunt van de Vrij afgekeurd had moeten worden. Ergo: 0-4.
Aanvallersfout van Van Persie. Springt tegen Casillas aan, gebruikt daarbij ook nog eens zijn armen.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waarom zou zo'n goal van De Vrij afgekeurd moeten worden?
Terwijl het Britse commentaar het gewoon een fout van Casillas vond.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Grappig die laatste zin:
[..]
Duitse krant heeft die foto ook gekozen voor de voorpagina.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:26 schreef HPLC het volgende:
Mooiste foto vind ik tot nu toe die van Casillas verslagen op de voorgrond met die brede glimlach van Robben op de achtergrond. Volgens mij gaat die bij Robben boven zijn bed hangen.
Gewoon een duel wat Casillas verliest. Niks aan het handje.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Aanvallersfout van Van Persie. Springt tegen Casillas aan, gebruikt daarbij ook nog eens zijn armen.
Die zijn natuurlijk wat fysieker voetbal gewend.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Terwijl het Britse commentaar het gewoon een fout van Casillas vond.
En terecht, die foto vat de hele wedstrijd samenquote:Op zondag 15 juni 2014 13:43 schreef Vasion het volgende:
[..]
Duitse krant heeft die foto ook gekozen voor de voorpagina.
Er wordt vaak een hoop geklaagd over de scheidsrechters, maar het is toch ook wel een kut-beroep. (waar ze zelf natuurlijk voor kiezen). Zovaak dat er situaties zijn waar zelfs achteraf de meningen nog enorm over verdeeld zijn.....en dan maakt het in dit geval niet zoveel uit, want 1-5, maar bij een kleinere uitslag was die penal en/of dat doelpunt van de Vrij reden geweest tot dagenlange discussies.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
mee eens. Casillas timede zijn sprong niet goed, van Persie gaat op het zelfde moment voor die bal en botst tegen casillas op. er was inderdaad niets aan de hand.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gewoon een duel wat Casillas verliest. Niks aan het handje.
Check die video maar van Felagund een aantal postings hierboven, waarin Kahn het haarfijn uitlegd.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:49 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
mee eens. Casillas timede zijn sprong niet goed, van Persie gaat op het zelfde moment voor die bal en botst tegen casillas op. er was inderdaad niets aan de hand.
Done.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:50 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
De OP is nu al teringlang. Tijd voor spoilers.
quote:Op zondag 15 juni 2014 13:26 schreef outtayourleague het volgende:
Superworm
Briljante OP, wat en werk!
quote:
Dank! Nog wat artikelen toegevoegd en op taal gesorteerdquote:Op zondag 15 juni 2014 13:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
FB / Schouderklopje-aanvraag voor deze geweldige OP......
Dan kun je corners e.d. beter meteen afschaffen. Er springt altijd wel iemand.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Aanvallersfout van Van Persie. Springt tegen Casillas aan, gebruikt daarbij ook nog eens zijn armen.
Het gaat volgens mij concreet om het hinderen van de keeper in het 5-meter gebied.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan kun je corners e.d. beter meteen afschaffen. Er springt altijd wel iemand.
Lijkt wel of ze Sean Connery nadoenquote:Op zondag 15 juni 2014 14:14 schreef superworm het volgende:
Video's gevonden en toegevoegd:
Hilarisch slecht NL-accent:
Ow dit filmpje is zó leuk, met de wetenschap achterafquote:Spaans commentaar:
Dan zou daar niemand mogen staan. Daar staan is in feite al hinderen.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het gaat volgens mij concreet om het hinderen van de keeper in het 5-meter gebied.
Nou ja ten eerste compenseert het min of meer voor de penalty die ze cadeau kregen, Casillas is prof genoeg om te weten dat dat ook geen penalty was. Ten tweede weet Casillas ook dat zijn timing niet goed was, hij springt namelijk iets te vroeg (of de bal daalt iets te laat). Dat heeft hij verkeerd ingeschat. Het is wel opvallend want juist zijn timing is altijd perfect, daarom komt hij vaak boven aanvallers uit met zijn 182 cm lengte. Echter, als hij verkeerd timed is hij geklopt zoals bleek.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan zou daar niemand mogen staan. Daar staan is in feite al hinderen.
Was gewoon een flater van Casillas. Siert hem dat hij ook toegeeft dat hij kut speelde en niet zeurde over de arbiter.
quote:Op zondag 15 juni 2014 14:37 schreef outtayourleague het volgende:
Ow dit filmpje is zó leuk, met de wetenschap achteraf
Zijn ze zo niet gewend, tegendoelpunten.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:43 schreef superworm het volgende:
[..]Ja! Vooral die vent rechts. Bij 1-1 kijken ze al met een blik van 'neeeee, godverdomme!', en daarna wordt het steeds erger.
quote:Op zondag 15 juni 2014 14:43 schreef superworm het volgende:
[..]Ja! Vooral die vent rechts. Bij 1-1 kijken ze al met een blik van 'neeeee, godverdomme!', en daarna wordt het steeds erger.
Klopt, weinig waardering voor mooie tegengoals. Al hoorde ik een andere Spaanse commentator in een samenvatting wel Bergkamp noemen dus sommigen herkenden de klasse welquote:Op zondag 15 juni 2014 14:46 schreef outtayourleague het volgende:
[..]idd ja. Die rechter
![]()
, die zit er ook voor spek en bonen bij, want echt veel heeft ie niet te melden. Grappig ook (echter niet verwonderlijk) is dat het aan die Spanjaarden ook volledig voorbij gaat, wat een miraculeus doelpunt die eerste van RvP is. of tenminste daar zeggen ze niet heel erg veel over.
Samenvatting van het BBC Commentaar: kippenvel en licht vochtige oogjesquote:Op zondag 15 juni 2014 14:48 schreef superworm het volgende:
[..]
Klopt, weinig waardering voor mooie tegengoals. Al hoorde ik een andere Spaanse commentator in een samenvatting wel Bergkamp noemen dus sommigen herkenden de klasse wel
quote:That Xavi would lose the midfield battle against Nigel de Jong, and it wouldn't even involve that much applied violence.
quote:Perhaps it was inevitable that a man nicknamed San Iker should end up getting crucified in public. Of course, there was some monstrous bad luck involved as well. In another universe, van Persie goes for that header and only succeeds in putting the ball wide and his back out. Or the referee gets the goalkeeper off the hook for the third, or the pass for the fourth isn't quite so firm, or Robben has decided to be Bad Robben rather than Amazing Robben, and so trips over his own sense of overweening self.
Deze of een variant daar op:quote:Op zondag 15 juni 2014 12:26 schreef HPLC het volgende:
Mooiste foto vind ik tot nu toe die van Casillas verslagen op de voorgrond met die brede glimlach van Robben op de achtergrond. Volgens mij gaat die bij Robben boven zijn bed hangen.
Casillas is ook gewoon een prima keeper, maar nu eens een slechte wedstrijd. Dat kan iedereen wel eens overkomen, maar bij een keeper ga je dan natuurlijk meteen compleet af, vooral op dit podium, want die fouten zijn meteen tegengoals.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nou ja ten eerste compenseert het min of meer voor de penalty die ze cadeau kregen, Casillas is prof genoeg om te weten dat dat ook geen penalty was. Ten tweede weet Casillas ook dat zijn timing niet goed was, hij springt namelijk iets te vroeg (of de bal daalt iets te laat). Dat heeft hij verkeerd ingeschat. Het is wel opvallend want juist zijn timing is altijd perfect, daarom komt hij vaak boven aanvallers uit met zijn 182 cm lengte. Echter, als hij verkeerd timed is hij geklopt zoals bleek.
Sowieso verbaast het me dat hij gekozen werd boven De Gea. Na de 5e goal had hij nog twee goede reddingen (schot van Robben en dat schot van Wijnaldum) maar anders was hij wellicht gepasseerd voor komende wedstrijden.
Casillas had wat dat betreft de pech dat ook de verdediging de 2e helft een volledige off day hadden, waardoor de blamage voor hem alleen maar groter werdquote:Op zondag 15 juni 2014 15:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Casillas is ook gewoon een prima keeper, maar nu eens een slechte wedstrijd. Dat kan iedereen wel eens overkomen, maar bij een keeper ga je dan natuurlijk meteen compleet af, vooral op dit podium, want die fouten zijn meteen tegengoals.
Toen hij die poging van Sneijder stopte in de eerste 5-6 minuten, toenb dacht ik even: "Oh shit, het wordt weer zo'n wedstrijd dat die keeper echt alles gaat pakken", maar gelukkig viel dat mee
Inderdaad ja. Die backs lieten veel ruimte vallen en Piqué + Ramos waren al helemaal slechtquote:Op zondag 15 juni 2014 15:06 schreef BrandX het volgende:
[..]
Casillas had wat dat betreft de pech dat ook de verdediging de 2e helft een volledige off day hadden, waardoor de blamage voor hem alleen maar groter werd
Off-day? Off-day my ass!quote:Op zondag 15 juni 2014 15:06 schreef BrandX het volgende:
[..]
Casillas had wat dat betreft de pech dat ook de verdediging de 2e helft een volledige off day hadden, waardoor de blamage voor hem alleen maar groter werd
We hebben ze inderdaad ingemaakt. Ze hebben misschien hun beste tijd wel gehad ja. Maar op een goede dag loopt een Iniesta onze verdediging gewoon zoek hoor. Ze hebben bij Spanje nog genoeg individuele kwaliteit. Ook in de verdediging. Ik zou De Gea wel eens een kans geven daar ipv Casillas, want die wordt wel echt flink minder lijkt het.quote:Op zondag 15 juni 2014 15:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Off-day? Off-day my ass!
Zoekgespeeld werden ze. Weggevaagd. Gefileerd. Uiteengereten. Afgedroogd. Ingemaakt. Ze zijn oud en moe. Dat is geen off-day. Vorig jaar in de Confederations Cup zag je de eerste gaten al verschijnen. Nu deelde Nederland de definitieve genadeklap uit. De spaanse armada is tot zinken gebracht.
Nederland had twee jaar terug ook genoeg individuele kwaliteit. Toch bakten ze er toen geen moer van.quote:Op zondag 15 juni 2014 15:26 schreef OverRated het volgende:
[..]
We hebben ze inderdaad ingemaakt. Ze hebben misschien hun beste tijd wel gehad ja. Maar op een goede dag loopt een Iniesta onze verdediging gewoon zoek hoor. Ze hebben bij Spanje nog genoeg individuele kwaliteit. Ook in de verdediging. Ik zou De Gea wel eens een kans geven daar ipv Casillas, want die wordt wel echt flink minder lijkt het.
Dit. Spanje had geen off-day, ze werden echt van de kaart gespeeld na de goal tegen.quote:Op zondag 15 juni 2014 15:21 schreef habitue het volgende:
Robben was ook gewoon niet te verdedigen vrijdag. Vrijwel nooit iemand zo goed zien spelen.
Dat klopt, maar er had toen wel meer in kunnen zitten. Het team is natuurlijk ook belangrijk. Je weet het nooit in het voetbal.quote:Op zondag 15 juni 2014 15:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nederland had twee jaar terug ook genoeg individuele kwaliteit. Toch bakten ze er toen geen moer van.
Precies. Al dat gejank over Messi altijd. There is only one Messi(as) en deze komt uit Bedum-Groningen: Arjen Robben:quote:Op zondag 15 juni 2014 15:21 schreef habitue het volgende:
Robben was ook gewoon niet te verdedigen vrijdag. Vrijwel nooit iemand zo goed zien spelen.
We zullen het vanavond zienquote:Op zondag 15 juni 2014 15:52 schreef Belladonna80 het volgende:
[..]
Precies. Al dat gejank over Messi altijd. There is only one Messi(as) en deze komt uit Bedum-Groningen: Arjen Robben:![]()
![]()
De coach van Argentinie wilt Messi zoals Robben laten spelen:quote:Op zondag 15 juni 2014 15:52 schreef Belladonna80 het volgende:
[..]
Precies. Al dat gejank over Messi altijd. There is only one Messi(as) en deze komt uit Bedum-Groningen: Arjen Robben:![]()
![]()
quote:Sabella pareert kritiek: 'Nederland scoorde ook vijf keer'
Alejandro Sabella neemt een voorbeeld aan de manier waarop Nederland won van Spanje. De Argentijnse bondscoach wil het sterspeler Lionel Messi zo makkelijk mogelijk maken.
Daarop kreeg Sabella het verwijt verdedigend te denken, waarop hij gevat reageerde. 'Heb je Nederland-Spanje gezien? De Nederlanders speelden 5-3-2 en maakten vijf doelpunten tegen de regerend Europees en wereldkampioen.
http://www.vi.nl/nieuws/s(...)e-ook-vijf-keer-.htm
Zlatan heeft niets te zoeken in dat rijtje. Kan alleen schitteren in B-competities wanneer hij tussen andere geweldige voetballers speelt bij het allerbeste team uit de competitie, tegen zwakkere en veel armere tegenstanders.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:01 schreef OverRated het volgende:
Robben speelde misschien wel de wedstrijd van z'n leven. En hij is sowieso al erg goed.Maar niet van het niveau Ronaldo, Messi, Zlatan of Iniesta als je het mij vraagt.
Oh ja, Suarez van dit seizoen past ook wel in dat rijtje. Is ook beter dan Robben. Zlatan vind ik wel een twijfelgeval. Is een heel ander type speler. Maar hij maakt regelmatig echt zieke goals. Misschien hoort die er inderdaad niet tussenquote:Op zondag 15 juni 2014 16:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zlatan heeft niets te zoeken in dat rijtje. Kan alleen schitteren in B-competities wanneer hij tussen andere geweldige voetballers speelt bij het allerbeste team uit de competitie, tegen zwakkere en veel armere tegenstanders.
Is een goede voetbalelr hoor, maar dan moet je het ook laten zien op het hoogste niveau, jarenlang.
Ik vind een Suarez sowieso al een veel betere speler dan Zlatan.
Die vonden de penalty dan wel weer terechtquote:Op zondag 15 juni 2014 13:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nee. Die vonden trouwens ook dat Costa rood had moeten krijgen voor die 'kopstoot.'quote:Op zondag 15 juni 2014 16:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die vonden de penalty dan wel weer terecht.
Ik dacht dat ze daar nog wel op terugkwamen. Zag ik in een samenvatting geloof ik.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die vonden de penalty dan wel weer terecht.
Robben doet zeker niet onder voor hun. Hij is simpelweg niet te verdedigen als hij in vorm is. Beste verdedigers ter wereld werden door hem neergezet als jupiler league verdedigers.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:01 schreef OverRated het volgende:
Robben speelde misschien wel de wedstrijd van z'n leven. En hij is sowieso al erg goed.Maar niet van het niveau Ronaldo, Messi, Zlatan of Iniesta als je het mij vraagt.
Nee, wel van deze tokkies:quote:Op zondag 15 juni 2014 16:08 schreef kalinhos het volgende:
Zijn er ook ergens beelden vvan bv Museumplein ofzo? Vind ik altijd wel mooi om te zien, die ontlading
In zijn beste vorm misschien ja. Maar hoe veel wedstrijden speelt hij in die vorm? Ondanks een paar geweldige wedstrijden zo nu en dan, blijf ik een net niet gevoel bij hem hebben. In tegenstelling tot Messi en Ronaldo die het gedurende lange periodes elke wedstrijd weer lieten zien. Die halen ook veel betere statistieken. Ongeveer 1 om 1quote:Op zondag 15 juni 2014 16:08 schreef habitue het volgende:
[..]
Robben doet zeker niet onder voor hun. Hij is simpelweg niet te verdedigen als hij in vorm is. Beste verdedigers ter wereld werden door hem neergezet als jupiler league verdedigers.
Volgens mij niet, maar ik kan het gemist hebben. Tijdens de rust waren ze er vrij stellig over dat het terecht was.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:07 schreef OverRated het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze daar nog wel op terugkwamen. Zag ik in een samenvatting geloof ik.
quote:Op zondag 15 juni 2014 16:08 schreef kalinhos het volgende:
Zijn er ook ergens beelden vvan bv Museumplein ofzo? Vind ik altijd wel mooi om te zien, die ontlading
Oh. Ik heb de analyse daar niet gekeken, dus zou kunnen. Ze zitten er dan wel naast. Was goed te zien hoe Costa z'n voet er zelf een soort van achter haaktequote:Op zondag 15 juni 2014 16:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar ik kan het gemist hebben. Tijdens de rust waren ze er vrij stellig over dat het terecht was.
Je hebt het afgelopen seizoen Robben niet gevolgd? De man is hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor de CL winst, kampioenschap enzovoorts.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:10 schreef OverRated het volgende:
[..]
In zijn beste vorm misschien ja. Maar hoe veel wedstrijden speelt hij in die vorm? Ondanks een paar geweldige wedstrijden zo nu en dan, blijf ik een net niet gevoel bij hem hebben. In tegenstelling tot Messi en Ronaldo die het gedurende lange periodes elke wedstrijd weer lieten zien. Die halen ook veel betere statistieken. Ongeveer 1 om 1
Bij ESPN dachten ze eerst ook dat het terecht was maar die zagen ook in de herhaling duidelijk dat Costa zelf zijn voet sleeptequote:Op zondag 15 juni 2014 16:12 schreef OverRated het volgende:
[..]
Oh. Ik heb de analyse daar niet gekeken, dus zou kunnen. Ze zitten er dan wel naast. Was goed te zien hoe Costa z'n voet er zelf een soort van achter haakte![]()
Ik heb denk ik een samenvatting gezien van een andere Engelstalige zender.
Wel aardig gevolgd ja. Z'n beste seizoen tot nu toe misschien. Paar belangrijke goals. Maar afgelopen seizoen bijvoorbeeld 11 goals in 28 wedstrijden in de Bundesliga. Haalt het lang niet bij Messi en Ronaldo wat dat soort dingen aangaat.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je hebt het afgelopen seizoen Robben niet gevolgd? De man is hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor de CL winst, kampioenschap enzovoorts.
Volgens mij heb ik die gekeken dan. ESPN ja.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bij ESPN dachten ze eerst ook dat het terecht was maar die zagen ook in de herhaling duidelijk dat Costa zelf zijn voet sleepte.
Robben is geen spits of aanspeelpunt, logisch dat hij geen 30 goals maakt. Je snapt er weinig van heb ik het idee. Robben hoort zeker dit seizoen bij de beste 5 spelers van de wereld. Doet deze wedstrijd niets aan af, die bevestigd het alleen maar.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:18 schreef OverRated het volgende:
[..]
Wel aardig gevolgd ja. Z'n beste seizoen tot nu toe misschien. Paar belangrijke goals. Maar afgelopen seizoen bijvoorbeeld 11 goals in 28 wedstrijden in de Bundesliga. Haalt het lang niet bij Messi en Ronaldo wat dat soort dingen aangaat.
Is gewoon net een klasse lager. Maar iedereen roept nu dat hij van dat niveau is door die geweldige wedstrijd tegen Spanje en omdat het een Nederlander is
[..]
Volgens mij heb ik die gekeken dan. ESPN ja.
Alsof Messi en CR7 niet mekkeren.. Robben is wel minder dan CR7 en Messi natuurlijk.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:20 schreef Yi-Long het volgende:
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat Robben in zijn beste vorm gewoon bij de beste spelers ter wereld hoort.
Het 'net niet' gevoel komt uiteraard door al die jaren met blessures, pijntjes, schwalbes, toneelspel, gemekker, en de welbekende oogkleppen die hij lange tijd op had.
Hij had nog veel beter en groter kunnen zijn als dat alles er niet was geweest, dus altijd fit, geen schwalbes, en ook altijd dat overzicht voor medespelers. Dan was hij nr. 1 geweest, zonder twijfel.
Dat is inderdaad waar dat gevoel vandaan komt. Vooral die oogkleppen. Gaat nu een stuk beter. Al had hij die bal ook best aan Lens mogen geven bijvoorbeeld. Ik zag het al verkeerd gaan met die dribbel om Casillas, Piqué en Ramos heen. Maar dat deed hij wel heerlijk uiteindelijkquote:Op zondag 15 juni 2014 16:20 schreef Yi-Long het volgende:
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat Robben in zijn beste vorm gewoon bij de beste spelers ter wereld hoort.
Het 'net niet' gevoel komt uiteraard door al die jaren met blessures, pijntjes, schwalbes, toneelspel, gemekker, en de welbekende oogkleppen die hij lange tijd op had.
Hij had nog veel beter en groter kunnen zijn als dat alles er niet was geweest, dus altijd fit, geen schwalbes, en ook altijd dat overzicht voor medespelers. Dan was hij nr. 1 geweest, zonder twijfel.
Z'n rol is wel iets anders ja. Maar Ronaldo bijvoorbeeld is ook geen spits. Die komt veelal op een soortgelijke manier als Robben naar voren. Maar hij maakt meer af. Meer individuele klasse, net als Messi.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Robben is geen spits of aanspeelpunt, logisch dat hij geen 30 goals maakt. Je snapt er weinig van heb ik het idee. Robben hoort zeker dit seizoen bij de beste 5 spelers van de wereld. Doet deze wedstrijd niets aan af, die bevestigd het alleen maar.
Die mekkeren inderdaad ook veelquote:Op zondag 15 juni 2014 16:22 schreef Halcon het volgende:
Alsof Messi en CR7 niet mekkeren.. Robben is wel minder dan CR7 en Messi natuurlijk.
Daarom vind ik dat in deze discussie geen argument tegen Robben. Vrijwel al dat soort spelers doen dat. Neymar ook bijvoorbeeld.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:26 schreef OverRated het volgende:
Die mekkeren inderdaad ook veelMaar dat zie je tegenwoordig overal. Zo ook Neymar. En laat staan Suarez
![]()
Bijt, bijt, duik, duik.
Zou kunnen.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:27 schreef Poepz0r het volgende:
Ik denk zelfs dat Robben, mits we de halve finale halen of verder uitgekozen wordt voor de gouden bal. Die man heeft zo'n sick seizoen niet te geloven. Messi heb ik het afgelopen half jaar amper gezien trouwens.
Nee dat snap ik. Dat ben ik ook met je eens. Wilde dat verhaal wat uitbreidenquote:Op zondag 15 juni 2014 16:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daarom vind ik dat in deze discussie geen argument tegen Robben. Vrijwel al dat soort spelers doen dat. Neymar ook bijvoorbeeld.
Robben is al 2 jaar blessurevrij hequote:Op zondag 15 juni 2014 16:29 schreef OverRated het volgende:
[..]
Zou kunnen.
Messi had een slecht seizoen ja. Veel blessa en niet echt lekker in vorm geweest op een paar wedstrijden na. Ronaldo begint laatste tijd ook wat meer te kwakkelen.. Terwijl Robben nu, vreemd genoeg, fitter begint te worden.
Wel een Jynx dit.Tegen Australië geblesseerd er af
Ik ben geen expert. Maar heeft misschien te maken met explosiviteit en zo. Hij loopt snel en veel, komt snel op gang. Veel bewegingen maken om vrij te komen. En je krijgt gewoon veel overtredingen tegen als je op zo'n manier speelt. Met een mooie beweging langs een tegenstander, die je vervolgens dan maar neerlegt.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Robben is al 2 jaar blessurevrij heOverigens is het wel zo dat bijna alle wingers zoals een Overmars, Robben etc vrijwel altijd vaak geblesseerd zijn. Komt het door de vele inspanningen of de positie? Geen idee, maar valt mij wel op.
Ronaldo en Messi zijn veelzijdiger dan Robben. Beiden hebben veel meer goals en veel meer assists.. Robben staat een treetje lager. Geen schande overigens.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:20 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vind in ieder geval wel dat Robben ver boven Ribery staat en zelfs Neymar. Neymar is nog jong dus die kan nog heel veel bereiken maar Robben in vorm is gewoon explosief. Het is niet voor niks dat pas toen Robben en v. gaal naar Bayern gingen, dat het eindelijk begon te lopen daar na jaren drama, terwijl ribery daar toen ook al zat.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:20 schreef Yi-Long het volgende:
Stond toch in de Duitse krant (weltmeister) en ook in Braziliaanse kranten.quote:Op zondag 15 juni 2014 17:18 schreef terdege het volgende:
Hebben jullie al wat kunnen vinden over dat andere landen ons nu zien als titelkandidaat, of juist niet?
Hij duikt ook wel overdreven veel, Robben had dat ook een beetje maar bij Barca zijn het echt pro's geworden wat betreft duiken. Ook zei neymar dat die gele kaart hem niet boeit en dat hij zijn stijl zal aanhouden. Nou, wat een stijl liet hij zien zeg; kuch kuch.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:33 schreef OverRated het volgende:
[..]
Ik ben geen expert. Maar heeft misschien te maken met explosiviteit en zo. Hij loopt snel en veel, komt snel op gang. Veel bewegingen maken om vrij te komen. En je krijgt gewoon veel overtredingen tegen als je op zo'n manier speelt. Met een mooie beweging langs een tegenstander, die je vervolgens dan maar neerlegt.
Was Neymar niet de speler waar in de Primera Division de meeste overtredingen op werden gemaakt afgelopen seizoen? In de eerste seizoenshelft in ieder geval.
Ze zijn veelzijdiger, maar zo dodelijk als Robben de laatste paar weken van het seizoen was en nu is heb ik Ronaldo en Messi al een tijdje niet gezien.quote:Op zondag 15 juni 2014 17:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ronaldo en Messi zijn veelzijdiger dan Robben. Beiden hebben veel meer goals en veel meer assists.. Robben staat een treetje lager. Geen schande overigens.
Titelkandidaat?quote:Op zondag 15 juni 2014 17:18 schreef terdege het volgende:
Hebben jullie al wat kunnen vinden over dat andere landen ons nu zien als titelkandidaat, of juist niet?
Dat Robben in bloedvorm is, is duidelijk en laten we hopen dat hij heel blijft, maar verder is het eigenlijk niet zo rullevant om hem met Messi en CR7 te vergelijken.quote:Op zondag 15 juni 2014 17:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ze zijn veelzijdiger, maar zo dodelijk als Robben de laatste paar weken van het seizoen was en nu is heb ik Ronaldo en Messi al een tijdje niet gezien.
Moeite met begrijpend lezen? Ik vraag hoe het buitenland het Nederlandse team nu ziet.quote:Op zondag 15 juni 2014 17:33 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Titelkandidaat?
Laat ze eerst maar zo spelen in de komende wedstrijden. Ze hebben pas 1 wedstrijd gespeeld.
Ik zag ergens een lezerspoll in 1 van de Duitse kranten waarin ruim een derde van de lezers NL nu als grootste kandidaat voor de titel zag. Wat het hoogste percentage van alle landen was.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:30 schreef terdege het volgende:
[..]
Moeite met begrijpend lezen? Ik vraag hoe het buitenland het Nederlandse team nu ziet.
Hoger dan Brazilië?quote:Op zondag 15 juni 2014 18:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik zag ergens een lezerspoll in 1 van de Duitse kranten waarin ruim een derde van de lezers NL nu als grootste kandidaat voor de titel zag. Wat het hoogste percentage van alle landen was.
Zelfs hoger dan Duitsland. Zoals in elk land speelt chauvinisme altijd een rol bij lezerspolls.quote:
Ja graag.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zelfs hoger dan Duitsland. Zoals in elk land speelt chauvinisme altijd een rol bij lezerspolls.
Duitsland op 2 en Brazilië op 3. Zal even checken of ik het terug kan vinden.
http://www.faz.net/aktuell/sport/quote:
Heb ook Nederland gestemt, lekker pollfucken die hapquote:Op zondag 15 juni 2014 18:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
http://www.faz.net/aktuell/sport/
Aan de rechterkant....even abstimmen en je ziet de resultaten.
37% voor Nederland.
Allemaal Nederlanders zeker die hebben gestemd via een link op GeenStijlquote:Op zondag 15 juni 2014 18:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
http://www.faz.net/aktuell/sport/
Aan de rechterkant....even abstimmen en je ziet de resultaten.
37% voor Nederland.
Toch opvallend dat België er niet bij staat. Die schijnen torenhoog favoriet te zijn, las ik.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Allemaal Nederlanders zeker die hebben gestemd via een link op GeenStijl
[ afbeelding ]
Vinden ze zelf waarschijnlijk.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:02 schreef pyl het volgende:
[..]
Toch opvallend dat België er niet bij staat. Die schijnen torenhoog favoriet te zijn, las ik.
Jammer.quote:
Ik ben heel manipuleerbaar, gelukkig voor jou. Spoiler weggehaaldquote:Op zondag 15 juni 2014 19:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jammer.Die foto's maakten hem juist zo geweldig.
Uiteindelijk maakt dat niet zo veel uit. In 2010 won Messi de gouden bal, terwijl die alleen een redelijk clubseizoen had gedraaid. Maar op het WK had die niet eens gescoord en met Barca ook alleen de titel binnengehaald.quote:Op zondag 15 juni 2014 17:19 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Denk sowieso dat het wk gaat bepalen wie de gouden bal wint, Messi kan ook nog altijd evenals Ronaldo.
quote:Op zondag 15 juni 2014 22:59 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik ben heel manipuleerbaar, gelukkig voor jou. Spoiler weggehaald
Ik denk wel dat 't bepalend kan zijn mits een speler echt zijn stempel drukt, op 't wk 2010 was dat niet echt 't geval.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Uiteindelijk maakt dat niet zo veel uit. In 2010 won Messi de gouden bal, terwijl die alleen een redelijk clubseizoen had gedraaid. Maar op het WK had die niet eens gescoord en met Barca ook alleen de titel binnengehaald.
Bij de Engelse bookies staat Nederland nu op 5.. Spanje op 4. Lijkt me wel een goede graadmeter.quote:Op zondag 15 juni 2014 17:18 schreef terdege het volgende:
Sneijder zat niet eens bij de top3, als er iemand een stempel gedrukt heeft bij het WK dan was het Sneijder. Had tevens een fantastisch seizoen met Inter door o.a. De CL te winnen. Dat Messi won dat jaar sloeg helemaal nergens opquote:Op zondag 15 juni 2014 23:16 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Ik denk wel dat 't bepalend kan zijn mits een speler echt zijn stempel drukt, op 't wk 2010 was dat niet echt 't geval.
Ik wist dat je sneijder ging noemen, maar idd. Sneijder verdiende 't meest en het is zelfs de vraag of hij 'm zou winnen als NL wk werd. Messi in die tijd werd zo extreem gehyped en de records die hij verbrak plus prijzen die hij eerder had gewonnen bepaalde het denk ik.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Sneijder zat niet eens bij de top3, als er iemand een stempel gedrukt heeft bij het WK dan was het Sneijder. Had tevens een fantastisch seizoen met Inter door o.a. De CL te winnen. Dat Messi won dat jaar sloeg helemaal nergens op
Sneijder was niet eens belangrijkste van het WK. Dat ging toen ook nog eens naar Forlan. Al viel daar nog wel iets voor te zeggen.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Sneijder zat niet eens bij de top3, als er iemand een stempel gedrukt heeft bij het WK dan was het Sneijder. Had tevens een fantastisch seizoen met Inter door o.a. De CL te winnen. Dat Messi won dat jaar sloeg helemaal nergens op
WTF is bookies, dat heb ik vaker langs zien komen, maar als ik google op bookies of bookmakers, dan komt er niet echt iets nuttigs uit. Is dat een algemene term voor alles wedkantoren ofzo? Geef dan een link van die wedkantoren.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Bij de Engelse bookies staat Nederland nu op 5.. Spanje op 4. Lijkt me wel een goede graadmeter.
Het is een afkorting voor bookmakers.. De 9 grootste wedkantoren van Engeland hebben ze onderzocht en gemiddeld gezien staat Oranje op nummer 5. Kan de link niet meer vinden helaasquote:Op zondag 15 juni 2014 23:30 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
WTF is bookies, dat heb ik vaker langs zien komen, maar als ik google op bookies of bookmakers, dan komt er niet echt iets nuttigs uit. Is dat een algemene term voor alles wedkantoren ofzo? Geef dan een link van die wedkantoren.
Ik had een zandkorrel in mijn oog, excuses.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:30 schreef terdege het volgende:
[..]
Moeite met begrijpend lezen? Ik vraag hoe het buitenland het Nederlandse team nu ziet.
Er moeten nog wat landen spelen voor de 1e keer en daarna nog een keer en zo verder.quote:Op maandag 16 juni 2014 02:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik vind dat zo'n gelul dat we nu opeens favoriet zijn. Stelletje opportunisten die bookmakers.
Door de winst op Spanje gaan ze er vanuit dat ze sowieso winnen van Australië, Chili, nummer 2 groep A (Mexico of Kroatië) en ben je dus al kwartfinalist.quote:Op maandag 16 juni 2014 02:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik vind dat zo'n gelul dat we nu opeens favoriet zijn. Stelletje opportunisten die bookmakers.
Mooi dan hoeven we die wedstrijden niet meer te spelen.quote:Op maandag 16 juni 2014 02:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Door de winst op Spanje gaan ze er vanuit dat ze sowieso winnen van Australië, Chili, nummer 2 groep A (Mexico of Kroatië) en ben je dus al kwartfinalist.
Je hoeft nu nog een wedstrijd minder te winnen, dus logisch dat de kans stijgt.quote:Op maandag 16 juni 2014 02:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
Zouden bookmakers opportunisten zijn...?quote:Op maandag 16 juni 2014 02:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
En de kans is groter dat ze brazil ontlopen, dus een plek bij de laatste 8 komt dichterbijquote:Op maandag 16 juni 2014 02:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Door de winst op Spanje gaan ze er vanuit dat ze sowieso winnen van Australië, Chili, nummer 2 groep A (Mexico of Kroatië) en ben je dus al kwartfinalist.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 15 juni 2014 17:19 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Ik vind in ieder geval wel dat Robben ver boven Ribery staat en zelfs Neymar. Neymar is nog jong dus die kan nog heel veel bereiken maar Robben in vorm is gewoon explosief. Het is niet voor niks dat pas toen Robben en v. gaal naar Bayern gingen, dat het eindelijk begon te lopen daar na jaren drama, terwijl ribery daar toen ook al zat.
Wordt wel tijd dat Robben een individuele prijs wint, wie weet; als hij echt gaat schitteren is er kans om bij de top5 te komen met de gouden bal verkiezing. Denk sowieso dat het wk gaat bepalen wie de gouden bal wint, Messi kan ook nog altijd evenals Ronaldo.
quote:1. Because this side has been there, done that and got the shirt (complete with gold star) to show it. At the last World Cup, Vicente del Bosque's men achieved something no one else had managed before, bouncing back from losing their opener against Switzerland to lift the trophy in Johannesburg.
2. Because there is nothing more dangerous than a wounded animal. The squad began regrouping as soon as the Holland game ended, conscious of the magnitude of the result, but aware that there is still hope. As champions, they know they have to respond.
3. Because between them the players have clocked up 277 trophies, some of them very recently, such as this year's Champions League (Ramos, Alonso and Casillas), 'La Liga' (Koke, Juanfran and Costa) and Premier League (Silva).
4. Because of Spain's strength in depth. 'La Roja' are about more than just the 11 men who posed for the pre-match photo against the Dutch or the 14 who ended up featuring on the night. Squads, not teams, win tournaments and all of the recent success has been a group effort.
5. Because this generation doesn't deserve a cruel ending. Villa, Xavi, Xabi, Casillas and co. have been tremendous servants to the Spanish national team over many, many years and deserve to bow out in a better light than Friday night's horror show.
6. Because all preparations have been good. Despite the way things looked in the second half, the training and preparation stages have been done properly. The collapse, as they admitted in the changing room, was more psychological than physical.
7. Because this team was always going forward. They never looked worse than they did today, as this side had a solution to every slip-up, even when they were staring into the depths of the abyss in the penalty shoot-outs against Italy and Portugal in the last European championships, and even when losing to Switzerland. There was always a great response to the biggest obstacles.
8. Because we beat Chile in South Africa. Spain won the match in Pretoria 2-1, a result which meant qualification for both teams. Also, history is on our side. Ten matches producing eight wins and two draws, 25 goals for and only eight against. The first encounter was in 1950 ... in Maracaná, and ended 2-0 in our favour.
9. Because Del Bosque has always found solutions. The Spain manager, who is exemplary when it comes to facing the press, has always known how to strike the right note, finding tactical and emotional responses in his successful career with the team.
10. Because Van Gaal is a gentleman as well as a manager. The Dutch coach,. while very competitive, does not fit the profile of those who go in for the Italian 'biscotto', an offence against fair play which is prohibited by FIFA. It would be extremely odd of him to let Holland lose against Chile just to knock Spain out.
Het leven is zwaar hequote:Op maandag 16 juni 2014 10:49 schreef Guanabana het volgende:
Mijn god, wat is hypes + social media toch een vreselijke combinatie. Net als je denkt dat we van dat achterlijke planking en wat je allemaal nog meer had verlost waren.
En geen enkel echt relevant argument. Allemaal vroeger dit en vroeger dat + dit verdienen ze niet...quote:Op maandag 16 juni 2014 10:54 schreef superworm het volgende:
Awww: All hope isn't lost for Spain: 10 reasons to keep believing
[..]
Klopt. Zwakke argumenten allemaal.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
En geen enkel echt relevant argument. Allemaal vroeger dit en vroeger dat + dit verdienen ze niet...
Mooi overzicht.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:59 schreef superworm het volgende:
SPA-NED aftermath-artikelen:
Daily Express Nightmare evening could be the last for Spain's Iker Casillas
Marca Fernando Torres: "A lot of people will jump off the bandwagon"
Inside Spanish Football Ramos: We must be self-critical and have the humility we’ve always had
Inside Spanish Football Casillas: This was the worst performance of my career
Vooruitblik Spanje naar SPA-CHI:
Straits Times Football: Chile clash 'life or death', says Spain's Fabregas
Goal.com Xabi Alonso: Spain must fight or go home
The Guardian Spain unsure of approach to Chile game but unanimous on the need to win
Vooruitblik Australië naar AUS-NED:
Fifa Leckie: We can beat Netherlands
Straits Times Football: Master the Dutch? Yes we can, say Aussies
Sydney Morning Herald World Cup 2014: How Australia can beat the Netherlands
Herald Sun Injured Ivan Franjic predicts Socceroos can upset the Netherlands or Spain at World Cup
Nogmaals, als belg weet ik wel wat er leeft hier en we geloven echt niet in mirakels, tzijn vooral Engelse artikels die ons al dark horse bezien. Wss vanwege het aantal belgische topspelers in de engelse league. Maar met het Belgische voetbalteam weet je het nooit, de een keer lijken ze niet te kloppen en stralen ze klasse uit en de volgende match denk je dat we nooit de eerste ronde overleven.. Moest je enquete afnemen dan ben ik er zeker van dat we Belgie maximum in 1/4e finale en heeeeeeeel misschien 1/2 zien. We hebben nog niks bewezen op dit WK he. De matchen die we ervoor speelden kan je ook onmogelijk uit besluiten hoever we gaan geraken. Ik zal pas meer gaan geloven in onze kansen wanneer we Algerije er met een mooie scoren afmaken... Tot dan gun ik ze enkel het voordeel van de twijfel.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:15 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Over belgie...
Vinden ze zelf waarschijnlijk.
Dank, heb ze ook in de OP gezet en duidelijk onderscheid gemaakt tussen artikelen vanaf 15-6 (over komende wedstrijden) en artikelen van 13-6 t/m 15-6 over de afslachting van Spanje.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:25 schreef OverRated het volgende:
[..]
Mooi overzicht.
Lekker bezig met dit topic
voor Nederland zou dit het mooiste poule scenario zijn qua naam en faam:quote:Op maandag 16 juni 2014 12:13 schreef superworm het volgende:
Oh, en gewoon voor shits and giggles:
Gulf Times Spain better than in 2010, claims Torres
Het zou wat zijn als volgende week blijkt dat 5-1 heel matig was.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:18 schreef BrandX het volgende:
[..]
voor Nederland zou dit het mooiste poule scenario zijn qua naam en faam:
Nederland wint keurig netjes (met as ut ff kan) flitsende aanvallen van de aussies en chilenen.
Spanje zet 2 goeie potten neer tegen chili en australië
Dan is de 1-5 extra extra mooi.
Als chili en australie ook van spanje winnen is de glans gelijk een groot stuk weg.
Aan de ene kant ja, maar aan de andere kant zou het ook hilarisch zijn als Chili of de Aussies net aan op de 2e plek eindigen en puur op doelsaldo de volgende ronde in gaan. Dan maakt het de 5-1 weer extra pijnlijk voor Spanje.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:18 schreef BrandX het volgende:
[..]
voor Nederland zou dit het mooiste poule scenario zijn qua naam en faam:
Nederland wint keurig netjes (met as ut ff kan) flitsende aanvallen van de aussies en chilenen.
Spanje zet 2 goeie potten neer tegen chili en australië
Dan is de 1-5 extra extra mooi.
Als chili en australie ook van spanje winnen is de glans gelijk een groot stuk weg.
dat bedoel ik.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als volgende week blijkt dat 5-1 heel matig was.
Dat zou alleen tof zijn als NL aan het eind wel vrolijk de wereldbeker mee naar huis mag nemen, nu eindelijk eens na drie verloren finalesquote:Op maandag 16 juni 2014 12:23 schreef superworm het volgende:
[..]
Aan de ene kant ja, maar aan de andere kant zou het ook hilarisch zijn als Chili of de Aussies net aan op de 2e plek eindigen en puur op doelsaldo de volgende ronde in gaan. Dan maakt het de 5-1 weer extra pijnlijk voor Spanje.
ja ok, die is wel coolquote:Zo dus.
NED 9
SPA 3
CHI 3
AUS 3
Het ergste scenario is tegen de Belgen in de finale. En dat ze dan winnen.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:24 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat bedoel ik.
[..]
Dat zou alleen tof zijn als NL aan het eind wel vrolijk de wereldbeker mee naar huis mag nemen, nu eindelijk eens na drie verloren finales
ik dacht dat dat niet konquote:Op maandag 16 juni 2014 12:25 schreef superworm het volgende:
[..]
Het ergste scenario is tegen de Belgen in de finale. En dat ze dan winnen.
Haha, dat zou mooi zijn. Courtois die alles tegen houdt, Witsel, Hazard en de Bruyne die heersen op het middenveld en Lukaku die een hattrick maakt.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:25 schreef superworm het volgende:
[..]
Geen idee of het kan, het zou iig wel een nachtmerrie zijn. In mijn poule heb ik voor de lol in elk geval een finale DUI-BELquote:Op maandag 16 juni 2014 12:26 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik dacht dat dat niet kon?
halve finales komen we elkaar eventueel tegen of helemaal niet toch?
En Nederlanders die de komende generatie heel hard doorrijden richting Frankrijk en met een hoofd rood van schaamte nergens stoppen.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Haha, dat zou mooi zijn. Courtois die alles tegen houdt, Witsel, Hazard en de Bruyne die heersen op het middenveld en Lukaku die een hattrick maakt.
Als belgie en nederland beiden eerste of beiden tweede worden zal het de halve finale kunnen zijn. Wordt een van de twee eerste en de ander tweede kunnen ze elkaar pas in de finale tegenkomen.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:26 schreef BrandX het volgende:
[..]
Zat even op m'n poule te kijken en idd is het gewoon mogelijk. Bij mij wordt NL in 8e finale door Bra. afgemaakt, die vervolgens stranden tegen de Duitsers in de halve met finale DUI-BEL. Zou NL gewoon blijven winnen dan komen we idd de Belgen in de finale tegen.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:29 schreef portie het volgende:
[..]
Als belgie en nederland beiden eerste of beiden tweede worden zal het de halve finale kunnen zijn. Wordt een van de twee eerste en de ander tweede kunnen ze elkaar pas in de finale tegenkomen.
oh toch wel! Lol dat zou wel heel bizar en tof zijnquote:Op maandag 16 juni 2014 12:29 schreef portie het volgende:
[..]
Als belgie en nederland beiden eerste of beiden tweede worden zal het de halve finale kunnen zijn. Wordt een van de twee eerste en de ander tweede kunnen ze elkaar pas in de finale tegenkomen.
Volgens mij kan alles nog. Afhankelijk of je 1e of 2e wordt bepaalt de route die je gaat volgen. Je kan daarom ook je poule-genoot pas weer tegenkomen in de finale.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:26 schreef BrandX het volgende:
[..]
Klopt, dit soort schema's laten dat heel duidelijk zienquote:Op maandag 16 juni 2014 12:36 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Volgens mij kan alles nog. Afhankelijk of je 1e of 2e wordt bepaalt de route die je gaat volgen. Je kan daarom ook je poule-genoot pas weer tegenkomen in de finale.
quote:Was Oranje zo goed, of Spanje zo slecht?
Zaterdag niks in de krant hebben over Nederland-Spanje, dat vreet aan een mens. Ik was na Boulahrouz 2006 en Van Bommel 2010 nochtans van mijn Oranje geloof gevallen, maar alles komt terug. Vreemd, maar afgelopen vrijdag deed het mij nog niks, toen ik op een bij het hotel gehuurde damesfiets - gelukkig zijn Hollandse vrouwen zo lang dat hun fietsen mij passen - door Maastricht cruisde en her en der een versierde straat trof.
Tegen kwart voor negen was ik terug. Even naar de zaal gaan kijken waar het obligate groot scherm stond en de al even obligate in oranje uitgedoste hotelgangers, maar dan toch maar voor de tv op de kamer gekozen. Ik vind het maar hoogstzelden plezant om met veel andere mensen samen dingen te doen en voetbal kijken hoort daar niet bij.
En toen gebeurde iets vreemds. Ik heb nooit gejuicht, althans dat herinner ik mij niet, maar na de 1-1 heb ik de rest van de wedstrijd op de rand van mijn bed met open mond gevolgd. Bon, dat was vrijdag en ook een beetje zaterdag toen ik een hele mooie tocht fietste door Zuid-Limburg en in al die dorpen met hun rare namen bij elke Oranje uiting een glimlach niet kon onderdrukken.
Gisteren had ik al een totaal ander gevoel. Ik blijf worstelen met het eeuwige dilemma van wie een voetbalwedstrijd bekijkt: won Oranje omdat zij zo goed, of omdat de anderen zo slecht waren?
De 0-1 voor Spanje had niet mogen vallen, want het was geen penalty maar een fopduik, dus Diego Costa had een kaart moeten krijgen. De 1-1 van Robin van Persie was geniaal en tegelijk puur geluk, maar dat was het schot van Marco van Basten in de finale van het EK 1988 ook. Wie het niet probeert, heeft geen geluk. Dat Silva vervolgens niet scoorde, was redelijk onbegrijpelijk. En zo stond het 1-1 aan de rust, terwijl het 0-2 had kunnen staan.
Wat daarna gebeurde, kan echt alleen in voetbal. 2-1 na een geniale pass en een geniale flits. 3-1 na een overtreding, maar bij die fase zag je dat die Spanjaarden niet met de juiste attitude op het veld stonden. Of ze dachten: pas op voor die Hollanders want die wilden ons vier jaar geleden al vierendelen en nu moeten we nog een heel toernooi. Of ze dachten: we staan nu op 0-1, laten we dat varkentje professioneel wassen. Van die walrus op de bank ging bij achterstand ook weinig uit.
Het was wat van allebei: Oranje was goed, werd beter, Spanje was slecht, werd slechter. Bijgevolg, vrienden van het Oranje geloof, zou ik u toch willen waarschuwen voor te veel optimisme. Te beginnen met overmorgen Australië, altijd lastig. Ten slotte wil ik u alsnog bedanken. Toen ik in 1993 in uw land mocht komen werken heb ik mij dag na dag, week na week, toernooi na toernooi verbaasd over zoveel ambitie, zoveel sportief positivisme. Bij Van Persie's onmogelijke kopbal, dacht ik meteen: dat is zo Nederlands, om dat toch maar even te proberen, om te kijken waar dat schip zal stranden. Al raakt Oranje niet voorbij de eerste ronde, zelfs dan heeft het zijn toegevoegde waarde aan dit toernooi bewezen. De Hollandse School 2.0 is geboren en een mooiere goal wordt niet meer gescoord.
Dat idd. Dan hang ik mezelf op denk ikquote:Op maandag 16 juni 2014 12:25 schreef superworm het volgende:
[..]
quote:Op zondag 15 juni 2014 12:20 schreef Kikopuz het volgende:
Dit gaat echt een klotetopic worden als Nederland met 1-0 van Australië verliest.
Nee man, krijgen ze gelijk kapsones.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:28 schreef superworm het volgende:
[..]
En Nederlanders die de komende generatie heel hard doorrijden richting Frankrijk en met een hoofd rood van schaamte nergens stoppen.![]()
Zou wel heel goed zijn voor het Belgische minderwaardigheidscomplex, dat wel.
Waarom was jij daar niet?quote:Op maandag 16 juni 2014 19:14 schreef marcodej het volgende:
Mijn direct leidinggevende blijkt een van de tien Nederlanders te zijn die op die fanzone in Madrid stonden te juichen.
Echt typisch Nederlands om overal over te zeiken vooral.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:36 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Echt typisch Nederlands geilen op positieve berichten uit buitenland. Het is doodnormaal dat Nederland in het nieuws is in buiten. Het is tenslotte de wk. Maar waarom mensen nieuwsberichten jij het buitenland openen en vervolgens op masturberen is mij een raadsel...
. Mensen zijn op zoek naar erkenning. Ze willen er bij horen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:36 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Echt typisch Nederlands geilen op positieve berichten uit buitenland. Het is doodnormaal dat Nederland in het nieuws is in buiten. Het is tenslotte de wk. Maar waarom mensen nieuwsberichten jij het buitenland openen en vervolgens op masturberen is mij een raadsel...
Je moet het eens proberen. Echt vele malen beter dan rukken op die neptieten en fake orgasmes op youporn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:36 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
vervolgens op masturberen is mij een raadsel...
Bronquote:Van Gaal revels in a new Holland
Stuart James: The stunning victory over Spain will be forever etched in their history but however magical it was the Dutch seem cautious about reading too much into an extraordinary day.
De buren hebben het over onze nieuwe auto mentaliteitquote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:36 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Jammer dat ze niks leuks schrijven over België, hè?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:36 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Haha!quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Jammer dat ze niks leuks schrijven over België, hè?
Bedankt, ook leuk maar ik bedoel een video.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:17 schreef Djeez het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)se-World-Cup-16.html
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:36 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Leuk om te lezen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:05 schreef Pleun2011 het volgende:
http://www.smh.com.au/fif(...)-20140619-zse00.html
Sydney Morning Herald
quote:sdilruk (SRI)
Tim Cahills goal is one of the rarest one I have seen after Ruud Gullit of Netherlands in 1990s.
Nee, echt niemand die het daar over heeft in het buitenland.quote:Op donderdag 19 juni 2014 07:20 schreef MakkieR het volgende:
Is er al wat buitenlandse media binnen over de uitschakeling van Spanje?
quote:Op donderdag 19 juni 2014 07:20 schreef MakkieR het volgende:
'spanje zinkt als de titanic' al paisquote:Op donderdag 19 juni 2014 07:20 schreef MakkieR het volgende:
En dat klopt. Spanje heeft 4 jaar terug ook niks anders dan zaadpotten gewonnen (volgens mij steeds met 1-0 of 2-1).quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:32 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik had verwacht dat de Duitse pers kritisch zou zijn, maar dat allerminst.Bild zegt:'Wer solche Spiele noch gewinnt, ist ein WM-Favorit...'Wie zulke wedstrijden nog wint is een favoriet voor het WK...
ESPN Spain suffer early World Cup exitquote:Op donderdag 19 juni 2014 07:20 schreef MakkieR het volgende:
Waar vinden wij deze "favorietenlijsten"?quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Na Nederland wordt Chili nu ook erg hoog in favorietenlijst gezet door de media omdat zij Spanje ook versloegen.. Ben benieuwd.
http://www.telegraph.co.u(...)m-the-World-Cup.htmlquote:Op donderdag 19 juni 2014 10:58 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Waar vinden wij deze "favorietenlijsten"?
twitter:pangeransiahaan twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 20:52:40Considering they've appeared 3 times in World Cup finals & won none, the Netherlands should be allowed to put 3 half-stars on their shirts reageer retweet
'Column:' toegevoegd.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:26 schreef Lothiriel het volgende:
Dat laatste 'artikel' is een column van Hans Vandeweghe () uit 'kwaliteitskrant' De Morgen
Niet serieus te nemen.
Beetje zuur stukje inderdaad. Ik vond het artikel waarin werd gesteld dat moeilijke wedstrijden winnen iets is dat een potentiële wereldkampioen moet kunnen, maar dat de manier waarop er gevoetbald werd in de wedstrijd tegen Australië Louis van Gaal wel zorgen moest baren een stuk realistischer.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:26 schreef Lothiriel het volgende:
Dat laatste 'artikel' is een column van Hans Vandeweghe () uit 'kwaliteitskrant' De Morgen
Niet serieus te nemen.
quote:Give them the World Cup. Give it to both of them. There can be no more appropriate way of rewarding Australia and Holland for entertaining us so exquisitely, after a game that resembled a large city in its inescapable sense that something, somewhere, was always happening. It was a ball, a brawl, a banquet, a blast: more than that, though, it was a brilliant way to spend 90 minutes.
bron
Klopt over de hele lijnquote:Op donderdag 19 juni 2014 11:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Beetje zuur stukje inderdaad. Ik vond het artikel waarin werd gesteld dat moeilijke wedstrijden winnen iets is dat een potentiële wereldkampioen moet kunnen, maar dat de manier waarop er gevoetbald werd in de wedstrijd tegen Australië Louis van Gaal wel zorgen moest baren een stuk realistischer.
Nederland tegen Chili gaat een interessante wedstrijd worden. Door het verlies van Spanje tegen Chili enkel afschuiven op de zwakte van Spanje, doe je m.i. Chili wel tekort. Die hebben gewoon echt een heel goed functionerend team. Het niet meespelen van v. Persie is natuurlijk wel een aderlating voor Nederland, maar het is desalniettemin interessant om te zien hoe Nederland tegen een goed draaiende aanvallende ploeg met kwaliteiten zal functioneren.
Deze quote van hem klopt toch wel aardig:quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:26 schreef Lothiriel het volgende:
Niet serieus te nemen.
Doet me allemaal een beetje denken aan de generatie Kees Kist/Bennie Wijstekers met dat verschil dat we nu tenminste nog een paar wereldtoppers hebben.quote:In veertig jaar Oranje triomfen en rampen, maar meestal wel triomfen, is er nooit een Nederlandse selectie geweest met minder voetballend vermogen dan wat gisteren de eerste 60 minuten op het veld stond.
Het was zeer matig, maar Nederland heeft wel vaker slechte wedstrijden gespeeld op een WK. In 1978 werden 'we' bijna in de groepsfase uitgeschakeld door Schotland, in 1990 waren de poulewedstrijden niet om aan te zien. Op het EK van 1996 kwamen we maar net door de poulefase nadat we met 4-1 van Engeland verloren...en zo kun je nog wel even doorgaan. Wat we nu in ieder geval inderdaad hebben, is een geweldige voorhoede en dan kun je wedstrijden ook met een matige verdediging winnen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:37 schreef Kingstown het volgende:
Doet me allemaal een beetje denken aan de generatie Kees Kist/Bennie Wijstekers met dat verschil dat we nu tenminste nog een paar wereldtoppers hebben.
Brazilië krijgt nog het voordeel vanwege de WK-geschiedenis. Nog nooit won een Europees land in Zuid-Amerika enz. En wellicht nog vaker een cadeautje van de scheidsrechterquote:Op donderdag 19 juni 2014 11:47 schreef Monolith het volgende:
Ik zie overigens ook nog steeds vaak Brazilië genoemd worden als topfavoriet. Die hebben mij eerlijk gezegd nog niet kunnen overtuigen. Tegen Kroatië wonnen ze dankzij enorme arbitrale blunders en tegen Mexico vond ik ze ook niet echt overtuigen. Kroatië oogt een stuk frisser en ik vraag me haast af of Nederland in de volgende ronde niet beter Brazilië kan treffen dan Kroatië (ervanuit gaande dat laatsgenoemde zich weten te kwalificeren voor de volgende ronde).
Beter Brazilië dan Mexico ook for that matter. Mexico heeft in die groep denk ik de meeste indruk gemaakt, waren veel beter dan Braziliëquote:Op donderdag 19 juni 2014 11:47 schreef Monolith het volgende:
Ik zie overigens ook nog steeds vaak Brazilië genoemd worden als topfavoriet. Die hebben mij eerlijk gezegd nog niet kunnen overtuigen. Tegen Kroatië wonnen ze dankzij enorme arbitrale blunders en tegen Mexico vond ik ze ook niet echt overtuigen. Kroatië oogt een stuk frisser en ik vraag me haast af of Nederland in de volgende ronde niet beter Brazilië kan treffen dan Kroatië (ervanuit gaande dat laatsgenoemde zich weten te kwalificeren voor de volgende ronde).
Ja. Alleen vraag is of ze elke wedstrijd zo'n prestatie neer kunnen gaan zetten.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:55 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Beter Brazilië dan Mexico ook for that matter. Mexico heeft in die groep denk ik de meeste indruk gemaakt, waren veel beter dan Brazilië
Mja, dat is een beetje gegoochel met statistieken. Als ik zo even snel kijk, dan zijn er 4 WK's in Zuid-Amerika geweest de afgelopen 90 jaar. Dat is nou niet bepaald data waaruit je heldere conclusies kunt trekken.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:53 schreef borisz het volgende:
[..]
Brazilië krijgt nog het voordeel vanwege de WK-geschiedenis. Nog nooit won een Europees land in Zuid-Amerika enz. EN wellicht nog vaker een cadeautje van de scheidsrechter.
En 12de (publiek) en 13de (scheids) man!quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Alleen vraag is of ze elke wedstrijd zo'n prestatie neer kunnen gaan zetten.
Brazilie blijft gevaarlijk met hun individuele klasse en rare fratsen.
Jij zegt "niet kunnen overtuigen", maar Brazilië is toch gewoon dramatisch?quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:47 schreef Monolith het volgende:
quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:15 schreef BaajGuardian het volgende:
Croatie heeft fantastisch gespeeld, eigenlijk hadden ze ook van brazilië moeten winnen maar gezien deze hele wk een grote corrupte farce is he..
Australië had duidelijk ook de scheids omgekocht maar nederland werkte zich daar toch maar even doorheen verder. Niks geen 'slecht spel' of 'australie onderschat'
Gewoon weer de tegenpartij die de stervende zwaan speelt en expres tegen het nederlandse team aanrent en dan nep valt waarop de scheids een vrije trap geeft of een penalty.
Elke keer dat er een overduidelijke overtreding werd gepleegd op nederland was het fluitje toevallig even stuk of kwijt.
Dit is geen voetbal meer, men moet zich rotschamen, is dat niet in de media terug te vinden? Of is er alleen nog maar pseudo gefilosofeer op hoe goed """we"""" speelden en gejuig?, sorry ik lees geen kranten.
Nou dan moet ik het blijkbaar maar zeggen? Ik ben serieus. plathoofd dat je bent met je ongrappige kutmemes.quote:
de agressiequote:Op donderdag 19 juni 2014 12:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nou dan moet ik het blijkbaar maar zeggen? Ik ben serieus. plathoofd dat je bent met je ongrappige kutmemes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter. - Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:27 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
de agressiestik er maar in. beetje de travestie te marginaliseren..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
Over je emotionele berg heen?quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:45 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
stik er maar in. beetje de travestie te marginaliseren..
eerder naief om ze tot de titelkandidaten te rekenen als je 2 keer een eerste helft volledig verneukt. En australie is de laagst gerankschikte deelnemer op dit WK, heel indrukwekkend allemaal voor een titelkandidaatquote:Op donderdag 19 juni 2014 11:46 schreef Fir3fly het volgende:
, dus om Nederland niet tot de titelkandidaten te rekenen lijkt me naïef.
Alle knock-outwedstrijden met 1-0 gewonnenquote:Op donderdag 19 juni 2014 10:22 schreef kalinhos het volgende:
[..]
En dat klopt. Spanje heeft 4 jaar terug ook niks anders dan zaadpotten gewonnen (volgens mij steeds met 1-0 of 2-1).
Scorebordjournalistiek.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:29 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Alle knock-outwedstrijden met 1-0 gewonnen![]()
En in de groepsfase 1-0 verloren van Zwitserland, 2-0 gewonnen tegen Honduras en 2-1 Chili volgens mij.
Dus ja, zaadpotten. Meer zaad gezien dan in een gemiddelde bukkake-video..
Nee hoor. Ik vond die wedstrijden echt bagger. Dat eeuwige gepass zonder reden, schwalbes, om gele kaarten vragen etc. is voor mij genoeg om die wedstrijden slecht te vinden. Die scores ondersteunen mijn mening dat Spanjaarden minimalisten zijn en voor lelijke wedstrijden zorgen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op jouw posting. Je baseert je op de uitslagen.
Dan ben je stekeblind als je niet zag hoe constant de bal werd verlaten om in het penalty gebied ten val te gaan zonder enige aanraking en hoe de scheids daar ten voordele van australië in bleef beslissen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:08 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Over je emotionele berg heen?
Ik wil best toegeven dat er ten gunste van Brazilië behoorlijk discutabele beslissingen zijn genomen. En ik begrijp dat Brazilië maandag pas ná de wedstrijden in Poule B hoeft te spelen. Dát vind ik wel echt doorgestoken kaart, omdat Brazilië zo als t ware zijn achtste finale mag "uitkiezen".
Maar ik zie echt geen enkele reden waarom Australië in godsnaam de scheidsrechter zou hebben omgekocht. NL speelde zwak en Australië een heel stuk van de wedstrijd gewoon beter. Dat heet 'momentum'. Tegen Spanje had Nederland de tweede helft de scheidsrechter ook behoorlijk mee. Over die penalty kun je discussiëren, maar er zijn voor mindere dingen penalty's gegeven.
juistquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:20 schreef Fir3fly het volgende:
Dat de scheids flink in het voordeel van Australië floot in de tweede helft lijkt me duidelijk maar dat zal eerder te maken hebben met zijn incompetentie dan omkoping.
quote:
Lelijk, maar daar gaat het niet om. Ze hadden de wedstrijden onder controle.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:55 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vond die wedstrijden echt bagger. Dat eeuwige gepass zonder reden, schwalbes, om gele kaarten vragen etc. is voor mij genoeg om die wedstrijden slecht te vinden. Die scores ondersteunen mijn mening dat Spanjaarden minimalisten zijn en voor lelijke wedstrijden zorgen.
Ja, dat kan je vinden.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lelijk, maar daar gaat het niet om. Ze hadden de wedstrijden onder controle.
wat een kutredenenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:14 schreef Jane het volgende:
19 Reasons There’s Never Been A Better Time To Be A Netherlands Fan
Nee, maar de Duitsers die ik ken hopen wel allemaal heel erg op n finale Nederland-Duitslandquote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:21 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
De Duitsers zijn iig niet bang van ons
Ik denk niet dat Nederland verliest van Chili, dus dan krijg je Mexico/Kroatie en Italie en dan zou je al in de halve finale een ploeg als Argentinie tegen kunnen komen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:23 schreef misteriks het volgende:
[..]
eerder naief om ze tot de titelkandidaten te rekenen als je 2 keer een eerste helft volledig verneukt. En australie is de laagst gerankschikte deelnemer op dit WK, heel indrukwekkend allemaal voor een titelkandidaat
Sneijder was inderdaad van wereldklasse dat jaar. Maar Messi was domweg de betere voetballer toen. Deed geniale dingen en scoorde aan de lopende band. Sneijder ook, maar minder, flink minder. Jouw klacht komt overeen met de klacht dat Ribéry vorig jaar had horen te winnen.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:26 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Ik wist dat je sneijder ging noemen, maar idd. Sneijder verdiende 't meest en het is zelfs de vraag of hij 'm zou winnen als NL wk werd. Messi in die tijd werd zo extreem gehyped en de records die hij verbrak plus prijzen die hij eerder had gewonnen bepaalde het denk ik.
De weinige goals zeggen niet veel. Ze wonnen de wedstrijden met mooi voetbal en overmacht. Saai? Misschien. Maar slecht speelden ze zeker niet dat toernooi.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:29 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Alle knock-outwedstrijden met 1-0 gewonnen![]()
En in de groepsfase 1-0 verloren van Zwitserland, 2-0 gewonnen tegen Honduras en 2-1 Chili volgens mij.
Dus ja, zaadpotten. Meer zaad gezien dan in een gemiddelde bukkake-video..
Of perceptie.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:20 schreef Fir3fly het volgende:
Dat de scheids flink in het voordeel van Australië floot in de tweede helft lijkt me duidelijk maar dat zal eerder te maken hebben met zijn incompetentie dan omkoping.
quote:
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:14 schreef Jane het volgende:
Tegen Paraguay hadden ze er gewoon uit moeten vliegen. Was dacht ik een geldig doelpunt van Paraguay onterecht afgekeurd.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 07:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze controleerden die wedstrijden totaal. Dat mag jij saai vinden, maar of jij het leuk of saai vond, is compleet irrelevant.
Het is wel degelijk relevant, aangezien ik op iemand reageerde die zei dat Spanje in 2010 allemaal zaadpotten met 1-0 had gewonnen. En dat vond ik ook, vandaar mijn reactie. Dit is toch een forum, of heb ik het mis? Dat jij je ermee bemoeit is prima hoor, maar dat maakt mijn mening niet minder relevant. Het was niet eens een discussie. Jij doet alsof wij hier de bondscoach aan het adviseren zijn. Nee, natuurlijk is mijn mening dán irrelevant. Net zo irrelevant als jouw reactie op mijn mening.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 07:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze controleerden die wedstrijden totaal. Dat mag jij saai vinden, maar of jij het leuk of saai vond, is compleet irrelevant.
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Dat heb ik verkeerd verwoord. Ze doen het dus wel met een reden. Bore your opponent until they make a mistake. Ze zijn er ook erg goed in.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 07:34 schreef Ajacied422 het volgende:
Eeuwige gepass zonder reden.
Wacht dacht je van een gaatje door de defensie vinden. Fysiek worden ze sowieso afgetroefd dus veelal over de grond.
Die "supporters"quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:14 schreef Jane het volgende:
Dit is de tweede keer dat Nederland een wedstrijd tegen zichzelf speelt, keurig verdeeld over vier speelhelften.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:59 schreef Halcon het volgende:
Dat tweede. Dat bedoel ik. Is wat anders dan NL. NL kwam goed weg tegen de Aussies.
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:14 schreef Jane het volgende:
Dat is duidelijk. Verontschuldigingen geaccepteerd.quote:
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Die "supporters"
Afschuwelijk, wat een clowns.
Voetbal was op Nederland 1, volgende keer op tijd van Regio-TV wegzappenquote:Op maandag 23 juni 2014 20:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nederland heeft wel een 'Belgje' gedaan vandaag. Net zo saai als gisteren België -Rusland en de invallers die scoren....
Het enige verschil is dat Oranje niet is weggespeeld en geen punten heeft gestolen.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nederland heeft wel een 'Belgje' gedaan vandaag. Net zo saai als gisteren België -Rusland en de invallers die scoren....
België werd niet weggespeeldquote:Op maandag 23 juni 2014 20:24 schreef Vasion het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat Oranje niet is weggespeeld en geen punten heeft gestolen.
België heeft juist niets gestolen , diegene met de meeste goals wint de wedstrijd. Hoe je dat doet maakt niets uit.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:24 schreef Vasion het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat Oranje niet is weggespeeld en geen punten heeft gestolen.
twitter:GaryLineker twitterde op maandag 23-06-2014 om 19:55:44The best player of the World Cup group stage is Arjen Robben. He's been utterly outstanding! reageer retweet
Het enige verschil is dat ik naar België zonder spanning zit te kijken en bijna in slaap val, terwijl ik nu nog door mijn kamer stuiterquote:Op maandag 23 juni 2014 20:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
Omdat Nederland speelde... Gisteren was klote maar ik zat ook in de spanning. Vandaag had ik dan weer geen spanning bij deze wedstrijd, wat ik wel had tegen Australië en Spanje.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat ik naar België zonder spanning zit te kijken en bijna in slaap val, terwijl ik nu nog door mijn kamer stuiter
ik van van minuut 50 tot 75 in slaap gevallen toen ik naar Nederland - Chili zat te kijken, als je eigen land niet speelt val je eenmaal vlugger in slaapquote:Op maandag 23 juni 2014 20:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat ik naar België zonder spanning zit te kijken en bijna in slaap val, terwijl ik nu nog door mijn kamer stuiter
Haha, aandoenlijk...quote:Op maandag 23 juni 2014 20:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
België heeft juist niets gestolen , diegene met de meeste goals wint de wedstrijd. Hoe je dat doet maakt niets uit.
Het is anders heel simpel, win je 7 wedstrijden op dit WK ben je gewoon Wereldkampioenquote:
Het ging me meer om het feit dat je denkt dat de Belgen de overwinning niet lichtelijk hebben gestolen.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:28 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Het is anders heel simpel, win je 7 wedstrijden op dit WK ben je gewoon Wereldkampioen
quote:
Nou gun ik het de Belgen van harte hoor, maar het was vandaag toch wel iets plezieriger dan gisteren. Chili is natuurlijk wel een leukere tegenstander dan Rusland.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:30 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik supporter altijd voor Nederland maar die hypocrisie, dat is pas aandoenlijk![]()
Gisteren België totaal afbranden en dan zelf je eigen land de hemel in prijzen terwijl het ook op niks trok qua spelpeil is toch wel gek namelijk.
quote:Oranje countert zich naar groepswinst
Oranje heeft na Spanje en Australië nu ook Chili opzijgezet. Ze deden dat niet met het typische aanvallende Nederlandse voetbal, maar wel met een versterkte burcht en countervoetbal. Het is zo groepswinnaar en ontloopt in de achtste finales waarschijnlijk Brazilië.
Nederland-Chili had de climax van een spectaculaire WK-groep moeten worden, maar het duel tussen de nummer één en twee in groep B draaide heel anders uit. Oranje moest de geschorste Robin van Persie missen en ook Chili hield een vedette op de bank. Juventus-middenvelder Arturo Vidal bleef uit angst voor een schorsing van het veld.
Nederlands bondscoach Louis van Gaal had veel respect voor de Chilenen en bracht een defensief elftal tussen de lijnen, waar Dirk Kuyt zelfs linksachter speelde om de oprukkende backs van de Zuid-Amerikanen onder controle te houden. Na een lamentabele eerste helft kreeg Van Gaal zo precies wat hij wilde. Geen kans die naam waardig, of het moest al Arjen Robben zijn die even het halve veld over snelde en de bal nipt naast mikte. En de bal? Die mochten de Chilenen hebben. De Zuid-Amerikanen hadden maar liefst zeventig procent balbezit.
Invallers Fer en Depay scoren
De tweede helft bracht weinig beterschap, maar in een betere periode op een kwartier van het einde legde Leroy Fer de match warempel in een beslissende plooi voor Nederland. De middenvelder van Norwich, die Sneijder was komen vervangen, knikte een vrije trap helemaal vrijstaand binnen. De Chilenen gingen nog drukken, maar het was alweer Arjen Robben - wie anders - die in het slot op wandel ging door de Chileense defensie en de bal panklaar legde voor de inkomende Memphis Depay.
Nederland is groepswinnaar en speelt tegen de nummer twee van groep A. Als Brazilië het puntenloze Kameroen onderuitkegelt, zal Oranje uitkomen tegen de winnaar van het duel tussen Mexico en Kroatië. Die wedstrijd wordt straks om 22u gespeeld.
quote:Op maandag 23 juni 2014 20:41 schreef tong80 het volgende:
Mag het over Nederland gaan
twitter:
GaryLineker twitterde op maandag 23-06-2014 om 19:55:44
The best player of the World Cup group stage is Arjen Robben. He's been utterly outstanding!
Zure bedoeningquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |