Beetje zuur stukje inderdaad. Ik vond het artikel waarin werd gesteld dat moeilijke wedstrijden winnen iets is dat een potentiële wereldkampioen moet kunnen, maar dat de manier waarop er gevoetbald werd in de wedstrijd tegen Australië Louis van Gaal wel zorgen moest baren een stuk realistischer.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:26 schreef Lothiriel het volgende:
Dat laatste 'artikel' is een column van Hans Vandeweghe () uit 'kwaliteitskrant' De Morgen
Niet serieus te nemen.
quote:Give them the World Cup. Give it to both of them. There can be no more appropriate way of rewarding Australia and Holland for entertaining us so exquisitely, after a game that resembled a large city in its inescapable sense that something, somewhere, was always happening. It was a ball, a brawl, a banquet, a blast: more than that, though, it was a brilliant way to spend 90 minutes.
bron
Klopt over de hele lijnquote:Op donderdag 19 juni 2014 11:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Beetje zuur stukje inderdaad. Ik vond het artikel waarin werd gesteld dat moeilijke wedstrijden winnen iets is dat een potentiële wereldkampioen moet kunnen, maar dat de manier waarop er gevoetbald werd in de wedstrijd tegen Australië Louis van Gaal wel zorgen moest baren een stuk realistischer.
Nederland tegen Chili gaat een interessante wedstrijd worden. Door het verlies van Spanje tegen Chili enkel afschuiven op de zwakte van Spanje, doe je m.i. Chili wel tekort. Die hebben gewoon echt een heel goed functionerend team. Het niet meespelen van v. Persie is natuurlijk wel een aderlating voor Nederland, maar het is desalniettemin interessant om te zien hoe Nederland tegen een goed draaiende aanvallende ploeg met kwaliteiten zal functioneren.
Deze quote van hem klopt toch wel aardig:quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:26 schreef Lothiriel het volgende:
Dat laatste 'artikel' is een column van Hans Vandeweghe () uit 'kwaliteitskrant' De Morgen
Niet serieus te nemen.
Doet me allemaal een beetje denken aan de generatie Kees Kist/Bennie Wijstekers met dat verschil dat we nu tenminste nog een paar wereldtoppers hebben.quote:In veertig jaar Oranje triomfen en rampen, maar meestal wel triomfen, is er nooit een Nederlandse selectie geweest met minder voetballend vermogen dan wat gisteren de eerste 60 minuten op het veld stond.
Het was zeer matig, maar Nederland heeft wel vaker slechte wedstrijden gespeeld op een WK. In 1978 werden 'we' bijna in de groepsfase uitgeschakeld door Schotland, in 1990 waren de poulewedstrijden niet om aan te zien. Op het EK van 1996 kwamen we maar net door de poulefase nadat we met 4-1 van Engeland verloren...en zo kun je nog wel even doorgaan. Wat we nu in ieder geval inderdaad hebben, is een geweldige voorhoede en dan kun je wedstrijden ook met een matige verdediging winnen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:37 schreef Kingstown het volgende:
Doet me allemaal een beetje denken aan de generatie Kees Kist/Bennie Wijstekers met dat verschil dat we nu tenminste nog een paar wereldtoppers hebben.
Brazilië krijgt nog het voordeel vanwege de WK-geschiedenis. Nog nooit won een Europees land in Zuid-Amerika enz. En wellicht nog vaker een cadeautje van de scheidsrechterquote:Op donderdag 19 juni 2014 11:47 schreef Monolith het volgende:
Ik zie overigens ook nog steeds vaak Brazilië genoemd worden als topfavoriet. Die hebben mij eerlijk gezegd nog niet kunnen overtuigen. Tegen Kroatië wonnen ze dankzij enorme arbitrale blunders en tegen Mexico vond ik ze ook niet echt overtuigen. Kroatië oogt een stuk frisser en ik vraag me haast af of Nederland in de volgende ronde niet beter Brazilië kan treffen dan Kroatië (ervanuit gaande dat laatsgenoemde zich weten te kwalificeren voor de volgende ronde).
Beter Brazilië dan Mexico ook for that matter. Mexico heeft in die groep denk ik de meeste indruk gemaakt, waren veel beter dan Braziliëquote:Op donderdag 19 juni 2014 11:47 schreef Monolith het volgende:
Ik zie overigens ook nog steeds vaak Brazilië genoemd worden als topfavoriet. Die hebben mij eerlijk gezegd nog niet kunnen overtuigen. Tegen Kroatië wonnen ze dankzij enorme arbitrale blunders en tegen Mexico vond ik ze ook niet echt overtuigen. Kroatië oogt een stuk frisser en ik vraag me haast af of Nederland in de volgende ronde niet beter Brazilië kan treffen dan Kroatië (ervanuit gaande dat laatsgenoemde zich weten te kwalificeren voor de volgende ronde).
Ja. Alleen vraag is of ze elke wedstrijd zo'n prestatie neer kunnen gaan zetten.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:55 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Beter Brazilië dan Mexico ook for that matter. Mexico heeft in die groep denk ik de meeste indruk gemaakt, waren veel beter dan Brazilië
Mja, dat is een beetje gegoochel met statistieken. Als ik zo even snel kijk, dan zijn er 4 WK's in Zuid-Amerika geweest de afgelopen 90 jaar. Dat is nou niet bepaald data waaruit je heldere conclusies kunt trekken.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:53 schreef borisz het volgende:
[..]
Brazilië krijgt nog het voordeel vanwege de WK-geschiedenis. Nog nooit won een Europees land in Zuid-Amerika enz. EN wellicht nog vaker een cadeautje van de scheidsrechter.
En 12de (publiek) en 13de (scheids) man!quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Alleen vraag is of ze elke wedstrijd zo'n prestatie neer kunnen gaan zetten.
Brazilie blijft gevaarlijk met hun individuele klasse en rare fratsen.
Jij zegt "niet kunnen overtuigen", maar Brazilië is toch gewoon dramatisch?quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:47 schreef Monolith het volgende:
quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:15 schreef BaajGuardian het volgende:
Croatie heeft fantastisch gespeeld, eigenlijk hadden ze ook van brazilië moeten winnen maar gezien deze hele wk een grote corrupte farce is he..
Australië had duidelijk ook de scheids omgekocht maar nederland werkte zich daar toch maar even doorheen verder. Niks geen 'slecht spel' of 'australie onderschat'
Gewoon weer de tegenpartij die de stervende zwaan speelt en expres tegen het nederlandse team aanrent en dan nep valt waarop de scheids een vrije trap geeft of een penalty.
Elke keer dat er een overduidelijke overtreding werd gepleegd op nederland was het fluitje toevallig even stuk of kwijt.
Dit is geen voetbal meer, men moet zich rotschamen, is dat niet in de media terug te vinden? Of is er alleen nog maar pseudo gefilosofeer op hoe goed """we"""" speelden en gejuig?, sorry ik lees geen kranten.
Nou dan moet ik het blijkbaar maar zeggen? Ik ben serieus. plathoofd dat je bent met je ongrappige kutmemes.quote:
de agressiequote:Op donderdag 19 juni 2014 12:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nou dan moet ik het blijkbaar maar zeggen? Ik ben serieus. plathoofd dat je bent met je ongrappige kutmemes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter. - Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:27 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
de agressiestik er maar in. beetje de travestie te marginaliseren..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
Over je emotionele berg heen?quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:45 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
stik er maar in. beetje de travestie te marginaliseren..
eerder naief om ze tot de titelkandidaten te rekenen als je 2 keer een eerste helft volledig verneukt. En australie is de laagst gerankschikte deelnemer op dit WK, heel indrukwekkend allemaal voor een titelkandidaatquote:Op donderdag 19 juni 2014 11:46 schreef Fir3fly het volgende:
, dus om Nederland niet tot de titelkandidaten te rekenen lijkt me naïef.
Alle knock-outwedstrijden met 1-0 gewonnenquote:Op donderdag 19 juni 2014 10:22 schreef kalinhos het volgende:
[..]
En dat klopt. Spanje heeft 4 jaar terug ook niks anders dan zaadpotten gewonnen (volgens mij steeds met 1-0 of 2-1).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |