Championship.quote:
Kun je dat uitleggen?quote:Op zondag 8 juni 2014 18:45 schreef Shreyas het volgende:
Ten onrechte wint Nadal, maar ik ben blij dat de match is afgelopen
Ten onrechte? Hoezo?quote:Op zondag 8 juni 2014 18:45 schreef Shreyas het volgende:
Ten onrechte? Kan je dat onderbouwen of is het puur op emotie gebaseerd?quote:Op zondag 8 juni 2014 18:45 schreef Shreyas het volgende:
Meid, adem in en adem uit.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:48 schreef grrrrg het volgende:
Bah, ik krijg nu toch wel weer een bloedhekel aan Nadal
Dank je, ik moet dan altijd iemand in elkaar timmeren om af te koelen. Geef jij je op als vrijwilliger?quote:
twitter:robin_haase twitterde op zondag 08-06-2014 om 18:47:45Well done Nole. This is how the top players do it #DareToRoowbin reageer retweet
Ik stuur mijn buurman wel.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:49 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dank je, ik moet dan altijd iemand in elkaar timmeren om af te koelen. Geef jij je op als vrijwilliger?
Had je ook staan op rafa?quote:Op zondag 8 juni 2014 18:49 schreef johannes_vermeer het volgende:
De wedkantoren zijn hier vast niet blij mee, ik wel.
Je zit op FOK! hè.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ten onrechte? Kan je dat onderbouwen of is het puur op emotie gebaseerd?
xdquote:Op zondag 8 juni 2014 18:50 schreef Tim86 het volgende:
twitter:robin_haase twitterde op zondag 08-06-2014 om 18:47:45Well done Nole. This is how the top players do it #DareToRoowbin reageer retweet
Haasequote:Op zondag 8 juni 2014 18:50 schreef Tim86 het volgende:
Waarom zo agressief?quote:Op zondag 8 juni 2014 18:49 schreef Syntix het volgende:
[..]
optyfen. Feder is GOAT en zal dat blijven.
okquote:Op zondag 8 juni 2014 18:49 schreef Syntix het volgende:
[..]
optyfen. Feder is GOAT en zal dat blijven.
Twente, vanaf dat ze het goed gingen doen.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:50 schreef Syntix het volgende:
[..]
Jij weet ze wel uit te zoeken he:
Man U, psv, nadal![]()
gvd alle kut teams/atleten support jij.
Sportief.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:51 schreef Ajacied422 het volgende:
Hopelijk vliegt Nadal er weer vroeg uit op Wimbledon.
quote:Op zondag 8 juni 2014 18:50 schreef Slobeend het volgende:
Krijg je weer zo'n Spaans slijmerig antwoord.
quote:Op zondag 8 juni 2014 18:50 schreef grrrrg het volgende:
Wat een vreselijke slijmbal die Nadal weer "Djokovic deserved to win" kwam weer voorbij
WTF?quote:Nadal, die een cheque van 1,65 miljoen euro incasseert
Gelukkig weggezapt.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:50 schreef grrrrg het volgende:
Wat een vreselijke slijmbal die Nadal weer "Djokovic deserved to win" kwam weer voorbij
Stijn, jij begrijpt het!quote:Op zondag 8 juni 2014 18:51 schreef Ajacied422 het volgende:
Hopelijk vliegt Nadal er weer vroeg uit op Wimbledon.
Rooowbin is er weer snel bij @ Twitter!quote:Op zondag 8 juni 2014 18:50 schreef Tim86 het volgende:
Wat is er mis met mijn username?quote:Op zondag 8 juni 2014 18:51 schreef Syntix het volgende:
[..]
1) omdat je niet de waarheid typt
2) omdat je voor nadal bent
3) je username
quote:Op zondag 8 juni 2014 18:52 schreef Ajacied422 het volgende:
Hebben jullie ook niet het idee dat Superniger en Syntix een en dezelfde persoon zijn?
Voor jou altijd.quote:
In welke periode, zijn hele tenniscarrière of alleen dit toernooi?quote:Op zondag 8 juni 2014 18:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hoeveel heeft Haase verdiend eigenlijk?
Spanjaarden zijn altijd slijmballen. Zie de Spaanse voetballers en Contador.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:53 schreef jojomen4 het volgende:
Als iedereen hier zegt dat Nole de carreer GS verdient is het normaal.
Als Rafa het zegt is het een slijmbal.
Je bent bekend met het verschijnsel 'aftertimen'?quote:
Ach, als hij het niet had gezegd was hij weer ontsportief geweest.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:55 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Spanjaarden zijn altijd slijmballen. [...]
Laat het Edwin Winkels maar niet horen.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:55 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Spanjaarden zijn altijd slijmballen. Zie de Spaanse voetballers en Contador.
Ik snap wel dat hij blij is.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:56 schreef Littlerabbit het volgende:
Heeft Nadal zoveel last van zijn rug dat hij nog steeds huilt na zijn negende overwinning?
Nee, maar het wordt wel een beetje afgezaagd. In dit geval mocht hij het wel zeggen, maar hij zegt het ook als hij iemand met 6-3 6-2 6-1 van de baan afveegt.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ach, als hij het niet had gezegd was hij weer ontsportief geweest.
Ja, mooi verschijnsel.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je bent bekend met het verschijnsel 'aftertimen'?
Hoeveel harde knaken? Welke odds?quote:
Prachtig inderdaad.quote:
Dat verhaaltje is voor hem geschreven en herhaalt hij elke keer weer.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:57 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nee, maar het wordt wel een beetje afgezaagd. In dit geval mocht hij het wel zeggen, maar hij zegt het ook als hij iemand met 6-3 6-2 6-1 van de baan afveegt.
Die Belgen missen elke keer weer een aflevering Buren. Naar het schijnt loopt men door al die afleveringen die door sportwedstrijden worden afgelast, twee jaar achterquote:Op zondag 8 juni 2014 18:56 schreef danos het volgende:
Meestal schakelt de NOS al lang weg voor Klokhuis.
Die zal dan vast de Catalaan spelen en het ermee zijn.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:57 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Laat het Edwin Winkels maar niet horen.
Het is dat het het eerste wood van mijn post was, maar als het woord midden in de zin had gestaan had ik er ook een hoofdletter aan gegeven.quote:
Hopelijk is het dan wel verdiendquote:
Dat zeg ik.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:59 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het is dat het het eerste wood van mijn post was, maar als het woord midden in de zin had gestaan had ik er ook een hoofdletter aan gegeven.
Ja, wat is er?quote:
Nice, ik had odds van 1.90quote:Op zondag 8 juni 2014 18:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het was 1.40 ofzo? Iets meer dan 80 verdiend.
Dan nog tikken ze Nederland weg.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:00 schreef Shreyas het volgende:
Hopelijk vieren de spelers van het Spaanse voetbalelftal zoveel feest komende week dat ze vrijdag helemaal brak zijn
Ja, dat was heel vervelend.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:02 schreef Federer-fan het volgende:
Wel heel akelig dat geroep tussen de eerste en de tweede service op matchpoint.
Mooie speech.
Ja, nja, hij staat vast wel op YouTube.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:04 schreef ajacied4lf het volgende:
Vrouwenfinale was wel leuk zo te zien. Helaas gemist.
Dat is zo, maar Federer hakte hij in de pan, Djokovic niet. Bij Federer had ik nooit het idee dat hij kon winnen; dat heb ik bij Djokovic wel.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:04 schreef grrrrg het volgende:
Ok, Nadal heeft er weer geen twijfel over dat Djokovic ooit Roland Garros zal winnen. Dat zei hij bij Federer ook elke keer nadat hij hem in de pan hakte.
PSVquote:Op zondag 8 juni 2014 18:50 schreef Syntix het volgende:
[..]
Jij weet ze wel uit te zoeken he:
Man U, psv, nadal![]()
gvd alle kut teams/atleten support jij.
Klopt helemaal.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:05 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is zo, maar Federer hakte hij in de pan, Djokovic niet. Bij Federer had ik nooit het idee dat hij kon winnen; dat heb ik bij Djokovic wel.
Misschien moet hij als die dag komt ook huilen van geluk, net als toen Federer RG won.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:04 schreef grrrrg het volgende:
Ok, Nadal heeft er weer geen twijfel over dat Djokovic ooit Roland Garros zal winnen. Dat zei hij bij Federer ook elke keer nadat hij hem in de pan hakte.
Bwinquote:Op zondag 8 juni 2014 19:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oh, da's nog beter. Waar had je je bet geplaatst?
Ja, nu huilde hij - een beetje - van verdriet.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:05 schreef stefan92 het volgende:
[..]
Misschien moet hij als die dag komt ook huilen van geluk, net als toen Federer RG won.
Ja, da's waar.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:06 schreef grrrrg het volgende:
Hoe dan ook, er komt een tijd dat Nadal Roland Garros niet meer zal winnen!
Ja, ben benieuwd wat het nou is met die rug. Vervelend dat hij daar kennelijk weer last van had. Hoop dat dat snel voorbij is.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:08 schreef GwaiLow het volgende:
Vamos Nadal, een zeer verdiende overwinning. Wat een grote speler is dit. Zou zomaar Federer voorbij kunnen gaan in aantal gewonnen GS's. Ben heel benieuwd. Zal een close call gaan worden
.
[...]
In principe waar, maar buiten die 5set halve finale om zijn de RG wedstrijden tussen Nadal en Djokovic niet beter geweest dan die tussen Nadal en Federer (behalve 2008 natuurlijk).quote:Op zondag 8 juni 2014 19:05 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is zo, maar Federer hakte hij in de pan, Djokovic niet. Bij Federer had ik nooit het idee dat hij kon winnen; dat heb ik bij Djokovic wel.
Klopt, het komt ook puur door die enkelhandige backhand van Federer en het geloof dat steeds langzaamaan verdween.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:10 schreef stefan92 het volgende:
[..]
In principe waar, maar buiten die 5set halve finale om zijn de RG wedstrijden tussen Nadal en Djokovic niet beter geweest dan die tussen Nadal en Federer (behalve 2008 natuurlijk).
Wawrinka heeft ook een enkelhandige backhand en hij won wel op de Australian Open van Nadal.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Klopt, het komt ook puur door die enkelhandige backhand van Federer en het geloof dat steeds langzaamaan verdween.
Het is een beetje vervelend als iemand wat gaat roepen net voor je gaat serveren voor de 2e service.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:11 schreef Gruisman het volgende:
Rafawat een fenomeen. Wel typisch dat Djoko weer door een DF verliest. Vorige finale ook al
Serieus? Knap onthouden.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:11 schreef Gruisman het volgende:
Rafawat een fenomeen. Wel typisch dat Djoko weer door een DF verliest. Vorige finale ook al
Ja, echt schandalig. Zo iemand zou je een paar maanden celstraf moeten kunnen geven.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:12 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het is een beetje vervelend als iemand wat gaat roepen net voor je gaat serveren voor de 2e service.
Federer heeft ook een Olympische spelen plak. Nadal wint de meeste van zijn grand slams op Roland Garros. Wimbledon is prestigieuzer. Het geeft ook aan dat Nadal niet zo all-round is als Federer.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:13 schreef TennispeRFect het volgende:
Stel dat Nadal ook 17 GS ipv 18 pakt. Wat dan? Dan is de GOAT status voor Nadal toch ivm H2H tegen Djoko en federer en Olympische spelen plak?
Executeren in het servicevak.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:14 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, echt schandalig. Zo iemand zou je een paar maanden celstraf moeten kunnen geven.
Maar Federer heeft zijn meeste GS'en gewonnen op Wimbledon.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:15 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Federer heeft ook een Olympische spelen plak. Nadal wint de meeste van zijn grand slams op Roland Garros. Wimbledon is prestigieuzer. Het geeft ook aan dat Nadal niet zo all-round is als Federer.
Maar RG is toch weer prestigieuzer dan US open en AO.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:15 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Federer heeft ook een Olympische spelen plak. Nadal wint de meeste van zijn grand slams op Roland Garros. Wimbledon is prestigieuzer. Het geeft ook aan dat Nadal niet zo all-round is als Federer.
Nadal heeft goud in het enkelspelquote:Op zondag 8 juni 2014 19:15 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik weet het niet qua allround. Je hebt gravel en de rest imo. Dus twee baansoorten. Ik zie het niet als gras, hardcourt en tapijt.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:15 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Of misschien een 1e service geven?quote:Op zondag 8 juni 2014 19:14 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, echt schandalig. Zo iemand zou je een paar maanden celstraf moeten kunnen geven.
Nadal heeft goud gehaald in 2008 dacht ik, en Federer zilver in 2012quote:Op zondag 8 juni 2014 19:15 schreef grrrrg het volgende:
[..]
ja sorry maar dit wordt NOOIT meer verbroken hoor. vergeet het maar. Je hebt gekeken naar historisch tennis en we zijn allebei oud genoeg om dat te weten.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:17 schreef Federer-fan het volgende:
Altijd zo leuk dat ze zeggen dat dit record nooit meer wordt verbroken, Ik gok dat ze dat ook zeiden over bijvoorbeeld Borgs vijf (?) RG's en Sampras' 14 GS'en.
Plus 6 World Tour Finals, minimaal 5 finales op elke GS en in de 30 halve finales achter elkaar, maar dan zullen Nadalfans inderdaad de H2H erbij halen, discussie zal nooit eindigen.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:13 schreef TennispeRFect het volgende:
Stel dat Nadal ook 17 GS ipv 18 pakt. Wat dan? Dan is de GOAT status voor Nadal toch ivm H2H tegen Djoko en Federer en daarbovenop de Olympische spelen plak?
Wat suf van mij. Je hebt natuurlijk gelijk. Waarom hebben ze dat niet gewoon gedaan?quote:
Niemand gaat zo veel Tours winnen als Armstrong. En tegenwoordig heeft zelfs fucking Oscar Pereiro er meer.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:17 schreef Federer-fan het volgende:
Altijd zo leuk dat ze zeggen dat dit record nooit meer wordt verbroken, Ik gok dat ze dat ook zeiden over bijvoorbeeld Borgs vijf (?) RG's en Sampras' 14 GS'en.
Het is toch dan gewoon duidelijk dat nadal een betere speler dan federer is dan kan federer nooit de goat zijn?quote:Op zondag 8 juni 2014 19:19 schreef stefan92 het volgende:
[..]
Plus 6 World Tour Finals, minimaal 5 finales op elke GS en in de 30 halve finales achter elkaar, maar dan zullen Nadalfans inderdaad de H2H erbij halen, discussie zal nooit eindigen.
Hoe kun je dat zeker weten? Het lijkt me een hele opgave maar niet onmogelijk. De enige keer wanneer je het met zekerheid kunt zeggen is als de regels worden veranderd (bijvoorbeeld RG wordt maar één keer per vijf jaar gespeeld).quote:Op zondag 8 juni 2014 19:18 schreef TennispeRFect het volgende:
[..]
ja sorry maar dit wordt NOOIT meer verbroken hoor. vergeet het maar. Je hebt gekeken naar historisch tennis en we zijn allebei oud genoeg om dat te weten.
Die gastjes die wildcards krijgen liggen er toch zo weer uit.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:19 schreef grrrrg het volgende:
Sorry hoor, maar Roland Garros is helemaal niet zo prestigieus. Je weet wel, al die Fransen en zo.
indrukwekkend maar de h2h is toch echt belangrijker dan de restquote:Op zondag 8 juni 2014 19:19 schreef stefan92 het volgende:
[..]
Plus 6 World Tour Finals, minimaal 5 finales op elke GS en in de 30 halve finales achter elkaar, maar dan zullen Nadalfans inderdaad de H2H erbij halen, discussie zal nooit eindigen.
Ik heb het over het publiek en het feit dat het in Frankrijk ligt.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die gastjes die wildcards krijgen liggen er toch zo weer uit.
quote:Op zondag 8 juni 2014 19:21 schreef Dejannn het volgende:
Dat hele wie is er nu GOAT is eigenlijk heel lastig te bepalen. Federer heeft nu de meeste RG's titels te pakken dus je zou kunnen zeggen dat hij dat is. Aan de andere kant is het weer opmerkelijke te noemen dat je dan een 10-23 in onderlinge duels hebt tegen Nadal. Sowieso is Nadal de enige tennisser die van de 'grote vier' (Djokovic, Federer, Murray en hijzelf) een positief record tegen elke andere speler heeft wat weer in zijn voordeel spreekt.
Ach, in the end zijn het gewoon allemaal fantastische spelers
quote:Op zondag 8 juni 2014 19:23 schreef grrrrg het volgende:
Sorry hoor, maar vandaag heb ik gewoon een beetje een ontzettende hekel aan Nadal![]()
Graag geen discussies over goat en Nadal in 1 zin graag!
quote:Op zondag 8 juni 2014 19:23 schreef grrrrg het volgende:
Sorry hoor, maar vandaag heb ik gewoon een beetje een ontzettende hekel aan Nadal![]()
Graag geen discussies over goat en Nadal in 1 zinpost graag!
Ik snap niet hoe je zo'n ontzettende hekel kunt hebben aan iemand die je niet eens kentquote:Op zondag 8 juni 2014 19:23 schreef grrrrg het volgende:
Graag geen discussies over goat en Nadal in 1 zin graag!
theoretisch heb je gelijk. in het normale mensenleven mag je het van me aannemen en mij gelijk geven op je sterfbed.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hoe kun je dat zeker weten? Het lijkt me een hele opgave maar niet onmogelijk. De enige keer wanneer je het met zekerheid kunt zeggen is als de regels worden veranderd (bijvoorbeeld RG wordt maar één keer per vijf jaar gespeeld).
Deze discussie is jammer genoeg al veel te vaak voorbij gekomen, maar vanuit de Federer kant valt ook te zeggen dat toen Federer op zijn best was ze elkaar niet tegen kwamen op de voor Federer goede toernooien en het hem qua H2H dus nekte dat ie goed was op gravel. Maar mensen die voor Federer zijn willen meestal het ene niet zien en die voor Nadal het andere dan weer niet.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:20 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Het is toch dan gewoon duidelijk dat nadal een betere speler dan federer is dan kan federer nooit de goat zijn?
Ik heb alleen vandaag een hekel aan hem, morgen wordt het al wel beterquote:Op zondag 8 juni 2014 19:23 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je zo'n ontzettende hekel kunt hebben aan iemand die je niet eens kent
Ik denk ook bepaald niet dat wij het nog gaan meemaken. Jij misschien wel, ik niet. Maar je weet niet wat we nog krijgen. Denk aan Sampras' zeven Wimbledonoverwinningen. Dacht dat je dat ooit zou worden geëvenaard/verbroken?quote:Op zondag 8 juni 2014 19:25 schreef TennispeRFect het volgende:
[..]
theoretisch heb je gelijk. in het normale mensenleven mag je het van me aannemen en mij gelijk geven op je sterfbed
Ik heb ook moeite met die logica.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:27 schreef opgebaarde het volgende:
Mooi man, Federer de GOAT en dan een H2H met Nadal waar hij gedold wordt
Davydenkobaasquote:Op zondag 8 juni 2014 19:27 schreef opgebaarde het volgende:
Davydenko goat? Maar Haase wint gewoon van hem.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
DavydenkobaasGewoon een positieve H2H
De quote dat iemand anders van zijn eerste 10 RGs er 9 wint zal wel meer dan 100.000 zijn als dat kan.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik denk ook bepaald niet dat wij het nog gaan meemaken. Jij misschien wel, ik niet. Maar je weet niet wat we nog krijgen. Denk aan Sampras' zeven Wimbledonoverwinningen. Dacht dat je dat ooit zou worden geëvenaard/verbroken?
nee hoor, 18 voor Nadal en de discussie is beslecht.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:25 schreef stefan92 het volgende:
[..]
Deze discussie is jammer genoeg al veel te vaak voorbij gekomen, maar vanuit de Federer kant valt ook te zeggen dat toen Federer op zijn best was ze elkaar niet tegen kwamen op de voor Federer goede toernooien en het hem qua H2H dus nekte dat ie goed was op gravel. Maar mensen die voor Federer zijn willen meestal het ene niet zien en die voor Nadal het andere dan weer niet.Er zal nooit overeenstemming komen. Misschien als Nadal er 20 wint of Federer ineens de 20 haalt (wat niet realistisch is).
Dat denk ik ook ja. Wel balen als je dat gelayd hebt.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:29 schreef stefan92 het volgende:
[..]
De quote dat iemand anders van zijn eerste 10 RGs er 9 wint zal wel meer dan 100.000 zijn als dat kan.
Voor jou wel en voor mij ook, maar voor veel mensen niet. Die betrekken er dan bij dat Federer een fraaiere techniek heeft, maar mij lijkt dat niet zo relevant.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:30 schreef TennispeRFect het volgende:
[..]
nee hoor, 18 voor Nadal en de discussie is beslecht.
nee, als je Nadal en Federer allebei hebt zien opkomen dan was Federer echt beter op het toppunt van beiden, Nadal heeft gewoon een langere carriere en adem.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:27 schreef opgebaarde het volgende:
maar nu komt het wel heeeel dichtbijquote:Op zondag 8 juni 2014 19:32 schreef Ambrosius het volgende:
Ah, de standaard GOAT-discussie na iedere Grand Slamfinale.
Inderdaadquote:Op zondag 8 juni 2014 19:32 schreef Ambrosius het volgende:
Ah, de standaard GOAT-discussie na iedere Grand Slamfinale.
quote:Op zondag 8 juni 2014 19:15 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Hoe vaak heeft Nadal het masters toernooi gewonnen? Juist, ja 0 keer.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:34 schreef Gruisman het volgende:
[..]Dat maakt Nadal dan toch juist veel all-rounder? Nadal heeft bewezen dat die ook op zijn mindere ondergrond veel GS's kan winnen (o.a. in finale's tegen Fed). Fed heeft op zijn slechte ondergrond maar 1x een GS gewonnen, en we weten allemaal hoe dat kwam lijkt me. Overigens heeft Nadal ook goud op de OS, meer masters en een betere h2h. Maar ik vind die GOAT discussie eigenlijk een beetje kul. Ik vind gewoon dat ze samen de beste tennissers ooit zijn, op hun eigen manier
Sinds wanneer is het winnen van de Masters relevant voor de GOAT-status?quote:Op zondag 8 juni 2014 19:38 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Hoe vaak heeft Nadal het masters toernooi gewonnen? Juist, ja 0 keer.
en we weten allemaal hoe dat komt, aan het eind van het jaar werkt de ... niet meer.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:38 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Hoe vaak heeft Nadal het masters toernooi gewonnen? Juist, ja 0 keer.
Nadal een langere carrière en adem?quote:Op zondag 8 juni 2014 19:32 schreef TennispeRFect het volgende:
[..]
nee, als je Nadal en Federer allebei hebt zien opkomen dan was Federer echt beter op het toppunt van beiden, Nadal heeft gewoon een langere carriere en adem.
Dan moet Nadal niet winnen.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:43 schreef Federer-fan het volgende:
Misschien kunnen we proberen om na de Wimbledonfinale geen GOAT-discussie te voeren.
Da's waar.quote:
5 jaar geleden pakte Federer ook zijn 14e op RGquote:Op zondag 8 juni 2014 19:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nadal een langere carrière en adem?
Federer heeft toch meer jaar nodig gehad om hetzelfde te presteren als Nadal? Nadal is vijf naar jonger.
Wil geen goat discussie beginnen maar er is ook een hoop tegen de goat in te brengen. Een term die zo min mogelijk gebruikt dient te worden
Ik denk dat Nadal niet meer wint van Djoko op een GS dit jaar en volgende jaar hoop ik dat een nieuwe 'Federer' opstaat en gaat winnen van de huidige (sub)toppers.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:47 schreef stefan92 het volgende:
[..]
5 jaar geleden pakte Federer ook zijn 14e op RGNiet dat ik hiermee wil stellen dat Fed daarom de 'goat' is maar gewoon ter info.
Laat ik het dan een soort van relevant maken en te vragen of jullie verwachten dat Nadal er wel meer dan 17 kan halen. Ik denk het wel.
Wellicht komt het door het ''rampjaar van 2011'' maar ik zie Djoko eigenlijk bij elke GS als de absolute favorietquote:Op zondag 8 juni 2014 19:48 schreef TennispeRFect het volgende:
Lijstje van Djoko is ook schraal eigenlijk de Australian Open 2008, 2011, 2012 en 2013, Wimbledon 2011 en de US Open 2011.
Daar komt Nadal zijn bed niet voor uit.
Waarom?quote:Op zondag 8 juni 2014 19:59 schreef TennispeRFect het volgende:
[..]
Ik denk dat Nadal niet meer wint van Djoko op een GS dit jaar
Wat bedoel je precies met een nieuwe Federer?quote:en volgende jaar hoop ik dat een nieuwe 'Federer' opstaat en gaat winnen van de huidige (sub)toppers.
Sportief.quote:
Wel ver geëindigd altijd, volgens mij zelfs vier keer in de finale gekomen.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:04 schreef jojomen4 het volgende:
Djoko is sinds AO2013 favoriet op alle GS's maar heeft er sindsdien volgens mij geen 1 gewonnen. Staat gewoon al 1.5 jaar droog.
quote:Op zondag 8 juni 2014 17:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hij is al GOAT> Zo'n sissie als Fed heeft daar geen recht op. Die liet zich gewoon inpakken op zo'n grand slam waar hij heerst, door zijn rivaal. Zie Rafa hier. Keer op keer opnieuw. Rafa
Hij heeft 5 van zijn laatste 6 GS-finales verloren.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:04 schreef jojomen4 het volgende:
Djoko is sinds AO2013 favoriet op alle GS's maar heeft er sindsdien volgens mij geen 1 gewonnen. Staat gewoon al 1.5 jaar droog.
En Federer? in GS-finales?quote:
17-7.quote:
Ja, klopt. Die heeft er het ideale spel voor. Maar dan nog denk ik dat Nadal wint. Djokovic is voor mij de enige echte bedreiging op gravel.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:11 schreef stefan92 het volgende:
Ja, 6x Nadal, 1x Del Potro.
Blijft zonde van die blessures van Del Potro, zag hem juist als de man die Nadal op RG kon verslaan.
3 GS-finales achter elkaar verloren inderdaad, Murray Wimbledon vorig jaar en Nadal US Open vorig jaar en vandaag.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:15 schreef jojomen4 het volgende:
Fed-fan, dat Djoko z'n laatste 5 GS finales heeft verloren lijkt me lastig. Vorig jaar won hij toch AUS open?
Tussentijds heeft hij RG (vorig jaar) en AUS open (dit jaar) geen finale gehaald.
Dus als de carriere in GS finales net zo lang is als die van Federer dan komt Nadal gezien hetzelfde percentage op 17 GrandSlams uit. Iedereen ziet Nadal zijn stat wel met 1 meer verloren GS finale dus dat zou dan ook 17-7 worden.quote:
Ja, klopt. Ik had oorspronkelijk geschreven dat hij vijf van de laatste zes finales had verloren. Dat klopte wel, dit niet.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:15 schreef jojomen4 het volgende:
Fed-fan, dat Djoko z'n laatste 5 GS finales heeft verloren lijkt me lastig. Vorig jaar won hij toch AUS open?
Tussentijds heeft hij RG (vorig jaar) en AUS open (dit jaar) geen finale gehaald.
US Open heeft hij Federer nog nooit verslagen (ook nog nooit tegen elkaar gespeeld, maar dat geheel terzijde)quote:Op zondag 8 juni 2014 19:17 schreef DaveDave09 het volgende:
En nadal een veel betere h2h tegen federer en hem verslagen op elke GS oftewel de betere speler
Ik hoop het. Djokovic mag van mijn winnen als Nadal dan de US Open-finale wint. Zo mogen ze dan om de beurt een GS winnen. Vooropgesteld dat ze steeds top spelen.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:18 schreef TennispeRFect het volgende:
De Wimbledon finale?
Outsider/subtopper vs Djoko of weer Nadal - Djoko ?
Dat denk ik helaas ook.quote:Federer sneuvelt rond de kwartfinale.
Ja, ben benieuwd wat Mauresmo hem gaat brengen.quote:Murray sneuvelt tegen Nadal of Djoko in de halve finale of eerder.
En federer een in zekere zin onnodig negatief H2H op de US Open tegen Djokovic: laatste twee ontmoetingen matchpoints gehad.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
US Open heeft hij Federer nog nooit verslagen (ook nog nooit tegen elkaar gespeeld, maar dat geheel terzijde)
Ja, klopt. Vijf titels op rij toch? Hoop zo dat hij dit of volgend jaar een GS wint.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:29 schreef TennispeRFect het volgende:
Federer is altijd beresterk geweest op de US Open. Misschien wel constanter dan Wimbledon. edit: ook al jaren niet meer zie ik![]()
Zou mooi zijn als Nadal ook nog 9x Wimbledon, AO en Us Open kon winnen.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het zou mooi zijn als Nadal in ieder geval nog een keer het AO wint, dan heeft ie een dubbele Career Slam. Doe er nog een keertje Roland Garros bij en wellicht nog Wimbledon of US Open en hij is al de GOAT.
Ja. Nadal is zo fenomenaal goed. Toch ongelooflijk hoe hij dit weer voor elkaar bokst. Fantastisch...maar ik ben gewoon zo hard voor Djoko, dat ik het gewoon zielig vindquote:
alleen al vanwege de ritueeltjes is het vervelend om te kijken.. gemiddelde tenniswedstrijd duurt toch al lang, maar met hem een eeuwigheid.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:19 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Wat een geweldenaar hè. Klasbak mag je hem gerust noemen!
Djoko wint mij de laatste tijd juist iets te veel van Rafa. Volgens mij staat Nadal Head to Head nog wel met 22-18 voor oid.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja. Nadal is zo fenomenaal goed. Toch ongelooflijk hoe hij dit weer voor elkaar bokst. Fantastisch...maar ik ben gewoon zo hard voor Djoko, dat ik het gewoon zielig vindWaarom niet gewoon 1 keertje winnen...mag ie alle volgende 100x tegen Rafa verliezen
Ik ken het gevoelquote:Op maandag 9 juni 2014 00:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja. Nadal is zo fenomenaal goed. Toch ongelooflijk hoe hij dit weer voor elkaar bokst. Fantastisch...maar ik ben gewoon zo hard voor Djoko, dat ik het gewoon zielig vindWaarom niet gewoon 1 keertje winnen...mag ie alle volgende 100x tegen Rafa verliezen
Van de laatste 8 keer ofzo, won Djoko er inderdaad 5 ofzo...maar 3x op GS won Rafa....quote:Op maandag 9 juni 2014 00:23 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Djoko wint mij de laatste tijd juist iets te veel van Rafa. Volgens mij staat Nadal Head to Head nog wel met 22-18 voor oid.
en 23-19 nu dus.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:23 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Djoko wint mij de laatste tijd juist iets te veel van Rafa. Volgens mij staat Nadal Head to Head nog wel met 22-18 voor oid.
Roddick miste een heel simpele volley waarmee hij op 2-0 in sets kon komen.quote:
Ja, inderdaad weg.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het zou mooi zijn als Nadal in ieder geval nog een keer het AO wint, dan heeft ie een dubbele Career Slam.
En hopelijk kan hij nog een jaar of vijf vooruit.quote:Doe er nog een keertje Roland Garros bij en wellicht nog Wimbledon of US Open en hij is al de GOAT.
Al zou hij dat doen, dan zouden er nog genoeg mensen zijn die hem niet de GOAT zouden vinden.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:18 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als Nadal ook nog 9x Wimbledon, AO en Us Open kon winnen.
Hij neemt vaak te veel tijd en daar moeten ze waarschuweingen voor geven en vervolgens steeds vanaf elke tweede keer dat hij dat doet zijn eerste service afpakken. Maar toch gaan zijn wedstrijden soms best snel, zoals die tege Murray. WAs met iets meer dan anderhalf uur bekeken.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:21 schreef gijsman het volgende:
[..]
alleen al vanwege de ritueeltjes is het vervelend om te kijken.. gemiddelde tenniswedstrijd duurt toch al lang, maar met hem een eeuwigheid.
Mee eens. De H2H is nu 23-19 trouwens.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:23 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Je prikt vrij makkelijk door die hele Djoko act heen inderdaad. Kan me wel voorstellen dat die direct na die DF ontzettend boos was en zich even moest afreageren, maar die hele ''aardige grapjas'' act geloof ik voor geen drol.quote:Op maandag 9 juni 2014 09:07 schreef Iwanius het volgende:
Maar goed. Leuk dat Nadal heeft gewonnen maar nog mooier vond ik de reactie van Djoko.
Eerst cynisch applaudisseren met een gezicht van "fuck you all" toen hij die tweede service sloeg omdat even daarvoor het publiek nogal meesmuilend reageerde op zijn eerste foute service?
En toen hij merkte dat ze nog steeds van hem hielden door het lange applaus toen zijn naam als runner-up werd genoemd, tja toen was het even anders voor Djoko.
quote:Op maandag 9 juni 2014 09:53 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Je prikt vrij makkelijk door die hele Djoko act heen inderdaad. Kan me wel voorstellen dat die direct na die DF ontzettend boos was en zich even moest afreageren, maar die hele ''aardige grapjas'' act geloof ik voor geen drol.
Ja, waarom kreeg hij niet gewoon een eerste service? Er zat wel erg veel tijd tussen.quote:Op maandag 9 juni 2014 09:07 schreef Iwanius het volgende:
Maar goed. Leuk dat Nadal heeft gewonnen maar nog mooier vond ik de reactie van Djoko.
Eerst cynisch applaudisseren met een gezicht van "fuck you all" toen hij die tweede service sloeg omdat even daarvoor het publiek nogal meesmuilend reageerde op zijn eerste foute service?
[...]
Ik heb er ook altijd een beetje moeite mee. Het is me net iets te gelikt allemaal. Misschien zit ik er helemaal naast maar het komt soms een beetje ingestudeerd op me over, bijvoorbeeld hoe hij bijna enthousiast en met een grote glimlach zijn tegenstander omhelst na een verliespartij.quote:Op maandag 9 juni 2014 09:53 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Je prikt vrij makkelijk door die hele Djoko act heen inderdaad. Kan me wel voorstellen dat die direct na die DF ontzettend boos was en zich even moest afreageren, maar die hele ''aardige grapjas'' act geloof ik voor geen drol.
Ja, ik vond ook dat hij goed speelde, maar hij sloeg veel meer ballen ver uit en laag in het net dan ik hem anders zie doen. Dit is ook de enige keer dat ik hem ooit echt nerveus heb gezien in een GS-finale, bijna van het begin tot het eind.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:25 schreef Norrage het volgende:
Zoals Rafa gisteren speelde (of vorig jaar USO, op Cincinatti/Montreal) is toch echt fenomenaal. Gewoon élke forehand die iets korter komt is winner Nadal.Gewoon altijd zo aanvallend spelen, alsjeblieft. Keer op keer als ie van Djoko wint, is het omdat hij aanvallend genoeg speelt. Fantastisch om te zien. Maar wel zielig voor SuperNole
Lol, maak je geen zorgen, Djoko heeft echt meer dan genoeg mentaliteit en vechtlust hoor.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:34 schreef Xaxax het volgende:
DJOKOVic heeft meer talent als nadal....helaas mist hij de mentaliteit en de vechtlust...
voorlopig heeft djoko nog maar 4 grandslams en nadal 14.....quote:Op maandag 9 juni 2014 10:38 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Lol, maak je geen zorgen, Djoko heeft echt meer dan genoeg mentaliteit en vechtlust hoor.
6quote:Op maandag 9 juni 2014 10:41 schreef Xaxax het volgende:
[..]
voorlopig heeft djoko nog maar 4 grandslams en nadal 14.....
Tsja. Als Rafa aanvallend speelt dan maakt ie meer fouten ja. VerdwaasdeVogel merkte dat ook al op tegen Murray. En kennelijk had Rafa veel last van krampjes, en ook (zeker in het begin) zenuwen. Maar Djoko was klaarblijkelijk ook niet fit. Dat verklaarde het vrij matte niveau van deze pot. Goede eerste 2 sets op zich, maar ze gaven het allebei steeds op wat onverklaarbare manieren weg. Ik vrees toch dat het warme weer zijn tol op beide spelers, en vooral op Djoko (die bleek na Gulbis maagklachten/buikgriep te hebben), geeist heeft. Zonde. Als je je niet 100% kan geven, dan kom je in deze H2H gewoon te kort. Dit keer eens Djoko die een klein excuus heeft, en niet Rafa.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, waarom kreeg hij niet gewoon een eerste service? Er zat wel erg veel tijd tussen.
[..]
Ik heb er ook altijd een beetje moeite mee. Het is me net iets te gelikt allemaal. Misschien zit ik er helemaal naast maar het komt soms een beetje ingestudeerd op me over, bijvoorbeeld hoe hij bijna enthousiast en met een grote glimlach zijn tegenstander omhelst na een verliespartij.
[..]
Ja, ik vond ook dat hij goed speelde, maar hij sloeg veel meer ballen ver uit en laag in het net dan ik hem anders zie doen. Dit is ook de enige keer dat ik hem ooit echt nerveus heb gezien in een GS-finale, bijna van het begin tot het eind.
Hier wat hoogtepunten:
Meer talent, waar zie je dat aan? Volgens mij heeft ook Nadal aardig wat talent hoor.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:34 schreef Xaxax het volgende:
DJOKOVic heeft meer talent als nadal....helaas mist hij de mentaliteit en de vechtlust...
Het is stuitend dat hij er mee weg komt, de neuroot.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:21 schreef gijsman het volgende:
[..]
alleen al vanwege de ritueeltjes is het vervelend om te kijken.. gemiddelde tenniswedstrijd duurt toch al lang, maar met hem een eeuwigheid.
Iedereen heeft z'n maniertjesquote:Op maandag 9 juni 2014 14:16 schreef Pugg het volgende:
[..]
Het is stuitend dat hij er mee weg komt, de neuroot.
NADAL heeft alles..quote:Op maandag 9 juni 2014 13:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Meer talent, waar zie je dat aan? Volgens mij heeft ook Nadal aardig wat talent hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |