En Federer? in GS-finales?quote:
17-7.quote:
Ja, klopt. Die heeft er het ideale spel voor. Maar dan nog denk ik dat Nadal wint. Djokovic is voor mij de enige echte bedreiging op gravel.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:11 schreef stefan92 het volgende:
Ja, 6x Nadal, 1x Del Potro.
Blijft zonde van die blessures van Del Potro, zag hem juist als de man die Nadal op RG kon verslaan.
3 GS-finales achter elkaar verloren inderdaad, Murray Wimbledon vorig jaar en Nadal US Open vorig jaar en vandaag.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:15 schreef jojomen4 het volgende:
Fed-fan, dat Djoko z'n laatste 5 GS finales heeft verloren lijkt me lastig. Vorig jaar won hij toch AUS open?
Tussentijds heeft hij RG (vorig jaar) en AUS open (dit jaar) geen finale gehaald.
Dus als de carriere in GS finales net zo lang is als die van Federer dan komt Nadal gezien hetzelfde percentage op 17 GrandSlams uit. Iedereen ziet Nadal zijn stat wel met 1 meer verloren GS finale dus dat zou dan ook 17-7 worden.quote:
Ja, klopt. Ik had oorspronkelijk geschreven dat hij vijf van de laatste zes finales had verloren. Dat klopte wel, dit niet.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:15 schreef jojomen4 het volgende:
Fed-fan, dat Djoko z'n laatste 5 GS finales heeft verloren lijkt me lastig. Vorig jaar won hij toch AUS open?
Tussentijds heeft hij RG (vorig jaar) en AUS open (dit jaar) geen finale gehaald.
US Open heeft hij Federer nog nooit verslagen (ook nog nooit tegen elkaar gespeeld, maar dat geheel terzijde)quote:Op zondag 8 juni 2014 19:17 schreef DaveDave09 het volgende:
En nadal een veel betere h2h tegen federer en hem verslagen op elke GS oftewel de betere speler
Ik hoop het. Djokovic mag van mijn winnen als Nadal dan de US Open-finale wint. Zo mogen ze dan om de beurt een GS winnen. Vooropgesteld dat ze steeds top spelen.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:18 schreef TennispeRFect het volgende:
De Wimbledon finale?
Outsider/subtopper vs Djoko of weer Nadal - Djoko ?
Dat denk ik helaas ook.quote:Federer sneuvelt rond de kwartfinale.
Ja, ben benieuwd wat Mauresmo hem gaat brengen.quote:Murray sneuvelt tegen Nadal of Djoko in de halve finale of eerder.
En federer een in zekere zin onnodig negatief H2H op de US Open tegen Djokovic: laatste twee ontmoetingen matchpoints gehad.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
US Open heeft hij Federer nog nooit verslagen (ook nog nooit tegen elkaar gespeeld, maar dat geheel terzijde)
Ja, klopt. Vijf titels op rij toch? Hoop zo dat hij dit of volgend jaar een GS wint.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:29 schreef TennispeRFect het volgende:
Federer is altijd beresterk geweest op de US Open. Misschien wel constanter dan Wimbledon. edit: ook al jaren niet meer zie ik![]()
Zou mooi zijn als Nadal ook nog 9x Wimbledon, AO en Us Open kon winnen.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het zou mooi zijn als Nadal in ieder geval nog een keer het AO wint, dan heeft ie een dubbele Career Slam. Doe er nog een keertje Roland Garros bij en wellicht nog Wimbledon of US Open en hij is al de GOAT.
Ja. Nadal is zo fenomenaal goed. Toch ongelooflijk hoe hij dit weer voor elkaar bokst. Fantastisch...maar ik ben gewoon zo hard voor Djoko, dat ik het gewoon zielig vindquote:
alleen al vanwege de ritueeltjes is het vervelend om te kijken.. gemiddelde tenniswedstrijd duurt toch al lang, maar met hem een eeuwigheid.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:19 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Wat een geweldenaar hè. Klasbak mag je hem gerust noemen!
Djoko wint mij de laatste tijd juist iets te veel van Rafa. Volgens mij staat Nadal Head to Head nog wel met 22-18 voor oid.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja. Nadal is zo fenomenaal goed. Toch ongelooflijk hoe hij dit weer voor elkaar bokst. Fantastisch...maar ik ben gewoon zo hard voor Djoko, dat ik het gewoon zielig vindWaarom niet gewoon 1 keertje winnen...mag ie alle volgende 100x tegen Rafa verliezen
Ik ken het gevoelquote:Op maandag 9 juni 2014 00:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja. Nadal is zo fenomenaal goed. Toch ongelooflijk hoe hij dit weer voor elkaar bokst. Fantastisch...maar ik ben gewoon zo hard voor Djoko, dat ik het gewoon zielig vindWaarom niet gewoon 1 keertje winnen...mag ie alle volgende 100x tegen Rafa verliezen
Van de laatste 8 keer ofzo, won Djoko er inderdaad 5 ofzo...maar 3x op GS won Rafa....quote:Op maandag 9 juni 2014 00:23 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Djoko wint mij de laatste tijd juist iets te veel van Rafa. Volgens mij staat Nadal Head to Head nog wel met 22-18 voor oid.
en 23-19 nu dus.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:23 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Djoko wint mij de laatste tijd juist iets te veel van Rafa. Volgens mij staat Nadal Head to Head nog wel met 22-18 voor oid.
Roddick miste een heel simpele volley waarmee hij op 2-0 in sets kon komen.quote:
Ja, inderdaad weg.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het zou mooi zijn als Nadal in ieder geval nog een keer het AO wint, dan heeft ie een dubbele Career Slam.
En hopelijk kan hij nog een jaar of vijf vooruit.quote:Doe er nog een keertje Roland Garros bij en wellicht nog Wimbledon of US Open en hij is al de GOAT.
Al zou hij dat doen, dan zouden er nog genoeg mensen zijn die hem niet de GOAT zouden vinden.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:18 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als Nadal ook nog 9x Wimbledon, AO en Us Open kon winnen.
Hij neemt vaak te veel tijd en daar moeten ze waarschuweingen voor geven en vervolgens steeds vanaf elke tweede keer dat hij dat doet zijn eerste service afpakken. Maar toch gaan zijn wedstrijden soms best snel, zoals die tege Murray. WAs met iets meer dan anderhalf uur bekeken.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:21 schreef gijsman het volgende:
[..]
alleen al vanwege de ritueeltjes is het vervelend om te kijken.. gemiddelde tenniswedstrijd duurt toch al lang, maar met hem een eeuwigheid.
Mee eens. De H2H is nu 23-19 trouwens.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:23 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Je prikt vrij makkelijk door die hele Djoko act heen inderdaad. Kan me wel voorstellen dat die direct na die DF ontzettend boos was en zich even moest afreageren, maar die hele ''aardige grapjas'' act geloof ik voor geen drol.quote:Op maandag 9 juni 2014 09:07 schreef Iwanius het volgende:
Maar goed. Leuk dat Nadal heeft gewonnen maar nog mooier vond ik de reactie van Djoko.
Eerst cynisch applaudisseren met een gezicht van "fuck you all" toen hij die tweede service sloeg omdat even daarvoor het publiek nogal meesmuilend reageerde op zijn eerste foute service?
En toen hij merkte dat ze nog steeds van hem hielden door het lange applaus toen zijn naam als runner-up werd genoemd, tja toen was het even anders voor Djoko.
quote:Op maandag 9 juni 2014 09:53 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Je prikt vrij makkelijk door die hele Djoko act heen inderdaad. Kan me wel voorstellen dat die direct na die DF ontzettend boos was en zich even moest afreageren, maar die hele ''aardige grapjas'' act geloof ik voor geen drol.
Ja, waarom kreeg hij niet gewoon een eerste service? Er zat wel erg veel tijd tussen.quote:Op maandag 9 juni 2014 09:07 schreef Iwanius het volgende:
Maar goed. Leuk dat Nadal heeft gewonnen maar nog mooier vond ik de reactie van Djoko.
Eerst cynisch applaudisseren met een gezicht van "fuck you all" toen hij die tweede service sloeg omdat even daarvoor het publiek nogal meesmuilend reageerde op zijn eerste foute service?
[...]
Ik heb er ook altijd een beetje moeite mee. Het is me net iets te gelikt allemaal. Misschien zit ik er helemaal naast maar het komt soms een beetje ingestudeerd op me over, bijvoorbeeld hoe hij bijna enthousiast en met een grote glimlach zijn tegenstander omhelst na een verliespartij.quote:Op maandag 9 juni 2014 09:53 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Je prikt vrij makkelijk door die hele Djoko act heen inderdaad. Kan me wel voorstellen dat die direct na die DF ontzettend boos was en zich even moest afreageren, maar die hele ''aardige grapjas'' act geloof ik voor geen drol.
Ja, ik vond ook dat hij goed speelde, maar hij sloeg veel meer ballen ver uit en laag in het net dan ik hem anders zie doen. Dit is ook de enige keer dat ik hem ooit echt nerveus heb gezien in een GS-finale, bijna van het begin tot het eind.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:25 schreef Norrage het volgende:
Zoals Rafa gisteren speelde (of vorig jaar USO, op Cincinatti/Montreal) is toch echt fenomenaal. Gewoon élke forehand die iets korter komt is winner Nadal.Gewoon altijd zo aanvallend spelen, alsjeblieft. Keer op keer als ie van Djoko wint, is het omdat hij aanvallend genoeg speelt. Fantastisch om te zien. Maar wel zielig voor SuperNole
Lol, maak je geen zorgen, Djoko heeft echt meer dan genoeg mentaliteit en vechtlust hoor.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:34 schreef Xaxax het volgende:
DJOKOVic heeft meer talent als nadal....helaas mist hij de mentaliteit en de vechtlust...
voorlopig heeft djoko nog maar 4 grandslams en nadal 14.....quote:Op maandag 9 juni 2014 10:38 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Lol, maak je geen zorgen, Djoko heeft echt meer dan genoeg mentaliteit en vechtlust hoor.
6quote:Op maandag 9 juni 2014 10:41 schreef Xaxax het volgende:
[..]
voorlopig heeft djoko nog maar 4 grandslams en nadal 14.....
Tsja. Als Rafa aanvallend speelt dan maakt ie meer fouten ja. VerdwaasdeVogel merkte dat ook al op tegen Murray. En kennelijk had Rafa veel last van krampjes, en ook (zeker in het begin) zenuwen. Maar Djoko was klaarblijkelijk ook niet fit. Dat verklaarde het vrij matte niveau van deze pot. Goede eerste 2 sets op zich, maar ze gaven het allebei steeds op wat onverklaarbare manieren weg. Ik vrees toch dat het warme weer zijn tol op beide spelers, en vooral op Djoko (die bleek na Gulbis maagklachten/buikgriep te hebben), geeist heeft. Zonde. Als je je niet 100% kan geven, dan kom je in deze H2H gewoon te kort. Dit keer eens Djoko die een klein excuus heeft, en niet Rafa.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, waarom kreeg hij niet gewoon een eerste service? Er zat wel erg veel tijd tussen.
[..]
Ik heb er ook altijd een beetje moeite mee. Het is me net iets te gelikt allemaal. Misschien zit ik er helemaal naast maar het komt soms een beetje ingestudeerd op me over, bijvoorbeeld hoe hij bijna enthousiast en met een grote glimlach zijn tegenstander omhelst na een verliespartij.
[..]
Ja, ik vond ook dat hij goed speelde, maar hij sloeg veel meer ballen ver uit en laag in het net dan ik hem anders zie doen. Dit is ook de enige keer dat ik hem ooit echt nerveus heb gezien in een GS-finale, bijna van het begin tot het eind.
Hier wat hoogtepunten:
Meer talent, waar zie je dat aan? Volgens mij heeft ook Nadal aardig wat talent hoor.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:34 schreef Xaxax het volgende:
DJOKOVic heeft meer talent als nadal....helaas mist hij de mentaliteit en de vechtlust...
Het is stuitend dat hij er mee weg komt, de neuroot.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:21 schreef gijsman het volgende:
[..]
alleen al vanwege de ritueeltjes is het vervelend om te kijken.. gemiddelde tenniswedstrijd duurt toch al lang, maar met hem een eeuwigheid.
Iedereen heeft z'n maniertjesquote:Op maandag 9 juni 2014 14:16 schreef Pugg het volgende:
[..]
Het is stuitend dat hij er mee weg komt, de neuroot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |