Hij heeft 5 van zijn laatste 6 GS-finales verloren.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:04 schreef jojomen4 het volgende:
Djoko is sinds AO2013 favoriet op alle GS's maar heeft er sindsdien volgens mij geen 1 gewonnen. Staat gewoon al 1.5 jaar droog.
En Federer? in GS-finales?quote:
17-7.quote:
Ja, klopt. Die heeft er het ideale spel voor. Maar dan nog denk ik dat Nadal wint. Djokovic is voor mij de enige echte bedreiging op gravel.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:11 schreef stefan92 het volgende:
Ja, 6x Nadal, 1x Del Potro.
Blijft zonde van die blessures van Del Potro, zag hem juist als de man die Nadal op RG kon verslaan.
3 GS-finales achter elkaar verloren inderdaad, Murray Wimbledon vorig jaar en Nadal US Open vorig jaar en vandaag.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:15 schreef jojomen4 het volgende:
Fed-fan, dat Djoko z'n laatste 5 GS finales heeft verloren lijkt me lastig. Vorig jaar won hij toch AUS open?
Tussentijds heeft hij RG (vorig jaar) en AUS open (dit jaar) geen finale gehaald.
Dus als de carriere in GS finales net zo lang is als die van Federer dan komt Nadal gezien hetzelfde percentage op 17 GrandSlams uit. Iedereen ziet Nadal zijn stat wel met 1 meer verloren GS finale dus dat zou dan ook 17-7 worden.quote:
Ja, klopt. Ik had oorspronkelijk geschreven dat hij vijf van de laatste zes finales had verloren. Dat klopte wel, dit niet.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:15 schreef jojomen4 het volgende:
Fed-fan, dat Djoko z'n laatste 5 GS finales heeft verloren lijkt me lastig. Vorig jaar won hij toch AUS open?
Tussentijds heeft hij RG (vorig jaar) en AUS open (dit jaar) geen finale gehaald.
US Open heeft hij Federer nog nooit verslagen (ook nog nooit tegen elkaar gespeeld, maar dat geheel terzijde)quote:Op zondag 8 juni 2014 19:17 schreef DaveDave09 het volgende:
En nadal een veel betere h2h tegen federer en hem verslagen op elke GS oftewel de betere speler
Ik hoop het. Djokovic mag van mijn winnen als Nadal dan de US Open-finale wint. Zo mogen ze dan om de beurt een GS winnen. Vooropgesteld dat ze steeds top spelen.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:18 schreef TennispeRFect het volgende:
De Wimbledon finale?
Outsider/subtopper vs Djoko of weer Nadal - Djoko ?
Dat denk ik helaas ook.quote:Federer sneuvelt rond de kwartfinale.
Ja, ben benieuwd wat Mauresmo hem gaat brengen.quote:Murray sneuvelt tegen Nadal of Djoko in de halve finale of eerder.
En federer een in zekere zin onnodig negatief H2H op de US Open tegen Djokovic: laatste twee ontmoetingen matchpoints gehad.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
US Open heeft hij Federer nog nooit verslagen (ook nog nooit tegen elkaar gespeeld, maar dat geheel terzijde)
Ja, klopt. Vijf titels op rij toch? Hoop zo dat hij dit of volgend jaar een GS wint.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:29 schreef TennispeRFect het volgende:
Federer is altijd beresterk geweest op de US Open. Misschien wel constanter dan Wimbledon. edit: ook al jaren niet meer zie ik![]()
Zou mooi zijn als Nadal ook nog 9x Wimbledon, AO en Us Open kon winnen.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het zou mooi zijn als Nadal in ieder geval nog een keer het AO wint, dan heeft ie een dubbele Career Slam. Doe er nog een keertje Roland Garros bij en wellicht nog Wimbledon of US Open en hij is al de GOAT.
Ja. Nadal is zo fenomenaal goed. Toch ongelooflijk hoe hij dit weer voor elkaar bokst. Fantastisch...maar ik ben gewoon zo hard voor Djoko, dat ik het gewoon zielig vindquote:
alleen al vanwege de ritueeltjes is het vervelend om te kijken.. gemiddelde tenniswedstrijd duurt toch al lang, maar met hem een eeuwigheid.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:19 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Wat een geweldenaar hè. Klasbak mag je hem gerust noemen!
Djoko wint mij de laatste tijd juist iets te veel van Rafa. Volgens mij staat Nadal Head to Head nog wel met 22-18 voor oid.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja. Nadal is zo fenomenaal goed. Toch ongelooflijk hoe hij dit weer voor elkaar bokst. Fantastisch...maar ik ben gewoon zo hard voor Djoko, dat ik het gewoon zielig vindWaarom niet gewoon 1 keertje winnen...mag ie alle volgende 100x tegen Rafa verliezen
Ik ken het gevoelquote:Op maandag 9 juni 2014 00:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja. Nadal is zo fenomenaal goed. Toch ongelooflijk hoe hij dit weer voor elkaar bokst. Fantastisch...maar ik ben gewoon zo hard voor Djoko, dat ik het gewoon zielig vindWaarom niet gewoon 1 keertje winnen...mag ie alle volgende 100x tegen Rafa verliezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |