abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140702450

Primark

quote:
'Primark naar Damrak Amsterdam'

De Ierse modeketen Primark gaat een pand delen met C&A aan het Amsterdamse Damrak. Dat schrijft RetailActueel. Ook de ondernemersvereniging Damrak-Beursplein schrijft in een nieuwsbrief over de komst van de budgetketen naar Amsterdam.

In het bouwwerk waar nu C&A is gevestigd gaat volgens de ondernemersvereniging een ingrijpende verbouwing plaatsvinden. Het huidige pand gaat verdwijnen en wordt opnieuw gebouwd.

In het nieuwe pand zal C&A terugkeren. Een groot deel zal echter in beslag worden genomen door de winkelketen Primark, schrijft de vereniging. Volgens Retailacuteel gaat het om een winkelruimte van 20.000 vierkante meter, voor beide bedrijven, verdeeld over zes verdiepingen.

Vastgoedvermogensbeheerder Bouwinvest en projectontwikkelaar Top Vastgoed schrijven dat de bouwwerkzaamheden aan de Nieuwendijk in oktober zullen starten. Het Damrak wordt vanaf begin 2014 onder handen genomen. De bouwtijd is vermoedelijk anderhalf jaar. Wanneer Primark precies de deuren gaat openen is nog niet bekend. De winkelketen zelf was niet bereikbaar voor commentaar.
bron
pi_140703466
Harry Potter O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_140716434
Laatst in Zoetermeer ook geen Potter shirt gezien....
pi_140719522
Maandag in almere ook niet kunnen vinden helaas... :{
pi_140719750
Ik hoop eigenlijk dat ze nog een nieuwe lading binnenkrijgen...
pi_140750572
In Dusseldorf stikt het in de Primark altijd van buitenlanders met hoofddoekjes enzo, is dat in Nederland ook zo? Niet dat ik er wat op tegen heb, maar Primark trekt blijkbaar dit soort mensen aan.

Overigens hebben ze ook veel moslims in dienst bij Primark, werken die voor minder of is dat om politiek correct te doen?
pi_140750683
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
In Dusseldorf stikt het in de Primark altijd van buitenlanders met hoofddoekjes enzo, is dat in Nederland ook zo? Niet dat ik er wat op tegen heb, maar Primark trekt blijkbaar dit soort mensen aan.

Overigens hebben ze ook veel moslims in dienst bij Primark, werken die voor minder of is dat om politiek correct te doen?
Gisteren in Eindhoven viel het wel mee. Toen was het sowieso erg rustig.. Voor bij de primark dan he.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 12:19:03 #8
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_141067219
Hoe zit het met korte broeken voor heren?
Hebben ze die?
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_141067312
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mensen die geen cent te makken hebben bedoel je?

Dzjeez... Hoe zou dat nou toch komen? ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  roze zaterdag 14 juni 2014 @ 12:48:19 #10
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_141067812
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:23 schreef DS4 het volgende:
Mensen die geen cent te makken hebben bedoel je?
Die zie ik anders bij de H&M ook niet..
Your beauty never ever scared me.
pi_141068054
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:48 schreef Amarantha het volgende:

Die zie ik anders bij de H&M ook niet..
Mensen met weinig te makken zie je idd meer bij de Wibra, Zeeman en Primark lijkt mij... H&M is immers weer net wat minder goedkoop.

Het lijkt mij iig niet dat men uit een religieuze overweging naar de Primark gaat... ;)
pi_141137048
over 1.5 week in eindhoven shoppen. ik ga weer eens een bezoekje aan de primark brengen denk ik O+

overigens heb ik best wel wat geld te besteden maar ik vind het fijn dat het zo goedkoop is, dan kun je juist meer kopen :P
pi_141215925
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:09 schreef loezzzje het volgende:

overigens heb ik best wel wat geld te besteden maar ik vind het fijn dat het zo goedkoop is, dan kun je juist meer kopen :P
Je kan maar één outfit tegelijkertijd aan... ;)

Al mag ik de eerste steen niet werpen, ik heb meer kleren dan de meeste vrouwen...
pi_141216192
Weet meteen waarom de schoenen afgeprijsd waren naar 3 euro: 1 keer dragen en halve zool is al verrot en bovendien is het printje in de schoen (waar je voet op staat zegmaaar) al losgelaten... :') Tja, 3 euro voor een paar schoenen is niet veel. Wel als je er maar één dag mee doet.

Andere paren van Primark zijn wel iets beter. Kwestie van proberen dus lijkt het.
  † In Memoriam † dinsdag 17 juni 2014 @ 21:57:30 #15
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_141222397
Schoenen voor 3 ¤.... Dat kán dus gewoon niet. :N
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_141227264
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:57 schreef Cynix ® het volgende:
Schoenen voor 3 ¤.... Dat kán dus gewoon niet. :N
Met keiharde uitbuiting wel...
pi_141227449
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat heb jij hier volgens mij al vaker duidelijk gemaakt :O
pi_141230176
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:12 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Dat heb jij hier volgens mij al vaker duidelijk gemaakt :O
Nog niet vaak genoeg.
pi_141230213
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nog niet vaak genoeg.
Je punt is duidelijk hoor.
pi_141231329
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:08 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Je punt is duidelijk hoor.
Dus je koopt er niet meer?
pi_141233487
'Je punt is duidelijk' betekent niet dat iemand er wat mee gaat doen. Het betekent simpelweg dat we nu wel weten dat jij iets tegen primark hebt, zogezegd.
pi_141233588
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 06:40 schreef altootje86 het volgende:
'Je punt is duidelijk' betekent niet dat iemand er wat mee gaat doen. Het betekent simpelweg dat we nu wel weten dat jij iets tegen primark hebt, zogezegd.
^O^
pi_141233943
quote:
Ik laat mij de mond niet snoeren, zeker niet door mensen die de meest zwakken in de wereld misbruiken voor een eurootje eigen gewin...
pi_141234014
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik laat mij de mond niet snoeren, zeker niet door mensen die de meest zwakken in de wereld misbruiken voor een eurootje eigen gewin...
Ik waardeer je posts in K&W altijd enorm.. maar hier ben je echt enorm kort door de bocht. Sommige mensen hebben het nou eenmaal niet breed, andere mensen kopen en bij Primark en bij duurdere winkels. Ik snap niet waarom jij het idee hebt dat je het recht hebt om iedereen te veroordelen.
pi_141234555
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus je koopt er niet meer?
Ik maak nog altijd mijn eigen keuzes en daar verander jij niks aan. Iedereen kan wel bedenken dat goedkope kleren niet onder geweldige omstandigheden worden gemaakt.

Zoals al eerder is gezegd, primark is lang niet de enige winkel die hier aan doet. Ik ben student, ik heb weinig geld dus ja ik ga naar de h&m en primark. Jouw verhalen hier veranderen daar niks aan en zijn alleen maar irritant.
pi_141235235
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:13 schreef friekin_ het volgende:

Ik waardeer je posts in K&W altijd enorm.. maar hier ben je echt enorm kort door de bocht. Sommige mensen hebben het nou eenmaal niet breed, andere mensen kopen en bij Primark en bij duurdere winkels. Ik snap niet waarom jij het idee hebt dat je het recht hebt om iedereen te veroordelen.
Nou, dat recht heb ik. Dat is gewoon vrijheid van meningsuiting.

Van mij hoeft Primark niet te verdwijnen, het besef moet komen dat uitbuiting niet kan en dat de Westerse consument daar niet meer van is gediend. Zodra dat besef er is kan de Primark voor zeg 25%-50% meer (dan betaal je kennelijk nog steeds maar iets van 4,50 euro voor schoenen) kleding leveren waar geen heel naar randje aan zit.
pi_141235377
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:59 schreef Louboutin het volgende:

Ik maak nog altijd mijn eigen keuzes en daar verander jij niks aan. Iedereen kan wel bedenken dat goedkope kleren niet onder geweldige omstandigheden worden gemaakt.

Zoals al eerder is gezegd, primark is lang niet de enige winkel die hier aan doet. Ik ben student, ik heb weinig geld dus ja ik ga naar de h&m en primark. Jouw verhalen hier veranderen daar niks aan en zijn alleen maar irritant.
Hullie doen het ook is geen argument.

En de ophef over die omstandigheden verandert in the long run weldegelijk iets. Misschien denk jij nu "wat een enorme zeiklul is die DS4". Mag. Maar een ander gaat er wellicht wel over nadenken en beseffen dat het echt zeer asociaal is om mee te doen met dit soort uitbuiting. En als die groep groeit (en die groeit!) kom je straks vanzelf in de situatie dat mensen die bij de Primark kopen een beetje met de nek aangekeken worden.

Of, meer waarschijnlijk... dat Primark c.s. hun beleid bij gaan stellen omdat ze anders hun waar niet meer kwijt kunnen.

De eerste mensen die iets zeiden van roken in openbare gelegenheden waren ook zeikerds volgens rokers. Zie eens waar dat gezeik toe heeft geleid. En echt... dit is veel belangrijker dan in die stinkrook te moeten verblijven. Dit gaat gewoon om elementaire mensenrechten.
pi_141237371
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kan maar één outfit tegelijkertijd aan... ;)

Al mag ik de eerste steen niet werpen, ik heb meer kleren dan de meeste vrouwen...
ja maar het gaat er toch niet om hoeveel je tegelijkertijd aan kunt? het gaat er om dat als je 100 euro te besteden hebt en naar esprit gaat, dan kun je misschien 2 shirts kopen, ga je naar primark dan kun je 10 shirts kopen. natuurlijk is de kwaliteit van esprit stukken beter maar daar gaat het mij niet om, als iets na 1 seizoen niet meer mooi is doe ik het weer weg, want het was toch goedkoop. ik vind het erger als ik iets heel duurs koop dat na 1 seizoen kapot is dan wanneer ik iets van 3 euro koop wat kapot gaat :P
pi_141237726
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:48 schreef loezzzje het volgende:

ik vind het erger als ik iets heel duurs koop dat na 1 seizoen kapot is dan wanneer ik iets van 3 euro koop wat kapot gaat :P
Dat snap ik.

Al moet ik zeggen dat ik als iets te snel stuk gaat het terug breng. Recent nog een polo terug moeten brengen omdat een stiksel los liet. Die werd toch meteen teruggestuurd naar Italië om te worden gemaakt.

Zouden ze bij Esprit niet ook in staan voor de kwaliteit?
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:52:23 #30
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_141241268
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat snap ik.

Al moet ik zeggen dat ik als iets te snel stuk gaat het terug breng. Recent nog een polo terug moeten brengen omdat een stiksel los liet. Die werd toch meteen teruggestuurd naar Italië om te worden gemaakt.

Zouden ze bij Esprit niet ook in staan voor de kwaliteit?
Tuurlijk wel en zo'n keten pakt klachten denk ik sowieso allemaal aan ivm klantenbinding. Dat zit ook allemaal in die prijs inbegrepen. Een primark kan zeggen dat je het mag verwachten.
吴 曼 迪
pi_141248042
quote:
Ik ben het hier mee eens. Ook prima dat het wordt aangekaart, maar om het nu elke keer opnieuw ter sprake te brengen zodra er weer in deze reeks wordt gepost is niet nodig.
pi_141248780
Schoenen waren eerst een tientje btw. Kan je nagaan wat ze er nog op verdienen. Maar er zijn sneakers die kosten standaard 4 euro..
pi_141279471
quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 12:52 schreef megamandy het volgende:

[..]

Een primark kan zeggen dat je het mag verwachten.
precies. daarom ga ik (als er iets stuk is) ook niet terug naar de primark omdat ik dan zoiets heb van; tsja het was 3 euro, kwaliteit hoef je dan ook niet echt te verwachten. dit vind ik een ander verhaal als het na 1x wassen al helemaal niks meer is. mag wel verwachten van ieder kledingstuk, hoe duur of goedkoop het ook is, dat je er wel een seizoen mee doet.

ik heb ook laatst een rood/wit vestje gekocht bij america today en toen ik het uit de wasmachine haalde zag ik dat de kleuren door elkaar heen waren gelopen. er stond verder niks van handwas op het etiket ofzo dus dat heb ik terug gebracht naar de winkel en ik heb een nieuwe gehad. soms maakt het niet uit wat je voor iets betaald, het kledingstuk moet wel gewoon goed zijn.
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:51:50 #34
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_141280184
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:19 schreef loezzzje het volgende:

[..]

precies. daarom ga ik (als er iets stuk is) ook niet terug naar de primark omdat ik dan zoiets heb van; tsja het was 3 euro, kwaliteit hoef je dan ook niet echt te verwachten. dit vind ik een ander verhaal als het na 1x wassen al helemaal niks meer is. mag wel verwachten van ieder kledingstuk, hoe duur of goedkoop het ook is, dat je er wel een seizoen mee doet.

ik heb ook laatst een rood/wit vestje gekocht bij america today en toen ik het uit de wasmachine haalde zag ik dat de kleuren door elkaar heen waren gelopen. er stond verder niks van handwas op het etiket ofzo dus dat heb ik terug gebracht naar de winkel en ik heb een nieuwe gehad. soms maakt het niet uit wat je voor iets betaald, het kledingstuk moet wel gewoon goed zijn.
Heel veel productenten zetten tegenwoordig handwas op het label om zichzelf te beschermen :Y
吴 曼 迪
pi_141280419
quote:
17s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:51 schreef megamandy het volgende:

Heel veel productenten zetten tegenwoordig handwas op het label om zichzelf te beschermen :Y
Klopt.

Zelfs gewoon bij een 100% katoenen t-shirt... En dat lijkt mij een tikje overdreven eerlijk gezegd. ;)
pi_141293721
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:19 schreef Deezertje het volgende:
Schoenen waren eerst een tientje btw. Kan je nagaan wat ze er nog op verdienen. Maar er zijn sneakers die kosten standaard 4 euro..
Per m2 winkeloppervlak per jaar worden de schoenen misschien wel 100x verkocht, je haalt veel hogere omzetten. In verhouding bij de bijenkorf verkopen ze misschien maar 4x per dezelfde winkeloppervlak. Daarnaast niemand komt bij de Primark daar voor slechts een paar schoenen alle vrouwen laden tassen vol.
  † In Memoriam † donderdag 19 juni 2014 @ 19:05:54 #37
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141295829
ik kan eigenlijk maar zelden slagen bij de primark :@
de dameskleding vind ik niks, het is niet mijn smaak en ik vind de stof te goedkoop ogen.
mijn zoon heeft er wel diverse t-shirts vandaan en die blijven redelijk in de was.
maar ook die enorme rijen bij de kassa zorgen ervoor dat ik, als ik het niet heel erg nodige heb, snel terugleg en de zaak uitga.
pi_141312401
de rijen bij de kassa's vind ik meestal nog wel meevallen. het gaat mij om de rijen bij de paskamers, dat duurt vaak nog langer dan die kassa's. en als je het dan ff over je eigen kleren wil aan passen, dan staat er zo'n beveiliger in je nek te hijgen dat je dat niet mag in de winkel.
pi_141328194
Vanmorgen even naar de Primark geweest omdat ik op zoek was naar een soort van hippie zonnebril. Helaas hadden ze die niet maar uiteindelijk toch maar wat gekocht.

Het linkerpaar was van ¤10 nu maar ¤3 en die andere ¤7
Voor een tientje toch twee paar zomerschoenen :)
pi_141369467
Heeft iemand toevallig nog die Pottershirts gespot in Rotterdam of Zoetermeer? Kon ze niet vinden...

[ Bericht 2% gewijzigd door soapie op 21-06-2014 15:04:13 ]
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:36:05 #41
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_141485374
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:25 schreef Forster het volgende:
Vanmorgen even naar de Primark geweest omdat ik op zoek was naar een soort van hippie zonnebril. Helaas hadden ze die niet maar uiteindelijk toch maar wat gekocht.

[ afbeelding ]
Het linkerpaar was van ¤10 nu maar ¤3 en die andere ¤7
Voor een tientje toch twee paar zomerschoenen :)
Heb geen Primark hier anders dan ging ik ook ff kijken.
Irene is bae <3
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2014 @ 21:50:37 #42
862 Arcee
Look closer
pi_141552089
quote:
Weer briefje in kledingstuk Primar

Een klant van Primark uit Noord-Ierland zegt dat ze een roep om hulp heeft gevonden in een broek die ze bij de Britse kledingketen had gekocht. Dat meldde de BBC woensdag. Dinsdag werd er ook al een briefje aangetroffen in een kledingstuk van Primark.

De Ierse vrouw trof een identiteitskaart aan uit een Chinese gevangenis en een briefje. In het briefje staat dat gevangenen worden gedwongen om 15 uur per dag te werken om kleren te maken. Ook zouden ze slecht te eten krijgen.

De echtheid van de oproep is nog niet gecontroleerd. Primark heeft een onderzoek ingesteld naar de herkomst van het briefje.

Karen Wisínska zegt dat ze de broek in 2011 bij een winkel van Primark in Belfast heeft gekocht. Ze vond het briefje pas vorige week in een van de broekzakken. De broek had ze nooit aangehad omdat de rits kapot was.

Bron: www.telegraaf.nl
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_141553567
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

3 jaar geleden.. Ik geloof er niks van eerlijk gezegd.
pi_141559806
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

3 jaar geleden.. Ik geloof er niks van eerlijk gezegd.
Dus? Het wordt toch onderzocht?
pi_141570223
Ohja de Primark... wat een pauperzooi is dat zeg!

Ik zat laatst in de trein naar Amsterdam (om de Thalys te pakken naar Parijs) en bij Lelystad stapten er tientallen etnische minderheden in de trein met aan hun handen een lading van die bruine Primark tasjes.
Het waren allemaal van die selfmade succesvolle types van ACN en groene stroom aan deur verkopers die daar hun flitsende pakken en Italiaanse nepschoenen kopen.
En natuurlijk van die Big Momma's luisterend naar de naam Shaquilawna ofzoiets.
Het had wel iets ironisch, voormalige slaven die slavernij in stand houden.

Verder ben ik het eens met DS4. Een mens met normaal gezond verstand koopt niet bij Primark.

Getypt op mijn Apple iPhone 5S natuurlijk!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_141570372
Fijn om te horen dat ik geen normaal verstand heb.
pi_141570416
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus? Het wordt toch onderzocht?
Ja en daarom zou ik mijn mening niet mogen geven?
pi_141575255
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Ja en daarom zou ik mijn mening niet mogen geven?
Het is niet echt een mening natuurlijk. Maar voorafgaand aan een onderzoek wat komt al een "ik geloof er niets van" roepen heeft net zo veel waarde als "o".

Maar wellicht dat dit soort berichten bij jou oproepen dat je je inderdaad beter verre kan houden van deze praktijken en dat je dat meteen de kop in wenst te drukken door op internet een "ik geloof er niks van" te plaatsen.

Anderen hebben deze berichten niet nodig om te weten wat er allemaal ver van ons bed speelt en weten eigenlijk al lang dat het klopt (ongeacht de vraag of die berichten in de labels authentiek zijn).
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juni 2014 @ 22:21:00 #49
862 Arcee
Look closer
pi_141631096
quote:
Primark: 'Berichten in kledinglabels zijn een hoax'

Teksten met kritiek op de kledingindustrie, die in kledingstukken van de Britse keten Primark waren genaaid, zijn hoogstwaarschijnlijk een hoax. Dat heeft Primark vandaag laten weten na onderzoek naar de herkomst van de labels.

Truth in Labeling, High Fashion, Discount Prices & Degrading Conditions: http://t.co/Uu10pN0RlJ pic.twitter.com/YpAbw9GzaO

De labels met teksten zijn gevonden in twee afzonderlijk van elkaar gekochte kledingstukken in Swansea in Wales. Volgens Primark zijn de labels duidelijk afkomstig van dezelfde bron.

'Het is bijna onmogelijk voor te stellen dat labels die zo veel op elkaar lijken in de kleding zijn genaaid in de fabriek waar de kleding is geproduceerd', stelt Primark. 'Dit gezien het feit dat de kledingstukken zijn geproduceerd door verschillende leveranciers, in verschillende fabrieken op verschillende continenten.'

Onderzoek gaat verder
Verder liet Primark weten dat het verdergaat met het onderzoek naar een noodkreet om hulp die in een broek in Noord-Ierland is aangetroffen. In het briefje is te lezen dat gevangenen worden gedwongen 15 uur per dag te werken om kleren te maken.

Bij het briefje was een identiteitskaart uit een Chinese gevangenis gevoegd. Primark voert het onderzoek uit in het Verenigd Koninkrijk en China en bekijkt ook of er een verband is met berichten die in de kledingstukken in Swansea zijn gevonden.

Bron: Volkskrant
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_141632525
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is niet echt een mening natuurlijk. Maar voorafgaand aan een onderzoek wat komt al een "ik geloof er niets van" roepen heeft net zo veel waarde als "o".

Maar wellicht dat dit soort berichten bij jou oproepen dat je je inderdaad beter verre kan houden van deze praktijken en dat je dat meteen de kop in wenst te drukken door op internet een "ik geloof er niks van" te plaatsen.

Anderen hebben deze berichten niet nodig om te weten wat er allemaal ver van ons bed speelt en weten eigenlijk al lang dat het klopt (ongeacht de vraag of die berichten in de labels authentiek zijn).
Ik denk dat Thinkk-Pinkk wel gelooft dat de kleding van Primark onder zeer slechte omstandigheden worden gemaakt, maar niet dat dat briefje door één van die lui erin gestopt is. Het kan net zo goed een lokale actie zijn geweest waarbij iemand uit de omgeving briefjes in zakken van kleding stoppen, om de kopers bewust van de zaken te maken.
ROBODEMONS..................|:(
pi_141633227
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 23:02 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik denk dat Thinkk-Pinkk wel gelooft dat de kleding van Primark onder zeer slechte omstandigheden worden gemaakt, maar niet dat dat briefje door één van die lui erin gestopt is. Het kan net zo goed een lokale actie zijn geweest waarbij iemand uit de omgeving briefjes in zakken van kleding stoppen, om de kopers bewust van de zaken te maken.
Dit idd.
pi_141639065
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 22:21 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nou nou... Diepgaand onderzoek en WC eend concludeert: niets aan de hand, gewoon doorlopen!
pi_141650397
Er zijn nu shirtjes van de hogwarts houses!
pi_141661988
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Er zijn nu shirtjes van de hogwarts houses!
O M G, ik wil ze allemaal! :D
pi_141662267
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:46 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

O M G, ik wil ze allemaal! :D
Ik heb ze ook allemaal gekocht :@

Maatvoering lijkt wel anders te zijn dan bij het hogwarts shirts. Die had ik al eerder gekocht.

[ Bericht 9% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 29-06-2014 11:37:12 ]
pi_141674284
Zijn leuk he, ik ging voor een hogwarts shirt en kwam thuis met ravenclaw. Hogwarts hadden ze niet..... :(
pi_141675737
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:06 schreef soapie het volgende:
Zijn leuk he, ik ging voor een hogwarts shirt en kwam thuis met ravenclaw. Hogwarts hadden ze niet..... :(
Klopt hogwarts heb ik ook niet zien hangen gisteren. Misschien had ik dat er even bij moeten zeggen :@ sorry.
  zondag 29 juni 2014 @ 12:33:32 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141676898
Ik heb hier onlangs het hogwarts shirt overgenomen (nieuw met label eraan). Dat valt indd erg groot. Heb hem 1 keer aangehad en mijn meneer heeft de hele dag erover geklaagd dat hij zo groot was :')
Dus soapie als je hem wilt overnemen.....
pi_141699778
Welke maat is het amaranta?
  zondag 29 juni 2014 @ 21:45:55 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141699837
quote:
17s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:44 schreef Heroinjunk het volgende:
Welke maat is het amaranta?
Zo uit mn hoofd 38
pi_141700171
quote:
7s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:45 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zo uit mn hoofd 38
Oh als soapie hem niet wil, wil ik hem wel, want ik ben er al heel lang naar op zoek, maar kan hem iedere keer niet vinden. :)
  zondag 29 juni 2014 @ 21:57:38 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141700558
quote:
17s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:51 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Oh als soapie hem niet wil, wil ik hem wel, want ik ben er al heel lang naar op zoek, maar kan hem iedere keer niet vinden. :)
prima
pi_141701629
Het hogwarts shirt valt idd erg groot.
pi_141727753
Hogwarts shirts hangen er weer een paar in Eindhoven volgens mijn schoonzusje.
pi_141732953
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:59 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Je heet louboutin maar je winkelt bij de primark :')
pi_141733822
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:33 schreef amaranta het volgende:
Ik heb hier onlangs het hogwarts shirt overgenomen (nieuw met label eraan). Dat valt indd erg groot. Heb hem 1 keer aangehad en mijn meneer heeft de hele dag erover geklaagd dat hij zo groot was :')
Dus soapie als je hem wilt overnemen.....
Lief dat je aan me denkt, maar als hij zo groot is sla ik m af. In ieder geval dank je wel voor het aanbod..
  maandag 30 juni 2014 @ 22:51:39 #67
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141745370
quote:
17s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:51 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ze wil hem niet
pi_141745987
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:13 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Je heet louboutin maar je winkelt bij de primark :')
:O
pi_141747135
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 23:01 schreef Louboutin het volgende:

[..]

:O
Het is natuurlijk wel grappig...
pi_141748218
quote:
6s.gif Op maandag 30 juni 2014 23:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel grappig...
Okee.
pi_141748328
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ze wil hem niet
Hoeveel wil je er voor hebben?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 19:10:53 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_142057022
quote:
17s.gif Op maandag 30 juni 2014 23:36 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Hoeveel wil je er voor hebben?
Heb je hem binnen?
pi_142067266
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:10 schreef amaranta het volgende:

[..]

Heb je hem binnen?
Ik ben niet thuis, maar ik zal het eens aan mijn moeder vragen. :)
Hij is binnen gekomen! ^^
pi_142091057
Meer mensen last van niet schone t-shirtjes na 1 keer dragen? Die van 3 euro mag je geen vlekje in maken van een glas wijn of een opengesprongen puistje, want die vlekken komen er dus niet meer uit. En dan met name vlekjes op de achterkant van het shirt. Kan je ze eigenlijk maar één keer dragen en is 3 euro dus best duur voor 1 dag plezier. Shirtjes van andere winkels met dezelfde soort vlekken (en vaak iets dieper) gaan er wel moeiteloos uit in dezelfde wasmachine, zelfde stand, zelfde wasmiddel etc.
pi_142091211
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:57 schreef Deezertje het volgende:
Meer mensen last van niet schone t-shirtjes na 1 keer dragen? Die van 3 euro mag je geen vlekje in maken van een glas wijn of een opengesprongen puistje, want die vlekken komen er dus niet meer uit. En dan met name vlekjes op de achterkant van het shirt. Kan je ze eigenlijk maar één keer dragen en is 3 euro dus best duur voor 1 dag plezier. Shirtjes van andere winkels met dezelfde soort vlekken (en vaak iets dieper) gaan er wel moeiteloos uit in dezelfde wasmachine, zelfde stand, zelfde wasmiddel etc.
Het is bekend dat de kwaliteit van primark kut is, dus je kan idd beter wat meer betalen voor betere kwaliteit.
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:14:15 #76
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_142091730
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:57 schreef Deezertje het volgende:
Nope. En ik heb een holbewoner thuis die niet netjes kan eten :P. Vlekken gaan er allemaal prima uit!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 10 juli 2014 @ 16:16:41 #77
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_142141260
Hebben ze die Harry Potter shirts ook voor mannen? Ze zijn wel extreem gaaf namelijk..
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_142141897
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 16:16 schreef Näsenbar het volgende:
Hebben ze die Harry Potter shirts ook voor mannen? Ze zijn wel extreem gaaf namelijk..
Wat let je om het te kopen en te dragen?
http://www.primark.com/nl(...)arry-potter-t-shirts
Of zijn de shirtjes aan de onderkant korter, vrouwelijker? :P
Zie genoeg meiden altijd van die shirtjes op de mannenafdeling kopen..
Douchegel voor vrouwen etc kunnen mannen ook prima gebruiken en is vaak de helft goedkoper...
pi_142142620
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 16:16 schreef Näsenbar het volgende:
Nooit gezien, ook nog niet op internet voorbij zien komen ofzo. En ik volg best veel van die Harry Potter dingen :@
pi_142283150
Misschien wat al te dol om er de reis voor te maken, maar ik vermoed dat die potter T-shirts volop te krijgen zijn bij de Primark in Londen, want ik heb er opvallend veel gezien dit weekend aldaar.

Kennelijk heel populair bij vrouwen die wat meer mogen letten op wat ze eten, maar het kan ook er aan liggen dat ik in Londen was...

Hoe dan ook: voor diegenen die er graag een willen en toevallig Londen bezoeken, loop even binnen.
pi_142283872
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 14:41 schreef DS4 het volgende:
Misschien wat al te dol om er de reis voor te maken, maar ik vermoed dat die potter T-shirts volop te krijgen zijn bij de Primark in Londen, want ik heb er opvallend veel gezien dit weekend aldaar.

Kennelijk heel populair bij vrouwen die wat meer mogen letten op wat ze eten, maar het kan ook er aan liggen dat ik in Londen was...

Hoe dan ook: voor diegenen die er graag een willen en toevallig Londen bezoeken, loop even binnen.
En waar haal je die info vandaan? Want die shirts heb ik van kleine maatjes tot grote maatjes zien hangen :)
pi_142285295
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 14:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

En waar haal je die info vandaan? Want die shirts heb ik van kleine maatjes tot grote maatjes zien hangen :)
Voor zover dat niet duidelijk is: ik liep dit weekend in Londen rond en mij vielen deze shirts op. En het viel mij op dat verreweg de meesten die ik zag (en dat is niet representatief) gewoon fat fucks waren.

Maar dat nuanceerde ik al met de constatering dat het in Londen was en zeker de lower class is daar vaak erg dik.
pi_142286303
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voor zover dat niet duidelijk is: ik liep dit weekend in Londen rond en mij vielen deze shirts op. En het viel mij op dat verreweg de meesten die ik zag (en dat is niet representatief) gewoon fat fucks waren.

Maar dat nuanceerde ik al met de constatering dat het in Londen was en zeker de lower class is daar vaak erg dik.
Reageer eens een gewoon normaal ofzo :')

Ik dacht misschien hingen er alleen xxxl maten. Had van alles kunnen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 14-07-2014 16:03:34 ]
pi_142286674
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Reageer eens een gewoon normaal ofzo :')
Wat is er niet normaal aan?

quote:
Ik dacht misschien honger er alleen xxx maten. Had van alles kunnen zijn.
Jij dacht serieus dat ik die Primark binnen ben gegaan? Dan zijn mijn eerdere bijdragen hier niet blijven hangen.

Maar natuurlijk kan dat ook een verklaring zijn. Het kan ook toeval zijn. Weet ik veel... Elders las ik hier dat ze groot vallen, dus als de S al valt als een M/L, dan zul je sowieso weinig dames met een slanke bouw er in aantreffen, nietwaar?
pi_142286883
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat is er niet normaal aan?

[..]

Jij dacht serieus dat ik die Primark binnen ben gegaan? Dan zijn mijn eerdere bijdragen hier niet blijven hangen.

Maar natuurlijk kan dat ook een verklaring zijn. Het kan ook toeval zijn. Weet ik veel... Elders las ik hier dat ze groot vallen, dus als de S al valt als een M/L, dan zul je sowieso weinig dames met een slanke bouw er in aantreffen, nietwaar?
Ligt eraan de house shirts vallen weer normaal.

Maar ik ben me bewust van het "volk" wat op de Primark afkomt.

Maar waarom blijf je hier posten terwijl je zo'n hekel aan die winkel hebt? Ik ben ook geen fan van de kwaliteit en wou alleen de Harry Potter shirtjes hebben. Maar andere mensen vinden om verschillende redenen de Primark wel prima.
pi_142287783
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Ligt eraan de house shirts vallen weer normaal.
Ik doelde ook op dat ik gelezen had dat die potter-shirts groot uit zouden vallen.

quote:
Maar ik ben me bewust van het "volk" wat op de Primark afkomt.
Het valt mij in Eindhoven dan weer niet op dat ze gemiddeld genomen erg dik zijn, het viel mij echt specifiek daar op tav die potter shirtjes. Gewoon een observatie.

quote:
Maar waarom blijf je hier posten terwijl je zo'n hekel aan die winkel hebt? Ik ben ook geen fan van de kwaliteit en wou alleen de Harry Potter shirtjes hebben. Maar andere mensen vinden om verschillende redenen de Primark wel prima.
Via MyAT meestal en nu gewoon omdat ik het zag en ik dacht, kom laat ik het eens posten, wie weet heeft iemand er wat aan.

Verder heb ik mijn mening en deel ik die graag in de hoop dat deze vorm van moderne slavernij (die veel verder gaat dan de ouderwetse vorm van slavernij waar we nu van denken "dat we ooit hiertoe in staat zijn geweest") ooit zal worden uitgeroeid.

Daar zullen vast mensen zich aan storen, maar ik stoor mij dan weer aan uitbuiting. En zo hebben we allemaal wat om over te klagen. ;)
pi_142321407
Hoe kan je een riem eigenlijk passen? Want in de winkel kan ik hem wel omdoen, alleen niet dichtmaken want daar zit de aankoopvergrendeling... Eenmaal thuis blijkt ie net een extra gaatje nodig te hebben, maar ja alles is er al af, anders kan je dat niet weten. En om nou zo'n gaatjestang van 20 euro voor een riem van 2 euro te kopen... :') En met een schaar zelf een gaatje bijprikken werkt bij mij nooit, want of te groot of te klein.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:33:48 #88
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_142321489
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:31 schreef Deezertje het volgende:
Hoe kan je een riem eigenlijk passen? Want in de winkel kan ik hem wel omdoen, alleen niet dichtmaken want daar zit de aankoopvergrendeling... Eenmaal thuis blijkt ie net een extra gaatje nodig te hebben, maar ja alles is er al af, anders kan je dat niet weten. En om nou zo'n gaatjestang van 20 euro voor een riem van 2 euro te kopen... :') En met een schaar zelf een gaatje bijprikken werkt bij mij nooit, want of te groot of te klein.
bij de schoenmaker of hakkenbar kunnen ze er gratis of voor heel weinig n gaatje bij maken voor je ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_142322042
Een riem heeft een maat. Zorg dat je jouw maat weet en de kans dat je mis grijpt is eigenlijk best wel klein.
pi_143480311
Even een kleine schop omhoog.

Is er iemand deze een dezer dagen nog bij Primark komt en eventueel een
Primark City Bag (zwart) voor mij wil meenemen?

Kosten worden uiteraard vergoed!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  † In Memoriam † zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:54:36 #91
37843 lady-wrb
kortaf
pi_143480646
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:43 schreef Miam het volgende:
Even een kleine schop omhoog.

Is er iemand deze een dezer dagen nog bij Primark komt en eventueel een
Primark City Bag (zwart) voor mij wil meenemen?

Kosten worden uiteraard vergoed!
hoe ziet dat eruit?
en hebben ze die bij elke vestiging?
pi_143480931
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:54 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hoe ziet dat eruit?
en hebben ze die bij elke vestiging?

Tas is zwart van kleur en heeft 2 dubbele ritsen. in het midden een vak zonder rits maar met een magnetisch drukknoopje. ritsen en knoopjes zijn goudkleurig. De tas is niet groot, formaatje small en kan zowel als handtas worden gebruikt als schoudertas.

De tas is in ieder geval te verkrijgen in vestiging Almere..
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  † In Memoriam † zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:05:19 #93
37843 lady-wrb
kortaf
pi_143480965
daar kom ik nooit :) denk je dat ze hem ook in zaandam hebben? daar wil ik best even voor je kijken als ik in de buurt ben
pi_143481082
Geen idee!

Zijn de collecties verschillend per vestiging?
Ben alleen bekend met vestiging Almere..

Als je eens in de buurt bent, graag! hartelijk dank!
pi_143481473
Dat had ik twee uur geleden moeten weten
pi_143482170
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 16:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat had ik twee uur geleden moeten weten
Neeeeeeeeeeeeeeeee. ;( ;)

Als ik nou zelf in de buurt woonde.. maar nee. ik moet er anderhalf uur voor treinen..
pi_143494510
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 16:53 schreef Miam het volgende:

[..]

Neeeeeeeeeeeeeeeee. ;( ;)

Als ik nou zelf in de buurt woonde.. maar nee. ik moet er anderhalf uur voor treinen..
Ik zal het hier in de gaten houden mocht er nog niemand gekeken hebben ga ik binnenkort even kijken. Moet binnenkort ergens toch naar de boekenwinkel.
pi_143501261
Many thanks!
pi_143501985
Over 2 weken heb ik vakantie, mocht je m dan nog niet hebben wil ik wel even voor je kijken in Zoetermeer en/of Rotterdam....
pi_143502231
Eigenlijk wel raar dat primark geen online store heeft...

(Overigens zou ik hoe dan ook bij zo'n everyday tas adviseren om kwaliteit te kopen, dat is onder de streep goedkoper en het ziet er beter uit)
pi_143502939
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 09:45 schreef soapie het volgende:
Over 2 weken heb ik vakantie, mocht je m dan nog niet hebben wil ik wel even voor je kijken in Zoetermeer en/of Rotterdam....
Geweldig!

Ik laat het weten.
pi_143502998
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 10:06 schreef DS4 het volgende:
Eigenlijk wel raar dat primark geen online store heeft...

(Overigens zou ik hoe dan ook bij zo'n everyday tas adviseren om kwaliteit te kopen, dat is onder de streep goedkoper en het ziet er beter uit)
Ik heb de Zara city bag die uiteraard van betere kwaliteit is,
echter, ben ik daar erg zuinig op en gebruik ik sporadisch.

De primark dupe ziet er erg goed uit en is ideaal voor iedere dag.
pi_143504525
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 11:00 schreef Miam het volgende:

[..]

Ik heb de Zara city bag die uiteraard van betere kwaliteit is,
echter, ben ik daar erg zuinig op en gebruik ik sporadisch.

De primark dupe ziet er erg goed uit en is ideaal voor iedere dag.
Ik moest even googlen en begrijp inmiddels dat de primark een ripoff is van de zara.

Er vanuit gaande dat de zara een kwalitatief goede tas levert moet je deze probleemloos iedere dag kunnen gebruiken. Dus waarom dan een ripoff kopen om die vervolgens te gebruiken? Dan heb je de mooie variant in de kast liggen... waar je een tas toch niet voor koopt...

Mijn vrouw gebruikt haar iederedagtas zonder angst en die kan daar (uiteraard zou ik willen zeggen) gewoon tegen. Ik zou haar echt voor gek verklaren als ze zoveel geld uitgeeft aan een iederedagtas en die vervolgens maar in de kast laat liggen, om vervolgens met een namaakvariant (lord knows, daar zijn er meer van dan de originele) rond te gaan lopen. Het in de kast laten liggen voor gelegenheden doe je bij de bijzondere tassen die kwetsbaar zijn, maar op basis van hun bijzondere uitstraling gekocht zijn. En ook daar kun je je vraagtekens bij zetten hoor... ;)

Ook maar een mening uiteraard, maar mijn advies blijft: ga die zara gewoon gebruiken... Loop je er iedere dag beter bij EN je bespaart geld!
pi_143506000
Omdat ik de tas ook gebruik in m'n werk. Vind het zonde om dan de Zara te gebruiken. Bovendien vind ik het extra leuk om een wat duurdere tas voor speciale gelegenheden te gebruiken :) laat mij een pietlut zijn, voor mij werkt het :)
pi_143506193
Gisterochtend naar de Primark geweest. Ze hadden best veel leuke topjes. O+ Dus ik ben blij. En veel basic hempjes, die zijn in ieder geval fijn lang bij de Primark. O+

pi_143506769
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:58 schreef Miam het volgende:
Omdat ik de tas ook gebruik in m'n werk. Vind het zonde om dan de Zara te gebruiken. Bovendien vind ik het extra leuk om een wat duurdere tas voor speciale gelegenheden te gebruiken :) laat mij een pietlut zijn, voor mij werkt het :)
Natuurlijk moet je het zelf weten, maar dan begrijp ik niet helemaal waarom je voor die speciale gelegenheden niet een minder 'iederedag' model hebt gekocht...
pi_143506941
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:04 schreef Myraela het volgende:
Gisterochtend naar de Primark geweest. Ze hadden best veel leuke topjes. O+ Dus ik ben blij. En veel basic hempjes, die zijn in ieder geval fijn lang bij de Primark. O+

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Die tekst vraagt gewoon om een parodie...
pi_143507207
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je het zelf weten, maar dan begrijp ik niet helemaal waarom je voor die speciale gelegenheden niet een minder 'iederedag' model hebt gekocht...
omdat ik de tas mooi vind :) mooier dan de gemiddelde tassen die ik tegenkom bij o.a H&M, Dolcis enz. Ik heb de tas overigens met eigen ogen gezien en aangeraakt omdat een familielid deze al in bezit had. Ik ben er verliefd op en wil'm gewoon hebben :)
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:03:09 #109
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_143508240
Ben het zowaar eens met ds4 wat betreft de tas
pi_143511219
Dat kan uiteraard. Ik respecteer ieders mening.
  zondag 17 augustus 2014 @ 15:30:25 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_143511541
Dat is ook zo.
Ben zelf aan het 'sparen' voor een cowboysbag. Duur, maar wel kwaliteit die als het goed is jaren mee gaat.
pi_143514088
Heb ik 2 van. De grote donkerbruine en een zwart exemplaar in small. Beide heb ik in de verkoop :)
pi_143558950
Morgen opent de Primark in Enschede!

quote:
Grote verkeersdrukte verwacht rondom opening Primark Enschede

ENSCHEDE - De opening van de Primark zal dinsdag veel extra auto's en voetgangers opleveren in de binnenstad van Enschede.

De Primark is in overleg met de gemeente om dat allemaal in goede banen te leiden. De winkel neemt ook zelf maatregelen, met extra gastheren. De toegang naar de ingang wordt met dranghekken gereguleerd.

Zaterdag
Komende zaterdag kan het mogelijk wel problematisch worden. In de stad is het dan al druk en de toestroom van extra auto’s kan voor problemen zorgen. Een woordvoerder van de gemeente zegt dat wordt overwogen om het parkeerterrein van sportcomplex Diekman onder de aandacht te brengen. Bezoekers aan het centrum (en de Primark) kunnen dan met de (reguliere) bus naar het centrum.

Maatregelen
De gemeente laat weten eigenlijk geen idee te hebben hoeveel mensen er zaterdag op de winkel afkomen. „We houden de verkeersstroom goed in de gaten en nemen maatregelen als dat nodig is.” De politie heeft geen plannen voor extra inzet van personeel.

In het voormalige pand van de Bijenkorf wordt momenteel de laatste hand gelegd aan de verbouwing.

http://www.tubantia.nl/re(...)k-enschede-1.4493455

dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:41:54 #114
12621 tcr
*nix 4ever
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:28:17 #115
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_143582073
Een kwartier vóór de opening:

Een kwartier ná de opening. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_143582117
Hahaha ze staan al sinds half 9 (of nog eerder zelfs) voor de deur. Hij gaat om 11 uur open..... :') :') :')
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:59:46 #117
12621 tcr
*nix 4ever
pi_143583867
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 09:30 schreef soapie het volgende:
Hahaha ze staan al sinds half 9 (of nog eerder zelfs) voor de deur. Hij gaat om 11 uur open..... :') :') :')
Als die mensen nou gewoon die paar uur gewerkt zouden hebben en vervolgens naar de H&M gegaan waren hadden ze een productievere dag gehad, betere en mooiere kleding, gewoon gekocht in een rustige winkel (op de dag dat primark opent is H&M even rustig), waar je gewoon een pashokje te beschikking hebt en nog wat geld over.

Domme schapen.
pi_143584165
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als die mensen nou gewoon die paar uur gewerkt zouden hebben en vervolgens naar de H&M gegaan waren hadden ze een productievere dag gehad, betere en mooiere kleding, gewoon gekocht in een rustige winkel (op de dag dat primark opent is H&M even rustig), waar je gewoon een pashokje te beschikking hebt en nog wat geld over.

Domme schapen.
Ach heb je hem ook weer, we weten nou wel dat jij wat tegen de Primark hebt!!!
pi_143584284
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:17 schreef soapie het volgende:

Ach heb je hem ook weer, we weten nou wel dat jij wat tegen de Primark hebt!!!
Ik zou hetzelfde zeggen ten aanzien van idioten die bij een nieuw te openen Louis Vuitton winkel in de rij gaan liggen voor producten die je een paar dagen later met een normale wachtrij kan kopen.

Het is gewoon dom schaapgedrag en jij vindt dat gelet op jouw post zelf ook. Waarom ik dat niet zou mogen zeggen en jij wel ontgaat mij ten ene male.
pi_143584341
Ik vind je ook zwakzinnig als je naar de opening van de Primark gaat. :') Het is normaal al achterlijk druk, waarom op zo'n dag gaan.
pi_143584504
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zou hetzelfde zeggen ten aanzien van idioten die bij een nieuw te openen Louis Vuitton winkel in de rij gaan liggen voor producten die je een paar dagen later met een normale wachtrij kan kopen.

Het is gewoon dom schaapgedrag en jij vindt dat gelet op jouw post zelf ook. Waarom ik dat niet zou mogen zeggen en jij wel ontgaat mij ten ene male.
Omdat jij gelijk weer even erbij moet melden dat je beter naar de H&M kan gaan...
pi_143584892
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:29 schreef soapie het volgende:

Omdat jij gelijk weer even erbij moet melden dat je beter naar de H&M kan gaan...
Omdat het daar rustig is ja.

Ik ben ook allesbehalve fan van H&M. Het is niet zo bagger als primark, maar verder... boogje!
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:49:56 #124
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_143585154
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:38 schreef Miam het volgende:
Heb ik 2 van. De grote donkerbruine en een zwart exemplaar in small. Beide heb ik in de verkoop :)
Ik weet niet of dit een (verkapt ) aanbod is, maar ik ga een nieuwe kopen.
Toch bedankt
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:54:10 #125
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_143585307
Naar de opening gaan is echt dom ja, snap het ook niet want je weet dat het sowieso gigantisch druk zal zijn maar er zijn geen speciale openingskortingen of wat dan ook.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:54:33 #126
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_143585317
Ik vindt het heerlijk om op een drukke dag naar de Primark te gaan.
De pashokjes zijn voor mannen en vrouwen gescheiden.
Dus ik loop als man eerst een rij van zeker 30 vrouwen voorbij en ben dan direct aan de beurt. :)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:09:53 #127
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_143585841
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Denken dat dure kleding uit een andere fabriek komt, waar de omstandigheden beter zijn :`)

http://derekenkamer.kro.n(...)everingen/28-11-2013
pi_143587219
Tering :') ik wacht nog wel een paar dagen. Basic tshirtjes van de Primark zitten fijn. <3.
pi_143591993
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:09 schreef gewoonmeppen het volgende:

Denken dat dure kleding uit een andere fabriek komt, waar de omstandigheden beter zijn :`)

Nog afgezien van het feit dat jeans niet meteen representatief is, zijn mijn jeans niet geproduceerd in China. Niet één.

Mijn kleding komt derhalve nadrukkelijk niet uit dezelfde fabriek als die bagger van primark. En al was dat zo: zelfs dan heb je verschillende kwaliteitsopties. Ook in China kunnen ze mooie kleding maken uiteraard.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:28:40 #130
242120 Danielle83
Don&#8217;t dream it, be i
pi_143593131
Weet iemand toevallig wanneer Primark Zuidplein opengaat? (In Rotterdam)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:29:45 #131
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_143593173
DS4 zijn posts hier net wat teruggelezen, tering zeg :')
Als de Primark je niet bevalt ga dan lekker ergens anders posten :')
Doet me echt heel erg denken aan iPhone vs Android-discussies, de ene staat toch niet open voor de ander zijn mening maar toch maar de ander blijven irriteren :')
pi_143594095
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:29 schreef MacorgaZ het volgende:
Doet me echt heel erg denken aan iPhone vs Android-discussies, de ene staat toch niet open voor de ander zijn mening maar toch maar de ander blijven irriteren :')
Je zou denken dat het woord discussieforum weinig ruimte laat voor misvatting, maar kennelijk ligt dat genuanceerder.
pi_143596950
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je zou denken dat het woord discussieforum weinig ruimte laat voor misvatting, maar kennelijk ligt dat genuanceerder.
Ik wist niet dat dit een discussieforum was. Of is dat hetzelfde als een gewoon forum? :+

Ik bedoel, bij mijn weten is LIF vooral vraag&antwoord en ervaringen uitwisselen. Echt diepgaande discussies verwacht ik meer in het wetenschapshoekje ofzoiets...
pi_143597363
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:21 schreef altootje86 het volgende:

Ik wist niet dat dit een discussieforum was. Of is dat hetzelfde als een gewoon forum? :+

Ik bedoel, bij mijn weten is LIF vooral vraag&antwoord en ervaringen uitwisselen. Echt diepgaande discussies verwacht ik meer in het wetenschapshoekje ofzoiets...
Het is echt niet alleen beperkt tot wetenschap hoor...

Natuurlijk is niet ieder onderwerp even geschikt voor discussies, maar ieder onderwerp is er vatbaar voor. Dit is geen fanpage, maar gewoon een draadje over primark en dan kom je voorstanders tegen, maar ook tegenstanders.

Sowieso ben je op het internet beter af als je tegen andere meningen kan.

Daar komt nog bij dat ik mijn inhoudelijke kritiek op primark weken geleden hier poneerde en dan is iedere referentie daaraan in de zin van 'daar moeten we het hier niet over hebben' een beetje contraproductief. ;)
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:47:36 #135
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_143597730
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:29 schreef MacorgaZ het volgende:
Nee hoor, dit is geen fantopic. Kritiek mag ook gewoon, al is een constante herhaling van dezelfde stellinkjes misschien wel weer wat mager. :)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:21:28 #136
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_143598633
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:47 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nee hoor, dit is geen fantopic. Kritiek mag ook gewoon, al is een constante herhaling van dezelfde stellinkjes misschien wel weer wat mager. :)
Het is misschien geen fantopic, maar wel een topic dat is ontstaan omdat er mensen zijn die het graag kopen. Net zoals het Esprit topic, het H&M topic, het abercrombie@fitch topic en alle andere topics die er over kledingwinkels en ketens zijn.
pi_143599503
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:21 schreef amaranta het volgende:

Het is misschien geen fantopic, maar wel een topic dat is ontstaan omdat er mensen zijn die het graag kopen. Net zoals het Esprit topic, het H&M topic, het abercrombie@fitch topic en alle andere topics die er over kledingwinkels en ketens zijn.
Open hier een draadje over Louis Vuitton en je krijgt meer haters dan liefhebbers langs. En so what?

Primark heeft een naam als zijnde echt een van de meest extreme uitbuiters. Niet voor niets werden er in Eindhoven in de raad vragen gesteld over de wenselijkheid van een primark in de stad (wat zinloos en voor de buhne was, maar dat gebeurt een H&M niet).

Vergl. het met Aldi. Een draadje over Aldi gaat ook steevast wel even over de schofterigheid van dat bedrijf.

Het is verder maar internet.
pi_143618522
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:09 schreef gewoonmeppen het volgende:

[..]

Designproducten van bijvoorbeeld LV worden inderdaad nog authentiek in een atelier gemaakt. Maar goed, daar betaal je dan ook voor.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 20 augustus 2014 @ 08:48:46 #139
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_143619395
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 06:00 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Designproducten van bijvoorbeeld LV worden inderdaad nog authentiek in een atelier gemaakt. Maar goed, daar betaal je dan ook voor.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, ik generaliseer uiteraard.
Waar het om gaat is dat veel merkkleding ook gemaakt wordt in de lagelonenlanden, waar de omstandigheden niet veel beter zijn.
Er wordt ook geroepen dat er alleen rotzooi gemaakt wordt in China, maar de iPhone en vrijwel de meeste andere producten komen daar ook gewoon vandaan.
De Primark neemt nu eenmaal genoegen met een minimale winst margé, dat is de reden van de lage prijzen.
pi_143620150
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:49 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit een (verkapt ) aanbod is, maar ik ga een nieuwe kopen.
Toch bedankt
Nee dat niet.
Ik duidde meer op het feit dat de tassen enorm zwaar zijn, maar dat mag je
verwachten van leren tassen. :)
pi_143620255
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:48 schreef gewoonmeppen het volgende:

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, ik generaliseer uiteraard.
Waar het om gaat is dat veel merkkleding ook gemaakt wordt in de lagelonenlanden, waar de omstandigheden niet veel beter zijn.
Dan heb je het iha over mainstream merken, als Levi's, Hilfiger, enz. Al gebruiken die wel hogere standaarden hoor.

quote:
Er wordt ook geroepen dat er alleen rotzooi gemaakt wordt in China, maar de iPhone en vrijwel de meeste andere producten komen daar ook gewoon vandaan.
Ik weet niet wie dat roept, maar hier iig niemand.

quote:
De Primark neemt nu eenmaal genoegen met een minimale winst margé, dat is de reden van de lage prijzen.
Nee. De reden is primair uitbuiting icm produceren tegen de laagst mogelijke kwaliteit en het uitknijpen van leveranciers middels aanmerkelijke marktmacht.

Primark zal nog steeds een aardige marge draaien op de kleding, anders kan men nog steeds geen winst maken. Op 5 miljard omzet maakt men ruim 600 mio winst. Dat zijn hele nette cijfers!
  woensdag 20 augustus 2014 @ 09:55:09 #142
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_143620531
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Primark zal nog steeds een aardige marge draaien op de kleding, anders kan men nog steeds geen winst maken. Op 5 miljard omzet maakt men ruim 600 mio winst. Dat zijn hele nette cijfers!
Filmpje van de Rekenkamer wel gezien?
pi_143620609
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:55 schreef gewoonmeppen het volgende:

Filmpje van de Rekenkamer wel gezien?
Nee. Ik hou niet zo van mensen die argumenteren dmv het posten van een filmpje van godweetikhoelang waar ik dan zelf hun argumenten in moet gaan zoeken.

Maar als je daar iets relevants in aan hebt getroffen kun je dat natuurlijk hier gewoon neer zetten en als je erbij zet rond welke tijd in het filmpje e.e.a. staat ben ik ook best bereid om dat dan te bekijken. Alles in het redelijke zegmaar.

Ik verwijs ook niet simpelweg naar "de winstcijfers", maar ben gewoon specifiek.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:17:47 #144
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_143620984
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. Ik hou niet zo van mensen die argumenteren dmv het posten van een filmpje van godweetikhoelang waar ik dan zelf hun argumenten in moet gaan zoeken.

Maar als je daar iets relevants in aan hebt getroffen kun je dat natuurlijk hier gewoon neer zetten en als je erbij zet rond welke tijd in het filmpje e.e.a. staat ben ik ook best bereid om dat dan te bekijken. Alles in het redelijke zegmaar.

Ik verwijs ook niet simpelweg naar "de winstcijfers", maar ben gewoon specifiek.
De productiekosten van een spijkerbroek was 6 euro, dat is dus nog niet de verkoopprijs aan de Primark, die zal nog iets hoger liggen.
Dan heb je nog de vervoerskosten en invoerrechten, etc.
Die broek wordt door de Primark in Nederland verkocht voor 8 euro!

De duurste spijkerbroeken kosten 12 euro om te maken en worden hier verkocht voor bedragen boven de 200 euro!
pi_143621180
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:17 schreef gewoonmeppen het volgende:

De productiekosten van een spijkerbroek was 6 euro, dat is dus nog niet de verkoopprijs aan de Primark, die zal nog iets hoger liggen.
Dan heb je nog de vervoerskosten en invoerrechten, etc.
Die broek wordt door de Primark in Nederland verkocht voor 8 euro!
Wil jij nu beweren dat Primark op spijkerbroeken verlies draait? Want dat staat hier... Ex BTW betaal je 6,60 euro voor zo'n broek, dus dat zou betekenen dat incl. douanerechten (en nog ex shipping, waar ook nog douanerechten over betaald moeten worden), de kostprijs aldaar hoger is dan de verkoopprijs hier.

Nou... nee.

(kortom: Primark produceert dus ver onder de normale productieprijs van China... ergo: zeer zware uitbuiting ligt hier aan ten grondslag)

quote:
De duurste spijkerbroeken kosten 12 euro om te maken en worden hier verkocht voor bedragen boven de 200 euro!
Blijf jij nou maar denken dat alle spijkerbroeken daar gemaakt worden omdat het op TV is geweest. Het is dus niet zo. De spijkerbroeken die ik koop worden daar in ieder geval niet geproduceerd.

Je kan prima bewezen eerlijk geproduceerde jeans kopen. Nudie Jeans b.v. Die haalt een A label op rank a brand, laat de jeans vooral in Italië produceren (en is daar volledig open over, anders krijg je meteen een onvoldoende daar). Geen idee wat ze kosten en of ze verder de moeite waard zijn, ik heb ze niet, maar toch. Het kan. Makkelijk.
pi_143622556
Vaak genoeg dingen hier van 14 voor 6 euro en week later voor 3 euro.. Hebben ze op die 14 genoeg winst gemaakt hoor als je meteen zou kopen. Zelfs bij de primark wacht ik voortaan op afprijzing.
pi_143622797
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:28 schreef Deezertje het volgende:
Vaak genoeg dingen hier van 14 voor 6 euro en week later voor 3 euro.. Hebben ze op die 14 genoeg winst gemaakt hoor als je meteen zou kopen. Zelfs bij de primark wacht ik voortaan op afprijzing.
Als men het structureel van 14, voor 6, voor 3 euro verkoopt, dan mag je er gevoeglijk vanuit gaan dat de inkoopprijs van de winkel zelf niet boven de 3 euro ligt. Dan nog staat er een min bij de laatste artikelen (immers, de winkel en personeel kost ook nog geld), maar onder de kostprijs... dan kun je het beter weer doorverkopen aan een opkoper die het weer kan verhandelen via andere kanalen, dus dat gaat men niet op aanzienlijke schaal doen. Hoogstens eens een los artikeltje hier of daar.

Die 8 euro is (kennelijk) de normale prijs en niet de afgeprijsde variant.
pi_143633051
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wil jij nu beweren dat Primark op spijkerbroeken verlies draait? Want dat staat hier... Ex BTW betaal je 6,60 euro voor zo'n broek, dus dat zou betekenen dat incl. douanerechten (en nog ex shipping, waar ook nog douanerechten over betaald moeten worden), de kostprijs aldaar hoger is dan de verkoopprijs hier.

Nou... nee.

(kortom: Primark produceert dus ver onder de normale productieprijs van China... ergo: zeer zware uitbuiting ligt hier aan ten grondslag)

[..]

Blijf jij nou maar denken dat alle spijkerbroeken daar gemaakt worden omdat het op TV is geweest. Het is dus niet zo. De spijkerbroeken die ik koop worden daar in ieder geval niet geproduceerd.

Je kan prima bewezen eerlijk geproduceerde jeans kopen. Nudie Jeans b.v. Die haalt een A label op rank a brand, laat de jeans vooral in Italië produceren (en is daar volledig open over, anders krijg je meteen een onvoldoende daar). Geen idee wat ze kosten en of ze verder de moeite waard zijn, ik heb ze niet, maar toch. Het kan. Makkelijk.
Je weet dat er bedrijven zijn die wél producten onder de calc-prijs verkopen om het lage prijs beleid op pijl te houden?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_143633236
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:28 schreef Bartjebart het volgende:

Je weet dat er bedrijven zijn die wél producten onder de calc-prijs verkopen om het lage prijs beleid op pijl te houden?
Lees nog eens GOED wat ik allemaal schreef.
pi_143633985
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wees nou eens een wat minder PEDANT en reageer eens normaal :).

Ik reageerde op het stukje waarin je concludeerde dat Primark onder de productieprijs produceert en daarmee zwaar (!) uitbuit, wat niet per definitie zo hoeft te zijn. En daar reageerde ik op door te zeggen dat er wel meer bedrijven zijn die onder een calc-prijs (de prijs zonder BTW en zonder winst marge) verkopen.
Wat dus betekent dat er meer bedrijven producten met verlies verkopen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_143634055
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je doet mij trouwens denken aan een Jehova's Getuige.
Extreem overtuigd van zijn eigen verhaal, niet openstaand voor input van anderen (want je hebt volgens jouw eigen visie toch gelijk), vindt altijd wel een mogelijkheid voor een voet tussen de deur om opnieuw met hetzelfde standaard verhaal te komen om te proberen anderen te overtuigen van zijn gelijk en eigenlijk is (bijna) niemand blij met de (wijze van) aanwezigheid van die persoon, wat hem/haar overigens ook weer niks uit maakt.
pi_143634129
Vandaag trouwens een recordbezoek aan de primark: 7 minuten, en zonder wat te kopen de deur uit. Ze hadden nog steeds dezelfde meuk als eerder deze zomer en alles wat afgeprijsd was, was ook echt zo lelijk dat 't daar al weken blijft hangen... Ze hadden wel nieuwe winterjassen, maar als je primark prijzen gewend bent, is zelfs 25 euro voor een wat zware jas al te duur :') Mijn dunne zomerjas van 13 euro heb ik pas paar keer aangehad, maar je kan echt zien dat het niet veel soeps is. Mijn andere jas van 30 euro van een andere winkel, doet het al bijna twee jaar goed zonder slijtage...
  † In Memoriam † woensdag 20 augustus 2014 @ 17:52:27 #153
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_143636044
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:27 schreef DS4 het volgende:
Je kan prima bewezen eerlijk geproduceerde jeans kopen. Nudie Jeans b.v. Die haalt een A label op rank a brand, laat de jeans vooral in Italië produceren (en is daar volledig open over, anders krijg je meteen een onvoldoende daar).
Nergens om, maar sinds wanneer is Italië het braafste jongetje van de klas? :o
  † In Memoriam † woensdag 20 augustus 2014 @ 17:55:26 #154
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_143636136
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:53 schreef Deezertje het volgende:
Vandaag trouwens een recordbezoek aan de primark: 7 minuten, en zonder wat te kopen de deur uit.
Zo'n hit-and-run check zonder wat te kopen kan ik in 2 minuten doen. :7
pi_143636639
quote:
99s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:55 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Zo'n hit-and-run check zonder wat te kopen kan ik in 2 minuten doen. :7
Ben man he :p waarom lopen er altijd zoveel meiden op de herenafdeling te shoppen? Kleren kopen voor vriendlief? Zou ik wel erg vinden hoor, dat je vriendin bepaald wat je draagt :P
  woensdag 20 augustus 2014 @ 18:13:52 #156
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_143636724
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:10 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ben man he :p waarom lopen er altijd zoveel meiden op de herenafdeling te shoppen? Kleren kopen voor vriendlief? Zou ik wel erg vinden hoor, dat je vriendin bepaald wat je draagt :P
Misschien is het in plaats van bepalen ook gewoon luiheid, lekker je vriendin kleren laten kopen zodat het je zelf geen tijd kost *)
pi_143636757
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:10 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ach wat basis dingen zoals simpele jeans/tshirts/ondergoed kan toch wel?
  † In Memoriam † woensdag 20 augustus 2014 @ 18:18:05 #158
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_143636878
* Cynix ® koopt altijd zijn eigen kleding. Alleen niet bij Primark. Dus eigenlijk off topic. :@
pi_143636946
quote:
99s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:18 schreef Cynix ® het volgende:
* Cynix ® koopt altijd zijn eigen kleding. Alleen niet bij Primark. Dus eigenlijk off topic. :@
Iemand zou het ook niet voor mij moeten doen hoor ;)
Hoewel soms wat dingen als sokken nog wel kan. Maar de rest koop ik graag zelf ;)
pi_143637677
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 09:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hullie doen het ook is geen argument.

En de ophef over die omstandigheden verandert in the long run weldegelijk iets. Misschien denk jij nu "wat een enorme zeiklul is die DS4". Mag. Maar een ander gaat er wellicht wel over nadenken en beseffen dat het echt zeer asociaal is om mee te doen met dit soort uitbuiting. En als die groep groeit (en die groeit!) kom je straks vanzelf in de situatie dat mensen die bij de Primark kopen een beetje met de nek aangekeken worden.

Of, meer waarschijnlijk... dat Primark c.s. hun beleid bij gaan stellen omdat ze anders hun waar niet meer kwijt kunnen.

De eerste mensen die iets zeiden van roken in openbare gelegenheden waren ook zeikerds volgens rokers. Zie eens waar dat gezeik toe heeft geleid. En echt... dit is veel belangrijker dan in die stinkrook te moeten verblijven. Dit gaat gewoon om elementaire mensenrechten.
Mooi gezegd.
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_143637823
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:49 schreef Bartjebart het volgende:

Wees nou eens een wat minder PEDANT en reageer eens normaal :).

Ik reageerde op het stukje waarin je concludeerde dat Primark onder de productieprijs produceert en daarmee zwaar (!) uitbuit, wat niet per definitie zo hoeft te zijn. En daar reageerde ik op door te zeggen dat er wel meer bedrijven zijn die onder een calc-prijs (de prijs zonder BTW en zonder winst marge) verkopen.
Wat dus betekent dat er meer bedrijven producten met verlies verkopen.
Kennelijk ontgaat jou dat ik de mogelijkheid daartoe benoemde, maar aangaf dat dat nimmer structureel kan zijn.
pi_143637851
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:51 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je doet mij trouwens denken aan een Jehova's Getuige.
Extreem overtuigd van zijn eigen verhaal, niet openstaand voor input van anderen (want je hebt volgens jouw eigen visie toch gelijk), vindt altijd wel een mogelijkheid voor een voet tussen de deur om opnieuw met hetzelfde standaard verhaal te komen om te proberen anderen te overtuigen van zijn gelijk en eigenlijk is (bijna) niemand blij met de (wijze van) aanwezigheid van die persoon, wat hem/haar overigens ook weer niks uit maakt.
En jij doet mij met deze post denken aan iemand die geen inhoudelijke argumenten meer heeft.
pi_143637964
quote:
99s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:52 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nergens om, maar sinds wanneer is Italië het braafste jongetje van de klas? :o
Er werd beweerd dat het in dezelfde fabriek werd geproduceerd en aangezien die fabriek in China staat is de Italiaanse fabriek niet dezelfde.

Verder ga ik er voorshands vanuit dat rank a brand niet zo maar een A label afgeeft.
pi_143638046
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:41 schreef tetouaribo het volgende:

[..]

Mooi gezegd.
Dank.
pi_143639010
Blablabla
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:09:58 #166
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_143668417
Quad-post, lekker hoor 14.gif

Ik fietste net trouwens langs de nieuwe Primark Enschede en er stond gewoon nu om 16.00 donderdagmiddag (oke, vanavond wel koopavond) een dikke rij voor de ingang met personeel om mensen in groepjes naar binnen te laten :')
pi_143671301
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:09 schreef MacorgaZ het volgende:
Quad-post, lekker hoor [ afbeelding ]

Ik fietste net trouwens langs de nieuwe Primark Enschede en er stond gewoon nu om 16.00 donderdagmiddag (oke, vanavond wel koopavond) een dikke rij voor de ingang met personeel om mensen in groepjes naar binnen te laten :')
Ik zag het ook ja. :') Opzich wel goed, want dan is het binnen niet te druk - maar het ziet er zo stom uit. Die rij bij de hoofdingang gaat helemaal t hoekje om richting de bushalte.
pi_143671894
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:39 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ik zag het ook ja. :') Opzich wel goed, want dan is het binnen niet te druk - maar het ziet er zo stom uit. Die rij bij de hoofdingang gaat helemaal t hoekje om richting de bushalte.
Ohw da's best wel een eind.. Mij daar voorlopig niet gezien, mij nog te druk.
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:43:46 #169
37843 lady-wrb
kortaf
pi_143703838
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 16:03 schreef Miam het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Tas is zwart van kleur en heeft 2 dubbele ritsen. in het midden een vak zonder rits maar met een magnetisch drukknoopje. ritsen en knoopjes zijn goudkleurig. De tas is niet groot, formaatje small en kan zowel als handtas worden gebruikt als schoudertas.

De tas is in ieder geval te verkrijgen in vestiging Almere..
ja hoi! had je die tas al?
ik heb er nu twee keer mee in mijn handen gestaan en twee keer teruggehangen
klopt het dat die tas 15 euro kost?
heb je hem zelf al eens in het echt gezien of is het puur van het plaatje?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:49:28 #170
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_143704050
Gisteren 2 nagellakjes gescoord, die meuk ruikt gewoon bijna lekker :D
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_143710388
Weet iemand of ze die Harry potter shirts nog hebben
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:29:37 #172
37843 lady-wrb
kortaf
pi_143711807
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:48 schreef bitowner het volgende:
ik denk het niet. ik heb ze vandaag niet gezien (in zaandam)
pi_143712624
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:48 schreef bitowner het volgende:
Eindhoven liggen ze ook niet meer
pi_143769369
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 14:43 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ja hoi! had je die tas al?
ik heb er nu twee keer mee in mijn handen gestaan en twee keer teruggehangen
klopt het dat die tas 15 euro kost?
heb je hem zelf al eens in het echt gezien of is het puur van het plaatje?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee nog niet. de tas kost 10 Euro overigens.. we zullen het wel niet over dezelfde hebben gok ik zo ;)

Wel wil ik even laten weten dat ik vanochtend bericht heb gehad van iemand in mijn naaste omgeving
die naar de Primark gaat begin september. zij zal de betreffende tas voor me meenemen.
Als ze hem nog hebben uiteraard. Primark wisselt nogal snel van assortiment is de ervaring.

Een ieder die heeft gekeken, bedankt!
pi_143796586
Ik wil op een druilerige maandagochtend nog wel in Enschede binnenlopen maar no fucking way dat ik in de rij ga staan om een winkel in te mogen.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 25 augustus 2014 @ 22:34:20 #176
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_143830416
Ik kijk er van op dat veel mensen er schoenen kopen van 3 of 5 euro. Die schoenen zijn hartstikke slecht voor je voeten, en dat is toch het minste waar je op moet bezuinigen, vind ik. Het zijn amper schoenen te noemen. Ik moet er werkelijk van walgen als ik dat soort schoenen spot. :r
pi_143831306
Ik leende vrijdag iemand z'n schoenen die zij net nieuw gekocht had bij de Primark, liep binnen een uur een blaar op over m'n hele kleine teen en liep die kapot. Inmiddels is het een groot gapend gat.
Voor mij geen Primark schoenen. Ooit.
pi_143831634
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:34 schreef Paksoi het volgende:
Ik kijk er van op dat veel mensen er schoenen kopen van 3 of 5 euro. Die schoenen zijn hartstikke slecht voor je voeten, en dat is toch het minste waar je op moet bezuinigen, vind ik. Het zijn amper schoenen te noemen. Ik moet er werkelijk van walgen als ik dat soort schoenen spot. :r
Deels mee eens. Deze zomer heb ik 5 paar schoenen bij de Primark gehaald voor totaal zo'n 20 euro. Normaal had ik daar amper één paar schoenen van gehad. Op twee rampzalige na lopen ze best lekker en zijn ze nu nog goed. Waaronder een zonder veters, echte instappers. Ideaal om even naar de supermarkt te gaan, je wipt gewoon je voet in de schoen en voila! Maar je moet er echt niet een dag mee shoppen, dan heb je ze gewoon scheef gelopen. Vooral aan de zijkanten zijn ze ruim waardoor je er dus niet erg lekker iets lange afstanden op kan lopen.Verrassend is nog wel dat die grijze sneakers van 3 euro beter lopen dan die van 5 euro of hoger :')

Ik slijt schoenen sowieso erg snel (maandje maximaal), dus ik probeer het niet eens meer om dure schoenen van 60 of meer euro aan te schaffen, want die houden t bij mij ook niet lang uit en dus is 5 euro voor nieuwe schoenen iedere maand prima te doen.

Vandaag overigens de verleiding weerstaan! Afgeprijsde schoenen van 5 euro hadden me niet overtuigd en ook de 'dure' sportschoenen van 15 euro zaten niet lekker genoeg. Sowieso erg lastig te beoordelen, want je mag ze niet passen in een kleedhokje en in de winkel is erg weinig ruimte om te passen op de schoenenafdeling.

En ze zitten vastgebonden en losmaken kan alleen door het draadje door te knippen en daar heb je schaar voor nodig... kan en mag in de winkel niet. Als ik ze thuis pas en kaartjes er dus af zijn mag ik ze niet meer terugbrengen, en dan is 15 euro voor een toch niet zo lekker paar schoenen ineens wel duur.
  maandag 25 augustus 2014 @ 23:02:07 #179
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_143831703
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:54 schreef Lonaa het volgende:
Ik leende vrijdag iemand z'n schoenen die zij net nieuw gekocht had bij de Primark, liep binnen een uur een blaar op over m'n hele kleine teen en liep die kapot. Inmiddels is het een groot gapend gat.
Maar je krijgt 5 voor de prijs van 1
Irene is bae &lt;3
pi_143831750
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:02 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Maar je krijgt 5 voor de prijs van 1
Ja, en 4 dagen een open voet.
  maandag 25 augustus 2014 @ 23:11:20 #181
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_143832139
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:54 schreef Lonaa het volgende:
Kan ik ergens wel om lachen. Mensen denken vaak, ''voor die 3-5 euro kan mij er toch niets mee overkomen..''.
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:00 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Deels mee eens. Deze zomer heb ik 5 paar schoenen bij de Primark gehaald voor totaal zo'n 20 euro. Normaal had ik daar amper één paar schoenen van gehad. Op twee rampzalige na lopen ze best lekker en zijn ze nu nog goed. Waaronder een zonder veters, echte instappers. Ideaal om even naar de supermarkt te gaan, je wipt gewoon je voet in de schoen en voila! Maar je moet er echt niet een dag mee shoppen, dan heb je ze gewoon scheef gelopen. Vooral aan de zijkanten zijn ze ruim waardoor je er dus niet erg lekker iets lange afstanden op kan lopen.Verrassend is nog wel dat die grijze sneakers van 3 euro beter lopen dan die van 5 euro of hoger :')

Ik slijt schoenen sowieso erg snel (maandje maximaal), dus ik probeer het niet eens meer om dure schoenen van 60 of meer euro aan te schaffen, want die houden t bij mij ook niet lang uit en dus is 5 euro voor nieuwe schoenen iedere maand prima te doen.

Vandaag overigens de verleiding weerstaan! Afgeprijsde schoenen van 5 euro hadden me niet overtuigd en ook de 'dure' sportschoenen van 15 euro zaten niet lekker genoeg. Sowieso erg lastig te beoordelen, want je mag ze niet passen in een kleedhokje en in de winkel is erg weinig ruimte om te passen op de schoenenafdeling.

En ze zitten vastgebonden en losmaken kan alleen door het draadje door te knippen en daar heb je schaar voor nodig... kan en mag in de winkel niet. Als ik ze thuis pas en kaartjes er dus af zijn mag ik ze niet meer terugbrengen, en dan is 15 euro voor een toch niet zo lekker paar schoenen ineens wel duur.
Ik neem aan dat je toch wel een degelijk paar schoenen hebt waar je dagelijks op loopt, die wel een normaal voetbed hebben en je voeten ondersteunen? :P Schoenen van 3-5 euro zijn ook niet meer dan gebruikt te worden om even gauw naar de supermarkt te gaan.
pi_143832324
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:11 schreef Paksoi het volgende:

[..]

Kan ik ergens wel om lachen. Mensen denken vaak, ''voor die 3-5 euro kan mij er toch niets mee overkomen..''.

Nou ja, ik had ze iig niet zelf gekocht, dat scheelt. :') Bij gebrek aan schoentjes voor onder dat ene jurkje dat ik perse aanmoest leek dit een goede oplossing. Not so much dus.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:57:43 #183
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_143840377
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:34 schreef Paksoi het volgende:
Jep, goede schoenen zijn belangrijk.
Ik heb zelf een paar van 3 euro en 5 euro gewoon omdat het zo goedkoop was en het wel handig is als snelle instappers, maar toen ik er een half uurtje achter elkaar in ging lopen kon je wel merken dat ze daar niet voor zijn gemaakt, echt duidelijke voetpijn :') ;(
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:57:48 #184
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_143843946
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, en 4 dagen een open voet.
Dus toch maar bij de action kopen?
Irene is bae &lt;3
pi_144359152
Ik heb de tas vandaag zelf gekocht :D hingen nog 5 in totaal.

De nieuwe limited edition tassen waren ook volop verkrijgbaar, erg lelijk overigens.
pi_144359417
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:01 schreef Miam het volgende:
Ik heb de tas vandaag zelf gekocht :D hingen nog 5 in totaal.

De nieuwe limited edition tassen waren ook volop verkrijgbaar, erg lelijk overigens.
Dan is het maar goed dat het een LE is. ;)
  woensdag 10 september 2014 @ 16:50:51 #187
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_144392670
Ik ben vandaag bij de Primark in Enschede geweest. Laatst met koopzondag was ik er ook even doorheen gelopen, maar toen was het er zo bizar druk _O- . Extreme rijen voor de tientallen kassa's, de dolle dagen bij de Bijenkorf waren er niets bij :D.

Vanmorgen was het een stuk rustiger dus ik kon zowaar wat kleding bekijken :P. Volgens mij is het geen denderende kwaliteit... Goedkope stofjes...

En die schoenen leken me al helemaal niks. Hoor ik ook nog twee van die mutsen zeggen: (ze hadden een paar schoenen van 22 euro in hun hand) "maar dan heb je wel kwaliteit!"
:')

Maarrrr uiteraard ben ik niet met lege handen vertrokken, heb voor mijn dochter wat spulletjes gekocht. Die groeit zo hard nu en doet toch niet langer dan 1 seizoen met kleding. 1 spijkerbroek, 2 shirtjes, een pyjama, schattige handschoentjes, een fleece deken met uiltjes O+ en een bijpassende kruik. Voor tezamen 35 euro. Ben heel benieuwd hoe het spul zich houdt.

Bij de kassa was ik trouwens de ENIGE :o:o

/liefdagboek :P
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_144393334
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:50 schreef MaLo het volgende:

Maarrrr uiteraard ben ik niet met lege handen vertrokken, heb voor mijn dochter wat spulletjes gekocht. Die groeit zo hard nu en doet toch niet langer dan 1 seizoen met kleding. 1 spijkerbroek, 2 shirtjes, een pyjama, schattige handschoentjes, een fleece deken met uiltjes O+ en een bijpassende kruik. Voor tezamen 35 euro.
Tsja, het is bizar goedkoop. 35 euro voor die hele bende... dat zijn wij vaak al kwijt voor een spijkerbroekje voor onze dochter... Alleen...

quote:
Ben heel benieuwd hoe het spul zich houdt.
Zoals je zelf al constateerde: kwalitatief niet zo best, dus ondanks dat kinderen snel uit de kleren groeien zul je best dingen hebben die snel in de kliko kunnen. Dat geldt niet alleen voor Primark natuurlijk. Goedkoop en kwalitatief redelijk zie je zelden. Mijn ervaring is dat de Hema daar als een van de weinigen toe in staat is.
  woensdag 10 september 2014 @ 17:20:45 #189
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_144393640
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Tsja, het is bizar goedkoop. 35 euro voor die hele bende... dat zijn wij vaak al kwijt voor een spijkerbroekje voor onze dochter... Alleen...

[..]

Zoals je zelf al constateerde: kwalitatief niet zo best, dus ondanks dat kinderen snel uit de kleren groeien zul je best dingen hebben die snel in de kliko kunnen. Dat geldt niet alleen voor Primark natuurlijk. Goedkoop en kwalitatief redelijk zie je zelden. Mijn ervaring is dat de Hema daar als een van de weinigen toe in staat is.
De meeste kleding van dochter komt van de Hema en de H&M. Ook de H&M kleding redt het altijd totdat ze eruit gegroeid is. We zien het wel :) , heb in de Primark kleding zo op het eerste oog wat minder vertrouwen. Maar als je het niet probeert, weet je het nooit zeker.

Overigens zit de bank hier nu al onder de pluisjes van de fleece deken :') .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_144393727
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:20 schreef MaLo het volgende:

De meeste kleding van dochter komt van de Hema en de H&M. Ook de H&M kleding redt het altijd totdat ze eruit gegroeid is. We zien het wel :) , heb in de Primark kleding zo op het eerste oog wat minder vertrouwen. Maar als je het niet probeert, weet je het nooit zeker.
Dat laatste is waar (tenzij je het anderen laat proberen), maar ik laat het toch aan mij voorbij gaan. ;)

quote:
Overigens zit de bank hier nu al onder de pluisjes van de fleece deken :') .
Kliko? :D
  woensdag 10 september 2014 @ 17:25:43 #191
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_144393792
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat laatste is waar (tenzij je het anderen laat proberen), maar ik laat het toch aan mij voorbij gaan. ;)

[..]

Kliko? :D
Neuh, eerst maar rondje wasmasjien :D .
pi_144394290
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:25 schreef MaLo het volgende:

Neuh, eerst maar rondje wasmasjien :D .
Hmmm... bij mij is er nooit iets beter uit de wasmachine gekomen dan het er in is gegaan (wel schoner natuurlijk)... Ik ben benieuwd.
pi_144397935
Ja jeej wat wil je dan ook voor zulke prijzen :') Supergoede kwaliteit kan je niet verwachten. Ik heb zelf genoeg spullen van de Primark die lang mee gaan. Vind de Zara rampzaliger en een stuk duurder.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:13:00 #194
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_144447562
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hmmm... bij mij is er nooit iets beter uit de wasmachine gekomen dan het er in is gegaan (wel schoner natuurlijk)... Ik ben benieuwd.
Het heeft geholpen, de deken pluist niet meer *)
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2014 @ 17:09:10 #195
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_144459614
Maar je kunt er wel doorheen kijken, nu? ;)
  vrijdag 12 september 2014 @ 17:29:47 #196
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_144460111
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:09 schreef Cynix ® het volgende:
Maar je kunt er wel doorheen kijken, nu? ;)
Zelfs dat niet :D
pi_144496252
Hoi, weet iemand hier hoe duur de Game of Thrones shirts van de Primark zijn?
  zondag 14 september 2014 @ 12:38:30 #198
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_144511280
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:16 schreef Poemgirl het volgende:
Hoi, weet iemand hier hoe duur de Game of Thrones shirts van de Primark zijn?
Al die shirtjes zijn 10 euro, net als de Breaking Bad-shirtjes en random Batman/Superman/etc-shirtjes.
pi_144826560
Vandaag is Venlo geopend!
Gauw eens een bezoekje plannen.
  dinsdag 23 september 2014 @ 16:38:08 #200
3185 Adelante
To let it go now
pi_144826675
Iemand een idee wanneer de opening van Arnhem exact staat gepland?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_144826797
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:38 schreef Adelante het volgende:
Iemand een idee wanneer de opening van Arnhem exact staat gepland?
De 30e, over een weekje dus. Kan je aanraden dan pas een week later te gaan.
All good things are wild and free.
  dinsdag 23 september 2014 @ 17:09:36 #202
3185 Adelante
To let it go now
pi_144827636
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:41 schreef tliciouz het volgende:

[..]

De 30e, over een weekje dus. Kan je aanraden dan pas een week later te gaan.
Gekkenhuis :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 30 september 2014 @ 11:52:25 #203
3185 Adelante
To let it go now
pi_145048628

de doelgroep gespot hoor :')
pi_145049325
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:52 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

He jij bent niet meer blauw!
pi_145049760
quote:
[ afbeelding ]

Tsja... Zouden die mensen nu echt allemaal vandaag die kleding al nodig hebben?
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:52:23 #206
3185 Adelante
To let it go now
pi_145050814
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:13 schreef amaranta het volgende:

[..]

He jij bent niet meer blauw!
hahaha, serieus, dat was in 2010 voor het laatst :o :@
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:55:31 #207
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145050936
quote:
[ afbeelding ]

Dat valt inderdaad wel op, maar ja, hoofddoekjes hebben ook geen werk (ze zijn al blij dat ze naar buiten mogen zonder mannelijk toezicht) dus tijd genoeg om in de rij te staan voor goedkope kleding.
pi_145051191
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:52 schreef Adelante het volgende:

[..]

hahaha, serieus, dat was in 2010 voor het laatst :o :@
Oh echt? :')
pi_145104264
Er schijnen nu ook hogwarts truien te zijn. Morgen even checken.
pi_145104897
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Jep. En pyamas.
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2014 @ 21:08:30 #211
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_145105801
Vandaag voor het eerst in de Primark in Eindhoven geweest, maar ik vond er niet zo veel aan eerlijk gezegd. :@
Wel een redelijk nette winkel en ook niet echt graaiend publiek, maar verder ook niks bijzonders. Geen echt leuke dingen gezien en áls er al iets aardigs tussen hing, was het vooral in kleine maten.

Ik heb het eigenlijk wel gezien voor 2014. Volgend jaar misschien nog eens kijken. :)
pi_145109970
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:45 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Jep. En pyamas.
Aight :o hebben
pi_145122700
Voor de Primark-fans uit de omgeving Rotterdam. Zuidplein gaat, als ik de geruchten moet geloven, in november open.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_145127402
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Shit :') weer een reden om langs te gaan
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:27:22 #215
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_145127490
Zit nu te wachten tot vrouwtje uit die paskamer komt. Het zag er rustig uit maar volgens mij laten ze 50 vrouwen tegelijk binnen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_145127787
Oh man Hogwarts truien, dus ik moet weer langs. Wanneer komt er iets in de buurt van Utrecht (Rotterdam is KUT ja).
pi_145131521
Ik heb hem gepast. Het zijn sweaters. En die staan mij echt niet. Niet bij mij op zijn minst een capuchon en zakken opzitten. Oogde ook niet mooi.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:40:05 #218
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_145135966
Hogwarts truien :') .
World domination is my middle name.
pi_145140788
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:40 schreef Daklem het volgende:
Hogwarts truien :') .
T shirt begrijp ik al niet, een harry potter trui is hoe dan ook geen teken van goede smaak... Maar ieder zijn meug.
pi_145140918
Vandaag voor het eerst bij de Primark in Arnhem geweest, wat een klote winkel. Super onoverzichtelijk en zelfde type volk als in bijvoorbeeld Rotterdam.

Ik blijf wel naar die in Nijmegen gaan.
All good things are wild and free.
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2014 @ 23:11:39 #221
37843 lady-wrb
kortaf
pi_145141714
ze hebben weer van die gruwelijke foute kersttruien :r :r :r
pi_145142160
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:11 schreef lady-wrb het volgende:
heerlijk :D ik heb er een nodig voor kerst met vrienden *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_145143367
Laatst ff in Dublin geweest en toen naar de Pennys geweest, ondanks zelfde bedrijf is is daar alles echt veel nieuwer/mooier qua collectie/kleding.

Primark hier doet dan een beetje aftands aan zelfs

[ Bericht 20% gewijzigd door Apekoek op 03-10-2014 07:27:50 ]
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:26:52 #224
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_145144237
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

T shirt begrijp ik al niet, een harry potter trui is hoe dan ook geen teken van goede smaak... Maar ieder zijn meug.
Je kan ook zeuren om het zeuren. Wat is er nou weer mis met een T-shirt? :?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 07:30:00 #225
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_145146516
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:26 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Harry potter shirts vind ik nou ook niet echt onder het kopje smaak en stijl vallen.

Er is veel troep bij de primark, echter sommige basics voldoen nog wel.
pi_145148085
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:26 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik heb het niet over T-shirts in het algemeen, maar de kennelijke populariteit van potter T-shirts.

Overigens: ik snap ook niet dat een volwassen man met Armani Jeans op een T-shirt rond loopt. Ook daarmee toon je een ernstig gebrek aan stijl en klasse. Maar wederom: ieder zijn meug.
pi_145148209
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over T-shirts in het algemeen, maar de kennelijke populariteit van potter T-shirts.

Overigens: ik snap ook niet dat een volwassen man met Armani Jeans op een T-shirt rond loopt. Ook daarmee toon je een ernstig gebrek aan stijl en klasse. Maar wederom: ieder zijn meug.
Het is noet bepaald alsof ik die shirts overdag aan heb. Ik gebruik ze als pyama shirts :@

Maar ik ben wel al van klein af aan ontzettende fan van Harry Potter. Dus zo vreemd vind ik het niet dat ik het koop :)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:48:12 #228
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_145148276
Ik moet echt weer eens langs Primark, al zo lang niet geweest! Zou fijn zijn als die op Zuidplein eens open gaat (nov ergens toch?)! Dan is ie lekker dichtbij!
pi_145148328
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Het is noet bepaald alsof ik die shirts overdag aan heb. Ik gebruik ze als pyama shirts :@
Dat is al weer wat anders idd. Al ben ik zelf een voorstander van ongekleed in bed... ;)

quote:
Maar ik ben wel al van klein af aan ontzettende fan van Harry Potter. Dus zo vreemd vind ik het niet dat ik het koop :)
Het is ook maar een mening natuurlijk. Ik vind alleen prints op T-shirts iets waar je op zekere leeftijd niet meer mee weg komt. Waar die grens ligt is een tweede natuurlijk.
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:55:51 #230
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_145148419
Die grens ligt in je hoofd en niet bij de mening van een ander 8-).
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_145148469
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:11 schreef lady-wrb het volgende:
Heerlijk toch, voor een winteravond, warm op de bank O+

Mart Smeets hou ik ook zo van! Al heb ik nog geen kerst- of Mart-trui :P
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:58:44 #232
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_145148483
Ik ben verhuisd van Groningen naar Rotterdam en nu wil ik hier vandaag naar de Primark. Zoals ik lees, kan ik me beter voorbereiden op de meest kutte winkel ever, :D?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:59:51 #233
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_145148502
Die op het Poolsterplein vond ik regelrecht kut :P.
pi_145148537
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:55 schreef Skaai het volgende:
Die grens ligt in je hoofd en niet bij de mening van een ander 8-).
Stijl en klasse is natuurlijk niet volledig subjectief. Vind maar eens iemand die Ma Flodder er stijlvol uit vindt zien... ;)
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:04:15 #235
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_145148595
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Stijl en klasse is natuurlijk niet volledig subjectief. Vind maar eens iemand die Ma Flodder er stijlvol uit vindt zien... ;)
Daar heeft alleen Ma Flodder wat mee te maken toch? Haar pakkie an.
pi_145148621
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:04 schreef Skaai het volgende:

Daar heeft alleen Ma Flodder wat mee te maken toch? Haar pakkie an.
Dat zeg ik toch (twee keer zelfs): ieder zijn meug.

Ik heb er alleen wel een mening over. ;)
pi_145148769
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is al weer wat anders idd. Al ben ik zelf een voorstander van ongekleed in bed... ;)

[..]

Het is ook maar een mening natuurlijk. Ik vind alleen prints op T-shirts iets waar je op zekere leeftijd niet meer mee weg komt. Waar die grens ligt is een tweede natuurlijk.
On de winter mij te koud. Ik slaap het gehele jaar door ket het raam open. Lekker koud en dan lekker tegen elkaar in bed kruipen O+

Magoed ik ken ook mensen die idd de shirts gewoon nog dragen. Dat vind ik wel best persoonlijk. Leven en laten leven :)
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:15:57 #238
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_145148825
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Magoed ik ken ook mensen die idd de shirts gewoon nog dragen. Dat vind ik wel best persoonlijk. Leven en laten leven :)
Dat bedoel ik. Ik heb ook over alles wel een mening als ik mijn best doe, maar die hou ik lekker voor me omdat ik mensen niet help als ik vertel wat ik wel niet van hun Harry Potter shirt vind.
pi_145148957
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:15 schreef Skaai het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Ik heb ook over alles wel een mening als ik mijn best doe, maar die hou ik lekker voor me omdat ik mensen niet help als ik vertel wat ik wel niet van hun Harry Potter shirt vind.
Ik heb ze allemaal O+ lol :D
pi_145148971
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:15 schreef Skaai het volgende:

Hoezo help je ze niet? Als je voor lul loopt is het fijner dat iemand dat gewoon eerlijk vertelt, ipv dat iedereen achter je rug om lacht om je belachelijke outfits.

Je hebt natuurlijk ook mensen die heel bewust voor een andere kledingstijl kiezen dan gebruikelijk en dan is een mening daarover geven wat anders (maar waarom het niet zou mogen ontgaat mij), maar in zijn algemeenheid help je dus wel met het geven van een mening.

De meeste mensen vinden het namelijk prettig als anderen vinden dat ze er leuk uit zien.
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:23:16 #241
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_145148977
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb ze allemaal O+ lol :D
Topic in US openene! 'Pats hier met je Harry Potter shirts' :P
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:34:52 #242
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_145149246
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoezo help je ze niet? Als je voor lul loopt is het fijner dat iemand dat gewoon eerlijk vertelt, ipv dat iedereen achter je rug om lacht om je belachelijke outfits.

Je hebt natuurlijk ook mensen die heel bewust voor een andere kledingstijl kiezen dan gebruikelijk en dan is een mening daarover geven wat anders (maar waarom het niet zou mogen ontgaat mij), maar in zijn algemeenheid help je dus wel met het geven van een mening.

De meeste mensen vinden het namelijk prettig als anderen vinden dat ze er leuk uit zien.
Als iemand nou een Harry Potter shirt draagt omdat HIJ dat leuk vindt, en jij komt met je ongevraagde mening vertellen dat het een lelijk shirt is en hij voor lul loopt. Daar help je niemand mee, met een beetje pech geef je iemand een kutgevoel. Hij loopt voor lul omdat jij dat vindt. Wie zegt dat jouw smaak wel de 'juiste' is? Niet alles is een vrijbrief om je mening te verkondigen, helemaal niet als het om persoonlijke smaak gaat. Dat is persoonlijk. En ik blijf af van persoonlijke smaak.

En natuurlijk is een compliment leuk, maar het moet leuk blijven. Je kan ook te ver door gaan in je mening. Ik persoonlijk laat me niet beïnvloeden door andermans mening. Als mijn moeder zegt 'zou je dat nou wel dragen' of 'jeetje heb je die broek nog steeds' heb ik daar geen boodschap aan. Bemoei je met je eigen zaken. Ik hamer er bij mijn vrienden op dat ze moeten dragen waar ze zich persoonlijk prettig in voelen, niet in waar ik ze in wil zien. Ik laat je niet rond lopen in vieze, kapotte of te kleine of te grote kleding. Maar als iemand een fel oranje broek aan wil doen en het doet pijn aan mijn ogen, lekker aantrekken.

En nou ben ik er klaar mee :P
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:47:39 #243
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_145149529
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:59 schreef Skaai het volgende:
Die op het Poolsterplein vond ik regelrecht kut :P.
Wat is er precies kut aan? Dan kan ik me voorbereiden :D. Dat het in de Primark meestal megadruk is, vaak rommelig en dat er vaak een bepaald type mensen rondloopt, dat weet ik :D.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:49:12 #244
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_145149558
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:47 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Wat is er precies kut aan? Dan kan ik me voorbereiden :D. Dat het in de Primark meestal megadruk is, vaak rommelig en dat er vaak een bepaald type mensen rondloopt, dat weet ik :D.
Nouja ik ben er 3 jaar geleden voor het laatst geweest :P. Ik vond het er heel erg druk, alles lag op de grond, rij voor de paskamers was toen een kwartier ofzo, en de rij voor de kassa langer. Maar dat was 3 jaar geleden ;). En 'bepaald type mensen' boeien me niet, ik ga met mijn verstand op 0 zo'n winkel in en ben in mijn eigen zone dan 8-)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:50:08 #245
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_145149578
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:49 schreef Skaai het volgende:

[..]

Nouja ik ben er 3 jaar geleden voor het laatst geweest :P. Ik vond het er heel erg druk, alles lag op de grond, rij voor de paskamers was toen een kwartier ofzo, en de rij voor de kassa langer. Maar dat was 3 jaar geleden ;). En 'bepaald type mensen' boeien me niet, ik ga met mijn verstand op 0 zo'n winkel in en ben in mijn eigen zone dan 8-)
Ja, ik meestal ook :D. Ik ben benieuwd w/ . Ik ga meestal toch niet passen in drukke winkels; als het niet blijkt te passen, breng ik het later wel terug :D.
pi_145150727
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:23 schreef Skaai het volgende:

[..]

Topic in US openene! 'Pats hier met je Harry Potter shirts' :P
Spaar ze allemaal!
pi_145153885
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:34 schreef Skaai het volgende:

Als iemand nou een Harry Potter shirt draagt omdat HIJ dat leuk vindt, en jij komt met je ongevraagde mening vertellen dat het een lelijk shirt is en hij voor lul loopt. Daar help je niemand mee, met een beetje pech geef je iemand een kutgevoel. Hij loopt voor lul omdat jij dat vindt. Wie zegt dat jouw smaak wel de 'juiste' is? Niet alles is een vrijbrief om je mening te verkondigen, helemaal niet als het om persoonlijke smaak gaat. Dat is persoonlijk. En ik blijf af van persoonlijke smaak.

En natuurlijk is een compliment leuk, maar het moet leuk blijven. Je kan ook te ver door gaan in je mening. Ik persoonlijk laat me niet beïnvloeden door andermans mening. Als mijn moeder zegt 'zou je dat nou wel dragen' of 'jeetje heb je die broek nog steeds' heb ik daar geen boodschap aan. Bemoei je met je eigen zaken. Ik hamer er bij mijn vrienden op dat ze moeten dragen waar ze zich persoonlijk prettig in voelen, niet in waar ik ze in wil zien. Ik laat je niet rond lopen in vieze, kapotte of te kleine of te grote kleding. Maar als iemand een fel oranje broek aan wil doen en het doet pijn aan mijn ogen, lekker aantrekken.

En nou ben ik er klaar mee :P
Je trekt het jezelf wel erg aan...

Ik ben bang voor je dat mijn mening ter zake net zo breed gedragen is als dat crocs geen porum zijn.

En ik snap best dat de primark geen fashionistas trekt, maar het andere uiterste hoeft toch ook niet zou ik denken...
pi_145154976
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:50 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ja, ik meestal ook :D. Ik ben benieuwd w/ . Ik ga meestal toch niet passen in drukke winkels; als het niet blijkt te passen, breng ik het later wel terug :D.
Het valt allemaal best mee, als je 's morgens vroeg gaat, niks aan de hand!! Niet op zaterdagmiddag ofzo gaan, dan wordt je er compleet gestoord....
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:27:23 #249
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_145155688
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:06 schreef soapie het volgende:

[..]

Het valt allemaal best mee, als je 's morgens vroeg gaat, niks aan de hand!! Niet op zaterdagmiddag ofzo gaan, dan wordt je er compleet gestoord....
Nou, ik ben terug! Viel inderdaad redelijk mee, een typische Primark denk ik? Vond de indeling wel wat onhandig en irritante mensen :+. Maargoed. Een zaterdagmiddag zou ik inderdaad vermijden als de pest, dat wel.
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:23:55 #250
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_145160079
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:27 schreef ChipsZak. het volgende:
Een zaterdagmiddag zou ik inderdaad vermijden als de pest, dat wel.
Dan kun je beter naar de IKEA gaan. 8-)
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:27:32 #251
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_145160174
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:39 schreef DS4 het volgende:
Ik ken ze niet. Ik ben het op hoofdlijnen trouwens wel met je eens, maar ik draag eerlijk gezegd ook vaak T-shirts en sweaters met olijke opdruk: auto's, motorfietsen, surfdudes, whatever.
En waarom ook eigenlijk niet? Het zijn geen witte sokken of zo. :7
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:20:55 #252
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_145297631
Ontiegelijke straatbeeld-vervuiler die Primark. Sinds vorige week issie open in Arnhem en mijn god wat een mensen komen erop af man man man.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_145298196
quote:
18s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:20 schreef fathank het volgende:
Ontiegelijke straatbeeld-vervuiler die Primark. Sinds vorige week issie open in Arnhem en mijn god wat een mensen komen erop af man man man.
:Y
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:34:00 #254
157922 fathank
pi_145298220
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

:Y
Het is helemaal erg dat het vroeger de Bijenkorf was en nu dus een Primark :')
pi_145298250
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:34 schreef fathank het volgende:

Auw!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 18:19:16 #256
16715 Mylene
*schatje*
pi_145302218
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:34 schreef fathank het volgende:

[..]

Zowel de Bijenkorf als Primark behoren toe aan de Canadese familie Weston. In Engeland heeft men ook de warenhuizen Selfridges in hun zak.
pi_145302382
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:19 schreef Mylene het volgende:

Zowel de Bijenkorf als Primark behoren toe aan de Canadese familie Weston. In Engeland heeft men ook de warenhuizen Selfridges in hun zak.
Moët zit in dezelfde stal als Louis Vuitton, maar om nu te zeggen dat je een flesje bubbels gelijk kan stellen met een koffer is ook weer zoiets... ;)

Bij de Bijenkorf verkoopt men fatsoenlijke kleding en bij Primark (wat volgens mij toch een oorsprong heeft in Ierland, wat op zich al te denken geeft voor een kledingzaak), nou ja... In ieder geval een stuk minder.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 19:05:59 #258
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_145303676
Natuurlijk is bijna alles daar troep, maar sommige basics haal ik daar wel hoor.

Ondergoed, zit prima en ziet niemand. Slim fit overhemden die beter zitten dan gemiddeld H&M overhemd, handig voor mijn werk voor casual days. Aangezien ik toch wel elke dag een nieuw overhemd aan wil. Mijn tommy en andere overhemden van hoger segment voor specialere gelegenheden.

Kortom voor wat basics is Primark prima wat mij betreft, daar snap ik het gezeur niet echt op. Wel als het gaat om 'specialere' kledingstukken, dat wil je daar echt niet halen.
pi_145305662
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 19:05 schreef Apekoek het volgende:
Natuurlijk is bijna alles daar troep, maar sommige basics haal ik daar wel hoor.

Ondergoed, zit prima en ziet niemand. Slim fit overhemden die beter zitten dan gemiddeld H&M overhemd, handig voor mijn werk voor casual days. Aangezien ik toch wel elke dag een nieuw overhemd aan wil. Mijn tommy en andere overhemden van hoger segment voor specialere gelegenheden.

Kortom voor wat basics is Primark prima wat mij betreft, daar snap ik het gezeur niet echt op. Wel als het gaat om 'specialere' kledingstukken, dat wil je daar echt niet halen.
Er zijn zat mensen die mijn ondergoed zien, maar ok...

Overhemd van primark daarentegen... Ik neem overhemden wat serieuzer eerlijk gezegd. Een mooi overhemd kost gewoon geld. Dat hoeft niet meteen 500 euro te zijn, maar 5 euro (of wat het dan ook kost bij primark), daar koop je echt niets moois voor...
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:05:26 #260
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_145308580
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 19:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er zijn zat mensen die mijn ondergoed zien, maar ok...

Overhemd van primark daarentegen... Ik neem overhemden wat serieuzer eerlijk gezegd. Een mooi overhemd kost gewoon geld. Dat hoeft niet meteen 500 euro te zijn, maar 5 euro (of wat het dan ook kost bij primark), daar koop je echt niets moois voor...
Ondergoed is gewoon grijs of zwart, ziet er echt niet beter uit bij een andere willekeurige franchiser, H&M of WE, echt 1 pot nat als het gaat om uiterlijk. Ik snap weer het probleem niet echt. Of loop jij regelmatig modeshows door de reguliersdwarsstraat, ok dan snap ik dat het iets fancier mag.

Overhemden die ik daar pak zijn wel 'slim fit', gek genoeg zijn die gemiddeld beter dan ik bij H&M vind. Niet gek voor een overhemd van 7 euro. Verder draag ik er een dun slimfit wit t-shirt onder. Ookal weiger jij het te vinden, het ziet er prima plain en slimfit uit. Het zit zelfs beter dan sommige overhemden die ik vanuit een hoger segment heb. Het gaat mij toch echt meer om pasvorm, heerlijk dat dat zo goedkoop kan zijn, zeker voor standaard kantoor dagen. De kwaliteit voor het langer termijn kan wel eens tegenvallen, maar dat ben ik nog aan het testen.

Los daarvan blijf ik wel betere/duurdere overhemden kopen. Maar wel met mate, ook mijn portemenee heeft een grens. Ik mix daarom ook goedkoper segment spul met duurder segment spul.
pi_145309694
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:05 schreef Apekoek het volgende:

Ondergoed is gewoon grijs of zwart, ziet er echt niet beter uit bij een andere willekeurige franchiser, H&M of WE, echt 1 pot nat als het gaat om uiterlijk. Ik snap weer het probleem niet echt. Of loop jij regelmatig modeshows door de reguliersdwarsstraat, ok dan snap ik dat het iets fancier mag.
Het begint bij comfort natuurlijk... H&M en WE... Ik heb geen idee. Nooit gehad.

quote:
Overhemden die ik daar pak zijn wel 'slim fit', gek genoeg zijn die gemiddeld beter dan ik bij H&M vind. Niet gek voor een overhemd van 7 euro. Verder draag ik er een dun slimfit wit t-shirt onder. Ookal weiger jij het te vinden, het ziet er prima plain en slimfit uit. Het zit zelfs beter dan sommige overhemden die ik vanuit een hoger segment heb. Het gaat mij toch echt meer om pasvorm, heerlijk dat dat zo goedkoop kan zijn, zeker voor standaard kantoor dagen. De kwaliteit voor het langer termijn kan wel eens tegenvallen, maar dat ben ik nog aan het testen.

Het gaat al mis zodra je een t-shirt onder een overhemd aan gaat doen... Pasvorm is wel belangrijk, mee eens, maar voor 7 euro koop je troep waarvan het in een oogopslag duidelijk is dat het troep is voor mensen die het willen zien.

quote:
Los daarvan blijf ik wel betere/duurdere overhemden kopen. Maar wel met mate, ook mijn portemenee heeft een grens. Ik mix daarom ook goedkoper segment spul met duurder segment spul.
Snap ik op zich wel, maar minder stuks kopen helpt vaak ook al. Of wat meer balans. Zo geweldig is tommy niet bv. Voor minder koop je elders dezelfde kwaliteit.
pi_145310057
Altijd die eeuwige discussie hier. Zonde.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:39:47 #263
157922 fathank
pi_145310304
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het begint bij comfort natuurlijk... H&M en WE... Ik heb geen idee. Nooit gehad.

[..]

Het gaat al mis zodra je een t-shirt onder een overhemd aan gaat doen... Pasvorm is wel belangrijk, mee eens, maar voor 7 euro koop je troep waarvan het in een oogopslag duidelijk is dat het troep is voor mensen die het willen zien.

[..]

Snap ik op zich wel, maar minder stuks kopen helpt vaak ook al. Of wat meer balans. Zo geweldig is tommy niet bv. Voor minder koop je elders dezelfde kwaliteit.
Dat dus. Van die brallerige figuren die met overhemd en colbert de kroeg in komen en halverwege de avond het hemd zover losknopen en er vervolgens een t-shirt te zien is :')
pi_145311385
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:35 schreef friekin_ het volgende:
Ja beetje jammerlijk
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:12:28 #265
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_145312273
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:35 schreef friekin_ het volgende:
Ja, jammer. En dat op een discussieforum. :')
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:17:31 #266
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145312608
quote:

[..]

[..]

[..]

Wat je nooit geprobeerd hebt kun je niet beoordelen op comfort.
pi_145312776
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je trekt het jezelf wel erg aan...

Ik ben bang voor je dat mijn mening ter zake net zo breed gedragen is als dat crocs geen porum zijn.

En ik snap best dat de primark geen fashionistas trekt, maar het andere uiterste hoeft toch ook niet zou ik denken...
Zal wel meevallen dat jouw mening zo breed gedragen is :') loop eens rond in een willekeurige universiteit (op Leiden na).
pi_145313924
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:17 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Wat je nooit geprobeerd hebt kun je niet beoordelen op comfort.
Dat staat er dan ook...
pi_145314012
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:20 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Zal wel meevallen dat jouw mening zo breed gedragen is :') loop eens rond in een willekeurige universiteit (op Leiden na).
Dat grut is ook niet echt volwassen, of wel?
pi_145314110
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat grut is ook niet echt volwassen, of wel?
Jij denkt dat er alleen 18-jarigen rondlopen daar?
pi_145314279
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:40 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Jij denkt dat er alleen 18-jarigen rondlopen daar?
Nee, maar je denkt nu aan de wettelijke grens.

Studenten zijn nog in ontwikkeling. Dat is het hele doel daar.
pi_145315102
Dit was de opening in Arnhem laatst:

BEST WEL lullig voor de winkels aan de andere kant van het hek, waar niemand loopt of nog heen kan :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:01:37 #273
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_145315302
quote:

[..]

[..]

[..]

Jij zegt nooit dit soort onderbroeken te kopen, ook niet bij H&M en ook niet bij WE. Waarom wil je het dan opeens op comfort gooien, je weet niet eens hoe het zit. Ik kan zeggen dat het prima zit, niet top of the bill maar gewoon goed. Maar misschien niet zo goed als een onderbroek van 40 euro nee, geen idee nooit gehad.

Verder heb ik ook soms bij duurdere overhemden wel eens een shirt onder. Dat is warmer met koude dagen en kan je overhemd langer schoon houden. Maar wel altijd slimfit met een diepekraag, nee, dus niet a la boeren platte land stijl. Ik weet mijzelf echt wel goed af te kleden.

Ik koop goedkope basics en duurder segment spul (en nee niet alleen tommy, wat jij kennelijk ook al bagger vind), dit combineerd wat mij betreft zeer goed. Ik koop soms veel basics en soms weinig, hangt ook maar van mijn inkomsten en uitgaven af.

Wat ik wel erg vind is dat jij hoe je het ook went of keert, altijd pretendeert juist te hebben. Of er zo een slinger aan te geven dat jij wel even weet hoe het allemaal zit. Vooral in een topic waar niet iedereen even veel te makken heeft als jij (lekker makkelijk praten dus). Je hebt met bepaalde dingen wel een punt, maar je loopt er ook mee te koop dat het zwaar onder jouw standaard is. Dat hoeft niet.
pi_145315308
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, maar je denkt nu aan de wettelijke grens.

Studenten zijn nog in ontwikkeling. Dat is het hele doel daar.
Denk dat het wel meevalt, maar hey, wie ben ik? Ik ben ook maar een student, ik kan daar geen mening over vormen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:16:22 #275
277627 Seven.
We are Borg.
pi_145316002
Ik heb zaterdag in Milton Keynes mijn slag geslagen. Voor £50:

10 strings
4 longsleeves
2 hemdjes
2 shirtjes met korte mouwen
1 onesie

Vandaag gecombineerd met mijn DKNY cozy en Jones Bootmakers laarzen.

Primark O+
Resistance is futile.
pi_145316135
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 22:12 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja, jammer. En dat op een discussieforum. :')
Ach wat schattig... Je vindt dat Fok een discussieforum is... Een plek waar topics in KLB, ONZ en UTO de meeste reacties krijgen...
En daarbij een discussieforum is pas echt interessant wanneer mensen zich niet gedragen als een One Trick Pony. Standaard dezelfde mededelingen (waarvan overigens door een mod al eens aangegeven is, dat het zo wel goed genoeg geweest is, maar waar niks op uitgedaan wordt) lokken bovenstaande reacties uit.
pi_145316262
That het is makkelijk praten als je het lekker breed kunt laten hangen. Plaats je ook even in de mensen die het misschien niet zo makkelijk hebben.

Ik vind de primark ook niet denderend. Maar dan nog wie ben ik om daar over te beslissen? Er zijn maar zat mensen die er blij mee zijn omdat ze dan bijvoorbeeld hun kindjes eens in de zoveel tijd in het nieuw kunnen steken zonder dat ze daardoor meteen in de problemen komen.

Laat elkaar alsjeblieft een beetje in zijn/haar waarde.

Ik zit binnenkort ook met dubbele vaste lasten dan zal ik toch ook beter moeten nadenken over waar ik mijn geld aan besteed. Dan zit uitgebreid schoppen bij de blue er ook even niet meer in.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:06:08 #278
157922 fathank
pi_145321293
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
That het is makkelijk praten als je het lekker breed kunt laten hangen. Plaats je ook even in de mensen die het misschien niet zo makkelijk hebben.

Ik vind de primark ook niet denderend. Maar dan nog wie ben ik om daar over te beslissen? Er zijn maar zat mensen die er blij mee zijn omdat ze dan bijvoorbeeld hun kindjes eens in de zoveel tijd in het nieuw kunnen steken zonder dat ze daardoor meteen in de problemen komen.

Laat elkaar alsjeblieft een beetje in zijn/haar waarde.

Ik zit binnenkort ook met dubbele vaste lasten dan zal ik toch ook beter moeten nadenken over waar ik mijn geld aan besteed. Dan zit uitgebreid schoppen bij de blue er ook even niet meer in.
Ja dat je je kinderen in de groei in kleren van de Primark steekt kan ik prima inkomen, na een half jaar kunnen ze 't toch niet meer aan. Maar volwassen mensen die in de rij gaan staan om voor 2 euro een tshirtje te kunnen kopen? Dan heb je toch ergens een paar afslagen gemist imho.
pi_145321413
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:01 schreef Apekoek het volgende:

Jij zegt nooit dit soort onderbroeken te kopen, ook niet bij H&M en ook niet bij WE. Waarom wil je het dan opeens op comfort gooien, je weet niet eens hoe het zit. Ik kan zeggen dat het prima zit, niet top of the bill maar gewoon goed. Maar misschien niet zo goed als een onderbroek van 40 euro nee, geen idee nooit gehad.
Je leest iets anders in mijn posts dan ik bedoel te zeggen. Jij gaf aan dat je onderbroeken daar koopt omdat niemand ziet wat je aan hebt. Ik heb aangegeven dat ik op zich snap dat je voor onderbroeken die keuze maakt, alleen jouw argumentatie over "niemand ziet het" vond ik wat vreemd.

Daarop gaf jij aan dat uiterlijk er ook niet zoveel verschil in zit en ik geef aan dat ik vind dat het begint bij comfort, maar dat ik ook eerlijk gezegd geen idee heb hoe dat bij de door jou genoemde ketens zit, aangezien ik ze nooit heb geprobeerd.

That's all.

quote:
Verder heb ik ook soms bij duurdere overhemden wel eens een shirt onder. Dat is warmer met koude dagen en kan je overhemd langer schoon houden. Maar wel altijd slimfit met een diepekraag, nee, dus niet a la boeren platte land stijl. Ik weet mijzelf echt wel goed af te kleden.
Als het frisser is lijkt mij dat een jasje de betere keuze is, maar als je onder je overhemd nog wat wil is er altijd nog het bekende mouwloze shirt.

quote:
Ik koop goedkope basics en duurder segment spul (en nee niet alleen tommy, wat jij kennelijk ook al bagger vind), dit combineerd wat mij betreft zeer goed. Ik koop soms veel basics en soms weinig, hangt ook maar van mijn inkomsten en uitgaven af.
Ik vind een overhemd dus geen basic en ik heb al helemaal niet gezegd dat ik tommy bagger vind. Ik heb gezegd dat ik tommy duur vind voor de geboden kwaliteit. Dat je dezelfde kwaliteit voor veel minder kunt kopen en wat je dan overhoudt kun je investeren in betere overhemden. Was maar een idee hoor...

quote:
Wat ik wel erg vind is dat jij hoe je het ook went of keert, altijd pretendeert juist te hebben. Of er zo een slinger aan te geven dat jij wel even weet hoe het allemaal zit. Vooral in een topic waar niet iedereen even veel te makken heeft als jij (lekker makkelijk praten dus). Je hebt met bepaalde dingen wel een punt, maar je loopt er ook mee te koop dat het zwaar onder jouw standaard is. Dat hoeft niet.
Als je mijn posts leest zoals jij ze leest heb je die indruk al snel ja... Maar er staat (lees maar terug) toch echt iets anders.

Mijn probleem met Primark is ook gewoon primair dat het een asociale uitbuiter is die het beste gisteren over de kop kan gaan, of (mag ook) voor een paar euro meer hetzelfde gaat leveren, maar dan zonder uitbuiting.
pi_145321454
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:01 schreef Heroinjunk het volgende:

Denk dat het wel meevalt, maar hey, wie ben ik? Ik ben ook maar een student, ik kan daar geen mening over vormen.
Je bent het toch hoop ik wel met mij eens dat je als student jezelf in zijn algemeenheid anders kleedt dan wanneer je met je loopbaan bezig bent? Of vind jij het normaal dat een rechtenstudent iedere dag in pak naar college gaat? Dat was iig in mijn tijd raar...
pi_145321550
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb het vaker gezegd: er zijn genoeg alternatieven. De H&M is al een forse step up.

quote:
Mijn probleem is dat er mensen aan de andere kant van de wereld door in de problemen komen. En volstrekt onnodig, want laten we wel zijn: ook in de bijstand krijg je voldoende geld om bij de H&M te kopen. En voor kinderen op een budget: vaak zat kun je tweedehands kleertjes kopen voor zo goed als niets. Overal in NL wordt dat eens in de zoveel tijd georganiseerd en dan koop je voor nog veel minder prima kleertjes. Is nog duurzaam ook, want weggooien van goede kinderkleertjes is vanuit milieuoogpunt ook vrij bizar.

Niemand is gedwongen om deze vooroploper als het gaat om uitbuiting financieel aan te moedigen.
pi_145321747
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Moët zit in dezelfde stal als Louis Vuitton, maar om nu te zeggen dat je een flesje bubbels gelijk kan stellen met een koffer is ook weer zoiets... ;)

Bij de Bijenkorf verkoopt men fatsoenlijke kleding en bij Primark (wat volgens mij toch een oorsprong heeft in Ierland, wat op zich al te denken geeft voor een kledingzaak), nou ja... In ieder geval een stuk minder.
Ik trek niet de conclusie dat de kleding gelijkwaardig is. Misschien beter lezen. Bovendien heb ik zelf bij de Bijenkorf op de Dam aan de MAC counter gewerkt, dus ik weet wel wat ze er verkopen, en wat het verschil is met een keten als Primark.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 08-10-2014 10:00:21 ]
  woensdag 8 oktober 2014 @ 10:14:11 #283
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145322505
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:16 schreef Seven. het volgende:
Ik heb zaterdag in Milton Keynes mijn slag geslagen. Voor £50:

10 strings
4 longsleeves
2 hemdjes
2 shirtjes met korte mouwen
1 onesie

Vandaag gecombineerd met mijn DKNY cozy en Jones Bootmakers laarzen.

Primark O+
Mijn vriendin moet ook nog nieuwe strings hebben, kan je wat foto's plaatsen van de pasvorm als je ze aan hebt? Alvast bedankt.
pi_145322730
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Als je mijn posts leest zoals jij ze leest heb je die indruk al snel ja... Maar er staat (lees maar terug) toch echt iets anders.

Dit is dus precies wat ik bedoel, jij ziet zelf niet eens meer hoe jij altijd je eigen gelijk probeert te halen. Ook wanneer je eens niet een keer gelijk hebt. Ik zou zeggen lees eens al je eigen posts eens terug, er staat toch echt niet altijd iets anders.
pi_145323206
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb het vaker gezegd: er zijn genoeg alternatieven. De H&M is al een forse step up.

[..]

Mijn probleem is dat er mensen aan de andere kant van de wereld door in de problemen komen. En volstrekt onnodig, want laten we wel zijn: ook in de bijstand krijg je voldoende geld om bij de H&M te kopen. En voor kinderen op een budget: vaak zat kun je tweedehands kleertjes kopen voor zo goed als niets. Overal in NL wordt dat eens in de zoveel tijd georganiseerd en dan koop je voor nog veel minder prima kleertjes. Is nog duurzaam ook, want weggooien van goede kinderkleertjes is vanuit milieuoogpunt ook vrij bizar.

Niemand is gedwongen om deze vooroploper als het gaat om uitbuiting financieel aan te moedigen.
Uitbuiting, dat moet inderdaad niet kunnen mee eens. Echter waar kun je dan wel met gezondverstand kleding kopen dan?

Voorbeelden van uitbuiting:

- Gucci: http://www.volkskrant.nl/(...)uiting-aan~a2967145/

- Coolcat, Wibra, Prenatal: http://touch.metronieuws.(...)rZmky!nOduRpcnQgi0A/

- C&A en H&M: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)gebuit-voor-ca-en-hm

En als je er niets meer zou kopen, kunnen die mensen zich ook niet meer voeden. Het verhaal heeft ook nog eens twee kanten.

Maar inderdaad ik wil best wel 2 euro meer betalen voor die mensen per kleding stuk. Maar ook dat lijkt niet de oplossing te zijn, zie bovenstaande voorbeelden.
pi_145323885
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 10:24 schreef Apekoek het volgende:

Dit is dus precies wat ik bedoel, jij ziet zelf niet eens meer hoe jij altijd je eigen gelijk probeert te halen. Ook wanneer je eens niet een keer gelijk hebt. Ik zou zeggen lees eens al je eigen posts eens terug, er staat toch echt niet altijd iets anders.
Het komt mij voor dat jij nu je gelijk probeert te halen.

Als ik van mening ben dat ik geen gelijk heb dan zeg ik dat ook gewoon.
pi_145324043
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het komt mij voor dat jij nu je gelijk probeert te halen.

Nu draai je het weer om.
pi_145324046
Vandaag wat baby-kleding gekocht bij de Primark in Arnhem. Geen achterlijke grote Primark trouwens. Verkoopster gaf aan dat tussen 0900 en 1100 je het beste kan komen, na 11.00 is het alweer achterlijk druk.

Ik verbaas me vooral over de grote hoeveelheid dieren-onesies voor volwassenen. Ik heb er ook een voor een baby gekocht, dat is leuk, maar voor volwassenen.. Hmmm, niet mijn smaak ;)
pi_145324294
quote:
15s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 10:47 schreef Apekoek het volgende:

Uitbuiting, dat moet inderdaad niet kunnen mee eens. Echter waar kun je dan wel met gezondverstand kleding kopen dan?
Een van de meest simpele zaken naast kopen bij merken die echt heel erg aansturen op duurzaam ondernemen is in het label kijken naar waar kleding is geproduceerd. Landen als Bangladesh, China, India, enz. hebben een hele slechte naam. Betere naam, waar veel wordt geproduceerd: Tunesië, Turkije. Binnen de EU is de kans op uitbuiting nihil, zeker bij productie in Scandinavische landen, Nederland, Duitsland, enz.

Daarnaast is de prijs ook wel een indicator in de zin van dat een te lage prijs (zoals bij Primark) gewoon een enorme red flag is. Zie b.v. die uitzending van keuringsdienst van waarde waar een jeans van Primark in NL wordt verkocht voor een prijs ex belastingen die lager ligt dan de prijs van productie in China.

quote:
Voorbeelden van uitbuiting:

- Gucci: http://www.volkskrant.nl/(...)uiting-aan~a2967145/
Dit betreft niet de productie (Gucci produceert daar ook niet), maar een winkel en Gucci heeft zo lees ik ingegrepen.

quote:
Coolcat, Wibra, Prenatal en C&A vertrouw ik ook voor geen meter. Van H&M is bekend dat ze schoorvoetend aan het verbeteren zijn, maar dat gaat kennelijk niet altijd goed. Kijk dus in het label waar iets vandaan komt. Het is een beetje gokken vaak, helaas.

quote:
En als je er niets meer zou kopen, kunnen die mensen zich ook niet meer voeden. Het verhaal heeft ook nog eens twee kanten.

Maar inderdaad ik wil best wel 2 euro meer betalen voor die mensen per kleding stuk. Maar ook dat lijkt niet de oplossing te zijn, zie bovenstaande voorbeelden.
Het is inderdaad niet zo simpel en vereist wat moeite om het zoveel mogelijk te voorkomen. Echter, als de consument het niet meer pikt, dan zullen de ondernemingen mee moeten.

Een deel van het probleem is ook dat als men een redelijk loon gaat betalen de hele keten daar weer geld op wenst te zetten. Dus het dubbeltje meer betalen voor de productie is in de winkel gewoon een euro.

Misschien ligt er ook wel een rol voor de overheid waarbij een opslag op kleding komt indien niet aangetoond wordt waar en onder welke omstandigheden is geproduceerd en dat e.e.a. niet meer onder uitbuiting valt, waardoor uitbuiting juist financieel nadeel oplevert. Maar goed, dat is ook lastig te controleren, zeker als de landen waar geproduceerd wordt niet mee wensen te werken.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:49:51 #290
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_145328471
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 10:14 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Mijn vriendin moet ook nog nieuwe strings hebben, kan je wat foto's plaatsen van de pasvorm als je ze aan hebt? Alvast bedankt.
:D :'( :D
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:51:58 #291
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_145328539
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een van de meest simpele zaken naast kopen bij merken die echt heel erg aansturen op duurzaam ondernemen is in het label kijken naar waar kleding is geproduceerd. Landen als Bangladesh, China, India, enz. hebben een hele slechte naam. Betere naam, waar veel wordt geproduceerd: Tunesië, Turkije. Binnen de EU is de kans op uitbuiting nihil, zeker bij productie in Scandinavische landen, Nederland, Duitsland, enz.

Daarnaast is de prijs ook wel een indicator in de zin van dat een te lage prijs (zoals bij Primark) gewoon een enorme red flag is. Zie b.v. die uitzending van keuringsdienst van waarde waar een jeans van Primark in NL wordt verkocht voor een prijs ex belastingen die lager ligt dan de prijs van productie in China.

[..]

Dit betreft niet de productie (Gucci produceert daar ook niet), maar een winkel en Gucci heeft zo lees ik ingegrepen.

[..]

Coolcat, Wibra, Prenatal en C&A vertrouw ik ook voor geen meter. Van H&M is bekend dat ze schoorvoetend aan het verbeteren zijn, maar dat gaat kennelijk niet altijd goed. Kijk dus in het label waar iets vandaan komt. Het is een beetje gokken vaak, helaas.

[..]

Het is inderdaad niet zo simpel en vereist wat moeite om het zoveel mogelijk te voorkomen. Echter, als de consument het niet meer pikt, dan zullen de ondernemingen mee moeten.

Een deel van het probleem is ook dat als men een redelijk loon gaat betalen de hele keten daar weer geld op wenst te zetten. Dus het dubbeltje meer betalen voor de productie is in de winkel gewoon een euro.

Misschien ligt er ook wel een rol voor de overheid waarbij een opslag op kleding komt indien niet aangetoond wordt waar en onder welke omstandigheden is geproduceerd en dat e.e.a. niet meer onder uitbuiting valt, waardoor uitbuiting juist financieel nadeel oplevert. Maar goed, dat is ook lastig te controleren, zeker als de landen waar geproduceerd wordt niet mee wensen te werken.
Ik vraag me eigenlijk af of jij je nobele standaard ook toepast op voedsel?
Dus alleen maar vlees eten van dieren die toch al dood waren en dergelijke, zonder bio-industriële toestanden?
PieAir
pi_145330229
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:51 schreef jpg97 het volgende:

Ik vraag me eigenlijk af of jij je nobele standaard ook toepast op voedsel?
Dus alleen maar vlees eten van dieren die toch al dood waren en dergelijke, zonder bio-industriële toestanden?
Toch al dood mag niet (wegens mogelijke ziektes). Maar verder: ja. Ik betaal graag meer voor diervriendelijk voedsel. Ik heb ook extra geïnvesteerd in mijn woning om deze zo duurzaam mogelijk te maken. Hell, we hebben zelfs een Tesla (vol-elektrische auto, erg duurzaam) op de oprit.

Zo ver vraag ik anderen niet te gaan, maar compleet schijt hebben aan alles in iedereen, daar protesteer ik wel tegen.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:03:33 #293
157922 fathank
pi_145330949
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:23 schreef Lyssa het volgende:
Vandaag wat baby-kleding gekocht bij de Primark in Arnhem. Geen achterlijke grote Primark trouwens. Verkoopster gaf aan dat tussen 0900 en 1100 je het beste kan komen, na 11.00 is het alweer achterlijk druk.

Ik verbaas me vooral over de grote hoeveelheid dieren-onesies voor volwassenen. Ik heb er ook een voor een baby gekocht, dat is leuk, maar voor volwassenen.. Hmmm, niet mijn smaak ;)
Wel hendig voor de carnaval :P
pi_145331079
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:03 schreef fathank het volgende:

[..]

Wel hendig voor de carnaval :P
Ik dacht nav jouw post: toch eens googlen op dieren-onsies. Even dus afgezien van carnaval: wanneer is de bedoeling dat je dit aantrekt in godsnaam? Ik zou mijn dochtertje van net geen twee al zoiets niet aandoen... (behalve dan met carnaval). En met aandoen bedoel ik niet primair het aantrekken daarvan.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:08:07 #295
157922 fathank
pi_145331110
quote:
11s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik dacht nav jouw post: toch eens googlen op dieren-onsies. Even dus afgezien van carnaval: wanneer is de bedoeling dat je dit aantrekt in godsnaam? Ik zou mijn dochtertje van net geen twee al zoiets niet aandoen... (behalve dan met carnaval). En met aandoen bedoel ik niet primair het aantrekken daarvan.
Verkleedpartijtjes als iedereen vol op de LSD en de paddo's zit te trippen :')
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:16:48 #296
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145331444
quote:
11s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lekker op de bank in de winter O+.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:20:59 #297
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_145331617
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Toch al dood mag niet (wegens mogelijke ziektes). Maar verder: ja. Ik betaal graag meer voor diervriendelijk voedsel. Ik heb ook extra geïnvesteerd in mijn woning om deze zo duurzaam mogelijk te maken. Hell, we hebben zelfs een Tesla (vol-elektrische auto, erg duurzaam) op de oprit.

Zo ver vraag ik anderen niet te gaan, maar compleet schijt hebben aan alles in iedereen, daar protesteer ik wel tegen.
Is je goed recht. Maar het is echt een onmogelijke opgave om dat voor een hele bevolking te proberen.
Feit blijft, doordat mensen minder te besteden hebben, de vraag naar goedkope (wegwerp) producten groot blijft. En om aan die vraag te voldoen moet er érgens op bezuinigd worden.
In het geval van kleding is dat grondstoffen en arbeid.

Maar ook "high end" producten doen dit ( Apple, microsoft etc. etc. ) om kosten te drukken, en om marges te vergroten.
PieAir
pi_145331770
quote:
17s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:16 schreef Debsterr het volgende:

Lekker op de bank in de winter O+.
Je kan toch ook lekker warm op de bank zitten zonder er bespottelijk (met alle respect, wat ik op de plaatjes zie bij google kan ik niet anders omschrijven) uit te zien?

Wat is de meerwaarde van jezelf als konijn oid verkleden?
pi_145331793
Er is een apart topic geopend over de handelwijze en uitbuiting van werknemers door Primark. Ondanks meerdere verzoeken om deze reeks niet te laten verzanden in deze discussie is er voor deze weg te kiezen.

LIF / De keerziijde van Primark
pi_145331824
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:20 schreef jpg97 het volgende:

Is je goed recht. Maar het is echt een onmogelijke opgave om dat voor een hele bevolking te proberen.
Feit blijft, doordat mensen minder te besteden hebben, de vraag naar goedkope (wegwerp) producten groot blijft. En om aan die vraag te voldoen moet er érgens op bezuinigd worden.
In het geval van kleding is dat grondstoffen en arbeid.

Maar ook "high end" producten doen dit ( Apple, microsoft etc. etc. ) om kosten te drukken, en om marges te vergroten.
De overheid moet misschien wel ingrijpen. Die wegwerpmaatschappij is (m.i.) gewoon iets waar we ons enorm voor moeten schamen.
pi_145332161
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')