abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141235235
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:13 schreef friekin_ het volgende:

Ik waardeer je posts in K&W altijd enorm.. maar hier ben je echt enorm kort door de bocht. Sommige mensen hebben het nou eenmaal niet breed, andere mensen kopen en bij Primark en bij duurdere winkels. Ik snap niet waarom jij het idee hebt dat je het recht hebt om iedereen te veroordelen.
Nou, dat recht heb ik. Dat is gewoon vrijheid van meningsuiting.

Van mij hoeft Primark niet te verdwijnen, het besef moet komen dat uitbuiting niet kan en dat de Westerse consument daar niet meer van is gediend. Zodra dat besef er is kan de Primark voor zeg 25%-50% meer (dan betaal je kennelijk nog steeds maar iets van 4,50 euro voor schoenen) kleding leveren waar geen heel naar randje aan zit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_141235377
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:59 schreef Louboutin het volgende:

Ik maak nog altijd mijn eigen keuzes en daar verander jij niks aan. Iedereen kan wel bedenken dat goedkope kleren niet onder geweldige omstandigheden worden gemaakt.

Zoals al eerder is gezegd, primark is lang niet de enige winkel die hier aan doet. Ik ben student, ik heb weinig geld dus ja ik ga naar de h&m en primark. Jouw verhalen hier veranderen daar niks aan en zijn alleen maar irritant.
Hullie doen het ook is geen argument.

En de ophef over die omstandigheden verandert in the long run weldegelijk iets. Misschien denk jij nu "wat een enorme zeiklul is die DS4". Mag. Maar een ander gaat er wellicht wel over nadenken en beseffen dat het echt zeer asociaal is om mee te doen met dit soort uitbuiting. En als die groep groeit (en die groeit!) kom je straks vanzelf in de situatie dat mensen die bij de Primark kopen een beetje met de nek aangekeken worden.

Of, meer waarschijnlijk... dat Primark c.s. hun beleid bij gaan stellen omdat ze anders hun waar niet meer kwijt kunnen.

De eerste mensen die iets zeiden van roken in openbare gelegenheden waren ook zeikerds volgens rokers. Zie eens waar dat gezeik toe heeft geleid. En echt... dit is veel belangrijker dan in die stinkrook te moeten verblijven. Dit gaat gewoon om elementaire mensenrechten.
pi_141237371
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kan maar één outfit tegelijkertijd aan... ;)

Al mag ik de eerste steen niet werpen, ik heb meer kleren dan de meeste vrouwen...
ja maar het gaat er toch niet om hoeveel je tegelijkertijd aan kunt? het gaat er om dat als je 100 euro te besteden hebt en naar esprit gaat, dan kun je misschien 2 shirts kopen, ga je naar primark dan kun je 10 shirts kopen. natuurlijk is de kwaliteit van esprit stukken beter maar daar gaat het mij niet om, als iets na 1 seizoen niet meer mooi is doe ik het weer weg, want het was toch goedkoop. ik vind het erger als ik iets heel duurs koop dat na 1 seizoen kapot is dan wanneer ik iets van 3 euro koop wat kapot gaat :P
pi_141237726
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:48 schreef loezzzje het volgende:

ik vind het erger als ik iets heel duurs koop dat na 1 seizoen kapot is dan wanneer ik iets van 3 euro koop wat kapot gaat :P
Dat snap ik.

Al moet ik zeggen dat ik als iets te snel stuk gaat het terug breng. Recent nog een polo terug moeten brengen omdat een stiksel los liet. Die werd toch meteen teruggestuurd naar Italië om te worden gemaakt.

Zouden ze bij Esprit niet ook in staan voor de kwaliteit?
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:52:23 #30
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_141241268
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat snap ik.

Al moet ik zeggen dat ik als iets te snel stuk gaat het terug breng. Recent nog een polo terug moeten brengen omdat een stiksel los liet. Die werd toch meteen teruggestuurd naar Italië om te worden gemaakt.

Zouden ze bij Esprit niet ook in staan voor de kwaliteit?
Tuurlijk wel en zo'n keten pakt klachten denk ik sowieso allemaal aan ivm klantenbinding. Dat zit ook allemaal in die prijs inbegrepen. Een primark kan zeggen dat je het mag verwachten.
吴 曼 迪
pi_141248042
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 06:40 schreef altootje86 het volgende:
'Je punt is duidelijk' betekent niet dat iemand er wat mee gaat doen. Het betekent simpelweg dat we nu wel weten dat jij iets tegen primark hebt, zogezegd.
Ik ben het hier mee eens. Ook prima dat het wordt aangekaart, maar om het nu elke keer opnieuw ter sprake te brengen zodra er weer in deze reeks wordt gepost is niet nodig.
pi_141248780
Schoenen waren eerst een tientje btw. Kan je nagaan wat ze er nog op verdienen. Maar er zijn sneakers die kosten standaard 4 euro..
pi_141279471
quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 12:52 schreef megamandy het volgende:

[..]

Een primark kan zeggen dat je het mag verwachten.
precies. daarom ga ik (als er iets stuk is) ook niet terug naar de primark omdat ik dan zoiets heb van; tsja het was 3 euro, kwaliteit hoef je dan ook niet echt te verwachten. dit vind ik een ander verhaal als het na 1x wassen al helemaal niks meer is. mag wel verwachten van ieder kledingstuk, hoe duur of goedkoop het ook is, dat je er wel een seizoen mee doet.

ik heb ook laatst een rood/wit vestje gekocht bij america today en toen ik het uit de wasmachine haalde zag ik dat de kleuren door elkaar heen waren gelopen. er stond verder niks van handwas op het etiket ofzo dus dat heb ik terug gebracht naar de winkel en ik heb een nieuwe gehad. soms maakt het niet uit wat je voor iets betaald, het kledingstuk moet wel gewoon goed zijn.
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:51:50 #34
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_141280184
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:19 schreef loezzzje het volgende:

[..]

precies. daarom ga ik (als er iets stuk is) ook niet terug naar de primark omdat ik dan zoiets heb van; tsja het was 3 euro, kwaliteit hoef je dan ook niet echt te verwachten. dit vind ik een ander verhaal als het na 1x wassen al helemaal niks meer is. mag wel verwachten van ieder kledingstuk, hoe duur of goedkoop het ook is, dat je er wel een seizoen mee doet.

ik heb ook laatst een rood/wit vestje gekocht bij america today en toen ik het uit de wasmachine haalde zag ik dat de kleuren door elkaar heen waren gelopen. er stond verder niks van handwas op het etiket ofzo dus dat heb ik terug gebracht naar de winkel en ik heb een nieuwe gehad. soms maakt het niet uit wat je voor iets betaald, het kledingstuk moet wel gewoon goed zijn.
Heel veel productenten zetten tegenwoordig handwas op het label om zichzelf te beschermen :Y
吴 曼 迪
pi_141280419
quote:
17s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:51 schreef megamandy het volgende:

Heel veel productenten zetten tegenwoordig handwas op het label om zichzelf te beschermen :Y
Klopt.

Zelfs gewoon bij een 100% katoenen t-shirt... En dat lijkt mij een tikje overdreven eerlijk gezegd. ;)
pi_141293721
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:19 schreef Deezertje het volgende:
Schoenen waren eerst een tientje btw. Kan je nagaan wat ze er nog op verdienen. Maar er zijn sneakers die kosten standaard 4 euro..
Per m2 winkeloppervlak per jaar worden de schoenen misschien wel 100x verkocht, je haalt veel hogere omzetten. In verhouding bij de bijenkorf verkopen ze misschien maar 4x per dezelfde winkeloppervlak. Daarnaast niemand komt bij de Primark daar voor slechts een paar schoenen alle vrouwen laden tassen vol.
  † In Memoriam † donderdag 19 juni 2014 @ 19:05:54 #37
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141295829
ik kan eigenlijk maar zelden slagen bij de primark :@
de dameskleding vind ik niks, het is niet mijn smaak en ik vind de stof te goedkoop ogen.
mijn zoon heeft er wel diverse t-shirts vandaan en die blijven redelijk in de was.
maar ook die enorme rijen bij de kassa zorgen ervoor dat ik, als ik het niet heel erg nodige heb, snel terugleg en de zaak uitga.
pi_141312401
de rijen bij de kassa's vind ik meestal nog wel meevallen. het gaat mij om de rijen bij de paskamers, dat duurt vaak nog langer dan die kassa's. en als je het dan ff over je eigen kleren wil aan passen, dan staat er zo'n beveiliger in je nek te hijgen dat je dat niet mag in de winkel.
pi_141328194
Vanmorgen even naar de Primark geweest omdat ik op zoek was naar een soort van hippie zonnebril. Helaas hadden ze die niet maar uiteindelijk toch maar wat gekocht.

Het linkerpaar was van ¤10 nu maar ¤3 en die andere ¤7
Voor een tientje toch twee paar zomerschoenen :)
pi_141369467
Heeft iemand toevallig nog die Pottershirts gespot in Rotterdam of Zoetermeer? Kon ze niet vinden...

[ Bericht 2% gewijzigd door soapie op 21-06-2014 15:04:13 ]
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:36:05 #41
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_141485374
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:25 schreef Forster het volgende:
Vanmorgen even naar de Primark geweest omdat ik op zoek was naar een soort van hippie zonnebril. Helaas hadden ze die niet maar uiteindelijk toch maar wat gekocht.

[ afbeelding ]
Het linkerpaar was van ¤10 nu maar ¤3 en die andere ¤7
Voor een tientje toch twee paar zomerschoenen :)
Heb geen Primark hier anders dan ging ik ook ff kijken.
Irene is bae <3
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2014 @ 21:50:37 #42
862 Arcee
Look closer
pi_141552089
quote:
Weer briefje in kledingstuk Primar

Een klant van Primark uit Noord-Ierland zegt dat ze een roep om hulp heeft gevonden in een broek die ze bij de Britse kledingketen had gekocht. Dat meldde de BBC woensdag. Dinsdag werd er ook al een briefje aangetroffen in een kledingstuk van Primark.

De Ierse vrouw trof een identiteitskaart aan uit een Chinese gevangenis en een briefje. In het briefje staat dat gevangenen worden gedwongen om 15 uur per dag te werken om kleren te maken. Ook zouden ze slecht te eten krijgen.

De echtheid van de oproep is nog niet gecontroleerd. Primark heeft een onderzoek ingesteld naar de herkomst van het briefje.

Karen Wisínska zegt dat ze de broek in 2011 bij een winkel van Primark in Belfast heeft gekocht. Ze vond het briefje pas vorige week in een van de broekzakken. De broek had ze nooit aangehad omdat de rits kapot was.

Bron: www.telegraaf.nl
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_141553567
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

3 jaar geleden.. Ik geloof er niks van eerlijk gezegd.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_141559806
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

3 jaar geleden.. Ik geloof er niks van eerlijk gezegd.
Dus? Het wordt toch onderzocht?
pi_141570223
Ohja de Primark... wat een pauperzooi is dat zeg!

Ik zat laatst in de trein naar Amsterdam (om de Thalys te pakken naar Parijs) en bij Lelystad stapten er tientallen etnische minderheden in de trein met aan hun handen een lading van die bruine Primark tasjes.
Het waren allemaal van die selfmade succesvolle types van ACN en groene stroom aan deur verkopers die daar hun flitsende pakken en Italiaanse nepschoenen kopen.
En natuurlijk van die Big Momma's luisterend naar de naam Shaquilawna ofzoiets.
Het had wel iets ironisch, voormalige slaven die slavernij in stand houden.

Verder ben ik het eens met DS4. Een mens met normaal gezond verstand koopt niet bij Primark.

Getypt op mijn Apple iPhone 5S natuurlijk!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_141570372
Fijn om te horen dat ik geen normaal verstand heb.
pi_141570416
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus? Het wordt toch onderzocht?
Ja en daarom zou ik mijn mening niet mogen geven?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_141575255
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Ja en daarom zou ik mijn mening niet mogen geven?
Het is niet echt een mening natuurlijk. Maar voorafgaand aan een onderzoek wat komt al een "ik geloof er niets van" roepen heeft net zo veel waarde als "o".

Maar wellicht dat dit soort berichten bij jou oproepen dat je je inderdaad beter verre kan houden van deze praktijken en dat je dat meteen de kop in wenst te drukken door op internet een "ik geloof er niks van" te plaatsen.

Anderen hebben deze berichten niet nodig om te weten wat er allemaal ver van ons bed speelt en weten eigenlijk al lang dat het klopt (ongeacht de vraag of die berichten in de labels authentiek zijn).
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juni 2014 @ 22:21:00 #49
862 Arcee
Look closer
pi_141631096
quote:
Primark: 'Berichten in kledinglabels zijn een hoax'

Teksten met kritiek op de kledingindustrie, die in kledingstukken van de Britse keten Primark waren genaaid, zijn hoogstwaarschijnlijk een hoax. Dat heeft Primark vandaag laten weten na onderzoek naar de herkomst van de labels.

Truth in Labeling, High Fashion, Discount Prices & Degrading Conditions: http://t.co/Uu10pN0RlJ pic.twitter.com/YpAbw9GzaO

De labels met teksten zijn gevonden in twee afzonderlijk van elkaar gekochte kledingstukken in Swansea in Wales. Volgens Primark zijn de labels duidelijk afkomstig van dezelfde bron.

'Het is bijna onmogelijk voor te stellen dat labels die zo veel op elkaar lijken in de kleding zijn genaaid in de fabriek waar de kleding is geproduceerd', stelt Primark. 'Dit gezien het feit dat de kledingstukken zijn geproduceerd door verschillende leveranciers, in verschillende fabrieken op verschillende continenten.'

Onderzoek gaat verder
Verder liet Primark weten dat het verdergaat met het onderzoek naar een noodkreet om hulp die in een broek in Noord-Ierland is aangetroffen. In het briefje is te lezen dat gevangenen worden gedwongen 15 uur per dag te werken om kleren te maken.

Bij het briefje was een identiteitskaart uit een Chinese gevangenis gevoegd. Primark voert het onderzoek uit in het Verenigd Koninkrijk en China en bekijkt ook of er een verband is met berichten die in de kledingstukken in Swansea zijn gevonden.

Bron: Volkskrant
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_141632525
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is niet echt een mening natuurlijk. Maar voorafgaand aan een onderzoek wat komt al een "ik geloof er niets van" roepen heeft net zo veel waarde als "o".

Maar wellicht dat dit soort berichten bij jou oproepen dat je je inderdaad beter verre kan houden van deze praktijken en dat je dat meteen de kop in wenst te drukken door op internet een "ik geloof er niks van" te plaatsen.

Anderen hebben deze berichten niet nodig om te weten wat er allemaal ver van ons bed speelt en weten eigenlijk al lang dat het klopt (ongeacht de vraag of die berichten in de labels authentiek zijn).
Ik denk dat Thinkk-Pinkk wel gelooft dat de kleding van Primark onder zeer slechte omstandigheden worden gemaakt, maar niet dat dat briefje door één van die lui erin gestopt is. Het kan net zo goed een lokale actie zijn geweest waarbij iemand uit de omgeving briefjes in zakken van kleding stoppen, om de kopers bewust van de zaken te maken.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')