abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140702450

Primark

quote:
'Primark naar Damrak Amsterdam'

De Ierse modeketen Primark gaat een pand delen met C&A aan het Amsterdamse Damrak. Dat schrijft RetailActueel. Ook de ondernemersvereniging Damrak-Beursplein schrijft in een nieuwsbrief over de komst van de budgetketen naar Amsterdam.

In het bouwwerk waar nu C&A is gevestigd gaat volgens de ondernemersvereniging een ingrijpende verbouwing plaatsvinden. Het huidige pand gaat verdwijnen en wordt opnieuw gebouwd.

In het nieuwe pand zal C&A terugkeren. Een groot deel zal echter in beslag worden genomen door de winkelketen Primark, schrijft de vereniging. Volgens Retailacuteel gaat het om een winkelruimte van 20.000 vierkante meter, voor beide bedrijven, verdeeld over zes verdiepingen.

Vastgoedvermogensbeheerder Bouwinvest en projectontwikkelaar Top Vastgoed schrijven dat de bouwwerkzaamheden aan de Nieuwendijk in oktober zullen starten. Het Damrak wordt vanaf begin 2014 onder handen genomen. De bouwtijd is vermoedelijk anderhalf jaar. Wanneer Primark precies de deuren gaat openen is nog niet bekend. De winkelketen zelf was niet bereikbaar voor commentaar.
bron
pi_140703466
Harry Potter O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_140716434
Laatst in Zoetermeer ook geen Potter shirt gezien....
pi_140719522
Maandag in almere ook niet kunnen vinden helaas... :{
pi_140719750
Ik hoop eigenlijk dat ze nog een nieuwe lading binnenkrijgen...
pi_140750572
In Dusseldorf stikt het in de Primark altijd van buitenlanders met hoofddoekjes enzo, is dat in Nederland ook zo? Niet dat ik er wat op tegen heb, maar Primark trekt blijkbaar dit soort mensen aan.

Overigens hebben ze ook veel moslims in dienst bij Primark, werken die voor minder of is dat om politiek correct te doen?
pi_140750683
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
In Dusseldorf stikt het in de Primark altijd van buitenlanders met hoofddoekjes enzo, is dat in Nederland ook zo? Niet dat ik er wat op tegen heb, maar Primark trekt blijkbaar dit soort mensen aan.

Overigens hebben ze ook veel moslims in dienst bij Primark, werken die voor minder of is dat om politiek correct te doen?
Gisteren in Eindhoven viel het wel mee. Toen was het sowieso erg rustig.. Voor bij de primark dan he.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 14 juni 2014 @ 12:19:03 #8
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_141067219
Hoe zit het met korte broeken voor heren?
Hebben ze die?
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_141067312
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mensen die geen cent te makken hebben bedoel je?

Dzjeez... Hoe zou dat nou toch komen? ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  roze zaterdag 14 juni 2014 @ 12:48:19 #10
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_141067812
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:23 schreef DS4 het volgende:
Mensen die geen cent te makken hebben bedoel je?
Die zie ik anders bij de H&M ook niet..
Your beauty never ever scared me.
pi_141068054
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:48 schreef Amarantha het volgende:

Die zie ik anders bij de H&M ook niet..
Mensen met weinig te makken zie je idd meer bij de Wibra, Zeeman en Primark lijkt mij... H&M is immers weer net wat minder goedkoop.

Het lijkt mij iig niet dat men uit een religieuze overweging naar de Primark gaat... ;)
pi_141137048
over 1.5 week in eindhoven shoppen. ik ga weer eens een bezoekje aan de primark brengen denk ik O+

overigens heb ik best wel wat geld te besteden maar ik vind het fijn dat het zo goedkoop is, dan kun je juist meer kopen :P
pi_141215925
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:09 schreef loezzzje het volgende:

overigens heb ik best wel wat geld te besteden maar ik vind het fijn dat het zo goedkoop is, dan kun je juist meer kopen :P
Je kan maar één outfit tegelijkertijd aan... ;)

Al mag ik de eerste steen niet werpen, ik heb meer kleren dan de meeste vrouwen...
pi_141216192
Weet meteen waarom de schoenen afgeprijsd waren naar 3 euro: 1 keer dragen en halve zool is al verrot en bovendien is het printje in de schoen (waar je voet op staat zegmaaar) al losgelaten... :') Tja, 3 euro voor een paar schoenen is niet veel. Wel als je er maar één dag mee doet.

Andere paren van Primark zijn wel iets beter. Kwestie van proberen dus lijkt het.
  † In Memoriam † dinsdag 17 juni 2014 @ 21:57:30 #15
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_141222397
Schoenen voor 3 ¤.... Dat kán dus gewoon niet. :N
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_141227264
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:57 schreef Cynix ® het volgende:
Schoenen voor 3 ¤.... Dat kán dus gewoon niet. :N
Met keiharde uitbuiting wel...
pi_141227449
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met keiharde uitbuiting wel...
Dat heb jij hier volgens mij al vaker duidelijk gemaakt :O
pi_141230176
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:12 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Dat heb jij hier volgens mij al vaker duidelijk gemaakt :O
Nog niet vaak genoeg.
pi_141230213
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nog niet vaak genoeg.
Je punt is duidelijk hoor.
pi_141231329
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:08 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Je punt is duidelijk hoor.
Dus je koopt er niet meer?
pi_141233487
'Je punt is duidelijk' betekent niet dat iemand er wat mee gaat doen. Het betekent simpelweg dat we nu wel weten dat jij iets tegen primark hebt, zogezegd.
pi_141233588
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 06:40 schreef altootje86 het volgende:
'Je punt is duidelijk' betekent niet dat iemand er wat mee gaat doen. Het betekent simpelweg dat we nu wel weten dat jij iets tegen primark hebt, zogezegd.
^O^
pi_141233943
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 06:40 schreef altootje86 het volgende:
Ik laat mij de mond niet snoeren, zeker niet door mensen die de meest zwakken in de wereld misbruiken voor een eurootje eigen gewin...
pi_141234014
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik laat mij de mond niet snoeren, zeker niet door mensen die de meest zwakken in de wereld misbruiken voor een eurootje eigen gewin...
Ik waardeer je posts in K&W altijd enorm.. maar hier ben je echt enorm kort door de bocht. Sommige mensen hebben het nou eenmaal niet breed, andere mensen kopen en bij Primark en bij duurdere winkels. Ik snap niet waarom jij het idee hebt dat je het recht hebt om iedereen te veroordelen.
pi_141234555
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus je koopt er niet meer?
Ik maak nog altijd mijn eigen keuzes en daar verander jij niks aan. Iedereen kan wel bedenken dat goedkope kleren niet onder geweldige omstandigheden worden gemaakt.

Zoals al eerder is gezegd, primark is lang niet de enige winkel die hier aan doet. Ik ben student, ik heb weinig geld dus ja ik ga naar de h&m en primark. Jouw verhalen hier veranderen daar niks aan en zijn alleen maar irritant.
pi_141235235
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:13 schreef friekin_ het volgende:

Ik waardeer je posts in K&W altijd enorm.. maar hier ben je echt enorm kort door de bocht. Sommige mensen hebben het nou eenmaal niet breed, andere mensen kopen en bij Primark en bij duurdere winkels. Ik snap niet waarom jij het idee hebt dat je het recht hebt om iedereen te veroordelen.
Nou, dat recht heb ik. Dat is gewoon vrijheid van meningsuiting.

Van mij hoeft Primark niet te verdwijnen, het besef moet komen dat uitbuiting niet kan en dat de Westerse consument daar niet meer van is gediend. Zodra dat besef er is kan de Primark voor zeg 25%-50% meer (dan betaal je kennelijk nog steeds maar iets van 4,50 euro voor schoenen) kleding leveren waar geen heel naar randje aan zit.
pi_141235377
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:59 schreef Louboutin het volgende:

Ik maak nog altijd mijn eigen keuzes en daar verander jij niks aan. Iedereen kan wel bedenken dat goedkope kleren niet onder geweldige omstandigheden worden gemaakt.

Zoals al eerder is gezegd, primark is lang niet de enige winkel die hier aan doet. Ik ben student, ik heb weinig geld dus ja ik ga naar de h&m en primark. Jouw verhalen hier veranderen daar niks aan en zijn alleen maar irritant.
Hullie doen het ook is geen argument.

En de ophef over die omstandigheden verandert in the long run weldegelijk iets. Misschien denk jij nu "wat een enorme zeiklul is die DS4". Mag. Maar een ander gaat er wellicht wel over nadenken en beseffen dat het echt zeer asociaal is om mee te doen met dit soort uitbuiting. En als die groep groeit (en die groeit!) kom je straks vanzelf in de situatie dat mensen die bij de Primark kopen een beetje met de nek aangekeken worden.

Of, meer waarschijnlijk... dat Primark c.s. hun beleid bij gaan stellen omdat ze anders hun waar niet meer kwijt kunnen.

De eerste mensen die iets zeiden van roken in openbare gelegenheden waren ook zeikerds volgens rokers. Zie eens waar dat gezeik toe heeft geleid. En echt... dit is veel belangrijker dan in die stinkrook te moeten verblijven. Dit gaat gewoon om elementaire mensenrechten.
pi_141237371
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kan maar één outfit tegelijkertijd aan... ;)

Al mag ik de eerste steen niet werpen, ik heb meer kleren dan de meeste vrouwen...
ja maar het gaat er toch niet om hoeveel je tegelijkertijd aan kunt? het gaat er om dat als je 100 euro te besteden hebt en naar esprit gaat, dan kun je misschien 2 shirts kopen, ga je naar primark dan kun je 10 shirts kopen. natuurlijk is de kwaliteit van esprit stukken beter maar daar gaat het mij niet om, als iets na 1 seizoen niet meer mooi is doe ik het weer weg, want het was toch goedkoop. ik vind het erger als ik iets heel duurs koop dat na 1 seizoen kapot is dan wanneer ik iets van 3 euro koop wat kapot gaat :P
pi_141237726
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:48 schreef loezzzje het volgende:

ik vind het erger als ik iets heel duurs koop dat na 1 seizoen kapot is dan wanneer ik iets van 3 euro koop wat kapot gaat :P
Dat snap ik.

Al moet ik zeggen dat ik als iets te snel stuk gaat het terug breng. Recent nog een polo terug moeten brengen omdat een stiksel los liet. Die werd toch meteen teruggestuurd naar Italië om te worden gemaakt.

Zouden ze bij Esprit niet ook in staan voor de kwaliteit?
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:52:23 #30
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_141241268
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat snap ik.

Al moet ik zeggen dat ik als iets te snel stuk gaat het terug breng. Recent nog een polo terug moeten brengen omdat een stiksel los liet. Die werd toch meteen teruggestuurd naar Italië om te worden gemaakt.

Zouden ze bij Esprit niet ook in staan voor de kwaliteit?
Tuurlijk wel en zo'n keten pakt klachten denk ik sowieso allemaal aan ivm klantenbinding. Dat zit ook allemaal in die prijs inbegrepen. Een primark kan zeggen dat je het mag verwachten.
吴 曼 迪
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')