zal wel een gechipte golf zijn, daarom dacht hij dat hij mij kwijt kon rakenquote:Op maandag 26 mei 2014 13:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kan dat zomaar!?
Ik rij ook een golf 4 TDI maar ehh, tjah, die haalt net 170 denk.
360.000 km op de teller ook.
Hmm, de binnenspiegel is sowieso niet verplicht he, mits je dan wel een rechterspiegel hebt en visa versa.quote:Op maandag 26 mei 2014 12:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Na een vrachtwagen is je buitenspiegel checken + knipperlicht gewoon voldoende hoor. Binnen-buiten-naast bij elke rijstrookwisseling doet niemand meer vanaf de seconde nadat de man bij het CBR zegt "je bent geslaagd".
Ik reageer hier omdat ik mobiel zit en te lui ben die quote op te zoeken.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmm, de binnenspiegel is sowieso niet verplicht he, mits je dan wel een rechterspiegel hebt en visa versa.
Maar inderdaad als de weg achter mij in de gaten hou dan kan ik er heilig van overtuigd zijn dat er niks achter me zit en ga ik pas kijken als ik al ga sturen. 1x gehad alleen dat er toen iemand aankwam met een gangetje van 200.(dat was dan ook gelijk de reden waarom er kort daarvoor niemand achter mij zat)
Als een turbo op zijn einde zit en je geeft een lang stuk volgas dan kan het zomaar in eens over zijn jah.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:13 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik reageer hier omdat ik mobiel zit en te lui ben die quote op te zoeken.
Maar ik kijk zelf echt iedere keer in mijn dode hoek. Er zal maar een motorrijder naast je zitten ofzo.![]()
Heavy shit trouwens dat zo'n golf ineens zichzelf kan exploderen. Is volgas geven echt zo slecht?
Toen ik moderne auto's leende gaf ik op de autobahn op de ongelimiteerde stukken gewoon constant volgas.
Ik rij nu in een 10 jaar oude mondeo. Zou dat ding echt kapot kunnen daardoor?
Aan de andere kant neem ik aan dat je voordat gebeurd andere symptomen merkt toch? Geluiden of vermogen verlies ofzo?quote:Op maandag 26 mei 2014 14:25 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Als een turbo op zijn einde zit en je geeft een lang stuk volgas dan kan het zomaar in eens over zijn jah.
niet altijd, de ene zal eerst je compressorhuis/turbinehuis wand opvreten (wat je hoort) maar de as kan ook in een keer knappen waardoor je niks hoort maar dat het gelijk over is.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:27 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Aan de andere kant neem ik aan dat je voordat gebeurd andere symptomen merkt toch? Geluiden of vermogen verlies ofzo?
Wat voor auto heb je trouwens? Ik ben benieuwd![]()
Oeh nice autoquote:Op maandag 26 mei 2014 14:29 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
niet altijd, de ene zal eerst je compressorhuis/turbinehuis wand opvreten (wat je hoort) maar de as kan ook in een keer knappen waardoor je niks hoort maar dat het gelijk over is.
Saab 9-3 stg3 heb ik.
thanks, ja in NL gaat het fout bij elke weersverandering, net alsof ze een BSOD in hun kop krijgen.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:20 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oeh nice auto![]()
Echt he trouwens. Het gaat regenen en meteen ligt het hele verkeer op zijn gat.
Net bijvoorbeeld ging iemand met alarm lichten stil staan midden op een druk kruispunt in de binnenstad van Utrecht. Hij durfde niet meer verder.
ja hoor, zolang het maar geen drek is.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:23 schreef NieuweNier het volgende:
Kak ik realiseer me nu ik heb ook iets stoms gedaan. Ik heb de auto in nat gras geparkeerd omdat ik niet wilde lopen.![]()
Zal ik nog weg kunnen rijden?
Haha dat is inderdaad wel een goede omschrijving. En ik ben weggekomen. Er lagen veel plassen en modder, en ik spinde een beetje. Maar voorzichtig met het gas en het lukte gewoon. Ik heb een beetje trauma's aan vast komen te zitten.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:35 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
thanks, ja in NL gaat het fout bij elke weersverandering, net alsof ze een BSOD in hun kop krijgen.
[..]
ja hoor, zolang het maar geen drek is.
Na de vrachtwagen naar rechts sturen werkt ook hoor, zoals ik al zei, de vrachtwagen trekt niet opeens op naar 150.quote:Op maandag 26 mei 2014 12:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Na een vrachtwagen is je buitenspiegel checken + knipperlicht gewoon voldoende hoor. Binnen-buiten-naast bij elke rijstrookwisseling doet niemand meer vanaf de seconde nadat de man bij het CBR zegt "je bent geslaagd".
Binnenspiegel is verplicht, tenzij je daarin de weg achter je niet kunt overzien. Dan moet je wel een rechterbuitenspiegel hebben, en die is sowieso verplicht bij nieuwe (vanaf 2010) auto's.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmm, de binnenspiegel is sowieso niet verplicht he, mits je dan wel een rechterspiegel hebt en visa versa.
Ik heb 3x een turbo gesloopt op m'n vorige auto en alleen de laatste keer hoorde/voelde ik het aankomenquote:Op maandag 26 mei 2014 14:27 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Aan de andere kant neem ik aan dat je voordat gebeurd andere symptomen merkt toch? Geluiden of vermogen verlies ofzo?
Wat voor auto heb je trouwens? Ik ben benieuwd![]()
Heeft die niet ook gewoon een start-stopsysteem?quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:08 schreef Anne het volgende:
Een meisje die haar Audi TDI tot wel 5 keer toe af liet slaan voor hetzelfde stoplicht. Dan kun je echt niet rijden...
Volgens mij was het een eerste generatie A3, denk het dus niet.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:26 schreef Chai het volgende:
[..]
Heeft die niet ook gewoon een start-stopsysteem?
Dan moet er gewoon iets stuk zijn, het kán gewoon niet dat je een diesel 5x af laat slaan.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:08 schreef Anne het volgende:
Een meisje die haar Audi TDI tot wel 5 keer toe af liet slaan voor hetzelfde stoplicht. Dan kun je echt niet rijden...
Precies.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:52 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan moet er gewoon iets stuk zijn, het kán gewoon niet dat je een diesel 5x af laat slaan.
Geef een auto aan een vrouw en het kan!quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:52 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan moet er gewoon iets stuk zijn, het kán gewoon niet dat je een diesel 5x af laat slaan.
Met handrem erop kom je nog best weg hoor.quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:30 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Geef een auto aan een vrouw en het kan!
Ik heb een keer bij 1 in de auto gezeten die kon niet van haar parkeerplek af rijden. Telkens motor uitslaan.. Toen zei ik maar dat ze handrem misschien moest af zetten
Als je een diesel in 1x de koppeling laat opkomen slaat deze ook vaak gewoon af.
Nou, volgens mij had ze haar handrem erop zitten, aangezien ik volgens mij zag dat d'r voorkant wel omhoog ging, maar dus niet vooruit. Volgens mij deed ze een hellingproef, zonder helling.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:52 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan moet er gewoon iets stuk zijn, het kán gewoon niet dat je een diesel 5x af laat slaan.
Niet met een goede handremquote:Op woensdag 28 mei 2014 10:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Met handrem erop kom je nog best weg hoor.
En na tig lessen en afrijden weet je toch wel dat je de koppeling niet moet laten 'klappen'? Ik gok ook op n technisch defect (ik heb op die manier ook wel eens een rondje moeten wachten bij n stoplicht).
Een vriend van me houdt van doorkarren en heeft vijf jaar langer zijn rijbewijs dan ik.quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:48 schreef totalvamp het volgende:
Mijn vriendin is precies zo'n type. Die rijdt 100 op elke snelweg, wat de max ook is. Is zich totaal niet bewust van waar de auto's om haar heen zich bevinden. Dit merk ik bij de meeste vrouwen met wie ik meerij, ze letten veel minder op het andere verkeer dan mannen doen.
Regen. Da's eng.quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:10 schreef xzaz het volgende:
Wat zijn mensen de laatste dagen toch ongerust op de snelweg vooral in de avond spits. Iemand anders die dit kan beamen?
Het is inderdaad gewoon een mix. Ervaring kan je inzicht bijschaven, maar uiteindelijk heb je het of niet. De meeste vrienden/kennissen die ik heb hebben langer hun rijbewijs dan ik, maar je merkt gewoon dat er een aantal zijn die wel het inzicht hebben en een aantal niet. Sommigen rijden 30k per jaar en daar stap ik met tegenzin bij in (en daar denk ik echt bij, jezus, laat mij alsjeblieft rijden), anderen rijden misschien 5k per jaar en daar stap ik zonder problemen bij in. Ik hou mezelf altijd voor dat mensen bij je in de auto in slaap moeten durven vallen. Als dat zo is, dan rij je blijkbaar goed.quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:57 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Een vriend van me houdt van doorkarren en heeft vijf jaar langer zijn rijbewijs dan ik.
Het eerste jaar reed ik zoals hierboven omschreven, als een oud vrouwtje. Daarna slipparcour en rijopleiding bij de politie gehad, sindsdien ervaar ik het verkeer gewoon heel anders.
Ondanks het verschil in ervaring (als het goed is) rijdt die vriend van me zich nog klem op de rechterstrook op de snelweg met 140-160 terwijl hij gelegenheid genoeg had om net iets eerder naar links te gaan en mee te rijden in het verkeer.
Het gaat dan ook meer in inzicht en begrip dan puur de ervaring. Daarom is voorspelbaarheid van verkeer en het houden aan verkeersregels zo belangrijk voor de verkeersveiligheid voor 90% van de verkeersdeelnemers.
Niet anders dan anders.quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:10 schreef xzaz het volgende:
Wat zijn mensen de laatste dagen toch ongerust op de snelweg vooral in de avond spits. Iemand anders die dit kan beamen?
Yep, je hebt het of niet. Bij degene die het niet hebben stap ik niet graag in de auto, daar voel ik me gigantisch onveilig(mijn broertje bijv en vriendin).quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:57 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Een vriend van me houdt van doorkarren en heeft vijf jaar langer zijn rijbewijs dan ik.
Het eerste jaar reed ik zoals hierboven omschreven, als een oud vrouwtje. Daarna slipparcour en rijopleiding bij de politie gehad, sindsdien ervaar ik het verkeer gewoon heel anders.
Ondanks het verschil in ervaring (als het goed is) rijdt die vriend van me zich nog klem op de rechterstrook op de snelweg met 140-160 terwijl hij gelegenheid genoeg had om net iets eerder naar links te gaan en mee te rijden in het verkeer.
Het gaat dan ook meer in inzicht en begrip dan puur de ervaring. Daarom is voorspelbaarheid van verkeer en het houden aan verkeersregels zo belangrijk voor de verkeersveiligheid voor 90% van de verkeersdeelnemers.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:48 schreef totalvamp het volgende:
[..]
( ik praat altijd voor uit in me gedachten en laat ze weten wat ik ga doen)
Herkenbaar.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:41 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Aut(omat)isme
Ik probeer altijd voorspellingen te doen over wat mensen om me heen gaan doen.
Nog erger zijn die mensen die minutenlang achter je hangen, terwijl er links nog een vrije strook is en pas voorbij gaan zodra je een strook naar rechts gaat.quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen die minutenlang achter mij hangen om in te halen.
Ik rijd gewoon op de cruisecontrol
Van ok, die gaat binnen 5 seconden voor mij invoegen ik moet alvast gas beetje loslaten.quote:
Haha, doe ik ook altijd. En dan zwaaien als je langs rijdtquote:Op woensdag 28 mei 2014 12:54 schreef Daeron het volgende:
[..]
Nog erger zijn die mensen die minutenlang achter je hangen, terwijl er links nog een vrije strook is en pas voorbij gaan zodra je een strook naar rechts gaat.
Aha, onnodig linksrijder gespot.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:54 schreef Daeron het volgende:
[..]
Nog erger zijn die mensen die minutenlang achter je hangen, terwijl er links nog een vrije strook is en pas voorbij gaan zodra je een strook naar rechts gaat.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Aha, onnodig linksrijder gespot.
Dit doe ik ook. Niet seinen, niet toeteren, maar braaf wachten tot je opzout naar rechts.
Oh, als het niet kan, ga ik er niks over zeggen. Dan is het ook geen *onnodig* linksrijden.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:24 schreef Daeron het volgende:
[..]![]()
Soms rijdt er een kolonne vrachtwagens enzo waardoor je niet direct naar rechts kan.
Links plakkers heb ik zelf ook een hekel aan, maar ik haal ze tegenwoordig gewoon standaard rechts in.
Maar dan rijden jullie dus beiden achter een rij vrachtwagens, totdat die naar rechts gaan, zodat je daar voorbij kunt. Daarmee doen jullie beide hetzelfde... en hij is irritant?quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:24 schreef Daeron het volgende:
[..]![]()
Soms rijdt er een kolonne vrachtwagens enzo waardoor je niet direct naar rechts kan.
Links plakkers heb ik zelf ook een hekel aan, maar ik haal ze tegenwoordig gewoon standaard rechts in.
Weg met 3 stroken, we rijden beiden op de middelste strook, omdat we verkeer op de rechterstrook in willen halen. Andere persoon rijdt achter me (soms vrij dicht op me) en blijft daar rijden terwijl hij me eerst naderde. Zodra ik dan weer naar rechts ga gaat hij me voorbij. Terwijl links al die tijd geen verkeer zat.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:57 schreef Koepert het volgende:
[..]
Maar dan rijden jullie dus beiden achter een rij vrachtwagens, totdat die naar rechts gaan, zodat je daar voorbij kunt. Daarmee doen jullie beide hetzelfde... en hij is irritant?
OF jij kunt al eerder naar rechts OF jullie doen beiden hetzelfde; wachten tot je de vrachtwagens voorbij kunt..
Of heb je het hiermee over iemand die op je trekhaak meelift?
Die derde strook had ik gemistquote:Op woensdag 28 mei 2014 14:15 schreef Daeron het volgende:
[..]
Weg met 3 stroken, we rijden beiden op de middelste strook, omdat we verkeer op de rechterstrook in willen halen. Andere persoon rijdt achter me (soms vrij dicht op me) en blijft daar rijden terwijl hij me eerst naderde. Zodra ik dan weer naar rechts ga gaat hij me voorbij. Terwijl links al die tijd geen verkeer zat.
Kortom, andere persoon is te bescheten om een strook op te schuiven om er voorbij te gaan en blijft mij beetje opduwen.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:02 schreef Pandaplint het volgende:
Bussen in Groningen met blauwe verlichting in de LEDbalk. Elke keer als in zo'n bus in m'n ooghoek zie verschijnen denk ik dat er een auto van een hulpdienst aan komt. Erg raar dat dit ook gewoon mag.![]()
[ afbeelding ]
Ze krijgen zo meteen wel allemaal een boete als de gemeentelijke controle langskomt. Terwijl het juist de bedoeling is om aan de andere kant van de straat te parkeren, dit i.v.m. met aanrijroute hulpdiensten voor het pad dat links ligt, maar dat nu versperd is.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:43 schreef kikoooooo het volgende:
/care
Staan ze je in de weg dan? Zeikerd.
Ik zie geen padquote:Op woensdag 28 mei 2014 16:47 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ze krijgen zo meteen wel allemaal een boete als de gemeentelijke controle langskomt. Terwijl het juist de bedoeling is om aan de andere kant van de straat te parkeren, dit i.v.m. met aanrijroute hulpdiensten voor het pad dat links ligt, maar dat nu versperd is.
Beter kijken, maar het staat ook niet duidelijk op de foto. Over een paar maanden loop ik zelf met zo'n petquote:Op woensdag 28 mei 2014 16:49 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik zie geen pad
Misschien mag je oom agent z'n pet nog wel even op als je het lief vraagt man.
Verboden is het alquote:
Stoer. Dan zie je toch ook dat dit bord verkeerd staat of niet?quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:50 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Beter kijken, maar het staat ook niet duidelijk op de foto. Over een paar maanden loop ik zelf met zo'n pet
die lichtbakken verlichten onze hele woonkamerquote:
Nee.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 74% gewijzigd door Pandaplint op 28-05-2014 19:43:57 ]Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:37 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Nee.
Voertuig reglement :Ja, leuk wetsartikel. Maar nu ff precies aanwijzen waar staat dat een bus geen blauw mag voeren op zn bord.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het mag alleen maar wit of amberkleurig zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:45 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja, leuk wetsartikel. Maar nu ff precies aanwijzen waar staat dat een bus geen blauw mag voeren op zn bord.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:49 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Het mag alleen maar wit of amberkleurig zijn.
Zelfde eisen gelden voor bussen en vrachtwagensquote:Op woensdag 28 mei 2014 19:50 schreef kikoooooo het volgende:
[..]![]()
Wijs ff aan onder welk stukje busverlichting valt dan aub. Zoals ik al vroeg.
Lees nou je wetsartikel eens goed. Het gaat over 'normale' verlichting, niet over borden voorop de bus. Dat soort 'verlichting' wordt niet genoemd, omdat het geen 'verlichting' is.quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:51 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Zelfde eisen gelden voor bussen en vrachtwagens
Het is wel verboden. Ook in de cabine achter de voorruit van een truck mag je bijv geen gekleurde kerstboom hebben staan. Is oa al eens behandeld bij blik op de weg. Alleen witte en amberkleurige verlichting is toegestaanquote:Op woensdag 28 mei 2014 19:52 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Lees nou je wetsartikel eens goed. Het gaat over 'normale' verlichting, niet over borden voorop de bus. Dat soort 'verlichting' wordt niet genoemd, omdat het geen 'verlichting' is.
Het is simpelweg niet verboden. Alleen als het knippert, beweegt of licht in de verte uitstraalt is het verboden. Gewoon blauwe verlichting op zo'n bord, of bijvoorbeeld een taxibord is niet verboden.
Kom nou eens met een wetsartikel dan. Als het verboden is, dan staat het in de wet.quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:56 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Het is wel verboden. Ook in de cabine achter de voorruit van een truck mag je bijv geen gekleurde kerstboom hebben staan. Is oa al eens behandeld bij blik op de weg. Alleen witte en amberkleurige verlichting is toegestaan
Ik heb je een wetsartikel gegeven. Verlichting mag alleen wit of amberkleurig zijn aan de voorzijde van een voertuig. Dat geldt voor alle voertuigen op de weg.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:08 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Kom nou eens met een wetsartikel dan. Als het verboden is, dan staat het in de wet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2006SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
Je ziet het bord op de foto, en een paar honderd meter verderop staat aan dezelfde kant van de stoep hetzelfde bord, maar dan met de kleuren naar de andere kant. Zo kunnen weggebruikers van beide kanten zien dat er aan deze kant van de weg niet geparkeerd mag worden.quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:14 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Stoer. Dan zie je toch ook dat dit bord verkeerd staat of niet?
Ik geef het op met jouquote:Op woensdag 28 mei 2014 20:17 schreef kikoooooo het volgende:
Uit je eigen persbericht:
"Wij bekijken dit soort ontwikkelingen uiteraard met argusogen. In principe is de bestuurder niet in overtreding als het geen gevaar voor de overige verkeersdeelnemers oplevert. Maar hoe gezellig het ook is, dit soort zaken hoort niet op auto's thuis, maar op de voordeur."
----
Zolang het niet knippert, of 'verlicht' is het niet verboden. Dan kan er wel een persberichtje uitgaan om te waarschuwen, maar het staat nergens in de wet.
Een taxibord mag ook gewoon blauw zijn.
Dit is namelijk geen verlichting, in de zin van de weg 'verlichten'. Het is het verlichten van de letters op een bord. En zolang dat niet in de verte schijnt, of zolang dit niet knippert of beweegt mag dit alle kleuren van de regenboog hebben.
Jawel.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:28 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik geef het op met jouBlauw licht op voertuigen is voorbehouden aan hulpverleningsvoertuigen. Er wordt daarnaast bestaat er geen onderscheid tussen 'verlichtend' licht en licht wat niet in de verte schijnt.
Licht is mijn werk. Dus je hoeft me niks wijs te makenquote:Op woensdag 28 mei 2014 20:30 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jawel.
In zo'n beetje elk punt uit het door jouw genoemde wetsartikeltje wordt t woord 'stralen' gebruikt. Stralen is toch echt wat anders dan de letters op een bord verlichten.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:31 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Licht is mijn werk. Dus je hoeft me niks wijs te maken
Daar zou ik dan weer rustig 0900-TUIG voor bellen...quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:36 schreef sneakydesert het volgende:
[ afbeelding ]
Deze foto net gemaakt uit m'n raam. Parkeer dan aan de overkant, lusters.
Zo'n busbord is gemaakt van LEDs die licht uit stralen. Daarnaast is verlichten licht stralen.quote:
http://www.duic.nl/nieuws(...)led-verlichting-aan/quote:Qbuzz past sterkte van LED verlichting aan
januari 9, 2014 om 12:36 door: Redactie
qbuzzQbuzz heeft de felle lichten op de bussen gedimd. Dit is gebeurd is overleg met politie. De ledlichten aan de voorkant van de bussen leiden tot verwarring. Met name de blauwe lichten zorgen voor onduidelijkheid bij weggebruikers, omdat alleen hulpdiensten blauw licht mogen gebruiken.
De kleuren op de bussen verwijzen naar verschillende wijken. De acht verschillende kleuren licht worden ook gebruikt bij de bushaltes en moeten er voor zorgen dat reizigers de juiste bus pakken. Officieel mogen voertuigen alleen de kleuren rood, wit en oranje gebruiken. In de praktijk wordt hier echter niet tegen opgetreden, aldus een woordvoerder van politie in het AD/UN.
Qbuzz heeft de sterkte van de lichtbakken teruggebracht van 100 procent naar 80 procent, en hoopt het probleem hiermee opgelost te hebben. De LED verlichting op de bussen heeft ook op DUIC voor veel reacties gezorgd. ”Mooie stille bussen. Alleen die lichtbak schijnt elk uur mijn woonkamer in alsof er aliens neerdwalen… hoe verzin je dit. Oplossen, en snel!” aldus een lezer in reactie op ons artikel over de start van Qbuzz.
Zie eerdere post.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:47 schreef kikoooooo het volgende:
Zo'n persberichtje is nog steeds geen wetsartikel.
Niet zoals ik het geleerd heb, er stond in de examenboekjes heel simpel dat de linkerspiegel gecombineerd moest worden met of de rechter of de binnenspiegelquote:Op maandag 26 mei 2014 22:56 schreef Light het volgende:
[..]
Binnenspiegel is verplicht, tenzij je daarin de weg achter je niet kunt overzien. Dan moet je wel een rechterbuitenspiegel hebben, en die is sowieso verplicht bij nieuwe (vanaf 2010) auto's.
Maar dit is wel een stuk veiliger. Staat iedereen in de binnenbocht, dan kan niemand de bocht meer door kijken.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:47 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ze krijgen zo meteen wel allemaal een boete als de gemeentelijke controle langskomt. Terwijl het juist de bedoeling is om aan de andere kant van de straat te parkeren, dit i.v.m. met aanrijroute hulpdiensten voor het pad dat links ligt, maar dat nu versperd is.
Staat er ook een bord verboden te parkeren aan de andere kant, dus zichtbaar vanuit de richting waar de auto's vandaan kwamen?quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:47 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ze krijgen zo meteen wel allemaal een boete als de gemeentelijke controle langskomt. Terwijl het juist de bedoeling is om aan de andere kant van de straat te parkeren, dit i.v.m. met aanrijroute hulpdiensten voor het pad dat links ligt, maar dat nu versperd is.
Jep, zoals ik al eerder heb vermeld in een van mijn reacties hierboven.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:55 schreef Light het volgende:
[..]
Staat er ook een bord verboden te parkeren aan de andere kant, dus zichtbaar vanuit de richting waar de auto's vandaan kwamen?
Ahja, die had ik gemist. Maar daar heb je het over een paar honderd meter eerder. Dat zal dan aan de andere kant van het pad zijn. En dan wordt het interessant of het pad een zijweg of een in-/uitrit is.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:56 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Jep, zoals ik al eerder heb vermeld in een van mijn reacties hierboven.
Dat was dan waarschijnlijk voor 2010?quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet zoals ik het geleerd heb, er stond in de examenboekjes heel simpel dat de linkerspiegel gecombineerd moest worden met of de rechter of de binnenspiegel
quote:Artikel 5.2.45
1. Personenauto’s, in gebruik genomen na 25 januari 2010, moeten zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel, een rechterbuitenspiegel en een binnenspiegel.
2. Indien met de in het eerste lid bedoelde binnenspiegel het achter het voertuig gelegen weggedeelte niet voldoende kan worden overzien, behoeft deze niet aanwezig te zijn.
3. Personenauto’s, in gebruik genomen voor 26 januari 2010, moeten zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel en een binnenspiegel.
4. De in het derde lid bedoelde personenauto’s moeten zijn voorzien van een rechterbuitenspiegel indien met de binnenspiegel het achter het voertuig gelegen weggedeelte niet voldoende kan worden overzien. Indien de binnenspiegel geen zicht naar achteren mogelijk maakt, behoeft deze niet aanwezig te zijn.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je geintimideerd voelt. Echter speel je die gast ook in de kaart door stoicijns door te rijden. De volgende keer stap je uit en ga je 'verhaal halen' op een normale manier.quote:Op maandag 26 mei 2014 00:50 schreef NieuweNier het volgende:
Ik zit te bezinnen wat ik net mee heb gemaakt. Hier de OP van mijn post in de KLB:
[..]
KLB / Achtervolgd door Achmed
Echt een lijpe shit heftige situatie.
Heel erg Robin Hood van je, maar ik zou gewoon doorrijden. Laatste waar ik behoefte aan heb als ik haast heb is een preek aanhoren van een bestuurder die zich 'opgenaaid' voelt.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:35 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je geintimideerd voelt. Echter speel je die gast ook in de kaart door stoicijns door te rijden. De volgende keer stap je uit en ga je 'verhaal halen' op een normale manier.
Ik heb soms ook zo een figuur achter me, omdat ik de maximumsnelheid hanteer, of iemand anders ruimte geef, waardoor mijn achterligger opgefokt raakt omdat dit 'tijdsverlies' voor hem oplevert. Als ik ook maar enigzins de indruk krijg dat iemand mij probeert op te naaien, dan stopt de auto en stap ik ut en confronteer ik de bestuurder met zijn aso gedrag. Eigenlijk is dit dit 3 van de 3 keer (komt namelijk niet vaak voor) afgelopen met een beschaamde bestuurders.
Mensen zijn nu eenmaal vaak aso zonder het te beseffen. Op het moment dat je ze aanspreekt komt het schaamtegevoel. Ik doe dat dan ook gewoon. Klein of groot en breed. Dat interesseert me niet.
Ik ga overigens wel normaal de discussie aan, niet als een wilde gek.
Hoe zorg je dan dat de ander ook stopt en naar jou luistert? Ik kan me er echt niks bij voorstellen, ik zou nooit zomaar stoppen als ik onderweg ben.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:35 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Als ik ook maar enigzins de indruk krijg dat iemand mij probeert op te naaien, dan stopt de auto en stap ik ut en confronteer ik de bestuurder met zijn aso gedrag.
Dat vraag ik me dus ook af...quote:Op zondag 1 juni 2014 12:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe zorg je dan dat de ander ook stopt en naar jou luistert? Ik kan me er echt niks bij voorstellen, ik zou nooit zomaar stoppen als ik onderweg ben.
Je gaat gewoon aan de kant met je gammelbak als ik er langs wil, ook al rij je max 120 omdat niet harder mag, dan ga je maar rechts rijden.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:35 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je geintimideerd voelt. Echter speel je die gast ook in de kaart door stoicijns door te rijden. De volgende keer stap je uit en ga je 'verhaal halen' op een normale manier.
Ik heb soms ook zo een figuur achter me, omdat ik de maximumsnelheid hanteer, of iemand anders ruimte geef, waardoor mijn achterligger opgefokt raakt omdat dit 'tijdsverlies' voor hem oplevert. Als ik ook maar enigzins de indruk krijg dat iemand mij probeert op te naaien, dan stopt de auto en stap ik ut en confronteer ik de bestuurder met zijn aso gedrag. Eigenlijk is dit dit 3 van de 3 keer (komt namelijk niet vaak voor) afgelopen met een beschaamde bestuurders.
Mensen zijn nu eenmaal vaak aso zonder het te beseffen. Op het moment dat je ze aanspreekt komt het schaamtegevoel. Ik doe dat dan ook gewoon. Klein of groot en breed. Dat interesseert me niet.
Ik ga overigens wel normaal de discussie aan, niet als een wilde gek.
quote:Op zondag 1 juni 2014 12:34 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Je gaat gewoon aan de kant met je gammelbak als ik er langs wil
Heeft precies niets met 'Robin Hood' te maken. Ik zal diegene flink de les lezen. Ik laat me niet gauw opnaaien, maar als je mij nadrukkelijk zit te treiteren/hinderen dan krijg je het te weten ook. Heeft niets te maken met 'goed gedrag toneelspeel', maar dat ik het spuugzat ben dat iemand mij zit te irriteren.quote:Op zondag 1 juni 2014 11:47 schreef starla het volgende:
[..]
Heel erg Robin Hood van je, maar ik zou gewoon doorrijden. Laatste waar ik behoefte aan heb als ik haast heb is een preek aanhoren van een bestuurder die zich 'opgenaaid' voelt.
Sowieso op de autosnelweg stoppen...levensgevaarlijk man. Of doe je dat alleen in de bebouwde kom en strem je het overige verkeer met je 'goed gedrag toneelspel'? Of misschien heb je wel een provisorisch bordje: volgen, geen politie, maar wil ff met je praten
Alsof ik met een andere bestuurder in gesprek ga
Simpel. Meestal vinden de asopraktijken plaats tijdens de spits waar ik veel in rijd. Op mijn route kom je erg veel kruispunten, en daarmee verkeerslichten tegen. Wegens de ingewikkelde constructie van het verkeer staan deze lang op rood.quote:Op zondag 1 juni 2014 12:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe zorg je dan dat de ander ook stopt en naar jou luistert? Ik kan me er echt niks bij voorstellen, ik zou nooit zomaar stoppen als ik onderweg ben.
Wordt lastig ben ik bang. D-Segmenter uit 2008 met 140PK die 1300KG weegt. Wat rij jij precies?quote:Op zondag 1 juni 2014 12:34 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Je gaat gewoon aan de kant met je gammelbak als ik er langs wil, ook al rij je max 120 omdat niet harder mag, dan ga je maar rechts rijden.
Serieus?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:58 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Heeft precies niets met 'Robin Hood' te maken. Ik zal diegene flink de les lezen. Ik laat me niet gauw opnaaien, maar als je mij nadrukkelijk zit te treiteren/hinderen dan krijg je het te weten ook. Heeft niets te maken met 'goed gedrag toneelspeel', maar dat ik het spuugzat ben dat iemand mij zit te irriteren.
Dat je niet stopt op de snelweg leek mij common sense, maar wellicht had ik voor figuren zoals jij expliciet moeten vermelden in welke situatie ik wel of juist niet stop, al hoewel je in dat geval de discussie sowieso niet waard bent, Van een 'gesprek' is trouwens geen sprake. Het is voornamelijk een monoloog wat bestaat uit getier vanuit mijn kant, en een wit wegtrekkende 'gesprekspartner'.
Als ik mijn zegje heb gedaan ga ik verder.
" Alsof ik ga wachten op uitleg van de andere bestuurder waarom hij zo debiel deed"
[..]
Simpel. Meestal vinden de asopraktijken plaats tijdens de spits waar ik veel in rijd. Op mijn route kom je erg veel kruispunten, en daarmee verkeerslichten tegen. Wegens de ingewikkelde constructie van het verkeer staan deze lang op rood.
Aangezien ik voor deze figuren rijd, stap ik uit als het rood is en ga ik vertellen wat ik van hun gedrag vind. Ik heb hier tijd genoeg voor. Tegen de tijd dat het groen is, zit ik alweer in mijn auto.
[..]
Wordt lastig ben ik bang. D-Segmenter uit 2008 met 140PK die 1300KG weegt. Wat rij jij precies?![]()
Geldt trouwens ook voor Starla, met der grote muil.
Ik denk meer dat je het verkeerd begrijpt. Afhankelijk van de situatie trek ik zelf het portier open, of tik op het raampje net zo lang tot die naar beneden gaat, en doe ik mijn beklag. Juist de tegenpartij heeft geen weerwoord waardoor ik terugloop en verder ga.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Serieus?
Dan ben je echt triest. Als je zo man bent om iemand uit te schelden, moet je ook man genoeg zijn om een tegenreactie te verwachten. Maar nee, zodra de deur waarschijnlijk een beetje open gaat ren je zeker snel weg. Internetheld.
Dan blijft het triest dat je niet op een reactie wacht. Misschien ben je zelf ook wel asociaal bezig, alleen wil je het dan weer niet horen. Iets met een pot en een ketel.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:23 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ik denk meer dat je het verkeerd begrijpt. Afhankelijk van de situatie trek ik zelf het portier open, of tik op het raampje net zo lang tot die naar beneden gaat, en doe ik mijn beklag. Juist de tegenpartij heeft geen weerwoord waardoor ik terugloop en verder ga.
Volgens mij gaf ik dit ook in mijn voorgaande post aan, maar dat heb je schijnbaar gemist.
Waar zeg ik dat ik de tegenpartij niet de kans geef een reactie te geven? Daar is voldoende gelegenheid voor. Als je op de een of andere manier niet ad rem genoeg bent om een reactie te geven heb je pech. Ik kan het verkeer immers ook niet ophouden, snap je?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan blijft het triest dat je niet op een reactie wacht. Misschien ben je zelf ook wel asociaal bezig, alleen wil je het dan weer niet horen. Iets met een pot en een ketel.
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:27 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik de tegenpartij niet de kans geef een reactie te geven? Daar is voldoende gelegenheid voor. Als je op de een of andere manier niet ad rem genoeg bent om een reactie te geven heb je pech. Ik kan het verkeer immers ook niet ophouden, snap je?
Als je trouwens mijn posts leest, zul je zien dat ik verre van asociaal overkom
Nog geen half uur geleden... Slecht geheugen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:58 schreef Alt-tab het volgende:
Als ik mijn zegje heb gedaan ga ik verder.
" Alsof ik ga wachten op uitleg van de andere bestuurder waarom hij zo debiel deed"
Nee, ik bedoel meer in het algemeen. Iets met een posthistory. Of ben jij een mak lammetje die over zich heen laat lopen. Laten we vooral de context hierin niet vergeten, namelijk dat iemand mij opzettelijk irriteert.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
[..]
Nog geen half uur geleden... Slecht geheugen.
Ik ben ook al regelmatig 2 keer uit gestapt, ook als ik daarmee het overige verkeer op houd. Als iemand zich echt zo gedraagt dat hij mij in serieus gevaar brengt dan boeit mij dat echt niet. Niet zo lafjes zoals jij de andere partij geen kans geven of even snel voor een stoplicht...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:30 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel meer in het algemeen. Iets met een posthistory. Of ben jij een mak lammetje die over zich heen laat lopen. Laten we vooral de context hierin niet vergeten, namelijk dat iemand mij opzettelijk irriteert.
Hoezo geen kans geven? Lees je selectief. Als de andere partij dusdanig geintimideerd is, ga ik geen minuten lang wachten op een reactie. Ik heb wel wat beters te doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik ben ook al regelmatig uit gestapt, ook als ik daarmee het overige verkeer op houd. Als iemand zich echt zo gedraagt dat hij mij in gevaar brengt dan boeit mij dat echt niet. Niet zo lafjes zoals jij de andere partij geen kans geven of even snel voor een stoplicht...
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:34 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Hoezo geen kans geven? Lees je selectief. Als de andere partij dusdanig geintimideerd is, ga ik geen minuten lang wachten op een reactie. Ik heb wel wat beters te doen.
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:34 schreef Alt-tab het volgende:
Als de andere partij dusdanig geintimideerd is
Oh zo, 'We' hebben ook een BMW 6 serie 4.8L V8, alleen is die niet van mijquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:34 schreef starla het volgende:
Weet niet precies. We hebben een BMW520d M sport sedan.
Iets meer dan 140pk dacht ik, mag je zelf opzoeken.
Ik lees prima wat ik schrijf, helaas geldt dat niet voor jou. Geeft niet, ik snap die tactieken wel om het laatste woord te hebben.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je leest zelf niet wat je schrijft. Maar het is alweer genoeg offtopic geweest nu.
Irritatie:
Iemand die 60 rijd op een 130 weg.
Lol, doe niet zo opgefokt man, rook een joint ofzo. Je wilde toch m'n auto weten, there you are. Meteen weer wie heeft de langste leuter uithangenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:37 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
[..]
Oh zo, 'We' hebben ook een BMW 6 serie 4.8L V8, alleen is die niet van mij
Opgefokt? Zie jouw verdediging;quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:40 schreef starla het volgende:
[..]
Lol, doe niet zo opgefokt man, rook een joint ofzo. Je wilde toch m'n auto weten, there you are. Meteen weer wie heeft de langste leuter uithangen
Proficiat, mooie bak, maar stop ook dáár niet voor, ook al had je een 7 meter versie Maybach.
Meer dan gerechtvaardigt dat ik laat zien dat 'we' een dikkere bak hebben, Ik had het namelijk over mijn auto.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:34 schreef starla het volgende:
Weet niet precies. We hebben een BMW520d M sport sedan.
Iets meer dan 140pk dacht ik, mag je zelf opzoeken.
Hoe het ook zij. Ik rij gewoon aan je voorbij. Want ik heb geen zin in jouw moraalridderij, hé dat rijmt.
Nou, dan rijd ik dus in onze auto jou voorbij in jouw autoquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:43 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Opgefokt? Zie jouw verdediging;
[..]
Meer dan gerechtvaardigt dat ik laat zien dat 'we' een dikkere bak hebben, Ik had het namelijk over mijn auto.
In mijn auto wel ja. Maar als ik 'onze' auto pak, rij ik jou snot. Is dat niet grappigquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:44 schreef starla het volgende:
[..]
Nou, dan rijd ik dus in onze auto jou voorbij in jouw auto
Nee, want ik gredraag me niet als een tokkie door midden op straat uit te stappen, ik voel me zeker niet geintimideerd door een rood hoofd.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:45 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
In mijn auto wel ja. Maar als ik 'onze' auto pak, rij ik jou snot. Is dat niet grappig
'We' is natuurlijk altijd je ouders. Het kan niet de auto samen met je vriend of vriendin zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:43 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Opgefokt? Zie jouw verdediging;
[..]
Meer dan gerechtvaardigt dat ik laat zien dat 'we' een dikkere bak hebben, Ik had het namelijk over mijn auto.
Natuurlijk wel, want hij is directeur van een groot bedrijf en zij is prinses van Monacoquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
'We' is natuurlijk altijd je ouders. Het kan niet de auto samen met je vriend of vriendin zijn.
Maar daar ging het ook niet om.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:48 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, want ik gredraag me niet als een tokkie door midden op straat uit te stappen, ik voel me zeker niet geintimideerd door een rood hoofd.
En die 4.8 zuipt als een malle en hoe zwaar is ie?
Hoeveel die zuipt. Volgens mijn vader 1 op 8. Gewicht weet ik niet. Ik heb zelf ook niet vaak in die auto gereden. De keren dat ik ermee reed heb ik heb voorzichtig opgetrokken naar max 180. Wel erg relaxed en luxe, maar ik was wel erg voorzichtig.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:44 schreef starla het volgende:
[..]
Nou, dan rijd ik dus in onze auto jou voorbij in jouw auto
Maar ik heb die auto wel tot mijn beschikking. In combinatie met mijn eigen auto is dat wel erg chill.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
'We' is natuurlijk altijd je ouders. Het kan niet de auto samen met je vriend of vriendin zijn.
Hoeveel die zuipt. Volgens mijn vader 1 op 8. Gewicht weet ik niet. Ik heb zelf ook niet vaak in die auto gereden. De keren dat ik ermee reed heb ik heb voorzichtig opgetrokken naar max 180. Wel erg relaxed en luxe, maar ik was wel erg voorzichtig.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:51 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Maar daar ging het ook niet om.
quote][ afbeelding ] Op dinsdag 3 juni 2014 21:44 schreef starla het volgende:
[..]
Nou, dan rijd ik dus in onze auto jou voorbij in jouw auto
Wtf? Het is serieus de auto van je papa?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:53 schreef starla het volgende:
[..]
Hoeveel die zuipt. Volgens mijn vader 1 op 8. Gewicht weet ik niet. Ik heb zelf ook niet vaak in die auto gereden. De keren dat ik ermee reed heb ik heb voorzichtig opgetrokken naar max 180. Wel erg relaxed en luxe, maar ik was wel erg voorzichtig.
Als ik eerlijk ben wel. Het is wel een vette bak, maar niet van mij of partnerquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:54 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Wtf? Het is serieus de auto van je papa?![]()
Dude...ik bedoelde met 'we' natuurlijk ik en mijn manquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:56 schreef starla het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben wel. Het is wel een vette bak, maar niet van mij of partner
En dat zonder goede begeleiding zeker?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
Irritatie:
Iemand die 60 rijd op een 130 weg.
Was gewoon een personenauto. Wel een Belg.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:59 schreef Light het volgende:
[..]
En dat zonder goede begeleiding zeker?
Dus niet zoals in dit filmpje:
Nekschot geven dat volk, serieus!quote:Op vrijdag 6 juni 2014 17:24 schreef BigSmurf het volgende:
Gisteravond een auto vol met bejaarde vrouwen die met 85 km/h op de linkerstrook bleef hangen (2 stroken). Iedereen toeterend rechts voorbij, en gewoon lekker blijven kleppen over de advocaatjes met slagroom.![]()
Oh, en nu het weer een lang weekend met mooi weer is: sleurhutten.
Nee hoor, caravans die bijna ingehaald worden door een vrachtwagen en dan van schrik harder gaan rijden. Van die stumpers die hun seizoenshok van 8m even naar seizoensplek in Nederland brengen met 2 zachte verdroogde banden en discoverlichting erachter.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 17:49 schreef daNpy het volgende:
Dit weekend ook met de sleurhut de weg op
Ik rijdt echter wel wat harder met inhalen
Wat nog erger is dan inhalende caravans is caravans die door een vrachtwagen ingehaald worden
Ik had er een die voegde in vanaf de afrit de 80 weg op... Met 30, terwijl ik 80 reed. Vol in de remmen (tegen het slippen aan) en groot licht erbij. Ging ie me op de rotonde klieren door bijna stil te gaan staan na de eerste afrit, dus weer groot licht en toeter, maar ik moest er de eerste af. Stond ie stil, midden op de rotonde, terwijl ik vrolijk door reed...quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:45 schreef swollywood het volgende:
Maar des te meer idioten die de auto zonder in de spiegel te kijken met 100 km/u naar de linkerstrook gooien terwijl ik daar met 130 reed.
iedereen blijft ook lekker in de auto zittenquote:Op zondag 8 juni 2014 14:02 schreef eNaSnI het volgende:
Medeweggebruikers (die soms bij slecht weer) denken dat rode verkeerslichten niet gelden:
http://www.telegraaf.nl/b(...)recht_gefilmd__.html
Gewoon halverwege een gat laten vallen van 100 meter en daarna hem op zijn staart trappen dus geen optie? Of erlangs via de invoegstrook? Dat eerste kan ALTIJD, dat tweede is wat lastiger.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:50 schreef Buurpoes het volgende:
Van die bejaarden, die geen tempo maken op de oprit zodat ik gedwongen wordt om met 80 in te voegen. Terwijl de rest van het verkeer 120 rijdt.![]()
Koekblikje heeft geen staart om op te trappen en erlangs paste niet. De invoegstrook was te kort om twee slomeriken in te halen.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gewoon halverwege een gat laten vallen van 100 meter en daarna hem op zijn staart trappen dus geen optie? Of erlangs via de invoegstrook? Dat eerste kan ALTIJD, dat tweede is wat lastiger.
Tenzij het de a27 bij Oosterhout is, moet je toch wel minimaal 100 kunnen halen op een halve invoegstrook, zelfs met een volbeladen eco koekblik. Maarja, daar moet je wel toeren voor maken (oftewel, niet bij 1500-2500 toeren schakelen, maar doortrekken naar 4000 tot 5000(5000 alleen bij een warme motor!)).quote:Op zondag 8 juni 2014 22:17 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Koekblikje heeft geen staart om op te trappen en erlangs paste niet. De invoegstrook was te kort om twee slomeriken in te halen.
Inderdaad, zelfs met mijn Corsa 1.0 van weleer waren alle invoegstroken lang genoeg om snelheid te maken.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Tenzij het de a27 bij Oosterhout is, moet je toch wel minimaal 100 kunnen halen op een halve invoegstrook, zelfs met een volbeladen eco koekblik. Maarja, daar moet je wel toeren voor maken (oftewel, niet bij 1500-2500 toeren schakelen, maar doortrekken naar 4000 tot 5000(5000 alleen bij een warme motor!)).
En dan vervolgens roepen als je boos wordt dat ze toch de zwakkere deelnemer zijn, dus jij toch moet betalen... Top jongen, zit je straks in een rolstoel, vreet je door een slangetje en kan je niet eens meer aan je ballen krabben als je jeuk hebt, maar ik betaal.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:37 schreef Anne het volgende:
Fietsers die het "rechts heeft voorrang"-principe niet kennen of gewoonweg aan hun laars lappen.. En dat terwijl de auto's uit diezelfde rijrichting wel netjes wachten (gaat er dan geen belletje rinkelen?).
En dan heb je er bijna een op je motorkap (een man van middelbare leeftijd), fietst diegene inclusief nog wat fietsers erachteraan gewoon door alsof er niks aan de hand is.
Maar dat is ook gewoon heel irritant, ga links staan als je door gaat rijden en vlot gaat optrekken, blijf anders lekker rechts. Ik heb ze ook regelmatig, heb je ze al 2x eruit getrokken op half gas en 3e keer weer links gaan staan.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:06 schreef Fer het volgende:
Denk dat vandaag ik de irritatie op de weg was. 3 auto;s naast elkaar bij het stoplicht, moest de volgende links, maar gokte op de middelste een V70. Helaas deze trok op als een slak en ging achter de linker auto rijden, helaas moest ik ook naar links, dus ik daarachter.
Vervolgens bij het stoplicht links gaat de V70 links van de voorligger staan, terwijl die de vorige keer niet sneller was. En ja hoor links af en vervolgens links blijven rijden ipv naar rechts te gaan. Dus ik dacht rechts erlangs, maar daar reed dus een Doblo 30. Remmen en weer achter de V70, vervolgens ging onze strook eraf en ging die wel naar rechts en ik er nipt langs met de 1.2 TSI in de 6500 toeren en twee wielen op de rand van het verdrijvingsvlak.
Ja echt aso, maar ik was bang de start van de GP van Canada te missen.
Een frans kenteken is nooit een goed teken. Ik blijf ver uit de buurt van zo'n fransoosquote:Op maandag 9 juni 2014 13:42 schreef swollywood het volgende:
Jammer dat ik mijn dashcam niet meehad.
Grijze dakduif in Fiesta met Frans kenteken voor me bij het verkeerslicht bij verkeersplein Zwolle-Zuid.
Eerst moet ik al toeteren omdat ze achteruit rolt en mij bijna raakt waardoor ze van schrik bijna door rood rijdt.![]()
Daarna op het verkeersplein hoekt ze hem van rijstrook 1 naar 3 (ik reed op 2) waardoor ik in de ankers moest en daarna gaat ze op de oprit naar de A28 ook nog een keer een zigzag-manouvre maken.
Ik ken dat probleem.quote:Op maandag 9 juni 2014 20:12 schreef BazZz2 het volgende:
gisteren zat ik in de auto bij m'n moeder. we reden op de rechterbaan achter een seat. we gaan een baantje om om in te halen. vervolgens gaat de seat harder rijden zodat we hem niet kunnen inhalen. beetje vervelend zulke mensen. beetje kinderachtig ook
Ingehaald worden door een klein koekblik is ook not done, blijkt uit mijn ervaring.quote:Op maandag 9 juni 2014 23:14 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Ik ken dat probleem.
Het valt mij op dat dit voornamelijk gebeurd met jongere bestuurders of een bestuurders van een grote bak.
Schijnbaar kennen ze het niet hebben als een oudere auto hun inhaalt (VW Polo van 22 jaar).
Jij bent als invoeger verplicht voorrang te verlenen aan het verkeer dat zich al reeds op de hoofdrijbaan bevindt, dat is je bekend? En dat het verkeer dat daar rijdt nergens verplicht is rekening te houden met jou, behalve jou het invoegen niet meer onmogelijk te mogen maken als jij reeds aan het invoegen bent (mits normaal invoegen, dan dus geen gat meer dichttrappen), dus als jij niet kan invoegen, je aan het begin van de invoegstrook dient te wachten totdat er wel ruimte is?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:45 schreef ErkendFokker het volgende:
(hij had mij ook gewoon ruimte kunnen geven..)
voor hem was genoeg ruimte, ik reed gewoon 70 en hij reed 60,het is een super onduidelijke situatie waar je niet kunt wachten aan het begin van de invoegstrook.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jij bent als invoeger verplicht voorrang te verlenen aan het verkeer dat zich al reeds op de hoofdrijbaan bevindt, dat is je bekend? En dat het verkeer dat daar rijdt nergens verplicht is rekening te houden met jou, behalve jou het invoegen niet meer onmogelijk te mogen maken als jij reeds aan het invoegen bent (mits normaal invoegen, dan dus geen gat meer dichttrappen), dus als jij niet kan invoegen, je aan het begin van de invoegstrook dient te wachten totdat er wel ruimte is?
Dan is het gewoon een kinderachtige sjonnie met een compensatieprobleem.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:49 schreef ErkendFokker het volgende:
Er was voor hem gewoon ruimte en hij hoefde ook niet voor mij af te remmen
Dit, gewoon gastjes die een kleine pik hebben en het niet kunnen hebben dat ze ingehaald worden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan is het gewoon een kinderachtige sjonnie met een compensatieprobleem.
Niks zo irritant als mensen die om je heen cirkelen. Je inhalen, vervolgens langzamer gaan rijden voor je met als gevolg dat je hen weer inhaalt of van de CC af moet, vervolgens je weer inhalen enzovoort. Over het algemeen zijn het de doodskistjes (Aygo, C1 etc) of MPV's (Toyota Verso, Renault Scenic) van deze wereld.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:34 schreef starla het volgende:
[..]
Dit, gewoon gastjes die een kleine pik hebben en het niet kunnen hebben dat ze ingehaald worden.
Heel af en toe heb ik dat ook, maar dan alleen bij mensen die je inhalen om vervolgens voor je te gaan rijden met een lagere snelheid dan jij rijdt, waardoor jij hen weer moet inhalen omdat ik gewoon m'n eigen tempo wil rijden. Ga dan niet meteen mijn middelvinger opsteken, maar ik word daar wel lichtelijk geagiteerd van.
Precies, bloedirritant.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:49 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Niks zo irritant als mensen die om je heen cirkelen. Je inhalen, vervolgens langzamer gaan rijden voor je met als gevolg dat je hen weer inhaalt of van de CC af moet, vervolgens je weer inhalen enzovoort. Over het algemeen zijn het de doodskistjes (Aygo, C1 etc) of MPV's (Toyota Verso, Renault Scenic) van deze wereld.
Ik had laatst hetzelfde met een Passat station met een uitgelubberd Vinexwijf erin. Ik haalde in op CC met 135 op teller, ging ruim sneller. Toen ik er naast reed gaf ze opeens gas en ging ervan door met 140 oid.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:49 schreef BigSmurf het volgende:
Niks zo irritant als mensen die om je heen cirkelen. Je inhalen, vervolgens langzamer gaan rijden voor je met als gevolg dat je hen weer inhaalt of van de CC af moet, vervolgens je weer inhalen enzovoort. Over het algemeen zijn het de doodskistjes (Aygo, C1 etc) of MPV's (Toyota Verso, Renault Scenic) van deze wereld.
Technisch onderzoek na een ongeluk dacht ik....quote:Op donderdag 12 juni 2014 08:10 schreef Daeron het volgende:
Weet iemand wat er gister in de avondspits aan de hand was op de a2 tussen amsterdam en utrecht? Mijn navigatie stuurde me lekker binnendoor omdat er van de 5 stroken maar 1 open was...
Dat had ik inderdaad gehoord, maar vind niet veel op de nieuwssites over wat er nu precies gebeurd was...quote:Op donderdag 12 juni 2014 08:43 schreef ioko het volgende:
[..]
Technisch onderzoek na een ongeluk dacht ik....
Zware avondspits door file A2 bij Abcoudequote:Op donderdag 12 juni 2014 09:02 schreef Daeron het volgende:
[..]
Dat had ik inderdaad gehoord, maar vind niet veel op de nieuwssites over wat er nu precies gebeurd was...
Ah, mijn google-fu is zwak vandaag.quote:Op donderdag 12 juni 2014 09:15 schreef portie het volgende:
[..]
Zware avondspits door file A2 bij Abcoude
Door Internetredactie - 11-6-2014, 17:48 (Update 11-6-2014, 20:06)
ABCOUDE - Verkeer tussen Amsterdam en Utrecht had woensdag in de avondspits last van veel vertraging door een ongeval op de A2 bij Abcoude. Vanwege het politieonderzoek naar de toedracht van het ongeluk waren tijdelijk meerdere rijstroken dicht. Inmiddels zijn alle stroken weer vrijgegeven en is het verkeer weer op gang gekomen, meldt de ANWB.
Rond 16.15 uur reed een personenauto tegen de vangrail. De politie sloot vier van de vijf rijstroken, waardoor het verkeer vastliep. Op de A2, A9 en A10 stond ruim 10 kilometer file. Verkeer moest omrijden via Hilversum (A1/A27). Rond 19.00 uur werden de rijstroken vrijgegeven. Ook op de A4 vanaf Schiphol naar Amsterdam stond het verkeer vast door de problemen op de A2.
Op de A4 bij Hoogmade sloeg rond 19.00 uur bovendien een auto over de kop. In de richting van Amsterdam stond daar zo’n 4 kilometer file. De file was daar rond 19.45 uur opgelost. Behalve op de A2 en A4 gebeurde ook op de A58 bij Goirle een opvallend ongeluk. Daar sloeg een auto over de kop die vervolgens op de vangrail terechtkwam. Dat zorgde voor oponthoud tussen Tilburg en Breda.
Debiel gedoe, auto in de vangrail, jammer maar helaas, maar voor een eenzijdig ongeluk ga je niet 80% van de rijstroken afsluiten.quote:Op donderdag 12 juni 2014 09:15 schreef portie het volgende:
Rond 16.15 uur reed een personenauto tegen de vangrail. De politie sloot vier van de vijf rijstroken, waardoor het verkeer vastliep. Op de A2, A9 en A10 stond ruim 10 kilometer file. Verkeer moest omrijden via Hilversum (A1/A27). Rond 19.00 uur werden de rijstroken vrijgegeven. Ook op de A4 vanaf Schiphol naar Amsterdam stond het verkeer vast door de problemen op de A2.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-file-a2-bij-abcoudequote:Op donderdag 12 juni 2014 11:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Debiel gedoe, auto in de vangrail, jammer maar helaas, maar voor een eenzijdig ongeluk ga je niet 80% van de rijstroken afsluiten.
Of zo'n figuur met een dashcam die zo nodig overal z'n recht wil bewijzen en dus geen millimeter ruimte geeft puur voor een "spectaculair" filmpjequote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan is het gewoon een kinderachtige sjonnie met een compensatieprobleem.
Heb ik laatst ook gehad, golfje wat mij op de baan naar rechts aan het opdouwen was. Stoplicht stond op rood. Zodra hij op groen sprong trok ik redelijk snel op, weg wordt daar 2 baans. Golf flikkert em gelijk links, maar is niet bij machte mij in te halen. Bij het volgende stoplicht stond ik nog steeds rechts en kwam hij me links voorbij, het 'wanker'-gebaar makend.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan is het gewoon een kinderachtige sjonnie met een compensatieprobleem.
Ach, ik had er vorig weekend eentje, binnen bebouwde kom, waar overigens vaak mensen 80 rijden op het 50 stuk (ziet eruit als buiten bebouwde kom) een Golf die liep te douwen omdat ik 60 op de teller reed. Rechtsaf eerste stuk oprit op en ik liep al van hem weg, de bocht om en half gas erop en ik vloog weg bij hem. Die heeft me niet meer ingehaald, de kneus.quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:50 schreef Zilex het volgende:
[..]
Heb ik laatst ook gehad, golfje wat mij op de baan naar rechts aan het opdouwen was. Stoplicht stond op rood. Zodra hij op groen sprong trok ik redelijk snel op, weg wordt daar 2 baans. Golf flikkert em gelijk links, maar is niet bij machte mij in te halen. Bij het volgende stoplicht stond ik nog steeds rechts en kwam hij me links voorbij, het 'wanker'-gebaar makend.
Pfff, ik mag toch hopen van niet, eenzijdig ongeval met enkel blikschade, het is ronduit debiel dat je daar de hele avondspits 80% van de snelweg voor dicht tyft.quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:41 schreef Daeron het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-file-a2-bij-abcoude
Als die foto van de situatie toen is snap ik het wel, slipspoor over meerdere stroken moet dan onderzocht worden.
Terechte klacht.quote:
Boks.quote:
Ben ooit een ergere tegen gekomen: "Rij rustig" op een fucking 80 weg... En dan dom in het midden blijven rijden.quote:
Echt he. En het zijn ook altijd van die shaniqua typesquote:Op zondag 15 juni 2014 01:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ben ooit een ergere tegen gekomen: "Rij rustig" op een fucking 80 weg... En dan dom in het midden blijven rijden.
Of zo'n gepimpt ding met zo'n 16 jarige scootersjonnie erin.quote:Op zondag 15 juni 2014 01:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Echt he. En het zijn ook altijd van die shaniqua types
ik zou eigenlijk een knopje willen dat ik van die machine-geweren als de batbike heeft uitklap.quote:Op zondag 15 juni 2014 02:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Of zo'n gepimpt ding met zo'n 16 jarige scootersjonnie erin.
Dat is een lange provinciale weg. Nergens even tweestrooks? Ik zet hem in zulke gevallen ook altijd maar gewoon lekker op de CC, zak dropjes en muziekje erbij en je ergernis verdwijnt vanzelf.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:23 schreef Descendent het volgende:
Ik heb zojuist zo'n 40km lang achter iemand gereden die 70 ging waar je 80 mocht. Geen mogelijkheid om ervoorbij te gaan (drukte).
Na 10km me te ergeren gedacht: f#@* it ook maar lekker. Raampje opengedraaid, radio iets harder gezet cc op 70 gezet en genoten van t mooie weer.
Lekker even knipperen met het grote lichtquote:Op zondag 15 juni 2014 18:54 schreef Pandaplint het volgende:
Niet goed functionerende verlichting. Hoeveel auto's er wel niet rondrijden met slecht afgestelde of niet goed werkende koplampen.
Stoere boi hoorquote:Op maandag 16 juni 2014 00:40 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Oh en even mijn klacht voor vandaag
Vast al een miljard keer voorbij gekomen, mensen die niet weten wat dat stickje aan de linkerkant van je stuurkolom doet of hoe je hem uberhaupt moet bedienen
Ik reed door mijn dorp heen, ik wilde rechtdoor rijden en de auto aan de overkant van het kruispunt sloeg zo maar af
Dus ik op de rem en ben uitgestapt en heb even een woordenwisseling met deze beste meneer gehad
Wat is een goed gebaar voor "je koplamp doet t niet"?quote:Op zondag 15 juni 2014 18:54 schreef Pandaplint het volgende:
Niet goed functionerende verlichting. Hoeveel auto's er wel niet rondrijden met slecht afgestelde of niet goed werkende koplampen.
Ik ben gestopt met gebaren, de ene helft heeft bij god geen idee wat je bedoeld en de andere helft boeit het geen reet.quote:Op maandag 16 juni 2014 07:54 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wat is een goed gebaar voor "je koplamp doet t niet"?
Graag iets dat ik vanaf de scooter kan gebaren, want daar maak ik de meeste km's op.
9 van de 10 keer is dit overigens een auto van franse makelij. let daar maar eens op.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:54 schreef Pandaplint het volgende:
Niet goed functionerende verlichting. Hoeveel auto's er wel niet rondrijden met slecht afgestelde of niet goed werkende koplampen.
Ik probeer het nog wel eens, maar je krijgt inderdaad vaak nul op het rekest.quote:Op maandag 16 juni 2014 08:15 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met gebaren, de ene helft heeft bij god geen idee wat je bedoeld en de andere helft boeit het geen reet.
Snap ik ook niet zo goed. Ik toeter hooguit, maar heb echt geen zin om een beetje paternalistisch te gaan preken...quote:
Had er ook een keer een die niet reageerde op mijn seintjes, tot ik mijn middelvinger opstak, toen kreeg ik ineens een groot licht show.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:08 schreef starla het volgende:
[..]
Ik probeer het nog wel eens, maar je krijgt inderdaad vaak nul op het rekest.
Vraag me af of die lui wel weten waar de knop zit.
quote:Op maandag 16 juni 2014 09:20 schreef Daeron het volgende:
[..]
Had er ook een keer een die niet reageerde op mijn seintjes, tot ik mijn middelvinger opstak, toen kreeg ik ineens een groot licht show.
Behalve bij roofvogels en wandelende beesten (eenden, zwanen etc.) rij ik gewoon door. Zeker bij duiven, kauwen, eksters en alle andere hangjongeren onder de vogels. De kans dat je ze platrijdt is echter minimaal, kan me de laatste keer niet herinneren. Vaak timen ze echt perfect.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:32 schreef Doublepain het volgende:
Vogels![]()
Spelen die beesten een spelletje ofzo?
Lampje vervangen is best lastig op een moderne auto, voor velen. Ff langs de garage rijden ervoor helaas ook.quote:Op maandag 16 juni 2014 07:54 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wat is een goed gebaar voor "je koplamp doet t niet"?
Graag iets dat ik vanaf de scooter kan gebaren, want daar maak ik de meeste km's op.
Volgens mij is dat ook zwaar overdreven. Bij de meeste moderne auto's is het wel te doen. Ok, niet makkelijk. Maar dat je de hele auto moet demonteren lijkt me onzin.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:45 schreef Fer het volgende:
[..]
Lampje vervangen is best lastig op een moderne auto, voor velen. Ff langs de garage rijden ervoor helaas ook.
Daarom ben ik vrij zuinig met dimlicht, dan halen ze meestal de leasetermijn zonder stukgaan.
Zijn in de meeste gevallen ook oude mensen of vrouwen.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:51 schreef ErkendFokker het volgende:
Ik heb de volgende stelling en ik wil graag dat jullie kijken of dit klopt :p
Het zijn in de meeste gevallen grijze auto's die zonder licht rijden overdag.
Ik denk namelijk dat dit echt zo is :p en die auto's zijn al grijs dus ze vallen al niet zo op, gaan ze ook nog zonder licht rijden..
Let er maar eens op, ben benieuwd of het anderen ook opvalt
Ik denk dat het komt omdat de meeste auto's grijs zijnquote:Op maandag 16 juni 2014 13:51 schreef ErkendFokker het volgende:
Ik heb de volgende stelling en ik wil graag dat jullie kijken of dit klopt :p
Het zijn in de meeste gevallen grijze auto's die zonder licht rijden overdag.
Ik denk namelijk dat dit echt zo is :p en die auto's zijn al grijs dus ze vallen al niet zo op, gaan ze ook nog zonder licht rijden..
Let er maar eens op, ben benieuwd of het anderen ook opvalt
Lease-auto's zijn doorgaans grijs (of één of andere priemiejum grijstintquote:Op maandag 16 juni 2014 13:51 schreef ErkendFokker het volgende:
Ik heb de volgende stelling en ik wil graag dat jullie kijken of dit klopt :p
Het zijn in de meeste gevallen grijze auto's die zonder licht rijden overdag.
Ik denk namelijk dat dit echt zo is :p en die auto's zijn al grijs dus ze vallen al niet zo op, gaan ze ook nog zonder licht rijden..
Let er maar eens op, ben benieuwd of het anderen ook opvalt
In regen of grijs weer zal een grijze auto toch minder opvallen, zeker als hij zonder licht rijdt.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:04 schreef Fer het volgende:
Enige wat meer aandacht op de weg vraagt zijn fietsers en donker geklede voetgangers, als je een complete auto over het hoofd ziet omdat er geen lampen op zitten heb je poep in je ogen.
Licht overdag zou ik liever beperken tot brommers en motorfietsen. En voor auto's pas opecht donkere n-weggetjes tussen de bomen enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |