Zie eerdere post.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:47 schreef kikoooooo het volgende:
Zo'n persberichtje is nog steeds geen wetsartikel.
Niet zoals ik het geleerd heb, er stond in de examenboekjes heel simpel dat de linkerspiegel gecombineerd moest worden met of de rechter of de binnenspiegelquote:Op maandag 26 mei 2014 22:56 schreef Light het volgende:
[..]
Binnenspiegel is verplicht, tenzij je daarin de weg achter je niet kunt overzien. Dan moet je wel een rechterbuitenspiegel hebben, en die is sowieso verplicht bij nieuwe (vanaf 2010) auto's.
Maar dit is wel een stuk veiliger. Staat iedereen in de binnenbocht, dan kan niemand de bocht meer door kijken.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:47 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ze krijgen zo meteen wel allemaal een boete als de gemeentelijke controle langskomt. Terwijl het juist de bedoeling is om aan de andere kant van de straat te parkeren, dit i.v.m. met aanrijroute hulpdiensten voor het pad dat links ligt, maar dat nu versperd is.
Staat er ook een bord verboden te parkeren aan de andere kant, dus zichtbaar vanuit de richting waar de auto's vandaan kwamen?quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:47 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ze krijgen zo meteen wel allemaal een boete als de gemeentelijke controle langskomt. Terwijl het juist de bedoeling is om aan de andere kant van de straat te parkeren, dit i.v.m. met aanrijroute hulpdiensten voor het pad dat links ligt, maar dat nu versperd is.
Jep, zoals ik al eerder heb vermeld in een van mijn reacties hierboven.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:55 schreef Light het volgende:
[..]
Staat er ook een bord verboden te parkeren aan de andere kant, dus zichtbaar vanuit de richting waar de auto's vandaan kwamen?
Ahja, die had ik gemist. Maar daar heb je het over een paar honderd meter eerder. Dat zal dan aan de andere kant van het pad zijn. En dan wordt het interessant of het pad een zijweg of een in-/uitrit is.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:56 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Jep, zoals ik al eerder heb vermeld in een van mijn reacties hierboven.
Dat was dan waarschijnlijk voor 2010?quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet zoals ik het geleerd heb, er stond in de examenboekjes heel simpel dat de linkerspiegel gecombineerd moest worden met of de rechter of de binnenspiegel
quote:Artikel 5.2.45
1. Personenauto’s, in gebruik genomen na 25 januari 2010, moeten zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel, een rechterbuitenspiegel en een binnenspiegel.
2. Indien met de in het eerste lid bedoelde binnenspiegel het achter het voertuig gelegen weggedeelte niet voldoende kan worden overzien, behoeft deze niet aanwezig te zijn.
3. Personenauto’s, in gebruik genomen voor 26 januari 2010, moeten zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel en een binnenspiegel.
4. De in het derde lid bedoelde personenauto’s moeten zijn voorzien van een rechterbuitenspiegel indien met de binnenspiegel het achter het voertuig gelegen weggedeelte niet voldoende kan worden overzien. Indien de binnenspiegel geen zicht naar achteren mogelijk maakt, behoeft deze niet aanwezig te zijn.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je geintimideerd voelt. Echter speel je die gast ook in de kaart door stoicijns door te rijden. De volgende keer stap je uit en ga je 'verhaal halen' op een normale manier.quote:Op maandag 26 mei 2014 00:50 schreef NieuweNier het volgende:
Ik zit te bezinnen wat ik net mee heb gemaakt. Hier de OP van mijn post in de KLB:
[..]
KLB / Achtervolgd door Achmed
Echt een lijpe shit heftige situatie.
Heel erg Robin Hood van je, maar ik zou gewoon doorrijden. Laatste waar ik behoefte aan heb als ik haast heb is een preek aanhoren van een bestuurder die zich 'opgenaaid' voelt.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:35 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je geintimideerd voelt. Echter speel je die gast ook in de kaart door stoicijns door te rijden. De volgende keer stap je uit en ga je 'verhaal halen' op een normale manier.
Ik heb soms ook zo een figuur achter me, omdat ik de maximumsnelheid hanteer, of iemand anders ruimte geef, waardoor mijn achterligger opgefokt raakt omdat dit 'tijdsverlies' voor hem oplevert. Als ik ook maar enigzins de indruk krijg dat iemand mij probeert op te naaien, dan stopt de auto en stap ik ut en confronteer ik de bestuurder met zijn aso gedrag. Eigenlijk is dit dit 3 van de 3 keer (komt namelijk niet vaak voor) afgelopen met een beschaamde bestuurders.
Mensen zijn nu eenmaal vaak aso zonder het te beseffen. Op het moment dat je ze aanspreekt komt het schaamtegevoel. Ik doe dat dan ook gewoon. Klein of groot en breed. Dat interesseert me niet.
Ik ga overigens wel normaal de discussie aan, niet als een wilde gek.
Hoe zorg je dan dat de ander ook stopt en naar jou luistert? Ik kan me er echt niks bij voorstellen, ik zou nooit zomaar stoppen als ik onderweg ben.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:35 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Als ik ook maar enigzins de indruk krijg dat iemand mij probeert op te naaien, dan stopt de auto en stap ik ut en confronteer ik de bestuurder met zijn aso gedrag.
Dat vraag ik me dus ook af...quote:Op zondag 1 juni 2014 12:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe zorg je dan dat de ander ook stopt en naar jou luistert? Ik kan me er echt niks bij voorstellen, ik zou nooit zomaar stoppen als ik onderweg ben.
Je gaat gewoon aan de kant met je gammelbak als ik er langs wil, ook al rij je max 120 omdat niet harder mag, dan ga je maar rechts rijden.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:35 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je geintimideerd voelt. Echter speel je die gast ook in de kaart door stoicijns door te rijden. De volgende keer stap je uit en ga je 'verhaal halen' op een normale manier.
Ik heb soms ook zo een figuur achter me, omdat ik de maximumsnelheid hanteer, of iemand anders ruimte geef, waardoor mijn achterligger opgefokt raakt omdat dit 'tijdsverlies' voor hem oplevert. Als ik ook maar enigzins de indruk krijg dat iemand mij probeert op te naaien, dan stopt de auto en stap ik ut en confronteer ik de bestuurder met zijn aso gedrag. Eigenlijk is dit dit 3 van de 3 keer (komt namelijk niet vaak voor) afgelopen met een beschaamde bestuurders.
Mensen zijn nu eenmaal vaak aso zonder het te beseffen. Op het moment dat je ze aanspreekt komt het schaamtegevoel. Ik doe dat dan ook gewoon. Klein of groot en breed. Dat interesseert me niet.
Ik ga overigens wel normaal de discussie aan, niet als een wilde gek.
quote:Op zondag 1 juni 2014 12:34 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Je gaat gewoon aan de kant met je gammelbak als ik er langs wil
Heeft precies niets met 'Robin Hood' te maken. Ik zal diegene flink de les lezen. Ik laat me niet gauw opnaaien, maar als je mij nadrukkelijk zit te treiteren/hinderen dan krijg je het te weten ook. Heeft niets te maken met 'goed gedrag toneelspeel', maar dat ik het spuugzat ben dat iemand mij zit te irriteren.quote:Op zondag 1 juni 2014 11:47 schreef starla het volgende:
[..]
Heel erg Robin Hood van je, maar ik zou gewoon doorrijden. Laatste waar ik behoefte aan heb als ik haast heb is een preek aanhoren van een bestuurder die zich 'opgenaaid' voelt.
Sowieso op de autosnelweg stoppen...levensgevaarlijk man. Of doe je dat alleen in de bebouwde kom en strem je het overige verkeer met je 'goed gedrag toneelspel'? Of misschien heb je wel een provisorisch bordje: volgen, geen politie, maar wil ff met je praten
Alsof ik met een andere bestuurder in gesprek ga
Simpel. Meestal vinden de asopraktijken plaats tijdens de spits waar ik veel in rijd. Op mijn route kom je erg veel kruispunten, en daarmee verkeerslichten tegen. Wegens de ingewikkelde constructie van het verkeer staan deze lang op rood.quote:Op zondag 1 juni 2014 12:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe zorg je dan dat de ander ook stopt en naar jou luistert? Ik kan me er echt niks bij voorstellen, ik zou nooit zomaar stoppen als ik onderweg ben.
Wordt lastig ben ik bang. D-Segmenter uit 2008 met 140PK die 1300KG weegt. Wat rij jij precies?quote:Op zondag 1 juni 2014 12:34 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Je gaat gewoon aan de kant met je gammelbak als ik er langs wil, ook al rij je max 120 omdat niet harder mag, dan ga je maar rechts rijden.
Serieus?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:58 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Heeft precies niets met 'Robin Hood' te maken. Ik zal diegene flink de les lezen. Ik laat me niet gauw opnaaien, maar als je mij nadrukkelijk zit te treiteren/hinderen dan krijg je het te weten ook. Heeft niets te maken met 'goed gedrag toneelspeel', maar dat ik het spuugzat ben dat iemand mij zit te irriteren.
Dat je niet stopt op de snelweg leek mij common sense, maar wellicht had ik voor figuren zoals jij expliciet moeten vermelden in welke situatie ik wel of juist niet stop, al hoewel je in dat geval de discussie sowieso niet waard bent, Van een 'gesprek' is trouwens geen sprake. Het is voornamelijk een monoloog wat bestaat uit getier vanuit mijn kant, en een wit wegtrekkende 'gesprekspartner'.
Als ik mijn zegje heb gedaan ga ik verder.
" Alsof ik ga wachten op uitleg van de andere bestuurder waarom hij zo debiel deed"
[..]
Simpel. Meestal vinden de asopraktijken plaats tijdens de spits waar ik veel in rijd. Op mijn route kom je erg veel kruispunten, en daarmee verkeerslichten tegen. Wegens de ingewikkelde constructie van het verkeer staan deze lang op rood.
Aangezien ik voor deze figuren rijd, stap ik uit als het rood is en ga ik vertellen wat ik van hun gedrag vind. Ik heb hier tijd genoeg voor. Tegen de tijd dat het groen is, zit ik alweer in mijn auto.
[..]
Wordt lastig ben ik bang. D-Segmenter uit 2008 met 140PK die 1300KG weegt. Wat rij jij precies?![]()
Geldt trouwens ook voor Starla, met der grote muil.
Ik denk meer dat je het verkeerd begrijpt. Afhankelijk van de situatie trek ik zelf het portier open, of tik op het raampje net zo lang tot die naar beneden gaat, en doe ik mijn beklag. Juist de tegenpartij heeft geen weerwoord waardoor ik terugloop en verder ga.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Serieus?
Dan ben je echt triest. Als je zo man bent om iemand uit te schelden, moet je ook man genoeg zijn om een tegenreactie te verwachten. Maar nee, zodra de deur waarschijnlijk een beetje open gaat ren je zeker snel weg. Internetheld.
Dan blijft het triest dat je niet op een reactie wacht. Misschien ben je zelf ook wel asociaal bezig, alleen wil je het dan weer niet horen. Iets met een pot en een ketel.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:23 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ik denk meer dat je het verkeerd begrijpt. Afhankelijk van de situatie trek ik zelf het portier open, of tik op het raampje net zo lang tot die naar beneden gaat, en doe ik mijn beklag. Juist de tegenpartij heeft geen weerwoord waardoor ik terugloop en verder ga.
Volgens mij gaf ik dit ook in mijn voorgaande post aan, maar dat heb je schijnbaar gemist.
Waar zeg ik dat ik de tegenpartij niet de kans geef een reactie te geven? Daar is voldoende gelegenheid voor. Als je op de een of andere manier niet ad rem genoeg bent om een reactie te geven heb je pech. Ik kan het verkeer immers ook niet ophouden, snap je?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan blijft het triest dat je niet op een reactie wacht. Misschien ben je zelf ook wel asociaal bezig, alleen wil je het dan weer niet horen. Iets met een pot en een ketel.
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:27 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik de tegenpartij niet de kans geef een reactie te geven? Daar is voldoende gelegenheid voor. Als je op de een of andere manier niet ad rem genoeg bent om een reactie te geven heb je pech. Ik kan het verkeer immers ook niet ophouden, snap je?
Als je trouwens mijn posts leest, zul je zien dat ik verre van asociaal overkom
Nog geen half uur geleden... Slecht geheugen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:58 schreef Alt-tab het volgende:
Als ik mijn zegje heb gedaan ga ik verder.
" Alsof ik ga wachten op uitleg van de andere bestuurder waarom hij zo debiel deed"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |