abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140384063
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif

En weer open.
pi_140384377
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kan dat zomaar!?

Ik rij ook een golf 4 TDI maar ehh, tjah, die haalt net 170 denk.
360.000 km op de teller ook.
zal wel een gechipte golf zijn, daarom dacht hij dat hij mij kwijt kon raken :')

Ja dat kan zomaar, meestal gaan ze dood met waarschuwingen vooraf maar kan ook per abuis gebeuren. Ik heb keer een as van een GT17 gebroken tijdens een sprint.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_140384501
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:03 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Na een vrachtwagen is je buitenspiegel checken + knipperlicht gewoon voldoende hoor. Binnen-buiten-naast bij elke rijstrookwisseling doet niemand meer vanaf de seconde nadat de man bij het CBR zegt "je bent geslaagd".
Hmm, de binnenspiegel is sowieso niet verplicht he, mits je dan wel een rechterspiegel hebt en visa versa.

Maar inderdaad als de weg achter mij in de gaten hou dan kan ik er heilig van overtuigd zijn dat er niks achter me zit en ga ik pas kijken als ik al ga sturen. 1x gehad alleen dat er toen iemand aankwam met een gangetje van 200. :') (dat was dan ook gelijk de reden waarom er kort daarvoor niemand achter mij zat)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 26 mei 2014 @ 14:13:08 #4
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140384779
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hmm, de binnenspiegel is sowieso niet verplicht he, mits je dan wel een rechterspiegel hebt en visa versa.

Maar inderdaad als de weg achter mij in de gaten hou dan kan ik er heilig van overtuigd zijn dat er niks achter me zit en ga ik pas kijken als ik al ga sturen. 1x gehad alleen dat er toen iemand aankwam met een gangetje van 200. :') (dat was dan ook gelijk de reden waarom er kort daarvoor niemand achter mij zat)
Ik reageer hier omdat ik mobiel zit en te lui ben die quote op te zoeken.

Maar ik kijk zelf echt iedere keer in mijn dode hoek. Er zal maar een motorrijder naast je zitten ofzo. :X

Heavy shit trouwens dat zo'n golf ineens zichzelf kan exploderen. Is volgas geven echt zo slecht?

Toen ik moderne auto's leende gaf ik op de autobahn op de ongelimiteerde stukken gewoon constant volgas.

Ik rij nu in een 10 jaar oude mondeo. Zou dat ding echt kapot kunnen daardoor?
pi_140385255
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:13 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik reageer hier omdat ik mobiel zit en te lui ben die quote op te zoeken.

Maar ik kijk zelf echt iedere keer in mijn dode hoek. Er zal maar een motorrijder naast je zitten ofzo. :X

Heavy shit trouwens dat zo'n golf ineens zichzelf kan exploderen. Is volgas geven echt zo slecht?

Toen ik moderne auto's leende gaf ik op de autobahn op de ongelimiteerde stukken gewoon constant volgas.

Ik rij nu in een 10 jaar oude mondeo. Zou dat ding echt kapot kunnen daardoor?
Als een turbo op zijn einde zit en je geeft een lang stuk volgas dan kan het zomaar in eens over zijn jah.

kan je zelf nakijken:
Kogelgelagerde turbo (GT series van Garrett bijvoorbeeld) mag extreem weinig axiale/radiale speling hebben op de as.
oliegelagerde turbo's (T series van Garrett bijvoorbeeld) mag wat radiale speling hebben maar geen axiale speling.
  maandag 26 mei 2014 @ 14:27:37 #6
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140385348
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:25 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Als een turbo op zijn einde zit en je geeft een lang stuk volgas dan kan het zomaar in eens over zijn jah.
Aan de andere kant neem ik aan dat je voordat gebeurd andere symptomen merkt toch? Geluiden of vermogen verlies ofzo?

Wat voor auto heb je trouwens? Ik ben benieuwd :P
pi_140385394
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:27 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Aan de andere kant neem ik aan dat je voordat gebeurd andere symptomen merkt toch? Geluiden of vermogen verlies ofzo?

niet altijd, de ene zal eerst je compressorhuis/turbinehuis wand opvreten (wat je hoort) maar de as kan ook in een keer knappen waardoor je niks hoort maar dat het gelijk over is.

Saab 9-3 stg3 heb ik.
  maandag 26 mei 2014 @ 16:20:52 #8
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140389204
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:29 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

niet altijd, de ene zal eerst je compressorhuis/turbinehuis wand opvreten (wat je hoort) maar de as kan ook in een keer knappen waardoor je niks hoort maar dat het gelijk over is.

Saab 9-3 stg3 heb ik.
Oeh nice auto ^O^

Echt he trouwens. Het gaat regenen en meteen ligt het hele verkeer op zijn gat.

Net bijvoorbeeld ging iemand met alarm lichten stil staan midden op een druk kruispunt in de binnenstad van Utrecht. Hij durfde niet meer verder. :')
  maandag 26 mei 2014 @ 16:23:26 #9
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140389305
Kak ik realiseer me nu ik heb ook iets stoms gedaan. Ik heb de auto in nat gras geparkeerd omdat ik niet wilde lopen. :')

Zal ik nog weg kunnen rijden?
pi_140389816
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:20 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Oeh nice auto ^O^

Echt he trouwens. Het gaat regenen en meteen ligt het hele verkeer op zijn gat.

Net bijvoorbeeld ging iemand met alarm lichten stil staan midden op een druk kruispunt in de binnenstad van Utrecht. Hij durfde niet meer verder. :')
thanks, ja in NL gaat het fout bij elke weersverandering, net alsof ze een BSOD in hun kop krijgen.

quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:23 schreef NieuweNier het volgende:
Kak ik realiseer me nu ik heb ook iets stoms gedaan. Ik heb de auto in nat gras geparkeerd omdat ik niet wilde lopen. :')

Zal ik nog weg kunnen rijden?
ja hoor, zolang het maar geen drek is.
  maandag 26 mei 2014 @ 17:35:34 #11
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140391923
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:35 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

thanks, ja in NL gaat het fout bij elke weersverandering, net alsof ze een BSOD in hun kop krijgen.

[..]

ja hoor, zolang het maar geen drek is.
Haha dat is inderdaad wel een goede omschrijving. En ik ben weggekomen. Er lagen veel plassen en modder, en ik spinde een beetje. Maar voorzichtig met het gas en het lukte gewoon. Ik heb een beetje trauma's aan vast komen te zitten. :')
pi_140401736
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:03 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Na een vrachtwagen is je buitenspiegel checken + knipperlicht gewoon voldoende hoor. Binnen-buiten-naast bij elke rijstrookwisseling doet niemand meer vanaf de seconde nadat de man bij het CBR zegt "je bent geslaagd".
Na de vrachtwagen naar rechts sturen werkt ook hoor, zoals ik al zei, de vrachtwagen trekt niet opeens op naar 150.

Mijn Saab turbo ging trouwens zonder enige knal of rare pluimen vooraf. Gewoon tijdens 40 helling af, bij gasgeven opeens een fluitje erbij en turbodruk kwijt. Wel diezelfde dag lopen stampen met aanhanger en 10% heuveltjes.
.
pi_140407614
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Binnenspiegel is verplicht, tenzij je daarin de weg achter je niet kunt overzien. Dan moet je wel een rechterbuitenspiegel hebben, en die is sowieso verplicht bij nieuwe (vanaf 2010) auto's.
pi_140414407
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:27 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik heb 3x een turbo gesloopt op m'n vorige auto en alleen de laatste keer hoorde/voelde ik het aankomen
pi_140458715
Een meisje die haar Audi TDI tot wel 5 keer toe af liet slaan voor hetzelfde stoplicht :'). Dan kun je echt niet rijden...
pi_140459058
quote:
3s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:08 schreef Anne het volgende:
Een meisje die haar Audi TDI tot wel 5 keer toe af liet slaan voor hetzelfde stoplicht :'). Dan kun je echt niet rijden...
Heeft die niet ook gewoon een start-stopsysteem?
pi_140459115
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:26 schreef Chai het volgende:

[..]

Heeft die niet ook gewoon een start-stopsysteem?
Volgens mij was het een eerste generatie A3, denk het dus niet.
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:52:58 #18
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_140459609
quote:
3s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:08 schreef Anne het volgende:
Dan moet er gewoon iets stuk zijn, het kán gewoon niet dat je een diesel 5x af laat slaan. :')
pi_140460505
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:52 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dan moet er gewoon iets stuk zijn, het kán gewoon niet dat je een diesel 5x af laat slaan. :')
Precies.
Professioneel gifmenger.
pi_140460534
quote:

[..]

Geef een auto aan een vrouw en het kan!
Ik heb een keer bij 1 in de auto gezeten die kon niet van haar parkeerplek af rijden. Telkens motor uitslaan.. Toen zei ik maar dat ze handrem misschien moest af zetten :')

Als je een diesel in 1x de koppeling laat opkomen slaat deze ook vaak gewoon af.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 10:30:59 ]
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:36:11 #21
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_140460713
Dat echte horte en stoten zoals dat bij je eerste les zou gaan is zelfs nog best moeilijk om expres te doen.
pi_140460822
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/voorrangsziekte.html

Deze LUL :r

Eerst menen voorrang te hebben op die voetgangers, en vervolgens meerdere keren de verkeersregels breken. Met zn driewieler, met debiele bel en spiegels :') Wat een ongelooflijke teringautist.
pi_140460851
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:30 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Geef een auto aan een vrouw en het kan!
Ik heb een keer bij 1 in de auto gezeten die kon niet van haar parkeerplek af rijden. Telkens motor uitslaan.. Toen zei ik maar dat ze handrem misschien moest af zetten :')

Als je een diesel in 1x de koppeling laat opkomen slaat deze ook vaak gewoon af.
Met handrem erop kom je nog best weg hoor. :+

En na tig lessen en afrijden weet je toch wel dat je de koppeling niet moet laten 'klappen'? Ik gok ook op n technisch defect (ik heb op die manier ook wel eens een rondje moeten wachten bij n stoplicht).
Professioneel gifmenger.
pi_140460889
Mensen die minutenlang achter mij hangen om in te halen.
Ik rijd gewoon op de cruisecontrol :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_140460961
quote:

[..]

Nou, volgens mij had ze haar handrem erop zitten, aangezien ik volgens mij zag dat d'r voorkant wel omhoog ging, maar dus niet vooruit. Volgens mij deed ze een hellingproef, zonder helling.
pi_140461077
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:41 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Met handrem erop kom je nog best weg hoor. :+

En na tig lessen en afrijden weet je toch wel dat je de koppeling niet moet laten 'klappen'? Ik gok ook op n technisch defect (ik heb op die manier ook wel eens een rondje moeten wachten bij n stoplicht).
Niet met een goede handrem :o Je voelt wel dat je auto omlaag zakt door de vering heen.

Haha dat zeg je wel, maar grotendeel van de mensen weet niet eens hoe hard ze moeten rijden op sommige wegen. Om zich heen kijken is ook iets wat steeds minder vaak gebeurd lijkt het.

Mijn vriendin is precies zo'n type. Die rijdt 100 op elke snelweg, wat de max ook is. Is zich totaal niet bewust van waar de auto's om haar heen zich bevinden. Dit merk ik bij de meeste vrouwen met wie ik meerij, ze letten veel minder op het andere verkeer dan mannen doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 10:48:31 ]
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:57:46 #27
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_140461344
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:48 schreef totalvamp het volgende:

Mijn vriendin is precies zo'n type. Die rijdt 100 op elke snelweg, wat de max ook is. Is zich totaal niet bewust van waar de auto's om haar heen zich bevinden. Dit merk ik bij de meeste vrouwen met wie ik meerij, ze letten veel minder op het andere verkeer dan mannen doen.
Een vriend van me houdt van doorkarren en heeft vijf jaar langer zijn rijbewijs dan ik.

Het eerste jaar reed ik zoals hierboven omschreven, als een oud vrouwtje. Daarna slipparcour en rijopleiding bij de politie gehad, sindsdien ervaar ik het verkeer gewoon heel anders.

Ondanks het verschil in ervaring (als het goed is) rijdt die vriend van me zich nog klem op de rechterstrook op de snelweg met 140-160 terwijl hij gelegenheid genoeg had om net iets eerder naar links te gaan en mee te rijden in het verkeer.

Het gaat dan ook meer in inzicht en begrip dan puur de ervaring. Daarom is voorspelbaarheid van verkeer en het houden aan verkeersregels zo belangrijk voor de verkeersveiligheid voor 90% van de verkeersdeelnemers.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:10:22 #28
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_140461722
Wat zijn mensen de laatste dagen toch ongerust op de snelweg vooral in de avond spits. Iemand anders die dit kan beamen?
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:32:30 #29
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_140462474
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:10 schreef xzaz het volgende:
Wat zijn mensen de laatste dagen toch ongerust op de snelweg vooral in de avond spits. Iemand anders die dit kan beamen?
Regen. Da's eng.
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:57 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Een vriend van me houdt van doorkarren en heeft vijf jaar langer zijn rijbewijs dan ik.

Het eerste jaar reed ik zoals hierboven omschreven, als een oud vrouwtje. Daarna slipparcour en rijopleiding bij de politie gehad, sindsdien ervaar ik het verkeer gewoon heel anders.

Ondanks het verschil in ervaring (als het goed is) rijdt die vriend van me zich nog klem op de rechterstrook op de snelweg met 140-160 terwijl hij gelegenheid genoeg had om net iets eerder naar links te gaan en mee te rijden in het verkeer.

Het gaat dan ook meer in inzicht en begrip dan puur de ervaring. Daarom is voorspelbaarheid van verkeer en het houden aan verkeersregels zo belangrijk voor de verkeersveiligheid voor 90% van de verkeersdeelnemers.
Het is inderdaad gewoon een mix. Ervaring kan je inzicht bijschaven, maar uiteindelijk heb je het of niet. De meeste vrienden/kennissen die ik heb hebben langer hun rijbewijs dan ik, maar je merkt gewoon dat er een aantal zijn die wel het inzicht hebben en een aantal niet. Sommigen rijden 30k per jaar en daar stap ik met tegenzin bij in (en daar denk ik echt bij, jezus, laat mij alsjeblieft rijden), anderen rijden misschien 5k per jaar en daar stap ik zonder problemen bij in. Ik hou mezelf altijd voor dat mensen bij je in de auto in slaap moeten durven vallen. Als dat zo is, dan rij je blijkbaar goed.
pi_140463077
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:10 schreef xzaz het volgende:
Niet anders dan anders.
pi_140463104
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:57 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Yep, je hebt het of niet. Bij degene die het niet hebben stap ik niet graag in de auto, daar voel ik me gigantisch onveilig(mijn broertje bijv en vriendin).
Maar mijn ma en pa daarentegen hebben wel goed inzicht, dus daar heb ik geen problemen bij.

Meeste mensen voelen zich gelukkig ook veilig bij mij in de auto :) ondanks dat ik best hard rij hebben ze wel het gevoel dat ik het onder controle heb. ( ik praat altijd voor uit in me gedachten en laat ze weten wat ik ga doen)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 11:51:12 ]
pi_140464663
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:48 schreef totalvamp het volgende:

[..]

( ik praat altijd voor uit in me gedachten en laat ze weten wat ik ga doen)
:')
pi_140464726
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:39 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Aut(omat)isme :')
Ik probeer altijd voorspellingen te doen over wat mensen om me heen gaan doen.
pi_140465015
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:41 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Aut(omat)isme :')
Ik probeer altijd voorspellingen te doen over wat mensen om me heen gaan doen.
Herkenbaar. _O-
Professioneel gifmenger.
pi_140465198
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen die minutenlang achter mij hangen om in te halen.
Ik rijd gewoon op de cruisecontrol :')
Nog erger zijn die mensen die minutenlang achter je hangen, terwijl er links nog een vrije strook is en pas voorbij gaan zodra je een strook naar rechts gaat. :')
pi_140465297
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:49 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Herkenbaar. _O-
Van ok, die gaat binnen 5 seconden voor mij invoegen ik moet alvast gas beetje loslaten.
Of, die voor me rijdt heeft totaal geen overzicht en zal niet naar rechts gaan als daarvoor de ruimte is. Dat word rechts ervoorbij gaan..

Na een aantal jaren kan ik denk 90% wel goed anticiperen. Je kunt iemands acties makkelijk inschatten op hun rijstijl.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 12:57:10 ]
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:11:40 #37
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_140465802
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:54 schreef Daeron het volgende:

[..]

Nog erger zijn die mensen die minutenlang achter je hangen, terwijl er links nog een vrije strook is en pas voorbij gaan zodra je een strook naar rechts gaat. :')
Haha, doe ik ook altijd. En dan zwaaien als je langs rijdt :+
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_140465935
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:54 schreef Daeron het volgende:

[..]

Aha, onnodig linksrijder gespot.

Dit doe ik ook. Niet seinen, niet toeteren, maar braaf wachten tot je opzout naar rechts.
Professioneel gifmenger.
pi_140466169
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:16 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Aha, onnodig linksrijder gespot.

Dit doe ik ook. Niet seinen, niet toeteren, maar braaf wachten tot je opzout naar rechts.
:N

Soms rijdt er een kolonne vrachtwagens enzo waardoor je niet direct naar rechts kan.

Links plakkers heb ik zelf ook een hekel aan, maar ik haal ze tegenwoordig gewoon standaard rechts in.

[ Bericht 7% gewijzigd door Daeron op 28-05-2014 13:33:56 ]
pi_140466931
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:24 schreef Daeron het volgende:

[..]

Soms rijdt er een kolonne vrachtwagens enzo waardoor je niet direct naar rechts kan.

Links plakkers heb ik zelf ook een hekel aan, maar ik haal ze tegenwoordig gewoon standaard rechts in.
Oh, als het niet kan, ga ik er niks over zeggen. Dan is het ook geen *onnodig* linksrijden.
Rechts inhalen doe ik nooit. Te gevaarlijk en te duur.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:57:13 #41
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_140467094
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:24 schreef Daeron het volgende:

[..]

Maar dan rijden jullie dus beiden achter een rij vrachtwagens, totdat die naar rechts gaan, zodat je daar voorbij kunt. Daarmee doen jullie beide hetzelfde... en hij is irritant?

OF jij kunt al eerder naar rechts OF jullie doen beiden hetzelfde; wachten tot je de vrachtwagens voorbij kunt..
Of heb je het hiermee over iemand die op je trekhaak meelift?
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:02:24 #42
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_140467220
Bussen in Groningen met blauwe verlichting in de LEDbalk. Elke keer als in zo'n bus in m'n ooghoek zie verschijnen denk ik dat er een auto van een hulpdienst aan komt. Erg raar dat dit ook gewoon mag. :{
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:08:44 #43
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_140467404
Nog een irritatie... mensen die niet doorrijden. Daarmee bedoel ik niet hard rijden maar gewoon vloeiend rijden zonder continu om de rem te trappen. Als je een beetje vooruit kijkt hoef je nauwelijks te remmen en kun je veel zuiniger rijden. Daarnaast zijn mensen die bijna stil gaan staan voordat ze een bocht in draaien ook bloed irritant.

Ten slotte denk ik dat mensen die 70 rijden op een 80 weg of 80 op een 100 weg de grootste risico's zijn. Zij veroorzaken veel onnodige risicovolle inhaalacties.
pi_140467630
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:57 schreef Koepert het volgende:

[..]

Maar dan rijden jullie dus beiden achter een rij vrachtwagens, totdat die naar rechts gaan, zodat je daar voorbij kunt. Daarmee doen jullie beide hetzelfde... en hij is irritant?

OF jij kunt al eerder naar rechts OF jullie doen beiden hetzelfde; wachten tot je de vrachtwagens voorbij kunt..
Of heb je het hiermee over iemand die op je trekhaak meelift?
Weg met 3 stroken, we rijden beiden op de middelste strook, omdat we verkeer op de rechterstrook in willen halen. Andere persoon rijdt achter me (soms vrij dicht op me) en blijft daar rijden terwijl hij me eerst naderde. Zodra ik dan weer naar rechts ga gaat hij me voorbij. Terwijl links al die tijd geen verkeer zat.

Kortom, andere persoon is te bescheten om een strook op te schuiven om er voorbij te gaan en blijft mij beetje opduwen.
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:18:59 #45
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_140467727
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:15 schreef Daeron het volgende:

[..]

Weg met 3 stroken, we rijden beiden op de middelste strook, omdat we verkeer op de rechterstrook in willen halen. Andere persoon rijdt achter me (soms vrij dicht op me) en blijft daar rijden terwijl hij me eerst naderde. Zodra ik dan weer naar rechts ga gaat hij me voorbij. Terwijl links al die tijd geen verkeer zat.

Kortom, andere persoon is te bescheten om een strook op te schuiven om er voorbij te gaan en blijft mij beetje opduwen.
Die derde strook had ik gemist ;) Dan heb je wel gewoon gelijk :)
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_140472746

Deze foto net gemaakt uit m'n raam. Parkeer dan aan de overkant, lusters.
pi_140473041
/care

Staan ze je in de weg dan? Zeikerd.
pi_140473106
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:02 schreef Pandaplint het volgende:
Bussen in Groningen met blauwe verlichting in de LEDbalk. Elke keer als in zo'n bus in m'n ooghoek zie verschijnen denk ik dat er een auto van een hulpdienst aan komt. Erg raar dat dit ook gewoon mag. :{
[ afbeelding ]
Ja alles wat blauw is verbieden :')
pi_140473192
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 16:43 schreef kikoooooo het volgende:
/care

Staan ze je in de weg dan? Zeikerd.
Ze krijgen zo meteen wel allemaal een boete als de gemeentelijke controle langskomt. Terwijl het juist de bedoeling is om aan de andere kant van de straat te parkeren, dit i.v.m. met aanrijroute hulpdiensten voor het pad dat links ligt, maar dat nu versperd is.
pi_140473277
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 16:47 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Ze krijgen zo meteen wel allemaal een boete als de gemeentelijke controle langskomt. Terwijl het juist de bedoeling is om aan de andere kant van de straat te parkeren, dit i.v.m. met aanrijroute hulpdiensten voor het pad dat links ligt, maar dat nu versperd is.
Ik zie geen pad

Misschien mag je oom agent z'n pet nog wel even op als je het lief vraagt man. :')
pi_140473309
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 16:49 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik zie geen pad

Misschien mag je oom agent z'n pet nog wel even op als je het lief vraagt man. :')
Beter kijken, maar het staat ook niet duidelijk op de foto. Over een paar maanden loop ik zelf met zo'n pet ;)
  woensdag 28 mei 2014 @ 16:54:14 #52
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_140473432
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 16:45 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Verboden is het al ;)
pi_140478394
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 16:54 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Verboden is het al ;)
Onzin.
pi_140478458
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 16:50 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Beter kijken, maar het staat ook niet duidelijk op de foto. Over een paar maanden loop ik zelf met zo'n pet ;)
Stoer. Dan zie je toch ook dat dit bord verkeerd staat of niet?
  woensdag 28 mei 2014 @ 19:34:29 #55
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_140479386
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 16:45 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

die lichtbakken verlichten onze hele woonkamer
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 28 mei 2014 @ 19:37:14 #56
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_140479524
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 19:13 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Onzin.
Nee.
Voertuig reglement :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 74% gewijzigd door Pandaplint op 28-05-2014 19:43:57 ]
pi_140479881
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 19:37 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Nee.
Voertuig reglement :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, leuk wetsartikel. Maar nu ff precies aanwijzen waar staat dat een bus geen blauw mag voeren op zn bord.
  woensdag 28 mei 2014 @ 19:49:26 #58
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_140480065
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 19:45 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja, leuk wetsartikel. Maar nu ff precies aanwijzen waar staat dat een bus geen blauw mag voeren op zn bord.
Het mag alleen maar wit of amberkleurig zijn.
pi_140480092
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 19:49 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Het mag alleen maar wit of amberkleurig zijn.

Wijs ff aan onder welk stukje busverlichting valt dan aub. Zoals ik al vroeg.
  woensdag 28 mei 2014 @ 19:51:06 #60
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_140480158
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 19:50 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Wijs ff aan onder welk stukje busverlichting valt dan aub. Zoals ik al vroeg.
Zelfde eisen gelden voor bussen en vrachtwagens :W
pi_140480222
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 19:51 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Zelfde eisen gelden voor bussen en vrachtwagens :W
Lees nou je wetsartikel eens goed. Het gaat over 'normale' verlichting, niet over borden voorop de bus. Dat soort 'verlichting' wordt niet genoemd, omdat het geen 'verlichting' is.

Het is simpelweg niet verboden. Alleen als het knippert, beweegt of licht in de verte uitstraalt is het verboden. Gewoon blauwe verlichting op zo'n bord, of bijvoorbeeld een taxibord is niet verboden.
  woensdag 28 mei 2014 @ 19:56:24 #62
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_140480384
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 19:52 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Lees nou je wetsartikel eens goed. Het gaat over 'normale' verlichting, niet over borden voorop de bus. Dat soort 'verlichting' wordt niet genoemd, omdat het geen 'verlichting' is.

Het is simpelweg niet verboden. Alleen als het knippert, beweegt of licht in de verte uitstraalt is het verboden. Gewoon blauwe verlichting op zo'n bord, of bijvoorbeeld een taxibord is niet verboden.
Het is wel verboden. Ook in de cabine achter de voorruit van een truck mag je bijv geen gekleurde kerstboom hebben staan. Is oa al eens behandeld bij blik op de weg. Alleen witte en amberkleurige verlichting is toegestaan ;)
pi_140480895
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 19:56 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Het is wel verboden. Ook in de cabine achter de voorruit van een truck mag je bijv geen gekleurde kerstboom hebben staan. Is oa al eens behandeld bij blik op de weg. Alleen witte en amberkleurige verlichting is toegestaan ;)
Kom nou eens met een wetsartikel dan. Als het verboden is, dan staat het in de wet.
  woensdag 28 mei 2014 @ 20:10:11 #64
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_140480967
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:08 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Kom nou eens met een wetsartikel dan. Als het verboden is, dan staat het in de wet.
Ik heb je een wetsartikel gegeven. Verlichting mag alleen wit of amberkleurig zijn aan de voorzijde van een voertuig. Dat geldt voor alle voertuigen op de weg.

Persbericht uit 2005 nog:
SPOILER
2006
SPOILER
pi_140481251
Uit je eigen persbericht:
"Wij bekijken dit soort ontwikkelingen uiteraard met argusogen. In principe is de bestuurder niet in overtreding als het geen gevaar voor de overige verkeersdeelnemers oplevert. Maar hoe gezellig het ook is, dit soort zaken hoort niet op auto's thuis, maar op de voordeur."

----
Zolang het niet knippert, of 'verlicht' is het niet verboden. Dan kan er wel een persberichtje uitgaan om te waarschuwen, maar het staat nergens in de wet.

Een taxibord mag ook gewoon blauw zijn.

Dit is namelijk geen verlichting, in de zin van de weg 'verlichten'. Het is het verlichten van de letters op een bord. En zolang dat niet in de verte schijnt, of zolang dit niet knippert of beweegt mag dit alle kleuren van de regenboog hebben.
pi_140481371
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 19:14 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Stoer. Dan zie je toch ook dat dit bord verkeerd staat of niet?
Je ziet het bord op de foto, en een paar honderd meter verderop staat aan dezelfde kant van de stoep hetzelfde bord, maar dan met de kleuren naar de andere kant. Zo kunnen weggebruikers van beide kanten zien dat er aan deze kant van de weg niet geparkeerd mag worden.
  woensdag 28 mei 2014 @ 20:28:21 #67
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_140481802
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:17 schreef kikoooooo het volgende:
Uit je eigen persbericht:
"Wij bekijken dit soort ontwikkelingen uiteraard met argusogen. In principe is de bestuurder niet in overtreding als het geen gevaar voor de overige verkeersdeelnemers oplevert. Maar hoe gezellig het ook is, dit soort zaken hoort niet op auto's thuis, maar op de voordeur."

----
Zolang het niet knippert, of 'verlicht' is het niet verboden. Dan kan er wel een persberichtje uitgaan om te waarschuwen, maar het staat nergens in de wet.

Een taxibord mag ook gewoon blauw zijn.

Dit is namelijk geen verlichting, in de zin van de weg 'verlichten'. Het is het verlichten van de letters op een bord. En zolang dat niet in de verte schijnt, of zolang dit niet knippert of beweegt mag dit alle kleuren van de regenboog hebben.
Ik geef het op met jou :') Blauw licht op voertuigen is voorbehouden aan hulpverleningsvoertuigen. Er wordt daarnaast bestaat er geen onderscheid tussen 'verlichtend' licht en licht wat niet in de verte schijnt. _O-
pi_140481896
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:28 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Ik geef het op met jou :') Blauw licht op voertuigen is voorbehouden aan hulpverleningsvoertuigen. Er wordt daarnaast bestaat er geen onderscheid tussen 'verlichtend' licht en licht wat niet in de verte schijnt. _O-
Jawel.

In zo'n beetje elk punt uit het door jouw genoemde wetsartikeltje wordt t woord 'stralen' gebruikt. Stralen is toch echt wat anders dan de letters op een bord verlichten.
pi_140481900
http://www.goeievraag.nl/(...)auto-illegaal.258351

http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=2488

Uiteraard mag je gewoon blauwe lampen op je auto hebben, dat is niet illegaal. Het is wel illegaal om ze aan te hebben...

Edit:
Compleet offtopic onderwerp weer trouwens...
  woensdag 28 mei 2014 @ 20:31:56 #70
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_140481970
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:30 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Jawel.

In zo'n beetje elk punt uit het door jouw genoemde wetsartikeltje wordt t woord 'stralen' gebruikt. Stralen is toch echt wat anders dan de letters op een bord verlichten.
Licht is mijn werk. Dus je hoeft me niks wijs te maken ;)
pi_140482029
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:31 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Licht is mijn werk. Dus je hoeft me niks wijs te maken ;)
:') Wat een sneue dooddoener :')
  woensdag 28 mei 2014 @ 20:33:59 #72
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_140482079
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 16:36 schreef sneakydesert het volgende:
[ afbeelding ]

Deze foto net gemaakt uit m'n raam. Parkeer dan aan de overkant, lusters.
Daar zou ik dan weer rustig 0900-TUIG voor bellen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 28 mei 2014 @ 20:35:47 #73
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_140482171
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:32 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

:') Wat een sneue dooddoener :')
Zo'n busbord is gemaakt van LEDs die licht uit stralen. Daarnaast is verlichten licht stralen.
  woensdag 28 mei 2014 @ 20:43:01 #74
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_140482605
Een gedoogbeleid dus:
quote:
Qbuzz past sterkte van LED verlichting aan
januari 9, 2014 om 12:36 door: Redactie
qbuzzQbuzz heeft de felle lichten op de bussen gedimd. Dit is gebeurd is overleg met politie. De ledlichten aan de voorkant van de bussen leiden tot verwarring. Met name de blauwe lichten zorgen voor onduidelijkheid bij weggebruikers, omdat alleen hulpdiensten blauw licht mogen gebruiken.

De kleuren op de bussen verwijzen naar verschillende wijken. De acht verschillende kleuren licht worden ook gebruikt bij de bushaltes en moeten er voor zorgen dat reizigers de juiste bus pakken. Officieel mogen voertuigen alleen de kleuren rood, wit en oranje gebruiken. In de praktijk wordt hier echter niet tegen opgetreden, aldus een woordvoerder van politie in het AD/UN.

Qbuzz heeft de sterkte van de lichtbakken teruggebracht van 100 procent naar 80 procent, en hoopt het probleem hiermee opgelost te hebben. De LED verlichting op de bussen heeft ook op DUIC voor veel reacties gezorgd. ”Mooie stille bussen. Alleen die lichtbak schijnt elk uur mijn woonkamer in alsof er aliens neerdwalen… hoe verzin je dit. Oplossen, en snel!” aldus een lezer in reactie op ons artikel over de start van Qbuzz.
http://www.duic.nl/nieuws(...)led-verlichting-aan/
pi_140482816
Zo'n persberichtje is nog steeds geen wetsartikel.
  woensdag 28 mei 2014 @ 20:48:02 #76
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_140482867
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:47 schreef kikoooooo het volgende:
Zo'n persberichtje is nog steeds geen wetsartikel.
Zie eerdere post.
pi_140483505

[ Bericht 100% gewijzigd door kikoooooo op 28-05-2014 20:59:24 ]
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:44:26 #78
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_140486036
pi_140488223
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:56 schreef Light het volgende:

[..]

Binnenspiegel is verplicht, tenzij je daarin de weg achter je niet kunt overzien. Dan moet je wel een rechterbuitenspiegel hebben, en die is sowieso verplicht bij nieuwe (vanaf 2010) auto's.
Niet zoals ik het geleerd heb, er stond in de examenboekjes heel simpel dat de linkerspiegel gecombineerd moest worden met of de rechter of de binnenspiegel
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_140489303
quote:

[..]

Maar dit is wel een stuk veiliger. Staat iedereen in de binnenbocht, dan kan niemand de bocht meer door kijken.
Schip ahoy!
pi_140489593
quote:

[..]

Staat er ook een bord verboden te parkeren aan de andere kant, dus zichtbaar vanuit de richting waar de auto's vandaan kwamen?
pi_140489629
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:55 schreef Light het volgende:

[..]

Staat er ook een bord verboden te parkeren aan de andere kant, dus zichtbaar vanuit de richting waar de auto's vandaan kwamen?
Jep, zoals ik al eerder heb vermeld in een van mijn reacties hierboven.
pi_140489817
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:56 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Jep, zoals ik al eerder heb vermeld in een van mijn reacties hierboven.
Ahja, die had ik gemist. Maar daar heb je het over een paar honderd meter eerder. Dat zal dan aan de andere kant van het pad zijn. En dan wordt het interessant of het pad een zijweg of een in-/uitrit is.
pi_140490528
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niet zoals ik het geleerd heb, er stond in de examenboekjes heel simpel dat de linkerspiegel gecombineerd moest worden met of de rechter of de binnenspiegel
Dat was dan waarschijnlijk voor 2010?
En heel sec gesteld klopt het wel wat er in het boekje stond, dus dat er twee opties zijn (linkerspiegel + binnenspiegel en linkerspiegel + rechterspiegel). Dat er een sterke voorkeur is voor optie 1 (linkerspiegel + binnenspiegel) en dat optie 2 een alternatief is voor het geval optie 1 niet voldoende zicht biedt, is dan niet echt relevant.

Regeling voertuigen, Hoofdstuk 5 (permanente eisen), afdeling 2 (personenauto's)
quote:
Artikel 5.2.45
1. Personenauto’s, in gebruik genomen na 25 januari 2010, moeten zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel, een rechterbuitenspiegel en een binnenspiegel.
2. Indien met de in het eerste lid bedoelde binnenspiegel het achter het voertuig gelegen weggedeelte niet voldoende kan worden overzien, behoeft deze niet aanwezig te zijn.
3. Personenauto’s, in gebruik genomen voor 26 januari 2010, moeten zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel en een binnenspiegel.
4. De in het derde lid bedoelde personenauto’s moeten zijn voorzien van een rechterbuitenspiegel indien met de binnenspiegel het achter het voertuig gelegen weggedeelte niet voldoende kan worden overzien. Indien de binnenspiegel geen zicht naar achteren mogelijk maakt, behoeft deze niet aanwezig te zijn.
pi_140502169
Fietsers die plotseling op de weg verschijnen alleen maar omdat het fietspad deels is afgezet en i.p.v. aan zijkant (tegen de stoep aan) te blijven rijden doodleuk naast elkaar op de weg gaan rijden. }:|

Scholieren types...
pi_140515517
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:50 schreef NieuweNier het volgende:
Ik zit te bezinnen wat ik net mee heb gemaakt. Hier de OP van mijn post in de KLB:

[..]

KLB / Achtervolgd door Achmed

Echt een lijpe shit heftige situatie. :X
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je geintimideerd voelt. Echter speel je die gast ook in de kaart door stoicijns door te rijden. De volgende keer stap je uit en ga je 'verhaal halen' op een normale manier.

Ik heb soms ook zo een figuur achter me, omdat ik de maximumsnelheid hanteer, of iemand anders ruimte geef, waardoor mijn achterligger opgefokt raakt omdat dit 'tijdsverlies' voor hem oplevert. Als ik ook maar enigzins de indruk krijg dat iemand mij probeert op te naaien, dan stopt de auto en stap ik ut en confronteer ik de bestuurder met zijn aso gedrag. Eigenlijk is dit dit 3 van de 3 keer (komt namelijk niet vaak voor) afgelopen met een beschaamde bestuurders.

Mensen zijn nu eenmaal vaak aso zonder het te beseffen. Op het moment dat je ze aanspreekt komt het schaamtegevoel. Ik doe dat dan ook gewoon. Klein of groot en breed. Dat interesseert me niet.

Ik ga overigens wel normaal de discussie aan, niet als een wilde gek.
pi_140592844
PTA / hypermiling. Wie doen dat allemaal?

Van die josties die files en ongelukken veroorzaken door extreem langzaam te rijden op snelwegen.

Zie de link boven :(
pi_140593011
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 19:35 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je geintimideerd voelt. Echter speel je die gast ook in de kaart door stoicijns door te rijden. De volgende keer stap je uit en ga je 'verhaal halen' op een normale manier.

Ik heb soms ook zo een figuur achter me, omdat ik de maximumsnelheid hanteer, of iemand anders ruimte geef, waardoor mijn achterligger opgefokt raakt omdat dit 'tijdsverlies' voor hem oplevert. Als ik ook maar enigzins de indruk krijg dat iemand mij probeert op te naaien, dan stopt de auto en stap ik ut en confronteer ik de bestuurder met zijn aso gedrag. Eigenlijk is dit dit 3 van de 3 keer (komt namelijk niet vaak voor) afgelopen met een beschaamde bestuurders.

Mensen zijn nu eenmaal vaak aso zonder het te beseffen. Op het moment dat je ze aanspreekt komt het schaamtegevoel. Ik doe dat dan ook gewoon. Klein of groot en breed. Dat interesseert me niet.

Ik ga overigens wel normaal de discussie aan, niet als een wilde gek.
Heel erg Robin Hood van je, maar ik zou gewoon doorrijden. Laatste waar ik behoefte aan heb als ik haast heb is een preek aanhoren van een bestuurder die zich 'opgenaaid' voelt.

Sowieso op de autosnelweg stoppen...levensgevaarlijk man. Of doe je dat alleen in de bebouwde kom en strem je het overige verkeer met je 'goed gedrag toneelspel'? Of misschien heb je wel een provisorisch bordje: volgen, geen politie, maar wil ff met je praten _O-

Alsof ik met een andere bestuurder in gesprek ga :')
I feel kinda Locrian today
  zondag 1 juni 2014 @ 12:03:07 #89
12221 Tijn