zal wel een gechipte golf zijn, daarom dacht hij dat hij mij kwijt kon rakenquote:Op maandag 26 mei 2014 13:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kan dat zomaar!?
Ik rij ook een golf 4 TDI maar ehh, tjah, die haalt net 170 denk.
360.000 km op de teller ook.
Hmm, de binnenspiegel is sowieso niet verplicht he, mits je dan wel een rechterspiegel hebt en visa versa.quote:Op maandag 26 mei 2014 12:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Na een vrachtwagen is je buitenspiegel checken + knipperlicht gewoon voldoende hoor. Binnen-buiten-naast bij elke rijstrookwisseling doet niemand meer vanaf de seconde nadat de man bij het CBR zegt "je bent geslaagd".
Ik reageer hier omdat ik mobiel zit en te lui ben die quote op te zoeken.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmm, de binnenspiegel is sowieso niet verplicht he, mits je dan wel een rechterspiegel hebt en visa versa.
Maar inderdaad als de weg achter mij in de gaten hou dan kan ik er heilig van overtuigd zijn dat er niks achter me zit en ga ik pas kijken als ik al ga sturen. 1x gehad alleen dat er toen iemand aankwam met een gangetje van 200.(dat was dan ook gelijk de reden waarom er kort daarvoor niemand achter mij zat)
Als een turbo op zijn einde zit en je geeft een lang stuk volgas dan kan het zomaar in eens over zijn jah.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:13 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik reageer hier omdat ik mobiel zit en te lui ben die quote op te zoeken.
Maar ik kijk zelf echt iedere keer in mijn dode hoek. Er zal maar een motorrijder naast je zitten ofzo.![]()
Heavy shit trouwens dat zo'n golf ineens zichzelf kan exploderen. Is volgas geven echt zo slecht?
Toen ik moderne auto's leende gaf ik op de autobahn op de ongelimiteerde stukken gewoon constant volgas.
Ik rij nu in een 10 jaar oude mondeo. Zou dat ding echt kapot kunnen daardoor?
Aan de andere kant neem ik aan dat je voordat gebeurd andere symptomen merkt toch? Geluiden of vermogen verlies ofzo?quote:Op maandag 26 mei 2014 14:25 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Als een turbo op zijn einde zit en je geeft een lang stuk volgas dan kan het zomaar in eens over zijn jah.
niet altijd, de ene zal eerst je compressorhuis/turbinehuis wand opvreten (wat je hoort) maar de as kan ook in een keer knappen waardoor je niks hoort maar dat het gelijk over is.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:27 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Aan de andere kant neem ik aan dat je voordat gebeurd andere symptomen merkt toch? Geluiden of vermogen verlies ofzo?
Wat voor auto heb je trouwens? Ik ben benieuwd![]()
Oeh nice autoquote:Op maandag 26 mei 2014 14:29 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
niet altijd, de ene zal eerst je compressorhuis/turbinehuis wand opvreten (wat je hoort) maar de as kan ook in een keer knappen waardoor je niks hoort maar dat het gelijk over is.
Saab 9-3 stg3 heb ik.
thanks, ja in NL gaat het fout bij elke weersverandering, net alsof ze een BSOD in hun kop krijgen.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:20 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oeh nice auto![]()
Echt he trouwens. Het gaat regenen en meteen ligt het hele verkeer op zijn gat.
Net bijvoorbeeld ging iemand met alarm lichten stil staan midden op een druk kruispunt in de binnenstad van Utrecht. Hij durfde niet meer verder.
ja hoor, zolang het maar geen drek is.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:23 schreef NieuweNier het volgende:
Kak ik realiseer me nu ik heb ook iets stoms gedaan. Ik heb de auto in nat gras geparkeerd omdat ik niet wilde lopen.![]()
Zal ik nog weg kunnen rijden?
Haha dat is inderdaad wel een goede omschrijving. En ik ben weggekomen. Er lagen veel plassen en modder, en ik spinde een beetje. Maar voorzichtig met het gas en het lukte gewoon. Ik heb een beetje trauma's aan vast komen te zitten.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:35 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
thanks, ja in NL gaat het fout bij elke weersverandering, net alsof ze een BSOD in hun kop krijgen.
[..]
ja hoor, zolang het maar geen drek is.
Na de vrachtwagen naar rechts sturen werkt ook hoor, zoals ik al zei, de vrachtwagen trekt niet opeens op naar 150.quote:Op maandag 26 mei 2014 12:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Na een vrachtwagen is je buitenspiegel checken + knipperlicht gewoon voldoende hoor. Binnen-buiten-naast bij elke rijstrookwisseling doet niemand meer vanaf de seconde nadat de man bij het CBR zegt "je bent geslaagd".
Binnenspiegel is verplicht, tenzij je daarin de weg achter je niet kunt overzien. Dan moet je wel een rechterbuitenspiegel hebben, en die is sowieso verplicht bij nieuwe (vanaf 2010) auto's.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmm, de binnenspiegel is sowieso niet verplicht he, mits je dan wel een rechterspiegel hebt en visa versa.
Ik heb 3x een turbo gesloopt op m'n vorige auto en alleen de laatste keer hoorde/voelde ik het aankomenquote:Op maandag 26 mei 2014 14:27 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Aan de andere kant neem ik aan dat je voordat gebeurd andere symptomen merkt toch? Geluiden of vermogen verlies ofzo?
Wat voor auto heb je trouwens? Ik ben benieuwd![]()
Heeft die niet ook gewoon een start-stopsysteem?quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:08 schreef Anne het volgende:
Een meisje die haar Audi TDI tot wel 5 keer toe af liet slaan voor hetzelfde stoplicht. Dan kun je echt niet rijden...
Volgens mij was het een eerste generatie A3, denk het dus niet.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:26 schreef Chai het volgende:
[..]
Heeft die niet ook gewoon een start-stopsysteem?
Dan moet er gewoon iets stuk zijn, het kán gewoon niet dat je een diesel 5x af laat slaan.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:08 schreef Anne het volgende:
Een meisje die haar Audi TDI tot wel 5 keer toe af liet slaan voor hetzelfde stoplicht. Dan kun je echt niet rijden...
Precies.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:52 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan moet er gewoon iets stuk zijn, het kán gewoon niet dat je een diesel 5x af laat slaan.
Geef een auto aan een vrouw en het kan!quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:52 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan moet er gewoon iets stuk zijn, het kán gewoon niet dat je een diesel 5x af laat slaan.
Met handrem erop kom je nog best weg hoor.quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:30 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Geef een auto aan een vrouw en het kan!
Ik heb een keer bij 1 in de auto gezeten die kon niet van haar parkeerplek af rijden. Telkens motor uitslaan.. Toen zei ik maar dat ze handrem misschien moest af zetten
Als je een diesel in 1x de koppeling laat opkomen slaat deze ook vaak gewoon af.
Nou, volgens mij had ze haar handrem erop zitten, aangezien ik volgens mij zag dat d'r voorkant wel omhoog ging, maar dus niet vooruit. Volgens mij deed ze een hellingproef, zonder helling.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:52 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan moet er gewoon iets stuk zijn, het kán gewoon niet dat je een diesel 5x af laat slaan.
Niet met een goede handremquote:Op woensdag 28 mei 2014 10:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Met handrem erop kom je nog best weg hoor.
En na tig lessen en afrijden weet je toch wel dat je de koppeling niet moet laten 'klappen'? Ik gok ook op n technisch defect (ik heb op die manier ook wel eens een rondje moeten wachten bij n stoplicht).
Een vriend van me houdt van doorkarren en heeft vijf jaar langer zijn rijbewijs dan ik.quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:48 schreef totalvamp het volgende:
Mijn vriendin is precies zo'n type. Die rijdt 100 op elke snelweg, wat de max ook is. Is zich totaal niet bewust van waar de auto's om haar heen zich bevinden. Dit merk ik bij de meeste vrouwen met wie ik meerij, ze letten veel minder op het andere verkeer dan mannen doen.
Regen. Da's eng.quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:10 schreef xzaz het volgende:
Wat zijn mensen de laatste dagen toch ongerust op de snelweg vooral in de avond spits. Iemand anders die dit kan beamen?
Het is inderdaad gewoon een mix. Ervaring kan je inzicht bijschaven, maar uiteindelijk heb je het of niet. De meeste vrienden/kennissen die ik heb hebben langer hun rijbewijs dan ik, maar je merkt gewoon dat er een aantal zijn die wel het inzicht hebben en een aantal niet. Sommigen rijden 30k per jaar en daar stap ik met tegenzin bij in (en daar denk ik echt bij, jezus, laat mij alsjeblieft rijden), anderen rijden misschien 5k per jaar en daar stap ik zonder problemen bij in. Ik hou mezelf altijd voor dat mensen bij je in de auto in slaap moeten durven vallen. Als dat zo is, dan rij je blijkbaar goed.quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:57 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Een vriend van me houdt van doorkarren en heeft vijf jaar langer zijn rijbewijs dan ik.
Het eerste jaar reed ik zoals hierboven omschreven, als een oud vrouwtje. Daarna slipparcour en rijopleiding bij de politie gehad, sindsdien ervaar ik het verkeer gewoon heel anders.
Ondanks het verschil in ervaring (als het goed is) rijdt die vriend van me zich nog klem op de rechterstrook op de snelweg met 140-160 terwijl hij gelegenheid genoeg had om net iets eerder naar links te gaan en mee te rijden in het verkeer.
Het gaat dan ook meer in inzicht en begrip dan puur de ervaring. Daarom is voorspelbaarheid van verkeer en het houden aan verkeersregels zo belangrijk voor de verkeersveiligheid voor 90% van de verkeersdeelnemers.
Niet anders dan anders.quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:10 schreef xzaz het volgende:
Wat zijn mensen de laatste dagen toch ongerust op de snelweg vooral in de avond spits. Iemand anders die dit kan beamen?
Yep, je hebt het of niet. Bij degene die het niet hebben stap ik niet graag in de auto, daar voel ik me gigantisch onveilig(mijn broertje bijv en vriendin).quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:57 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Een vriend van me houdt van doorkarren en heeft vijf jaar langer zijn rijbewijs dan ik.
Het eerste jaar reed ik zoals hierboven omschreven, als een oud vrouwtje. Daarna slipparcour en rijopleiding bij de politie gehad, sindsdien ervaar ik het verkeer gewoon heel anders.
Ondanks het verschil in ervaring (als het goed is) rijdt die vriend van me zich nog klem op de rechterstrook op de snelweg met 140-160 terwijl hij gelegenheid genoeg had om net iets eerder naar links te gaan en mee te rijden in het verkeer.
Het gaat dan ook meer in inzicht en begrip dan puur de ervaring. Daarom is voorspelbaarheid van verkeer en het houden aan verkeersregels zo belangrijk voor de verkeersveiligheid voor 90% van de verkeersdeelnemers.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:48 schreef totalvamp het volgende:
[..]
( ik praat altijd voor uit in me gedachten en laat ze weten wat ik ga doen)
Herkenbaar.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:41 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Aut(omat)isme
Ik probeer altijd voorspellingen te doen over wat mensen om me heen gaan doen.
Nog erger zijn die mensen die minutenlang achter je hangen, terwijl er links nog een vrije strook is en pas voorbij gaan zodra je een strook naar rechts gaat.quote:Op woensdag 28 mei 2014 10:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen die minutenlang achter mij hangen om in te halen.
Ik rijd gewoon op de cruisecontrol
Van ok, die gaat binnen 5 seconden voor mij invoegen ik moet alvast gas beetje loslaten.quote:
Haha, doe ik ook altijd. En dan zwaaien als je langs rijdtquote:Op woensdag 28 mei 2014 12:54 schreef Daeron het volgende:
[..]
Nog erger zijn die mensen die minutenlang achter je hangen, terwijl er links nog een vrije strook is en pas voorbij gaan zodra je een strook naar rechts gaat.
Aha, onnodig linksrijder gespot.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:54 schreef Daeron het volgende:
[..]
Nog erger zijn die mensen die minutenlang achter je hangen, terwijl er links nog een vrije strook is en pas voorbij gaan zodra je een strook naar rechts gaat.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Aha, onnodig linksrijder gespot.
Dit doe ik ook. Niet seinen, niet toeteren, maar braaf wachten tot je opzout naar rechts.
Oh, als het niet kan, ga ik er niks over zeggen. Dan is het ook geen *onnodig* linksrijden.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:24 schreef Daeron het volgende:
[..]![]()
Soms rijdt er een kolonne vrachtwagens enzo waardoor je niet direct naar rechts kan.
Links plakkers heb ik zelf ook een hekel aan, maar ik haal ze tegenwoordig gewoon standaard rechts in.
Maar dan rijden jullie dus beiden achter een rij vrachtwagens, totdat die naar rechts gaan, zodat je daar voorbij kunt. Daarmee doen jullie beide hetzelfde... en hij is irritant?quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:24 schreef Daeron het volgende:
[..]![]()
Soms rijdt er een kolonne vrachtwagens enzo waardoor je niet direct naar rechts kan.
Links plakkers heb ik zelf ook een hekel aan, maar ik haal ze tegenwoordig gewoon standaard rechts in.
Weg met 3 stroken, we rijden beiden op de middelste strook, omdat we verkeer op de rechterstrook in willen halen. Andere persoon rijdt achter me (soms vrij dicht op me) en blijft daar rijden terwijl hij me eerst naderde. Zodra ik dan weer naar rechts ga gaat hij me voorbij. Terwijl links al die tijd geen verkeer zat.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:57 schreef Koepert het volgende:
[..]
Maar dan rijden jullie dus beiden achter een rij vrachtwagens, totdat die naar rechts gaan, zodat je daar voorbij kunt. Daarmee doen jullie beide hetzelfde... en hij is irritant?
OF jij kunt al eerder naar rechts OF jullie doen beiden hetzelfde; wachten tot je de vrachtwagens voorbij kunt..
Of heb je het hiermee over iemand die op je trekhaak meelift?
Die derde strook had ik gemistquote:Op woensdag 28 mei 2014 14:15 schreef Daeron het volgende:
[..]
Weg met 3 stroken, we rijden beiden op de middelste strook, omdat we verkeer op de rechterstrook in willen halen. Andere persoon rijdt achter me (soms vrij dicht op me) en blijft daar rijden terwijl hij me eerst naderde. Zodra ik dan weer naar rechts ga gaat hij me voorbij. Terwijl links al die tijd geen verkeer zat.
Kortom, andere persoon is te bescheten om een strook op te schuiven om er voorbij te gaan en blijft mij beetje opduwen.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:02 schreef Pandaplint het volgende:
Bussen in Groningen met blauwe verlichting in de LEDbalk. Elke keer als in zo'n bus in m'n ooghoek zie verschijnen denk ik dat er een auto van een hulpdienst aan komt. Erg raar dat dit ook gewoon mag.![]()
[ afbeelding ]
Ze krijgen zo meteen wel allemaal een boete als de gemeentelijke controle langskomt. Terwijl het juist de bedoeling is om aan de andere kant van de straat te parkeren, dit i.v.m. met aanrijroute hulpdiensten voor het pad dat links ligt, maar dat nu versperd is.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:43 schreef kikoooooo het volgende:
/care
Staan ze je in de weg dan? Zeikerd.
Ik zie geen padquote:Op woensdag 28 mei 2014 16:47 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ze krijgen zo meteen wel allemaal een boete als de gemeentelijke controle langskomt. Terwijl het juist de bedoeling is om aan de andere kant van de straat te parkeren, dit i.v.m. met aanrijroute hulpdiensten voor het pad dat links ligt, maar dat nu versperd is.
Beter kijken, maar het staat ook niet duidelijk op de foto. Over een paar maanden loop ik zelf met zo'n petquote:Op woensdag 28 mei 2014 16:49 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik zie geen pad
Misschien mag je oom agent z'n pet nog wel even op als je het lief vraagt man.
Verboden is het alquote:
Stoer. Dan zie je toch ook dat dit bord verkeerd staat of niet?quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:50 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Beter kijken, maar het staat ook niet duidelijk op de foto. Over een paar maanden loop ik zelf met zo'n pet
die lichtbakken verlichten onze hele woonkamerquote:
Nee.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 74% gewijzigd door Pandaplint op 28-05-2014 19:43:57 ]Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:37 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Nee.
Voertuig reglement :Ja, leuk wetsartikel. Maar nu ff precies aanwijzen waar staat dat een bus geen blauw mag voeren op zn bord.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het mag alleen maar wit of amberkleurig zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:45 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja, leuk wetsartikel. Maar nu ff precies aanwijzen waar staat dat een bus geen blauw mag voeren op zn bord.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:49 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Het mag alleen maar wit of amberkleurig zijn.
Zelfde eisen gelden voor bussen en vrachtwagensquote:Op woensdag 28 mei 2014 19:50 schreef kikoooooo het volgende:
[..]![]()
Wijs ff aan onder welk stukje busverlichting valt dan aub. Zoals ik al vroeg.
Lees nou je wetsartikel eens goed. Het gaat over 'normale' verlichting, niet over borden voorop de bus. Dat soort 'verlichting' wordt niet genoemd, omdat het geen 'verlichting' is.quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:51 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Zelfde eisen gelden voor bussen en vrachtwagens
Het is wel verboden. Ook in de cabine achter de voorruit van een truck mag je bijv geen gekleurde kerstboom hebben staan. Is oa al eens behandeld bij blik op de weg. Alleen witte en amberkleurige verlichting is toegestaanquote:Op woensdag 28 mei 2014 19:52 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Lees nou je wetsartikel eens goed. Het gaat over 'normale' verlichting, niet over borden voorop de bus. Dat soort 'verlichting' wordt niet genoemd, omdat het geen 'verlichting' is.
Het is simpelweg niet verboden. Alleen als het knippert, beweegt of licht in de verte uitstraalt is het verboden. Gewoon blauwe verlichting op zo'n bord, of bijvoorbeeld een taxibord is niet verboden.
Kom nou eens met een wetsartikel dan. Als het verboden is, dan staat het in de wet.quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:56 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Het is wel verboden. Ook in de cabine achter de voorruit van een truck mag je bijv geen gekleurde kerstboom hebben staan. Is oa al eens behandeld bij blik op de weg. Alleen witte en amberkleurige verlichting is toegestaan
Ik heb je een wetsartikel gegeven. Verlichting mag alleen wit of amberkleurig zijn aan de voorzijde van een voertuig. Dat geldt voor alle voertuigen op de weg.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:08 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Kom nou eens met een wetsartikel dan. Als het verboden is, dan staat het in de wet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2006SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
Je ziet het bord op de foto, en een paar honderd meter verderop staat aan dezelfde kant van de stoep hetzelfde bord, maar dan met de kleuren naar de andere kant. Zo kunnen weggebruikers van beide kanten zien dat er aan deze kant van de weg niet geparkeerd mag worden.quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:14 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Stoer. Dan zie je toch ook dat dit bord verkeerd staat of niet?
Ik geef het op met jouquote:Op woensdag 28 mei 2014 20:17 schreef kikoooooo het volgende:
Uit je eigen persbericht:
"Wij bekijken dit soort ontwikkelingen uiteraard met argusogen. In principe is de bestuurder niet in overtreding als het geen gevaar voor de overige verkeersdeelnemers oplevert. Maar hoe gezellig het ook is, dit soort zaken hoort niet op auto's thuis, maar op de voordeur."
----
Zolang het niet knippert, of 'verlicht' is het niet verboden. Dan kan er wel een persberichtje uitgaan om te waarschuwen, maar het staat nergens in de wet.
Een taxibord mag ook gewoon blauw zijn.
Dit is namelijk geen verlichting, in de zin van de weg 'verlichten'. Het is het verlichten van de letters op een bord. En zolang dat niet in de verte schijnt, of zolang dit niet knippert of beweegt mag dit alle kleuren van de regenboog hebben.
Jawel.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:28 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik geef het op met jouBlauw licht op voertuigen is voorbehouden aan hulpverleningsvoertuigen. Er wordt daarnaast bestaat er geen onderscheid tussen 'verlichtend' licht en licht wat niet in de verte schijnt.
Licht is mijn werk. Dus je hoeft me niks wijs te makenquote:Op woensdag 28 mei 2014 20:30 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jawel.
In zo'n beetje elk punt uit het door jouw genoemde wetsartikeltje wordt t woord 'stralen' gebruikt. Stralen is toch echt wat anders dan de letters op een bord verlichten.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:31 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Licht is mijn werk. Dus je hoeft me niks wijs te maken
Daar zou ik dan weer rustig 0900-TUIG voor bellen...quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:36 schreef sneakydesert het volgende:
[ afbeelding ]
Deze foto net gemaakt uit m'n raam. Parkeer dan aan de overkant, lusters.
Zo'n busbord is gemaakt van LEDs die licht uit stralen. Daarnaast is verlichten licht stralen.quote:
http://www.duic.nl/nieuws(...)led-verlichting-aan/quote:Qbuzz past sterkte van LED verlichting aan
januari 9, 2014 om 12:36 door: Redactie
qbuzzQbuzz heeft de felle lichten op de bussen gedimd. Dit is gebeurd is overleg met politie. De ledlichten aan de voorkant van de bussen leiden tot verwarring. Met name de blauwe lichten zorgen voor onduidelijkheid bij weggebruikers, omdat alleen hulpdiensten blauw licht mogen gebruiken.
De kleuren op de bussen verwijzen naar verschillende wijken. De acht verschillende kleuren licht worden ook gebruikt bij de bushaltes en moeten er voor zorgen dat reizigers de juiste bus pakken. Officieel mogen voertuigen alleen de kleuren rood, wit en oranje gebruiken. In de praktijk wordt hier echter niet tegen opgetreden, aldus een woordvoerder van politie in het AD/UN.
Qbuzz heeft de sterkte van de lichtbakken teruggebracht van 100 procent naar 80 procent, en hoopt het probleem hiermee opgelost te hebben. De LED verlichting op de bussen heeft ook op DUIC voor veel reacties gezorgd. ”Mooie stille bussen. Alleen die lichtbak schijnt elk uur mijn woonkamer in alsof er aliens neerdwalen… hoe verzin je dit. Oplossen, en snel!” aldus een lezer in reactie op ons artikel over de start van Qbuzz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |