http://www.powned.tv/nieu(...)rmeens_monument.htmlquote:De Turkse gemeenschap gaat op 1 juni protesteren tegen het Armeense genocidemonument dat in Almelo is geplaatst.
Het monument werd op 24 april onthuld bij de Armeense kerk. De Turkse gemeenschap hoopt dat het gedenkteken daarna wordt verwijderd.
De organisatie, bestaande uit diverse Turkse koepelorganisaties, verwacht vele honderden tot duizenden demonstranten in Almelo, meldt de Tubantia.
De Turken hebben ook een juridische procedure aangespannen tegen het monument.
Wow, ik wist niet dat die gekheid zo erg is doorgeslagen bij de Turken. Wat is je volgende verzinverhaal? Dat Koerden de Turken onderdrukken en niet andersom?quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:13 schreef polderturk het volgende:
Armeniėrs hebben een genocide op de Turken uitgevoerd. Andersom niet. In het topic hieronder het bewijs
BNW / De Turkse genocide door Armeniers
Ah, een genocide op de Turken. Vandaar dat er nog zoveel Turken zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:13 schreef polderturk het volgende:
Armeniėrs hebben een genocide op de Turken uitgevoerd. Andersom niet. In het topic hieronder het bewijs
You wish.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:13 schreef polderturk het volgende:
Lulhannes, je rept over WOI en de bronnen zijn uit 1899 en 1904.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:17 schreef polderturk het volgende:
Middels dit topic wil ik laten zien dat het officiele Armeense genocide verhaal niet klopt. Het officiele verhaal is namelijk dat er 1,5 miljoen Armeniers zijn vermoord door Turken en dat er geen Armeense opstand was. In het officiele verhaal wordt met geen woord gerept over 523.000 onschuldige Turken en Koerden die afgeslacht zijn door Armeniers. Ik wil jullie laten zien dat er een grote Armeense opstand was. Toen Turkije zich aansloot bij Duitsland tijdens WO I vielen Armeniers massaal Turkse dorpen binnen waarbij IEDEREEN werd afgeslacht. Niemand werd gespaard. De bronnen die ik u geef zijn voornamelijk westerse bronnen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De slachtingen door Armeniėrs was ver voor WO I al begonnen. Wacht maar even. Ik kom nog met tientallen bewijzen om aan te tonen dat Armeniėrs massaslachtingen onder moslims hebben uitgevoerd.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Lulhannes, je rept over WOI en de bronnen zijn uit 1899 en 1904.
Nee ga maar wegquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
De slachtingen door Armeniėrs was ver voor WO I al begonnen. Wacht maar even. Ik kom nog met tientallen bewijzen om aan te tonen dat Armeniėrs massaslachtingen onder moslims hebben uitgevoerd.
Gast, kun je mijn topic aub niet volspammen met je valse bronnen? Plaats ze desnoods onder een spoiler, maar niet zo.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:17 schreef polderturk het volgende:
Middels dit topic wil ik laten zien dat het officiele Armeense genocide verhaal niet klopt. Het officiele verhaal is namelijk dat er 1,5 miljoen Armeniers zijn vermoord door Turken en dat er geen Armeense opstand was. In het officiele verhaal wordt met geen woord gerept over 523.000 onschuldige Turken en Koerden die afgeslacht zijn door Armeniers. Ik wil jullie laten zien dat er een grote Armeense opstand was. Toen Turkije zich aansloot bij Duitsland tijdens WO I vielen Armeniers massaal Turkse dorpen binnen waarbij IEDEREEN werd afgeslacht. Niemand werd gespaard. De bronnen die ik u geef zijn voornamelijk westerse bronnen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb liever dat je je excuses aanbied voor de Armeense genocide door de Turken. Schaam je je niet?quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
De slachtingen door Armeniėrs was ver voor WO I al begonnen. Wacht maar even. Ik kom nog met tientallen bewijzen om aan te tonen dat Armeniėrs massaslachtingen onder moslims hebben uitgevoerd.
jij weet er geen flikker vanaf.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb liever dat je je excuses aanbied voor de Armeense genocide door de Turken. Schaam je je niet?
ga je nu je BNW topic herhalen?quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jij was er wel bij?quote:
En dat werd later terugbetaald, daar hoef je je toch niet voor te schamen?quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Vind je misschien wel grappig, maar zijn opa is gestorven tijdens de Armeense genocidequote:
Waarom heb je in de titel de noemer 'Islamitische Turken' gebruikt en niet gewoon 'Turken'? Er er een verschil tussen Islamitische Turken en Niet-Islamitische turken?quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:03 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)rmeens_monument.html
Gek he, dat je meer dan een miljoen mensen van een volk vermoordt, en dat andere mensen dat niet oke vinden en iets willen herdenken. Herdenking van tragische gebeurtenissen waarin christenen vooral het slachtoffer van geweest zijn, is bij sommige Turken niet gewenst, maar o wee als je over Palestina begint, dan is het Westen opeens gewelddadig en zijn wij alles wat slecht is.
Wat is er zo erg aan een museum waar doden worden herdenkt? Dit bewijst maar weer eens dat sommige Turken zich diep schamen voor de daden van hun voorouders en dit het liefst niet willen toegeven.
Hypocrisie.
Dat is volgens PolderTurk dus de Turkse genocide door Armenen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Vind je misschien wel grappig, maar zijn opa is gestorven tijdens de Armeense genocideHij viel dronken van het dak toen hij de Armenen beschoot
Niet-islamitische Turken erkennen over het algemeen de genocide, het zijn de islamitische Turken die hun Ottomaanse Rijk en schurkdaden overeind willen houden.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:27 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Waarom heb je in de titel de noemer 'Islamitische Turken' gebruikt en niet gewoon 'Turken'? Er er een verschil tussen Islamitische Turken en Niet-Islamitische turken?
Ja want alle Armenen waren verraders. Ook de kinderen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De armenen waren verraders en heb gekregen wat ze te wachten stond. Karma is a bitch.
Dit is zo triest, he. Het dringt gewoon niet eens door dat jullie Turken een gruwelijke daad hebben gepleegd, jullie zijn blind door nationalisme.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De armenen waren verraders en heb gekregen wat ze te wachten stond. Karma is a bitch.
Sorry. Niemand neemt jouw mening serieus en daar is een reden voor.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:30 schreef polderturk het volgende:
Ik heb aangetoond dat Armeniėrs massaslachtingen en een genocide onder Turken hebben uitgevoerd. Zie hierboven of de link hieronder.
propaganda? IK heb alleen westerse, Russische en Armeense bronnen gebruikt.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:23 schreef beantherio het volgende:
Kan iemand van de mods dit topic schonen? Ik zie een hoop offtopic propaganda. Dank u!
Alleen weet jij niet hoe je bronnen moet verklaren.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:32 schreef polderturk het volgende:
[..]
propaganda? IK heb alleen westerse, Russische en Armeense bronnen gebruikt.
De Turken hebben slechts zichzelf beschermd tegen de vijand.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:31 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dit is zo triest, he. Het dringt gewoon niet eens door dat jullie Turken een gruwelijke daad hebben gepleegd, jullie zijn blind door nationalisme.
Check je DM.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Turken hebben slechts zichzelf beschermd tegen de vijand.
Het zijn vooral feitenquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:31 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Sorry. Niemand neemt jouw mening serieus en daar is een reden voor.
En de Turken hebben vervolgens veel meer Armeniers vermoord; waarbij ook zij zich vooral richtten op het doden van vrouwen en kinderen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:30 schreef polderturk het volgende:
Ik heb aangetoond dat Armeniėrs massaslachtingen en een genocide onder Turken hebben uitgevoerd. Zie hierboven of de link hieronder.
Gast, niemand dat gaat al je posts lezen, daar heb je je eigen topic voor. Kan je aub mijn topic niet verkloten? Of is je doel iedereen afleiden?quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:34 schreef polderturk het volgende:
Armeniers hebben bewijslast verzonnen en vervalst
- "The signature of Mustafa Abdülhalik Bey (the governor of Aleppo) does not jibe with actual specimens of the governor's signature.
- There are date mistakes as result of lack of knowledge of the differences between the Ottoman and European calendar. These errors destroy the system of dates and reference numbers that were used by the draftsman of the documents for his documents.
- The dates and reference numbers that are found in the Ottoman ministry of the interior's registers of outgoing ciphered telegrams reveals that the reference numbers used on Andonian's documents bear no relationship to the actual reference numbers used on ciphered telegrams sent from Constantinople to Aleppo in the period in question.
- All but two documents are written on plain paper with none of the signs found on the official paper used by the Ottoman government during World War I.
There are mistakes in grammar and languages that only a non-Turkish writer would make.[7]"
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Memoirs_of_Naim_Bey
Ooh grappig - dat zijn dezelfde soort argumenten die mensen vaak tegen documenten die de authenticiteit van de Bijbel of Koran moeten aantonen gebruikenquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:34 schreef polderturk het volgende:
Armeniers hebben bewijslast verzonnen en vervalst
- "The signature of Mustafa Abdülhalik Bey (the governor of Aleppo) does not jibe with actual specimens of the governor's signature.
- There are date mistakes as result of lack of knowledge of the differences between the Ottoman and European calendar. These errors destroy the system of dates and reference numbers that were used by the draftsman of the documents for his documents.
- The dates and reference numbers that are found in the Ottoman ministry of the interior's registers of outgoing ciphered telegrams reveals that the reference numbers used on Andonian's documents bear no relationship to the actual reference numbers used on ciphered telegrams sent from Constantinople to Aleppo in the period in question.
- All but two documents are written on plain paper with none of the signs found on the official paper used by the Ottoman government during World War I.
There are mistakes in grammar and languages that only a non-Turkish writer would make.[7]"
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Memoirs_of_Naim_Bey
Jij hebt echt geen anderen nodig om je topics te verkloten hoor.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:36 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Gast, niemand dat gaat al je posts lezen, daar heb je je eigen topic voor. Kan je aub mijn topic niet verkloten? Of is je doel iedereen afleiden?
ik ben helemaal on topic. Ik laat zien waarom die Turken gaan demonstreren.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:36 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Gast, niemand dat gaat al je posts lezen, daar heb je je eigen topic voor. Kan je aub mijn topic niet verkloten? Of is je doel iedereen afleiden?
Verwijs dan naar je eigen topic a.u.b. Foto's onder een spoiler plaatsen, dan is er ook ruimte voor discussie.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
ik ben helemaal on topic. Ik laat zien waarom die Turken gaan demonstreren.
Ok.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:28 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Niet-islamitische Turken erkennen over het algemeen de genocide, het zijn de islamitische Turken die hun Ottomaanse Rijk en schurkdaden overeind willen houden.
De Wilders redenatie, zie jij nou echt niet hoe hypocriet jij nu bent.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Goeie inhoudelijke kritiek. Je lult maar wat. Men doet alsof de Armenen onschuldig waren maar het waren niks anders dan backstabbers die de Turken hebben verraden. Ze waren uit op Turksgrondgebied en zijn flink terug gepakt. De Armenen hebben tijd zat gehad om hun biezen te pakken maar ze bleven strijden.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De Wilders redenatie, zie jij nou echt niet hoe hypocriet jij nu bent.
Maar goed, je zal wel zitten te trollen.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:40 schreef polderturk het volgende:
Turkije heeft Armenie gevraagd hun archieven te openen en gezamenlijk de gebeurtenissen te onderzoeken. Armenie weigert dit. Turkije heeft zijn eigen archieven geopend,
''By Sebnem Arsu'', lekker objectief, een Turkse nationalist die een ''onderzoek'' start. Daarnaast, SadPandaquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:40 schreef polderturk het volgende:
Turkije heeft Armenie gevraagd hun archieven te openen en gezamenlijk de gebeurtenissen te onderzoeken. Armenie weigert dit. Turkije heeft zijn eigen archieven geopend,
Dat zeg ik, een Wilders redenatie. Nooit is een volk collectief ergens schuldig aan.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Goeie inhoudelijke kritiek. Je lult maar wat. Men doet alsof de Armenen onschuldig waren maar het waren niks anders dan backstabbers die de Turken hebben verraden. Ze waren uit op Turksgrondgebied en zijn flink terug gepakt. De Armenen hebben tijd zat gehad om hun biezen te pakken maar ze bleven strijden.
Jaja, ik ben het ook een keer met je eens.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:42 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
''By Sebnem Arsu'', lekker objectief, een Turkse nationalist die een ''onderzoek'' start. Daarnaast, SadPanda![]()
We hebben het over 100 jaar geleden tegen het einde van het Ottomaanse rijk aan. Zo ging men te werk. Deal with it. Alles gaan relativeren naar 2014 is belachelijk.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat zeg ik, een Wilders redenatie. Nooit is een volk collectief ergens schuldig aan.
Vieze vuile flikker dat je bent, sorry voor mijn taalgebruik maar ik ben Armeens en ik heb nooit iets tegen Turken gehad, ik heb veel Turkse vrienden maar personen als jij die de Armeense genocide ontkennen, daar moet ik om walgenquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Erdogan heeft de armenen vaak genoeg uitgenodigd om samen een onderzoek te starten met een neutrale groep (de VN bijv) als controleur. Helaas durven de armenen het niet aan. Kan Turkije vrij weinig aan doen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:42 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
''By Sebnem Arsu'', lekker objectief, een Turkse nationalist die een ''onderzoek'' start. Daarnaast, SadPanda![]()
Maar je geeft de genocide door de Turken dus toe ? Met de kanttekening dat je vindt dat de Armeniers ook genocideplegers zijn ?quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
We hebben het over 100 jaar geleden tegen het einde van het Ottomaanse rijk aan. Zo ging men te werk. Deal with it. Alles gaan relativeren naar 2014 is belachelijk.
Dat betekend niet dat Turkije zijn excuses niet hoeft aan te bieden en schuld hoeft te erkennen. 1,5 miljoen mannen, vrouwen en kinderen ombrengen is ook na 100 jaar niet niks.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
We hebben het over 100 jaar geleden tegen het einde van het Ottomaanse rijk aan. Zo ging men te werk. Deal with it. Alles gaan relativeren naar 2014 is belachelijk.
Ik geef toe dat er mensen zijn overleden. Ik noem het geen genocide. Er is een verschil tussen genocide en zelfverdediging. Men lijkt continu te vergeten dat de armenen verschrikkelijke misdaden hebben begaan tegen de Turken en de Turken hebben zich daar tegen verzetquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:47 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Maar je geeft de genocide door de Turken dus toe ? Met de kanttekening dat je vindt dat de Armeniers ook genocideplegers zijn ?
Prima. Tijd om er dus open over te zijn, en het te erkennen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Grappig dat de Armeniėrs exact het omgekeerde zeggenquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Erdogan heeft de armenen vaak genoeg uitgenodigd om samen een onderzoek te starten met een neutrale groep (de VN bijv) als controleur. Helaas durven de armenen het niet aan. Kan Turkije vrij weinig aan doen.
Erdogan weet dat heel veel bewijs is vernietigd waardoor een onderzoek belemmerd zal worden. Daarnaast, heb je bewijs dat Erdogan dit heeft gedaan waarbij Armenie weigert?quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Erdogan heeft de armenen vaak genoeg uitgenodigd om samen een onderzoek te starten met een neutrale groep (de VN bijv) als controleur. Helaas durven de armenen het niet aan. Kan Turkije vrij weinig aan doen.
Door voornamelijk vrouwen en kinderen uit te moorden?quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik geef toe dat er mensen zijn overleden. Ik noem het geen genocide. Er is een verschil tussen genocide en zelfverdediging. Men lijkt continu te vergeten dat de armenen verschrikkelijke misdaden hebben begaan tegen de Turken en de Turken hebben zich daar tegen verzet
De Armeense archieven zijn niet openbaar. Hoe kan Erdogan dan weten wat daar staat en wat niet. Dat er bewijs is vernietigd is echt puur speculatiequote:Op woensdag 21 mei 2014 22:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Erdogan weet dat heel veel bewijs is vernietigd waardoor een onderzoek belemmerd zal worden.
Er is inderdaad een verschil tussen zelfverdediging en genocide.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik geef toe dat er mensen zijn overleden. Ik noem het geen genocide. Er is een verschil tussen genocide en zelfverdediging. Men lijkt continu te vergeten dat de armenen verschrikkelijke misdaden hebben begaan tegen de Turken en de Turken hebben zich daar tegen verzet
Onzin, je plakt er zomaar een genocide sticker op. De Armenen waren een bedreiging voor de Turken en het Ottomaanse rijk (wat er van over was). Het waren de Armenen die zaken in werking stelden door de Turken te verraden en achter de Engelsen aan te rennen als een stel honden.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:51 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Er is inderdaad een verschil tussen zelfverdediging en genocide.
Zelfverdediging = je vermoordt vooral de troepen die je aanvallen
Genocide = je vermoordt onschuldige burgers(kinderen zelfs)
Turkije heeft dus genocide gepleegd.
Niks deal with it. Je moet dat veroordelen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Leg nou eens uit waarom het massaal vermoord van vrouwen en kinderen gewoon zelfverdediging is?quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin, je plakt er zomaar een genocide sticker op. De Armenen waren een bedreiging voor de Turken en het Ottomaanse rijk (wat er van over was). Het waren de Armenen die zaken in werking stelden door de Turken te verraden en achter de Engelsen aan te rennen als een stel honden.
In elk geval erkennen. Dat is stap 1.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:53 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niks deal with it. Je moet dat veroordelen.
Vooral vrouwen en kinderen waren slachtoffers van de Armeniers. Terwijl Turkse mannen hun dienstplicht vervulden, werden weerloze dorpen aangevallen door Armeense bendes. Vrouwen en kinderen werden in huizen opgesloten en vervolgens werden de huizen in brand gestoken. Mijn voorouders zijn uit de Kaukasus gevlucht voor de slachtingen door Armeniers.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Leg nou eens uit waarom het massaal vermoord van vrouwen en kinderen gewoon zelfverdediging is?
En dus deden de Turken hetzelfde?quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:55 schreef polderturk het volgende:
[..]
Vooral vrouwen en kinderen waren slachtoffers van de Armeniers. Terwijl Turkse mannen hun dienstplicht vervulden, werden weerloze dorpen aangevallen door Armeense bendes. Vrouwen en kinderen werden in huizen opgesloten en vervolgens werden de huizen in brand gestoken. Mijn voorouders zijn uit de Kaukasus gevlucht voor de slachtingen door Armeniers.
Ik voel je pijnquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:55 schreef polderturk het volgende:
[..]
Vooral vrouwen en kinderen waren slachtoffers van de Armeniers. Terwijl Turkse mannen hun dienstplicht vervulden, werden weerloze dorpen aangevallen door Armeense bendes. Vrouwen en kinderen werden in huizen opgesloten en vervolgens werden de huizen in brand gestoken. Mijn voorouders zijn uit de Kaukasus gevlucht voor de slachtingen door Armeniers.
Ten tijden van oorlog streden vrouwen gewoon mee. Alle Armenen waren een veiligheidsrisico voor de Turken in een oorlogssituatie. Ze hebben tijd genoeg gehad om te vertrekkenquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Leg nou eens uit waarom het massaal vermoord van vrouwen en kinderen gewoon zelfverdediging is?
Jij bent niet echt objectief he.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ten tijden van oorlog streden vrouwen gewoon mee. Alle Armenen waren een veiligheidsrisico voor de Turken in een oorlogssituatie. Ze hebben tijd genoeg gehad om te vertrekken
Is dat serieus wat jij als verdediging gebruikt?! Dat vrouwen ook werden gebruikt?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ten tijden van oorlog streden vrouwen gewoon mee. Alle Armenen waren een veiligheidsrisico voor de Turken in een oorlogssituatie. Ze hebben tijd genoeg gehad om te vertrekken
Er is niks om objectief om te zijn. Het Ottomaanse rijk was uit elkaar aan het vallen. Men streed voor overleving en de armenen wilden hier misbruik van maken. Dat kwam ze duur te staan.quote:
Iedereen Armeen was een gevaar voor het Ottomaanse rijk? inclusief de kids?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Er is niks om objectief om te zijn. Het Ottomaanse rijk was uit elkaar aan het vallen. Men streed voor overleving en de armenen wilden hier misbruik van maken. Dat kwam ze duur te staan.
Juist.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:59 schreef theunderdog het volgende:
Vooral voorspelbaar gebrek aan nuance in dit topic.
Het vermoorden van kinderen is nooit uit zelfverdediging. Maar laten we a.u.b. niet doen alsof de Armenen onschuld des zelve waren.
Want is dat is volkomen krankzinnig.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:04 schreef beantherio het volgende:
Ik heb me altijd afgezet tegen de PVV die Turkije zo graag buiten de EU wil houden maar op basis van dit soort dingen moet ik ze toch wel een beetje gelijk geven. Als je zulke enorme fouten uit het verleden niet kunt toegeven en zelfs probeert weg te poetsen dan mis je echt iets in je benadering van "goed" en "fout".
Ja. Je gaat niet elke armeense vrouw en kinderen scheiden. Ten eerste was dat niet te doen ten tweede waren er grote tekorten aan voedsel etc. Het waren of de Turken of de Armenenquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iedereen Armeen was een gevaar voor het Ottomaanse rijk? inclusief de kids?
Je hoeft ook niet elke Armeense vrouw en kinderen te scheiden, je moet ze gewoon niet vermoorden.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja. Je gaat niet elke armeense vrouw en kinderen scheiden. Ten eerste was dat niet te doen ten tweede waren er grote tekorten aan voedsel etc. Het waren of de Turken of de Armenen
Dat zegt niemand, geen een Armeen zegt dat Armenen onschuldig waren. Turken daarentegen ontkennen ook maar een vorm van aanval en spitsen alles toe op ''zelfverdediging''quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:59 schreef theunderdog het volgende:
Vooral voorspelbaar gebrek aan nuance in dit topic.
Het vermoorden van kinderen is nooit uit zelfverdediging. Maar laten we a.u.b. niet doen alsof de Armenen onschuld des zelve waren.
Want is dat is volkomen krankzinnig.
Zie hier de denkwijze van massamoordenaars. Het scheiden van vrouwen en kinderen "was niet te doen". Alsof het doperwten zijn of zo.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja. Je gaat niet elke armeense vrouw en kinderen scheiden. Ten eerste was dat niet te doen ten tweede waren er grote tekorten aan voedsel etc. Het waren of de Turken of de Armenen
Dat gaat dus niet als de Armenen in opstand komen tegen de Turken ten tijden van een oorlog. Het Ottomaanse rijk was op zijn zwakste moment en daar probeerden de armenen misbruik van te maken. De armenen moesten gedeporteerd worden uit het land en dat ging niet altijd. Dit gaan bestempelen als een genocide is belachelijk.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet elke Armeense vrouw en kinderen te scheiden, je moet ze gewoon niet vermoorden.
Jij denkt zeker dat het feest was in het Ottomaanse rijk? Het waren oorlogstijden, er waren grote tekorten aan voedsel etc. de armenen kwamen in opstand en men moest het land beschermen tegen de vijand.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zie hier de denkwijze van massamoordenaars. Het scheiden van vrouwen en kinderen "was niet te doen". Alsof het doperwten zijn of zo.
Het niet bestempelen als genocide is belachelijk. Het is in alle opzichten genocide.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet als de Armenen in opstand komen tegen de Turken ten tijden van een oorlog. Het Ottomaanse rijk was op zijn zwakste moment en daar probeerden de armenen misbruik van te maken. De armenen moesten gedeporteerd worden uit het land en dat ging niet altijd. Dit gaan bestempelen als een genocide is belachelijk.
Je gaat niet in op mijn post, je lult ernaast.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet als de Armenen in opstand komen tegen de Turken ten tijden van een oorlog. Het Ottomaanse rijk was op zijn zwakste moment en daar probeerden de armenen misbruik van te maken. De armenen moesten gedeporteerd worden uit het land en dat ging niet altijd. Dit gaan bestempelen als een genocide is belachelijk.
Inderdaad. Door massamoord te plegen en te proberen een compleet volk uit te roeien.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij denkt zeker dat het feest was in het Ottomaanse rijk? Het waren oorlogstijden, er waren grote tekorten aan voedsel etc. de armenen kwamen in opstand en men moest het land beschermen tegen de vijand.
Men probeerde het volk niet uit te roeien. Ze moesten daar gewoon weg omdat ze in opstand kwamen tegen de Turken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Inderdaad. Door massamoord te plegen en te proberen een compleet volk uit te roeien.
Ik lul er helemaal niet naast. Je kan die mensen niet daar laten omdat ze een veiligheidsrisico waren en deportatie niet altijd mogelijk was. Het was de Turken of de Armenen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je gaat niet in op mijn post, je lult ernaast.
De bronnen die je geeft hebben helemaal niets met de eerste wereldoorlog te maken, want ze zijn allemaal van (ver) voor de oorlog en een van na de oorlog....quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:17 schreef polderturk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Men probeerde het volk niet uit te roeien. Ze moesten daar gewoon weg omdat ze in opstand kwamen tegen de Turken.
Jij weet niet eens waar het over gaat. Maar goed, ze zullen je thuis wel nooit verteld hebben dat je voorvaderen een stel verraders waren die uit waren om misbruik te maken van de Turken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:11 schreef vigen98 het volgende:
[..]_! Jij bent een van de allerdomste Turken ooit
..boeit verder niet, het is legaal.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:13 schreef Leandra het volgende:
Overigens vind ik dit voorgenomen protest tegen een herdenkingsmonument te absurd voor woorden.
Dat is geen reden om ze maar af te gaan slachten.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik lul er helemaal niet naast. Je kan die mensen niet daar laten omdat ze een veiligheidsrisico waren en deportatie niet altijd mogelijk was. Het was de Turken of de Armenen.
Dat is het zeker wel want als de Turken dat niet doen dan slachten de Armenen de Turken af. Je lijkt het niet te willen snappen dat de armenen delen van Turkije wilden innemen (Dat willen ze nog steeds, o.a. de stad Van.)quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is geen reden om ze maar af te gaan slachten.
Het was geen Ottomaanse politiek om Armeense kinderen te vermoorden. Armeniers leefden vooral in het frontgebied tussen het Ottomaanse rijk en Rusland. Daar deserteerden Armeneens-Ottomaanse soldaten naar het Russische leger, sneden Ottomaanse bevoorradingsroutes af en moordden ze hele dorpen uit. Daarop besloten de Turken alle Armeniers in het gebied te reloceren naar Syrie. De meeste Armeniers zijn tijdens de tocht overleden door een gebrek aan voedsel en medicijnen. De Armeniers zeggen dat de Turken de Armeniers bewust uitgehongerd hebben. Echter, veel Ottomaanse soldaten die de Armeniers begeleiden zijn ook omgekomen door voedselgebrek. Er waren zelfs soldaten die het weinige voedsel dat ze hadden deelden met de Armeniers. Turkse soldaten die zich misdroegen en Armeense burgers vermoordden kregen de doodstraf van de Ottomaanse rechtbanken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iedereen Armeen was een gevaar voor het Ottomaanse rijk? inclusief de kids?
Er wordt hier bij mij thuis niet over de genocide gesproken. Maar ik weet dat Armenen niet bepaald engeltjes waren maar wat jij allemaal zegt is kant en klare bullshit en dat jij zo'n genocide loopt te ontkennen, is net als het ontkennen van de holocaust ( wat illegaal is )quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij weet niet eens waar het over gaat. Maar goed, ze zullen je thuis wel nooit verteld hebben dat je voorvaderen een stel verraders waren die uit waren om misbruik te maken van de Turken.
Onzin.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
De bronnen die je geeft hebben helemaal niets met de eerste wereldoorlog te maken, want ze zijn allemaal van (ver) voor de oorlog en een van na de oorlog....
Ik ontken het genocide stickertje. En goed om te zien dat je zelf ook ziet dat de armenen geen lieverdjes waren.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:16 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Er wordt hier bij mij thuis niet over de genocide gesproken. Maar ik weet dat Armenen niet bepaald engeltjes waren maar wat jij allemaal zegt is kant en klare bullshit en dat jij zo'n genocide loopt te ontkennen, is net als het ontkennen van de holocaust ( wat illegaal is )
Gast, ik snap dat maar al te goed. Maar het is nooit een excuus om onschuldige mensen te vermoorden.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat is het zeker wel want als de Turken dat niet doen dan slachten de Armenen de Turken af. Je lijkt het niet te willen snappen dat de armenen delen van Turkije wilden innemen (Dat willen ze nog steeds, o.a. de stad Van.)
offtopic:
@PizzaMizza: Nog een reactie voor je DM
Ataturk was geniaal. Zeer tactische zet ja. Door de koerden een stuk land te beloven bleven ze Turkije trouw. Overigens ben ik ook blij dat Turkije nooit bij de EU komt.
Daarmee ontken je de hele genocidequote:Op woensdag 21 mei 2014 23:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik ontken het genocide stickertje. En goed om te zien dat je zelf ook ziet dat de armenen geen lieverdjes waren.
Etnisch zuiveren, is dat wel akkoord?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik ontken het genocide stickertje. En goed om te zien dat je zelf ook ziet dat de armenen geen lieverdjes waren.
Flikker toch een eind op joh klapdebielquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:18 schreef polderturk het volgende:
Wij moeten een herdenkingsmonument plaatsen voor de Turkse slachtoffers van de Armeniers.
In tijden van oorlog zijn er geen onschuldigen. De vijand is de vijand.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gast, ik snap dat maar al te goed. Maar het is nooit een excuus om onschuldige mensen te vermoorden.
Voor ditquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:19 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Flikker toch een eind op joh klapdebielMonument voor wat?!
quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:16 schreef vigen98 het volgende:
Maar ik weet dat Armenen niet bepaald engeltjes waren
Wie, wij?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:18 schreef polderturk het volgende:
Wij moeten een herdenkingsmonument plaatsen voor de Turkse slachtoffers van de Armeniers.
Dus de Joden tijdens de ww2 waren schuldig aan wat om precies te zijn?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
In tijden van oorlog zijn er geen onschuldigen. De vijand is de vijand.
Jij weigert de bewijzen te lezen die ik heb geplaatst. Daarom kan het me geen zak schelen wat jij vindt.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:04 schreef beantherio het volgende:
Ik heb me altijd afgezet tegen de PVV die Turkije zo graag buiten de EU wil houden maar op basis van dit soort dingen moet ik ze toch wel een beetje gelijk geven. Als je zulke enorme fouten uit het verleden niet kunt toegeven en zelfs probeert weg te poetsen dan mis je echt iets in je benadering van "goed" en "fout".
Dat is niet mijn oorlog vriend. De joden waren de vijand van de Duitsers.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:20 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dus de Joden tijdens de ww2 waren schuldig aan wat om precies te zijn?
Omdat dat geen bewijzen zijn!quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:20 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jij weigert de bewijzen te lezen die ik heb geplaatst. Daarom kan het me geen zak schelen wat jij vindt.
Jij zegt dat tijdens een oorlog niemand onschuldig is. Dus kinderen, bejaarden, vrouwen waren allemaal schuldig aan wat?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat is niet mijn oorlog vriend. De joden waren de vijand van de Duitsers.
Een goede leider ziet dat niet zo.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
In tijden van oorlog zijn er geen onschuldigen. De vijand is de vijand.
Misschien moet je je eens gaan inlezen over de situatie van het Ottomaanse Rijk ten tijde van WOI.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een goede leider ziet dat niet zo.
Je kan perfect de kinderen laten lopen, hoe erg een oorlogssituatie ook is.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Non-argument.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens gaan inlezen over de situatie van het Ottomaanse Rijk ten tijde van WOI.
Het is juist wel een argument. Er was geen Ottomaans kinderdagverblijf voor zielige armeense kindertjes.quote:
Pas wanneer deze mensen doelbewust zijn afgeslacht is het een genocide. Dat is erg lastig te bewijzen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:23 schreef vigen98 het volgende:
Laat dan tenminste de kinderen de vrouwen en de bejaarden gaanWaarom moesten die allemaal worden vermoordt?! Dat is gewoon etnisch zuiveren
Daarom hoef je ze toch nog niet af te knallen?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het is juist wel een argument. Er was geen Ottomaans kinderdagverblijf voor zielige armeense kindertjes.
Ze zijn gedeporteerd naar de woestijn. Daar gingen ze zomaar vanzelf dood.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Pas wanneer deze mensen doelbewust zijn afgeslacht is het een genocide. Dat is erg lastig te bewijzen.
Wat wil je er dan mee doen? De vrouwen leverden in die tijd ook strijd. Zo waren bijv. de Turkse vrouwen vaak bezig met het maken van kogels etc.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daarom hoef je ze toch nog niet af te knallen?
Kom op man, dit was gewoon bewust gedaan om Armenen uit te roeien. Hier is geen excuus voor dit is puur moord maar dat zien ( sommige ) Turken maar niet.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Pas wanneer deze mensen doelbewust zijn afgeslacht is het een genocide. Dat is erg lastig te bewijzen.
Als de Turken ze bewust uit wilden roeien was er niet gezegd dat de armenen gedeporteerd moesten worden.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:25 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Kom op man, dit was gewoon bewust gedaan om Armenen uit te roeien. Hier is geen excuus voor dit is puur moord maar dat zien ( sommige ) Turken maar niet.
Jij hoort opgepakt te worden, dat je alleen al dit soort dingen zegt is onvoorstelbaar, hoe kun je dit zomaar zeggen?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat wil je er dan mee doen? De vrouwen leverden in die tijd ook strijd. Zo waren bijv. de Turkse vrouwen vaak bezig met het maken van kogels etc.
Dan pak je die individuen aan. Niet een compleet etnische groep. Want dat heet genocide.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat wil je er dan mee doen? De vrouwen leverden in die tijd ook strijd. Zo waren bijv. de Turkse vrouwen vaak bezig met het maken van kogels etc.
1: Ik had het over de kinderen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Volgens polderturk mag je ook niet met kanker schelden, aangezien zijn opa bij een door hem geplande razzia is doodgeschoten door een kankerarmeenquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:27 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat is volgens PolderTurk dus de Turkse genocide door Armenen.![]()
PolderTurk redeneert zo: Turken mogen Armenen vermoorden, maar als Turken omkomen tijdens het vermoorden van andere volkeren door de Turken, dan plegen die volkeren genocide op de Turken.
Haha wtf? Wat denk je nou echt? Je snapt de situatie totaal niet? Er was amper een overheid en jij wilt mensen oppakken en opsluiten? Wat?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:26 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Jij hoort opgepakt te worden, dat je alleen al dit soort dingen zegt is onvoorstelbaar, hoe kun je dit zomaar zeggen?
Doe niet zo dom. Het is een vaststaand feit dat Armeniers op grote school Turkse burgers hebben afgeslacht voor, tijdens en na WO I. Of ontken jij dit?quote:
Zou kunnen, maar daarvoor is geen overtuigend bewijs.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:25 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Kom op man, dit was gewoon bewust gedaan om Armenen uit te roeien. Hier is geen excuus voor dit is puur moord maar dat zien ( sommige ) Turken maar niet.
Weer zo'n slappe excuus van ''Ja als de Armenen nou meewerkten dan hadden we ze misschien niet allemaal koelbloedig vermoordt''quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als de Turken ze bewust uit wilden roeien was er niet gezegd dat de armenen gedeporteerd moesten worden.
Mwah, er zijn nog wel meer voorbeelden in de 20ste eeuw dat deportatie synoniem aan genocide was.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als de Turken ze bewust uit wilden roeien was er niet gezegd dat de armenen gedeporteerd moesten worden.
Misschien kon de Nederlandse politie daar aan het werk gaan om te controleren wie er fout was en wie niet, oh wacht er was een wereld oorlog gaandequote:Op woensdag 21 mei 2014 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan pak je die individuen aan. Niet een compleet etnische groep. Want dat heet genocide.
STOP MET DIE EXCUSES EN ERKEN TENMINSTE DAT TURKIJE EEN GENOCIDE HEEFT GEPLEEGDquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Misschien kon de Nederlandse politie daar aan het werk gaan om te controleren wie er fout was en wie niet, oh wacht er was een wereld oorlog gaande
Je capslock staat aan.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:29 schreef vigen98 het volgende:
[..]
STOP MET DIE EXCUSES EN ERKEN TENMINSTE DAT TURKIJE EEN GENOCIDE HEEFT GEPLEEGD
Oh, dan zijn er geen wetten en mag je hele bevolkingsgroepen afslachten?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Misschien kon de Nederlandse politie daar aan het werk gaan om te controleren wie er fout was en wie niet, oh wacht er was een wereld oorlog gaande
Dit topic is niet echt meer een advertentie voor Turken in Nederlandquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
??quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Overigens zou ik me niet zo vijandig gedragen als ik jou was vigen98. Je weet wat er kan gebeuren als je Turken uitdaagt.
Nee dan is het niet opeens een genocide.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, dan zijn er geen wetten en mag je hele bevolkingsgroepen afslachten?
En zelfs dan, dan blijft het nog steeds genocide.
Op één persoon kan je geen genocide plegen en ik vraag me af hoeveel broers en neven jij hebtquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Overigens zou ik me niet zo vijandig gedragen als ik jou was vigen98. Je weet wat er kan gebeuren als je Turken uitdaagt.
Bedreig je me nu?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ook dan zijn er regelsquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Want genocide en oorlog gaan niet samen?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee dan is het niet opeens een genocide.
Daar plakken ze wel een genocide sticker op hoor, maak je maar geen zorgenquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:30 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Op één persoon kan je geen genocide plegen en ik vraag me af hoeveel broers en neven jij hebt
Zwakbegaafd zeg, je kunt je niet redden met feiten, ga je beginnen te dreigen. Echt zwak.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Oh ter verduidelijking, ik speel niet letterlijk met je kloten, mocht je het niet snappen
Anders zou die dat wel voelen, neem ik aan.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Oh ter verduidelijking, ik speel niet letterlijk met je kloten, mocht je het niet snappen
Ja ik ga ook echt iemand bedreigen op fok.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:33 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Zwakbegaafd zeg, je kunt je niet redden met feiten, ga je beginnen te dreigen. Echt zwak.
Ik heb zijdezachte handenquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Anders zou die dat wel voelen, neem ik aan.
Ik vraag me af of je dat zou willen. Is het de genocide van miljoenen zaadcellen in jouw maag?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hij was niet de enige die het zo las.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja ik ga ook echt iemand bedreigen op fok.
Gast![]()
Ik ontvang liever niks van andere mannen. Toch bedankt voor je bezorgdheid.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je dat zou willen. Is het de genocide van miljoenen zaadcellen in jouw maag?
Niet echtquote:
Ik ontken niet dat Turken genocide hebben gepleegd. Van mij mag je het best genocide noemen. Ik wil alleen dat mensen dan OOK erkennen dat Armeniėrs een genocide op Turken hebben uitgevoerd. Of is het aanvallen en afslachten van honderden dorpen geen genocide volgens jou?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:58 schreef beantherio het volgende:
Samengevat dit topic: Turken zijn hele rare mensen die er hele rare waarden en normen op nahouden en graag genocide goedpraten. Ik weet niet helemaal wat ik daarmee aan moet.
Dat is zeker waar. Er zijn duizenden westerse, Armeense en Russische bewijzen die aantonen dat Armeniėrs op grote schaal honderden duizenden Turkse burgers hebben aangevallen en vermoord. Toch willen ze niet accepteren dat Armeniėrs een genocide op Turken hebben gepleegd.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:58 schreef rumiii het volgende:
dikke plaat voor de kop van pro armeniers
bewijzen die jullie stellingen ontkrachten worden aan de kant geschoven
Heb je misschien ook bewijs van dat er 100 duizenden turken zijn vermoordt door armenen? En niet zo'n lapje tekst wat nergens op slaat.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:03 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Er zijn duizenden westerse, Armeense en Russische bewijzen die aantonen dat Armeniėrs op grote schaal honderden duizenden Turkse burgers hebben aangevallen en vermoord. Toch willen ze niet accepteren dat Armeniėrs een genocide op Turken hebben gepleegd.
Nee jij bent normaal bezig. Even 80 miljoen mensen generaliseren vanwege 2 Fok!kers.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:58 schreef beantherio het volgende:
Samengevat dit topic: Turken zijn hele rare mensen die er hele rare waarden en normen op nahouden en graag genocide goedpraten. Ik weet niet helemaal wat ik daarmee aan moet.
Ik heb al ontzettend veel bronnen geplaatst in dit topic die aantonen dat Armeniėrs op grote schaal slachtingen hebben uitgevoerd op de moslimbevolking. Ook heb ik westerse krantenartikelen geplaatst waarin staat dat Armeniėrs Turkse burgers aanvielen en vermoordden.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:14 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Heb je misschien ook bewijs van dat er 100 duizenden turken zijn vermoordt door armenen? En niet zo'n lapje tekst wat nergens op slaat.
Waarom ben jij zo dom? Waarom weiger jij de bewijzen te lezen die ik in dit topic heb geplaatst? En mag de genocide die de Armeniėrs gepleegd hebben wel ontkend worden?quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:18 schreef vigen98 het volgende:
In Frankrijk is het verboden om de Armeense genocide te ontkennen. Moesten ze hier ook doen.
Turkey says en daar ben ik gestopt met lezenquote:Op donderdag 22 mei 2014 00:21 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik heb al ontzettend veel bronnen geplaatst in dit topic die aantonen dat Armeniėrs op grote schaal slachtingen hebben uitgevoerd op de moslimbevolking. Ook heb ik westerse krantenartikelen geplaatst waarin staat dat Armeniėrs Turkse burgers aanvielen en vermoordden.
Uit de Turkse archieven blijkt dat er minimaal 523.000 Turken zijn omgebracht door Armeniers tussen 1910 en 1922. De Armeniers weigeren de eigen archieven te openen terwijl Turkije dit wel heeft gedaan.
http://www.nytimes.com/2005/04/17/international/17cnd-turkey.html
Ben jij echt zo dom? Ik heb tientallen WESTERSE bronnen geplaatst die aantonen dat Armeniers honderden dorpen hebben aangevallen en uitgeroeid. Moet ik al die lappen tekst met westerse, Armeense e Russiche bronnen weer plaatsen?quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:23 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Turkey says en daar ben ik gestopt met lezenNatuurlijk zegt Turkije als verdediging dat ook honderdduizenden turken vermoordt werden. Maar niets is minder waar.
Elk genocide ontkennen is in Frankrijk verboden. Net zoals je dat hier hebt met de Holocaust.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:18 schreef vigen98 het volgende:
In Frankrijk is het verboden om de Armeense genocide te ontkennen. Moesten ze hier ook doen.
Ja, censuur is de oplossing van de armeenquote:Op donderdag 22 mei 2014 00:18 schreef vigen98 het volgende:
Hoezo censuur? Zoiets ontkennen is heel erg kwetsend. Net als de holocaust ontkennen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja, censuur is de oplossing van de armeen
Waarom schrijf jij Armeen consequent met een kleine letter?quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja, censuur is de oplossing van de armeen
quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:32 schreef polderturk het volgende:
Speciaal voor vigen98. Begrijp jij Engels vigen?
"We have never denied the Armenian crime of genocide inflicted upon 2.5 million Muslim people between 1914 and 1920." Agop Zahoryan, 'Voices of Agonies', London; Reprint 1954, p. 91
Misschien moet je opzoeken wat censuur betekent.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:32 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hoezo censuur? Zoiets ontkennen is heel erg kwetsend. Net als de holocaust ontkennen.
Mensen mogen best zeggen dat Turken een genocide tegen Armenie hebben gepleegd. Maar dan zouden ze ook moeten accepteren dat Armeniėrs een genocide tegen Turken hebben gepleegdquote:Op donderdag 22 mei 2014 00:34 schreef vigen98 het volgende:
[..]check jou dan even de rollen om draaien en mensen proberen te overtuigen dat de Armenen het juist waren die een genocide hebben gepleegd. Tja, wat je ook zegt heel de wereld erkent de genocide die Turkij heeft gepleegd tegen Armeniė
Iemand? Als je met iemand alle Armenen bedoelt dan ja.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Misschien moet je opzoeken wat censuur betekent.
Je gaat toch niet iets verbieden omdat iemand anders gekwetst kan worden?
Hoe kan jij nou weten hoe alle Armenen zich voelen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:37 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Iemand? Als je met iemand alle Armenen bedoelt dan ja.
Dit was een reactie van sommige Armenen. Wat denk je nou zelfquote:Op donderdag 22 mei 2014 00:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Mensen mogen best zeggen dat Turken een genocide tegen Armenie hebben gepleegd. Maar dan zouden ze ook moeten accepteren dat Armeniėrs een genocide tegen Turken hebben gepleegd
Lees dit maar eens. Is dit een genocide of niet?
"The Armenians did exterminate the entire Muslim population of Russian Armenia as Muslims were considered inferior to the Armenians by the prominent leaders of the Dashnaks."
Mikael Kaprilian, Armenian revolutionary leader, in Yerevan, 1919
Wat een smerig bericht van jou. Jij bent gewoon genocide op weerloze burgers goed aan het praten.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:40 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dit was een reactie van sommige Armenen. Wat denk je nou zelfdat ze moeten accepteren dat hun kinderen vrouwen en ouderen koelbloedig vermoordt werden zomaar moesten vergeten en vergeven? En het valt me op dat je steeds moslim in je bron vindt. Ben jij soms zo'n fanatieke moslim die alles afkeurd wat tegen moslims is?
Propaganda. Wat een onzin zeg. Muslims this muslims that. Ik begin steeds te denken dat jij een fanatieke moslim bent die krijg de islam in gezichten van mensen wil duwen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:41 schreef polderturk het volgende:
Nogmaals, speciaal voor vigen98. Dit is wel een Turkse bron. Het is een telegram die de leiding van een leger naar de generale staf stuurt.
"Many massacres were committed by the Armenians until our army arrived in Erzurum... (after General Odesilitze left) 2,127 Muslim bodies were buried in Erzurum's center. These are entirely men. There are ax, bayonet and bullet wounds on the dead bodies. Lungs of the bodies were removed and sharp stakes were struck in the eyes. There are other bodies around the city."
Official telegram of the Third Royal Army Command, addressed to the Supreme Command, March 19, 1918; ATASE Archive of General Staff, Archive No: 4-36-71. D. 231. G.2. K. 2820. Dos.A-69, Fih.3
Hoe dom kan je zijn. De genocide in Armeniėrs zou in 1915 begonnen zijn. Maar in 1905 hebben Armeniėrs al Turkse dorpen aangevallen en vermoord. Alweer WESTERSE bronnen. Propaganda volgens vigen98.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:40 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dit was een reactie van sommige Armenen. Wat denk je nou zelfdat ze moeten accepteren dat hun kinderen vrouwen en ouderen koelbloedig vermoordt werden zomaar moesten vergeten en vergeven? En het valt me op dat je steeds moslim in je bron vindt. Ben jij soms zo'n fanatieke moslim die alles afkeurd wat tegen moslims is?
Ik ben het helemaal niet aan het goed praten. Maar wel raar dar de wereld het niet erkent dat de armenen een genocide hebben gepleegd he? Misschien omdat ze dat nooot hebben gedaan! Bijna iedereen in de wereld erkent wel dat turkije een genocide heeft gepleegd tegen armenen maar andersom niet want het is nooit en ik herhaal nooit gebeurdt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat een smerig bericht van jou. Jij bent gewoon genocide op weerloze burgers goed aan het praten.
Er stond 1919 beneden dusquote:Op donderdag 22 mei 2014 00:47 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hoe dom kan je zijn. De genocide in Armeniėrs zou in 1915 begonnen zijn. Maar in 1905 hebben Armeniėrs al Turkse dorpen aangevallen en vermoord. Alweer WESTERSE bronnen. Propaganda volgens vigen98.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik stop de discussie met jou. Ieder persoon met een beetje hersenen die de discussie heeft gevolgd kan zien dat ik mijn reet heb afgeveegd met jouw argumenten.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:48 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal niet aan het goed praten. Maar wel raar dar de wereld het niet erkent dat de armenen een genocide hebben gepleegd he? Misschien omdat ze dat nooot hebben gedaan! Bijna iedereen in de wereld erkent wel dat turkije een genocide heeft gepleegd tegen armenen maar andersom niet want het is nooit en ik herhaal nooit gebeurdt.
Nog dommer dan jij? Knap.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:48 schreef polderturk het volgende:
Als er NU nog iemand is die de genocide van de Armeniėrs op Turken ontkent, dan is hij zo dom als een ezel.
Flikker toch op man. Jij bent misselijkmakend. Het is een feit dat de ottomanen een genocide hebben gepleegd tegen de armenen en andersom niet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:48 schreef polderturk het volgende:
Als er NU nog iemand is die de genocide van de Armeniėrs op Turken ontkent, dan is hij zo dom als een ezel.
Triest he. Ik snap niet hoe sommige Turken die oogkleppen op hebben, ik snap het gewoon niet. Als ik een turk was zou ik gewoon toegeven dat er dingen mis zijn gegaan, excuus op zijn plaats, klaar.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:27 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Weer zo'n slappe excuus van ''Ja als de Armenen nou meewerkten dan hadden we ze misschien niet allemaal koelbloedig vermoordt''
*zucht*quote:
Er is niet zoiets als een discussie over de Armeense genocide. Iedereen met een mening die gewicht draagt, is het erover eens dat de Armeense genocide bestaat. Alleen Turken ontkennen het, naast turken heb ik nog nooit iemand de genocide horen ontkennen(behalve een stel hippies).quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:51 schreef polderturk het volgende:
[..]
*zucht*
Lees het hele topic door voordat je reageert. Ik heb geen zin om de discussie opnieuw te voeren.
Zie ik niet terug in de chat. Jammer voor je dat er geen pro turkse supporters hier zijn om je bullshit te verspreiden.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik stop de discussie met jou. Ieder persoon met een beetje hersenen die de discussie heeft gevolgd kan zien dat ik mijn reet heb afgeveegd met jouw argumenten.
Deze man weetquote:Op donderdag 22 mei 2014 00:52 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Er is niet zoiets als een discussie over de Armeense genocide. Iedereen met een mening die gewicht draagt, is het erover eens dat de Armeense genocide bestaat. Alleen Turken ontkennen het, naast turken heb ik nog nooit iemand de genocide horen ontkennen(behalve een stel hippies).
quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:51 schreef polderturk het volgende:
[..]
*zucht*
Lees het hele topic door voordat je reageert. Ik heb geen zin om de discussie opnieuw te voeren.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:52 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Er is niet zoiets als een discussie over de Armeense genocide. Iedereen met een mening die gewicht draagt, is het erover eens dat de Armeense genocide bestaat. Alleen Turken ontkennen het, naast turken heb ik nog nooit iemand de genocide horen ontkennen(behalve een stel hippies).
Doe niet alsof je zo dom bent. Het is een vaststaand feit dat Armeniėrs een genocide op Turken hebben uitgevoerd. Ik weet dat jij een agenda hebt. Jij bent een Jood die moslims haat. Dat weten we nu wel na al die topics die je hebt gestart. Zal ik weer wat berichten over de Talmud plaatsen?quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:51 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Triest he. Ik snap niet hoe sommige Turken die oogkleppen op hebben, ik snap het gewoon niet. Als ik een turk was zou ik gewoon toegeven dat er dingen mis zijn gegaan, excuus op zijn plaats, klaar.
Damn, jij draait echt door.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
Doe niet alsof je zo dom bent. Het is een vaststaand feit dat Armeniėrs een genocide op Turken hebben uitgevoerd. Ik weet dat jij een agenda hebt. Jij bent een Jood die moslims haat. Dat weten we nu wel na al die topics die je hebt gestart. Zal ik weer wat berichten over de Talmud plaatsen?
Sanhedrin 58b. If a heathen (gentile) hits a Jew, the gentile must be killed.
Sanhedrin 57a . When a Jew murders a gentile ("Cuthean"), there will be no death penalty. What a Jew steals from a gentile he may keep.
Baba Kamma 37b. The gentiles are outside the protection of the law and God has "exposed their money to Israel."
Niet-Joodse kinderen zijn dieren volgens de Talmud
Yebamoth 98a. All gentile children are animals.
Joden mogen liegen tegen niet-Joden
Jews May Lie to Non-Jews
Baba Kamma 113a. Jews may use lies ("subterfuges") to circumvent a Gentile.
pedofilie wordt toegestaan door het Jodendom
Sanhedrin 55b. A Jew may marry a three year old girl (specifically, three years "and a day" old).
Sanhedrin 54b. A Jew may have sex with a child as long as the child is less than nine years old.
Zelfs de beste niet-Joden moeten vermoord worden door Joden
Minor Tractates. Soferim 15, Rule 10. This is the saying of Rabbi Simon ben Yohai: Tob shebe goyyim harog ("Even the best of the gentiles should all be killed").
Dit is geen koran les hierzo dus hou die troep maar bij jequote:Op donderdag 22 mei 2014 00:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
Doe niet alsof je zo dom bent. Het is een vaststaand feit dat Armeniėrs een genocide op Turken hebben uitgevoerd. Ik weet dat jij een agenda hebt. Jij bent een Jood die moslims haat. Dat weten we nu wel na al die topics die je hebt gestart. Zal ik weer wat berichten over de Talmud plaatsen?
Sanhedrin 58b. If a heathen (gentile) hits a Jew, the gentile must be killed.
Sanhedrin 57a . When a Jew murders a gentile ("Cuthean"), there will be no death penalty. What a Jew steals from a gentile he may keep.
Baba Kamma 37b. The gentiles are outside the protection of the law and God has "exposed their money to Israel."
Niet-Joodse kinderen zijn dieren volgens de Talmud
Yebamoth 98a. All gentile children are animals.
Joden mogen liegen tegen niet-Joden
Jews May Lie to Non-Jews
Baba Kamma 113a. Jews may use lies ("subterfuges") to circumvent a Gentile.
pedofilie wordt toegestaan door het Jodendom
Sanhedrin 55b. A Jew may marry a three year old girl (specifically, three years "and a day" old).
Sanhedrin 54b. A Jew may have sex with a child as long as the child is less than nine years old.
Zelfs de beste niet-Joden moeten vermoord worden door Joden
Minor Tractates. Soferim 15, Rule 10. This is the saying of Rabbi Simon ben Yohai: Tob shebe goyyim harog ("Even the best of the gentiles should all be killed").
Ik zeg helemaal niet dat het de schuld van de Joden is. Ik heb alleen wat info over Joden hier geplaatst. Ik doe eigenlijk hetzelfde als jij. Jij bent voortdurend anti moslim topics aan het starten. Dan plaats in maar een bericht over Joden.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:59 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Damn, jij draait echt door.
Je verandert het Armeense genocidetopic in een ''Wij turken hebben nooit iets gedaan en het is de schuld van de Joden'' topic.
Je was al niet serieus te nemen, maar nu heb je echt een hoogtepunt bereikt.
Die informatie komt uit de Talmud. Dat is een van de heiligste boeken van het Jodendom.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:00 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dit is geen koran les hierzo dus hou die troep maar bij je
Nee dat is inderdaad geen genocide. Nu blij?quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:59 schreef polderturk het volgende:
Speciaal voor degenen die het gemist hebben
Lees dit maar eens. Is dit een genocide of niet? Van een Armeense bron.
"The Armenians did exterminate the entire Muslim population of Russian Armenia as Muslims were considered inferior to the Armenians by the prominent leaders of the Dashnaks."
Still. Waarom haal je joden hier bij?quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:01 schreef polderturk het volgende:
[..]
Die informatie komt uit de Talmud. Dat is een van de heiligste boeken van het Jodendom.
Het is en blijft een sprookjesboekquote:Op donderdag 22 mei 2014 01:01 schreef polderturk het volgende:
[..]
Die informatie komt uit de Talmud. Dat is een van de heiligste boeken van het Jodendom.
Oog om oog dus? Typisch moslimsquote:Op donderdag 22 mei 2014 01:00 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat het de schuld van de Joden is. Ik heb alleen wat info over Joden hier geplaatst. Ik doe eigenlijk hetzelfde als jij. Jij bent voortdurend anti moslim topics aan het starten. Dan plaats in maar een bericht over Joden.
Als jij dingen over joden wil plaatsen, ga je gang. Het boeit mij echt geen reet en daar heb ik een reden voor(check je PM). Ik heb ook niks tegen moslims, als je eens in al mijn topics las zag je dat ik ook regelmatig voor moslims opkom en zeer kritisch ben tegenover Wilders.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:00 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat het de schuld van de Joden is. Ik heb alleen wat info over Joden hier geplaatst. Ik doe eigenlijk hetzelfde als jij. Jij bent voortdurend anti moslim topics aan het starten. Dan plaats in maar een bericht over Joden.
Begin je al nerveus te worden dat niemand je leugens gelooft? Stop maar met keer op keer de zelfde bullshit te posten.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:02 schreef polderturk het volgende:
Speciaal voor degenen die het nog niet gelezen hebben. Alweer een Armeense bron.
Ik heb niks tegen Joden. Ik ging er vanuit dat jij Joods was. Vandaar dat ik dat bericht heb geplaatst. Ik wilde jouw een spiegel voorhouden. Ik zie jou namelijk heel veel anti-Joodse berichten plaatsen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:03 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Als jij dingen over joden wil plaatsen, ga je gang. Het boeit mij echt geen reet en daar heb ik een reden voor(check je PM). Ik heb ook niks tegen moslims, als je eens in al mijn topics las zag je dat ik ook regelmatig voor moslims opkom en zeer kritisch ben tegenover Wilders.
Daarnaast, jij wil wel de schuld aan de Joden geven. Je betrekt Joden in een topic dat ging over Turken en Armenen, dat laat wel jouw ware aard zien.
De meeste Turken hebben blijkbaar een oogklep op en zijn supernationalitisch zonder enige vorm van realisme. Het is nooit de schuld van de turken en elke vorm van genocide is niet door de turken uitgevoerd, maar door de tegenstanders van de turken. Ja, terwijl er 1.5 miljoen Armenen stierven(of zelfs meer).
Logica is een raar woord misschien, maar je kan het leren gebruiken. Geloof me, iedereen is 't eens over de Armeense genocide: die is er geweest.
Ontken jij nog steeds dat Armeniėrs een genocide hebben uitgevoerd tegen Turken?quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:03 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Als jij dingen over joden wil plaatsen, ga je gang. Het boeit mij echt geen reet en daar heb ik een reden voor(check je PM). Ik heb ook niks tegen moslims, als je eens in al mijn topics las zag je dat ik ook regelmatig voor moslims opkom en zeer kritisch ben tegenover Wilders.
Daarnaast, jij wil wel de schuld aan de Joden geven. Je betrekt Joden in een topic dat ging over Turken en Armenen, dat laat wel jouw ware aard zien.
De meeste Turken hebben blijkbaar een oogklep op en zijn supernationalitisch zonder enige vorm van realisme. Het is nooit de schuld van de turken en elke vorm van genocide is niet door de turken uitgevoerd, maar door de tegenstanders van de turken. Ja, terwijl er 1.5 miljoen Armenen stierven(of zelfs meer).
Logica is een raar woord misschien, maar je kan het leren gebruiken. Geloof me, iedereen is 't eens over de Armeense genocide: die is er geweest.
Als je mijn posts eens doorlas, in plaats van alleen maar eigen posts te plaatsen, zag je dat ik dat helemaal niet ontkende. Ik zei nog in een van mijn posts dat een zogenaamde Turkse genocide(of die er was weet ik niet, moet ik nog goed onderzoeken), een Armeense genocide niet rechtvaardigt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:07 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen Joden. Ik ging er vanuit dat jij Joods was. Vandaar dat ik dat bericht heb geplaatst. Ik wilde jouw een spiegel voorhouden. Ik zie jou namelijk heel veel anti-Joodse berichten plaatsen.
Maar jij bent heel smerig bezig door het over een Armeense genocide te hebben terwijl je ontkent dat er een genocide tegen Turken is geweest door Armeniėrs. Kennelijk vind jij het normaal dat Turkse vrouwen en kinderen op grote schaal afgeslacht worden.
Speciaal voor degenen die het nog niet gelezen hebben. Alweer een Armeense bron.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:07 schreef Ringo het volgende:
Dat hondse nationalisme waar sommige (veel?) Turken mee behept zijn, maakt dat hele volk te schande.
Dit. Ik snap dat ook niet. Mensen betichten Amerikanen soms ervan, maar de Turken staan met verre afstand nummer een.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:07 schreef Ringo het volgende:
Dat hondse nationalisme waar sommige (veel?) Turken mee behept zijn, maakt het hele volk te schande.
Anders plaats je die nog 100x. Daarnaast, waaruit haal jij dat die islamitische populatie alleen bestond uit Turken?quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:08 schreef polderturk het volgende:
[..]
Speciaal voor degenen die het nog niet gelezen hebben. Alweer een Armeense bron.
Je post dit nu al een miljoen keer. Stop eens man. Niemand wilt je bullshit geloven.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:08 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik heb het ook nergens rechtvaardigd. Zoals ik al eerder heb gezegd. Ik vind het geen probleem als mensen vinden dat er een genocide is gepleegd op Armeniėrs. Maar dan moeten ze niet ontkennen dat Armeniėrs hetzelfde hebben gedaan tegen Turken. De waarheid is dat er een grote burgeroorlog aan de gang was, waarbij er over en weer gruwelijkheden hebben afgespeeld. Als je alleen de Turken als schuldige aanwijst, dan ben je naar mijn mening een smerig stuk stront dat het afslachten van Turkse burgers goedpraat.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:08 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Als je mijn posts eens doorlas, in plaats van alleen maar eigen posts te plaatsen, zag je dat ik dat helemaal niet ontkende. Ik zei nog in een van mijn posts dat een zogenaamde Turkse genocide(of die er was weet ik niet, moet ik nog goed onderzoeken), een Armeense genocide niet rechtvaardigt.
Jij blijft de Armeense genocide ontkennen, dat is het trieste.
Het aanhalen van een bron staat volgens jou gelijk aan een leugen? Ik heb geen zin meer om met zo een dombo te discussieren. Echt waar.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:10 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Je post dit nu al een miljoen keer. Stop eens man. Niemand wilt je bullshit geloven.
Zucht.... Vanaf het begin dan maar. JIJ . BENT . EEN . VIEZE . FANATIEKE . MOSLIM . DIE . ZIJN . BULLSHIT . IN . DE . GEZICHTEN . VAN . MENSEN . STOPT .quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik heb het ook nergens rechtvaardigd. Zoals ik al eerder heb gezegd. Ik vind het geen probleem als mensen vinden dat er een genocide is gepleegd op Armeniėrs. Maar dan moeten ze niet ontkennen dat Armeniėrs hetzelfde hebben gedaan tegen Turken. De waarheid is dat er een grote burgeroorlog aan de gang was, waarbij er over en weer gruwelijkheden hebben afgespeeld. Als je alleen de Turken als schuldige aanwijst, dan ben je naar mijn mening een smerig stuk stront dat het afslachten van Turkse burgers goedpraat.
Denk je dat we blind zijn? Je post het om de minuut.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:12 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het aanhalen van een bron staat volgens jou gelijk aan een leugen? Ik heb geen zin meer om met zo een dombo te discussieren. Echt waar.
Tja klopt ook wel. Alleen willen zij ook de mogelijk hebben om hier te herdenken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:49 schreef Hathor het volgende:
Ik begrijp alleen niet waarom zo'n herdenking hier moet plaatsvinden, ga lekker in Turkije of Armenie je doden lopen herdenken, alsof er ook maar een Nederlander is die het iets kan schelen dat die twee volken elkaar naar de strot vliegen.
Moeten erkennen dat je voorouders massamoordende beesten waren lijkt mij niet leuk; dus die houding is wel begrijpelijk.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:17 schreef vigen98 het volgende:
Kolere zeg, die polderturk is echt fucking gehersenspoeld door zijn Turkse voorouders. En maar blijven ontkennen ontkennen ontkennen.
Met het verschil dat fel nationalisme op z'n Turks de meeste Marokkanen aan hun reet zal roesten. Turks nationalisme is een collectieve door de staat gevoede psychose.quote:Op donderdag 22 mei 2014 06:42 schreef Treinhomo het volgende:
Rare jongens, die Turken.
Het lijken wel Marokkanen, met hun misplaatste gevoel van trots en eer.
Wat denk je dat er met je gebeurt als je in Turkije de Armeense genocide gaat herdenken?quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:49 schreef Hathor het volgende:
Ik begrijp alleen niet waarom zo'n herdenking hier moet plaatsvinden, ga lekker in Turkije of Armenie je doden lopen herdenken, alsof er ook maar een Nederlander is die het iets kan schelen dat die twee volken elkaar naar de strot vliegen.
Het gaat veel verder dan dat. Op school en in de media wordt de genocide door de Turken op de Armeniėrs gewoon ontkent. De dader, Ata Turk, wordt in Turkije vereerd als een held.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:04 schreef beantherio het volgende:
Genocide is niet gewoon massamoord maar uitmoorden van een volk om het land van dat volk te zuiveren. Exact wat jij zegt dus; De Turken wilden de Armenen uit het Ottomaanse rijk hebben, niet goedschiks dan maar kwaadschiks.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Stem jij ook PVV? Eruit met al die allochtonen die misbruik maken van de Nederlanders? En als ze niet vrijwillig gaan dan......quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij weet niet eens waar het over gaat. Maar goed, ze zullen je thuis wel nooit verteld hebben dat je voorvaderen een stel verraders waren die uit waren om misbruik te maken van de Turken.
Dat is wel een indrukwekkend stukje.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:15 schreef polderturk het volgende:
De Joodse wetenschapper legt uit waarom er geen sprake is van genocide is
Want jij bent zeker ook geen Nederlander?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Misschien moet je dat zelf eens doen en dan kijken naar het beleid in Turkije aangaande historische informatie aangaande de genocide door Turkije op de Armeniėrs.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Misschien moet je opzoeken wat censuur betekent.
Je gaat toch niet iets verbieden omdat iemand anders gekwetst kan worden?
Dit. Diep triest.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:17 schreef vigen98 het volgende:
Kolere zeg, die polderturk is echt fucking gehersenspoeld door zijn Turkse voorouders. En maar blijven ontkennen ontkennen ontkennen.
Ik wil het niet, maar er zit wel wat in. En dan vooral die opmerking over de Jodenvervolging: "Dat is niet mijn oorlog"... Wat is het volgende? Moeten we tijdens de dodenherdenking op 4 mei naast de Marokkaanse vlag ook maar de Turkse vlag halfstok hangen om "de genocide op de Turken door de Armeniėrs" (let op de aanhalingstekens) te herdenken om de differentiatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen in Nederland nog eens extra te benadrukken? De Nederlandse geschiedenis is tenslotte niet hun geschiedenis. De bevrijding die het mogelijk heeft gemaakt dat zij hier kunnen wonen en leven gelijk de Nederlander is tenslotte voor hen ook van geen enkele betekenis.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
Alle Turken die de genocide goedpraten het land uitzetten. Te beginnen met polderturk.
Rare vraag aangezien de holocaust joden vanuit heel Europa betrof, en dit een puur Turks-Armeense kwestie is, die ons Nederlanders aan onze gemeenschappelijke reet zal roesten.quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat denk je dat er met je gebeurt als je in Turkije de Armeense genocide gaat herdenken?
En vind je ook dat de holocaust alleen in Israel herdacht mag worden?
:dquote:
De Jodenvervolging is een genocide die Nederland direct getroffen heeft, de genocide door de Turken op de Armeniėrs niet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:17 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Vroagje. wrm is het ontkennen van de armeense genocide niet illegaal maar wel illegaal voor de holocaust
PizzaMizza´s reactie:quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:03 schreef PizzaMizza het volgende:
De Turkse gemeenschap gaat op 1 juni protesteren tegen het Armeense genocidemonument dat in Almelo is geplaatst.
Geen woord rept erover dat de Turken het niet oké vinden dat Armenen rouwig zijn en de doden willen herdenken, iets wat de topictitel en OP wel suggereert.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:03 schreef PizzaMizza het volgende:
Gek he, dat je meer dan een miljoen mensen van een volk vermoordt, en dat andere mensen dat niet oke vinden en iets willen herdenken.
De vergelijking met de Holocaust is natuurlijk volkomen bezopen, dat onderbouwt hij goed.quote:
Yep. Is me eerder bij Charismatisch ook opgevallen terwijl ik zijn posts toch regelmatig gerapporteerd heb. Die zegt dingen die nog veel verder gaan dan wat hier geschreven wordt. Begint op extreem moslimfanatisme en absolute haat jegens alles wat Westers is te lijken.quote:
Volgens mij ben jij verdwaald?quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Yep. Is me eerder bij Charismatisch ook opgevallen terwijl ik zijn posts toch regelmatig gerapporteerd heb. Die zegt dingen die nog veel verder gaan dan wat hier geschreven wordt. Begint op extreem moslimfanatisme en absolute haat jegens alles wat Westers is te lijken.
Angst voor de racisme kaart misschien?
Het zuiveren van een land door het verdrijven en uitmoorden van een volk dat zich daar bevindt is weldegelijk genocide. Daar kan geen discussie over zijn. En dat is ook precies wat Clapyourhands zegt: De Armeniėrs wilden niet weg uit het Ottomaanse rijk en dus moesten ze uitgemoord worden.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:38 schreef Drxx het volgende:
Geen woord rept erover dat de Turken het niet oké vinden dat Armenen rouwig zijn en de doden willen herdenken, iets wat de topictitel en OP wel suggereert. Men wil geen genocidemonument, wat zou insinueren dat er echt een genocide plaats heeft gevonden. Een standpunt dat heel goed te begrijpen is als je als definitie aanhoudt "het systematisch uitroeien van een volk", iets wat niet aan de orde was, want dan moet je toch echt bij Hitler zijn.Echter is de officiėle definitie van genocide 'volkerenmoord', wat dan zeer vreemd is. Aangezien je dan de Amerikaanse invasie in Afghanistan, en de daaruit vloeiende acties van de Amerikaanse soldaten, ook als 'genocide' kan bestempelen. Maar soit, zowel Turken als Armenen als Grieken als Nederlanders als Denemarken als Australiėrs, of vrijwel iedere bevolking ooit, heeft zich dan ooit schuldig gemaakt aan genocide. Een behoorlijke devaluatie van het woord in mijn ogen.
Aangezien er ook een Armeense gemeenschap in Nl is, mogen zij dat ook in Nl herdenken, ja. Dat is hun goed recht.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Rare vraag aangezien de holocaust joden vanuit heel Europa betrof, en dit een puur Turks-Armeense kwestie is, die ons Nederlanders aan onze gemeenschappelijke reet zal roesten.
Heb jij mijn gehele post gelezen, of enkel stukjes eruit gehaald? Ik geef zeer duidelijk aan dat het afhankelijk is van welke definitie je aanhoudt. Want Nederland heeft zich zeker wel schuldig gemaakt aan volkerenmoord in Indonesiė en Afrika, maar niet het systematisch uitroeien ervan.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het zuiveren van een land door het verdrijven en uitmoorden van een volk dat zich daar bevindt is weldegelijk genocide. Daar kan geen discussie over zijn.
Waar jij de vergelijking met de Amerikanen in Afghanistan vandaan haalt is mij volslagen onduidelijk.
Hebben de Amerikanen dan een poging gedaan om Afghanistan te zuiveren van een bepaald volk/ras?
Waar hebben de Nederlanders genocide gepleegd? Welk ras hebben wij getracht uit te roeien in Nederland? Enlighten me please.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Aangezien er ook een Armeense gemeenschap in Nl is, mogen zij dat ook in Nl herdenken, ja. Dat is hun goed recht.
Geen woord rept erover dat de Turken het niet oké vinden dat Armeniėrs rouwig zijn en de doden willen herdenken. Men wil geen genocidemonument, en het is hun goed recht om daar tegen de demonstreren.quote:De Turkse gemeenschap gaat op 1 juni protesteren tegen het Armeense genocidemonument dat in Almelo is geplaatst.
Oh, voor feiten is het al te laat zo te lezen. Ben benieuwd wat jij dan vindt van onder andere Nederlanders, Britten, Duitsers en Amerikanen die de gebeurtenissen in 1915 niet bestempelen als genocide. Zijn dat ook 'gehersenspoelde Turken'?quote:Dat de Turken zo gehersenspoeld zijn, dat ze genocide goedpraten, valt op geen enkele manier te verdedigen.
Ja. Dat is hetzelfde. Exact hetzelfde.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:55 schreef Drxx het volgende:
Het is overduidelijk dat jij zeer selectief bezig bent met welke moorden wel/niet vallen onder jouw definitie van volkerenmoord. Vergelijk jij wat er de joden is overkomen in Duitsland, de moslims in Joegoslaviė en de Tutsi in Rwanda nou serieus met wat er is gebeurd met de Armeniėrs in Anatoliė?!
Dat doen ze toch ook? Een volk dat systematisch is uitgemoord, waar de overheid massamoorden op liet plegen, mag toch zeker wel de -godzijdank mislukte- genocide op zichzelf herdenken? Ben het wel eens dat men zich aan de feiten moet houden, hopelijk gaan de Turken dat ook doen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:00 schreef Drxx het volgende:
Inderdaad, het is ieders recht om te herdenken wat ze willen maar hou je alsjeblieft aan de feiten.
quote:
De genocide door de Turken op de Armeniėrs is een feit. Dat Turkije dat ontkent verandert de feiten niet. Zoals Clapyourhands zelf al zegt: De Armeniėrs moesten oprotten, goedschiks of kwaadschiks, vrouwen, kinderen en bejaarden werden net zo hard vermoord als opstandelingen/rebellen "omdat er geen Armeense kinderopvangtehuizen waren"quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:00 schreef Drxx het volgende:
Inderdaad, het is ieders recht om te herdenken wat ze willen maar hou je alsjeblieft aan de feiten.
Die Nederlanders, Britten, Duitsers en Amerikanen zijn zwaar in de minderheid onder hun eigen bevolking en veelal zwaar beļnvloed door de Turken.quote:Oh, voor feiten is het al te laat zo te lezen. Ben benieuwd wat jij dan vindt van onder andere Nederlanders, Britten, Duitsers en Amerikanen die de gebeurtenissen in 1915 niet bestempelen als genocide. Zijn dat ook 'gehersenspoelde Turken'?
Even aangepast.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat doen ze toch ook? Een volk dat systematisch is uitgemoord, waar de overheid massamoorden op liet plegen om het land van hen te zuiveren, mag toch zeker wel de -godzijdank mislukte- genocide op zichzelf herdenken? Ben het wel eens dat men zich aan de feiten moet houden, hopelijk gaan de Turken dat ook doen.
Ik denk dat je wat meer moet googlen want je uitspraken kloppen niet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De genocide door de Turken op de Armeniėrs is een feit. Dat Turkije dat ontkent verandert de feiten niet. Zoals Clapyourhands zelf al zegt: De Armeniėrs moesten oprotten, goedschiks of kwaadschiks, vrouwen, kinderen en bejaarden werden net zo hard vermoord als opstandelingen/rebellen "omdat er geen Armeense kinderopvangtehuizen waren"
[..]
Die Nederlanders, Britten, Duitsers en Amerikanen zijn zwaar in de minderheid onder hun eigen bevolking en veelal zwaar beļnvloed door de Turken.
Feit is dat de Turkse regering een beleid voert om deze genocide te blijven ontkennen. Ataturk wordt afgeschilderd en aanbeden als nationale heldvanwege die genocide. Geschiedvervalsing in het onderwijs is aan de orde van de dag in Turkije. Propaganda vier hoogtij.
Wees blij dat het nog wordt aangemerkt als 'gehersenspoeld' en Turken als volk niet worden weggezet als een soort nazi's die bewust genocide verheerlijken.
Weerleg/verbeter ze dan!quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:20 schreef expans het volgende:
[..]
Ik denk dat je wat meer moet googlen want je uitspraken kloppen niet.
Ik moet gaan googlen?quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:20 schreef expans het volgende:
[..]
Ik denk dat je wat meer moet googlen want je uitspraken kloppen niet.
quote:De Armeense genocide (Armeens: Հայոց Ցեղասպանութիւն, Turks: Ermeni Soykırımı), (ook wel aangeduid als de Armeense kwestie door diegenen die twijfelen of er werkelijk sprake was van een genocide) is de naam voor de volkerenmoord gepleegd op (honderdduizenden tot meer dan een miljoen) Armeniėrs in het Ottomaanse Rijk ten tijde van het regime van de Jonge Turken.
deportatie en massamoord van Armeniėrs, waarbij vaak etnische zuivering wordt erkend.quote:Westerse historici en verschillende Turkse historici, zoals Taner Akēam, Fatma Muge Gocek en Halil Berktay en de vermoorde Hrant Dink, zijn het over het algemeen eens dat een genocide plaatsvond. Turkse en andere Westerse wetenschappers, waaronder historici die gespecialiseerd zijn in de geschiedenis van Ottomaanse Rijk zoals Bernard Lewis, Justin McCarthy en Gilles Veinstein, houden het bij deportatie en massamoord van Armeniėrs, waarbij vaak etnische zuivering wordt erkend. Turkije ontkent de genocide formeel en verzet zich tegen internationale erkenning ervan. Een aantal wetenschappers stelt dat te weinig wetenschappelijk bewijs is gevonden om definitieve conclusies te trekken. De internationale discussie richt zich vooral op wat de precieze definitie van genocide is en wie in deze bepaalt dat ze hier daadwerkelijk van toepassing is.
Heb je nog meer nodig? Het web stikt er van. Naar google wijzen om de genocide op de Armeniėrs te ontkennen is nogal dom.quote:Genocide (of volkerenmoord) is een oorlogsmisdaad die verboden is volgens het internationaal recht. Onder genocide wordt tevens massamoord verstaan, als deze het gevolg is van xenofobie.
De Verenigde Naties namen in 1948 het Verdrag inzake de voorkoming en de bestraffing van genocide aan, waarin genocide wordt verboden. Deze conventie definieert in artikel 2 genocide als:
'een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen: 'het doden van leden van de groep; het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen en het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep.'
quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ataturk wordt afgeschilderd en aanbeden als nationale heldvanwege die genocide.
Idd. Een aantal Turken laten zich weer lekker kennen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie dat trollderturk en andere ontken gekkies het topic al lekker ondergekakt hebben. Drama.
Onderschat het niet, er zijn vast genoeg Nederlanders te vinden die de moraalridder willen uithangen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:49 schreef Hathor het volgende:
Bitch, please, niet zo janken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:41 schreef Ouder1 het volgende:
Yep. Is me eerder bij Charismatisch ook opgevallen terwijl ik zijn posts toch regelmatig gerapporteerd heb. Die zegt dingen die nog veel verder gaan dan wat hier geschreven wordt. Begint op extreem moslimfanatisme en absolute haat jegens alles wat Westers is te lijken.
Angst voor de racisme kaart misschien?
Ongetwijfeld, maar aangezien de meningen er nogal over verdeeld zijn, lijkt de kans dat veel mensen hier met enige kennis van zaken over kunnen meepraten verwaarloosbaar, en dan kun je gewoon beter wijselijk je mond houden.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:44 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Onderschat het niet, er zijn vast genoeg Nederlanders te vinden die de moraalridder willen uithangen.
http://www.todayszaman.co(...)s-newspaper-ads.htmlquote:Op donderdag 22 mei 2014 11:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Heb je nog meer nodig? Het web stikt er van. Naar google wijzen om de genocide op de Armeniėrs te ontkennen is nogal dom.
Wat Saddam deed was genocide, maar jij moest je liefde voor de dode tiran even benadrukken?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:11 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Net zoals Saddam en de zogenaamde genocide op de Koerden die ondertussen aan het rebellen en terroriseren waren
Ik heb nergens gezegd dat de VS Afghanistan binnenviel om het land te zuiveren van Afghanen. Enkel dat ze daar aan volkerenmoord hebben gedaan, of wilde jij gaan ontkennen dat de Amerikaanse leger mensen van het Afghaanse volk heeft vermoord? Burgers? Kinderen? Vrouwen? Ouderen? Oh, ze hebben zeker alleen Al-Qaeda-strijders gedood?quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja. Dat is hetzelfde. Exact hetzelfde.
Wat de Amerikanen gedaan hebben in Afghanistan is niet hetzelfde. Waar haal jij het vandaan dat de Amerikanen Afghanistan zijn binnengevallen om Afghanistan te zuiveren van Afghanen? Echt, je maakt jezelf volkomen belachelijk met dit soort vergelijkingen.
"Hou je aan de feiten" was als reactie op capricia, en niet de tientallen (honderden?) Armeniėrs die de dood van Armeniėrs in 1915 willen herdenken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat doen ze toch ook? Een volk dat systematisch is uitgemoord, waar de overheid massamoorden op liet plegen, mag toch zeker wel de -godzijdank mislukte- genocide op zichzelf herdenken? Ben het wel eens dat men zich aan de feiten moet houden, hopelijk gaan de Turken dat ook doen.
Oh nou, als jij het zegt dan moet het wel waar zijn!quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De genocide door de Turken op de Armeniėrs is een feit.
Je bent je ervan bewust dat de meeste landen op deze wereld de genocide niet erkennen? Dus niet alleen Turkije?quote:Dat Turkije dat ontkent verandert de feiten niet.
Lees ik dit nu echt goed? Heb jij dit nu echt gezegd?quote:[..]
Die Nederlanders, Britten, Duitsers en Amerikanen zijn zwaar in de minderheid onder hun eigen bevolking en veelal zwaar beļnvloed door de Turken.
De Ottomaanse regering worden als de schuldige aangewezen, en dan kom jij aanzetten met Atatürk? Die was het totaal oneens met de Ottomanen, dat weet je? Secularisme en zulks.quote:Feit is dat de Turkse regering een beleid voert om deze genocide te blijven ontkennen. Ataturk wordt afgeschilderd en aanbeden als nationale heldvanwege die genocide.
"Wees blij"? Waarom zou ik blij moeten zijn? Zet ze maar weg hoe je wil. Mij lijkt het trouwens veel logischer dat Turken niet worden weggezet als nazi's omdat er geen vergelijking mogelijk is tussen beide groepen.quote:Geschiedvervalsing in het onderwijs is aan de orde van de dag in Turkije. Propaganda vier hoogtij.
Wees blij dat het nog wordt aangemerkt als 'gehersenspoeld' en Turken als volk niet worden weggezet als een soort nazi's die bewust genocide verheerlijken.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:31 schreef Ouder1 het volgende:
Turkse en andere Westerse wetenschappers, waaronder historici die gespecialiseerd zijn in de geschiedenis van Ottomaanse Rijk zoals Bernard Lewis, Justin McCarthy en Gilles Veinstein, houden het bij deportatie en massamoord van Armeniėrs, waarbij vaak etnische zuivering wordt erkend. Turkije ontkent de genocide formeel en verzet zich tegen internationale erkenning ervan. Een aantal wetenschappers stelt dat te weinig wetenschappelijk bewijs is gevonden om definitieve conclusies te trekken. De internationale discussie richt zich vooral op wat de precieze definitie van genocide is en wie in deze bepaalt dat ze hier daadwerkelijk van toepassing is.
deportatie en massamoord van Armeniėrs, waarbij vaak etnische zuivering wordt erkend.
quote:Lewis was later one of 69 scholars to co-sign a 1985 petition asking the US Congress to avoid a resolution condemning the events as genocide.
quote:Lewis later called the label "genocide" the "Armenian version of this history"
Je haalt Bernard Lewis aan als een historicus die het genocide noemt, terwijl dat totaal niet blijkt te kloppen. Controleer jij je bronnen wel voordat je ze probeert te gebruiken als onderbouwing voor jouw mening? Ik zeg mening omdat het niets met feiten te maken heeft.quote:In response, Lewis argued that:
There is no evidence of a decision to massacre. On the contrary, there is considerable evidence of attempts to prevent it, which were not very successful. Yes there were tremendous massacres, the numbers are very uncertain but a million may well be likely, ... [and] the issue is not whether the massacres happened or not, but rather if these massacres were as a result of a deliberate preconceived decision of the Turkish government... there is no evidence for such a decision.
Dan kun je NWS wel opdoeken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:47 schreef Hathor het volgende:
Ongetwijfeld, maar aangezien de meningen er nogal over verdeeld zijn, lijkt de kans dat veel mensen hier met enige kennis van zaken over kunnen meepraten verwaarloosbaar, en dan kun je gewoon beter wijselijk je mond houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |