abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140229166
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:34 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') check jou dan even de rollen om draaien en mensen proberen te overtuigen dat de Armenen het juist waren die een genocide hebben gepleegd. Tja, wat je ook zegt heel de wereld erkent de genocide die Turkij heeft gepleegd tegen Armeniė
Mensen mogen best zeggen dat Turken een genocide tegen Armenie hebben gepleegd. Maar dan zouden ze ook moeten accepteren dat Armeniėrs een genocide tegen Turken hebben gepleegd

Lees dit maar eens. Is dit een genocide of niet?

"The Armenians did exterminate the entire Muslim population of Russian Armenia as Muslims were considered inferior to the Armenians by the prominent leaders of the Dashnaks."
Mikael Kaprilian, Armenian revolutionary leader, in Yerevan, 1919
pi_140229184
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Misschien moet je opzoeken wat censuur betekent.

Je gaat toch niet iets verbieden omdat iemand anders gekwetst kan worden?
Iemand? Als je met iemand alle Armenen bedoelt dan ja.
  donderdag 22 mei 2014 @ 00:38:26 #203
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_140229195
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:37 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Iemand? Als je met iemand alle Armenen bedoelt dan ja.
Hoe kan jij nou weten hoe alle Armenen zich voelen.
pi_140229210
Nogmaals speciaal voor vigen98

"The Moslems who did not succeed in escaping [the city] were put to death..." Grace H. Knapp, The Tragedy of Bitlis, Fleming H. Revell Co., New York (1919) , page 146.
pi_140229225
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:36 schreef polderturk het volgende:

[..]

Mensen mogen best zeggen dat Turken een genocide tegen Armenie hebben gepleegd. Maar dan zouden ze ook moeten accepteren dat Armeniėrs een genocide tegen Turken hebben gepleegd

Lees dit maar eens. Is dit een genocide of niet?

"The Armenians did exterminate the entire Muslim population of Russian Armenia as Muslims were considered inferior to the Armenians by the prominent leaders of the Dashnaks."
Dit was een reactie van sommige Armenen. Wat denk je nou zelf :') dat ze moeten accepteren dat hun kinderen vrouwen en ouderen koelbloedig vermoordt werden zomaar moesten vergeten en vergeven? En het valt me op dat je steeds moslim in je bron vindt. Ben jij soms zo'n fanatieke moslim die alles afkeurd wat tegen moslims is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2014 00:40:43 ]
pi_140229246
Nogmaals, speciaal voor vigen98. Dit is wel een Turkse bron. Het is een telegram die de leiding van een leger naar de generale staf stuurt.

"Many massacres were committed by the Armenians until our army arrived in Erzurum... (after General Odesilitze left) 2,127 Muslim bodies were buried in Erzurum's center. These are entirely men. There are ax, bayonet and bullet wounds on the dead bodies. Lungs of the bodies were removed and sharp stakes were struck in the eyes. There are other bodies around the city."

Official telegram of the Third Royal Army Command, addressed to the Supreme Command, March 19, 1918; ATASE Archive of General Staff, Archive No: 4-36-71. D. 231. G.2. K. 2820. Dos.A-69, Fih.3
pi_140229283
Speciaal voor vigen98.

"Since all the Moslems capable of bearing arms were in the
Muslim Army, it was easy to organize a terrible massacre by
the Armenians against defenseless people, because the Armenians were not only attacking the sides and rear of the Eastern Army paralyzed at the front by the Russians, but were attacking the Moslem folk in the region as well."
General Bronsart von Schellendorf , Deutsche Allgemeine Zeitung, July 24, 1921
pi_140229294
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:40 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dit was een reactie van sommige Armenen. Wat denk je nou zelf :') dat ze moeten accepteren dat hun kinderen vrouwen en ouderen koelbloedig vermoordt werden zomaar moesten vergeten en vergeven? En het valt me op dat je steeds moslim in je bron vindt. Ben jij soms zo'n fanatieke moslim die alles afkeurd wat tegen moslims is?
Wat een smerig bericht van jou. Jij bent gewoon genocide op weerloze burgers goed aan het praten.
pi_140229326
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:41 schreef polderturk het volgende:
Nogmaals, speciaal voor vigen98. Dit is wel een Turkse bron. Het is een telegram die de leiding van een leger naar de generale staf stuurt.

"Many massacres were committed by the Armenians until our army arrived in Erzurum... (after General Odesilitze left) 2,127 Muslim bodies were buried in Erzurum's center. These are entirely men. There are ax, bayonet and bullet wounds on the dead bodies. Lungs of the bodies were removed and sharp stakes were struck in the eyes. There are other bodies around the city."

Official telegram of the Third Royal Army Command, addressed to the Supreme Command, March 19, 1918; ATASE Archive of General Staff, Archive No: 4-36-71. D. 231. G.2. K. 2820. Dos.A-69, Fih.3
Propaganda. Wat een onzin zeg. Muslims this muslims that. Ik begin steeds te denken dat jij een fanatieke moslim bent die krijg de islam in gezichten van mensen wil duwen.
  donderdag 22 mei 2014 @ 00:45:59 #210
148823 znarch
ondertitel
pi_140229353
Tuurlijk is dat zo. Een idiote turk die op internet de Armeense genocide ontkent. Wat had je verwacht? :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_140229394
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:40 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hoe dom kan je zijn. De genocide in Armeniėrs zou in 1915 begonnen zijn. Maar in 1905 hebben Armeniėrs al Turkse dorpen aangevallen en vermoord. Alweer WESTERSE bronnen. Propaganda volgens vigen98.

pi_140229402
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:43 schreef polderturk het volgende:

[..]

Wat een smerig bericht van jou. Jij bent gewoon genocide op weerloze burgers goed aan het praten.
Ik ben het helemaal niet aan het goed praten. Maar wel raar dar de wereld het niet erkent dat de armenen een genocide hebben gepleegd he? Misschien omdat ze dat nooot hebben gedaan! Bijna iedereen in de wereld erkent wel dat turkije een genocide heeft gepleegd tegen armenen maar andersom niet want het is nooit en ik herhaal nooit gebeurdt.
pi_140229409
Als er NU nog iemand is die de genocide van de Armeniėrs op Turken ontkent, dan is hij zo dom als een ezel.
pi_140229417
Zijn er ooit Armeense massagraven gevonden in Turkije of voormalig Turks grondgebied?
Is het juridisch bewijsbaar dat er een genocide is gepleegd, zo ja is Turkije(die bestond toen niet? Dus de Ottomaanse Rijk) hiervoor door het internationaal recht schuldig bevonden?
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_140229419
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Hoe dom kan je zijn. De genocide in Armeniėrs zou in 1915 begonnen zijn. Maar in 1905 hebben Armeniėrs al Turkse dorpen aangevallen en vermoord. Alweer WESTERSE bronnen. Propaganda volgens vigen98.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Er stond 1919 beneden dus :)
pi_140229431
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:48 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal niet aan het goed praten. Maar wel raar dar de wereld het niet erkent dat de armenen een genocide hebben gepleegd he? Misschien omdat ze dat nooot hebben gedaan! Bijna iedereen in de wereld erkent wel dat turkije een genocide heeft gepleegd tegen armenen maar andersom niet want het is nooit en ik herhaal nooit gebeurdt.
Ik stop de discussie met jou. Ieder persoon met een beetje hersenen die de discussie heeft gevolgd kan zien dat ik mijn reet heb afgeveegd met jouw argumenten.
  donderdag 22 mei 2014 @ 00:50:08 #217
148823 znarch
ondertitel
pi_140229443
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:48 schreef polderturk het volgende:
Als er NU nog iemand is die de genocide van de Armeniėrs op Turken ontkent, dan is hij zo dom als een ezel.
Nog dommer dan jij? Knap.
pi_140229464
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:48 schreef polderturk het volgende:
Flikker toch op man. Jij bent misselijkmakend. Het is een feit dat de ottomanen een genocide hebben gepleegd tegen de armenen en andersom niet.
pi_140229466
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:27 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Weer zo'n slappe excuus van ''Ja als de Armenen nou meewerkten dan hadden we ze misschien niet allemaal koelbloedig vermoordt''
Triest he. Ik snap niet hoe sommige Turken die oogkleppen op hebben, ik snap het gewoon niet. Als ik een turk was zou ik gewoon toegeven dat er dingen mis zijn gegaan, excuus op zijn plaats, klaar.
#freefrederike
pi_140229473
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:50 schreef znarch het volgende:

[..]

Nog dommer dan jij? Knap.
*zucht*

Lees het hele topic door voordat je reageert. Ik heb geen zin om de discussie opnieuw te voeren.
pi_140229499
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:51 schreef polderturk het volgende:

[..]

*zucht*

Lees het hele topic door voordat je reageert. Ik heb geen zin om de discussie opnieuw te voeren.
Er is niet zoiets als een discussie over de Armeense genocide. Iedereen met een mening die gewicht draagt, is het erover eens dat de Armeense genocide bestaat. Alleen Turken ontkennen het, naast turken heb ik nog nooit iemand de genocide horen ontkennen(behalve een stel hippies).
#freefrederike
pi_140229500
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:49 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik stop de discussie met jou. Ieder persoon met een beetje hersenen die de discussie heeft gevolgd kan zien dat ik mijn reet heb afgeveegd met jouw argumenten.
Zie ik niet terug in de chat. Jammer voor je dat er geen pro turkse supporters hier zijn om je bullshit te verspreiden.
pi_140229541
quote:
4s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:52 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Er is niet zoiets als een discussie over de Armeense genocide. Iedereen met een mening die gewicht draagt, is het erover eens dat de Armeense genocide bestaat. Alleen Turken ontkennen het, naast turken heb ik nog nooit iemand de genocide horen ontkennen(behalve een stel hippies).
Deze man weet _O_
  donderdag 22 mei 2014 @ 00:57:08 #224
148823 znarch
ondertitel
pi_140229583
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:51 schreef polderturk het volgende:

[..]

*zucht*

quote:
4s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:52 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

pi_140229598
quote:
4s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:51 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Triest he. Ik snap niet hoe sommige Turken die oogkleppen op hebben, ik snap het gewoon niet. Als ik een turk was zou ik gewoon toegeven dat er dingen mis zijn gegaan, excuus op zijn plaats, klaar.
Doe niet alsof je zo dom bent. Het is een vaststaand feit dat Armeniėrs een genocide op Turken hebben uitgevoerd. Ik weet dat jij een agenda hebt. Jij bent een Jood die moslims haat. Dat weten we nu wel na al die topics die je hebt gestart. Zal ik weer wat berichten over de Talmud plaatsen?

Sanhedrin 58b. If a heathen (gentile) hits a Jew, the gentile must be killed.

Sanhedrin 57a . When a Jew murders a gentile ("Cuthean"), there will be no death penalty. What a Jew steals from a gentile he may keep.

Baba Kamma 37b. The gentiles are outside the protection of the law and God has "exposed their money to Israel."

Niet-Joodse kinderen zijn dieren volgens de Talmud

Yebamoth 98a. All gentile children are animals.

Joden mogen liegen tegen niet-Joden

Jews May Lie to Non-Jews

Baba Kamma 113a. Jews may use lies ("subterfuges") to circumvent a Gentile.

pedofilie wordt toegestaan door het Jodendom

Sanhedrin 55b. A Jew may marry a three year old girl (specifically, three years "and a day" old).

Sanhedrin 54b. A Jew may have sex with a child as long as the child is less than nine years old.

Zelfs de beste niet-Joden moeten vermoord worden door Joden

Minor Tractates. Soferim 15, Rule 10. This is the saying of Rabbi Simon ben Yohai: Tob shebe goyyim harog ("Even the best of the gentiles should all be killed").
pi_140229634
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:57 schreef polderturk het volgende:

[..]

Doe niet alsof je zo dom bent. Het is een vaststaand feit dat Armeniėrs een genocide op Turken hebben uitgevoerd. Ik weet dat jij een agenda hebt. Jij bent een Jood die moslims haat. Dat weten we nu wel na al die topics die je hebt gestart. Zal ik weer wat berichten over de Talmud plaatsen?

Sanhedrin 57a . When a Jew murders a gentile ("Cuthean"), there will be no death penalty. What a Jew steals from a gentile he may keep.

Baba Kamma 37b. The gentiles are outside the protection of the law and God has "exposed their money to Israel."

Jews May Lie to Non-Jews

Sanhedrin 55b. A Jew may marry a three year old girl (specifically, three years "and a day" old).

Sanhedrin 54b. A Jew may have sex with a child as long as the child is less than nine years old.

Minor Tractates. Soferim 15, Rule 10. This is the saying of Rabbi Simon ben Yohai: Tob shebe goyyim harog ("Even the best of the gentiles should all be killed").
Damn, jij draait echt door.

Je verandert het Armeense genocidetopic in een ''Wij turken hebben nooit iets gedaan en het is de schuld van de Joden'' topic.

Je was al niet serieus te nemen, maar nu heb je echt een hoogtepunt bereikt.
#freefrederike
pi_140229641
Speciaal voor degenen die het gemist hebben

Lees dit maar eens. Is dit een genocide of niet? Van een Armeense bron.

pi_140229660
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:57 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jews May Lie to Non-Jews

Dit is geen koran les hierzo dus hou die troep maar bij je :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2014 01:00:50 ]
pi_140229674
quote:
4s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:59 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Damn, jij draait echt door.

Je verandert het Armeense genocidetopic in een ''Wij turken hebben nooit iets gedaan en het is de schuld van de Joden'' topic.

Je was al niet serieus te nemen, maar nu heb je echt een hoogtepunt bereikt.
Ik zeg helemaal niet dat het de schuld van de Joden is. Ik heb alleen wat info over Joden hier geplaatst. Ik doe eigenlijk hetzelfde als jij. Jij bent voortdurend anti moslim topics aan het starten. Dan plaats in maar een bericht over Joden.
pi_140229690
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:00 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dit is geen koran les hierzo dus hou die troep maar bij je :{w
Die informatie komt uit de Talmud. Dat is een van de heiligste boeken van het Jodendom.
pi_140229692
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:59 schreef polderturk het volgende:
Speciaal voor degenen die het gemist hebben

Lees dit maar eens. Is dit een genocide of niet? Van een Armeense bron.

Nee dat is inderdaad geen genocide. Nu blij?
pi_140229706
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:01 schreef polderturk het volgende:

[..]

Die informatie komt uit de Talmud. Dat is een van de heiligste boeken van het Jodendom.
Still. Waarom haal je joden hier bij?
pi_140229711
Speciaal voor degenen die het nog niet gelezen hebben. Alweer een Armeense bron.

donderdag 22 mei 2014 @ 01:03:05 #234
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_140229716
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:01 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het is en blijft een sprookjesboek
Hmz...
pi_140229717
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:00 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat het de schuld van de Joden is. Ik heb alleen wat info over Joden hier geplaatst. Ik doe eigenlijk hetzelfde als jij. Jij bent voortdurend anti moslim topics aan het starten. Dan plaats in maar een bericht over Joden.
Oog om oog dus? Typisch moslims :')
pi_140229727
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:00 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als jij dingen over joden wil plaatsen, ga je gang. Het boeit mij echt geen reet en daar heb ik een reden voor(check je PM). Ik heb ook niks tegen moslims, als je eens in al mijn topics las zag je dat ik ook regelmatig voor moslims opkom en zeer kritisch ben tegenover Wilders.

Daarnaast, jij wil wel de schuld aan de Joden geven. Je betrekt Joden in een topic dat ging over Turken en Armenen, dat laat wel jouw ware aard zien.

De meeste Turken hebben blijkbaar een oogklep op en zijn supernationalitisch zonder enige vorm van realisme. Het is nooit de schuld van de turken en elke vorm van genocide is niet door de turken uitgevoerd, maar door de tegenstanders van de turken. Ja, terwijl er 1.5 miljoen Armenen stierven(of zelfs meer).

Logica is een raar woord misschien, maar je kan het leren gebruiken. Geloof me, iedereen is 't eens over de Armeense genocide: die is er geweest.
#freefrederike
pi_140229737
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:02 schreef polderturk het volgende:
Speciaal voor degenen die het nog niet gelezen hebben. Alweer een Armeense bron.

Begin je al nerveus te worden dat niemand je leugens gelooft? Stop maar met keer op keer de zelfde bullshit te posten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2014 01:05:32 ]
pi_140229771
quote:
4s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:03 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Als jij dingen over joden wil plaatsen, ga je gang. Het boeit mij echt geen reet en daar heb ik een reden voor(check je PM). Ik heb ook niks tegen moslims, als je eens in al mijn topics las zag je dat ik ook regelmatig voor moslims opkom en zeer kritisch ben tegenover Wilders.

Daarnaast, jij wil wel de schuld aan de Joden geven. Je betrekt Joden in een topic dat ging over Turken en Armenen, dat laat wel jouw ware aard zien.

De meeste Turken hebben blijkbaar een oogklep op en zijn supernationalitisch zonder enige vorm van realisme. Het is nooit de schuld van de turken en elke vorm van genocide is niet door de turken uitgevoerd, maar door de tegenstanders van de turken. Ja, terwijl er 1.5 miljoen Armenen stierven(of zelfs meer).

Logica is een raar woord misschien, maar je kan het leren gebruiken. Geloof me, iedereen is 't eens over de Armeense genocide: die is er geweest.
Ik heb niks tegen Joden. Ik ging er vanuit dat jij Joods was. Vandaar dat ik dat bericht heb geplaatst. Ik wilde jouw een spiegel voorhouden. Ik zie jou namelijk heel veel anti-Joodse berichten plaatsen.

Maar jij bent heel smerig bezig door het over een Armeense genocide te hebben terwijl je ontkent dat er een genocide tegen Turken is geweest door Armeniėrs. Kennelijk vind jij het normaal dat Turkse vrouwen en kinderen op grote schaal afgeslacht worden.
  donderdag 22 mei 2014 @ 01:07:30 #239
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_140229773
Dat hondse nationalisme waar sommige (veel?) Turken mee behept zijn, maakt het hele volk te schande.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_140229783
quote:
4s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:03 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ontken jij nog steeds dat Armeniėrs een genocide hebben uitgevoerd tegen Turken?

Lees dit maar eens..

pi_140229792
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:07 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen Joden. Ik ging er vanuit dat jij Joods was. Vandaar dat ik dat bericht heb geplaatst. Ik wilde jouw een spiegel voorhouden. Ik zie jou namelijk heel veel anti-Joodse berichten plaatsen.

Maar jij bent heel smerig bezig door het over een Armeense genocide te hebben terwijl je ontkent dat er een genocide tegen Turken is geweest door Armeniėrs. Kennelijk vind jij het normaal dat Turkse vrouwen en kinderen op grote schaal afgeslacht worden.
Als je mijn posts eens doorlas, in plaats van alleen maar eigen posts te plaatsen, zag je dat ik dat helemaal niet ontkende. Ik zei nog in een van mijn posts dat een zogenaamde Turkse genocide(of die er was weet ik niet, moet ik nog goed onderzoeken), een Armeense genocide niet rechtvaardigt.

Jij blijft de Armeense genocide ontkennen, samen met de meerderheid v/d turken, dat is het trieste.
#freefrederike
pi_140229795
quote:
13s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:07 schreef Ringo het volgende:
Dat hondse nationalisme waar sommige (veel?) Turken mee behept zijn, maakt dat hele volk te schande.

pi_140229803
quote:
13s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:07 schreef Ringo het volgende:
Dat hondse nationalisme waar sommige (veel?) Turken mee behept zijn, maakt het hele volk te schande.
Dit. Ik snap dat ook niet. Mensen betichten Amerikanen soms ervan, maar de Turken staan met verre afstand nummer een.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:08 schreef polderturk het volgende:

[..]

Anders plaats je die nog 100x. Daarnaast, waaruit haal jij dat die islamitische populatie alleen bestond uit Turken?
#freefrederike
pi_140229811
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:08 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je post dit nu al een miljoen keer. Stop eens man. Niemand wilt je bullshit geloven.
pi_140229817
quote:
4s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:08 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Als je mijn posts eens doorlas, in plaats van alleen maar eigen posts te plaatsen, zag je dat ik dat helemaal niet ontkende. Ik zei nog in een van mijn posts dat een zogenaamde Turkse genocide(of die er was weet ik niet, moet ik nog goed onderzoeken), een Armeense genocide niet rechtvaardigt.

Jij blijft de Armeense genocide ontkennen, dat is het trieste.
Ik heb het ook nergens rechtvaardigd. Zoals ik al eerder heb gezegd. Ik vind het geen probleem als mensen vinden dat er een genocide is gepleegd op Armeniėrs. Maar dan moeten ze niet ontkennen dat Armeniėrs hetzelfde hebben gedaan tegen Turken. De waarheid is dat er een grote burgeroorlog aan de gang was, waarbij er over en weer gruwelijkheden hebben afgespeeld. Als je alleen de Turken als schuldige aanwijst, dan ben je naar mijn mening een smerig stuk stront dat het afslachten van Turkse burgers goedpraat.
pi_140229829
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:10 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je post dit nu al een miljoen keer. Stop eens man. Niemand wilt je bullshit geloven.
Het aanhalen van een bron staat volgens jou gelijk aan een leugen? Ik heb geen zin meer om met zo een dombo te discussieren. Echt waar.
pi_140229849
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:11 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik heb het ook nergens rechtvaardigd. Zoals ik al eerder heb gezegd. Ik vind het geen probleem als mensen vinden dat er een genocide is gepleegd op Armeniėrs. Maar dan moeten ze niet ontkennen dat Armeniėrs hetzelfde hebben gedaan tegen Turken. De waarheid is dat er een grote burgeroorlog aan de gang was, waarbij er over en weer gruwelijkheden hebben afgespeeld. Als je alleen de Turken als schuldige aanwijst, dan ben je naar mijn mening een smerig stuk stront dat het afslachten van Turkse burgers goedpraat.
Zucht.... Vanaf het begin dan maar. JIJ . BENT . EEN . VIEZE . FANATIEKE . MOSLIM . DIE . ZIJN . BULLSHIT . IN . DE . GEZICHTEN . VAN . MENSEN . STOPT .

Ook ben jij een schande voor je volk dat je zoiets blijft ontkennen.
pi_140229864
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:12 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het aanhalen van een bron staat volgens jou gelijk aan een leugen? Ik heb geen zin meer om met zo een dombo te discussieren. Echt waar.
Denk je dat we blind zijn? Je post het om de minuut.
pi_140229884
Ik heb problemen met het verhaal zoals dat nu verteld wordt. In het huidige verhaal worden de Turken als enige schuldigen getoond. Dat is gewoon NIET de waarheid. Vertel het zoals het is. Vertel dat Armeniėrs op grote schaal Turken hebben afgeslacht en dorpen hebben aangevallen. Want dat is ook onderdeel van het verhaal. De waarheid is dat Turken en Armeniėrs op grote schaal gruwelijkheden hebben begaan. De waarheid is dat er een grote burgeroorlog woedde in het oosten van het Ottomaanse rijk. Dit heeft niks met ultranationalisme te maken zoals een aantal personen hier geloven. Dit heeft met WAARHEIDSVINDING te maken.
pi_140229893
Ik ga slapen. Welterusten. Morgen nog een dag.
pi_140229898
Kolere zeg, die polderturk is echt fucking gehersenspoeld door zijn Turkse voorouders. En maar blijven ontkennen ontkennen ontkennen.
  donderdag 22 mei 2014 @ 01:49:50 #252
117098 Hathor
Effe niet
pi_140230263
Ik begrijp alleen niet waarom zo'n herdenking hier moet plaatsvinden, ga lekker in Turkije of Armenie je doden lopen herdenken, alsof er ook maar een Nederlander is die het iets kan schelen dat die twee volken elkaar naar de strot vliegen. :{w
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_140230371
Mensen die het Armeense genocide proberen te verzachten/ontkennen door argumenten als "maar zij hebben genocide op Azerbeidzjanen gepleegd" te gebruiken ;')

Ja ik weet dat nationalisme met paplepel wordt ingegoten bij turken, maar niet met rede begaafd zijn is toch wel je eigen keuze.
pi_140230526
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:49 schreef Hathor het volgende:
Ik begrijp alleen niet waarom zo'n herdenking hier moet plaatsvinden, ga lekker in Turkije of Armenie je doden lopen herdenken, alsof er ook maar een Nederlander is die het iets kan schelen dat die twee volken elkaar naar de strot vliegen. :{w
Tja klopt ook wel. Alleen willen zij ook de mogelijk hebben om hier te herdenken.
pi_140230979
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:17 schreef vigen98 het volgende:
Kolere zeg, die polderturk is echt fucking gehersenspoeld door zijn Turkse voorouders. En maar blijven ontkennen ontkennen ontkennen.
Moeten erkennen dat je voorouders massamoordende beesten waren lijkt mij niet leuk; dus die houding is wel begrijpelijk.

Edit: hmm, toch niet. Hij heeft er geen moeite mee te erkennen dat de Turken massaslachtingen hebben gepleegd; hij wil alleen niet dat het genocide wordt genoemd "omdat de Armeniers het eerst deden".
Hij moet dus alleen nog even leren dat dat het niet minder genocide maakt.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140231048
Rare jongens, die Turken. _O-

Het lijken wel Marokkanen, met hun misplaatste gevoel van trots en eer.
  donderdag 22 mei 2014 @ 07:59:34 #257
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_140231514
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2014 06:42 schreef Treinhomo het volgende:
Rare jongens, die Turken. _O-

Het lijken wel Marokkanen, met hun misplaatste gevoel van trots en eer.
Met het verschil dat fel nationalisme op z'n Turks de meeste Marokkanen aan hun reet zal roesten. Turks nationalisme is een collectieve door de staat gevoede psychose.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator donderdag 22 mei 2014 @ 08:00:03 #258
236264 crew  capricia
pi_140231521
quote:
Wat denk je dat er met je gebeurt als je in Turkije de Armeense genocide gaat herdenken? :')

En vind je ook dat de holocaust alleen in Israel herdacht mag worden?

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 22-05-2014 08:08:12 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_140231812
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:04 schreef beantherio het volgende:
Ik heb me altijd afgezet tegen de PVV die Turkije zo graag buiten de EU wil houden maar op basis van dit soort dingen moet ik ze toch wel een beetje gelijk geven. Als je zulke enorme fouten uit het verleden niet kunt toegeven en zelfs probeert weg te poetsen dan mis je echt iets in je benadering van "goed" en "fout".
Het gaat veel verder dan dat. Op school en in de media wordt de genocide door de Turken op de Armeniėrs gewoon ontkent. De dader, Ata Turk, wordt in Turkije vereerd als een held.
Dit zou te vergelijken zijn met Duitsers die massaal de Jodenvervolging ontkennen en uit hun geschiedenisboeken houden en Hitler als nationale held vereren.

Echt om te kotsen dus.

Dat Turken in Turkije zich zo uitspreken is door de propaganda daar nog te begrijpen. Dat ze dat echter na generaties in het westen te hebben geleefd nog steeds doen is op zijn minst verwerpelijk.
pi_140231841
Wat is polderturk een idioot man.
pi_140231972
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet als de Armenen in opstand komen tegen de Turken ten tijden van een oorlog. Het Ottomaanse rijk was op zijn zwakste moment en daar probeerden de armenen misbruik van te maken. De armenen moesten gedeporteerd worden uit het land en dat ging niet altijd. Dit gaan bestempelen als een genocide is belachelijk.
Genocide is niet gewoon massamoord maar uitmoorden van een volk om het land van dat volk te zuiveren. Exact wat jij zegt dus; De Turken wilden de Armenen uit het Ottomaanse rijk hebben, niet goedschiks dan maar kwaadschiks.
pi_140232046
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Jij weet niet eens waar het over gaat. Maar goed, ze zullen je thuis wel nooit verteld hebben dat je voorvaderen een stel verraders waren die uit waren om misbruik te maken van de Turken.
Stem jij ook PVV? Eruit met al die allochtonen die misbruik maken van de Nederlanders? En als ze niet vrijwillig gaan dan......

:r
  donderdag 22 mei 2014 @ 08:45:48 #263
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_140232156
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:15 schreef polderturk het volgende:
De Joodse wetenschapper legt uit waarom er geen sprake is van genocide is

Dat is wel een indrukwekkend stukje.
pi_140232225
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dat is niet mijn oorlog vriend. De joden waren de vijand van de Duitsers.
Want jij bent zeker ook geen Nederlander?

Zie hier het bewijs van de mislukte integratie. :'( Nada noppes respect voor de geschiedenis van het land waar ze wonen en een paspoort van hebben om te kunnen profiteren. En dan de genocide op de Armeniėrs goed praten door te zeggen dat de Armeniėrs misbruik maakten van de Turken.. Echt om te janken dit. :'(
pi_140232420
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Misschien moet je opzoeken wat censuur betekent.

Je gaat toch niet iets verbieden omdat iemand anders gekwetst kan worden?
Misschien moet je dat zelf eens doen en dan kijken naar het beleid in Turkije aangaande historische informatie aangaande de genocide door Turkije op de Armeniėrs.
pi_140232495
Alle Turken die de genocide goedpraten het land uitzetten. Te beginnen met polderturk.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_140232567
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 01:17 schreef vigen98 het volgende:
Dit. Diep triest.
pi_140232672
Popcorntopic. :').
pi_140232745
quote:
14s.gif Op donderdag 22 mei 2014 09:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
Alle Turken die de genocide goedpraten het land uitzetten. Te beginnen met polderturk.
Ik wil het niet, maar er zit wel wat in. En dan vooral die opmerking over de Jodenvervolging: "Dat is niet mijn oorlog"... Wat is het volgende? Moeten we tijdens de dodenherdenking op 4 mei naast de Marokkaanse vlag ook maar de Turkse vlag halfstok hangen om "de genocide op de Turken door de Armeniėrs" (let op de aanhalingstekens) te herdenken om de differentiatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen in Nederland nog eens extra te benadrukken? De Nederlandse geschiedenis is tenslotte niet hun geschiedenis. De bevrijding die het mogelijk heeft gemaakt dat zij hier kunnen wonen en leven gelijk de Nederlander is tenslotte voor hen ook van geen enkele betekenis. :'(
Fel nationalistische Turken (of welk ander volk dan ook) zouden zich niet mogen beroepen op het bezit van een Nederlands paspoort wanneer hen dat uitkomt, dat bezit zou minimaal een teken van respect voor Nederland en de Nederlandse geschiedenis moeten zijn. Niet alleen een toegangskaartje tot gratis geld.
  donderdag 22 mei 2014 @ 09:56:08 #270
117098 Hathor
Effe niet
pi_140233268
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 08:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat denk je dat er met je gebeurt als je in Turkije de Armeense genocide gaat herdenken? :')

En vind je ook dat de holocaust alleen in Israel herdacht mag worden?
Rare vraag aangezien de holocaust joden vanuit heel Europa betrof, en dit een puur Turks-Armeense kwestie is, die ons Nederlanders aan onze gemeenschappelijke reet zal roesten.
pi_140233539
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 09:20 schreef zarGon het volgende:
Popcorntopic. :').
:d

Wat je ook doet, en met wat voor soort bewijs je ook komt het word niet in acht genomen en je word direct beschuldigt.

En dan zeggen ze dat wij niet openstaan voor discussie :')
pi_140233607
Vigen, je wordt keihard getrolled door die klapmongolen clapyourhands en polderturk. Niet op ingaan.

Overigens hoop ik dat clapyourhands zich schaamt voor de posts hier, het zijn werkelijk schandalige uitspraken.
There are only 151 Pokémon.
pi_140233653
Bizar dat mods hier niet ingrijpen
There are only 151 Pokémon.
pi_140233785
Vroagje. wrm is het ontkennen van de armeense genocide niet illegaal maar wel illegaal voor de holocaust
pi_140234322
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:17 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Vroagje. wrm is het ontkennen van de armeense genocide niet illegaal maar wel illegaal voor de holocaust
De Jodenvervolging is een genocide die Nederland direct getroffen heeft, de genocide door de Turken op de Armeniėrs niet.
Nederland is een handelsnatie, het tegen de haren instrijken van onze handelspartners is cultureel bepaald gewoon not-done in Nederland. Daar komt het fabeltje van de Nederlandse tolerantie ook vandaan. De Nederlandse regeringen weten dat het illegaal maken van het ontkennen van de genocide op de Armeniėrs een politieke rel zal veroorzaken met Turkije en daarom doen ze dat niet. Net zoals ze Ergodan niet keihard hebben uitgelachen toen hij zich actief ging bemoeien met de pleegzorg in Nederland van Turkse kinderen met een Nederlands paspoort.

Daarbij komt dat nationalisme in Nederland juist vanwege de handel, een vies woord is en in Turkije er ingestampt wordt, desnoods met geweld.
pi_140234334
Topictitel
Turken protesteren tegen herdenking Armeense genocide

Waar het daadwerkelijk omgaat:
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:03 schreef PizzaMizza het volgende:
De Turkse gemeenschap gaat op 1 juni protesteren tegen het Armeense genocidemonument dat in Almelo is geplaatst.
PizzaMizza´s reactie:
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:03 schreef PizzaMizza het volgende:
Gek he, dat je meer dan een miljoen mensen van een volk vermoordt, en dat andere mensen dat niet oke vinden en iets willen herdenken.
Geen woord rept erover dat de Turken het niet oké vinden dat Armenen rouwig zijn en de doden willen herdenken, iets wat de topictitel en OP wel suggereert.

Men wil geen genocidemonument, wat zou insinueren dat er echt een genocide plaats heeft gevonden. Een standpunt dat heel goed te begrijpen is als je als definitie aanhoudt "het systematisch uitroeien van een volk", iets wat niet aan de orde was, want dan moet je toch echt bij Hitler zijn.

Echter is de officiėle definitie van genocide 'volkerenmoord', wat dan zeer vreemd is. Aangezien je dan de Amerikaanse invasie in Afghanistan, en de daaruit vloeiende acties van de Amerikaanse soldaten, ook als 'genocide' kan bestempelen. Maar soit, zowel Turken als Armenen als Grieken als Nederlanders als Denemarken als Australiėrs, of vrijwel iedere bevolking ooit, heeft zich dan ooit schuldig gemaakt aan genocide.

Een behoorlijke devaluatie van het woord in mijn ogen.

quote:
De vergelijking met de Holocaust is natuurlijk volkomen bezopen, dat onderbouwt hij goed.
Maar hij praat de vele doden niet goed (hij zegt enkel dat het niet bestempeld kan worden als genocide), iets wat jij wel lijkt te doen bij sommige posts...
pi_140234392
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:13 schreef Eenskijken het volgende:
Bizar dat mods hier niet ingrijpen
Yep. Is me eerder bij Charismatisch ook opgevallen terwijl ik zijn posts toch regelmatig gerapporteerd heb. Die zegt dingen die nog veel verder gaan dan wat hier geschreven wordt. Begint op extreem moslimfanatisme en absolute haat jegens alles wat Westers is te lijken.

Angst voor de racisme kaart misschien?
pi_140234486
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Yep. Is me eerder bij Charismatisch ook opgevallen terwijl ik zijn posts toch regelmatig gerapporteerd heb. Die zegt dingen die nog veel verder gaan dan wat hier geschreven wordt. Begint op extreem moslimfanatisme en absolute haat jegens alles wat Westers is te lijken.

Volgens mij ben jij verdwaald?
pi_140234505
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:38 schreef Drxx het volgende:
Geen woord rept erover dat de Turken het niet oké vinden dat Armenen rouwig zijn en de doden willen herdenken, iets wat de topictitel en OP wel suggereert. Men wil geen genocidemonument, wat zou insinueren dat er echt een genocide plaats heeft gevonden. Een standpunt dat heel goed te begrijpen is als je als definitie aanhoudt "het systematisch uitroeien van een volk", iets wat niet aan de orde was, want dan moet je toch echt bij Hitler zijn.Echter is de officiėle definitie van genocide 'volkerenmoord', wat dan zeer vreemd is. Aangezien je dan de Amerikaanse invasie in Afghanistan, en de daaruit vloeiende acties van de Amerikaanse soldaten, ook als 'genocide' kan bestempelen. Maar soit, zowel Turken als Armenen als Grieken als Nederlanders als Denemarken als Australiėrs, of vrijwel iedere bevolking ooit, heeft zich dan ooit schuldig gemaakt aan genocide. Een behoorlijke devaluatie van het woord in mijn ogen.
Het zuiveren van een land door het verdrijven en uitmoorden van een volk dat zich daar bevindt is weldegelijk genocide. Daar kan geen discussie over zijn. En dat is ook precies wat Clapyourhands zegt: De Armeniėrs wilden niet weg uit het Ottomaanse rijk en dus moesten ze uitgemoord worden.

Waar jij de vergelijking met de Amerikanen in Afghanistan vandaan haalt is mij volslagen onduidelijk.
Hebben de Amerikanen dan een poging gedaan om Afghanistan te zuiveren van een bepaald volk/ras?
Waar hebben de Nederlanders genocide gepleegd? Welk ras hebben wij getracht uit te roeien in Nederland? Enlighten me please.
  Moderator donderdag 22 mei 2014 @ 10:54:25 #280
236264 crew  capricia
pi_140234674
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 09:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Rare vraag aangezien de holocaust joden vanuit heel Europa betrof, en dit een puur Turks-Armeense kwestie is, die ons Nederlanders aan onze gemeenschappelijke reet zal roesten.
Aangezien er ook een Armeense gemeenschap in Nl is, mogen zij dat ook in Nl herdenken, ja. Dat is hun goed recht.
Dat de Turken zo gehersenspoeld zijn, dat ze genocide goedpraten, valt op geen enkele manier te verdedigen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_140234712
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het zuiveren van een land door het verdrijven en uitmoorden van een volk dat zich daar bevindt is weldegelijk genocide. Daar kan geen discussie over zijn.

Waar jij de vergelijking met de Amerikanen in Afghanistan vandaan haalt is mij volslagen onduidelijk.
Hebben de Amerikanen dan een poging gedaan om Afghanistan te zuiveren van een bepaald volk/ras?
Waar hebben de Nederlanders genocide gepleegd? Welk ras hebben wij getracht uit te roeien in Nederland? Enlighten me please.
Heb jij mijn gehele post gelezen, of enkel stukjes eruit gehaald? Ik geef zeer duidelijk aan dat het afhankelijk is van welke definitie je aanhoudt. Want Nederland heeft zich zeker wel schuldig gemaakt aan volkerenmoord in Indonesiė en Afrika, maar niet het systematisch uitroeien ervan.

Ik ben het eens met jouw definitie. En met jouw definitie kun je de gebeurtenissen in Anatoliė ten tijde van de eerste wereldoorlog niet bestempelen als genocide.

De vergelijking met Amerikanen en Afghanistan had dus te maken met de definitie 'volkerenmoord.' Dat is iets waar Amerika zich zeker wel schuldig aan heeft gemaakt, en niet alleen maar in Afghanistan. Denk ook maar aan veel dichter bij huis; het moorden van Indianen.

Het is overduidelijk dat jij zeer selectief bezig bent met welke moorden wel/niet vallen onder jouw definitie van volkerenmoord. Vergelijk jij wat er de joden is overkomen in Duitsland, de moslims in Joegoslaviė en de Tutsi in Rwanda nou serieus met wat er is gebeurd met de Armeniėrs in Anatoliė?!

Nou en of dat daar dan discussie over mogelijk is, want dat is absurd.
pi_140234850
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Aangezien er ook een Armeense gemeenschap in Nl is, mogen zij dat ook in Nl herdenken, ja. Dat is hun goed recht.
quote:
De Turkse gemeenschap gaat op 1 juni protesteren tegen het Armeense genocidemonument dat in Almelo is geplaatst.
Geen woord rept erover dat de Turken het niet oké vinden dat Armeniėrs rouwig zijn en de doden willen herdenken. Men wil geen genocidemonument, en het is hun goed recht om daar tegen de demonstreren.

Inderdaad, het is ieders recht om te herdenken wat ze willen maar hou je alsjeblieft aan de feiten.

quote:
Dat de Turken zo gehersenspoeld zijn, dat ze genocide goedpraten, valt op geen enkele manier te verdedigen.
Oh, voor feiten is het al te laat zo te lezen. Ben benieuwd wat jij dan vindt van onder andere Nederlanders, Britten, Duitsers en Amerikanen die de gebeurtenissen in 1915 niet bestempelen als genocide. Zijn dat ook 'gehersenspoelde Turken'?
pi_140235074
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:55 schreef Drxx het volgende:
Het is overduidelijk dat jij zeer selectief bezig bent met welke moorden wel/niet vallen onder jouw definitie van volkerenmoord. Vergelijk jij wat er de joden is overkomen in Duitsland, de moslims in Joegoslaviė en de Tutsi in Rwanda nou serieus met wat er is gebeurd met de Armeniėrs in Anatoliė?!
Ja. Dat is hetzelfde. Exact hetzelfde.

Wat de Amerikanen gedaan hebben in Afghanistan is niet hetzelfde. Waar haal jij het vandaan dat de Amerikanen Afghanistan zijn binnengevallen om Afghanistan te zuiveren van Afghanen? Echt, je maakt jezelf volkomen belachelijk met dit soort vergelijkingen.
pi_140235076
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:00 schreef Drxx het volgende:
Inderdaad, het is ieders recht om te herdenken wat ze willen maar hou je alsjeblieft aan de feiten.
Dat doen ze toch ook? Een volk dat systematisch is uitgemoord, waar de overheid massamoorden op liet plegen, mag toch zeker wel de -godzijdank mislukte- genocide op zichzelf herdenken? Ben het wel eens dat men zich aan de feiten moet houden, hopelijk gaan de Turken dat ook doen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_140235231
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 08:25 schreef bamibij het volgende:
Wat is polderturk een idioot man.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_140235288
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:00 schreef Drxx het volgende:
De genocide door de Turken op de Armeniėrs is een feit. Dat Turkije dat ontkent verandert de feiten niet. Zoals Clapyourhands zelf al zegt: De Armeniėrs moesten oprotten, goedschiks of kwaadschiks, vrouwen, kinderen en bejaarden werden net zo hard vermoord als opstandelingen/rebellen "omdat er geen Armeense kinderopvangtehuizen waren" :r
quote:
Oh, voor feiten is het al te laat zo te lezen. Ben benieuwd wat jij dan vindt van onder andere Nederlanders, Britten, Duitsers en Amerikanen die de gebeurtenissen in 1915 niet bestempelen als genocide. Zijn dat ook 'gehersenspoelde Turken'?
Die Nederlanders, Britten, Duitsers en Amerikanen zijn zwaar in de minderheid onder hun eigen bevolking en veelal zwaar beļnvloed door de Turken.
Feit is dat de Turkse regering een beleid voert om deze genocide te blijven ontkennen. Ataturk wordt afgeschilderd en aanbeden als nationale held :r vanwege die genocide. Geschiedvervalsing in het onderwijs is aan de orde van de dag in Turkije. Propaganda vier hoogtij.
Wees blij dat het nog wordt aangemerkt als 'gehersenspoeld' en Turken als volk niet worden weggezet als een soort nazi's die bewust genocide verheerlijken.
pi_140235322
quote:
99s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat doen ze toch ook? Een volk dat systematisch is uitgemoord, waar de overheid massamoorden op liet plegen om het land van hen te zuiveren, mag toch zeker wel de -godzijdank mislukte- genocide op zichzelf herdenken? Ben het wel eens dat men zich aan de feiten moet houden, hopelijk gaan de Turken dat ook doen.
Even aangepast.
pi_140235375
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De genocide door de Turken op de Armeniėrs is een feit. Dat Turkije dat ontkent verandert de feiten niet. Zoals Clapyourhands zelf al zegt: De Armeniėrs moesten oprotten, goedschiks of kwaadschiks, vrouwen, kinderen en bejaarden werden net zo hard vermoord als opstandelingen/rebellen "omdat er geen Armeense kinderopvangtehuizen waren" :r

[..]

Die Nederlanders, Britten, Duitsers en Amerikanen zijn zwaar in de minderheid onder hun eigen bevolking en veelal zwaar beļnvloed door de Turken.
Feit is dat de Turkse regering een beleid voert om deze genocide te blijven ontkennen. Ataturk wordt afgeschilderd en aanbeden als nationale held :r vanwege die genocide. Geschiedvervalsing in het onderwijs is aan de orde van de dag in Turkije. Propaganda vier hoogtij.
Wees blij dat het nog wordt aangemerkt als 'gehersenspoeld' en Turken als volk niet worden weggezet als een soort nazi's die bewust genocide verheerlijken.
Ik denk dat je wat meer moet googlen want je uitspraken kloppen niet.
pi_140235597
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:20 schreef expans het volgende:

[..]

Weerleg/verbeter ze dan! ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Forum Admin donderdag 22 mei 2014 @ 11:31:37 #290
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_140235724
Ik zie dat trollderturk en andere ontken gekkies het topic al lekker ondergekakt hebben. Drama.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_140235727
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:20 schreef expans het volgende:

[..]

Ik moet gaan googlen? _O- Om Turkse propaganda te gaan zien als "de waarheid"? _O-

Ga zelf eens googlen!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Armeense_genocide
quote:
De Armeense genocide (Armeens: Հայոց Ցեղասպանութիւն, Turks: Ermeni Soykırımı), (ook wel aangeduid als de Armeense kwestie door diegenen die twijfelen of er werkelijk sprake was van een genocide) is de naam voor de volkerenmoord gepleegd op (honderdduizenden tot meer dan een miljoen) Armeniėrs in het Ottomaanse Rijk ten tijde van het regime van de Jonge Turken.
quote:
Westerse historici en verschillende Turkse historici, zoals Taner Akēam, Fatma Muge Gocek en Halil Berktay en de vermoorde Hrant Dink, zijn het over het algemeen eens dat een genocide plaatsvond. Turkse en andere Westerse wetenschappers, waaronder historici die gespecialiseerd zijn in de geschiedenis van Ottomaanse Rijk zoals Bernard Lewis, Justin McCarthy en Gilles Veinstein, houden het bij deportatie en massamoord van Armeniėrs, waarbij vaak etnische zuivering wordt erkend. Turkije ontkent de genocide formeel en verzet zich tegen internationale erkenning ervan. Een aantal wetenschappers stelt dat te weinig wetenschappelijk bewijs is gevonden om definitieve conclusies te trekken. De internationale discussie richt zich vooral op wat de precieze definitie van genocide is en wie in deze bepaalt dat ze hier daadwerkelijk van toepassing is.
deportatie en massamoord van Armeniėrs, waarbij vaak etnische zuivering wordt erkend.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Genocide
quote:
Genocide (of volkerenmoord) is een oorlogsmisdaad die verboden is volgens het internationaal recht. Onder genocide wordt tevens massamoord verstaan, als deze het gevolg is van xenofobie.

De Verenigde Naties namen in 1948 het Verdrag inzake de voorkoming en de bestraffing van genocide aan, waarin genocide wordt verboden. Deze conventie definieert in artikel 2 genocide als:

'een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen: 'het doden van leden van de groep; het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen en het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep.'
Heb je nog meer nodig? Het web stikt er van. Naar google wijzen om de genocide op de Armeniėrs te ontkennen is nogal dom.
pi_140235750
quote:

[..]

Ataturk wordt afgeschilderd en aanbeden als nationale held :r vanwege die genocide.
:').
  Moderator donderdag 22 mei 2014 @ 11:35:56 #293
236264 crew  capricia
pi_140235848
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie dat trollderturk en andere ontken gekkies het topic al lekker ondergekakt hebben. Drama.
Idd. Een aantal Turken laten zich weer lekker kennen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_140236130
quote:
Onderschat het niet, er zijn vast genoeg Nederlanders te vinden die de moraalridder willen uithangen.
-
pi_140236208
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:41 schreef Ouder1 het volgende:

Bitch, please, niet zo janken. :{w

Waar zeg ik zogenaamd "dingen die nog veel verder gaan dan wat hier geschreven wordt"? Waar heb ik genocide goedgepraat? Nergens. Niet zo liegen, met je ziekelijke obsessie.
-
  donderdag 22 mei 2014 @ 11:47:30 #296
117098 Hathor
Effe niet
pi_140236214
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:44 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Onderschat het niet, er zijn vast genoeg Nederlanders te vinden die de moraalridder willen uithangen.
Ongetwijfeld, maar aangezien de meningen er nogal over verdeeld zijn, lijkt de kans dat veel mensen hier met enige kennis van zaken over kunnen meepraten verwaarloosbaar, en dan kun je gewoon beter wijselijk je mond houden.
pi_140236330
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb je nog meer nodig? Het web stikt er van. Naar google wijzen om de genocide op de Armeniėrs te ontkennen is nogal dom.
http://www.todayszaman.co(...)s-newspaper-ads.html

Turkije heeft diverse malen opgeroepen om een en ander gezamenlijk uit te laten zoeken door onder andere voor te stellen om de Turkse archieven open te stellen. Meerdere malen zijn deze oproepen afgewezen door de Armeense autoriteiten.

De bronnen die je aanhaalt zijn voornamelijk eenzijdige bronnen met een gekleurde kijk op het geheel. Zeker Wikipedia waar je het Turkse geluid niet of nauwelijks in zult zien terugkomen.

Nogmaals, niemand ontkent dat Armeniėrs een massamoord hebben ondergaan. Het gaat puur om de kwalificatie van genocide. Daarvoor is vereist dat systematisch en vanuit de staat georganiseerd een poging is gedaan om de Armeense bevolking uit te roeien.
pi_140236390
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:11 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Net zoals Saddam en de zogenaamde genocide op de Koerden die ondertussen aan het rebellen en terroriseren waren :)
Wat Saddam deed was genocide, maar jij moest je liefde voor de dode tiran even benadrukken?

British Parliament officially recognizes 'Kurdish Genocide'
The motion emphasized that the campaign targeting the Kurds begun in 1987 caused the deaths of nearly 200,000 Kurds. The decision comes on the eve of the 25th anniversary of the most infamous event in the campaign, the Halabja massacre, in which poison gas was used against Kurds in northern Iraq.
http://www.hurriyetdailyn(...)=42182&NewsCatID=351
pi_140236429
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja. Dat is hetzelfde. Exact hetzelfde.

Wat de Amerikanen gedaan hebben in Afghanistan is niet hetzelfde. Waar haal jij het vandaan dat de Amerikanen Afghanistan zijn binnengevallen om Afghanistan te zuiveren van Afghanen? Echt, je maakt jezelf volkomen belachelijk met dit soort vergelijkingen.
Ik heb nergens gezegd dat de VS Afghanistan binnenviel om het land te zuiveren van Afghanen. Enkel dat ze daar aan volkerenmoord hebben gedaan, of wilde jij gaan ontkennen dat de Amerikaanse leger mensen van het Afghaanse volk heeft vermoord? Burgers? Kinderen? Vrouwen? Ouderen? Oh, ze hebben zeker alleen Al-Qaeda-strijders gedood? :+ Wat een utopie leef jij in, is er ook nog plek voor mij?

Nogmaals, ofwel lees de gehele post ofwel reageer niet met belachelijke insinuaties. Bedankt! :W

quote:
99s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat doen ze toch ook? Een volk dat systematisch is uitgemoord, waar de overheid massamoorden op liet plegen, mag toch zeker wel de -godzijdank mislukte- genocide op zichzelf herdenken? Ben het wel eens dat men zich aan de feiten moet houden, hopelijk gaan de Turken dat ook doen.
"Hou je aan de feiten" was als reactie op capricia, en niet de tientallen (honderden?) Armeniėrs die de dood van Armeniėrs in 1915 willen herdenken.

Overigens: Als het zo overduidelijk was dat Turken, nota bene een islamitisch volk, een volk systematisch probeerde uit te roeien dan was er niet eens zo'n hevige discussie geweest. Het is niet alleen Turkije die de genocide niet erkent. En het is niet alsof dit feiten zijn van honderden/duizenden jaren geleden waardoor het zeer moeilijk verifieerbaar is. Het is 'gewoon' 1915 waar we het over hebben. Er waren tig ooggetuigen, en de verklaringen onderling verschillen zeer sterk. En zo belangrijk is Turkije nou ook weer niet voor het Westen om ze de hand boven het hoofd te houden, zoals eerder werd gesuggereerd door iemand.

Kennelijk zijn er genoeg aanknopingspunten om het niet genocide te noemen voor zowel de meeste landen als vele historici. Maar dat zijn kennelijk allemaal 'gehersenspoelde Turken.' Wat een behoorlijke knappe prestatie is, aangezien de bevolking van Turkije rond de 85 miljoen telt. Kleine landjes zijn dat dan.

Wat duidelijk is, is dat er honderdduizenden Armeense én Turkse burgers zijn gedood. Of dit het systematisch uitroeien van het volk was georkestreerd door de, toentertijd Ottomaanse, overheid is echter zeer discutabel en derhalve woedt er een discussie over het wel/niet bestempelen als genocide.

Niemand ontkent dat er Armeniėrs zijn gedood aan de hand van Turken, zelfs Erdogan niet.

quote:

[..]

De genocide door de Turken op de Armeniėrs is een feit.
Oh nou, als jij het zegt dan moet het wel waar zijn!

quote:
Dat Turkije dat ontkent verandert de feiten niet.
Je bent je ervan bewust dat de meeste landen op deze wereld de genocide niet erkennen? Dus niet alleen Turkije?

quote:
[..]

Lees ik dit nu echt goed? Heb jij dit nu echt gezegd? :{ Het moet niet gekker worden zeg, kennelijk zijn Turken zo machtig dat ze de meningen van vele westerse volkeren kunnen beļnvloeden. Wat bizar dat het ze dan niet lukt om de Armeense kwestie te sussen. Turkiminati.

quote:
Feit is dat de Turkse regering een beleid voert om deze genocide te blijven ontkennen. Ataturk wordt afgeschilderd en aanbeden als nationale held :r vanwege die genocide.
De Ottomaanse regering worden als de schuldige aangewezen, en dan kom jij aanzetten met Atatürk? Die was het totaal oneens met de Ottomanen, dat weet je? Secularisme en zulks.

Wie weet is die daarom juist een held voor de Turken. Omdat hij van mening was dat wat er met de Armeniėrs is gebeurd a.d.h.v. de Ottomanen echt niet kan :+

quote:
Geschiedvervalsing in het onderwijs is aan de orde van de dag in Turkije. Propaganda vier hoogtij.
"Wees blij"? Waarom zou ik blij moeten zijn? Zet ze maar weg hoe je wil. Mij lijkt het trouwens veel logischer dat Turken niet worden weggezet als nazi's omdat er geen vergelijking mogelijk is tussen beide groepen.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:31 schreef Ouder1 het volgende:
Turkse en andere Westerse wetenschappers, waaronder historici die gespecialiseerd zijn in de geschiedenis van Ottomaanse Rijk zoals Bernard Lewis, Justin McCarthy en Gilles Veinstein, houden het bij deportatie en massamoord van Armeniėrs, waarbij vaak etnische zuivering wordt erkend. Turkije ontkent de genocide formeel en verzet zich tegen internationale erkenning ervan. Een aantal wetenschappers stelt dat te weinig wetenschappelijk bewijs is gevonden om definitieve conclusies te trekken. De internationale discussie richt zich vooral op wat de precieze definitie van genocide is en wie in deze bepaalt dat ze hier daadwerkelijk van toepassing is.

deportatie en massamoord van Armeniėrs, waarbij vaak etnische zuivering wordt erkend.
quote:
Lewis was later one of 69 scholars to co-sign a 1985 petition asking the US Congress to avoid a resolution condemning the events as genocide.
quote:
Lewis later called the label "genocide" the "Armenian version of this history"
quote:
In response, Lewis argued that:
There is no evidence of a decision to massacre. On the contrary, there is considerable evidence of attempts to prevent it, which were not very successful. Yes there were tremendous massacres, the numbers are very uncertain but a million may well be likely, ... [and] the issue is not whether the massacres happened or not, but rather if these massacres were as a result of a deliberate preconceived decision of the Turkish government... there is no evidence for such a decision.
Je haalt Bernard Lewis aan als een historicus die het genocide noemt, terwijl dat totaal niet blijkt te kloppen. Controleer jij je bronnen wel voordat je ze probeert te gebruiken als onderbouwing voor jouw mening? Ik zeg mening omdat het niets met feiten te maken heeft.
pi_140236475
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:47 schreef Hathor het volgende:
Ongetwijfeld, maar aangezien de meningen er nogal over verdeeld zijn, lijkt de kans dat veel mensen hier met enige kennis van zaken over kunnen meepraten verwaarloosbaar, en dan kun je gewoon beter wijselijk je mond houden.
Dan kun je NWS wel opdoeken.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')