Tja klopt ook wel. Alleen willen zij ook de mogelijk hebben om hier te herdenken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:49 schreef Hathor het volgende:
Ik begrijp alleen niet waarom zo'n herdenking hier moet plaatsvinden, ga lekker in Turkije of Armenie je doden lopen herdenken, alsof er ook maar een Nederlander is die het iets kan schelen dat die twee volken elkaar naar de strot vliegen.
Moeten erkennen dat je voorouders massamoordende beesten waren lijkt mij niet leuk; dus die houding is wel begrijpelijk.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:17 schreef vigen98 het volgende:
Kolere zeg, die polderturk is echt fucking gehersenspoeld door zijn Turkse voorouders. En maar blijven ontkennen ontkennen ontkennen.
Met het verschil dat fel nationalisme op z'n Turks de meeste Marokkanen aan hun reet zal roesten. Turks nationalisme is een collectieve door de staat gevoede psychose.quote:Op donderdag 22 mei 2014 06:42 schreef Treinhomo het volgende:
Rare jongens, die Turken.
Het lijken wel Marokkanen, met hun misplaatste gevoel van trots en eer.
Wat denk je dat er met je gebeurt als je in Turkije de Armeense genocide gaat herdenken?quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:49 schreef Hathor het volgende:
Ik begrijp alleen niet waarom zo'n herdenking hier moet plaatsvinden, ga lekker in Turkije of Armenie je doden lopen herdenken, alsof er ook maar een Nederlander is die het iets kan schelen dat die twee volken elkaar naar de strot vliegen.
Het gaat veel verder dan dat. Op school en in de media wordt de genocide door de Turken op de Armeniërs gewoon ontkent. De dader, Ata Turk, wordt in Turkije vereerd als een held.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:04 schreef beantherio het volgende:
Ik heb me altijd afgezet tegen de PVV die Turkije zo graag buiten de EU wil houden maar op basis van dit soort dingen moet ik ze toch wel een beetje gelijk geven. Als je zulke enorme fouten uit het verleden niet kunt toegeven en zelfs probeert weg te poetsen dan mis je echt iets in je benadering van "goed" en "fout".
Genocide is niet gewoon massamoord maar uitmoorden van een volk om het land van dat volk te zuiveren. Exact wat jij zegt dus; De Turken wilden de Armenen uit het Ottomaanse rijk hebben, niet goedschiks dan maar kwaadschiks.quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet als de Armenen in opstand komen tegen de Turken ten tijden van een oorlog. Het Ottomaanse rijk was op zijn zwakste moment en daar probeerden de armenen misbruik van te maken. De armenen moesten gedeporteerd worden uit het land en dat ging niet altijd. Dit gaan bestempelen als een genocide is belachelijk.
Stem jij ook PVV? Eruit met al die allochtonen die misbruik maken van de Nederlanders? En als ze niet vrijwillig gaan dan......quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij weet niet eens waar het over gaat. Maar goed, ze zullen je thuis wel nooit verteld hebben dat je voorvaderen een stel verraders waren die uit waren om misbruik te maken van de Turken.
Dat is wel een indrukwekkend stukje.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:15 schreef polderturk het volgende:
De Joodse wetenschapper legt uit waarom er geen sprake is van genocide is
Want jij bent zeker ook geen Nederlander?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat is niet mijn oorlog vriend. De joden waren de vijand van de Duitsers.
Misschien moet je dat zelf eens doen en dan kijken naar het beleid in Turkije aangaande historische informatie aangaande de genocide door Turkije op de Armeniërs.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Misschien moet je opzoeken wat censuur betekent.
Je gaat toch niet iets verbieden omdat iemand anders gekwetst kan worden?
Dit. Diep triest.quote:Op donderdag 22 mei 2014 01:17 schreef vigen98 het volgende:
Kolere zeg, die polderturk is echt fucking gehersenspoeld door zijn Turkse voorouders. En maar blijven ontkennen ontkennen ontkennen.
Ik wil het niet, maar er zit wel wat in. En dan vooral die opmerking over de Jodenvervolging: "Dat is niet mijn oorlog"... Wat is het volgende? Moeten we tijdens de dodenherdenking op 4 mei naast de Marokkaanse vlag ook maar de Turkse vlag halfstok hangen om "de genocide op de Turken door de Armeniërs" (let op de aanhalingstekens) te herdenken om de differentiatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen in Nederland nog eens extra te benadrukken? De Nederlandse geschiedenis is tenslotte niet hun geschiedenis. De bevrijding die het mogelijk heeft gemaakt dat zij hier kunnen wonen en leven gelijk de Nederlander is tenslotte voor hen ook van geen enkele betekenis.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
Alle Turken die de genocide goedpraten het land uitzetten. Te beginnen met polderturk.
Rare vraag aangezien de holocaust joden vanuit heel Europa betrof, en dit een puur Turks-Armeense kwestie is, die ons Nederlanders aan onze gemeenschappelijke reet zal roesten.quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat denk je dat er met je gebeurt als je in Turkije de Armeense genocide gaat herdenken?
En vind je ook dat de holocaust alleen in Israel herdacht mag worden?
:dquote:
De Jodenvervolging is een genocide die Nederland direct getroffen heeft, de genocide door de Turken op de Armeniërs niet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:17 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Vroagje. wrm is het ontkennen van de armeense genocide niet illegaal maar wel illegaal voor de holocaust
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |