abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140223238
quote:
99s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Vind je misschien wel grappig, maar zijn opa is gestorven tijdens de Armeense genocide ;( Hij viel dronken van het dak toen hij de Armenen beschoot ;(
Dat is volgens PolderTurk dus de Turkse genocide door Armenen. _O-

PolderTurk redeneert zo: Turken mogen Armenen vermoorden, maar als Turken omkomen tijdens het vermoorden van andere volkeren door de Turken, dan plegen die volkeren genocide op de Turken.

:{
#freefrederike
pi_140223304
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:27 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Waarom heb je in de titel de noemer 'Islamitische Turken' gebruikt en niet gewoon 'Turken'? Er er een verschil tussen Islamitische Turken en Niet-Islamitische turken?
Niet-islamitische Turken erkennen over het algemeen de genocide, het zijn de islamitische Turken die hun Ottomaanse Rijk en schurkdaden overeind willen houden.
#freefrederike
pi_140223314
Lees de bewijzen die ik boven heb geplaatst.Allen Armeense, westerse of Russische bronnen.
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:29:23 #29
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_140223334
De armenen waren verraders en heb gekregen wat ze te wachten stond. Karma is a bitch.
pi_140223422
Ik heb aangetoond dat Armeniërs massaslachtingen en een genocide onder Turken hebben uitgevoerd. Zie hierboven of de link hieronder.

BNW / De Turkse genocide door Armeniers
  Moderator woensdag 21 mei 2014 @ 22:31:05 #31
236264 crew  capricia
pi_140223432
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De armenen waren verraders en heb gekregen wat ze te wachten stond. Karma is a bitch.
Ja want alle Armenen waren verraders. Ook de kinderen. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_140223447
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dit is zo triest, he. Het dringt gewoon niet eens door dat jullie Turken een gruwelijke daad hebben gepleegd, jullie zijn blind door nationalisme.
#freefrederike
pi_140223465
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:30 schreef polderturk het volgende:
Ik heb aangetoond dat Armeniërs massaslachtingen en een genocide onder Turken hebben uitgevoerd. Zie hierboven of de link hieronder.

Sorry. Niemand neemt jouw mening serieus en daar is een reden voor.
#freefrederike
pi_140223487
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:23 schreef beantherio het volgende:
Kan iemand van de mods dit topic schonen? Ik zie een hoop offtopic propaganda. Dank u!
propaganda? IK heb alleen westerse, Russische en Armeense bronnen gebruikt.
pi_140223518
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:32 schreef polderturk het volgende:

[..]

propaganda? IK heb alleen westerse, Russische en Armeense bronnen gebruikt.
Alleen weet jij niet hoe je bronnen moet verklaren.
#freefrederike
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:32:47 #36
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_140223525
quote:
4s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:31 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dit is zo triest, he. Het dringt gewoon niet eens door dat jullie Turken een gruwelijke daad hebben gepleegd, jullie zijn blind door nationalisme.
De Turken hebben slechts zichzelf beschermd tegen de vijand.
pi_140223564
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

De Turken hebben slechts zichzelf beschermd tegen de vijand.
Check je DM.
#freefrederike
pi_140223589
quote:
4s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:31 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Sorry. Niemand neemt jouw mening serieus en daar is een reden voor.
Het zijn vooral feiten
pi_140223592
Lees en huiver. De Armeense bendes hadden gedetailleerde beschrijvingen over hoe ze Turkse dorpen moesten aanvallen. Met welk doel zou je een dorp kunnen aanvallen?

Another similar document titled “Müdafaa-i Şahsiyye İçin Talimat [Instructions of Self Protection]” and bearing the signature of Toman was printed in 1910 and was distributed by the thousands. Although it poses as self protection, this document actually prescribes various ways of wiping out Muslims. On page 4, after explaining which weapons should be used under each circumstance, it goes on to explain how to raid on villages and set them on fire as follows:

“There are three kinds of villages. (1) Armenian villages among other Armenian villages that are habited by Armenians, (2) Villages habited by Armenians but located among villages which are habited by others, (3) Villages where Armenians live altogether with others.

“In all three types of villages, organizations bear no difference. They all should join the “forces” with their ammunition and weapons. The forces are divided as (1) stationary and (2) mobile. Each force should be assigned a chief and an assistant to the chief. The mobile and stationary forces should each elect an experienced chieftain for their village. These chieftains will be the ultimate authority in the villages and all the forces in that village will be under his command. These chieftains will be the representatives of the government and of the armed forces in their villages. All village chieftains will get together to elect three persons in their district as temporary armed command commissions. These government representatives (Erkanı Harbiye Heyeti) and the commander will have the power to collect arms from disabled users and redistribute them to more experienced persons during skirmishes. Messengers should be formed to inform nearby village forces in case of a surprise attack on a village. If the Armenians living as minority among others find themselves under attack and if they are unable to get help in time, they should collect their valuables and move in to other Armenian villages.

“In villages where the enemy numbers are fewer than Armenians, the former should be asked to leave if they have not done so on their own. Those who do not leave could be taken as hostage depending on the situation and the decision of the government.

“During skirmishes, doors will be kept open and those who are escaping from the army or police forces will be allowed to enter. Civilians wandering around without weapons should be forbidden. The villagers have to pay for any weapons lost to the enemy. Weapons taken over from the enemy belong to whoever confiscates them.”

“In order to attack villages:
1) Fortification points of enemy villages must be known.
2) The escape routes must be decided beforehand and kept under control of the outpost.
3) Villages that may aid to enemy must be explored beforehand and must be prevented.
4) Only three sides of the village to be attacked must be kept under siege. One side must appear like an escape route for the residents. (If contained from all four sides, the enemy may counter attack and endanger our victory.) Only a small contingent should be hidden on the fourth side to press and to inflict casualties on them. Actually, the real reason to leave an open side is to assure speedy victory by dividing the enemy’s forces, more so than allowing an escape route to them.
5) Attacking at dawn would surprise the enemy. Attacking earlier would cause us losses while waiting for the light.
6) In order to create chaos and commotion, fires must be started in different places at the same time and expanded. Necessary equipment must be prepared beforehand.
7) If there are no cavalrymen among the attackers, spare horses must be brought along to carry the wounded and the dead bodies into the Armenian villages so that they cannot be identified.

“A few days before the attack, strong and reliable agents selected by our Chief Armed Forces (Erkanı Harbiye Heyeti) must be sent to the targeted village. They must stay there as long as it requires to collect the necessary information. Consequent attack preparations must be planned based on these agents’ reports.”
pi_140223620
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:30 schreef polderturk het volgende:

En de Turken hebben vervolgens veel meer Armeniers vermoord; waarbij ook zij zich vooral richtten op het doden van vrouwen en kinderen.
De ene genocide maakt de andere niet goed. Begrijpelijker wellicht, maar niet goed of nobel.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_140223622
Een stuk van professor Norman Stone:

Norman Stone: Genocide lies are based on distorted, forged, one-sided history
“The more vociferous Armenian diaspora historians like to claim that 'historians' support them but this is just not true. Quite the contrary: on the whole, the people who know the subject at first-hand do not accept the thesis of 'genocide'.”

“The whole business of 1915 remains murky, but perhaps I can bullet-point some of it. I can easily supply references for these, but I think that anyone familiar with the subject - including diaspora historians - will know my sources. In general, Professor Lewy's book (University of Utah Press) will serve in this respect.

The documents allegedly proving the genocide are forgeries, and the British law officers who were trying to find evidence over a four-year period of occupation in Constantinople refused to use them. With much regret, they said that they could not establish a case against some hundred men whom they were holding. The State Department were unable to help. This has not stopped the diaspora Armenians in France from using the most notorious of these forgeries (the 'Naim-Andonian documents') in their museum in the south of France.
The Ottomans themselves in 1916 put on trial some 1300 men for crimes committed during the deportation of the Armenians in 1915, and executed a governor.
The Armenians' leader, Boghos Nubar, was offered a post in the Ottoman cabinet in 1914, but turned it down on the grounds that his Turkish was not up to it.
The figure given by Boghos Nubar to the French for Armenian losses for use in the post-war treaties was 700,000. Most died of disease or starvation, but in eastern Turkey at the time at least one quarter of the entire population, Moslem and Christian, died of such causes. It was a terrible time.
The internal Ottoman documents talk of 'deportation', in the context of widespread Armenian nationalist risings in the early spring of 1915. The Russians and the French (on Cyprus) used Armenian regiments and legionaries.
The Armenian populations of Istanbul, Izmir and Aleppo were not affected by the deportation order….. “

“The diaspora Armenians have never allowed this to come before a properly-constituted and competent court. Instead, they prompt parliamentary and other bodies to 'recognize the genocide'.”

“I might add incidentally that I consider myself neutral and I have never written anything to deny the possibility that a genocide (in the classic sense) was considered. However I do not think that the evidence that we have really adds up, and I quite agree with Professors Lewis,
Lewy and Veinstein. “

23 August 2007

PROFESSOR NORMAN STONE,
pi_140223643
Armeniers hebben bewijslast verzonnen en vervalst

- "The signature of Mustafa Abdülhalik Bey (the governor of Aleppo) does not jibe with actual specimens of the governor's signature.
- There are date mistakes as result of lack of knowledge of the differences between the Ottoman and European calendar. These errors destroy the system of dates and reference numbers that were used by the draftsman of the documents for his documents.
- The dates and reference numbers that are found in the Ottoman ministry of the interior's registers of outgoing ciphered telegrams reveals that the reference numbers used on Andonian's documents bear no relationship to the actual reference numbers used on ciphered telegrams sent from Constantinople to Aleppo in the period in question.
- All but two documents are written on plain paper with none of the signs found on the official paper used by the Ottoman government during World War I.
There are mistakes in grammar and languages that only a non-Turkish writer would make.[7]"

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Memoirs_of_Naim_Bey
pi_140223732
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:34 schreef polderturk het volgende:

- "The signature of Mustafa Abdülhalik Bey (the governor of Aleppo) does not jibe with actual specimens of the governor's signature.
- There are date mistakes as result of lack of knowledge of the differences between the Ottoman and European calendar. These errors destroy the system of dates and reference numbers that were used by the draftsman of the documents for his documents.
- The dates and reference numbers that are found in the Ottoman ministry of the interior's registers of outgoing ciphered telegrams reveals that the reference numbers used on Andonian's documents bear no relationship to the actual reference numbers used on ciphered telegrams sent from Constantinople to Aleppo in the period in question.
- All but two documents are written on plain paper with none of the signs found on the official paper used by the Ottoman government during World War I.
There are mistakes in grammar and languages that only a non-Turkish writer would make.[7]"

Gast, niemand dat gaat al je posts lezen, daar heb je je eigen topic voor. Kan je aub mijn topic niet verkloten? Of is je doel iedereen afleiden?
#freefrederike
pi_140223759

Lees dit artikel in het Algemeen Handelsblad van 25-05-1920. Het Algemeen Handelsblad is een voorloper van het NRC Handelsblad. Het is een ooggetuige verslag van een Oostenrijkse correspondent. Volgens hem waren de Armeniers begonnen en liep het uit op een burgeroorlog waarbij Armeniers en Turken om de beurt wraak namen op elkaar. Volgens hem slachtten de Armeniers zelfs Turkse vrouwen en kinderen af. Hij heeft met een priester gesproken die getuige is geweest van putten die vol zaten met Turkse lijken en van massagraven die vol zaten met Turken. Lees en huiver. Het is een fantastisch stuk proza. Een echte aanrader en hij maakt ook nog eens de Armeense beweringen met de grond gelijk.

--------------------------------------------------

Algemeen Handelsblad
Amsterdam
25.05.1920 van Dinsdag

ARMENIE

De Armenisch-Turksche kwestie

Van een onzer medewerkers in den Balkan ontvingen wij den volgenden interessanten brief, waarvan de inhoud een anderen kijk geeft op de Armenische quaestie dan de in West Europa gebruijkelijke. Wij stellen in de objectiviteit van dezen medewerker het grootste vertrouwen. - Zijn betoogtrant bevat het bewijs dat hij dit verdient - en drukken daarom zijn correspondentie ongewijzigd en zonder commentaar af.

Evenals onder de regering van Sultan Abdulhamit komen uit Cilicie weer weerzinwekkende berichten over massaslachtingen van Armeniers, waardoor de zenuwen van de tamelijk afgestempte wereld weer opniew worden geschokt. Het valt mij in de verste verte niet in om slachtingen, door wie de ook worden gehouden, te rechtvaardigen en den weerzinwekkendsten van alle moorden, de goddienstmoord, in bescherming te nemen. Maar elke waarheid heeft twee kanten, en wanneer de Armeensche perspropaganda het Armeensche bloodbad in Cilicie tegen de Turken weet uit te buiten, in dezen zin, dat zij daardoor de volledige vernietiging van Turkije door de Entente bewerkt, dan meen ik dat het in het belang der waarheid is, om te onderzoeken of werkelijk alleen de beestachtigheid van de Turken aan deze massamoorden schuldig is.

Ik geloof, dat ik eenig recht heb om dit uit te maken, want ik had gelegenheid om Turkije gedurende den oorlog bij wijze van spreken, in neglige te zien en wel juist daar, waar de Armeensche en Turksche stammen in den meest verbitterden haat elkaar te lijf gaaan.

In de lente van het gedenkwaardige jaar 1918, toen ten gevolge van de Russische nederlaag, Turkije het offensief weer begon, en de vlag van den profeet zegevierend in vreemde landen woei, wat sinds den vrede van Küçük Kaynarca niet meer gebeurd was, bevond ik mij in het Armeeinsch-Russische grensgebied, en maakte een deel van den Turkschen opmarsch in het voornamelijk door Armenieers bewoonde gebied mee.

Een ieder die weet wat oorlogvoeren betekent, zal moeten toegeven, dat er geen betere gelegenheid is, om een land en volk te leren kennen, als juist in den oorlog, waar alle menselijke hartstochten met geweld tot uiting komen, en waar het laagje cultuur en veinzerij voor de ruwe, hoogere noodzakelijkheid van de oorlogsvoering verdwijnen. Als eenige Europeaan bevond ik mij toen ter tijd in de kritieke omgeving en ben misschien de eenige Europeesche getuige ervan geweest op welke wijze de gebeurtenissen gedurende den Turkschen opmarsch in Russisch-Armenie zich hebben toegedragen, en hoe deze beide volkeren tot elkander stonden.

Voordat ik mijn reis begon, was ik reeds Armenisch gezind. Ik had gedurende mijn oponthoud te Konstantinopel, in de jaren 1916/17, genoeg weerzienwekkende details over de Armeensche massamorden in Turksch-Armenie gehoord en de Europeanen, die meer of minder goed over de gebeurtenissen in Armenie ingelicht waren, gaven dan Turken alleen de schuld en beschouwden de Armeniers als de onschuldige offers van den Turkschen goddiensthaat en van de dierlijke hartstochten van een barbaarsch volk.

Mijn verhouding tot de Turken was goed genoeg om hen ook over dit netelige punt, wat een Europeaan bijna niet te berde durft te brengen, te spreken. De houding der Turken moest mij in mijn overtuiging sterken, dat de Armeniers onschuldig waren en de Turken alle shuld hadden. Want met een eigenaardige bruuske afwijzing werd mij steeds door iedereen Turk, wien ik ver het pro en contra van de Armeensche quaestie om inlichtingen vroeg, geantwoord: "Ja alles is waar wat men over ons verteld. Wij hebben een millionen Armeniers afgemaakt; het was afschuwelijk bloodbad, maar wij waren in ons recht en wij zijn daarvoor alleen tegenover ons zelf verantwoording schuldig." Het gelukte mij niet nog verdere details, of de gronden van deze verschrikkelijke daden te, weten te komen. En ik kon alleen tot den slotsom komen ..... In de loogelaten hartstochten van den oorlog het goddienstfanatiesme tegenover de Cristenen zich liet gaan, waar het maar gelegenheid daartoe zag. En dat gebeurde in het hoogland van Armenie, waar de van de gehele wereld afgesneden. Armenieers aan den Turken overgeleverd waren.

In het voorjaar van 1918 kwam ik in Trabzon van waaruit -gelijk bekend is -de einige beganbare weg naar binnenland van Hoog-Armenie loopt.
Trabzon zelf was in 1915 getuige van een Armeensch bloedbad en drie jaar later wisten Grieken en Levantijnsche Europeanen mij nog in kleuren en geuren te vertellen van de onbeschrijfelijke gruwelscenes, die zich binnen de oer-oude muren van de Trabzon in 1915 afgespeeld hebben. Hoe op de straten van Trabzon het bloed der Armeniers vloeide! Hoe de Armeensche wijken in rook en vlammen opgingen en nog dagen en weken na het bloedbad de lijken van kinderen tegen den oer-ouden Konstantijnschen dijk en in de haven van Platana aanspoelden. Ik zag geruineerde streken en men vertelde mij, dat dit eens Armeensche wijken waren geweest. Men toonde mij Cristelijke kerken. Dit waren de kerken der Armeniers. Men rakelde de mesthoopen op en beenderen en vergane lijken kwamen te voorschijn. Dat zijn lijken van Armeniers, zeide
men mij.

Dit zijn zulke ontzettende gewaarwordingen, die men nooit vergeet en die bij iedereen maar een wens doen opkomen: God behoede onsen een ieder voor deze barbaarscheid en voor den godsdiensthaat der Mohammeden!
Maar een prior der Franciskaner monniken, een envoudige oude priester, die ongetwijfeld aan de zijde van de Cristenen stond, schudde zijn hoofd, toen ik in verwenschingen tegen de Turken uitbrak. "Gij vergist u" zeide hij, "de Turken hebben niet alleen schuld. Ja voor iemand die uit Europa komt en die met Europesche begrijpen over Azie will oordeelen, die zal de misdaad van het uitroeien van dit volk verwenschen. Maar het is niet de geheele waarheid, die gij gezien en gehoord hebt. Gij moet deze dingen door een Aziatische bril bekijken en begrijpen, dat hier twee volken elkaar met eeuwenouden haat en verbittering te lijf gaan. Men heeft hier twee mentaliteiten, de Turksche en de Armeensche en beide mentaliteiten zeggen, dat een van hen te gronde gaan. Ja, in 1915 waren het Armeniers, die te gronde zijn gegaan.Alles werd tegen hen in werking gesteld, en zij moesten de nederlaag lijden. Maar zijt gij er wel van overtuigd, dat de Armeniers in dezelfde omstandigheden niet hetzelfde zouden hebben gedaan of deden? Ik heb mijn rapporten van missies, uitgezonden door mijn orde in Beyazıt, Van, Erzurum, Erzincan; uit de rapporten weet ik, dat in 1915 toen de oorlog met Rusland begon, het de Armeniers waren, die achter het Turkse leger de revolutie aanwakkarden en de Turksche dorpen en nederzettingen ontvolkten en met den grond gelijk maakten. De verdere gebeurtenissen, die daarna in Turkije voorvielen, waren alleen de gevolgen van deze eerste vijandelijke houding der Armeniers. Ik geef toe, dat er verschrikkelijke dingen gebeurd zijn; er is zoveel bloed gevloeid als nog nooit te voeren. Maar onschuldig waren de Armeniers aan het ontstaan van het bloedbad niet. En wanneer de Turken dan verder gegaan zijn dan nodig was, dan ligt daarvan de schuld niet alleen bij de Turken, maar bij de mentaliteit van Azie, waar de volkenhaat dieper gaat dan bij de Europesche volken en waar de oorlog beesachtige vormen aanneemt."

"Zie b.v. naar Trabzon. Gij hebt de platgebrande Armeensche wijken gezien, maar hebt hij ook de platgebrande Turksche wijken aanschouwd? Hebt gij op de nog frissche graven van de Turksche bevolking gelet? Neen! Ziet toen de Armeniers zich in de zelfde positie bevonden als de Turken, toen zij zegevierend voortrukten onder de bescherming van het Russische leger, toen herhaalde zich het schouwspel van het jaar 1915, maar toen moesten de Turken het ongelden. Waar de Armeniers een Turk vonden, daar werd hij onbarmhartig neergehouwen, waar zij een Turksche moskee zagen werd deze geplunderd en in brand gestoken. Turksche wijken gingen even goed in rook en vlammen op als Armeensche wijken. Gij gaat thans het land in en gij zult de sporen van den oorlog kunnen volgen: Bayburt, Erzincan, Erzurum en Kars. Gij zult nog rookende puinhoopen zien; gij zult nog bloed en lijken ruiken, maar dat waren echter Turkse lijken."

De Franciscaner pater heeft slechts de waarheid gezegd. Maandenlang ging ik dwaars door Armenie en Kurdistan en ik vond bevestigd, wat hij mij verteld had. Na den terugtocht van het Russische leger, die op de Russische vreede volgde, namen de troepen van het z.g. Armeensche leger, de militaire operaties in de bezette Turkse gebieden over. Gedurende de Russische bezetting beschermden de Russen het leven en eigendommen van de Turken. Wat na dan terugtocht van de Russen gebeurd is, is hartverscheurend. De kleine Turksche nederzettingen werden door de benden van generaals Adronits en Murat tot den laatsten man afgemaakt, kerken tot den laatsten steen vernield.
Toen waren de Armeensche verwachtingen nog hoog gespannen. Hun plannen reikten ver, omspanden het geheele Turksche rijk. En zij hoopten dat zij met den erfvijand zouden kunnen afrekenen tot den laatsten man, de laatste vrouw, het laatste kind. Ik heb in Erzincan ruines gezien, waar honderden lijken van gewurgde Turken lagen tusschen de puinhoopen. Ik heb licht laten schijnen in putten, die vol lijken waren. Ik heb met eigen ogen gezien, dat graven open gemakt werden, waarin mannen-en vrouwenlijken overelkaar lagen, bij honderden. Wie hadden dit gedaan? Die overwinnende Armeniers.

Deze tooneelen vergezelden mij op den verren, langen weg door Opper-Armenie, Kurdistan tot in Russisch-Armenie. En is het een wonder, dat de Turken, toen zij weer overwinnaars waren, wraak namen, kwaad met kwaad vergolden? Ik moet erkennen dat tijdens den Turkschen opmarsch naar Russisch- Armenie het moorden voortgezet werd door de Turken. Aan den anderen kant van de grens van de Sarıkamış werden de Armeensche vestigingen, die daar tamelijk gezaaid zijn, ontvolkt met vuur en ijzer. De meest verbitterde volkshaat woedde tegen de vroegere overwinnaars, thans overwonnenen , in den beestachtigen vorm, een wild land van Azie eigen. Onze Europeesche hersens begrijpen deze onverbiddelijke haat niet, die volkeren tegen volkeren opzweept tot de ergste gruweldaden. Maar wij mogen niet vergeten, dat Opper-Armenie een land is, waarvan de beschaving vergeleken kan worden met de oer-cultuur der Europeesche volkeren. De volkeren daar zijn geen naties, doch horden. En zoals in den oertoestand der volkeren een ontmoeting van twee hordende vernitiging beteekende van een dezer twee, zoo is men in de bergen om den Grooten Ararat heden ten dage nog niet bedacht op samenleven, doch op vernietiging. In de kale bergen van Opper-Armenie bestaat er geen compromis, alleen strijd op leven en dood. De overwinnaar leeft, de overwonnene kan alleen sterven.

Tijdens mijn verblijf in Alexandropol(Gümrü) gebeurde het volgende, dat een goed licht werpt op de mentaliteit van de menschen aldaar. Uit de richting van de bergengroep Alagöz hoorde men op een dag kanongedonder. De Armenische bevolking, die achter het Turksche front in angst en beven leefde, legden dit kanongedonder zoo uit, dat de Engelschen oprukten tegen de Turken. En zij leefden in de overtuiging, dat de Turken binnen enkele uren verslagen zouden zijn. Onmiddelijk ontstond achter het Turksche front een opstand, en de zwakke Turksche posten in de Armenische dorpen werden op de geraffineerde manier dood gemarteld. Maar de Engelsen kwamen niet. Een detachement van Kafkas- Armeniers had getracht door het dunne Turksche front te breken. Vandaar het kanongedonder. En toen het gevecht een paar uur later voorbij was, kwaam de wraak. De dorpen, waarin Turksche soldaten vermoord waren werden vernietigd. Kan men zeggen, dat de Armeniers geen schuld hadden?

In Alexandropol zelf, in een zuiver Armeensche stad, waar, niettegenstaande de Turksche bezetting, de Armeniers rustig hun werk deden , kwam ik veel in aanraking met toonaangevende Armeniers. Zij leefden voortdurend onder een verschrikkelijke angst, dat op een dag door een onbedachtzame handeling van Armeensche benden de Turken wraak zouden nemen en dat zij dan het eerst er aan zouden moeten gelooven. Een gedeelte van Armeensche volk, het beste deel- was voor een vreedzame overenstemmming met de Turken. Men was nu eenmaal gedwongen samen te leven. En dan zou toch alleen verdraagzaamheid een eind kunnen maken aan het moorden. Maar het grootste gedeelte en de benden, de zogenaamde militairen wilden van vreede niets weten. Hun leuze was : "Zij of wij, een moet te gronde gaan."

De mannen, die verdraagzaamheid en verzoeninig predikten, werden verwenscht door het gros van het Armeensche volk. Men zei mij openlijk in Armeensche kringen: "Nu zijn de Turken baas. Maar spoedig zullen wij weer heer en meester zijn en dan zullen we geen enkelen Turk, die in onze handen komt in leven laten. Tusschen ons is geen overeenstemming mogelijk. Wij hebben een rekening eeuwen oud te vereffenen. Onze strijd is zoo oud als ons volk. Deze strijd begon op den dag, waarop de Turken in ons land kwamen en zal tot den dag duren, waarop wij op zij te gronde gaan. Een verzoening willen wij niet. Vervloekt zijn zij , die vriendschap sluiten met de Turken. "

Zoo was de stemming in een tijd, waarin de Armenen geen hoop hadden ooit van de Turken bevrijd te worden. Het zag er naar uit, alsof de overwinnende halve maan geheel Russisch- Armenie tot zich zou trekken.
Hiernaar kan men beoordelen, wat er gebeurd is, toen de Turken moesten terugtrekken en de Turksche vestiginggen weer in handen van de Armeniers vielen.

Een vergelijk is alleen mogelijk tusschen beschaafde volkeren. Bij de volkeren van het wildste Azie bestaat alleen haat en vernietiging. "De Turken zijn schuldig. Zij hebben gemoord." Zijn echter de Armeniers minder schuldig, die ook hebben gemoord, zoodra daartoe de macht bezeten?

Azie kan men alleen beoordeelen met Aziatische ogen.
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:36:47 #45
361899 thom_05
Ondertitel
pi_140223775
TS het zit je diep he?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_140223797
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:34 schreef polderturk het volgende:

Ooh grappig - dat zijn dezelfde soort argumenten die mensen vaak tegen documenten die de authenticiteit van de Bijbel of Koran moeten aantonen gebruiken :) Dus vanaf heden accepteer jij die ook - en noem je de Koran dus een boek vol leugens :) ?

Anders ben je een hypocriet ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:37:32 #47
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_140223816
quote:
4s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:36 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Gast, niemand dat gaat al je posts lezen, daar heb je je eigen topic voor. Kan je aub mijn topic niet verkloten? Of is je doel iedereen afleiden?
Jij hebt echt geen anderen nodig om je topics te verkloten hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_140223844
quote:
4s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:36 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

ik ben helemaal on topic. Ik laat zien waarom die Turken gaan demonstreren.
pi_140223878
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:38 schreef polderturk het volgende:

[..]

ik ben helemaal on topic. Ik laat zien waarom die Turken gaan demonstreren.
Verwijs dan naar je eigen topic a.u.b. Foto's onder een spoiler plaatsen, dan is er ook ruimte voor discussie.
#freefrederike
pi_140223882
Uit de Turkse archieven blijkt dat er 523.000 Turken zijn omgebracht door Armeniers tussen 1910 en 1922. De Armeniers weigeren de eigen archieven te openen terwijl Turkije dit wel heeft gedaan.

http://www.nytimes.com/2005/04/17/international/17cnd-turkey.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')