Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Nouja, je zweet toch gauw een halve tot een hele liter per uur (ook als je kleren niet zeiknat zijn), en dat leidt tot prestatieverlies van tot 20%, dus het is zeker op wedstrijden wel verstandig om te drinken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Nouja, je zweet toch gauw een halve tot een hele liter per uur (ook als je kleren niet zeiknat zijn), en dat leidt tot prestatieverlies van tot 20%, dus het is zeker op wedstrijden wel verstandig om te drinken.
Ja-haaaa. Daarom dus na ca 1 uur structureel drinken! Daarvoor zal een slokje prima zijn.
Maar weet je: iedereen doet maar wat 'ie wil. We kunnen hier 3 uur over praten, uiteindelijk doet iedereen wat 'ie het fijnst vindt.
Op vrijdag 16 mei 2014 13:13 schreef Quoi het volgende:Maar weet je: iedereen doet maar wat 'ie wil. We kunnen hier 3 uur over praten, uiteindelijk doet iedereen wat 'ie het fijnst vindt.
Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat iedereen met tegenzin mijn meningen uitvoerde
Op vrijdag 16 mei 2014 13:25 schreef DeHovenier het volgende: M'n pa en ik willen vanavond wel de Omloop Ter Heijde gaan lopen, maar de weg erheen is zo lang en vaag. We hebben geen auto dus we moeten fietsen.
Ik word er altijd bang van als mijn losse opmerkingen opeens door iedereen geciteerd worden alsof het in steen gehouwen wetten zijn.
Nou ja, altijd... Dat gebeurt me verder anders nooit.
Desondanks is de toevoeging dat het jouw mening is en dat anderen moeten doen wat ze zelf willen een open deur.
De mensheid is een vergaarbak van verschillende meningen, die in vrijwel alle gevallen nergens op gebaseerd zijn, maar niettemin zonder schroom geuit worden middels de media van deze tijd.
Sommige afwijkende en inferieure meningen kan ik me iets bij voorstellen, andere meningen begrijp ik soms totaal niet (vrijwel zonder uitzondering meningen van vrouwen). Met dat laatste kun je overigens je voordeel doen als je gaat nadenken over onbegrijpelijke meningen, om ejaculaties uit te stellen.
Slechts mijn mening hè, kan voor anderen anders zijn.
Op vrijdag 16 mei 2014 13:25 schreef DeHovenier het volgende: M'n pa en ik willen vanavond wel de Omloop Ter Heijde gaan lopen, maar de weg erheen is zo lang en vaag. We hebben geen auto dus we moeten fietsen.
We twijfelen nog allebei.
Dan hangt het er van af hoe graag jullie daar willen lopen
Sommige mensen willen wel graag dat anderen doen wat zij vinden. Dus helemaal een open deur is het ook weer niet.
Maar hey, dat is mijn mening. En ik ben nog een vrouw ook
Totaal onbegrijpelijk.
quote:
Op donderdag 15 mei 2014 22:26 schreef pijll het volgende: Toch nog redelijk wat last van mijn enkel. Misschien dat ik er nog een weekje rust aan vastplak.
Het begint te lijken op een chronische blessure, aangezien je er al sinds september in meer of meerdere mate last van hebt?
Ik loop mijn LDL vaak eind van de ochtend en krijg bijna altijd aan het begin van de avond lichte zeurende hoofdpijn. Ik drink voldoende water op een dag en neem ook altijd voldoende water mee tijdens LDL. Mijn gevoel zegt dat ik iets tekort kom. Ik zweet redelijk veel en heb de laatste paar keer ook na het lopen iets zouts gegeten maar dat heeft nog niet geholpen ....
Ik loop mijn LDL vaak eind van de ochtend en krijg bijna altijd aan het begin van de avond lichte zeurende hoofdpijn. Ik drink voldoende water op een dag en neem ook altijd voldoende water mee tijdens LDL. Mijn gevoel zegt dat ik iets tekort kom. Ik zweet redelijk veel en heb de laatste paar keer ook na het lopen iets zouts gegeten maar dat heeft nog niet geholpen ....
iemand tips of ideeën
Probeer naast water ook andere drankjes (sportdrank, cola, whatever) te drinken.
Joehoe, heb een tijdje niet gepost hier, en helaas al helemaal niet gelopen vanwege een zeurende heupblessure. Volgende week ga ik het weer proberen, volgens mij is het wel over nu.
Maar ik lees nog wel regelmatig mee en de reden dat ik nu hier kom is dat ik Moblo even heel veel succes wil wensen met haar eerste marathon!
Dus Moblo: HEEL VEEL SUCCES MORGEN!
We zijn bij voorbaat al trots op je, volgens mij de eerste marathonvrouw hier?
Op vrijdag 16 mei 2014 14:07 schreef bloodymary1 het volgende: Joehoe, heb een tijdje niet gepost hier, en helaas al helemaal niet gelopen vanwege een zeurende heupblessure. Volgende week ga ik het weer proberen, volgens mij is het wel over nu.
Maar ik lees nog wel regelmatig mee en de reden dat ik nu hier kom is dat ik Moblo even heel veel succes wil wensen met haar eerste marathon!
Dus Moblo: HEEL VEEL SUCCES MORGEN!
We zijn bij voorbaat al trots op je, volgens mij de eerste marathonvrouw hier?
Dankjewel!
Eerst nog maar eens de finish halen! Waar ik de laatste weken erg rustig en kalm was ben ik nu toch wel flink nerveus.
Stevige lunch aan het werkwerken nu (gelukkig vond de BBC marathonfoodguide dat het pre-raceday eten precies dat was wat we overhadden van gisteravond ) vanavond nog wat pasta en chocolademelk en dan hopelijk goed slapen!
Hopelijk ben je zelf ook weer snel op de been!
[ Bericht 6% gewijzigd door motorbloempje op 16-05-2014 15:01:07 ]
Gisteren tijdens het sporten helemaal geen last meer gehad van m'n hamstring. Dus denk dat ik komende week weer stukje verder kan lopen. Even afkloppen natuurlijk.
Op vrijdag 16 mei 2014 13:30 schreef pijll het volgende: Ik word er altijd bang van als mijn losse opmerkingen opeens door iedereen geciteerd worden alsof het in steen gehouwen wetten zijn.
Dat is de schuld van Zwabber, die had het al heel stellig over "de wet van Pijll" nog voordat jij je had aangemeld op Fok!
Moblo, ik wil je ook alvast even heel veel plezier en succes wensen morgen Finishen ga je zeker doen, en ik hoop dat het je ook nog eens op een voor jezelf leuke manier weet te doen
Ja. Toen in september heb ik besloten om er geen acht op te slaan, maar gewoon door te gaan. Met bekend gevolg
Dus nu denk ik hetzelfde. Alleen kan ik nu dus even niet meer lopen.
Ach, ik modder maar wat aan. Daar voel ik mij het prettigst bij
Dat is mij duidelijk. Het wordt tijd dat ik een PR van jou breek, dan zal je waarschijnlijk wat gerichter willen gaan aanmodderen. Jouw antwoord: "dan kan ik voorlopig nog wel zo doorgaan als nu",
Net in de volle zon 6x1000p800 gedaan, vrijwel direct na het ontwaken. 18 graden, noordelijk briesje en gelukkig lage luchtvochtigheden. De komende dagen wordt het alleen maar warmer en vochtiger, dus ik heb maar alvast geprobeerd te wennen door juist overdag te lopen. Kan ik vanavond lekker VI kijken.
Tevens weer wat nieuwe paadjes gelopen door Pijnacker. Zelfs een mooi parkje met water. Leuk.
Ik ben een ramp qua dieet dus je moet vooral niet doen wat ik doe Maar ik drink voor een lange rit altijd een halve liter aquarius, dan zitten er dus al extra mineralen in m'n lichaam waardoor het water dat ik binnen krijg verwerkt kan worden. En ik drink tijdens het fietsen heel af en toe een slok AA high energy, hoewel die daar eigenlijk niet voor bedoelt is. En als ik ergens onderweg stop, drink ik iets van frisdrank ipv water voor 1) energie en 2) afwisseling van water.
In mijn ervaring is water voldoende, ook in wedstrijden. En dan alleen bij lange afstanden (20km of verder). Tijdens een 10km drink ik alleen als ik daar zin in heb; niet omdat ik het nodig zou hebben voor een goede prestatie.
Wat ik verder nodig heb (bij lange afstanden), haal ik niet uit die gore troep die ze bij drinkposten schenken.
Edit: geldt dus voor mezelf; ik weet dat dit soort dingen heel persoonlijk is.
Elk lichaam is natuurlijk anders. Ik weet van mijn lichaam dat als ik alleen maar water ga drinken ik heeeeel veel moet pissen. Oftewel: het water gaat erin en gelijk weer eruit. Daar schiet je niks mee op, ben ik al achter gekomen. Behalve dat ik elk uur langs de kant sta en een oude man met een slechte prostaat lijk.
Ik ben een ramp qua dieet dus je moet vooral niet doen wat ik doe Maar ik drink voor een lange rit altijd een halve liter aquarius, dan zitten er dus al extra mineralen in m'n lichaam waardoor het water dat ik binnen krijg verwerkt kan worden. En ik drink tijdens het fietsen heel af en toe een slok AA high energy, hoewel die daar eigenlijk niet voor bedoelt is. En als ik ergens onderweg stop, drink ik iets van frisdrank ipv water voor 1) energie en 2) afwisseling van water.
[..]
Klopt.
[..]
Elk lichaam is natuurlijk anders. Ik weet van mijn lichaam dat als ik alleen maar water ga drinken ik heeeeel veel moet pissen. Oftewel: het water gaat erin en gelijk weer eruit. Daar schiet je niks mee op, ben ik al achter gekomen. Behalve dat ik elk uur langs de kant sta en een oude man met een slechte prostaat lijk.
Fietswet; als je moet pissen fiets je niet hard genoeg
Ik neem op langere ritten altijd een bidon isotone sportdrank en een met water en wissel dat af. Lopen doe ik nooit langer dan een uur, zolang kan ik wel zonder water.
Intervalletjes gedaan 10*400 met 400r. En wat ging het lekker De intervallen gingen echt snel, sommigen met een tempo onder de 3:50/km In de rust zakte de hartslag ook lekker snel. Ik begin echt steeds meer resultaat te zien van die LDL's
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Druk weekend trouwens. Alle marathon-lopers, HM-lopers, 10-mijls-lopers, 10km-lopers, 5 km-lopers en 3-km lopers heel veel succes en plezier . Volgens mij heb ik dan alle afstanden gehad die gelopen worden Ga zelf zondag ook nog wat km's maken op een lange rechte weg, ook een (soort van) mentale training
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Als ik de endemondo grafiekjes bekijk, bijvoorbeeld van Sander W 1&2, ben ik "jaloers" op die lage hartslag. Ik heb moeite om onder mijn max (eenvoudig via leeftijdmethode) van 180 te blijven en dan loop ik nog bijzonder langzaam. Blij met mijn HRM, om eens echt te zien of daar ook verbetering in zit als ik zo doorga.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Op vrijdag 16 mei 2014 18:09 schreef flipsen het volgende: Als ik de endemondo grafiekjes bekijk, bijvoorbeeld van Sander W 1&2, ben ik "jaloers" op die lage hartslag. Ik heb moeite om onder mijn max (eenvoudig via leeftijdmethode) van 180 te blijven en dan loop ik nog bijzonder langzaam. Blij met mijn HRM, om eens echt te zien of daar ook verbetering in zit als ik zo doorga.
Heel veel heul langzaam lopen, afgewisseld met intensieve loopjes.
Ja ik heb zo'n kittelvlinder voor tijdens het lopen Lenen? Oh wacht
Ennieweeyz.... garmin zegt dat mijm hartslag nu al 73 is
73 bpm hoog vinden Dat is een hele normale hartslag voor iemand die zich een piep klein beetje inspant haha. Bij normaal wandelen schiet m`n hartslag over de 100 bijvoorbeeld..
73 bpm hoog vinden Dat is een hele normale hartslag voor iemand die zich een piep klein beetje inspant haha. Bij normaal wandelen schiet m`n hartslag over de 100 bijvoorbeeld..
Ik zat op de wc voor nummer 1 Dat was leuk! Mijn hartslag is gek. Als ik ren zit ie snel boven de 150. Rustiger gaat ie net onder de 150. Nog rustiger naar 145 en wandelen 112. Tussenweg heb ik nog niet gevonden
Heup is vooralsnog lief. Kijken wat ie de rest vd avond doet.
En eens kijken of ik mijn loopje in garmin connect en endo krijg. (Extreme digibeet)
Ik zat op de wc voor nummer 1 Dat was leuk! Mijn hartslag is gek. Als ik ren zit ie snel boven de 150. Rustiger gaat ie net onder de 150. Nog rustiger naar 145 en wandelen 112. Tussenweg heb ik nog niet gevonden
Heup is vooralsnog lief. Kijken wat ie de rest vd avond doet.
En eens kijken of ik mijn loopje in garmin connect en endo krijg. (Extreme digibeet)
Dat gaat toch vanzelf naar Garmin connect? Iets van ANT gaat aan en dan komt het op de site.
Daar een export van je loop en upload op waar je wilt.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
8,5 KM gelopen. Ging wel lekker. Gelukkig ben ik een man, want mn knie was aanwezig Zondag lekker genieten van de 21 KM en dan zie ik wel waar het schip strand.
Veel plezier met je speeltje Mur!
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
Superbedankt voor alle succeswensen! Was vanmiddag even dutten, en ik ga nu zo lekker niet meer op FOK! komen / posten en lekker chillen met een pot thee, tv en een blokje pure chocolade nadat ik m'n spullen allemaal heb klaargelegd en pannenkoeken voor 't ontbijt heb gebakken!!
Volgens mij zijn wij de enigen die lopen morgen, dus morgen wens ik alle M-lopers en HM-lopers die zondag lopen nog even succes!
Jammer is dat. Ik had zo'n zin in mijn loopje en eigenlijk ging het niet echt lekker. Was nog maar net onderweg toen ik echt het gevoel kreeg dat het nog een vreselijk eind lopen was. Toen ik voor mijn gevoel een kilometer of 8 gelopen had keek ik op mijn horloge en toen waren het er nog geen 6
Superbedankt voor alle succeswensen! Was vanmiddag even dutten, en ik ga nu zo lekker niet meer op FOK! komen / posten en lekker chillen met een pot thee, tv en een blokje pure chocolade nadat ik m'n spullen allemaal heb klaargelegd en pannenkoeken voor 't ontbijt heb gebakken!!
Volgens mij zijn wij de enigen die lopen morgen, dus morgen wens ik alle M-lopers en HM-lopers die zondag lopen nog even succes!
Moritura te salutat
In de hoop dat ik nog op tijd ben:
Heel veel plezier Succes hoef ik je niet te wensen, dat héb jij gewoon
Op vrijdag 16 mei 2014 18:08 schreef Guard het volgende: Alle marathon-lopers, HM-lopers, 10-mijls-lopers, 10km-lopers, 5 km-lopers en 3-km lopers heel veel succes en plezier .
Deze man weet! Met nog een extra jompeltje voor MaraBlo! Zet hem op en geniet er van!
Heb eigenlijk best zin om zo nog even te lopen Pas 16:00 en redelijk mooi herfstweer vandaag. Maar laat ik maar braaf wachten tot morgen en het niet te gek maken
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Zo, een klein weekje vooruitlopend op m'n vakantiegeld zojuist de Mio Link besteld. Kan ik zondag meteen kijken wat m'n hartslag bij een loopje doet, hopelijk.
Op vrijdag 16 mei 2014 18:08 schreef Guard het volgende: Druk weekend trouwens. Alle marathon-lopers, HM-lopers, 10-mijls-lopers, 10km-lopers, 5 km-lopers en 3-km lopers heel veel succes en plezier . Volgens mij heb ik dan alle afstanden gehad die gelopen worden Ga zelf zondag ook nog wat km's maken op een lange rechte weg, ook een (soort van) mentale training
Op vrijdag 16 mei 2014 21:03 schreef hatsaflats het volgende: Zo, een klein weekje vooruitlopend op m'n vakantiegeld zojuist de Mio Link besteld. Kan ik zondag meteen kijken wat m'n hartslag bij een loopje doet, hopelijk.
Het grootste cadeautje was dat ik m al vanaf half 9 bij Primera op kan halen, in plaats dat ik de hele dag in spanning af mag wachten of de bezorger mijn woning kan vinden (jeej voor nieuwbouw met een herzien stratenplan en een gebrek aan straatnaambordje).
Op vrijdag 16 mei 2014 18:08 schreef Guard het volgende: Druk weekend trouwens. Alle marathon-lopers, HM-lopers, 10-mijls-lopers, 10km-lopers, 5 km-lopers en 3-km lopers heel veel succes en plezier . Volgens mij heb ik dan alle afstanden gehad die gelopen worden Ga zelf zondag ook nog wat km's maken op een lange rechte weg, ook een (soort van) mentale training
Dit. Behalve dat zelf lopen, dat gaat hem niet worden. Misschien maandag weer...
Mijn laatste rondje gedaan vanavond. Lang leve het op peil brengen van de vochtbalans voor zondag. Ik had geplast voor ik weg ging en na 2 km moest ik alweer.
Daardoor iets sneller naar huis gelopen dan gepland maar wel een lekker rondje gedaan. Laat de 10km zondag maar komen.
Op vrijdag 16 mei 2014 21:19 schreef Nanook24 het volgende: Mijn laatste rondje gedaan vanavond. Lang leve het op peil brengen van de vochtbalans voor zondag. Ik had geplast voor ik weg ging en na 2 km moest ik alweer.
Daardoor iets sneller naar huis gelopen dan gepland maar wel een lekker rondje gedaan. Laat de 10km zondag maar komen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op vrijdag 16 mei 2014 21:19 schreef Nanook24 het volgende: Mijn laatste rondje gedaan vanavond. Lang leve het op peil brengen van de vochtbalans voor zondag. Ik had geplast voor ik weg ging en na 2 km moest ik alweer.
Hoewel ik niet meer heb gedronken sinds mijn vocht aanvulling na het lopen en nu gaat het weer een stuk beter. Ik zat toch al op 2 liter vandaag en dat is voor mij echt extreem veel.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
ik zou ook niet teveel meer drinken dan je normaal met warm weer drinkt zeg een halve liter extra oid gewoon zodat je geen dorst krijgt. niet dat je de hele tijd loopt te klotsen
Op vrijdag 16 mei 2014 22:48 schreef Murmeli het volgende: ik zou ook niet teveel meer drinken dan je normaal met warm weer drinkt zeg een halve liter extra oid gewoon zodat je geen dorst krijgt. niet dat je de hele tijd loopt te klotsen
Als je klotst moet je meer drinken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Zo, lekker wezen lopen bij het prachtige Ter Heijde. Achterin gestart en op mijn gemakje de 5. Lopen met spierpijn is eigenlijk best fijn Er zaten overigens best wat heuvels in, maar die ging ik taktaktak omhoog. Op zijn relax dan toch nog 28:16 lopen, niet ontevreden!
Bij de 10 ging het gruwelijk mis met de parcourswachten. Zo ging de nr1 verkeerd en werd G.R. verbaal een aangepaste route in gestuurd: links! links! (hij ging rechts). Hij heeft een mooie shortcut gelopen, vermoed ik.
Yur, kom d'r maar in
En co.uk: Mo en Wolve EAT those miles! Ben superbenieuwd naar je ervaring Mo!
Op vrijdag 16 mei 2014 22:54 schreef Quoi het volgende: Zo, lekker wezen lopen bij het prachtige Ter Heijde. Achterin gestart en op mijn gemakje de 5. Lopen met spierpijn is eigenlijk best fijn Er zaten overigens best wat heuvels in, maar die ging ik taktaktak omhoog. Op zijn relax dan toch nog 28:16 lopen, niet ontevreden!
Bij de 10 ging het gruwelijk mis met de parcourswachten. Zo ging de nr1 verkeerd en werd G.R. verbaal een aangepaste route in gestuurd: links! links! (hij ging rechts). Hij heeft een mooie shortcut gelopen, vermoed ik.
Yur, kom d'r maar in
En co.uk: Mo en Wolve EAT those miles! Ben superbenieuwd naar je ervaring Mo!
Ik ben net thuis
Anyways, ik heb een PR gelopen Halverwege kwam ik al door op een tijd die ik nog niet eerder had gelopen (insert de wet van pijll). Daar had ik het gevoel dat ik compleet was opgeblazen. Maar uiteindelijk toch een mooie tijd neergezet. Bruto 43.16, netto 43.10