Maar ik denk wel dat je hier een serieus punt hebt waarom er "vroegah" minder gedronken werd dan tegenwoordig.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:02 schreef Guard het volgende:
en werd je juist zieker als je water dronk...
ik tegenwoordig wel..... na een preek van een dokter een tijd terugquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:01 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ik drink eigenlijk ook niks extra rond mijn hardlopen. Zelfs bij trainingen van anderhalf uur heb ik tot nu toe eigenlijk geen drinken meegenomen...
Productiviteit van lik-me-vestje natuurlijk. Zoals bij alles toen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
off topic maar ik zou wel eens willen weten hoe de productiviteit lag in bijv. de havens bij het lossen van schepen met de hand zo'n 100 jaar geleden.
Reken maar dat er gezweet werd en ik kan me indenken dat er alleen wat gedronken werd als je echt dorst had tijdens de pauze....
True story, je kon vroeger beter bier drinken dan water, dat was beter voor jequote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:04 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Maar ik denk wel dat je hier een serieus punt hebt waarom er "vroegah" minder gedronken werd dan tegenwoordig.
Nog steeds hoorquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:05 schreef Guard het volgende:
[..]
True story, je kon vroeger beter bier drinken dan water, dat was beter voor je
lol deze reactie had ik wel verwachtquote:
laat ik het zo zeggen....zouden we heden ten dage, met alles wat we doen en weten qua drinken maar ook qua dieet, een dokwerker van toen, gedurende de hele dag bij kunnen houden tijdens het lossen van een ship of zijn we tegenwoordiger veel sterker door o.a. ons dieet?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:05 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Productiviteit van lik-me-vestje natuurlijk. Zoals bij alles toen.
Is dit het zinlozevragenuurtje?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
laat ik het zo zeggen....zouden we heden ten dage, met alles wat we doen en weten qua drinken maar ook qua dieet, een dokwerker van toen, gedurende de hele dag bij kunnen houden tijdens het lossen van een ship of zijn we tegenwoordiger veel sterker door o.a. ons dieet?
alles beter dan het soms oeverloze, zinloze gemekker over pijntjes zus en zo wat ik hier af en toe tegen komquote:
Ik drink altijd half uur voor ik ga lopen ongeveer 300 ml en erna denk ik een halve liter...quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik tegenwoordig wel..... na een preek van een dokter een tijd terug
maar ik hou als richtlijn 200ml per half uur aan en niet meer
Met deze opmerking win je het voordeel van mijn twijfelquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
alles beter dan het soms oeverloze, zinloze gemekker over pijntjes zus en zo wat ik hier af en toe tegen kom
Ik zit even te tellen maar als je dat de hele dag door strikt doet zit je op ruim 3 liter per dag.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Is dat gek dan? Ik heb een kan van 1,5 liter water op mijn werk, die gaat altijd wel leeg, daarnaast nog 2 of 3 kopjes thee op het werk en dan nog alles wat ik thuis en tijdens het sporten drink. Zeker wel 3-4 liter per dag.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:20 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik zit even te tellen maar als je dat de hele dag door strikt doet zit je op ruim 3 liter per dag.
ooops, die 200ml is alleen tijdens het hardlopenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:20 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik zit even te tellen maar als je dat de hele dag door strikt doet zit je op ruim 3 liter per dag.
noemt iemand je wel eens een zeikert.....?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Is dat gek dan? Ik heb een kan van 1,5 liter water op mijn werk, die gaat altijd wel leeg, daarnaast nog 2 of 3 kopjes thee op het werk en dan nog alles wat ik thuis en tijdens het sporten drink. Zeker wel 3-4 liter per dag.
Vroeger kon je geld verdienen met het veroorzaken van pijntjes:quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
alles beter dan het soms oeverloze, zinloze gemekker over pijntjes zus en zo wat ik hier af en toe tegen kom
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:22 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Vroeger kon je geld verdienen met het veroorzaken van pijntjes:
http://www.arneym.nl/bronnen/00000097aa0813e05/index.html
Mijn vriend vooralquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
noemt iemand je wel eens een zeikert.....?
Dat red ik ook niet eigenlijk. Wanneer ik nu 10 of 12 loop heb ik geen water meer en loop dan 5 kwartier.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Voor dat bedrag kon je best wel wat schoonmakers inhuren....quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:26 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Vierendelen betaalde het best: 73 gulden. Maar dat geeft ook zo'n troep.
Is die net zo leuk als Little miss Sunshine???quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Voor dat bedrag kon je best wel wat schoonmakers inhuren....
[ afbeelding ]
Woensdag heb ik de drankpunten overgeslagen, had vooraf goed gedronken en eigenlijk is me dat wel goed bevallenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:41 schreef E.T. het volgende:
Zondag op m'n 8km wedstrijdje ga ik toch maar voor de optie 'water mee' .. Op 5km staat er een waterpunt (was vorig jaar tenminste) en een sponsjespunt.. maar daarvoor en na lijkt water me ook wel lekker
Ik vond 'm wel leuk!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:43 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Is die net zo leuk als Little miss Sunshine???
Klopt het was denk ik 12 graden en in de zonquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:45 schreef E.T. het volgende:
maar woensdagavond was geen 21 graden en vol in de zon
Ok, dan gaat 'ie op mijn lijstje met te kijken films.quote:
Als het 25+ graden is in de zon hoef je er niet eens een marathon voor te lopen hoor, zeker als je snel zweet.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:38 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Heb geheurt eigenlijk alleen maar als je veel zweet en de zouten niet aanvult. Bij een normaal eetpatroon op een normale dag kunnen de meeste mensen wel wat extra water gebruiken. Het is dus pas een issue tijdens een lange inspanning zoals een marathon, en niet in de aanloop er naartoe.
Als je dorst hebt ben je al veeeel te laat.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:23 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Dat red ik ook niet eigenlijk. Wanneer ik nu 10 of 12 loop heb ik geen water meer en loop dan 5 kwartier.
Maar goed, zondag word 23 graden, loop ik de 10, ik denk dat ik toch voor de zekerheid drinken meeneem omdat dorst hebben tijdens het lopen erg afleidt.
Vaak is het ook geen dorst, maar een droge mond. Wordt vaak verward met dorst. Een klein slokje nemen kan dan al helpen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:21 schreef Aisomont het volgende:
[..]
Als je dorst hebt ben je al veeeel te laat.
In mijn ervaring is water voldoende, ook in wedstrijden. En dan alleen bij lange afstanden (20km of verder). Tijdens een 10km drink ik alleen als ik daar zin in heb; niet omdat ik het nodig zou hebben voor een goede prestatie.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:20 schreef Aisomont het volgende:
[..]
Als het 25+ graden is in de zon hoef je er niet eens een marathon voor te lopen hoor, zeker als je snel zweet.
Ik denk overigens dat het probleem is dat mensen vooral alleen maar water drinken. Daarmee moet je afwisselen op een dag dat je top wil presteren. Al is het bij mij wel ietsje anders gezien ik ook aan wielrennen doe en dan is het nog meer nodig dan bij hardlopen (want je bent langer bezig).
Waar wissel je dan mee af?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:20 schreef Aisomont het volgende:
[..]
Als het 25+ graden is in de zon hoef je er niet eens een marathon voor te lopen hoor, zeker als je snel zweet.
Ik denk overigens dat het probleem is dat mensen vooral alleen maar water drinken. Daarmee moet je afwisselen op een dag dat je top wil presteren. Al is het bij mij wel ietsje anders gezien ik ook aan wielrennen doe en dan is het nog meer nodig dan bij hardlopen (want je bent langer bezig).
Daarom dus kleine beetjes!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:31 schreef Devv het volgende:
Ik ben altijd bang dat mijn maag gaat klotsen als ik water drink. Maar zonder water ga ik dood, zeker als het zo warm als volgende week wordt.
ik heb daar veel minder last van als ik er een beetje mix voor sportdrank doorheen doe. Ik heb gewoon zo'n pot, Isostar volgens mij. Doe er minder in dan "normaal" dus is niet te zoet.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:31 schreef Devv het volgende:
Ik ben altijd bang dat mijn maag gaat klotsen als ik water drink. Maar zonder water ga ik dood, zeker als het zo warm als volgende week wordt.
Ik denk dat het ook meer drinken is tegen een droge mond door bijvoorbeeld door de mond ademen dan echt voor het tekort aan vocht in het lichaamquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:01 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ik drink eigenlijk ook niks extra rond mijn hardlopen. Zelfs bij trainingen van anderhalf uur heb ik tot nu toe eigenlijk geen drinken meegenomen...
Dattumquote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:55 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook meer drinken is tegen een droge mond door bijvoorbeeld door de mond ademen dan echt voor het tekort aan vocht in het lichaam
Ik meng Aquarius altijd met water. Dat is ook best goed te doen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:40 schreef Serinde het volgende:
[..]
ik heb daar veel minder last van als ik er een beetje mix voor sportdrank doorheen doe. Ik heb gewoon zo'n pot, Isostar volgens mij. Doe er minder in dan "normaal" dus is niet te zoet.
Met water is dat nog niet zo erg. Maar met sportdrank wordt dat zo lekker plakkerig...quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:00 schreef CRX_master het volgende:
Al hardlopend proberen uit een plastic bekertje te drinken heeft me in ieder geval al een nat t-shirt opgeleverd.. Geen aanrader
Dat was mijn fout bij de eerste drankpost inderdaad.. bij de 2e maar water genomenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:02 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Met water is dat nog niet zo erg. Maar met sportdrank wordt dat zo lekker plakkerig...
Volgens mij gaat je maag klotsen als er te weinig in zit. Mijn persoonlijke mening, ik weet dat dat wellicht dat dat voor anderen anders ligt. En dat laatste is dan ook weer mijn persoonlijke mening, want misschien dat een ander wel vindt dat ik dat helemaal niet weet.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:31 schreef Devv het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |