Ja, zoiets... Maar ja first world problems...quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:43 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Al samba dansend de finish over. Ik vind het nogal wat na zo'n 38 minuten met een rotgang door Zwijndrecht stiefelen.
Nope, was teveel met die eindsprint en mijn garmin bezig denk ikquote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:49 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je je armen recht omhoog houdt tijdens de finish van zo'n mooie race
Ik word er toevallig net door een collega voor gewaarschuwd. Ik zal er om denken al zal het bij mij niet zo'n vaart lopen. Ik zweet pas echt nadat ik hardgelopen heb. Raar lijf.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 05:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
maar kijk wel uit voor te veel water.... een vaak onderschat risico en vaker een oorzaak van uitvallers tijdens hardloopwedstrijden dan te weinig drinken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Ik denk dat jij het prima doet zo.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:02 schreef Ynske het volgende:
Over het drinken, wat zijn jullie tips dan nu?
Ik drink iedere dag 1.5 liter water op mn werk. Moet ik voor zondag nog wat speciaals doen?
Vooraf drinken? Achteraf drinken?
Ranja beter dan water?
Voor onderweg was ik idd ook niets van plan. En t is natuurlijk niet ver, maar t is wel iets om over na te denken.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:05 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het prima doet zo.
Ondanks dat het warm wordt heb je voor 3km niet echt extra drinken nodig voor onderweg en staat er vaak aan de finish nog wel iets van water of sportdrank.
quote:
Koffiequote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:09 schreef Nanook24 het volgende:
[..]Jij hebt duidelijk koffie (of thee) gehad. Jouw stemming was een uur geleden heel anders.
Ik voel gewoon dat ik opleef nu met dit weer!quote:
Dan ga je toch ff? Al is het maar 3 kilometer ofzoquote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:19 schreef De_kluizenaar het volgende:
Potverdikke... must ... resist... wil lopen!
Vannacht al slecht geslapen voor komende zondag.
Als je vanavond niet vol gaat, kun je zondag prima die 10km aanvallenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:20 schreef Quoi het volgende:
Als ik nou eens mét spierpijn rustig die 5km in Ter Heijde ga lopen?![]()
Bewegen is goed voor spierpijnEn het is zo'n leuk loopje
En het is lekker weer
Moet ik wel rustig aan een 5 kunnen lopen. En daar zondag geen last van krijgen bij de échte wedstrijd (10)...
DubDub
Gewoon doen waar je zin in hebt! Van 5 herstel je vrij snel weer.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:20 schreef Quoi het volgende:
Als ik nou eens mét spierpijn rustig die 5km in Ter Heijde ga lopen?![]()
Bewegen is goed voor spierpijnEn het is zo'n leuk loopje
En het is lekker weer
Moet ik wel rustig aan een 5 kunnen lopen. En daar zondag geen last van krijgen bij de échte wedstrijd (10)...
DubDub
Zaterdag misschien nog ff.. vandaag lukt niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:20 schreef YUR het volgende:
[..]
Dan ga je toch ff? Al is het maar 3 kilometer ofzo
En dan noemen ze mij een zeikwijfquote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:50 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Eindelijk weer lekker weer na een week zeikregen!
Ja, dat klopt, maar nadat ik zondag de 10km-wedstrijd op de helft heb afgebroken, omdat ik last van mijn enkel had, heb ik besloten om een weekje niet te rennen. Heb al een paar weken wat last, na wat snellere tempoloopjes.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:54 schreef Wolve000 het volgende:
Moest jij niet gisteren een rondje, mossel? Niks meer over gelezen. Of was het niet doorgegaan of gewoon niet zo spannend?
Ah, dat is inderdaad wel een verstandige keuze dan.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:06 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar nadat ik zondag de 10km-wedstrijd op de helft heb afgebroken, omdat ik last van mijn enkel had, heb ik besloten om een weekje niet te rennen. Heb al een paar weken wat last, na wat snellere tempoloopjes.
Dus loopje van gisteren ook niet meer gedaan. Volgende week zondag Vestingloop weer. Nu gewoon morgen rustigaan lopen weer.
Drink dus dranken zoals aquarius.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 05:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
[..]
maar kijk wel uit voor te veel water.... een vaak onderschat risico en vaker een oorzaak van uitvallers tijdens hardloopwedstrijden dan te weinig drinken
[..]
Heb geheurt eigenlijk alleen maar als je veel zweet en de zouten niet aanvult. Bij een normaal eetpatroon op een normale dag kunnen de meeste mensen wel wat extra water gebruiken. Het is dus pas een issue tijdens een lange inspanning zoals een marathon, en niet in de aanloop er naartoe.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 05:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
[..]
[..]
dat roept bij mij de vraag op,laten we zeggen, zo'n 25 jaar geleden bestond de hype nog niet om overal een waterfles mee naar toe te slepen.....was iedereen toen "functional dehydrated"?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:38 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Heb geheurt eigenlijk alleen maar als je veel zweet en de zouten niet aanvult. Bij een normaal eetpatroon op een normale dag kunnen de meeste mensen wel wat extra water gebruiken. Het is dus pas een issue tijdens een lange inspanning zoals een marathon, en niet in de aanloop er naartoe.
Je prestatievermogen neemt al gauw af. Maar als je niet sport merk je daar volgens mij weinig van.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat roept bij mij de vraag op,laten we zeggen, zo'n 25 jaar geleden bestond de hype nog niet om overal een waterfles mee naar toe te slepen.....was iedereen toen "functional dehydrated"?
Ja misschien voortschrijdend inzicht.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat roept bij mij de vraag op,laten we zeggen, zo'n 25 jaar geleden bestond de hype nog niet om overal een waterfles mee naar toe te slepen.....was iedereen toen "functional dehydrated"?
Nee, dat hoeft ook niet continu. Maar er zijn een hoop mensen die verspreid over een werkdag net twee kopjes koffie naar binnen werken en verder niks. Dat is dan weer erg weinig. Het ideaalpunt ligt natuurlijk ergens in het midden.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
off topic maar ik zou wel eens willen weten hoe de productiviteit lag in bijv. de havens bij het lossen van schepen met de hand zo'n 100 jaar geleden.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je prestatievermogen neemt al gauw af. Maar als je niet sport merk je daar volgens mij weinig van.
net voor mijn tijdquote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:59 schreef YUR het volgende:
Oh, maar dat was natuurlijk gewoon jouw tijd rd!
RD is gewoon met de boot naar NZ gegaan hoor!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:59 schreef YUR het volgende:
Oh, maar dat was natuurlijk gewoon jouw tijd rd!
Dat denk ik ook. Ik drink eigenlijk ook niks extra rond mijn hardlopen. Zelfs bij trainingen van anderhalf uur heb ik tot nu toe eigenlijk geen drinken meegenomen...quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik heb wel eens idee dat we met z'n allen te veel drinken...... te kort is zeker niet goed maar ik heb wel eens het gevoel dat een hoop mensen water drinken om het water drinken
toen had je natuurlijk nog geen vers gebotteld bronwater en werd je juist zieker als je water dronk...quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
off topic maar ik zou wel eens willen weten hoe de productiviteit lag in bijv. de havens bij het lossen van schepen met de hand zo'n 100 jaar geleden.
Reken maar dat er gezweet werd en ik kan me indenken dat er alleen wat gedronken werd als je echt dorst had tijdens de pauze....
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:01 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
RD is gewoon met de boot naar NZ gegaan hoor!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |