Tarado | vrijdag 9 mei 2014 @ 11:53 | |
![]() ![]() Circuit de Catalunya, Barcelona circuit information Lap data Lap length - 4.655km (2.892 miles) Race laps - 66 Race distance - 307.104km (190.826 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 121.670 (205.192 kph) by Kimi Raikkonen, 2008 Fastest lap - 119.954 (209.596 kph) by Rubens Barrichello, 2009 Maximum speed - 318kph (197.596 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and straight after Campsa Distance from grid to turn one - m Car performance Full throttle - 67% Longest flat-out section - 1310m Downforce level - High Fuel use per lap - 1.7kg Time penalty per lap of fuel - 0.051s Strategy Quickest complete pit stop in 2013 - 18.471s by Ferrari 2014 prime tyre - Hard (2013: Hard) 2014 option tyre - Medium (2013: Medium) *Fastest lap set during a Grand Prix Data sources: FIA, Williams, Mercedes ![]() ![]() Alle sessies zijn live te bekijken op BBC1 (Q en race) of BBC2 (FP's) Sports 1 Select zendt alle sessie live uit. RTL DE zendt een samenvatting van de FP's uit voor de live-kwalificatie. Race in zondag ook live, vanaf 13.00 is de voorbeschouwing. Streams Zaterdag 11.00 VT3 Zaterdag 14.00 Quali Zondag 14.00 Race Teamviewer Livetiming dankzij Nattekat Derde Vrije Training: m47-292-187 Kwalificatie: m38-461-058 Race: m31-092-298 Sfeerimpressie polelap 2012 met Malle Donna ![]() ![]() ![]() ![]() Game On!! [ Bericht 50% gewijzigd door Tarado op 10-05-2014 10:21:41 ] | ||
franklop | vrijdag 9 mei 2014 @ 13:33 | |
Rijdt de tweede training ook niet door elektrisch probleem | ||
Geralt | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:10 | |
VdG met 320 aankomen, geen remmen hebben en dan de muur net weten te ontwijken. Ja in zo een geval weet je dus zeker dat die muur veel en veel te ver weg staat. Muren een stuk dichterbij en grindbakken aub. Bedankt alvast! ![]() | ||
ArcticBlizzard | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:14 | |
Ja hij heeft al veel profijt gehad van zijn nieuwe chassis ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:16 | |
Ik dacht dat ik inmiddels wel eens gewend was aan dat nieuwe motorgeluid, maar bij een onboard denk ik toch nog steeds af en toe: wow! Motor stuk! | ||
Fir3fly | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:21 | |
Ik vind het onboard juist prima te pruimen. Wat mij betreft kan het flink wat luider maar dan is het prima. | ||
Nattekat | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:26 | |
Waar is de OP? ![]() | ||
Fer | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:49 | |
Kvyat weer sneller als Vergne, waarbij laatste toch echt door de mand valt. Was vorige jaar al verdacht naast Rici. Raikonnen iets beter erbij. Button wat beter, Hulkenberg minder. En dit circuit ligt Malledonna toch wel echt. Bottas weer langzamer dan Massa. | ||
opreis | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:05 | |
En Mercedes nog mijlen ver voor op de rest | ||
Sinister-D- | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:14 | |
Even vlot een OP gemaakt ![]() ![]() ![]() Circuit de Catalunya, Barcelona – circuit information Lap data Lap length - 4.655km (2.892 miles) Race laps - 66 Race distance - 307.104km (190.826 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’21.670 (205.192 kph) by Kimi Raikkonen, 2008 Fastest lap - 1’19.954 (209.596 kph) by Rubens Barrichello, 2009 Maximum speed - 318kph (197.596 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and straight after Campsa Distance from grid to turn one - m Car performance Full throttle - 67% Longest flat-out section - 1310m Downforce level - High Fuel use per lap - 1.7kg Time penalty per lap of fuel - 0.051s Strategy Quickest complete pit stop in 2013 - 18.471s by Ferrari 2014 prime tyre - Hard (2013: Hard) 2014 option tyre - Medium (2013: Medium) *Fastest lap set during a Grand Prix Data sources: FIA, Williams, Mercedes ![]() ![]() Alle sessies zijn live te bekijken op BBC1 (Q en race) of BBC2 (FP's) Sports 1 Select zendt alle sessie live uit. RTL DE zendt een samenvatting van de FP's uit voor de live-kwalificatie. Race in zondag ook live, vanaf 13.00 is de voorbeschouwing. Streams Zaterdag 11.00 VT3 Zaterdag 14.00 Quali Zondag 14.00 Race Sfeerimpressie polelap 2012 met Malle Donna ![]() ![]() ![]() ![]() Game On!! copy/pasta achter de spoiler:
| ||
#ANONIEM | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:15 | |
Mooi hoor! | ||
Sinister-D- | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:20 | |
Alan McNish: ''Gwiedo vende Guard'' ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:22 | |
Maar wat een held is die vent! | ||
Sinister-D- | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:26 | |
Goeie actie vanmorgen, dat was wel ![]() ![]() Maar ik moest hieraan denken toen die "Gwiedo'' zei ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:26 | |
Ah, die ken ik niet. | ||
Sinister-D- | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:26 | |
Vergne: ''I think I lost a wheel.....''' ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:27 | |
...en er stuitert weer eens een wiel los... | ||
Nattekat | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:32 | |
Ik moet misschien ook maar snel TV regelen ![]() Maar ben niet thuis ![]() | ||
Fer | vrijdag 9 mei 2014 @ 16:10 | |
Volgens mij klopt die foto in de OP niet. Of rijden ze tijdens de F1 over die grijze gedeeltes. Ik mis die chicane die het opkomen rechte stuk verneukt heeft. | ||
Wertha | vrijdag 9 mei 2014 @ 16:29 | |
Die klopt idd niet. | ||
Fir3fly | vrijdag 9 mei 2014 @ 16:30 | |
Oude MotoGP foto. | ||
Nattekat | vrijdag 9 mei 2014 @ 23:19 | |
VOOR IN DE OP: Teamviewer Livetiming dankzij Nattekat Derde Vrije Training: m47-292-187 Kwalificatie: m38-461-058 Race: m31-092-298
![]() | ||
Tarado | zaterdag 10 mei 2014 @ 10:20 | |
![]() | ||
Tarado | zaterdag 10 mei 2014 @ 10:22 | |
staat er ook in ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 10 mei 2014 @ 10:24 | |
![]() | ||
RolStaart-Beer | zaterdag 10 mei 2014 @ 10:58 | |
Van Dam zit weer eens vanaf zijn wc commentaar te geven. | ||
alwaysonhold | zaterdag 10 mei 2014 @ 11:01 | |
Ik hoor niks, lang leve Sky http://hdsports.me/sky-sportsf1.php ![]() | ||
alwaysonhold | zaterdag 10 mei 2014 @ 11:20 | |
Volgens Christian Horner heeft Mercedes 0.8 seconde voorsprong op de rest. ( Gaf hij aan op BBC 2 net). Dit seizoen is gezien voor het WK, gaat tussen Hamilton en Rosberg. Zet al mijn geld op Hamilton. | ||
Meike26 | zaterdag 10 mei 2014 @ 11:23 | |
Ah, nu weet ik waarom ik soms dat rare geluid hoor bij Van Dam, geluid lijkt op iets als 'Montezoemelo.. ' ![]() | ||
Nober | zaterdag 10 mei 2014 @ 11:31 | |
Waarom geen softs? ![]() | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 11:39 | |
Waarom is Force India zo langzaam? Teveel downforce nodig hier? Lamaar, Perez op 9. GO MASSA!! | ||
Nattekat | zaterdag 10 mei 2014 @ 11:40 | |
Massa 1.2s achter Hamilton, au ![]() | ||
Nober | zaterdag 10 mei 2014 @ 11:44 | |
Ach ik ben blij dat Vettel niet naar Mercedes is gegaan. Nu maar hopen dat Rosberg de titel pakt tegen beter weten in. | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 11:46 | |
Heb altijd wel vermoeden dan Hamilton de snelste in het veld is, nu die niet meer beperkt wordt door slappe bandjes komt dat naar buiten. | ||
Wertha | zaterdag 10 mei 2014 @ 11:58 | |
Hamilton heeft by far het meeste talent. Alleen hebben nogal wat zaken in de weg gezeten om meer dan één titel te pakken. In 2007 was het nog net de onervarenheid die hem op brak (GP China vooral). Vanaf 2009 hebben zijn ego, een net niet goede (soms qua snelheid, soms qua betrouwbaarheid) McLaren en nieuwe banden hem in de weg gezeten. Nu heeft hij wat meer rust in zijn hoofd, valt alles weer op z'n plekkie en dan zie je wie de baas is in het veld. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 11:59 | |
Hamilton is de nieuwe Senna, sterk, snel maar ook makkelijk af te leiden. | ||
Meike26 | zaterdag 10 mei 2014 @ 12:03 | |
Vind het wel jammer dat Alonso nooit echt een heel goede auto onder zijn kont heeft gehad van Ferrari. Misschien dat hij er nog één jaar achter kan plakken volgend jaar, maar had hem graag eens zien domineren. In mijn ogen heeft hij het bij Ferrari meestal op eigen kracht de podia weten te halen, een constant bloedsnelle bolide heeft hij nog niet gehad. | ||
Tarado | zaterdag 10 mei 2014 @ 12:07 | |
Weet ik niet, hij is wel supersnel maar dat is wat anders dan een hele race goed uitrijden, dat hij beter is dan Rosberg geloof ik wel, die 2 rijden nu in hun eigen league. | ||
Tarado | zaterdag 10 mei 2014 @ 12:08 | |
Iemand trouwens iets gemerkt van het verbeterde geluid bij Alonso's Ferrari? | ||
Nober | zaterdag 10 mei 2014 @ 12:15 | |
Ze zijn allemaal snel in de snelste auto, misschien tijd dat ze 4 coureurs per team gaan doen ipv 2. | ||
Tarado | zaterdag 10 mei 2014 @ 12:18 | |
Ik vind het juist wel leuk zo, die race tegen de klok qua ontwikkeling. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 12:28 | |
Ferrari was slecht voorbereid op het testverbod. | ||
JohnB52 | zaterdag 10 mei 2014 @ 12:33 | |
Nu op MotorsTV Monaco grand prix historique | ||
Tarado | zaterdag 10 mei 2014 @ 12:34 | |
dat is alweer zo lang geleden, is geen excuus, in dit geval denk ik dat het verschil in resources op aandrijving gebied eerder het probleem is. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 12:39 | |
Ferrari moest het in hun 2 gouden periodes (75-83 en 98-08) voornamelijk van het geld hebben en ze hadden gewoon echt niet de spullen die nodig waren om de testverboden te counteren... de windtunnel hebben ze jaren mee gekloot bijvoorbeeld. Ze lopen achter op aero bij hun tegenstanders... en nu hebben ze ook nog eens een hele waardeloze motor. | ||
JohnB52 | zaterdag 10 mei 2014 @ 12:43 | |
Nu de F3 race in Pau op MotorsTV | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 12:46 | |
goeie tip, ik zag net in het jr. topic dat ik race 1 al gemist had ![]() | ||
Tarado | zaterdag 10 mei 2014 @ 12:47 | |
Ieder team moet het van het geld hebben, dat zij meer last hadden van het testverbod dan anderen was duidelijk maar dat is in F1 tijd alweer eeuwen geleden | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 12:48 | |
Fair enough, het had vanaf dit jaar eigenlijk niet meer uit mogen maken. | ||
Peterselieman | zaterdag 10 mei 2014 @ 12:55 | |
Komende week willen ze daar toch mee testen? | ||
Tarado | zaterdag 10 mei 2014 @ 13:02 | |
OK ik dacht dat Ferrari het er bij hem nu al onder had en Mercedes pas volgende week, misschien verkeerd begrepen | ||
Peterselieman | zaterdag 10 mei 2014 @ 13:04 | |
Misschien ook wel. Ik heb de trainingen tot nu toe nog niet gevolgd, maar weet dat er tijdens de testdagen in ieder geval wel aan het geluid gewerkt zal gaan worden | ||
heywoodu | zaterdag 10 mei 2014 @ 13:52 | |
Voorspellen met Allan ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 13:56 | |
Ik denk dat Mercedes pole position pakt. | ||
ElmarO | zaterdag 10 mei 2014 @ 13:56 | |
Erg gewaagde voorspelling. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 13:58 | |
Zeker. Staat vast een quotering van 1.01 op ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 10 mei 2014 @ 13:59 | |
Zou me niet eens verbazen als je bookmakers geld moet geven mocht je winnen met Mercedes op pole. ![]() | ||
Uccie | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:01 | |
Caterham op pole ![]() Als dat gebeurt, bak ik voor het hele topic cake ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:01 | |
Kom je uit Letland? | ||
Uccie | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:03 | |
Nee...ik weet namelijk wel hoe je er eentje moet maken ![]() | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:04 | |
En we zijn los! Q1 | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:04 | |
Hahahahha, Maldonado ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:04 | |
JAAAA DONA ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:04 | |
In dat geval, hup Caterham. ![]() | ||
Gramulanion | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:04 | |
maldonado ![]() | ||
heywoodu | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:04 | |
Pastortje ![]() ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:04 | |
Maldonaldo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:04 | |
Maldonado ![]() | ||
Uccie | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:04 | |
Maldonado ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:04 | |
Rood.... | ||
Gramulanion | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:04 | |
rode vlag | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:05 | |
Maldonado ![]() | ||
Ferry_76 | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:05 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:05 | |
Wat een rookie fout ![]() Die moeten ze serieus z'n licentie afpakken, beuner ![]() | ||
Uccie | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:06 | |
I lost the car.....en bedankt voor deze nuttige bijdrage ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:06 | |
Duidelijk sabotage van het team om Pastor dwars te zitten. | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:06 | |
gvd, die gast zou nog omvallen met een stilstaande auto als het kon ![]() ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:06 | |
Maldonadogod. | ||
Fir3fly | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:06 | |
Jeetje, overstuur, onderstuur, is er wel grip? | ||
Zorro | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:06 | |
Zo, daarzijn we. Livetiming (weer bedankt NatteKat!) en meteen Maldonado in de muur. Alles zoals verwacht dus... | ||
Tarado | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:07 | |
![]() | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:07 | |
Het is dat hij veel geld mee brengt he, maar anders zou je hem nooit meer toelaten in de F1 of andere races... | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:07 | |
Zelfs Ukyo Katayama crashte minder ![]() En Andrea natuurlijk ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:09 | |
Op deze manier kost die kerel meer geld als dat ie mee brengt ![]() Hoeveel keer heeft ie al een wagen afgeschreven dit seizoen? | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:10 | |
Zou Malle Dona dit ook kunnen? | ||
#ANONIEM | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:11 | |
Maar denk je eens in hoe extreem frustrerend dit moet zijn voor Lotus... Ze kunnen hem niet kwijt en hij blijft maar debiel doen. En dat team maar repareren. | ||
Geralt | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:12 | |
![]() | ||
Ferry_76 | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:12 | |
Race Bahrein FP2 China Q1 Spanje Al minimaal 3 keer dus. Edit: Plus 1 sauber. | ||
Uccie | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:13 | |
Je weet als team in elk geval wel dat er altijd werk is ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:13 | |
![]() | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:13 | |
![]() ![]() | ||
Uccie | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:13 | |
Dit zegt alles ![]() ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:14 | |
Maar op deze manier ook geen geld over om de motoren te betalen. ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:14 | |
Hoogstens wegens faillissement. | ||
#ANONIEM | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:14 | |
Prachtig! | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:14 | |
![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:15 | |
Was dit zonet? | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:15 | |
Neen, van een FP in China.... | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:15 | |
Jammer, bijna Hamilton weg. | ||
Beach | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:15 | |
Maldonado wint een race dit jaar. Quote het voor later. | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:15 | |
Hamilton deed bijna een Donna-tje ![]() ![]() | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:17 | |
Die Mercedes zijn ook zo fucking snel he ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:18 | |
Kvyat 5e ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:18 | |
McLaren heeft zoveel overstuur. | ||
Uccie | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:18 | |
Goed voor mijn manager! | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:19 | |
Ik snap trouwens niet hoe de baan langzamer dan gister is, terwijl ze minder benzine hebben. | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:20 | |
Ze gaan nog niet voluit? | ||
Uccie | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:20 | |
Andere weersomstandigheden? | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:21 | |
Nah, in de middag gister was de temperatuur hetzelfde. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:22 | |
Op de harde banden gaat iedereen behalve Mercedes voluit. | ||
Fir3fly | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:22 | |
Kwali maar weer afgezet... Op de een of andere manier kan het me niet echt meer boeien. En dat ligt niet alleen aan het feit dat Hamilton al kampioen is. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:23 | |
McLaren ![]() | ||
DeeBee | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:23 | |
Dit F1 seizoen, huilen. ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:23 | |
De quali gaat nog wel ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
alwaysonhold | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:23 | |
Klopt, de overmacht is net zo groot als Schumi in zijn dominante jaren. Gaap. Nooit gedacht dat het dit seizoen zo een overmacht zou worden voor Mercedes. | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:23 | |
Perez 12e is niet zo best of wel? | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:24 | |
Nja liever Mercedes dan Red Bull ![]() | ||
Uccie | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:24 | |
Gelukkig doet Button het weer volledig volgens verwachting ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:25 | |
WTF Button ![]() ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:25 | |
Nou eigenlijk alleen 2002. De andere jaren waren de andere teams een stuk dichterbij (vooral McLaren). In 2002 kon zelfs Barrichello nog een aantal races winnen. | ||
alwaysonhold | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:25 | |
Red Bull heeft een goede wagen gebouwd, achilleshiel is de Renault krachtbon. Zet er een Mercedes motor in, en Red Bull wint alles. | ||
Uccie | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:26 | |
Is al opgelost ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:26 | |
Bianchi, Kobayashi en Sutil ![]() | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:26 | |
QFT | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:26 | |
Ik vraag me serieus af hoe McLaren gister 1:27,8 op de harde banden heeft gereden. Toro Rosso ![]() ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:26 | |
Durf ik te betwijfelen, de kracht van Mercedes is juist dat ze de hele auto om die motor hebben gebouwd. Williams heeft ook een prima auto en kan toch niet in de buurt komen. | ||
Uccie | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:26 | |
Zit heen verrassing bij toch? | ||
#ANONIEM | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:26 | |
Wat de fuck doet Kimi? | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:26 | |
Sutil ![]() ![]() ![]() Ik zeg Vendeguard erin ![]() | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:26 | |
Chassis en aerodynamica is idd gewoon top, maar ik gun het Red Bull niet meer en veel mensen met mij. | ||
ElmarO | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:27 | |
Dit, het is niet echt heel spannend met die Mercedes dominantie. ![]() | ||
alwaysonhold | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:27 | |
Wel leuk dat Ricciardo het erg goed doet, ook onverwacht dat hij Vettel regelmatig om zijn oren rijdt. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:28 | |
Wat is zijn gewicht? | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:28 | |
OUtqualified door hun teamgenoot vind ik bij alle drie een verrassing | ||
DeeBee | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:28 | |
Grote probleem in mijn ogen is dat door de vele regelwijzigingen en het ontbreken van testmogelijkheden het ontwerpen van een auto een halve loterij is geworden. Of het werkt en dan ben je bijna direct kampioen, of het werkt niet en je hebt gelijk een verloren seizoen. Je ziet geen enkele progressie bij andere teams, omdat er fundamentele andere keuzes zijn gemaakt bij de ontwerpen en er geen enkele mogelijkheid in de regelementen is om die eruit te halen dmv testen of ontwikkeling (niet alleen tijdens het seizoen, maar ook voor het seizoen...). | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:30 | |
Als ze nou eens die regels niet wijzigen en het deelnemersveld dichter bij elkaar laten komen? | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:31 | |
Weet ik niet, maar door zijn lengte is ie in ieder geval te zwaar. Kan hij zelf weinig nog aan doen, hij heeft zelfs 2 dagen totaal niets gegeten om af te vallen. Hij doet andere trainingen om zijn spiermassa te verlagen. dat gaat weer ten kostte van zijn krachten. Waardoor die weer sneller verslapt, en zo gaat die cirkel rond. Sauber zal een beslissing moeten maken hierom, want de combi C33 + Sutil = geen resultaat. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:31 | |
Gwn 22 Mercedes auto's maken. Dan zien we wie de beste is. | ||
alwaysonhold | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:32 | |
Gaat de kracht van de F1 verloren. | ||
alwaysonhold | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:33 | |
Van der Garde kan het goed vinden met Peter Sauber, leuk om te zien. Die zit gebakken bij Sauber, of je daar zo blij mee moet zijn... | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:33 | |
Voor Button en Hulkenberg lijkt lengte en gewicht nooit een probleem | ||
DeeBee | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:33 | |
De kracht van F1 is nu ook al verloren, omdat het (door)ontwikkelen van een wagen juist niet meer mogelijk is en het een soort 'hit and miss' is aan de ontwerptafel, zolang ze elk seizoen de regels blijven aanpassen... | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:34 | |
Q2 | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:34 | |
Die rijden dan ook in andere teams ![]() Ik zei niet voor niets C33 + Sutil...... | ||
alwaysonhold | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:34 | |
Dit seizoen is 1 van de grootste veranderingen sinds jaren in de F1 volgend jaar zal het dichter bij mekaar liggen @ the front of the grid. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:34 | |
Ik bedoel in hun carrière. Bij geen 1 team was het een probleem. | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:35 | |
Dit dus. Ze moeten gewoon de regels een paar jaar hetzelfde laten zodat er nivellering komt... | ||
ElmarO | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:36 | |
De huidige motoren+ het hele elektronische pakket zijn dan ook een stuk zwaarder. | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:36 | |
Dat wil dan zeggen dat die wagens al ver onder het minimum gewicht zaten, waardoor ze niets aan hun gewicht moesten doen behalve erop op letten dat ze niet (te veel) bij komen qua gewicht. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:37 | |
Het -lijkt- een reden waarom Hulkenberg niet in een topteam rijdt. | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:37 | |
Wat een onzin hier. Ten eerste wist je bij Schumacher dat hij altijd mocht winnen. zolang de strijd niet gestreden was. Hij was ook zoveel sneller dan Barichello of Irvine. Hier heeft Rosberg nog steeds een kans, als Hamilton nog een keer uitvalt. Redbull is snel zat, ik zie je ook nog wel dichterbij komen tijdens het seizoen, hetzelfde geldt voor Vettel, die wordt ook altijd sneller iedere race. Een een heel gelijkwaardige middelveld. Van Torro Rosso tot Ferrari zit op dezelfde snelheid. | ||
Gebraden_Wombat | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:37 | |
Volgens mij zijn de wagens nog nooit zo aan elkaar gewaagd geweest als de afgelopen paar jaar. | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:37 | |
Mooi camera punt bij Bottas ![]() | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:38 | |
Wat gaat het dan hard he.. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:38 | |
Ze willen gwn geen risico nemen... | ||
Beach | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:38 | |
Kijk maar eens hoe dicht de Caterhams en Marrussias achter de no1 zitten en vergelijk het met 10 jaar terug. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:38 | |
Magnussen is geen risico? | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:39 | |
Hulkenberg was al naar FI en Magnussen is een talent. Ze hopen dat hij de nieuwe LH is. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:40 | |
Ferrari valt tegen vandaag, net zoals Williams. | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:41 | |
Die Williams zijn zo mooi he met die retro strepen en dat wit ![]() | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:41 | |
Mercedes meteen een lage 1.26 ![]() | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:41 | |
Hulkenberg is heel goed, maar niet beter dan Rosberg, Raikonnen of Riciardo. Dus in welk team zou die dan moeten? Kom op Kvyat!! | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:42 | |
Denk je nu echt dat Hulkenberg niet overwogen was? En Hulkenberg stond in het lijstje bij Ferrari om het stoeltje naast Alonso te krijgen. Die hebben ze btw via een sms-je van Domenicali verteld dat ie dat stoeltje niet kreeg. En dat ging daadwerkelijk om zijn gewicht. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:42 | |
Hahaha. | ||
Fir3fly | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:42 | |
Klopt. Komt voornamelijk omdat de regels zo belachelijk streng zijn dat innovatie alleen mogelijk is in maffe oplossingen als dubbele diffusers, f-ducts, geblazen diffusers, getrapte neuzen, piemelneuzen en andere ongein die na een seizoen alweer verboden zijn. Mercedes lijkt dit jaar echt wat gevonden te hebben wat de andere teams gemist hebben en dat is mooi voor dat team maar voor de rest is het allemaal eenheidsworst. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:44 | |
Is het erg dat ik hoop dat Chilton morgen uitvalt? ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:45 | |
Magnussen en Vergne klaar | ||
Beach | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:46 | |
Best wel eigenlijk. | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:46 | |
![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:46 | |
Er is geen enkele basis om dat op te roepen. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:48 | |
Alonso mazzelt | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:48 | |
Force India... | ||
Beach | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:49 | |
Fuck Hulkenberg | ||
ElmarO | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:49 | |
Komt inderdaad goed weg. | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:49 | |
Kantje boord ALO | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:50 | |
Hulk eruit ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:50 | |
Grosjean ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:50 | |
Geen geweldige dag voor de manager. | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:50 | |
Twee Williams in de top 10 ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:50 | |
Is geen verassing hoor. | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:51 | |
Volgens frituurheld hier had ie in de Ferrari of Redbull allang op pole gestaan. | ||
Uccie | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:51 | |
Sowieso heb ik het voorgevoel dat ik dit weekend dik ga falen met mijn manager. | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:51 | |
Muah ik vond ze in FP 1 & 2 niet zo overtuigend... | ||
ElmarO | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:52 | |
Ricciardo doet het tot nu toe wel aardig voor me. ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:53 | |
Die hebben na Mercedes en Red Bull de snelste auto... | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:55 | |
Die kon ik helaas niet betalen. | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:56 | |
Even snel als Ferrari, Force India en Lotus hoor. | ||
ElmarO | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:56 | |
Ach, ik heb in de voorgaande races genoeg tegenvallers met Massa gehad. Dus toen ik zag dat ik genoeg geld had voor Ricciardo ben ik maar voor hem gegaan. Nu nog afwachten wat het gaat brengen. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:57 | |
Lotus ![]() ![]() ![]() Williams is normaal gesproken sneller dan Force India en Ferrari. Het komt er alleen niet helemaal uit hier. | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:57 | |
Het gaat in Spanje niet echt om snelheid, of had je dat nog niet door? | ||
Beach | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:57 | |
Zo ongeveer elke race komt het er niet uit. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:58 | |
Je weet wat ik bedoel. | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:58 | |
Vettel stil langs de baan ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:58 | |
Vettel ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:59 | |
Genot. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:59 | |
Vettel ![]() ![]() ![]() | ||
THEFXR | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:59 | |
| ||
ElmarO | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:59 | |
Vettel ![]() ![]() | ||
Maver24 | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:59 | |
dag Vettel ![]() ![]() | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:59 | |
In 2009 en 2011 kwam er het hele jaar niet uit. VETTEL p10 | ||
Gramulanion | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:59 | |
vettel ![]() | ||
Zorro | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:59 | |
Mooie timing van Vettel, net als de Mercedessen aan hun ronde bezig zijn ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:59 | |
Vettel ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:59 | |
Door regenkwali's waren hun races al verpest. | ||
Beach | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:59 | |
haha Vettel | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:00 | |
Doei vettel ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:00 | |
Gearbox | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:00 | |
| ||
THEFXR | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:00 | |
ze moeten er ook meer benzine in doen | ||
Nattekat | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:01 | |
Niet? Volgens mij zijn ze de snelsten? | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:01 | |
Wanneer gaat Vettel reclame maken voor de adac? | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:02 | |
Williams minstens 8 en 9 dus ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:02 | |
![]() Webbber atm. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:03 | |
Wat was er met Lewis? | ||
Nattekat | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:03 | |
![]() | ||
alwaysonhold | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:05 | |
Al het ongeluk wat je kan krijgen, krijgt Vettel ook dit jaar. Heb toch wel een beetje met hem te doen... | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:05 | |
Lol, nu ik het zo zie staan. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat hij gewoon Louis heet, maar dan misspelled. | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:06 | |
''Normaal''? Dus het is allemaal puur toeval dat Alonso 3de staat in het WK voor de 2 Williamsen? En dat Hulkenberg voor zowel Bottas als Massa staat, en dat Perez ook nog eens voor Massa staat. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:07 | |
Klein verschil tussen Riccuardo en Rosberg | ||
Googolplexian | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:07 | |
Of z'n auto 't nu wel of niet doet ... Vettel wordt om de oren gereden door Ricciardo | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:08 | |
Williams is poep in de regen, waardoor hun race al is verpest. In Melbourne waren ze duidelijk de best of the rest in Bahrein waren zo ook aan het vechten voor een podium. | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:09 | |
Netjes van Ricciardo. | ||
Fir3fly | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:09 | |
Het leukste is eigenlijk nog de commentatoren die het nog spannend proberen te maken ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:09 | |
![]() En Ricciardo ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:10 | |
Hamilton gaat m pakken | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:11 | |
Grosjean ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:11 | |
Grosjean 4de ![]() | ||
Maver24 | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:11 | |
Hamilton gaat rap zeg | ||
Maver24 | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:11 | |
BAM, wat een verschil zeg | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:11 | |
Goeie laatste sector van Rosberg dan nog | ||
ElmarO | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:12 | |
Erg netjes van Grosjean zeg. ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:12 | |
Massa... | ||
Fir3fly | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:12 | |
Grosjean de enige verrassing. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:12 | |
Ferrari ![]() ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:12 | |
Grosjean heel netjes | ||
Maver24 | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:13 | |
Grosjean had ik niet verwacht | ||
Nattekat | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:13 | |
Ik had Bottas moeten kiezen ![]() | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:13 | |
Volgens mij is de pikorde Mercedes, Redbull, Ferrari. Hierna komt een groep die allemaal ongeveer evensnel is, Williams, Force India, Mclaren, Lotus en Torro Rosso. Sauber is duidelijke langzamer en meestal 17,18 Kimi weer terug op snelheid. | ||
Nattekat | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:14 | |
Nee... kijk eens naar de uitslag... | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:14 | |
Vandaag, meestal zit Bottas op P8,9 | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:14 | |
Je zou wel kunnen zeggen dat het een wereld van verschil is met Maldo. Ben benieuwd of Lotus de ballen heeft om Maldonado eens flink op de vingers te tikken als die zo blijft doorgaan. Eigenlijk liever de deur te wijzen, al zal dat nooit gaan gebeuren. | ||
Syntix | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:15 | |
Bottas ![]() Massa valt toch wat tegen... | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:15 | |
Kwam door de regen. Williams is beest als het droog is. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:15 | |
Ferrari hoort in die groep die per race verschilt. Voor de rest klopt het wel | ||
Nattekat | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:16 | |
Massa verliest even 7 tienden in de laatste sector... | ||
alwaysonhold | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:16 | |
Niet overdrijven, Mercedes klopt Wiliams met 0,5 seconde per rondje... | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:16 | |
![]() ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:17 | |
Ik bedoelde dat ze de strijd aan kunnen gaan met Red Bull in het droge. Mercedes is van een ander planeet. | ||
ElmarO | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:18 | |
Zullen ze door het sponsorgeld wat Maldonado meebrengt waarschijnlijk niet zo snel doen. Helemaal niet met de financiële situatie waar Lotus momenteel inzit. Hoop in ieder geval dat ze dat snel op orde krijgen waardoor ze Pastor wat makkelijker de deur kunnen wijzen. | ||
Peterselieman | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:19 | |
Lotus heeft die miljoenen van Malledonna wel nodig, maar als hij auto's af blijft schrijven dan raakt het de ontwikkeling van de auto op een gegeven moment behoorlijk en kunnen ze niet meer alles verbeteren wat ze nog willen doen. | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:20 | |
Volgens mij is ie wel evensnel als Grosjean hoor, zolang ie niet eraf schiet dan. Ik zie hem nog wel Indycar kampioen worden als de F1 hem zat is.
| ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:21 | |
Enige race waar Williams langzamer dan Ferrari was, was China... | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:22 | |
Het gaat uiteindelijk om de punten, niet alleen de trainingstijden. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:25 | |
Ik bedoel hun pace in de race. Elke keer werden ze opgehouden door een langzamer auto. Melbourne: Duidelijk best of the rest. Kuala Lumpur: Opgehouden door Button Bahrein: Zouden rond de 3rde plaats moeten finishen, maar een probleem in de laatste stint. China: Hadden niet de pace. | ||
#ANONIEM | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:25 | |
Ach, misschien dat de ervaringen met Maldonado ervoor zorgen dat dat extreme paydrivergedoe eens tegen het licht gehouden wordt. | ||
opreis | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:26 | |
Jammer van Vettel, is toch weer iemand die om P3 had mee kunnen doen, denk niet dat ie hoger komt dan P6 morgen, als zn auto het al vol houdt. Mooi van Bottas en vooral toch ook Grojean, hopelijk pakt ie ook flink wat punten morgen. Fijn dat Raikonen nu ook weer in de buurt zit van Alonso, hopelijk houdt hij dat vol. Hopelijk kan Hulk nog wat goed maken morgen. | ||
Peterselieman | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:26 | |
Kan wel zo zijn, maar zoiets valt over bijna ieder team wel te zeggen. Wil je alles eruit halen dan zal Williams beter haar best moeten doen | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:29 | |
Mooie excuses, uiteindelijk gaat het om het resultaat. En ik denk nu Raikonnen er ook weer bij is, Ferrari sneller zal zijn, aangezien ze ook meer geld hebben om te blijven ontwikkelen. Misschien dat ze Force India nog kunnen verslaan, maar voorlopig doen ze het erg goed. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:29 | |
Ferrari had in geen 1 race problemen. McLaren is gwn langzaam en Force India mist downforce. Pikorde is dit: Mercedes, Red Bull, Williams, Ferrari, Force India, McLaren en Lotus. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:30 | |
Ik had live timing in die race en ze waren gwn sneller dan Ferrari in clean air. | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:32 | |
Mclaren is helemaal niet langzaam, die stonden in Melbourne gewoon 2 en 3 op het podium. De rest van de andere races hadden ze gewoon pech of werden ze opgehouden door langzamere tegenstanders, in de regen zijn ze gewoon slecht. Hier komt de snelheid er gewoon even niet uit. Maar Mclaren is echt wel het 2de team. See whut I did there? | ||
Peterselieman | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:33 | |
Dat is mooi voor hun, maar het gaat om de eindpositie in de race. Als je goed bent in kwalificeren heb je al voor meer dan de helft een goed resultaat te pakken | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:34 | |
Als je dan met die setup vervolgens niet erlangs kan komen, heb je er nog niks aan. Resultaat telt. Zelfde voor Hamilton, die afgelopen jaren ook de snelste was, alleen sleten zijn banden na enkele ronden al. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:36 | |
Dus Force India is ook sneller dan Ferrari? Williams is in de race gwn sneller. Je kan me niet wijsmaken dat Red Bull voor China langzamer waren dan Ferrari, Force India, McLaren en Williams. | ||
Peterselieman | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:37 | |
Nee, maar het resultaat telt. Daar wordt naar gekeken, niet naar welk team de fraaiste bolide heeft of het snelste door bocht x komt | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:38 | |
Jammer dat het niet waar is. | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:39 | |
Je wilt dus duidelijk niet begrijpen wat ik bedoel. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:40 | |
Williams gaat niet snel door bocht x. Ze hebben een goede droge pace. Na Red Bull en Ferrari de beste. Wat is daar moeilijk aan? Helaas presteert hun auto in de regen niet optimaal, net zoals McLaren en Ferrari. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 10 mei 2014 @ 15:41 | |
Ik begrijp wat je probeert duidelijk te maken... | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 16:42 | |
Je hebt meer nodig dan alleen pace. 1: Goed kunnen kwalificeren 2: Goede racepace 3: Kunnen inhalen 4: Lage bandenslijtage 5: Goede tactiek Voor alsnog heeft Williams alleen goede FP tijden en tijdens en bepaalt moment een goede pace tijdens de race. Verder mengt Raikonnen, Grosjean en Mclaren zich nu ook weer in diezelfde strijd. | ||
twiFight | zaterdag 10 mei 2014 @ 18:41 | |
Teams loven om één aspect van hun prestaties is leuk voor analyses, maar aan het einde van de dag zinloos. Punten tellen. Het gaat om het samenspel van alle aspecten en je moet zorgen dat ze goed bij elkaar passen. Als jij als team 100% van je budget uitgeeft aan aerodynamica, maar je versnellingsbak gaat elke race stuk, dan win je niks. Dan kan iemand wel roepen "ja maar ze zijn eigenlijk het beste team want hun aerodynamica is zo goed", maar dan negeer je 90% van de sport dat ook goed moet zijn. Je kunt wel een ontzettend goede (race)pace hebben, maar als de auto banden vreet, je coureurs in je auto hebt zitten die niet in kunnen halen, je auto onstabiel is in dirty air, etc. dan doe je het uiteindelijk toch niet goed. Hierdoor vind ik het bandendebacel van vorig jaar ook zo'n zwarte pagina van de sport. Er waren enkele teams die hun auto perfect hadden afgesteld op de banden(slijtage), Force India voorop, en na de verandering in het regelement was het team nergens meer. Nu nam FI een gok door veel ontwikkelbudget naar die banden te alloceren, maar mid-season aanpassingen in het regelement kunnen teams gewoon kapot maken. Zonder het voordeel van weinig bandenslijtage had het team gewoon geen goede auto over. | ||
wimderon | zaterdag 10 mei 2014 @ 19:33 | |
| ||
#ANONIEM | zaterdag 10 mei 2014 @ 19:47 | |
Lag het aan mij of had Jordan z'n pruik een beetje vreemd op z'n hoofd vandaag? Aan de linker zijkant keek je zo tussen pruik en hoofd, leek het. | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 19:59 | |
Laten we hopen dat we nu klaar zijn met dat zachte banden gedoe, gewoon goede banden zoals dit jaar. Geeft ook gelijk een andere krachtverhouding tussen de rijders, eens kijken of Vettel hier nog bovenop komt. | ||
opreis | zaterdag 10 mei 2014 @ 20:17 | |
Dat was mede omdat tijdens silverstone verschillende auto's een lekke band kregen, dat had ook met veiligheid te maken (al geloof ik ook dat het aan een scherpe curb lag) Straks iedereen weer zeggen dat Vettel slechter is dan ricciardo wanneer hij achter hem finisht | ||
Beach | zaterdag 10 mei 2014 @ 20:23 | |
![]() | ||
opreis | zaterdag 10 mei 2014 @ 20:33 | |
Mag dit? En ik wist niet dat de torro rosso door newey was gemaakt | ||
Automatic_Rock | zaterdag 10 mei 2014 @ 20:55 | |
Lijkt mij een beweegbaar aerodynamisch onderdeel. Zal wel weer een rel worden. Is het niet nu, dan wel tegen de tijd dat RB weer races gaat winnen. Toen nog wel dacht ik ja. Maar zo niet, dat is punt 4 nog steeds van kracht ![]() | ||
opreis | zaterdag 10 mei 2014 @ 21:00 | |
Tja, en zo is puntje 3 ook moeilijk als je geen gelijke hebt ![]() | ||
LWD-Godius | zaterdag 10 mei 2014 @ 21:19 | |
Die STR was volgens mij de RBR van dat jaar ervoor, Minardi en Jordan hadden er zelfs een rechtszaak over aangespannen. | ||
opreis | zaterdag 10 mei 2014 @ 21:23 | |
Je hebt gelijk, tis een newey auto | ||
Fer | zaterdag 10 mei 2014 @ 21:46 | |
En sneller dan de RB4 ook, aangezien TR de sterkere Ferrari motor had. | ||
Peterselieman | zaterdag 10 mei 2014 @ 21:48 | |
In 2008 toen Vettel op Monza voor Toro Rosso een race won waren zowel de Red Bull als de Toro Rosso van de hand van Newey. Op dat moment was de Toro Rosso na alle aanpassingen sneller dan de Red Bull. Later werden 'klantenauto's' verboden en moest Toro Rosso weer zelf de bolide ontwerpen | ||
LWD-Godius | zaterdag 10 mei 2014 @ 22:34 | |
edit, dit waren geen foto's van de kwalificatie maar van VT3 | ||
Meike26 | zaterdag 10 mei 2014 @ 23:06 | |
Ik mag toch hopen dat Ricciardo, als hij ook met deze beweegbare vleugels rijdt, dat hij niet weer gediskwalificeerd word. Die hele vorm van die vleugel ziet er ook zo uit dat hij kan buigen, hier zijn geen excuses meer voor en zal moeten worden verboden. ![]() Jammer dat het wéér RBR is die overduidelijk vals probeerd te spelen. Dat er grenzen van de regels worden opgezocht, juich ik zeker toe. Maar dit is wel zo 'obvious' illegaal, dat ik het echt kinderachtig vind dat ze het nog proberen ook! | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 mei 2014 @ 23:57 | |
Dat laat me denken aan de Ferrari neus brug uit 2006. Die zag je ook loskomen op de onboard beelden, dat hebben ze daarna heel mooi opgelost door de uiteindeste verbergen in een tunneltje. Gaat hier al wat lastiger ![]() | ||
twiFight | zondag 11 mei 2014 @ 02:02 | |
Nu heb ik RBR al niet hoog zitten, maar ze mogen van mij proberen waar ze zin in hebben. Maar als je dan gesnapt wordt en gediskwalificeerd wordt, een boete krijgt of x races niet mee mag doen, dan moet je ook niet huilen en het als een man incasseren. Als een team tijdens het seizoen gepakt wordt voor cheaten vind ik trouwens dat ze sowieso (naast evt. andere straffen) geband moeten worden van meerdere races. Daar zijn sponsoren namelijk ontzettend not amused over. Fans zijn er dan klaar mee, de FIA zal haar 'gram halen' met een fikse boete (en afpakken punten) en sponsoren willen niet meer met zo'n team geassocieerd worden dus de bedrijfswereld geeft ze dan ook een klap. Zodra je gaat cheaten doe je al niet meer aan sport en heb je niets te zoeken in de sport. En zo'n "ja maar we doen het omdat iedereen het doet" huilpartij als in de wielrensport zit ik echt niet op te wachten. Als de regels van de F1 je niet aanstaan dan ga je maar in een andere klasse rijden. | ||
twiFight | zondag 11 mei 2014 @ 02:09 | |
Zo zwart-wit ligt het niet. Een aantal teams misbruikten de banden. Het ging ook vele races goed dus ik ben niet overtuigd dat de banden op zichzelf onveilig waren. Die curb in Silverstone was ook dubieus, dus grote kans dat 1+1 tot 3 geleid heeft. Punt is dat een aantal teams competitief voordeel hadden bij het teruggaan naar de oude banden en die teams hebben dus ook flink zitten lobbien bij de organisatie. Het gaat er bij mij niet in dat die mensen dat 'voor de veiligheid' deden. Niemand wil een coureur in gevaar brengen, maar als die teams enige eigenwaarde hadden gehad, hadden ze eerst een race met de banden aan de goede kant van de wagen én met de aangeraden bandenspanning gereden, voordat ze gingen klagen dat die banden niet deugden. Nu ik het er over heb heb ik érg veel respect dat Pirelli nog zo sportief meedoet aan de sport, want van alle stront die zij over zich heen hebben gekregen is misschien 10% hun eigen schuld en de rest niets anders dan zich aan de opdracht van de FIA houden. | ||
Geralt | zondag 11 mei 2014 @ 10:01 | |
Ik zag gisteren een reclame van een of andere F1 docu/film die in première zou gaan. Weet iemand toevallig hoe die alweer heet en of dat de moeite waard is? ![]() | ||
Fiorano | zondag 11 mei 2014 @ 10:05 | |
Nu op Motors Tv de Monaco Grandprix Historique | ||
Peterselieman | zondag 11 mei 2014 @ 10:12 | |
Ben ik het helemaal mee eens. Het aanpassen van de banden heeft het kampioenschap vorig seizoen behoorlijk verpest | ||
Tarado | zondag 11 mei 2014 @ 10:13 | |
Jacky Ickx ![]() | ||
JohnB52 | zondag 11 mei 2014 @ 10:22 | |
Mogen wel eens een beetje doorrijden zeg | ||
Weltschmerz | zondag 11 mei 2014 @ 11:21 | |
Sommige F1-fans hebben het niet zo op feiten. | ||
Fer | zondag 11 mei 2014 @ 11:41 | |
Van achterhoede team Minardi tot racewinnaar in 2008 met een wagen van RB Engineering (Newey) en toen die constructie verboden werd, weer afgezakt tot de achterhoede. Vreemd genoeg dit jaar weer terug in de middenveld met een minder snelle coureur, een rookie en een zwakke motor. Wie begrijpt het nog. | ||
Nattekat | zondag 11 mei 2014 @ 11:44 | |
Over welk team gaat dit ![]() TR is nooit teruggevallen... Edit: snap hem al, dat hele verhaal klopt gewoon niet ![]() | ||
Fer | zondag 11 mei 2014 @ 11:45 | |
![]() | ||
sasquatsch | zondag 11 mei 2014 @ 12:14 | |
1 http://m.imdb.com/title/tt2518788/ Schijnt wel goed te zijn. | ||
Geralt | zondag 11 mei 2014 @ 12:15 | |
Geen idee of het die is. Die is van 2013 volgens imdb? | ||
Nattekat | zondag 11 mei 2014 @ 12:42 | |
Ik zoek een stream, viponlinesports.eu is stuk ![]() | ||
Nattekat | zondag 11 mei 2014 @ 12:44 | |
Gevonden ![]() Gelijk ff de OP fixen ![]() |