quote:Op zondag 4 mei 2014 21:17 schreef Soempie het volgende:
Wat leuk f_r, wat heeft het meeste indruk gemaakt?
Gister zat M. achterin de auto en opeens hoorde ik hem aan z'n knuffel vertellen wat hij buiten allemaal zag. Ik keek even over m'n schouder en zag dat hij z'n olifantje tegen de ruit gedrukt had en met een hoog stemmetje zei hij: 'ooh ja, M., wat leuk allemaal!', terwijl hij de olifant liet knikken.Hele verhalen hebben ze vervolgens gehouden.
En met J. heeft hij kiekeboe gespeeld in de auto. Beide schaterlachen.
Het was zo'n leuke autorit.
quote:Op maandag 5 mei 2014 13:31 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik heb een bijna kleuter
Volgende week woensdag gaat ie wennen
Gelukkig duurt het nog 2 maanden voor hij echt 4 is
De voorstelling is bijna afgelopen dus er zijn nog maar weinig speeldata.quote:Op maandag 5 mei 2014 13:31 schreef Susie het volgende:
Volgens mij zijn er nog steeds kaartjes te verkrijgen. Lijkt mij iig al supertof. Heb 4 kaartjes, maar vriend ziet het niet zitten (nog steeds met arm), dus nog even kijken wie ik mee ga vragen.
Oeh dat klinkt tof. Wij zijn alleen nog naar Dirk Scheele geweest, helemaal nog niet gedacht aan dit soort dingen.quote:Op maandag 5 mei 2014 12:10 schreef Susie het volgende:
Ik heb vandaag via vakantieveilingen kaartjes gescoord voor "Elmo is jarig"Eerste voorstelling waar we naartoe zullen gaan
Via vakantieveilingen loopt het nog. Is wel op 1ste pinksterdag, maar daar heb ik toch niks mee.quote:Op maandag 5 mei 2014 13:36 schreef laziness het volgende:
[..]
De voorstelling is bijna afgelopen dus er zijn nog maar weinig speeldata.
Maar het nieuw theaterseizoen komt er aan![]()
Ik ga voor kaartjes voor Brandweerman Sam, Nijntje en Kikker!
Ja dat dacht ik ook hahaquote:Op maandag 5 mei 2014 13:34 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar, maar, maar. Als jouw ventje bijna 4 is is drie van mijn dat ookhij is net geboren!
Ik vond het ook vroeg idd. Maar goed denk dat ie te ook wel heel leuk gaat vinden.quote:Op maandag 5 mei 2014 13:40 schreef Shandaly het volgende:
Jee, Son, wat gaat ie dan al vroeg wennen! (Of waren wij nou zo laat met 2 weken voor z'n verjaardag?)
Ik heb net eventjes gebeld met de BSO - kon het toch niet latenHet gaat inderdaad helemaal prima, had goed meegedaan met de activiteit vanochtend (lenteboeketten maken, hou ik mischien nog iets leuks aan over ook
), en lekker gespeeld, gefietst en van de glijbaan gegleden. Toen ik belde was hij samen met een ander jongetje een treinbaan aan het maken
![]()
(en terwijl Lars weg is Femke nu thuis zo'n schátje! Ze is heerlijk voor zichzelf bezig, rondtijgeren, puzzelstukjes (proberen) op te eten, duploblokjes verzamelen... al brabbelend... Volgens mij vindt zij het ook wel lekker om even geen grote broer om zich heen te hebben...)
Dat theater vind ik altijd zo leuk klinken, maar heb er eigenlijk nog nooit serieus werk van gemaakt om echt heen te gaan... waarschijnlijk omdat wij zelf ook niet zulke theatergangers zijn.Misschien toch maar eens een keer die drempel over...
Dan zitten we in Toscanequote:Op maandag 5 mei 2014 14:29 schreef Susie het volgende:
[..]
Via vakantieveilingen loopt het nog. Is wel op 1ste pinksterdag, maar daar heb ik toch niks mee.
Toch gewoon de website van theaters in de omgeving bekijken. Ik kijk eerst bij de schouwburg hier in de stad en als de data me niet bevallen kijk ik in de omgeving.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:47 schreef Kyara het volgende:
Ja die ken ik maar dat is weer heel specifiek voor die theatergroep. Maar ik zie bijvoorbeeld Lazi Nijntje en Bandweerman Sam noemen en dat vindt M ook helemaal leuk.
Maar wel Het Zandkasteel in de Schouwburg. Jammer genoeg wel op zijn verjaardag.
quote:Op maandag 5 mei 2014 15:14 schreef laziness het volgende:
Ik boekte bijna een voorstelling op woensdag 11 februari en bedacht me dat het een schooldag is voor hem dan
Ik ben dr ook nog niet aan toequote:Op maandag 5 mei 2014 15:19 schreef laziness het volgende:
Ik ben er nog niet aan toe
Hoe is dat bij jou Son?
Tijd voor een nieuwe baby
Boek je nu al voor iets over 9 maandenquote:Op maandag 5 mei 2014 15:14 schreef laziness het volgende:
Ik boekte bijna een voorstelling op woensdag 11 februari en bedacht me dat het een schooldag is voor hem dan
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:47 schreef danic het volgende:Aaah Dot. Maar begrijp ik nou goed dat ze op de grond in slaap is gevallen? Dan was ze wel heel moe!
Herkenbaar verhaal. Hier is het helaas al maanden aan de gang, met pieken en dalen. Alles willen bepalen, maar vooral slaan en niet luisteren. Ik zou het liefst alleen met logische consequenties werken, gooi je je drinken om, gaat je beker weg, dat soort. Tegenwoordig hebben we ook een afkoelmomentje ingesteld. Even zitten op een vastgesteld plekje. Vind t eigenlijk helemaal niks, maar zou inmiddels niet meer weten hoe het anders te doorbreken.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:28 schreef Juud79 het volgende:
Lientje is al een week of 2 heel druk, klinkt bekend Vanyel...
Slecht luisteren, veel boos worden en alles naar haar hand proberen te zetten en heeeeel veeel mijn aandacht opeisen.
Normaal ga ik met een grapje er tegenin of haal ik haar over door woorden, straffen doe ik eigenlijk nooit.
Maar nu zit ze soms even in de kinderstoel als ze het bont maakt, ze zoekt zo de grens op en ik weet niet zo goed waardoor het komt. Wel rot, want ik hou niet van mopperen en normaal komen we met praten en overleg heel ver en kan ze best goed luisteren naar wat ik zeg.
Ow, ik las alleen ergens dat het kwam, verder niet gekeken.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:34 schreef laziness het volgende:
Pippi is pas vanaf zes jaar hè Juud. Heb ik ook naar gekeken
Het valt hier ook wel samen met niet meer slapen in de middag, al doet ze dat vaak 1 keer per week nog wel. Ze heeft zoveel energie gedurende de dag en dan rond 16.30-17.00 is ze helemaal op en wil ze eigenlijk slapen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Herkenbaar verhaal. Hier is het helaas al maanden aan de gang, met pieken en dalen. Alles willen bepalen, maar vooral slaan en niet luisteren. Ik zou het liefst alleen met logische consequenties werken, gooi je je drinken om, gaat je beker weg, dat soort. Tegenwoordig hebben we ook een afkoelmomentje ingesteld. Even zitten op een vastgesteld plekje. Vind t eigenlijk helemaal niks, maar zou inmiddels niet meer weten hoe het anders te doorbreken.
wordt het dan niet eens tijd om over te stappen op gewoon ondergoed??quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:07 schreef Juud79 het volgende:
Vanochtend stond ze zichzelf aan te kleden, luierbroekje, romper, legging, shirt en korte spijkerbroek, alleen dr sokken heb ik gedaan en de knopen van de romper.
Rompers zijn lekker warm joh! Ik vind die omhoogkruipende hemdjes helemaal niksquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:37 schreef DJMO het volgende:
[..]
wordt het dan niet eens tijd om over te stappen op gewoon ondergoed??hoef je ook met de romper niet meer te helpen
+1quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Juud wat knap van lientje .
Ik ga zo een twee jarige in bed leggen. En morgen heb ik drie jarige.
ik vond ze voornamelijk onhandig. of ze lubberden bij het kruis, of ze waren te krap. Gewoon een kwestie van een extra tshirtje met lange aantrekken onder een trui als het koud is. Bij Jan stapte ik over toen hij anderhalf was ofzo, bij Geert al toen hij net één was, heerlijk .. als hij dan eens doorlekte hoefde ik alleen maar het broekje te vervangen in plaats van alles uit te trekkenquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:53 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Rompers zijn lekker warm joh! Ik vind die omhoogkruipende hemdjes helemaal niks
Is ze al zenuwachtig?quote:
quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:27 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie ook. Die vraagt al of ze bijna jarig is dsinds eind oktober. Ze was 23 oktober jarig. ......
+1quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:27 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie ook. Die vraagt al of ze bijna jarig is dsinds eind oktober. Ze was 23 oktober jarig. ......
Hier wil hij naar school en ook graag vier worden. Duurt nog maar exact 9 maandenquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:27 schreef kaatjejannie het volgende:
herkenbaar. Yaro kreeg het twee weken geleden mee ivm vakantie en heeft zeker de eerste vier dagen gevraagd of ik het mocht uitpakken. En als Kyan hem ziet is hij zeker openquote:Op donderdag 8 mei 2014 07:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Fr en Danic, gefeliciteerd met jullie grote peuters!
Daan wilde gisteren het cadeautje van de peuterspeelzaal uitpakken. Ik kwam er optijd achter dat te voor Moederdag was. Dus nog even wachten, en dan mag ik het uitpakken..
Agossie.quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:25 schreef danic het volgende:
Hoe vond ze Ferrari? Mooi en indrukwekkend?
Hier is de gezelligheid ver te zoeken. Alles is dikke tranen. De slingers, haar cadeau, mama die een liedje wil zingen of foto's wil maken....
QFTquote:Op donderdag 8 mei 2014 13:14 schreef Clubsoda het volgende:
Maar jeetje, elke keer als je denkt dat het allemaal wel loopt, sluipen er toch weer vervelende patronen in en dan is het weer tijd om heel bewust aan de gang te gaan.
Dat was zo'n drama toch afgelopen verjaardag bij hem toch?quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:27 schreef pessie het volgende:
Lazi die rand om de foto's heen maakt het wel echt afleuk idee trouwens! Nathan zit nu naast mij te verven
FR en Danic gefeliciteerd met jullie jarige jetjes!
Nathan vond het geweldig om jarig te zijn! Ware het niet dat hij wegliep, voor straf op zn kamer mocht en toen in slaap viel, daarna was hij wel weer een heel gelukkig jarig kind
ik kijk ook echt wel uit naar zijn 4de verjaardag. Ik hoop dat er mensen zijn om op visite te komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Pyjama aan met voeten of sokken erbij aan, dat helpt al een boel. Evt gewoon een romper of hemd onder de pyjama of wellicht een wollen shirtje/broekje daarin blijft Lientje wel gewoon lekker warm ook als ze eens zonder deken ligt.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:43 schreef bitterend het volgende:
Gezien Anouk is ook in dit fase lijkt me dat jou M gewoon vooruit loopt CSmisschien krijgen we het ook over een paar maanden!
En wat een knapperd
Ze wil hier trouwens geen slappzak meer! maar ze houdt de dekens niet snachts dus wordt ze wakker want "mama kouuud"even bedenken hoe ik dat ga oplossen
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik deed het ook zo maar ze kreeg het toch los :pquote:Op donderdag 8 mei 2014 17:11 schreef pessie het volgende:
CS een echte peuter zo!
Juud, ik leg 's avonds voor ik ga slapen de deken over Nathan heen en dan stop ik em in onder zn matras
Gaat dat niet kriebelen zo'n wollen dingquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:53 schreef bitterend het volgende:
Ze slaapt nu met lange mouwen romper en jumpsuit maar een wollen broek/pyjama is wellicht geen slecht idee!
Eens, het staat wel lekker pittig, ik vind het ook wel lekker 'fris' zo.quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:54 schreef Kyara het volgende:
Is inderdaad een speciale kinderkapper. Naast de politieauto hebben ze ook nog een motor en een quate. En voor kleinere kindjes een gewoon stoeltje met een stuur. En een tv met filmpjes. Ze werken ook heel snel en rondom.
Ik vond de het vorige keer leuker. Zag net dat ze de vorige keer ietsje langer hebben gelaten bij zijn oren zodat het er overheen viel. Dat maakte zijn gezicht ietsje smaller zeg maar (en gezien zijn bolle toet en onderkin kan dat best)
of dubbelop doen, das ook leuk. Pindakaas met hagelslag, of kaas met jam ofzo.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 08:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Hij weigert al om te proeven. Koud vlees gaat er gewoon niet in. Kaas dus alleen warm. Mijn idee was dat smeerkaas daar wel een beetje bij in de buurt komt..
Hij eet verder prima, is ook niet dik ofzo, maar als hij 4 boterhammen per dag eet, mogen er wel 1-2 hartig van mij..
Misschien cervelaat proberen al smeerkaas drama blijft..
Het hele proces wordt gevolgd.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:01 schreef laziness het volgende:
Nog eentje om je peuter al de hele ochtend bezig te houden. Postbode spelen.
[ afbeelding ]
Ik draag wel ondergoed, vind ik veel fijnerquote:Op vrijdag 9 mei 2014 00:11 schreef Juud79 het volgende:
Hier alleen een pyjama met luier, dus geen ondergoed 's nachts, draag ik zelf ook niet graag, dus lijkt me voor kindjes ook niet fijn. Lientje slaap sinds een half jaar zonder slaapzak en onder een dekbedje.
Mijn ventje heeft ook alleen een pyjama/luier aan en dan een zomerslaapzak.
Wol-zijde bedoel ik als pyjama, dat is warm in de winter en koel in de zomer. Wol is warmteregulerend, dus het verwarmt niet alleen, maar koelt ook af als je het te warm krijgt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:43 schreef Susie het volgende:
Anouk eet ook bijna alleen maar zoet op brood. Een heeeeele enkele keer Dora leverpasteiof smeerkaas. In de supermarkt wil zr altijd wel een plakje worst (of 2), maar neem ik dat mee naar huis, dan moet ze het niet
Dat deed Nathan tot voor kort ook. Extra lang genieten van het snoepje doordat je et naar kan kijkenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:30 schreef Kyara het volgende:
Rauwe wortels vind ik ook lekker. M niet zo. Die wil gewoon zijn koekje als tussendoortje....
Bij de kapper wist hij nog precies dat hij een spekje kreeg en die heeft hij weer de hele tijd in zijn handje gehouden "is lekker spekje!" zonder op te eten. Dat doet hij altijd met spekjes
Hij heeft nog nooit een spekje opgegetenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:18 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat deed Nathan tot voor kort ook. Extra lang genieten van het snoepje doordat je et naar kan kijken
SPOILER: ingredienten pindakaasOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zit wel degelijk suiker in
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Buurman & Buurmanquote:Op zondag 11 mei 2014 12:14 schreef Vanyel het volgende:
Mijn kind is opeens weg van Pieter post. Wat zijn leuke filmpjes van ongeveer hetzelfde niveau.
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:52 schreef DJMO het volgende:
Ingrediënten en voedingswaarde is niet hetzelfde. CS bedoeld toegevoegde suiker.SPOILER: ingredienten pindakaasOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zit wel degelijk suiker in
Calve met donkere dop is het beste:
http://fitbeauty.nl/welke-pindakaas-is-het-gezondst/**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Oh mooi. Die hebben wij altijd.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:28 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ingrediënten en voedingswaarde is niet hetzelfde. CS bedoeld toegevoegde suiker.
Calve met donkere dop is het beste:
http://fitbeauty.nl/welke-pindakaas-is-het-gezondst/
Dat kan ik echt niet aanzien. Stiekem vind ik bijvoorbeeld Budgie wel leuk.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:21 schreef As1981 het volgende:
Je kan eens kijken op kindertube vanyel daar heb je veel keus.
oa brandweerman sam enz.
Ohw dat is hier ook een hit, trouwens ik vind het zelf ook leukquote:Op zondag 11 mei 2014 12:24 schreef As1981 het volgende:
Ja buurman en buurman is hier ook lang een hit geweest. Staat trouwens ook op kindertube
Haha en ik kan geen helden van de stad meer zienquote:
quote:
Wat liefquote:Op maandag 12 mei 2014 09:36 schreef Soempie het volgende:
Ah, kijk, helemaal klaar voor school zo, met z'n rugzak.Hij heeft het wel naar zijn zin op school, toch? En al zo snel een schoolreisje! Jeetje, dat is ook een grote stap. Wat gaan ze dan doen?
M.: 'even het jongetje zien, mama. Kijk, een jongetje!'
Ik: 'Ja, dat is Lars.'
M. 'Lars heeft tandjes. Hij kan heel hard bijten.. in de boterham!'
Ik: 'Ja, kijk, L. gaat vandaag voor het eerst naar school. L. heeft een rugtas om, zie je dat? Daar zitten vast ook boterhammen in.'
M. 'L. gaat naar school, met zijn mama. Ze gaan hard bijten in de boterham, op school!'
Morgen gaat M. voor het eerst echt naar de psz en dat vind ik al een hele stap, terwijl het maar om een paar uurtjes gaat.![]()
Hier net zo! M. regelt het zelf wel. Ze waren ook verbaasd: hij had z'n bord weggeschoven om wat te drinken en na een tijdje pakte hij het bord er weer bij en ging verder met eten.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:14 schreef As1981 het volgende:
Ja dat dus Shandaly, wij zijn wb eten echt makkelijk ook omdat hij het zelf allemaal wel prima regelt. Maar ze zijn nu nog zo klein vind ik om daar zo in mee te gaan hoe het bij een ander moet.
ik was (ben) zelf een hele moeilijke eter maar bij een ander at ik alles zo was ik opgevoed. Maar in die herinneringen was ik wel een stuk ouder (7/8 jaar)
Ah ja, dat is wel fijn. Ook voor L. natuurlijk, dat het geen heel onbekende omgeving is.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:10 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Wat lief
Er zaten inderdaad boterhammen inEn een banaan, en drinken, en z'n gymschoenen. (En ik was verbaasd dat het paste
)
Schoolreisje is naar de Hooiberg in Bladel. Zo'n indoorspeeltuin waar we zelf ook al een keer geweest zijn. Dat vind ik wel een prettig idee, dat ik het ken.
herkenbaar meis .. hier had ik een tijdje terug dat ik Jan binnen vijftig meter voor de zoveelste keer tot de orde moest roepen, komt er een moeder voorbij op de fiets .. die riep: zeg kan het wat minder?? 't enige wat ik kon uitbrengen was: bemoei je lekker met je eigen modelkinderenquote:Op maandag 12 mei 2014 19:35 schreef _Bar_ het volgende:
Ik werd vanmiddag aangesproken over Roy,
Roy was buiten aan het spelen met een groene container,gras erin gooien klep Open klep dicht.
maar als ik hem er weg wilde halen,werd hij boos en ging gillen en stampen.
loopt er een andere moeder voorbij,ze kijkt naar mij,dan naar Roy en dan "goh mijn kind zou dat niet mogen hoor" En dat gegil dat is niet normaal![]()
ik moest Roy maar,strenger aanpakken en dat gegil moet ik hem echt afleren
wat zei je: nou meid, ga je gang?quote:Op maandag 12 mei 2014 19:35 schreef _Bar_ het volgende:
Ik werd vanmiddag aangesproken over Roy,
Roy was buiten aan het spelen met een groene container,gras erin gooien klep Open klep dicht.
maar als ik hem er weg wilde halen,werd hij boos en ging gillen en stampen.
loopt er een andere moeder voorbij,ze kijkt naar mij,dan naar Roy en dan "goh mijn kind zou dat niet mogen hoor" En dat gegil dat is niet normaal![]()
ik moest Roy maar,strenger aanpakken en dat gegil moet ik hem echt afleren
ik begon eerst over dat de mijne alles tenminste opruimt,en daarna ach dat gillen dat hoort er gewoon bij.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:13 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat zei je: nou meid, ga je gang?
ik had het gedaan
quote:Op maandag 12 mei 2014 20:18 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
ik riep de mijne ruimt tenminste zijn rommel op...
en gooit het netjes in de container.
quote:Op maandag 12 mei 2014 19:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
herkenbaar meis .. hier had ik een tijdje terug dat ik Jan binnen vijftig meter voor de zoveelste keer tot de orde moest roepen, komt er een moeder voorbij op de fiets .. die riep: zeg kan het wat minder?? 't enige wat ik kon uitbrengen was: bemoei je lekker met je eigen modelkinderen![]()
Ja...was ik ookquote:Op maandag 12 mei 2014 21:05 schreef danic het volgende:
Bitterend dat vind ik gewoon ronduit lullig. Je had het van tevoren aangegeven. Ze gaat gewoon tegen je in. Heeft schijt aan je als ik het zo mag uitdrukken. Ik zou echt pissed zijn!
Dan mag ze van mij ook een koekje of taartje. Niet dat ze dat laatste op eet, maar dan neem ik dus niet en eet ik die van haar gewoon opquote:Op maandag 12 mei 2014 21:16 schreef bitterend het volgende:
Hoe doen jullie het als jullie ergens zijn en iedereen zit aan de koek/taart trouwens? toch je peuter mee laten eten? het is ook niet leuk als ik het haar ontzeg en zij als enige niet mag maar ben benieuwd hoe anderen het doen...
Ja, ik ben niet zo heel streng hoor! ze mag een stroopwafel als we daar zijn...maar dat betekend ook dat ze geen brood eet, en als ze ook nog geen avond eten op heeft want "niet lekker" dan heb ik liever niet dat ze ijs/slagroom/chocolade krijgt..quote:Op maandag 12 mei 2014 21:16 schreef Susie het volgende:
Ik ben daar wat makkelijker in denk ik. Als we bij opa zijn, mag ze van mij een snoepje, want het is opaMaar wel altijd vragen... "Opa, 1 soepje, die? Ja? Opa?"
kom je langs een appie onderweg naar school?? die hebben vaak wel plantjes in de aanbieding .. dat haal ik meestal voor de juffies.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:32 schreef danic het volgende:
Hier zijn de vitamine pillen ook snoepjes![]()
Eva zegt nu wel regelmatig "ik wil wat te noepen", maar krijgt dus regelmatig "nee" te horen.
Oh en klein probleempje: eva trakteert morgen op de psz. Ik wilde voor de juffies iets anders dan voor de kinderen, maar door de hectiek van haar verjaardag ben ik het vergeten![]()
Wat geven jullie de juffies bij een traktatie?
En niet te moeilijk graag, moet het morgen in 1 minuut regelen
Ja hier dus ook zo..quote:Op maandag 12 mei 2014 21:28 schreef Soempie het volgende:
Herkenbaar bitterend. Ik zit me dan ook helemaal op te vreten. Je kunt er op dat moment ook niks meer mee, omdat het al gegeven is.
Op verjaardagen vind ik het trouwens prima als hij ook taart eet. Maar opa's en oma's maken het vaak wat te gek met al het gesnoep en we zij er vaak wat langer dan een dag, dus dat zou ikeigenlijk liever wel anders zien.
M. eet ook alles.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:22 schreef PureEvil het volgende:
even tegengas: mijn kind eet alles, koek, snoep, taart, chocola, chips, en ja, ook gewoon gezonde dingen.
op een verjaardag mag ze dus gerust een stuk taart van mij (afgelopen zaterdag nog, lekker kersenvlaai)
Ja, dat vind ik ook akelig gebracht. Jammer ook, want een leuke kraamhulp is voor oudere kindjes ook fijn.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:39 schreef Mevr_Mus het volgende:
Soempie, lastig is dat soms. Soms zeg ik er wat van, soms laat ik het gaan. Hij zal toch moeten leren dat andere mensen op een andere manier met dingen omgaan. Maar als het om grote dingen gaat (hoe lang laten huilen? Opa en oma zijn daar een stuk makkelijker in dan wij bijv.) maak ik dat wel bespreekbaar natuurlijk.
Ook als mensen zich bemoeien met wat S hier in huis wel of niet mag. Toen de kraamverzorgster bij de uitgebreide kennismaking tussen de broertjes S waarschuwde dat hij alleen de handjes van de baby aan mocht raken en daarop een "hebben we een afspraak S?" volgde heb ik meteen duidelijk gemaakt dat ik niet wilde dat ze zich op wat voor manier met onze oudste zou bemoeienAkelig mens
Taart: soms een paar hapjes van mij mee (waarbij ik er wel op let dat hij niet bij iedereen een paar hapjes mee eet.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:16 schreef bitterend het volgende:
Hoe doen jullie het als jullie ergens zijn en iedereen zit aan de koek/taart trouwens? toch je peuter mee laten eten? het is ook niet leuk als ik het haar ontzeg en zij als enige niet mag maar ben benieuwd hoe anderen het doen...
Ik vind dat helemaal niet streng eigenlijk, ik vind het vrij normaal. Ik vind het vooral gemakzuchtig als ouders hun kinderen maar alles naar binnen laten werken.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:19 schreef Kyara het volgende:
[..]
Taart: soms een paar hapjes van mij mee (waarbij ik er wel op let dat hij niet bij iedereen een paar hapjes mee eet.
Koek, afhankelijk van het soort koekjes. Een klein pennywafeltje oid mag hij van mij dan wel hebben maar geen complete wafels of zo. Ik zorg dat ik dan iets anders in mijn tas heb. Maisboogies of een kinderkoekje.
Maar het scheelt dat M sowieso goed eet dus hij krijgt al genoeg voedzaams binnen dus voor een keertje vind ik het niet zo erg.
Wat ik wel vervelend/jammer vond was toen we ergens mee aten, er alleen maar zoetigheid (hagelslag en chocopasta) en worst op tafels stond. Gelukkig had ze ook nog ergens kaas want 2 boterhammen met "snoep" vond ik toch wel erg veel (voor een kind dat dus ook prima hartig eet).
En ik weet dat ik soms wat streng ben maar ik vind sommige dingen gewoon onnodig (nog).
Kinderen mogen kinderen zijn toch!quote:Op maandag 12 mei 2014 22:22 schreef PureEvil het volgende:
even tegengas: mijn kind eet alles, koek, snoep, taart, chocola, chips, en ja, ook gewoon gezonde dingen.
Ohh, leuk.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:48 schreef Kyara het volgende:
M heeft gister op het kdv ook meegedaan met zingen en dansen. En bij de muziekles deed hij ook leuk mee. Meestal blijft hij op de achtergrond kijken dus was wel trots dat hij zelf ook meedeed
Dat je dat nog weet! Ik heb heel andere wensen en eisen voor een psz. M. is ouder en het doel van psz verschilt van dat van een kdv, daardoor zijn mijn verwachtingen ook anders (niet minder, overigens).quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:56 schreef bitterend het volgende:
Soemp ben je wel tevreden over dit psz? ik weet nog dat toen M er net was dat je geen kdv kon vinden die je bij jullie wensen paste..
Vreemd he? Maar het went snel hoorquote:Op woensdag 14 mei 2014 10:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
Leuk soempie! Fijn dat ie het zo naar zijn zin had en leuk die foto's!
Het is stil hier in huis. Er loopt maar 1 kind rond.. zo gek! Nog 1,5 uur en dan kan ik mijn kleuter to be ophalen
Herkenbaar!!quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
![]()
Hij vond het leuk! Het laatste half uurtje was net iets te lang voor hem, maar hij kwam helemaal vrolijk naar buiten. Nu begint ie een beetje moe te worden, maar hij was echt nog gezellig net. Er had ook iemand getrakteerd.
Hij had binnen met de zandtafel gespeeld (daar begon ie mee, dus dat had ik gezien), buiten was de zandbak niet zo leuk zei hij. De juffrouw is lief, maar heeft maar een gekke naam (aldus de peuter).
En hij weet verder niet wat ie gedaan heeft, dat is ie vergeten (zegt hij). Oh en hij heeft het plaatje van een zeilboot (ieder kind heeft dus een plaatje, zodat ze weten waar hun jas is en dan kunnen ze met dat plaatje dus ook aangeven wat ze willen doen in de klas, moeten ze op een bord plakken). En hij had liever een helikopter, maar die was al bezet![]()
Volgende week weerEn ik heb een luizenzak om te versieren.
Die M van jouw lijkt stiekem best wel op mijn S, qua karakterquote:Op donderdag 15 mei 2014 11:39 schreef Clubsoda het volgende:
Welkom Sam en Tinu! Gezellig, nieuwe aanwas!
En twee (bijna)-kleuter-knullen die zo ongeveer naar school gaan, wat spannend!
Soempie, wat fijn dat hij het zo fijn had! En voor jou ook fijn, lekker winkelenRugzakjes zijn inderdaad
![]()
M kreeg vorige week een uitgebreid verslag van het kdv mee (dat doen ze één keer per, ontwikkelingsverslag), zo leuk om te zien hoe ze je kind meemaken en ervaren. Sommige dingen had ik zelf nog niet op die manier geduid of geïnterpreteerd en in heel veel dingen beschrijven ze hem precies zo als ik hem ook ken. "M is een jongetje wat graag heeft dat de dingen zo gaan als hij ze bedacht heeft. Vaak heeft hij een heel precies plannetje in zijn hoofdje en vindt het moeilijk als het anders gaat" Da's vrij treffend ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mevr_Mus op 15-05-2014 13:54:54 ]Oude (on)bekende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |