abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2014 @ 10:19:59 #251
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139897120
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:16 schreef bitterend het volgende:
Hoe doen jullie het als jullie ergens zijn en iedereen zit aan de koek/taart trouwens? toch je peuter mee laten eten? het is ook niet leuk als ik het haar ontzeg en zij als enige niet mag maar ben benieuwd hoe anderen het doen...
Taart: soms een paar hapjes van mij mee (waarbij ik er wel op let dat hij niet bij iedereen een paar hapjes mee eet.

Koek, afhankelijk van het soort koekjes. Een klein pennywafeltje oid mag hij van mij dan wel hebben maar geen complete wafels of zo. Ik zorg dat ik dan iets anders in mijn tas heb. Maisboogies of een kinderkoekje.
Maar het scheelt dat M sowieso goed eet dus hij krijgt al genoeg voedzaams binnen dus voor een keertje vind ik het niet zo erg.

Wat ik wel vervelend/jammer vond was toen we ergens mee aten, er alleen maar zoetigheid (hagelslag en chocopasta) en worst op tafels stond. Gelukkig had ze ook nog ergens kaas want 2 boterhammen met "snoep" vond ik toch wel erg veel (voor een kind dat dus ook prima hartig eet).

En ik weet dat ik soms wat streng ben maar ik vind sommige dingen gewoon onnodig (nog).
pi_139897261
Het is ook heel wat een verandering in de gezinssamenstelling.

onze kraam deed niets met de oudste. Zelfs niet als hij op eigen initiatief contact zocht met haar. Beetje vreemd, zeker omdat er ook nog een stagiaire was en ze sowieso niet veel te doen had.

gelukkig was mijn man de eerste vier weken thuis. Bewust hier voor gekozen zodat Yaro ook zijn aandacht kon krijgen en hij op die manier kon wennen.
maar Yaro vroeg bv tijdens het einde van de zwangerschap dagelijks of ik weer op de grond kon spelen en dan zei ik straks als je broertje geboren is. Dus toen Kyan er was en hij hem vol trots had bewonderd en ik thuis was vroeg hij direct of ik weer op de grond kon spelen.
En hoewel niet iedereen het er mee eens was zo net na de bevalling, deed ik dat toch. Dat kind snapt dat niet. Geboren is geboren herstel heb ik het niet over gehad. Ik heb toen heerlijk 20 min met hem met de auto's gespeeld en Kyan aan de andere over gelaten. (Na 20 min was mijn lichaam er wel klaar mee :P)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 10:49:39 #253
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_139897830
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 10:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

Taart: soms een paar hapjes van mij mee (waarbij ik er wel op let dat hij niet bij iedereen een paar hapjes mee eet.

Koek, afhankelijk van het soort koekjes. Een klein pennywafeltje oid mag hij van mij dan wel hebben maar geen complete wafels of zo. Ik zorg dat ik dan iets anders in mijn tas heb. Maisboogies of een kinderkoekje.
Maar het scheelt dat M sowieso goed eet dus hij krijgt al genoeg voedzaams binnen dus voor een keertje vind ik het niet zo erg.

Wat ik wel vervelend/jammer vond was toen we ergens mee aten, er alleen maar zoetigheid (hagelslag en chocopasta) en worst op tafels stond. Gelukkig had ze ook nog ergens kaas want 2 boterhammen met "snoep" vond ik toch wel erg veel (voor een kind dat dus ook prima hartig eet).

En ik weet dat ik soms wat streng ben maar ik vind sommige dingen gewoon onnodig (nog).
Ik vind dat helemaal niet streng eigenlijk, ik vind het vrij normaal. Ik vind het vooral gemakzuchtig als ouders hun kinderen maar alles naar binnen laten werken.
Het zijn kleine lijfjes die heel hard groeien en een enorme ontwikkeling doormaken, naar mijn mening zorgt gezonde voeding ervoor (naast andere dingen zoals rust en aandacht) dat dat optimaal kan gebeuren.

Hier mag Lientje bijv niet een stroopwafel, wel een hapje van mij en zelf iets anders. Een klein koekje met wat chocoladestukjes erin mag bijv wel. Ik maak altijd voor mezelf de afweging of ze het wel of niet mag. Alleen maar fruit/groente/crackers hoeft nu ook weer niet. ;)

Mijn moeder opperde van de week dat ze knakworstjes wou halen, voor op een broodje als Lientje bij haar speelt. Dat wil ik dus niet en gelukkig kan ik dat dan gerust zeggen, dan haalt ze gewoon iets anders of bakt ze een pannenkoek.

Zo krijgt ze ook geen frikandel/kroket, ook al eten we maar 5 keer per jaar frietjes, dan krijgt een stukje kaaskroket of kaassoufflé.

En we liepen vorige week samen door de supermarkt en toen zag ze snoepjes, dus dat wou ze graag. Dan laat ik haar kiezen uit rijstpops of rozijntjes. :D
Kiest ze rijstpops, eet er een keer wat van, zegt 'Mama, dat is wel een beetje zoet' en vervolgens kijkt ze er niet meer naar om.

Ze hebben overigens bij AH, doosjes met gedroogde fruitstukjes, die zijn hier een hit, ook de fruitreepjes van AH doen het hier goed. Voor de afwisseling en voor onderweg vind ik ze ideaal.

Overigens ben ik bij D al wel makkelijker, Lientje kreeg toen ze bijna 2 was dr eerste Danoontje, en D eet het nu al heel vaak, wel de bio versie (die bevat veel minder suiker). :P :D
pi_139898361
Ik vind het ook niet heel streng hoor Kyara. Wat ik zelf wel wil voorkomen is dat koek en taart extra aantrekkelijk wordt omdat het niet mag. Ik ben dan bang dat het een soort obsessie wordt of het stiekem gegeten wordt omdat het niet mag van mij. Dan liever ontspannen doen en leren maat houden. Ik leg dan ook uit dat sommig eten wel lekker maar niet zo gezond is, en dat je er daarom maar beter niet te veel van kan eten.

En het is ook niet zo eenduidig allemaal, een kaassouffle is zout, een knakworst is restvlees, een pannenkoek witmeel en suiker... het is ook maar net waar je zelf je prioriteiten legt. Ik probeer M wel mij keuzes daarin uit te leggen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 11:36:41 #255
30252 Soempie
Procreating
pi_139899138
Ik vind het ook niet streng, Kyara. Met 'M. eet alles', bedoelde ik: als wij iets eten, dan mag hij dat -meestal- ook. We hebben natuurlijk zelf in de hand wat wij eten. Als ik chips eet en hij wil proeven, dan mag hij van mij wel een paar chipjes.

Op verjaardagen krijgt hij eigenlijk altijd een apart bakje met lekkers en taart eet hij meestal met mij mee.

Dit weekend wilde ik met M. koekjes bakken en toen gaf oma aan dat ze dat in huis had en dat ik alleen vormpjes mee hoefde te nemen. Dat werden dus cupcakes, want ze had niks voor koekjes in huis. Ze gingen ze samen bakken en versieren.
De eieren van chocolade kreeg hij toen ik boven was. Denk dat ze het leuk vonden vanwege de verrassing in het ei. En zo verder...
Voor de volgende keer weet ik dat ik er wel op moet letten. :Y)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_139900193
Kyara ik vind je helemaal niet streng. Gewoon bewust van gezonde en ongezonde etenskeuzes.

Vroeger at ik echt van alles, we hadden vaak chocola thuis en koek. Maar nu allang niet meer...als R om sap vraagt krijgt ze 1x per dag in haar tuitbeker, appelsap zonder toevoegingen. Bij de AH hebben ze "flevosap" daar zitten alleen appels in. We hebben ook koekjes voor haar, maar wel goodies zonder toevoegingen...ik ben van mening dat ze echt wat lekkers mag maar wel de gezondere variant.

Laatst hadden we cola light, ze wou ook! nou dat mocht ze proeven, vond ze zo vies _O-
Wicky bij oma kreeg ze maar vond ze ook niet lekker. Ze had liever glaasje melk.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 13:58:15 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139904732
Volgens mij ben ik naar Fok maatstaven inderdaad niet heel streng. Want inderdaad, wat jullie beschrijven, zo doe ik dat ook. Maarrr, merk nu wel steeds meer dat de meiden dat nu ook op die manier krijgen want ik kan hun nu echt niet meer met een maisboogie afschepen terwijl iedereen aan de taart zit. Dus ik zoverre snap ik ook wel dat als er oudere kinderen in het gezin zijn, je ook wat makkelijker wordt qua snoep. Ik heb nu niet eens snoep in huis.

Maar irl vinden sommigen dat wel geloof ik.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:20:21 #258
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139907667
Wij hebben bijna nooit koek, chips en snoep in huis en als wel wordt dat meestal gegeten als hij naar bed is.
Maar ik ben niet al te moeilijk. Die goodies koekjes at hij dus nooit op en na dat we ze zelf eens probeerden snapten we waarom. Er zat weinig smaak aan. Dan geef ik hem liever een lekker koekje zo nu en dan.

O. eet vier bruine boterhammen op een dag met voornamelijk hartig beleg. We eten zelf vrij weinig zoetigheid en hij vraagt er niet om dus als mijn moeder met Pasen een chocolade paashaas koopt vind ik dat geen enkel probleem. Sterker nog wij hadden ook een mand met eieren gekocht voor hem :+
Daar zijn sinds Pasen twee eieren van gegeten terwijl het gewoon op tafel staat. Het interesseert hem helemaal niet. O. kan zelf goed maat houden dus als hij veel krijgt van grootouders eet hij een beetje en de rest leggen we weg en hij maakt er verder geen drama van.
Hij glundert nog steeds als hij een echt lekker zelf gebakken koekje krijgt van opa en dat gun ik hem dan ook van harte.

Dit weekend hadden we familie weekend in Friesland omdat O. zijn Beppe (overgrootmoeder) haar verjaardag vierde met iedereen. Ik denk dat alle volwassenen 3 kilo zwaarder terug kwamen zoveel taart, cake en zoetigheid was er. Olivier heeft 1 stukje op van mijn zelfgemaakte cake roll (het lichtst op de maag wat er te krijgen was :+ ) en hij heeft er niet meer naar omgekeken verder. Dat zorgt er voor dat hij van mij dus met een etentje in een restaurant best ijs als toetje mag. Of dit zelfde weekend was er een dessert buffet. IJs met chocoladesaus heeft hij gegeten. En van het tapas buffet at hij alleen stukjes tomaat en stokbrood met kruidenboter.
Ik weet dat zijn normale eetpatroon heel gezond is dus op bijzondere momenten mag dat best afwijken. Bovendien kan je het niet verkopen dat 27 man ijs eet en hij dan niet mag in mijn ogen.
De traditie is ook om bij zo'n weekend één avond dan trommelkoek (poffert) te eten. Met boter en suiker. Flinke zoete zware hap. Dat is zo'n familietraditie, dat mag hij van mij dan best proberen. Het was hem te zoet :+

Drinken wisselt hier. Melk drinkt hij graag maar als papa in het weekend chocomel drinkt mag hij ook best een beetje en hij krijgt veel water maar als er op het einde van de dag te weinig in zit naar mijn zin leng ik appelsap met water aan zodat er nog even een beker vol in gaat.

We waren dus met 28 man in een boerderij en mijn kind knuffelt en bept dan met iedereen hè? Gaat bij iedereen op schoot en vraagt of ze met hem een spelletje doen. Sociaal geezelschapsdiertje O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139909404
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:22 schreef PureEvil het volgende:
even tegengas: mijn kind eet alles, koek, snoep, taart, chocola, chips, en ja, ook gewoon gezonde dingen.

Kinderen mogen kinderen zijn toch!

Astrid wat lief dat hij zo graag met jou op de grond wilde spelen en je dat gedaan hebt na de bevalling!
pi_139909727
Mijn kinderen eten nu een schaaltje chips. De zak was al open en anders word het oud. Ik mag het niet dus moeten zij wel :P
  dinsdag 13 mei 2014 @ 19:54:48 #261
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_139917481
Lazi, Heerlijk zo'n weekendje met de familie dan! Lekker van genieten als hij zo rondloopt?
Hier is het ook de familie van Beppe die van die zoetekauwen zijn ;)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:46:05 #262
30252 Soempie
Procreating
pi_139919761
Lazi, wat fijn om zulke familietradities te hebben. En wat waardevol dat O. bij zo'n grote, warme familie hoort. O+

Hier is M. voor het eerst naar de psz geweest. De afgelopen dagen wist hij nog heel veel te vertellen over de keer dat we alleen even hebben gekeken, dus dat was wel handig bij het voorbereiden.

Toen we aankwamen zei hij: 'Ik wil wel in de klas mama. Het is wel een beetje eng.'. Hij vond het wel spannend, vertelde hij, omdat er zoveel nieuwe mensen zouden zijn. Ik vind het zo mooi hoe hij dat toch aan kan geven.
We waren er als eerst (had ik met opzet zo gedaan), zodat ik met hem weer even het lokaal kon bekijken. Hij kon rustig even kennismaken met de juffen en daarna ging hij lekker spelen. Na een knuffel en een kus kon ik zo weg en bij terugkomst zat hij met de andere kindjes onder de tafels verstopt. :D

De juf vertelde dat hij alles mee had gedaan en zelfs de hele tijd in de kring had gezeten. En M. had zo'n ontzettend vrolijke uitstraling toen ik hem op kwam halen. Hij vertelde ook dat hij het er leuk vond en hij wilde liever nog wel wat langer blijven om te spelen. O+ *O*

Ik vind het zo gaaf! M'n jongetje op de psz. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:48:33 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139919880
Wat goed dat hij dat allemaal kon benoemen Soempie! En wat fijn dat het allemaal zo goed ging en dat hij het leuk vond!

M heeft gister op het kdv ook meegedaan met zingen en dansen. En bij de muziekles deed hij ook leuk mee. Meestal blijft hij op de achtergrond kijken dus was wel trots dat hij zelf ook meedeed O+
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:54:36 #264
244125 laziness
pi_139920156
Haha Soemp dit was pas mijn schoonmoeders kant. Mijn schoonvaders kant is ook een man of 40. Daarmee gaan we begin juli op familieweekend op de camping. Ik vind het heerlijk want bij ons thuis kwam altijd maar weinig familie over de vloer.
En wat je zegt, zo waardevol :Y
Met een heel aantal is mijn man vroeger vaak op vakantie geweest e.d.
Het is een fijn idee dat er een hele groep mensen is die O. verhalen over zijn vader kan vertellen.

Wat super dat de psz meteen een succes was bij M. Groot worden ze dan!

[ Bericht 8% gewijzigd door laziness op 13-05-2014 21:52:27 (Typo) ]
pi_139920399
Soemp O+ *O* ik ben echt benieuwd naar je M!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:00:01 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139920434
Wow wat een grote familie zeg Lazi! Gezellig lijkt me dat.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:49:15 #267
30252 Soempie
Procreating
pi_139923570
Plaatje bij het praatje. :P

Het zag er zo lief uit toen ik hem op kwam halen en hem door het raam in de kring zag zitten. Zo aandoenlijk. O+ Daar heb ik helaas geen foto van, omdat ik ze niet wilde storen.

Jeetje, lazi, dat is echt een grote familie! En dan ook nog zo betrokken bij elkaar, wat heerlijk! Ik weet nog dat ik het als klein meisje heel fijn vond om bij een -redelijk grote- familie te horen, dat voelde heel knus, vertrouwd en veilig.

Helaas is mijn kant van de familie uit elkaar gevallen, maar gelukkig heeft m'n man een hechte familie. Zo leuk om een lange eettafel vol volwassenen en kinderen te hebben en dat M. daar dan ook bij hoort. Daar kan ik heel erg van genieten. En als ik dat zo lees, dan is dat bij jullie helemaal zo. O+

Bitterend, ik ben ook zo benieuwd naar jullie! Ik heb zin in zondag, maar vind het ook wel spannend met zoveel nieuwe mensen. :+
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:52:53 #268
30252 Soempie
Procreating
pi_139923817
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:48 schreef Kyara het volgende:

M heeft gister op het kdv ook meegedaan met zingen en dansen. En bij de muziekles deed hij ook leuk mee. Meestal blijft hij op de achtergrond kijken dus was wel trots dat hij zelf ook meedeed O+
Ohh, leuk. O+ Gezellig dat M. ook mee wil doen! *O*
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:54:49 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139923960
Leuke foto's Soemp O+
pi_139924086
Soemp ben je wel tevreden over dit psz? ik weet nog dat toen M er net was dat je geen kdv kon vinden die je bij jullie wensen paste..
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:59:43 #271
244125 laziness
pi_139924352
Grote kleine jongetjes met rugtasjes O+
pi_139926870
Wat een geslaagde eerste dag Soempie!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 22:56:53 #273
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139928742
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:59 schreef laziness het volgende:
Grote kleine jongetjes met rugtasjes O+
Dat :Y O+ Nu wil ik een rugzakje voor S :')

We zijn echt niet eng Soempie 8-)
Oude (on)bekende.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 23:18:23 #274
30252 Soempie
Procreating
pi_139930278
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:56 schreef bitterend het volgende:
Soemp ben je wel tevreden over dit psz? ik weet nog dat toen M er net was dat je geen kdv kon vinden die je bij jullie wensen paste..
Dat je dat nog weet! Ik heb heel andere wensen en eisen voor een psz. M. is ouder en het doel van psz verschilt van dat van een kdv, daardoor zijn mijn verwachtingen ook anders (niet minder, overigens).

Op deze psz is er veel aandacht voor vrij spel en dat vond ik een van de belangrijkste punten. Hij is er ook maar 2 keer 2 uur in de week. En natuurlijk heb ik ook naar de interactie tussen de juffen en kinderen gekeken, naar de sfeer, de verschillende materialen, soorten spel, de ruimtes binnen en buiten, enz. En voor zover ik het nu kan bepalen ben ik heel tevreden. :)

Ik kon 2 uur ongestoord winkelen! *O* :D ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Soempie op 13-05-2014 23:53:11 ]
  woensdag 14 mei 2014 @ 07:19:56 #275
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139935517
Wat een leuke foto's Soempie!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 14 mei 2014 @ 10:16:11 #276
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139937777
Soempie wat leuk! En vooral goed om te horen dat hij het zo maar zijn zin heeft gehad.
pi_139937887
Leuk soempie! Fijn dat ie het zo naar zijn zin had en leuk die foto's!

Het is stil hier in huis. Er loopt maar 1 kind rond.. zo gek! Nog 1,5 uur en dan kan ik mijn kleuter to be ophalen O+
pi_139941847
En hoe vond hij het Son????
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:58:56 #279
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139944998
En en en en Son? Hoe vond hij het? En hoe vond JIJ het?
pi_139945358
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 10:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
Leuk soempie! Fijn dat ie het zo naar zijn zin had en leuk die foto's!

Het is stil hier in huis. Er loopt maar 1 kind rond.. zo gek! Nog 1,5 uur en dan kan ik mijn kleuter to be ophalen O+
Vreemd he? Maar het went snel hoor ;) Hoe ging het?

Ik merkte dat Femke het eigenlijk wel lekker vindt om eens in de woonkamer te kunnen spelen zonder politieagent Lars die alles wat ze doet in de gaten houdt. Merk jij verschil bij je jongste?

Vanochtend had ik het afrondende gesprek van het kind-volg-systeem op het kdv. Jee zeg.. dat was zo positief, het werd bijna genant :@ De leidster met wie ik het gesprek had moest bijna janken toen ik haar een doosje merci gaf namens Lars (en uiteraard had ik zelf ook een flinke brok. Hij heeft het er toch bijna vier jaar ontzettend naar zijn zin gehad)
Ze zeiden dat wij er maar minstens nog twee of drie kindjes bij moesten maken, zulke leuke, lieve kindjes als dat wij hadden :@ (Doen we niet, maar wel leuk om te horen)

Ow.. ik moet natuurlijk een topic verder zijn he? :@
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:37:37 #281
259886 pessie
pi_139946387
Son, hoe vond hij het inderdaad!??

En Shandaly, inderdaad een topic verder ja :D maar ik vind het prima als je hier nog even blijft tot Nathan ook verder gaat :@
pi_139947672
:D
Hij vond het leuk! Het laatste half uurtje was net iets te lang voor hem, maar hij kwam helemaal vrolijk naar buiten. Nu begint ie een beetje moe te worden, maar hij was echt nog gezellig net. Er had ook iemand getrakteerd.
Hij had binnen met de zandtafel gespeeld (daar begon ie mee, dus dat had ik gezien :P), buiten was de zandbak niet zo leuk zei hij. De juffrouw is lief, maar heeft maar een gekke naam (aldus de peuter).
En hij weet verder niet wat ie gedaan heeft, dat is ie vergeten (zegt hij). Oh en hij heeft het plaatje van een zeilboot (ieder kind heeft dus een plaatje, zodat ze weten waar hun jas is en dan kunnen ze met dat plaatje dus ook aangeven wat ze willen doen in de klas, moeten ze op een bord plakken). En hij had liever een helikopter, maar die was al bezet :D
Volgende week weer :D En ik heb een luizenzak om te versieren.

Ik vond het wel gek trouwens, zo zonder hem :D Ik merk ook dat de jongste gewend is met hem te spelen. Dat ze toch een beetje "doelloos" ronddwaalde. En dan wilde ze weer naar boven, misschien ook omdat ze dr broer kwijt was hoor. Zij lag nog op bed toen we weggingen. Ben benieuwd of dat volgende week beter gaat, dat ze ook een beetje moet leren om thuis alleen te spelen.
pi_139948180
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 15:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hij vond het leuk! Het laatste half uurtje was net iets te lang voor hem, maar hij kwam helemaal vrolijk naar buiten. Nu begint ie een beetje moe te worden, maar hij was echt nog gezellig net. Er had ook iemand getrakteerd.
Hij had binnen met de zandtafel gespeeld (daar begon ie mee, dus dat had ik gezien :P), buiten was de zandbak niet zo leuk zei hij. De juffrouw is lief, maar heeft maar een gekke naam (aldus de peuter).
En hij weet verder niet wat ie gedaan heeft, dat is ie vergeten (zegt hij). Oh en hij heeft het plaatje van een zeilboot (ieder kind heeft dus een plaatje, zodat ze weten waar hun jas is en dan kunnen ze met dat plaatje dus ook aangeven wat ze willen doen in de klas, moeten ze op een bord plakken). En hij had liever een helikopter, maar die was al bezet :D
Volgende week weer :D En ik heb een luizenzak om te versieren.
Herkenbaar!! :Y :Y
Ook Lars is bij de zandtafel begonnen de eerste wendag. Want daar was hij niet bij weg te slaan tijdens het kenninsmakingsgesprek.. en dat met die plaatjes doen ze bij ons ook, Lars heeft een trompet. Dat plaatje staat ook op z'n stoeltje in de kring, en die staan elke dag anders, dus het is altijd even stoeltje zoeken...
En dat vergeten wat ze gedaan hebben... :Y maar als je doorvraagt kom je er stukje bij beetje wel achter wat het allemaal was ;)
pi_139948322
Dat van die stoeltjes weet ik niet hoe het werkt :D Op woensdag mogen de kinderen beginnen met spelen in de hoeken, dus geen kring.
Opa kwam vanmiddag ook even langs en toen werd er al verteld dat ie zijn hoofd had gestoten met verstoppertje spelen (de juffrouw had me al verteld dat ie zijn hoofd had gestoten, dus wel leuk dat het verhaal erachter dan ook wel naar voren kwam).
Maar wat ik begreep was dat ie vooral gespeeld had :D
pi_139962096
Sorry nog niet bijgelezen.

Zag wel Soempies leuke foto's!

De verjaardag van L is alweer een paar dagen geleden. Dus nu een heuse peuter in huis. Vandaag eerste peuter driftbui, hij wilde pertinent zijn trui niet aan toen ik hem ophaalde op het kdv. Nog even een kleine spam van de verjaardag en feestjes:

Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 15 mei 2014 @ 07:39:25 #286
30252 Soempie
Procreating
pi_139974243
Tinu, welkom en nogmaals gefeliciteerd met L., je peuterjongetje. *O* :*
Wat een gaaf cadeau en leuk zo'n bijpassende taart! Heb je hem zelf gemaakt? :o :Y)
pi_139974446
Hiep hiep hoera lisa werd vrijdag twee jaar! Ze heeft genoten en is behoorlijk verwend. Van mij mijn ouders en vriend een bult duplo en ze speelt er heel veel mee. Ze vond de hele dag fantastisch!

taart was koemelk en lactose vrij en ze heeft er meerdere dagen van gesmuld!
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_139978377
Welkom Sam en Tinu! Gezellig, nieuwe aanwas!

En twee (bijna)-kleuter-knullen die zo ongeveer naar school gaan, wat spannend!

Soempie, wat fijn dat hij het zo fijn had! En voor jou ook fijn, lekker winkelen ;) Rugzakjes zijn inderdaad O+

M kreeg vorige week een uitgebreid verslag van het kdv mee (dat doen ze één keer per, ontwikkelingsverslag), zo leuk om te zien hoe ze je kind meemaken en ervaren. Sommige dingen had ik zelf nog niet op die manier geduid of geïnterpreteerd en in heel veel dingen beschrijven ze hem precies zo als ik hem ook ken. "M is een jongetje wat graag heeft dat de dingen zo gaan als hij ze bedacht heeft. Vaak heeft hij een heel precies plannetje in zijn hoofdje en vindt het moeilijk als het anders gaat" Da's vrij treffend ja :+
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:02:22 #289
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139979001
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 11:39 schreef Clubsoda het volgende:
Welkom Sam en Tinu! Gezellig, nieuwe aanwas!

En twee (bijna)-kleuter-knullen die zo ongeveer naar school gaan, wat spannend!

Soempie, wat fijn dat hij het zo fijn had! En voor jou ook fijn, lekker winkelen ;) Rugzakjes zijn inderdaad O+

M kreeg vorige week een uitgebreid verslag van het kdv mee (dat doen ze één keer per, ontwikkelingsverslag), zo leuk om te zien hoe ze je kind meemaken en ervaren. Sommige dingen had ik zelf nog niet op die manier geduid of geïnterpreteerd en in heel veel dingen beschrijven ze hem precies zo als ik hem ook ken. "M is een jongetje wat graag heeft dat de dingen zo gaan als hij ze bedacht heeft. Vaak heeft hij een heel precies plannetje in zijn hoofdje en vindt het moeilijk als het anders gaat" Da's vrij treffend ja :+
Die M van jouw lijkt stiekem best wel op mijn S, qua karakter :+

S is trouwens heel druk met rollenspellen momenteel: hij is dokter S, kapper S en gister speelde hij dat hij mama S was :D Ik vind dit zo ontzettend leuk O+
Oude (on)bekende.
pi_139979059
Haha, ja, ik heb je ook al eens horen vertellen over het onafgebroken onderhandelen met je zoon :+ Ik vind het mooi hoor, die vastbeslotenheid, maar ik ben ook wel blij dat hij het niet alleen bij mij doet :@ Op het kdv zijn ze dus aan het oefenen met dat dingen soms anders gaan :D
  donderdag 15 mei 2014 @ 12:17:49 #291
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139979441
Ze moeten het toch leren, die eigenzinnige jongetjes. En eindeloze discussies... Vriend vertelde dat hij laatst toen hij S naar bed bracht belandde in een discussie over de denkbeeldige trommel waarop S aan het trommelen was, of het ding wel of niet in de denkbeeldige kast paste :D :')

Nog even een plaatje van dokter S in spoiler. Als hij heel groot is wil hij "een hele grote dopter worden. En dan ik hebt een hele grote dopterschort nodig :Y "

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mevr_Mus op 15-05-2014 13:54:54 ]
Oude (on)bekende.
pi_139981084
Die bril O+

CS mooie verslag! ik ben benieuwd naar onze volgende week
pi_139982234
Mijn oudste was vorige week bij Opoe (mijn Oma) terwijl die geprikt moest worden. Dat moet ze elke week. Zoë vond dat erg spannend maar niet eng en wilde zelfs mee helpen. Toen we de dag er na weer naar Opoe gingen vroeg ze of de dokterzus er weer zou zijn. Zuster is gek want Féline is toch haar zuster?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 15 mei 2014 @ 13:59:24 #294
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139982375
Het is ook verwarrend :D
Oude (on)bekende.
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:34:37 #295
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139983589
Wat leuk die schoonverhaaltjes van (bijna) kleuters O+ Fijn dat het goed is gegaan Son.

Welkom Tinu en Sam! Leuke foto's!

Leuk zo'n verslag CS! Hier is dat 1x per kwartaal en 1x per half jaar een 10 minuten gesprekje. Ik vind het ook zo fijn om te lezen dat M zich op het kdv hetzelfde gedraagt als thuis. Dat betekent voor mij dat hij daar thuis is en zich op zijn gemak voelt. Mooi en treffend beschreven ook O+

Dokter S (gtst anyone :+ ) O+
Gave bril! O+

Dokterzuster O+
Ik vind dat soort dingen ook zo leuk, je staat er niet bij stil dat het verwarrend kan zijn en dat is dan zo schattig O+

M en ik hadden een gesprekje over zusjes. M heeft 2 zusjes, D en J. Dus ik vroeg wat M dan van zijn zusjes is. Zijn antwoord: een vuilniswagen. O+
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:52:31 #296
259886 pessie
pi_139984213
Haha kyara!

En die dokter s is O+
pi_139984401
Oh, wat een plaatje, die Dopter S O+

Nou Kyara, jouw dochters mogen blij zijn met zo'n gezellige grote vuilniswagen _O-

Ik herinner me nog iets uit het verslag wat ik even moet delen :@ Ze schreven dat M veel lol heeft aan tafel, vooral als hij naast zijn vriendjes zit. De vrienden maken dan veel contact, ze tikken elkaar aan, kletsen met elkaar en lachen samen. Mijn eerste gedachte was: "mijn kind heeft vriendjes O+ " en daarna had ik opeens zo'n fastforward dat hij over 15 jaar aan de bar staat met z'n vrinden, elkaar op de schouders slaand (waarom doen mannen dat toch altijd? :D ) en flauwe grappen te vertellen :+
pi_139984815
Fijn is dat het clubsoda dat ze vriendjes hebben. Ik ben daar ook zo blij mee.

Oh en hier heeft yaro het altijd over de douchekamer ipv badkamer. Heel logisch want we hebben geen bad. Maar nu merkte ik dat ik het laatst ook gebruikte :D
  donderdag 15 mei 2014 @ 16:41:41 #299
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139987563
Douchekamer is ook een mooie :D

Ik geniet zo van dit soort dingen! S heeft het zo bijv over zijn billenzakken, onze voorkanttuin en als hij heel volledig wil zijn heeft hij het ook over een doptermens (in reactie op Nijntje die een dokterpop heeft :D ).

En ja, het ziekenhuisthema leeft hier nogal ;)
Oude (on)bekende.
  donderdag 15 mei 2014 @ 17:02:25 #300
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139988347
Heerlijk die peuterlogica O+

En vriendjes O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')