Ja...was ik ookquote:Op maandag 12 mei 2014 21:05 schreef danic het volgende:
Bitterend dat vind ik gewoon ronduit lullig. Je had het van tevoren aangegeven. Ze gaat gewoon tegen je in. Heeft schijt aan je als ik het zo mag uitdrukken. Ik zou echt pissed zijn!
Dan mag ze van mij ook een koekje of taartje. Niet dat ze dat laatste op eet, maar dan neem ik dus niet en eet ik die van haar gewoon opquote:Op maandag 12 mei 2014 21:16 schreef bitterend het volgende:
Hoe doen jullie het als jullie ergens zijn en iedereen zit aan de koek/taart trouwens? toch je peuter mee laten eten? het is ook niet leuk als ik het haar ontzeg en zij als enige niet mag maar ben benieuwd hoe anderen het doen...
Ja, ik ben niet zo heel streng hoor! ze mag een stroopwafel als we daar zijn...maar dat betekend ook dat ze geen brood eet, en als ze ook nog geen avond eten op heeft want "niet lekker" dan heb ik liever niet dat ze ijs/slagroom/chocolade krijgt..quote:Op maandag 12 mei 2014 21:16 schreef Susie het volgende:
Ik ben daar wat makkelijker in denk ik. Als we bij opa zijn, mag ze van mij een snoepje, want het is opaMaar wel altijd vragen... "Opa, 1 soepje, die? Ja? Opa?"
kom je langs een appie onderweg naar school?? die hebben vaak wel plantjes in de aanbieding .. dat haal ik meestal voor de juffies.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:32 schreef danic het volgende:
Hier zijn de vitamine pillen ook snoepjes![]()
Eva zegt nu wel regelmatig "ik wil wat te noepen", maar krijgt dus regelmatig "nee" te horen.
Oh en klein probleempje: eva trakteert morgen op de psz. Ik wilde voor de juffies iets anders dan voor de kinderen, maar door de hectiek van haar verjaardag ben ik het vergeten![]()
Wat geven jullie de juffies bij een traktatie?
En niet te moeilijk graag, moet het morgen in 1 minuut regelen
Ja hier dus ook zo..quote:Op maandag 12 mei 2014 21:28 schreef Soempie het volgende:
Herkenbaar bitterend. Ik zit me dan ook helemaal op te vreten. Je kunt er op dat moment ook niks meer mee, omdat het al gegeven is.
Op verjaardagen vind ik het trouwens prima als hij ook taart eet. Maar opa's en oma's maken het vaak wat te gek met al het gesnoep en we zij er vaak wat langer dan een dag, dus dat zou ikeigenlijk liever wel anders zien.
M. eet ook alles.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:22 schreef PureEvil het volgende:
even tegengas: mijn kind eet alles, koek, snoep, taart, chocola, chips, en ja, ook gewoon gezonde dingen.
op een verjaardag mag ze dus gerust een stuk taart van mij (afgelopen zaterdag nog, lekker kersenvlaai)
Ja, dat vind ik ook akelig gebracht. Jammer ook, want een leuke kraamhulp is voor oudere kindjes ook fijn.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:39 schreef Mevr_Mus het volgende:
Soempie, lastig is dat soms. Soms zeg ik er wat van, soms laat ik het gaan. Hij zal toch moeten leren dat andere mensen op een andere manier met dingen omgaan. Maar als het om grote dingen gaat (hoe lang laten huilen? Opa en oma zijn daar een stuk makkelijker in dan wij bijv.) maak ik dat wel bespreekbaar natuurlijk.
Ook als mensen zich bemoeien met wat S hier in huis wel of niet mag. Toen de kraamverzorgster bij de uitgebreide kennismaking tussen de broertjes S waarschuwde dat hij alleen de handjes van de baby aan mocht raken en daarop een "hebben we een afspraak S?" volgde heb ik meteen duidelijk gemaakt dat ik niet wilde dat ze zich op wat voor manier met onze oudste zou bemoeienAkelig mens
Taart: soms een paar hapjes van mij mee (waarbij ik er wel op let dat hij niet bij iedereen een paar hapjes mee eet.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:16 schreef bitterend het volgende:
Hoe doen jullie het als jullie ergens zijn en iedereen zit aan de koek/taart trouwens? toch je peuter mee laten eten? het is ook niet leuk als ik het haar ontzeg en zij als enige niet mag maar ben benieuwd hoe anderen het doen...
Ik vind dat helemaal niet streng eigenlijk, ik vind het vrij normaal. Ik vind het vooral gemakzuchtig als ouders hun kinderen maar alles naar binnen laten werken.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:19 schreef Kyara het volgende:
[..]
Taart: soms een paar hapjes van mij mee (waarbij ik er wel op let dat hij niet bij iedereen een paar hapjes mee eet.
Koek, afhankelijk van het soort koekjes. Een klein pennywafeltje oid mag hij van mij dan wel hebben maar geen complete wafels of zo. Ik zorg dat ik dan iets anders in mijn tas heb. Maisboogies of een kinderkoekje.
Maar het scheelt dat M sowieso goed eet dus hij krijgt al genoeg voedzaams binnen dus voor een keertje vind ik het niet zo erg.
Wat ik wel vervelend/jammer vond was toen we ergens mee aten, er alleen maar zoetigheid (hagelslag en chocopasta) en worst op tafels stond. Gelukkig had ze ook nog ergens kaas want 2 boterhammen met "snoep" vond ik toch wel erg veel (voor een kind dat dus ook prima hartig eet).
En ik weet dat ik soms wat streng ben maar ik vind sommige dingen gewoon onnodig (nog).
Kinderen mogen kinderen zijn toch!quote:Op maandag 12 mei 2014 22:22 schreef PureEvil het volgende:
even tegengas: mijn kind eet alles, koek, snoep, taart, chocola, chips, en ja, ook gewoon gezonde dingen.
Ohh, leuk.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:48 schreef Kyara het volgende:
M heeft gister op het kdv ook meegedaan met zingen en dansen. En bij de muziekles deed hij ook leuk mee. Meestal blijft hij op de achtergrond kijken dus was wel trots dat hij zelf ook meedeed
Dat je dat nog weet! Ik heb heel andere wensen en eisen voor een psz. M. is ouder en het doel van psz verschilt van dat van een kdv, daardoor zijn mijn verwachtingen ook anders (niet minder, overigens).quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:56 schreef bitterend het volgende:
Soemp ben je wel tevreden over dit psz? ik weet nog dat toen M er net was dat je geen kdv kon vinden die je bij jullie wensen paste..
Vreemd he? Maar het went snel hoorquote:Op woensdag 14 mei 2014 10:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
Leuk soempie! Fijn dat ie het zo naar zijn zin had en leuk die foto's!
Het is stil hier in huis. Er loopt maar 1 kind rond.. zo gek! Nog 1,5 uur en dan kan ik mijn kleuter to be ophalen
Herkenbaar!!quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
![]()
Hij vond het leuk! Het laatste half uurtje was net iets te lang voor hem, maar hij kwam helemaal vrolijk naar buiten. Nu begint ie een beetje moe te worden, maar hij was echt nog gezellig net. Er had ook iemand getrakteerd.
Hij had binnen met de zandtafel gespeeld (daar begon ie mee, dus dat had ik gezien), buiten was de zandbak niet zo leuk zei hij. De juffrouw is lief, maar heeft maar een gekke naam (aldus de peuter).
En hij weet verder niet wat ie gedaan heeft, dat is ie vergeten (zegt hij). Oh en hij heeft het plaatje van een zeilboot (ieder kind heeft dus een plaatje, zodat ze weten waar hun jas is en dan kunnen ze met dat plaatje dus ook aangeven wat ze willen doen in de klas, moeten ze op een bord plakken). En hij had liever een helikopter, maar die was al bezet![]()
Volgende week weerEn ik heb een luizenzak om te versieren.
Die M van jouw lijkt stiekem best wel op mijn S, qua karakterquote:Op donderdag 15 mei 2014 11:39 schreef Clubsoda het volgende:
Welkom Sam en Tinu! Gezellig, nieuwe aanwas!
En twee (bijna)-kleuter-knullen die zo ongeveer naar school gaan, wat spannend!
Soempie, wat fijn dat hij het zo fijn had! En voor jou ook fijn, lekker winkelenRugzakjes zijn inderdaad
![]()
M kreeg vorige week een uitgebreid verslag van het kdv mee (dat doen ze één keer per, ontwikkelingsverslag), zo leuk om te zien hoe ze je kind meemaken en ervaren. Sommige dingen had ik zelf nog niet op die manier geduid of geïnterpreteerd en in heel veel dingen beschrijven ze hem precies zo als ik hem ook ken. "M is een jongetje wat graag heeft dat de dingen zo gaan als hij ze bedacht heeft. Vaak heeft hij een heel precies plannetje in zijn hoofdje en vindt het moeilijk als het anders gaat" Da's vrij treffend ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mevr_Mus op 15-05-2014 13:54:54 ]Oude (on)bekende.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |