abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139863818
Ja dat dus Shandaly, wij zijn wb eten echt makkelijk ook omdat hij het zelf allemaal wel prima regelt. Maar ze zijn nu nog zo klein vind ik om daar zo in mee te gaan hoe het bij een ander moet.

ik was (ben) zelf een hele moeilijke eter maar bij een ander at ik alles zo was ik opgevoed. Maar in die herinneringen was ik wel een stuk ouder (7/8 jaar)
  maandag 12 mei 2014 @ 13:19:35 #202
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139864009
Soempie wat een leuk gesprek O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 12 mei 2014 @ 13:21:03 #203
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_139864063
Ik heb geen standaard reactie soempie. Ik laat het wat afhangen van waar ik ben, en het humeur van Daan. Mijn ouders weten inmiddels dat wij wat "eigenwijs" zijn met de kinderen. Dus geen toetje voor iedereen klaar is met het gewone eten, niet de hele dag volstouwen met snoep als het kind het vraagt, niet te druk spelen in een doorsnee woonkamer, etc.. Ik grijp dan wel in..

Mijn zusje en vriendin doen dat niet bij hun ouders, en laten het de grootouders oplossen&bepalen. Als het dan niet gaat zoals je wil, is het je eigen schuld toch? Dat zijn dan plekken waar je vaak komt, en je echt last van kunt krijgen in de opvoeding (zie ik daar)

Maar als we ergens niet zo vaak komen, dan ga ik wel meer mee in de regels, zolang het niet te gek gaat. Zeker als zij ook kinderen met gewoontes hebben.. En meestal is de gastvrouw/heer ook wel zo makkelijk om zich wat aan te passen. Dus meestal los ik zoiets ad-hoc op.

Ze kunnen wel deels meegaan in de regels, maar met eten is het hier al lastig omdat Daan geen hartig lust. (Behalve pindakaas dan). Avondeten lukt vaak wel.
  maandag 12 mei 2014 @ 13:27:52 #204
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139864294
:@ ik ga over het algemeen uit van mijn kind mijn (op)voeding... Ik voel me nu echt en beetje sociaal onaangepast :@

Oh, wij hebben wel een paar als dan regels. Hij moet gewoon zijn bordje leeg eten 's avonds voor hij een ttoetje krijgt. We hebben dit heel lang afgehouden maar op en gegeven moment at hij geen avond eten meer en alleen nog vla.
Oh en hier ook echt niet de hele dag door snoep en koek. Nathan krijgt 3 maaltijden en 3 tussendoortjes per dag.
  maandag 12 mei 2014 @ 13:27:55 #205
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139864297
En voor het echt naar school O+ Wat een moppie Shandaly.
pi_139865289
Toch een voordeel van kinderen die geen tot zelden toetjes eten :D

oh ja en lars <3
  maandag 12 mei 2014 @ 14:01:12 #207
30252 Soempie
Procreating
pi_139865421
Het gaat me misschien niet zozeer om regels, maar wel om omgangsvormen of dingen die gezegd worden. De manier waarop regels of meningen worden overgebracht of een andere aanpak als er iets is.

Hier geldt dat we ons houden aan de regels van de mensen bij wie we op bezoek zijn. Maar er zijn zaken die voor anderen of die omgeving niet zo van belang zijn en voor M. wel. Daar gelden andermans regels dan niet voor, vind ik.

Maargoed, het ging hier niet eens om een regel. M. at lekker, dus het was zelfs een wat loze opmerking. :+

Maar nog iets wat gezegd werd. M. zei bijvoorbeeld toen hij op een speelgoedtractor zat: 'J. (babyzusje) kan niet op de tractor.'. En dat klopt, dat kan ze nog niet. Ze kan nog niet zelf zitten en ze moet nog groeien voor ze bij de trappers kan. Maar wat werd er gezegd: 'Nee hoor, J. kan daar niet op. Dit is voor jongetjes.'. Helemaal niet kwaad bedoeld, dat weet ik zeker, maar handig vind ik het niet. :+ Die heb ik verder laten gaan, overigens.

Of een tijd geleden. M. was gevallen en ik hield hem tegen me aan, omdat hij ontzettend moest huilen. Hij valt wel vaker en meestal staat hij vrolijk op: 'dat ging net goed!'. Zelfs bij harde smakken en tanden door z'n lip.
Maar nu met de komst van J. en een aantal dagen weinig slaap moest hij dus heel erg huilen. En ik dacht: ik hou hem tegen me aan en dan kan hij even goed uithuilen, laat hem maar even. Maar een mevrouw kwam aangesneld met een bak snoep: 'zooo, kijk, snoepje erop, dan doet het geen pijn meer.'. Daar baalde ik van. :+

:+ - post.

[ Bericht 13% gewijzigd door Soempie op 12-05-2014 14:50:47 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 12 mei 2014 @ 14:21:26 #208
30252 Soempie
Procreating
pi_139866124
Shandaly, hier net zoiets, maar dan van de andere kant. M. blijft hier tijdens het eten aan tafel zitten. Dat vinden we fijn, omdat we dan een gezellig moment samen hebben. Als iedereen uitgegeten en gesproken is, dan gaan we van tafel. En natuurlijk worden er uitzonderingen gemaakt. :Y)

Maargoed, z'n neefje ging na een paar happen van tafel en toen M. ook van tafel wilde voelde m'n zus zich wat schuldig. Maar, ik kon aan M. uitleggen waarom wij dat anders doen en hij vindt het dan ook prima. Hij heeft nog een poos aan tafel gezeten, lekker gegeten, gekke spelletjes gedaan, enz. Ik kan me trouwens ook heel goed voorstellen dat zij het anders doen.

quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:14 schreef As1981 het volgende:
Ja dat dus Shandaly, wij zijn wb eten echt makkelijk ook omdat hij het zelf allemaal wel prima regelt. Maar ze zijn nu nog zo klein vind ik om daar zo in mee te gaan hoe het bij een ander moet.

ik was (ben) zelf een hele moeilijke eter maar bij een ander at ik alles zo was ik opgevoed. Maar in die herinneringen was ik wel een stuk ouder (7/8 jaar)
Hier net zo! M. regelt het zelf wel. Ze waren ook verbaasd: hij had z'n bord weggeschoven om wat te drinken en na een tijdje pakte hij het bord er weer bij en ging verder met eten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 12-05-2014 14:28:06 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 12 mei 2014 @ 14:44:34 #209
30252 Soempie
Procreating
pi_139866787
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:10 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Wat lief O+
Er zaten inderdaad boterhammen in ;) En een banaan, en drinken, en z'n gymschoenen. (En ik was verbaasd dat het paste ;) )
Schoolreisje is naar de Hooiberg in Bladel. Zo'n indoorspeeltuin waar we zelf ook al een keer geweest zijn. Dat vind ik wel een prettig idee, dat ik het ken.

Ah ja, dat is wel fijn. Ook voor L. natuurlijk, dat het geen heel onbekende omgeving is.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:28:12 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139868191
Wat een leuke foto Shandaly!
Hoe vond hij het vandaag?

Lastig Soempie. Wij zijn eigenlijk nog niet in een dergelijke situatie gekomen. Ik denk dat ik het heel erg van de situatie zou laten afhangen en het ligt er ook aan of ik het de moeite waard vind om er op terug te komen.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:39:40 #211
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139868521
Soempie, lastig is dat soms. Soms zeg ik er wat van, soms laat ik het gaan. Hij zal toch moeten leren dat andere mensen op een andere manier met dingen omgaan. Maar als het om grote dingen gaat (hoe lang laten huilen? Opa en oma zijn daar een stuk makkelijker in dan wij bijv.) maak ik dat wel bespreekbaar natuurlijk.
Ook als mensen zich bemoeien met wat S hier in huis wel of niet mag. Toen de kraamverzorgster bij de uitgebreide kennismaking tussen de broertjes S waarschuwde dat hij alleen de handjes van de baby aan mocht raken en daarop een "hebben we een afspraak S?" volgde heb ik meteen duidelijk gemaakt dat ik niet wilde dat ze zich op wat voor manier met onze oudste zou bemoeien :@ Akelig mens :{
Oude (on)bekende.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:44:43 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139868678
He bah Musje, dat lijkt me ook niks nee :{

Maar inderdaad, bij essentiele dingen ga ik ook op mijn strepen staan. Maar merk wel dat, naarmate hij ouder wordt, dat er steeds minder worden. Dat wil zeggen: ik zit qua opvoeden nu meer op 1 lijn met mijn omgeving en in sommige dingen ben ik zelf ook wat makkelijker geworden.
  maandag 12 mei 2014 @ 19:35:01 #213
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_139876778
Ik werd vanmiddag aangesproken over Roy,
Roy was buiten aan het spelen met een groene container,gras erin gooien klep Open klep dicht.
maar als ik hem er weg wilde halen,werd hij boos en ging gillen en stampen.

loopt er een andere moeder voorbij,ze kijkt naar mij,dan naar Roy en dan "goh mijn kind zou dat niet mogen hoor" En dat gegil dat is niet normaal }:|

ik moest Roy maar,strenger aanpakken en dat gegil moet ik hem echt afleren :')
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 mei 2014 @ 19:59:01 #214
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139877994
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 19:35 schreef _Bar_ het volgende:
Roy was buiten aan het spelen met een groene container,gras erin gooien klep Open klep dicht.

loopt er een andere moeder voorbij,ze kijkt naar mij,dan naar Roy en dan "goh mijn kind zou dat niet mogen hoor" En dat gegil dat is niet normaal }:|

herkenbaar meis .. hier had ik een tijdje terug dat ik Jan binnen vijftig meter voor de zoveelste keer tot de orde moest roepen, komt er een moeder voorbij op de fiets .. die riep: zeg kan het wat minder?? 't enige wat ik kon uitbrengen was: bemoei je lekker met je eigen modelkinderen :( :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  † In Memoriam † maandag 12 mei 2014 @ 20:13:53 #215
37843 lady-wrb
kortaf
pi_139878619
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 19:35 schreef _Bar_ het volgende:

wat zei je: nou meid, ga je gang?
ik had het gedaan :(
  maandag 12 mei 2014 @ 20:18:15 #216
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_139878838
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:13 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wat zei je: nou meid, ga je gang?
ik had het gedaan :(
ik begon eerst over dat de mijne alles tenminste opruimt,en daarna ach dat gillen dat hoort er gewoon bij.
  † In Memoriam † maandag 12 mei 2014 @ 20:19:44 #217
37843 lady-wrb
kortaf
pi_139878901
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:18 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik riep de mijne ruimt tenminste zijn rommel op...
en gooit het netjes in de container.
^O^
  maandag 12 mei 2014 @ 20:21:22 #218
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139878978
Waar bemoeien mensen zich dan toch mee he :{
  maandag 12 mei 2014 @ 20:46:53 #219
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139880269
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 19:59 schreef DJMO het volgende:

[..]

herkenbaar meis .. hier had ik een tijdje terug dat ik Jan binnen vijftig meter voor de zoveelste keer tot de orde moest roepen, komt er een moeder voorbij op de fiets .. die riep: zeg kan het wat minder?? 't enige wat ik kon uitbrengen was: bemoei je lekker met je eigen modelkinderen :( :')
_O- geweldige tegenreactie ^O^

Och hoe vaak ik al niet gehoord heb van "dat mogen mijn kinderen niet hoor" Maar ja, Rayen mag van mij vrij veel ik maak alleen van dingen die er toe doen een punt :+
Rayen 2½ jaar!
  maandag 12 mei 2014 @ 20:49:18 #220
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_139880383
Waar bemoeien ze zich mee. Laat ze eerst hun eigen spul perfect maken, dat is het vast ook niet.. We doen allemaal ons best. Keuzes verschillen, en dat mag met zoveel verschillende types kinderen..

Soempie, als dat een keertje gebeurd zou ik me er niet druk om maken. Maar als het steeds dezelfde is, dan zou ik wel even een "gesprekje" hebben geloof ik. Bij mijn moeder ook gedaan. Chris (toen 3,5) was erg vervelend bezig op een verjaardag naar mijn idee. Na 3 (offficele) waarschuwingen wilde ik hem naar de gang sturen, zoals thuis. Pakt mijn moeder hem gewoon op schoot en gaat gezellig doen. Toen wel laten gaan, maar later wel 1op1 over gesproken. Ze wilde niet dat Chris minder mocht dan de andere kinderen daar. Maar ik weet dat Chris met de helft van die drukte al niet meer zichzelf is, en een rustmomentje op de gang helpt hem dan heel erg. Ze snapte het beter toen ik het niet straf noemde, maar even een verse start..

Mevr mus, de kraam heeft zich hier genoeg met Chris bemoeit. Als ik met Daan op bed lag, gingen ze lekker samen dingen doen. Lekker lang op de wii, lekker gek doen, snoepen uit de kerstboom, hij genoot daar wel van. Maar dan is het positief. Als ze zo streng zou zijn, dan was ik er niet zo gerust op geweest. Opvoeden kan je zelf ook wel, zolang ze niet directs gevaarlijks doen..
pi_139880624
Soemp hier ook precies zo...zaterdag bij de chinees gegeten met oma en opa. R wou bijna niks, dus ik zei dat ze als toetje fruit mag. Oma zei dat er ook ijs was..ik legde uit dat ik liever had dat als ze niks warms eet dat ze toch wat voedzaam binnen kreeg en niet alleen maar suiker.
Bij het toetje at R haar meloen met smak op...komt oma met een bakje slagroom en voor dat ik in de gaten heeft, geeft ze het lepeltje vol slagroom aan R. Ik zei HEY, dat was niet de bedoeling!
Maarja het was al te laat, ik ging het niet afpakken van haar maar ik vond het erg vervelend! ik legde toch uit waarom ik liever niet had dat ze alleen maar suiker kreeg -O-

Bij ons mag ze van tafel af, ze blijft toch niet zitten, vooral niet na een vermoeiende dag op het kdv. Als we ergens anders zijn (familie) hoeft ze van mij ook niet te blijven zitten. Daar is ze nog echt te jong voor vind ik. In een restaurant is het anders, als ze niet kan zitten krijgt ze de ipad :+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139881335
Bitterend dat vind ik gewoon ronduit lullig. Je had het van tevoren aangegeven. Ze gaat gewoon tegen je in. Heeft schijt aan je als ik het zo mag uitdrukken. Ik zou echt pissed zijn!
  maandag 12 mei 2014 @ 21:07:28 #223
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139881452
Bemoeiallen :{w (schrijf je dat zo?)
pi_139881614
Vandaag wel :P
  maandag 12 mei 2014 @ 21:12:44 #225
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_139881776
Dat doet mijn moeder niet meer.. Wel bij mijn neefjes..
Ik ben er eens boos over geworden, en mijn man heeft hem eens van schoot getrokken om zo'n slagroom ding.. Daarna uitgepraat en was het over, luchtvgeklaard en geen probleem verder.. Maar mijn zusje zegt niks, is er thuis ook minder bewust mee bezig, dus daar gaat mijn moeder wel door.

Over 2 weekjes een weekend weg met mijn ouders, en de gezinnen van mij en mijn zusje. In 1 groot huisje. Dat komt ook wel goed, hoogstens een oma die in de war raakt van de verschillende regeltjes :P
pi_139881808
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:05 schreef danic het volgende:
Bitterend dat vind ik gewoon ronduit lullig. Je had het van tevoren aangegeven. Ze gaat gewoon tegen je in. Heeft schijt aan je als ik het zo mag uitdrukken. Ik zou echt pissed zijn!
Ja...was ik ook -O- alleen het heeft bij schoonma geen zin want die denkt niet zo na over dingen..ze doet het niet met opzet ze is gewoon zo..

Ze weet dat ik liever heb dat R niet te veel sap/koek krijgt want ze eet al zo weinig "gewone dingen" en toch wordt elke keer als we er zijn gevraagd of R sap lust...en ja dat hoort ze! dus ze roept helemaal blij saaaaap......
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139881976
Hoe doen jullie het als jullie ergens zijn en iedereen zit aan de koek/taart trouwens? toch je peuter mee laten eten? het is ook niet leuk als ik het haar ontzeg en zij als enige niet mag maar ben benieuwd hoe anderen het doen...
  maandag 12 mei 2014 @ 21:16:24 #228
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139881980
Ik ben daar wat makkelijker in denk ik. Als we bij opa zijn, mag ze van mij een snoepje, want het is opa O+ Maar wel altijd vragen... "Opa, 1 soepje, die? Ja? Opa?" O+
  maandag 12 mei 2014 @ 21:17:49 #229
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139882073
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:16 schreef bitterend het volgende:
Hoe doen jullie het als jullie ergens zijn en iedereen zit aan de koek/taart trouwens? toch je peuter mee laten eten? het is ook niet leuk als ik het haar ontzeg en zij als enige niet mag maar ben benieuwd hoe anderen het doen...
Dan mag ze van mij ook een koekje of taartje. Niet dat ze dat laatste op eet, maar dan neem ik dus niet en eet ik die van haar gewoon op :)
pi_139882194
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:16 schreef Susie het volgende:
Ik ben daar wat makkelijker in denk ik. Als we bij opa zijn, mag ze van mij een snoepje, want het is opa O+ Maar wel altijd vragen... "Opa, 1 soepje, die? Ja? Opa?" O+
Ja, ik ben niet zo heel streng hoor! ze mag een stroopwafel als we daar zijn...maar dat betekend ook dat ze geen brood eet, en als ze ook nog geen avond eten op heeft want "niet lekker" dan heb ik liever niet dat ze ijs/slagroom/chocolade krijgt..

Ze drinkt thuis ook soms sap en krijgt nijntje koekjes!
  maandag 12 mei 2014 @ 21:22:55 #231
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_139882387
Daar ben ik wel makkelijk in. Afhankelijk vanhet formaat taart dat ik voorbij zie komen, krijgt hij zelf een stukje, of eet hij met mij mee. Maar dat is ook niet wekelijks gelukkig..

Toetjes krijgt hij wel, maar als hij gewoon weigert/niet fit is, dan geen zware desserts. Dan is een schaaltje vla al heel wat.,
  maandag 12 mei 2014 @ 21:24:28 #232
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_139882497
Hier is Roy gek op hartig,een snoepje,koekje daar doe je hem echt geen plezier mee sterker nog hij eet het niet. Taart en cake idem.

Wel eet hij erg graag fruit,een stukje kaas,worst. Dus dat zijn ook zijn tussendoortjes.

Maar oma vind het leuk om te verwennen en aangezien mijn neefje en nichtje wel echte zoetekauwen zijn,heeft ze standaard een paar snoepjes liggen voor de kleinkinderen dus ook voor Roy.
En is vervolgens gepikeerd op ons dat Roy haar snoepjes niet waardeert :')
terwijl ze weet (Roy slaapt er 2nachten en is er regelmatig) dat Roy echt niet van snoep houd.
wij hebben ook al tig keer gezegd Roy doe je geen plezier met,snoep en koek. Maar heeft liever een stukje kaas,een stuk fruit een plakje worst.

maar tot op de dag van vandaag probeert ze het nog steeds om Roy een snoepje te laten eten :')

Wij hebben het maar,opgegeven en Roy spuugt het toch ook of neemt,het niet aan :6
  maandag 12 mei 2014 @ 21:25:13 #233
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139882552
Ik ben bij anderen ook redelijk makkelijk, al moedig ik het niet aan en stuur ik waar mogelijk aan op een klein koekje. Snoepjes krijgt hij alleen van de kapper besef ik me nu :D Al denkt hij zelf dat hij elke dag een snoepje krijgt maar dat is gewoon een vitaminetablet :+
Oude (on)bekende.
pi_139882721
Bar wat raaaar! zo moeilijk is het niet om voor Roy paar plakjes kaas en worst op tafel te zetten...

Ja ik ben misschien een zeikerd maar ik vind het echt zo vervelend als het enig wat ze eet op bepaalde dagen is dus een taart -O- (verjaardagen ofzo) Maar goed, als iedereen het eet mag ze uiteraard ook een klein stukje...
  maandag 12 mei 2014 @ 21:28:25 #235
30252 Soempie
Procreating
pi_139882776
Herkenbaar bitterend. Ik zit me dan ook helemaal op te vreten. Je kunt er op dat moment ook niks meer mee, omdat het al gegeven is.

Op verjaardagen vind ik het trouwens prima als hij ook taart eet. Maar opa's en oma's maken het vaak wat te gek met al het gesnoep en we zij er vaak wat langer dan een dag, dus dat zou ikeigenlijk liever wel anders zien.

[ Bericht 46% gewijzigd door Soempie op 12-05-2014 21:34:20 ]
  maandag 12 mei 2014 @ 21:30:57 #236
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_139882930
Wij zijn relatief makkelijk maar,hebben heel duidelijke regels en regelmaat.

qua eten mogen we echt in onze handen klappen.
Roy ontbijt goed met brood en tegenwoordig ook pap (altijd hartig)
lunch door de weeks is op school verschilt van pannenkoeken tot tosti en van brood tot soms friet.
avondeten gaat over het algemeen goed,al is hij een grote voorstander van de Italiaanse keuken,als hij verder slecht zijn groenten eet dan maak ik een grote stoofpot of,pasta saus vol groenten.
en Wilt hij niet wat wij eten dan maak ik of snelle pasta,of gewoon brood.

toetjes doen we niet aan omdat Roy 3x per dag medicijnen krijgt vermengt met kwark.

drinken is water,vruchtensiroop,soms vers sap van de boer,melk en jogo.
pi_139882984
Dat van die vitamine is herkenbaar :D

ik ben ook niet zo moeilijk. Als ik niet wil dat ze iets niet eten moet het niet gegeten worden als ze wakker zijn. Bij een eerste gaat dat makkalijker dan bij een tweede.

yaro is ook meer van de hartig. Kyan houdt wel van zoet. Maar mijn ervaring is dat ze niet door slaan. Af en toe toestaan zorgt hier voor minder gedoe dan continu weigeren en in de praktijk hebben ze er al heel snel genoeg van.
  maandag 12 mei 2014 @ 21:31:59 #238
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_139882995
Draakje kreeg laatst een lolly bij de Chinees... Nou, dat dacht ik dus niet hè, dat komt er bij mij niet in. Dus ik gaf die lolly terug, grabbel een paar kroepoekjes uit de bak op de toonbank. Kind zielsgelukkig (want KOEKOEEEEK!!!! LEKKER!), en die Chinees keek ons met een raar gezicht aan van :? .
pi_139883022
Hier zijn de vitamine pillen ook snoepjes :D
Eva zegt nu wel regelmatig "ik wil wat te noepen", maar krijgt dus regelmatig "nee" te horen.

Oh en klein probleempje: eva trakteert morgen op de psz. Ik wilde voor de juffies iets anders dan voor de kinderen, maar door de hectiek van haar verjaardag ben ik het vergeten -O-
Wat geven jullie de juffies bij een traktatie?
En niet te moeilijk graag, moet het morgen in 1 minuut regelen :')
  maandag 12 mei 2014 @ 21:35:41 #240
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_139883273
Hier eigenlijk niks anders,maar als ik het doe dan een doosje bonbons.

die vitaminen... Roy Wilt die snoepjes dus niet :')
en de druppels gaat hij van kokhalzen :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 mei 2014 @ 21:36:30 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139883317
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:32 schreef danic het volgende:
Hier zijn de vitamine pillen ook snoepjes :D
Eva zegt nu wel regelmatig "ik wil wat te noepen", maar krijgt dus regelmatig "nee" te horen.

Oh en klein probleempje: eva trakteert morgen op de psz. Ik wilde voor de juffies iets anders dan voor de kinderen, maar door de hectiek van haar verjaardag ben ik het vergeten -O-
Wat geven jullie de juffies bij een traktatie?
En niet te moeilijk graag, moet het morgen in 1 minuut regelen :')
kom je langs een appie onderweg naar school?? die hebben vaak wel plantjes in de aanbieding .. dat haal ik meestal voor de juffies.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_139883598
Ja heb een appie naast mn werk.
Das wel een leuk idee. En die bonbons ook. Daar kan ik wel wat mee ^O^
pi_139883807
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:28 schreef Soempie het volgende:
Herkenbaar bitterend. Ik zit me dan ook helemaal op te vreten. Je kunt er op dat moment ook niks meer mee, omdat het al gegeven is.

Op verjaardagen vind ik het trouwens prima als hij ook taart eet. Maar opa's en oma's maken het vaak wat te gek met al het gesnoep en we zij er vaak wat langer dan een dag, dus dat zou ikeigenlijk liever wel anders zien.
Ja hier dus ook zo..
Liever snijden ze fruit op een schaaltje met wat crackers en kaas/worst..
Misschien kan ik het zelf meenemen volgende keer..
  maandag 12 mei 2014 @ 21:52:12 #244
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139884236
Wat fijn dat Roy zo'n goede eter is ^O^
  maandag 12 mei 2014 @ 22:22:35 #245
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_139886085
even tegengas: mijn kind eet alles, koek, snoep, taart, chocola, chips, en ja, ook gewoon gezonde dingen.

op een verjaardag mag ze dus gerust een stuk taart van mij (afgelopen zaterdag nog, lekker kersenvlaai ;) )
  maandag 12 mei 2014 @ 23:02:57 #246
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_139888277
Hier mag niet alles, maar het is ook niet zo dat ze niets mag. We zijn vaak een keer in de 4 weken een dag bij opa en oma, daar krijgt ze een stukje taart, soms wat chocolade en eind vd dag is er vaak wat kaas, komkommer en leverworst/gekookte worst. Ik heb liever niet dat ze leverworst eet, haar maag is dat niet gewend en ik vind het echt rommel, maar zij wil het dolgraag, dus mag ze 1 plakje en daarna dan komkommer. Dat zeg ik dan dus ook en dat respecteren ze, het is alleen jammer dat ze niet bijv wat crackers voor haar halen oid. Ze kreeg er ook met 14 maanden al Wicky, daar heb ik voor bedankt en gezegd dat ik dat liever niet wou. Nu krijgt ze diksap en inmiddels heb ik gezegd dat het best een pakje roosvicee mag zijn oid, die ene keer maakt dan ook niet uit.

Met koek thuis bijv is het zo dat ze soms hetzelfde krijgt en soms ook niet, dan zeg ik dat die koek alleen voor grote mensen is en dat zij biscuit (vaak met fruit erbij) krijgt, dat is eigenlijk nooit echt een issue.
Verder mag ze alles eten wat wij eten en houden we er eigenlijk vaak rekening mee, dat we eten wat zij ook kan eten.

Brood mag ze kiezen, kaas, pindakaas, fruitspread, hagelslag, honing, appelstroop, roomkaas.
Ze eet bijna altijd pindakaas en gewone kaas en vaak hagelslag, dat zijn dr favo's.
Warm eten hoeft niet op, wel altijd proeven, na proeven en niet lusten kan ze een boterham krijgen of yoghurt, wil ze helemaal niet proeven, dan ook geen boterham/yoghurt.

Wij waren even een weekend weg, zalig!! Lekker zwemmen, beetje tutten met de kindjes en verder niets moeten. O+
  maandag 12 mei 2014 @ 23:12:58 #247
30252 Soempie
Procreating
pi_139888872
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 22:22 schreef PureEvil het volgende:
even tegengas: mijn kind eet alles, koek, snoep, taart, chocola, chips, en ja, ook gewoon gezonde dingen.

op een verjaardag mag ze dus gerust een stuk taart van mij (afgelopen zaterdag nog, lekker kersenvlaai ;) )
M. eet ook alles. :Y Maar gister en eergister kreeg hij twee cupcakes, twee van die chocolade kindereieren, sap, snoepjes, taart, patat, enz. :o Dat vind ik dus niet nodig en ik vind het wat vervelend dat er niet gevraagd wordt of hij iets mag. Ik had ook veel te laat door wat hij allemaal kreeg, omdat ik een poos boven bij J. had gezeten.

En als we er wat over zeggen, dat daar niet altijd naar geluisterd wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Soempie op 13-05-2014 10:01:28 ]
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:41:12 #248
30252 Soempie
Procreating
pi_139896238
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:39 schreef Mevr_Mus het volgende:
Soempie, lastig is dat soms. Soms zeg ik er wat van, soms laat ik het gaan. Hij zal toch moeten leren dat andere mensen op een andere manier met dingen omgaan. Maar als het om grote dingen gaat (hoe lang laten huilen? Opa en oma zijn daar een stuk makkelijker in dan wij bijv.) maak ik dat wel bespreekbaar natuurlijk.
Ook als mensen zich bemoeien met wat S hier in huis wel of niet mag. Toen de kraamverzorgster bij de uitgebreide kennismaking tussen de broertjes S waarschuwde dat hij alleen de handjes van de baby aan mocht raken en daarop een "hebben we een afspraak S?" volgde heb ik meteen duidelijk gemaakt dat ik niet wilde dat ze zich op wat voor manier met onze oudste zou bemoeien :@ Akelig mens :{
Ja, dat vind ik ook akelig gebracht. Jammer ook, want een leuke kraamhulp is voor oudere kindjes ook fijn.

Hier werd in de kraamtijd door verschillende mensen (bezoek) tegen M. gezegd: 'mama heeft even geen tijd voor jou, ze is nu met J. bezig.'. ;(
Natuurlijk heb ik wel tijd. M'n schoot is echt groot zat hoor. Soms moet een van de twee even wachten, maar dan kan ik nog altijd luisteren of aangeven dat ik zo tijd heb.

Sommige opmerkingen vind ik tenenkrommend, maar ik zal ze ook wel maken. Laatst hoorde ik bijvoorbeeld M. achter me in de auto: 'aan de kant mensen!! Slome slakken!!!!'. :@

[ Bericht 4% gewijzigd door Soempie op 13-05-2014 09:58:56 ]
  dinsdag 13 mei 2014 @ 10:07:11 #249
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139896820
Slome slakken :D Foute uitspraken vallen hier nog wel mee, maar krijg wel mijn eigen slechte gewoontes onder de m'n neus gedrukt, zie ik opeens dat S z'n mes aflikt bijvoorbeeld :X :+ :@

En herkenbaar wat je zegt over kraambezoek... Ik vind het niet fijn hoe veel mensen de nadruk leggen op dat S groot is nu de baby er is en zich daarom ook als een grote jongen moet gedragen. Arme kind heeft het stiekem trouwens best lastig met de komst van z'n broertje. Hij wil zo graag knuffelen en spelen, naar vind het lastig om dat rustig te doen. Volgens mij had hij verwacht dat de baby veel sneller groot zou worden, het valt hem echt een beetje tegen... "Mama? Is de baby al groot? Ik wil heeeeeel graag met de baby spelen! :{ " O+
Oude (on)bekende.
pi_139896933
Och Mus, het mannetje toch. Het is ook zo moeilijk, 'groot' en verstandig te moeten zijn :*

Moeilijk lijkt me dat, zulke opmerkingen. Zeker bij zoiets gevoeligs als een nieuwe baby, dat is zo ingrijpend en dan wil je niet dat er allemaal nare denkbeelden in het hoofdje van zo'n pukkie komen -O- Ik heb niet echt ervaring met opmerkingen waar ik écht kromme tenen van krijg, misschien ben ik makkelijk of heb ik een fijne omgeving :P Als het echt indruist tegen wat ik geloof en ik merk dat mijn kind er op reageert, zou ik het misschien wel direct aankaarten. Ook om te laten zien dat discussie prima is en dat je over veel dingen kan praten. Als M er niet op zou reageren en ik vind het heel wezenlijk en ik weet dat M vaker in die omgeving is, dan zou ik op een rustig moment het gesprek aan gaan.

Qua eten ben ik niet heel lastig, wij eten niet aan de lopende band taart en chips, dus als dat zo is, dan is er iets te vieren en dan mag M ook. Meestal een hapje of een stukje, of een speciaal kleiner taartje bijvoorbeeld. Maar ik vind wel dat ik dat bepaal, en ik zou ook kribbig worden als ik eerst 'nee' zeg en het gebeurt stiekem toch, Bitterend -O-
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')