abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139751457
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 10:43 schreef Susie het volgende:
Anouk eet ook bijna alleen maar zoet op brood. Een heeeeele enkele keer Dora leverpastei :{ of smeerkaas. In de supermarkt wil zr altijd wel een plakje worst (of 2), maar neem ik dat mee naar huis, dan moet ze het niet :(
:D Dat is met Rebecca precies zo! die roept aaaabbaaaiieeen! in de supermarkt..koop ik ze en als ik ze na het wassen in een bakje zet zegt ze "nee mama! koud! nie lekker!"
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139751600
We hebben hier behalve pindakaas en apelstroop niks zoets in huis, geen chocoladepasta of hagelslag. Ze heeft uiteraard chocolade op op het kdv maar thuis nooit. Ze krijgt gewoon kaas op worst op brood, ei, komkommer, philadelphia, homous, avocado...soms eet ze het en soms ook niet.
Nu is het al 3 dagen dat ze geen avond eten wil, yoghurt ook niet :o
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:23:36 #153
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139755325
Hier kaas, philadelphia en kipfilet op brood. En zoet pindakaas, appelstroop, jam en vruchtenhagelslag. En soms een krentenbol.

Maar M is sowieso een goede eter (meisjes trouwens ook).
pi_139755404
Krentenbol met boter en kaaaas :Y)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:27:04 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139755507
Krentenbol met boter. :P
pi_139755572
Mag dat wel :+

Toen R klein was vond ze surimi sticks lekker :D nu eet ze soms een rauw wortel als tussendoortje!
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:30:42 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139755697
Rauwe wortels vind ik ook lekker. M niet zo. Die wil gewoon zijn koekje als tussendoortje....

Bij de kapper wist hij nog precies dat hij een spekje kreeg en die heeft hij weer de hele tijd in zijn handje gehouden "is lekker spekje!" zonder op te eten. Dat doet hij altijd met spekjes :D
  vrijdag 9 mei 2014 @ 22:13:14 #158
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139758018
Anouk heeft vandaag op het kdv wortel gegeten...en wederom in haar hamsterwangen verstopt _O-
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 9 mei 2014 @ 22:17:41 #159
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139758258
Broodbeleg! Dat is nog eens een onderwerp! Leuk om over te hebben.
Nathan eet alleen zoet en pindakaas (die zet ik onder hartig) en inderdaad tosti. Ik vind het zelf echt prima. Ik at zelf als kind ook alleen hagelslag en heb pas op latere leeftijd kaas en vleeswaren leren waarderen. Er is een reden waarom kinderen voor zoet kiezen: de tong heeft verschillende smaak gebieden die nog in ontwikkeling zijn, hierdoor is et eerder en sterke voorkeur voor zoet. Het enige wat ik moeilijk vind is dat Nathan steeds vaker elders luncht en andere opvoeders ook andere ideeën hebben. Dan vind ik het moeilijk omdat ik mijn kind niet wil verplichten en het belangrijker vind dat hij eet dan wat hij eet, maar ik moet ook rekening houden met andere regels. Ik ken ook ouders die het oplossen met tosti's :D en dat dan ook gezond vinden.
Verder eet Nathan weinig toevoegingen en veel vleeswaren en dingen zoals smeerkaas/worst zit daar vol mee. Zoet beleg is makkelijker te vinden. Hij eet dus pindakaas, speculoospasta, vlokken, hagelslag, vruchtenhagel, kokos brood, chocopasta. Hij at ook altijd appelstroop maar hij is mu in de "lust ik niet" uitprobeer fase beland dus momenteel eet hij dat niet. Max 1 boterham met chocolade per maaltijd.
Chocolademelk drinken we eens per maand, yoghi nooit (zit nogal wat toevoegingen in).
Ik moet zeggen dat hij het wel kan eten een boterham met kaas. hij had eens iets gepakt waarvan ik al 3x had gewaarschuwd dat het niet mocht en toen heb ik gezegd dat er dan alleen kaas op tafel kwam, hij heeft het zonder problemen opgegeten omdat hij toch wel honger had. :') . Pedagogisch rampzalig maar de boodschap kwam wel over.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 22:18:35 #160
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139758290
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 21:30 schreef Kyara het volgende:
Rauwe wortels vind ik ook lekker. M niet zo. Die wil gewoon zijn koekje als tussendoortje....

Bij de kapper wist hij nog precies dat hij een spekje kreeg en die heeft hij weer de hele tijd in zijn handje gehouden "is lekker spekje!" zonder op te eten. Dat doet hij altijd met spekjes :D
Dat deed Nathan tot voor kort ook. Extra lang genieten van het snoepje doordat je et naar kan kijken :D
pi_139759055
Eva mag altijd zelf kiezen wat ze op brood wil. Afspraak is wel dat als ze eerst voor zoet kiest, ze 's middags hartig moet. 2x hartig mag altijd. Meestal kiest ze voor vleeswaren/smeerworst/pindakaas en een enkele keer voor smeerkaas. Zet hebben we appelstroop/perenstroop/jam (wil ze nooit), vruchtenhagel of speculoos. Chocoladebeleg hebben we niet in huis (voor mijn veiligheid :P ).
Ze eet beide maaltijden 1 boterham.

Oh. ..Ze kreeg toch gisteren een fiets? Ze fietst!!!! Ze kan het gewoon al. Uiteraard met zijwieltjes, maar ik vind het zo knap! Voor een kind wat nog nooit zelf gefietst heeft op een driewieler of wat ook *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door danic op 09-05-2014 22:45:40 ]
pi_139759404
Wij geven voornamelijk plakkend spul omdat ze anders het beleg los opeet en dan geen boterham meer wil. Dat is nu speculoos, smeerkaas en appelstroop en was eerder ook philadelphia en leverworst, maar die wil ze even niet meer.
Ze is dol op vlokken, maar daarbij blijft altijd de hele boterham over.
Oh en ook hier tostis natuurlijk.

En laatst zalm met kruidenkaas. Dat was echt een tophit!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 9 mei 2014 @ 22:43:03 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139759614
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 22:18 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat deed Nathan tot voor kort ook. Extra lang genieten van het snoepje doordat je et naar kan kijken :D
Hij heeft nog nooit een spekje opgegeten :D

Midas drinkt eigenlijk alleen maar water en melk eigenlijk. Geloof dat hij op het kdv wel eens wat sap krijgt. Chocolademelk heeft hij alleen nog maar zelfgemaakt gekregen bij mijn moeder (lauwwarme melk met cacao en een klein beetje suiker).

Wat goed Danic! Echt superknap! *O*
pi_139760121
Oh ja en drinken.....Ze lust geen melk. Wel karnemelk met wat roosvicee (huisgemaakte yogho ;) ), dus drinkt ze dat. Af en toe yogho yogho. Verdeeld over de dag drinkt ze sap. Ze mag 1 pakje, verder uit een beker. Of een zakje caprisun. Van de week wilde ze ineens diksap omdat Rosalie dat krijgt. Prima! Graag zelfs want ik baal een beetje van die sap. Maar iets anders drinkt ze niet.

Ik moet ook zo lachen om de opmerkingen die ze kan maken. Gisteren oefenen met fietsen en opa roept "kijk mama! Ze heeft het door" eva: "kijk mama! Ik ben er door"

Vanmiddag kwam mijn vriend uit zijn werk. Oma doet de deur open en ze roept keihard over straat "Papa! Ik was gisteren jarig" :D
(Alles in het verleden is 'gisteren')

Druif O+
  zaterdag 10 mei 2014 @ 07:06:51 #165
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139769323
Wat goed Danic! En dat ze er door is O+
pi_139769397
Hier wordt eigenlijk ook vooral zoet gegeten (maar dat doe ik eigenlijk zelf ook, ik hou echt niet van vleeswaren op brood :{ ) wel regelmatig pindakaas, maar dat zou ik zelf eigenlijk ook onder zoet verstaan..
Heel af en toe eens kaas, of een tosti maar verder niet.
Jelle drinkt ook veel melk al moet dat van het cb minder omdat hij qua gewicht toch wel hoog zit, water drinkt ie zelden. En sap is hier ranja en die krijgt hij erg slap. Heel soms gewoon sap uit een pak en dat krijgt hij dan ook met water (en dat is ook geen probleem) bij oma krijgt hij wel eens chocomelk (melk met cacao) nou ja wel eens.. Hij heeft daar zo z'n ritueel :P en als we thuis ooit een pak chocomel hebben dan krijgt hij het in z'n melk.
Ohja knakworst lust ie als hartig :P
pi_139769596
Met drinken zijn wij best losjes. Dot heeft best veel last gehad van obstipatie en dan is het op een gegeven moment belangrijker dat er iets ingaat dan wat.
Dot drinkt thuis water, ranja, chocomel en soms een fruitsapje en op pad ook capri sonne en appelsap. Op het kdv melk, thuis niet. Ze ontbeet altijd met yoghurt maar nu ze dat niet meer doet krijgt ze misschien wat weinig zuivel binnen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_139769636
Wat goed Danic! Zeker zonder oefening!

Drinken is hier melk, water, ranja/vruchtenmix (sterk verdund). En 's avonds thee met honing. Chris wilde nooit water, maar had wel obstipatie, dus die kreeg vruchtenmix tussendoor. Maar Daan wil wel water, dus hij krijgt dat vaker. Chris drinkt inmiddels ook wel water. Maar hij kon als mini niet omgaan met die gekke vloeistof die nergens naar smaakt, maar wat je wel echt moet doorslikken.

Wicky/pak sap krijgt Daan nauwelijks. Yoghi eens per maand.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 08:54:51 #169
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139769653
Anouk drinkt ook veel vruchtenmix. Grappig om te lezen dat Dot ook alleen melk op kdv drinkt, Anouk dus ook. Niet van harte overigens... :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 10 mei 2014 @ 09:15:11 #170
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139769788
hier drinken ze voornamelijk limonadesiroop .. jan krijgt appelsap mee naar school en als hij moet overblijven melk (thuis drinkt hij geen melk :') ) Geert drinkt nauwelijks melk of water .. maar als we, waar dan ook, een wasbak of gootsteen tegen komen dan moet hij wel een 'lokkie water' uit de kraan drinken :D (ooit eens van mij gezien dat ik uit de kraan dronk, en sindsdien doet mijn aapje dat graag na .. nou ja, als hij op die manier wél water wil drinken, mij best :P )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_139770019
Hier weigert ean om thuis melk te drinken bij de go wel en ranja drinkt ze daar ook.
Thuis wil ze het liefst Taksi ik leng dat dan aan met water en als ik optimel drink wil ze dat ook.

Vandaag heeft ze haar verjaardagsfeestje jammer van de regen dat wordt dan morgen nog een keer schoonmaken, stofzuigen en dweilen. En ik moet nog wat speelgoed boven zetten voor het gesloopt wordt en de zieke kat moet ook maar naar boven. Nu hopen dat hij dat ook wilt.
pi_139770468
Mijnes eet eigenlijk alleen pindakaas op brood (ik vind dat trouwens geen zoet beleg, er zit toch geen suiker in :? ), soms ook wel geitenkaas. Op het kdv eet hij notenpasta en smeerkaas (maar dat is van die roomkaas zeg maar, niet met smeltzouten). Thuis drinkt hij sap met water of diksap, soms melk als hij erom vraagt. Water gaat er vaak wat moeizaam in. Na de zwemles krijgt hij een pakje sap uit zijn Cars-pakjeshouder en is dan helemaal het mannetje 8-) Op het kdv drinkt hij rijstmelk en koeienmelk ( :') )

Ik ga zo zonder M naar de speelotheek om nieuw speelgoed te halen, vind het soms best lastig in te schatten wat hij leuk vindt.

Veel plezier met het feestje f_r, het is inderdaad jammer dat het zulk pisweer is, dat kan in mei ook heel anders zijn!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 10 mei 2014 @ 10:52:44 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139770876
SPOILER: ingredienten pindakaas
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zit wel degelijk suiker in ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_139771020
Ja, zes procent, uit de pinda's zelf, zoveel zit er in het gemiddelde vleeswaar voor op brood ook, dat noem je toch ook niet zoet? En in brood zelf, en in pizzadeeg, in tomatensaus enz. Dat vind ik niet te vergelijken met jam of chocopasta wat voor 60% uit (toegevoegde) suiker bestaat. Het maakt mij verder niet uit hoor, ik ben niet van de suikerpolitie, maar als je je zorgen maakt of je kind teveel zoet beleg eet en hij zou wel pindakaas lusten, dan zou dat wat mij betreft uitstekend niet-zoet beleg zijn. Genoeg voedingsstoffen, gezonde vetten en heel puur; pinda's en een beetje zout.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_139771793
Afhankelijk van het merk. Er zijn ook merken waar wel suiker aan is toegevoegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')