Broodbeleg! Dat is nog eens een onderwerp! Leuk om over te hebben.
Nathan eet alleen zoet en pindakaas (die zet ik onder hartig) en inderdaad tosti. Ik vind het zelf echt prima. Ik at zelf als kind ook alleen hagelslag en heb pas op latere leeftijd kaas en vleeswaren leren waarderen. Er is een reden waarom kinderen voor zoet kiezen: de tong heeft verschillende smaak gebieden die nog in ontwikkeling zijn, hierdoor is et eerder en sterke voorkeur voor zoet. Het enige wat ik moeilijk vind is dat Nathan steeds vaker elders luncht en andere opvoeders ook andere ideeën hebben. Dan vind ik het moeilijk omdat ik mijn kind niet wil verplichten en het belangrijker vind dat hij eet dan wat hij eet, maar ik moet ook rekening houden met andere regels. Ik ken ook ouders die het oplossen met tosti's

en dat dan ook gezond vinden.
Verder eet Nathan weinig toevoegingen en veel vleeswaren en dingen zoals smeerkaas/worst zit daar vol mee. Zoet beleg is makkelijker te vinden. Hij eet dus pindakaas, speculoospasta, vlokken, hagelslag, vruchtenhagel, kokos brood, chocopasta. Hij at ook altijd appelstroop maar hij is mu in de "lust ik niet" uitprobeer fase beland dus momenteel eet hij dat niet. Max 1 boterham met chocolade per maaltijd.
Chocolademelk drinken we eens per maand, yoghi nooit (zit nogal wat toevoegingen in).
Ik moet zeggen dat hij het wel kan eten een boterham met kaas. hij had eens iets gepakt waarvan ik al 3x had gewaarschuwd dat het niet mocht en toen heb ik gezegd dat er dan alleen kaas op tafel kwam, hij heeft het zonder problemen opgegeten omdat hij toch wel honger had.

. Pedagogisch rampzalig maar de boodschap kwam wel over.