SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom?quote:Op zondag 27 april 2014 22:58 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Niet mogelijk op dit moment.. Kan pas over 3-4 jaar.
Waarom?quote:Op zondag 27 april 2014 22:58 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Er is altijd een weg.quote:Op zondag 27 april 2014 22:58 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
quote:
Ivm herkanbaarheid en alles wil ik daar niet zo ver op ingaan. Heeft vooral met financiën te maken.quote:
Oh, oké. Dat kan. Tsja, zou er toch eens een goed gesprek over gaan voeren als ik jou was, want het is nogal belachelijk.quote:Op zondag 27 april 2014 23:00 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
[..]
Ivm herkanbaarheid en alles wil ik daar niet zo ver op ingaan. Heeft vooral met financiën te maken.
Ik kan me er wel behoorlijk over druk maken (misschien onnodig, maar toch..).quote:Op zondag 27 april 2014 22:59 schreef Hachiee het volgende:
Ik heb t zelfde man maar ik ga op mn 18e op mezelf ook al willen ze da nie. Geen vrijheid hier in dit kk huis
Zoals ik al zei is dat niet mogelijk, want dan is het gelijk al dat mijn ouders boos worden.quote:Op zondag 27 april 2014 23:00 schreef deadprez het volgende:
[..]
Oh, oké. Dat kan. Tsja, zou er toch eens een goed gesprek over gaan voeren als ik jou was, want het is nogal belachelijk.
Ze dan maar gewoon boos laten zijn en gewoon je ding doen is geen optie? Misschien niet heel leuk allemaal, maar dit is ook niks lijkt me.quote:Op zondag 27 april 2014 23:01 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is dat niet mogelijk, want dan is het gelijk al dat mijn ouders boos worden.
Daar zijn ze van mening in dat dat behoorlijk ongezond is.quote:Op zondag 27 april 2014 23:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Zeg tegen je ouders: "Ik leer door fouten te maken, maar die fouten kan ik niet maken als jullie mij niet wat vrijheid gunnen. Als jullie zo streng blijven, zal ik voor altijd een beroep op jullie blijven doen. Willen jullie dat ik, als ik 40 ben, nog steeds bij jullie woon en op jullie teer? Wanneer krijg ik de kans volwassen te worden?"
Dat lijkt mij niet hun zaak, wat jij 's avonds en 's nachts buiten doet.quote:Op zondag 27 april 2014 23:02 schreef GoldenHeart het volgende:
Ik kan mij wel in hun inleven, wat moet ik savonds en snachts buiten doen? Ik ben geen hangjongeren, maar het idee dat ze nog lopen te bepalen en al na mijn achttiende vind ik belachelijk.
Nou, dan lijkt het me duidelijk.quote:Op zondag 27 april 2014 23:03 schreef GoldenHeart het volgende:
Daar zijn ze van mening in dat dat behoorlijk ongezond is.
Geloof me het hele discussie en gesprekken heeft me enorm veel stress bezorgd...Ik heb er geen zin in om hier een punt van te maken, maar het is gewoon mijn hart luchten.quote:Op zondag 27 april 2014 23:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ze dan maar gewoon boos laten zijn en gewoon je ding doen is geen optie? Misschien niet heel leuk allemaal, maar dit is ook niks lijkt me.
avondje film kijken bij vrienden is dus ook uitgesloten?quote:Op zondag 27 april 2014 23:02 schreef GoldenHeart het volgende:
Ik kan mij wel in hun inleven, wat moet ik savonds en snachts buiten doen? Ik ben geen hangjongeren, maar het idee dat ze nog lopen te bepalen en al na mijn achttiende vind ik belachelijk.
Is dat zo erg? Probeer eens op een open manier een gesprek aan te gaan. Dan worden ze maar boos. Maar luister wel naar wat ze te zeggen hebben en probeer je in hun positie te verplaatsen, zodat je kunt begrijpen waar hun mening vandaan komt en ze zo kunt proberen uit te leggen hoe jij dit ziet. Zonder meteen van alles te willen veranderen. Alleen het gesprek aangaan en elkaars standpunten gaan zien.quote:Op zondag 27 april 2014 23:01 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is dat niet mogelijk, want dan is het gelijk al dat mijn ouders boos worden.
Ik begrijp hun volkomen wat betreft dit onderwerp.quote:Op zondag 27 april 2014 23:05 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
Is dat zo erg? Probeer eens op een open manier een gesprek aan te gaan. Dan worden ze maar boos. Maar luister wel naar wat ze te zeggen hebben en probeer je in hun positie te verplaatsen, zodat je kunt begrijpen waar hun mening vandaan komt en ze zo kunt proberen uit te leggen hoe jij dit ziet. Zonder meteen van alles te willen veranderen. Alleen het gesprek aangaan en elkaars standpunten gaan zien.
Als je nog 3 ŕ 4 jaar bij ze moet wonen kun je dit maar beter uitpraten en op een volwassen manier oplossen.
Dat mag wel, evenals bioscoop etc.. Het betreft het avond buiten zijn na 8-9uur met uitzonderingen zoals bioscoop.quote:Op zondag 27 april 2014 23:05 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
avondje film kijken bij vrienden is dus ook uitgesloten?
En wat gebeurt er als je langer wegblijft?quote:Op zondag 27 april 2014 23:08 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Dat mag wel, evenals bioscoop etc.. Het betreft het avond buiten zijn na 8-9uur met uitzonderingen zoals bioscoop.
Het is 9 a 10 uur thuis zijn. 10 uur als ik het nog met heel veel moeite kan uitrekken, maar gemiddeld 8 tot 9 uur savonds. Op dat tijdstip moet ik al thuis zijn.
precies. Al was ik zelf op die leeftijd al het huis uit ook. Maar zoals de ouders van TS met hem omgaan lijkt ook meer alsof ie 16 is in plaats van 19.quote:Op zondag 27 april 2014 23:07 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Wat engeltje1985 zegt...
Gewoon gaan werkte voor mij altijd.... of gewoon zeggen dat je weg gaat en te laat thuiskomen en elke keer de grens iets oprekken.
Niet meteen in het extreme maar gewoon laten zien dat je het ook wel overleefd als je een avond laat thuis komt.
Nee ik begrijp hun volledig, maar zoals ik al zei ''het idee is walgelijk'' dat ze mij gewoon dingen opleggen op zo'n leeftijd..quote:Op zondag 27 april 2014 23:09 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb niet de indruk dat je er echt behoefte aan hebt inderdaad. Mocht dat veranderen, zou ik toch nog een keer een goed gesprek aan proberen te gaan (desnoods via de mail zodat alles even kan bezinken en niet direct vanuit de emotie gereageerd wordt als het zo erg is). Als dat dan nog geen effect heeft, stel je de persoon met wie je wat gaat doen aan ze voor, zodat ze weten met wie je weg bent, en dan ga je gewoon. Luisteren naar je ouders is belangrijk, maar wel binnen redelijke grenzen.
Dit is wel ervan uitgaande dat je verder geen problematiek (fysiek of geestelijk) of verleden hebt waardoor je ouders een heel erg goed punt hebben als ze je niet alleen zo laat de deur uit laten gaan.
Dan gaat de telefoon direct rinkelen een aantal maal en als ik niet opneem krijg ik al de tirade.quote:Op zondag 27 april 2014 23:10 schreef deadprez het volgende:
[..]
En wat gebeurt er als je langer wegblijft?
Die kun je ook uitzetten, of het geluid uitzetten.quote:Op zondag 27 april 2014 23:12 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Dan gaat de telefoon direct rinkelen.
Nou en. Jij zit wel heel erg onder de plak bij je ouders.quote:en als ik niet opneem krijg ik al de tirade
Dan krijg ik de tirade als ik thuis ben. Echt geen zin in. Ze zijn niet heel lossig... dus dat zit niet mee.quote:Op zondag 27 april 2014 23:12 schreef deadprez het volgende:
[..]
Die kun je ook uitzetten, of het geluid uitzetten.
Grow some balls.quote:Op zondag 27 april 2014 23:13 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Dan krijg ik de tirade als ik thuis ben. Echt geen zin in. Ze zijn niet heel lossig... dus dat zit niet mee.
Onder de plak?quote:Op zondag 27 april 2014 23:12 schreef deadprez het volgende:
[..]
[..]
Nou en. Jij zit wel heel erg onder de plak bij je ouders.
Ja.quote:
Dat is helemaal niet walgelijk. Je bent 19, geen 24. Kom op man.quote:Op zondag 27 april 2014 23:11 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Nee ik begrijp hun volledig, maar zoals ik al zei ''het idee is walgelijk'' dat ze mij gewoon dingen opleggen op zo'n leeftijd..
Ze zijn niet echt rationele types, maar eerder emotionele types.
Ik heb geen problematiek.
Ja goede vergelijking man.quote:Op zondag 27 april 2014 23:15 schreef Sarasi het volgende:
Kom op zeg, mijn ouders hebben mij ook verboden drugs te gebruiken.
Ja, als je 16 bent. Al waren mijn ouders toen ook al niet zo streng, maar goed.quote:
Ik bedoelde meer dat iets verbieden uit voorzorg echt niet zo'n issue hoort te zijn. Hij zegt dat het hem steekt dat zijn ouders hem verbieden 's avonds op straat te hangen terwijl hij dat helemaal niet wil en/of helemaal niet zo'n type is. Maar die twee dingen staan los van elkaar, dat probeer ik te zeggen.quote:
Je bent voor de wet een volwassen burger, maar je ouders behandelen je betuttelender dan met mij werd gedaan op mijn 13e, en mijn ouders waren niet bepaald extreem losquote:
Hij is 19.quote:Op zondag 27 april 2014 23:22 schreef Sarasi het volgende:
Ik bedoelde meer dat iets verbieden uit voorzorg echt niet zo'n issue hoort te zijn.
Wat verwacht je dan van een 19 jarige?quote:Op zondag 27 april 2014 23:21 schreef Lokasenna het volgende:
Als er niet met je ouders te praten valt, zul je er zelf voor moeten zorgen dat jij je portie zelfstandigheid verwerft door dingen te doen waarvan je zelf vindt dat ze passen bij iemand van je leeftijd, en 19 jaar vind ik voor dit soort zaken zelfs al erg aan de late kant.
Dat je voor jezelf op kunt komen en zelfstandig beslissingen kunt nemen over wat goed voor je is en wat niet?quote:Op zondag 27 april 2014 23:23 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan van een 19 jarige?
So? Ik ben op mijn 19e uit huis gegaan en daarvoor had ik ook gewoon regels hoor. Waaronder geen tattoo's, om even een voorbeeld te noemen. Moest ik allemaal zelf weten als ik uit huis was, maar onder hun dak geen tattoo's. Zo idioot is dat nu ook niet toch?quote:
Nou ja, ik kan het in ieder geval echt niet begrijpen. Hij moet om uiterlijk 10 uur thuis zijn en dat is blijkbaar al amper voor elkaar te krijgen.quote:Op zondag 27 april 2014 23:26 schreef Sarasi het volgende:
[..]
So? Ik ben op mijn 19e uit huis gegaan en daarvoor had ik ook gewoon regels hoor. Waaronder geen tattoo's, om even een voorbeeld te noemen. Moest ik allemaal zelf weten als ik uit huis was, maar onder hun dak geen tattoo's. Zo idioot is dat nu ook niet toch?
Regels als geen drugs gebruiken en geen tattoo's nemen staan je sociale leven ook niet zo in de weg als het soort regels die de TS worden opgelegd.quote:Op zondag 27 april 2014 23:26 schreef Sarasi het volgende:
[..]
So? Ik ben op mijn 19e uit huis gegaan en daarvoor had ik ook gewoon regels hoor. Waaronder geen tattoo's, om even een voorbeeld te noemen. Moest ik allemaal zelf weten als ik uit huis was, maar onder hun dak geen tattoo's. Zo idioot is dat nu ook niet toch?
Als ik uitging, haalde mijn vader me altijd op om 1 uur.quote:Op zondag 27 april 2014 23:28 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nou ja, ik kan het in ieder geval echt niet begrijpen. Hij moet om uiterlijk 10 uur thuis zijn en dat is blijkbaar al amper voor elkaar te krijgen.
Nou, flexibel inderdaad. Daar mag hij ze wel dankbaar voor zijn, die gunst.quote:Op zondag 27 april 2014 23:30 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Als ik uitging, haalde mijn vader me altijd op om 1 uur.En als ik ergens anders was en alleen naar huis wilde, moest ik om 11 uur thuis zijn. Zoveel verschil zit daar dus niet in.
En amper voor elkaar te krijgen... Hij geeft zelf aan dat het in het geval van een bioscoopje oid geen issue is. Dus zo flexibel zijn z'n ouders dan weer wel.
Ja er zullen vast lossere ouders zijn, maar dat kies je nu eenmaal niet uit.quote:Op zondag 27 april 2014 23:31 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nou, flexibel inderdaad. Daar mag hij ze wel dankbaar voor zijn, die gunst.
Ach, ik mocht gelukkig sowieso altijd al veel. TS zit er blijkbaar wel mee, anders had hij dit topic niet geopend en echt normaal is het ook niet om een 19-jarige zo te behandelen.quote:Op zondag 27 april 2014 23:32 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja er zullen vast lossere ouders zijn, maar dat kies je nu eenmaal niet uit.Hun huis, hun regels. Probeer je er eens aan te houden en niet bij alles je hakken in het zand te zetten en je te gedragen als een doorsnee puber en je zult waarschijnlijk vanzelf merken dat ze je meer gaan vertrouwen en wat meer loslaten. En zo niet, heb je pech. Dat ga je niet veranderen. Leer er mee leven dan of ga uit huis.
Dan blijft alles zoals het is.quote:Op zondag 27 april 2014 23:13 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Dan krijg ik de tirade als ik thuis ben. Echt geen zin in. Ze zijn niet heel lossig... dus dat zit niet mee.
Ja hij zit er vast mee, en dat zal ook wel, maar het enige wat ik zie is dat het toch nooit gaat veranderen. Praten kan/wil hij niet met ze, en het gewoon doen is ook geen optie. Dan blijft over je erbij neerleggen. Zo simpel is het dan. En dat staat los van of het normaal is of niet.quote:Op zondag 27 april 2014 23:34 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ach, ik mocht gelukkig sowieso altijd al veel. TS zit er blijkbaar wel mee, anders had hij dit topic niet geopend en echt normaal is het ook niet om een 19-jarige zo te behandelen.
Ja, daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 27 april 2014 23:39 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja hij zit er vast mee, en dat zal ook wel, maar het enige wat ik zie is dat het toch nooit gaat veranderen. Praten kan/wil hij niet met ze, en het gewoon doen is ook geen optie. Dan blijft over je erbij neerleggen. Zo simpel is het dan. En dat staat los van of het normaal is of niet.
16? Ik zie tegenwoordig 12 jarige kinderen nog om 10 uur buiten .. (al vind ik dat ook niet helemaal gezond, maar toch ..)quote:Op zondag 27 april 2014 23:11 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
precies. Al was ik zelf op die leeftijd al het huis uit ook. Maar zoals de ouders van TS met hem omgaan lijkt ook meer alsof ie 16 is in plaats van 19.
Niet?quote:Op zondag 27 april 2014 23:39 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja hij zit er vast mee, en dat zal ook wel, maar het enige wat ik zie is dat het toch nooit gaat veranderen. Praten kan/wil hij niet met ze, en het gewoon doen is ook geen optie. Dan blijft over je erbij neerleggen. Zo simpel is het dan. En dat staat los van of het normaal is of niet.
Eerder 14..quote:Op zondag 27 april 2014 23:11 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
precies. Al was ik zelf op die leeftijd al het huis uit ook. Maar zoals de ouders van TS met hem omgaan lijkt ook meer alsof ie 16 is in plaats van 19.
Ik verwacht dat je helemaal zelf kunt beslissen wat je wilt en voor jezelf kiest.quote:Op zondag 27 april 2014 23:23 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan van een 19 jarige?
Hoezo? Je bent toch 19? Je kan toch maximaal bijlenen?quote:Op zondag 27 april 2014 22:58 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Waarom zou dat wel terecht zijn?quote:Op zondag 27 april 2014 23:45 schreef datismijnmening het volgende:
Voor jongens is het inderdaad raar als je dit niet mag.
Bij meisjes aan de andere kant zou het wel terecht zijn
True, maar ik neem aan dat die ouders zelf dan ook 's avonds niet op stap gaan want dat zou dan behoorlijk hypocriet zijn t.o.v. een volwassen inwonende.quote:
Hij is niet volwassen. Hij is 19 en hij woont nog thuis. Hij krijgt altijd alles wat zijn hartje begeerd van zijn ouders (pohi). Die jongen klinkt zo volwassen als een pakje boter. En als je dat combineert met bezorgde ouders die gewoon graag willen dat hun kind niet al te gekke dingen doet in de puberteit en dat wellicht wat onhandig aanpakken, krijg je dit. Daar is niks idioots of dom aan. We horen maar een kant van het verhaal en ik krijg niet de indruk dat TS ons het hele verhaal vertelt.quote:Op maandag 28 april 2014 09:23 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
True, maar ik neem aan dat die ouders zelf dan ook 's avonds niet op stap gaan want dat zou dan behoorlijk hypocriet zijn t.o.v. een volwassen inwonende.
En over dat alleen op vakantie gaan hebben ze bij een 19-jarige al helemaal niets meer te zeggen, daar gaan huisregels niet over.
Eens, maar dat wil hij per se niet want gezeik.quote:Op maandag 28 april 2014 09:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nooit doen zonder een confrontatie.. De grenzen eerst even echt aftasten.
Hij gedraagt zich niet zo bedoel je, maar dat geldt wel voor meer volwassenen hoorquote:
Dat.quote:Op maandag 28 april 2014 09:27 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Eens, maar dat wil hij per se niet want gezeik.Dus ja, dan blijft er weinig over. En persoonlijk vind ik dat, als je er niks aan wilt doen, je er ook niet over moet blijven klagen.
Precies. Juist op die leeftijd (en eerder) is het belangrijk om vriendschappen te maken en te verbreken. Om eens lekker gek te doen zonder dat je je zorgen hoeft te maken om de consequenties. Je eigen grenzen aftasten, leren je ouders uit te dagen. Leren te zeggen wat je op je hart hebt is een zeer belangrijke vaardigheid, ook al doen pubers dat vaak op een wat te heftige manier.quote:Op maandag 28 april 2014 08:50 schreef Leandra het volgende:
Je ouders vinden dat je je volwassen moet gedragen maar behandelen je als een onmondige puber.
Al even afgezien van het feit dat het voor jou ook van belang is om vriendschappen op een normale manier te kunnen opbouwen en zij dit dus dwarsbomen.
Ik vind het indrukwekkend dat je er kennelijk nog naar luistert, dus dat is of knap qua opvoedskills, of je bent gewoon zo'n kind dat luistert en geen dingen doet die niet mogen, maar ongeacht of het door je opvoeding of door je karakter komt dat je er (nog) naar luistert vind ik het geen goede manier van opvoeden als je je 19-jarige nog zo kort houdt.
En dat zeg ik als moeder.
Baantje in de avonduren? Dat soort dingen mogen wel..quote:Op maandag 28 april 2014 09:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Precies. Juist op die leeftijd (en eerder) is het belangrijk om vriendschappen te maken en te verbreken. Om eens lekker gek te doen zonder dat je je zorgen hoeft te maken om de consequenties. Je eigen grenzen aftasten, leren je ouders uit te dagen. Leren te zeggen wat je op je hart hebt is een zeer belangrijke vaardigheid, ook al doen pubers dat vaak op een wat te heftige manier.
Ik kom uit zo'n biblebelt dorp en ik heb het verhaal van TS vaak zat gezien. Ouders hebben nauwelijks levenservaring, zijn vanuit huis het huwelijk in gegaan en komen bijna nooit buiten het dorp. Kind moet dat ook, liefst voor je 20e trouwen en en gelijk een roedel kids. En na een jaar of 5-8 barst het huwelijk omdat beide partijen (vaker de man) ineens het gevoel hebben dat ze wat gemist hebben. Maar die jaren kan je op die leeftijd (en met een gezin) al niet meer goed maken en dat zorgt voor veel ongelukkige mensen.
Voor TS. Ik zou als ik jou was toch de grenzen eens wat op gaan rekken. Je hoeft niet gelijk gek te doen, vooral als dat niet in je zit. Neem een baantje voor in de avonduren. Daar kunnen ze nauwelijks iets van zeggen. En als ze moeilijk doen kan je mooi zeggen dat je wilt sparen om snel het huis uit te gaanOf ga bij een sportclub ofzo.
Hoe kan je nou door de week overdag chillen met je maten? Hebben jullie niets te doen ofzo? Ik neem aan dat na de middelbare school ook veel mensen een andere kant uit gaan. De een werkt in een plaats verder weg waardoor hij pas om 19.30 gegeten heeft, de ander studeert, etc.quote:Op maandag 28 april 2014 10:03 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Baantje in de avonduren? Dat soort dingen mogen wel..
het betreft echt het niet mogen uitgaan en het langer buiten hangen dan 8 a 9 uur. Ze zijn van mening dat het chillen etc de gehele dag wel kan dus ochtend tm avond (max 8 a 9 uur).
En ja vakantie alleen of met vrienden mag niet vanwege de angst van alle doemscenarios die je meestal in films en documentaires ziet.
Op de vrije dagen.quote:Op maandag 28 april 2014 10:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe kan je nou door de week overdag chillen met je maten? Hebben jullie niets te doen ofzo? Ik neem aan dat na de middelbare school ook veel mensen een andere kant uit gaan. De een werkt in een plaats verder weg waardoor hij pas om 19.30 gegeten heeft, de ander studeert, etc.
Maar goed, je zult toch ooit in je leven moeten leren om voor jezelf op te komen en ruzie te maken. Anders blijf je je hele leven aan passen aan iedereen die je tegenkomt of zelfs onder de plak zitten. Je wordt dan verschrikkelijk gefrustreerd maar weet niet hoe je dat moet uiten. Geloof me, ik woon nu 11 jaar samen met iemand die die vaardigheden niet had en dat is vooral voor hem een ontzettende lijdensweg geweest.
Extreem bekrompen ouders is nog erger lijkt me.. Ook dat zie je wel eens terug in documentaires of programma's als Dr. Phil..quote:Op maandag 28 april 2014 10:03 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
En ja vakantie alleen of met vrienden mag niet vanwege de angst van alle doemscenarios die je meestal in films en documentaires ziet.
Wat?quote:Overigens heb ik nog een jongere broertje waardoor dat al moeilijk is want ze willen niet dat ik kom aankakken wanneer hij slaapt.. en hem wakker maak (wordt snel wakker).
Omdat meisjes meer gevaar lopen dan jongens en zich over het algemeen minder goed kunnen verweren.quote:
Ze hun hele leven lang blijven afschermen tegen de boze buitenwereld is ook niet optimaal.quote:Op maandag 28 april 2014 10:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Omdat meisjes meer gevaar lopen dan jongens en zich over het algemeen minder goed kunnen verweren.
logisch, het is namelijk ook niet normaal van je ouders om je zo te behandelen op die leeftijd...ipv te discussiëren op 'n forum, zou je beter eens met z'n drieën rond de tafel gaan zitten, en dit uitpraten als volwassenen, beetje vreemde ouders wel want ze willen dat je je volwassen gedraagd, maar ondertussen behandelen ze je als 'n puber, niet gezondquote:Op zondag 27 april 2014 23:01 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Ik kan me er wel behoorlijk over druk maken (misschien onnodig, maar toch..).
quote:
quote:
quote:Op zondag 27 april 2014 23:12 schreef deadprez het volgende:
[..]
[..]
Nou en. Jij zit wel heel erg onder de plak bij je ouders.
quote:Op zondag 27 april 2014 23:07 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Wat engeltje1985 zegt...
Gewoon gaan werkte voor mij altijd.... of gewoon zeggen dat je weg gaat en te laat thuiskomen en elke keer de grens iets oprekken.
Niet meteen in het extreme maar gewoon laten zien dat je het ook wel overleefd als je een avond laat thuis komt.
Eigenlijk is alles al gezegd.quote:
Nee, maar er is een middenweg.quote:Op maandag 28 april 2014 13:08 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ze hun hele leven lang blijven afschermen tegen de boze buitenwereld is ook niet optimaal.
Serious? Die kan nog niet voor zichzelf zorgen?quote:Op maandag 28 april 2014 13:11 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee, maar er is een middenweg.
Mijn zusjes(nu 14 en 18) mogen 's avonds niet alleen over straat fietsen, dus als ze naar een feestje oid willen prima, maar dan wel met vriendinnetjes naar huis fietsen of ze worden door mijn ouders of ik opgehaald
Doe er wat aan dan.quote:Op maandag 28 april 2014 13:15 schreef GoldenHeart het volgende:
Als ik zo lees dat het niet normaal is, raak ik zowat depressief..
Je moet niet 'down' worden van de reacties, maar ze gebruiken om de situatie voor jou te verbeteren.quote:Op maandag 28 april 2014 13:15 schreef GoldenHeart het volgende:
Ja een meisje van 18 kan zichzelf inderdaad echt prima verdedigen als ze in d'r eentje van de fiets wordt getrokken of als een groepje haar iets wil aandoen of lastig vallen.quote:Op maandag 28 april 2014 13:12 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Serious? Die kan nog niet voor zichzelf zorgen?
Ik neem aan dat ze zelf ook wel tegelijk met haar vriendinnen naar huis kan fietsen toch. Of met een vriend van haar.quote:Op maandag 28 april 2014 13:20 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Ja een meisje van 18 kan zichzelf inderdaad echt prima verdedigen als ze in d'r eentje van de fiets wordt getrokken of als een groepje haar iets wil aandoen of lastig vallen.
Kom gewoon een keer te laat thuis man... Het is jouw leven.quote:Op maandag 28 april 2014 13:15 schreef GoldenHeart het volgende:
Dat zegt hij toch, dat z'n zusje wel uit mag maar niet alleen mag fietsen.quote:Op maandag 28 april 2014 13:21 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze zelf ook wel tegelijk met haar vriendinnen naar huis kan fietsen toch. Of met een vriend van haar.
En kan een jongen van 18 zich wel prima verdedigen als hij in z'n eentje van de fiets wordt getrokken of als een groepje hem iets wil aandoen of lastig vallen?
Hij zegt ook dit:quote:Op maandag 28 april 2014 13:24 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch, dat z'n zusje wel uit mag maar niet alleen mag fietsen.
Ik denk dat dat voor zowel jongens als meiden geen verkeerde regel is. Want in je eentje ben je gewoon makkelijk slachtoffer. Als meisje nog eerder dan als jongen omdat aangerand oid kan worden.
Maar als jongen kan je ook beroofd/in elkaar geslagen/ een flesje naar je hoofd krijgen.
Dat doen ze nou eenmaal eerder bij mensen die alleen zijn als tegen een groepje.
Vandaar mijn opmerking over jongens.quote:Op zondag 27 april 2014 23:45 schreef datismijnmening het volgende:
Voor jongens is het inderdaad raar als je dit niet mag.
Bij meisjes aan de andere kant zou het wel terecht zijn
quote:Op maandag 28 april 2014 13:12 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Serious? Die kan nog niet voor zichzelf zorgen?
Begrijpend lezen is niet jou sterkste punt héquote:Op maandag 28 april 2014 13:21 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze zelf ook wel tegelijk met haar vriendinnen naar huis kan fietsen toch. Of met een vriend van haar.
En kan een jongen van 18 zich wel prima verdedigen als hij in z'n eentje van de fiets wordt getrokken of als een groepje hem iets wil aandoen of lastig vallen?
Ah oke....dat veranderd het inderdaad....ik vind het voor beide niet zo raarquote:Op maandag 28 april 2014 13:27 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Hij zegt ook dit:
[..]
Vandaar mijn opmerking over jongens.
Ik vind het niet meer dan logisch om in je eentje naar huis te fietsen als er verder niemand beschikbaar is. Als het kan fiets ik ook altijd terug in een groepje, maar lukt dat niet dan fiets ik toch echt in mijn eentje (moet zeggen dat ik dat bijna nooit hoef). Mijn ouders komen me echt niet ophalen als ik in mijn eentje naar huis moet fietsen. Midden in de nacht. Ik heb het misschien wat vreemd uitgedrukt, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik het vreemd vond dat het zusje van 18 nooit of te nimmer in haar eentje naar huis mag fietsen, maar hij dat wel mocht (leid ik af uit de gequote post).
Jongens zullen minder snel lastig gevallen worden dan meisjes en jongens zijn weerbaarder mochten ze toch lastig gevallen worden.quote:Op maandag 28 april 2014 13:27 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Hij zegt ook dit:
[..]
Vandaar mijn opmerking over jongens.
Ik vind het niet meer dan logisch om in je eentje naar huis te fietsen als er verder niemand beschikbaar is. Als het kan fiets ik ook altijd terug in een groepje, maar lukt dat niet dan fiets ik toch echt in mijn eentje (moet zeggen dat ik dat bijna nooit hoef). Mijn ouders komen me echt niet ophalen als ik in mijn eentje naar huis moet fietsen. Midden in de nacht. Ik heb het misschien wat vreemd uitgedrukt, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik het vreemd vond dat het zusje van 18 nooit of te nimmer in haar eentje naar huis mag fietsen, maar hij dat wel mocht (leid ik af uit de gequote post).
Als je laat thuiskomt stil naar binnen gaan en op de bank gaan pitten.quote:Op maandag 28 april 2014 10:03 schreef GoldenHeart het volgende:
Overigens heb ik nog een jongere broertje waardoor dat al moeilijk is want ze willen niet dat ik kom aankakken wanneer hij slaapt.. en hem wakker maak (wordt snel wakker).
Ja maar dan nog...tenzij het echt nog een babytje is die gaat huilen snap ik het. Anders vind ik het nog zwaar overdreven.quote:Op maandag 28 april 2014 13:34 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Als je laat thuiskomt stil naar binnen gaan en op de bank gaan pitten.
pics van je zusje?quote:Op maandag 28 april 2014 13:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Jongens zullen minder snel lastig gevallen worden dan meisjes en jongens zijn weerbaarder mochten ze toch lastig gevallen worden.
Mijn zusje kan mij in principe om 4 uur 's nachts nog wakker bellen dan kom ik d'r halen
Wat depressief? Niet doen, je zit toch goed? Je bent pas 19. Echt een leeftijd om nog thuis te blijven. Jongens zoals jij kunnen dat nog niet. Op zichzelf wonen he? Je woont immers nog niet op jezelf. Wassen? Het huis schoonmaken? Koken? Daar heb je mams voor.quote:Op maandag 28 april 2014 13:15 schreef GoldenHeart het volgende:
Dit! En je bent 19! Je hebt nu de kans om lekker los te gaan zonder zware verantwoordelijkheden e.d.quote:Op maandag 28 april 2014 15:00 schreef ijsparasol het volgende:
Wees niet bang! En maak een potje ruzie, je ouders zijn overbeschermd zij zorgen (onbewust) ervoor dat je je weinig ontplooit. Het proces van losmaken moet nou toch wel is ingezet worden, zodat je je eigen weg kan gaan, EN KAN GAAN LEVEN!
Maar er is toch ook een wisselwerking tussen TS en zijn ouders?quote:
De kunst is volgens mij om het steeds iets op te rekken zonder het meteen te extreem te makenquote:Op donderdag 1 mei 2014 11:53 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar er is toch ook een wisselwerking tussen TS en zijn ouders?
Als hij nog nooit tegen zijn ouders is in gegaan en altijd braaf thuisblijft dan raken zij daar ook aan gewend en gaan er dan vanuit dat het wel goed is.
Normaal ga je in je puberteit opstandig worden en doen wat je zelf wil.
Na wat ruzie merken je ouders dat je toch steeds weer in één stuk thuiskomt en dan gaan ze je wel wat meer vertrouwen.
TS moet gewoon gaan doen wat hij zelf wil.
Hij zal heus niet als hij terugkomt van vakantie zijn spullen op de stoep aantreffen.
Dat wel maar normaal begin je daar op je 14e mee.quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:13 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
De kunst is volgens mij om het steeds iets op te rekken zonder het meteen te extreem te maken
Want leven is alleen na 10:00 in de kroeg hangen? Wat een bullshit.quote:Op maandag 28 april 2014 15:00 schreef ijsparasol het volgende:
Wees niet bang! En maak een potje ruzie, je ouders zijn overbeschermd zij zorgen (onbewust) ervoor dat je je weinig ontplooit. Het proces van losmaken moet nou toch wel is ingezet worden, zodat je je eigen weg kan gaan, EN KAN GAAN LEVEN!
Zo letterlijk moet je het nou ook weer niet nemen! Niet op elke slak zout leggen..quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Want leven is alleen na 10:00 in de kroeg hangen? Wat een bullshit.
Je hebt gelijk! Ik kan echter absoluut wel chillen met vrienden en al, maar ze hebben het liever niet in de nacht e.d. en niet elke dag, aangezien er nog een kleintje is in huis.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik zit er nog even over na te denken.
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat je ouders overbeschermend zijn en totale controlfreaks. Nou, wat willen dergelijke mensen absoluut niet? Dat hun kind ergens heen gaat waar ze geen zicht of controle hebben: uit huis.
Ik denk dat TS even de periode door moet die de meesten op 13 en 14 jarige leeftijd hebben doorgemaakt. Dus je zegt gewoon: “Pa, ma ik ben vanavond met vrienden chillen, ik zie wel hoe laat ik thuis ben.” Je ouders zullen flabbergasted zijn en proberen er een stokje voor te steken. Dan zeg je gewoon: “het kan me niet schelen wat jullie vinden. Ik ga toch.” Je vader en moeder zullen wat tegenwerpingen jouw richting op gooien waarop je gewoon zegt: “wat wil je eraan doen? Ga je me tegen houden?”
Dit zal enkele dagen wat spanning opleveren. Maar jij moet volhouden en als je ouders moeilijk blijven doen dreigen met uit huis gaan: “ik steek mezelf nog liever voor duizenden euro’s in de schulden dan dat ik hier nog een jaar als een basisschoolkind wordt behandeld.” En geloof me, dat is het laatste wat ze willen.
Je hebt dit echt veel te ver laten komen. Je had natuurlijk al als 13 of 14 jarige zoveel stennis moeten schoppen dat je ouders wel iets toe hadden moeten geven.
Denk jij dat er ergens in een Nederland een 19 jarige is die het accepteert dat hij savonds niet naar buiten mag? Nee natuurlijk niet. Je pakt gewoon je jas en loopt weg. Wees niet bang voor de confrontatie. Jij hebt gelijk. Iedere opvoeddeskundige en hulpverlener zal jou gelijk geven. Stop met die passieve volgzame houding en hang even flink de puber uit (wat je al jaren geleden had moeten doen).
Je vrienden gaan je ook vaarwel zeggen. Die zitten niet te wachten op iemand die als volwassen vent niet mee mag.
quote:Op zondag 27 april 2014 23:23 schreef deadprez het volgende:
Hij kan godverdomme opgeroepen worden voor de dienstplicht, mocht dat nodig zijn.
Heb je nu al stappen ondernomen? Als je in de avond niet weg wil is dat prima, maar zou je ook nooit een weekendje met vrienden weg willen ofzo? Daar zou je broertje weinig last van hebben lijkt me. Je geeft mensen hier die aangeven dat je meer vrijheid mag hebben wel gelijk, maar tot nu toe lijk je vrij passief. Kan hoor, dat je er niks aan wil doen. Vraag het me gewoon af.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:18 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Ik kan echter absoluut wel chillen met vrienden en al, maar ze hebben het liever niet in de nacht e.d. en niet elke dag, aangezien er nog een kleintje is in huis.
De essentie is dat ik ze echter ergens wel gelijk geef, maar dit is uiteindelijk ook mijn gedragscode, dat gevormd is door hun (niet verkeerd bedoeld). Ookal wordt ik gevraagd om snachts 03.00 te chillen, ik zal toch niet gaan, want heb er toch geen zin in. :0
Ik heb tot nu toe niet echt de behoefte gehad ervoor.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:24 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Heb je nu al stappen ondernomen? Als je in de avond niet weg wil is dat prima, maar zou je ook nooit een weekendje met vrienden weg willen ofzo? Daar zou je broertje weinig last van hebben lijkt me. Je geeft mensen hier die aangeven dat je meer vrijheid mag hebben wel gelijk, maar tot nu toe lijk je vrij passief. Kan hoor, dat je er niks aan wil doen. Vraag het me gewoon af.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:31 schreef Baran09 het volgende:
Onder de plak bij paps en mams.
Is natuurlijk ook niet jouw schuld. Zo hebben je ouders je gevormd. Dit is hun ideale situatie. Hun wil is wet met een 19 jarige zoon die te bang is om de confrontatie aan te gaan.
Wedden dat dit je hele leven niet gaat veranderen? Je vindt een vrouw die net zo dominant is als je ouders en vervolgens zit je onder haar plak.
Doe er nu wat aan, anders moet je er echt maar aan wennen.
Ok thankyou. Lees ook mijn andere nieuw geopende topic.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:29 schreef Baran09 het volgende:
Ik was dit topic aan het lezen en had al een mening erover. Toen zag ik dat ik die mening al eerder had gepost
Dus nogmaals, TS:
[..]
quote:Op zondag 27 april 2014 23:23 schreef deadprez het volgende:
Hij kan godverdomme opgeroepen worden voor de dienstplicht, mocht dat nodig zijn.
quote:Op zondag 6 april 2014 00:57 schreef GoldenHeart het volgende:
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen: de laatste tijd vraag ik me steeds af of mijn leven slecht is of gewoon normaal of dramatisch..??
De OP zal ik niet te lang maken, maar ik zal mijn leven kort en krachtig schetsen:
*jongen van onlangs 19 jaar.
*Pestperiode gehad op de basisschool, evenals eerste en tweede klas
* vanaf de derde klas was ik de best presterende leerling van de school en op dit moment volg ik een hbo opleiding waar ik een cijfergemiddelde heb van een 8,5
*verder heb ik tot op heden niet gewerkt en sinds mijn 10e levensjaar niet meer op vakantie geweest ivm hard werkende ouders en ivm dat mijn ouders hun geld liever ergens anders uitbesteden dan aan een vakantie van 3-4 weken van honderden tot duizenden euro"s. Zelf ga ik niet met vrienden op vakantie ivm dat ik geen vrienden heb waar ik echt goed bevriend mee ben en er op kan vertrouwen om op vakantie mee te kunnen, bovendien heb ik zelf geen geld ervoor over, omdat ik niet werk.
*Buiten school heb ik geen vrienden, omdat de mensen uit mijn klas niet mensen zijn met wie ik mijzelf goed zie opschieten buiten school, want zij hebben andere "uitgaansplekken " dan ik, zij gaan namelijk het liefst snachts naar discotheken en vinden dat geweldig, terwijl dat niet iets is wat ik dan weer leuk vind om te doen...
*Wat doe ik zoal dagelijks? Vaak thuis met ouders praten en lachen en dagelijks studeren en films kijken en mijzelf actueel houden met wat kranten lezen en thats it. verder geen hobby's ---> is nu al sinds mijn eindexamenjaar (vorig jaar), want sindsdien ben ik veel meer gaan studeren.
*tot nu toe geen vriendin gehad of iets dergelijks met een meisje. Ik leer ook geen meisjes kennen of iets dergelijks door het voorgaande *.
*financieel heb ik het overigens het niet zo slecht, ik krijg alles wat mijn hartje begeert van mijn ouders. Komt ook omdat ik niet veel vraag. Met een studie dat door hun wordt vergoed is al geweldig voor mij, want dit soort dingen zijn namelijk belangrijk voor mijn toekomst.
*Ik denk nu zo van ja laat alles maar gaan zoals het ni gaat en na mijn studie (over 3jr) dan ga ik even 6mnd tot 12mnd voorbereiden en alles regelen om op mezelf te gaan en dan ga ik wel genieten. Nu volop aan mijn toekomst werken dmv hoge cijfers halen.
ik ben overigens niet een liefhebber van discos en kroegen etc in de late avonden.
vergeet niet dat als je een keer langer dan normale tijd mag werken je ouders er losser in wordenquote:Op zondag 29 juni 2014 23:12 schreef Partypoeper het volgende:
Zoek alsjeblieft een baantje.
Je krijgt er geld mee (wat je helemaal zelf kunt spenderen, dat is vast iets nieuws!), je leert mensen kennen (misschien wel een leuk meisje waar je niet mee mag afspreken!), je kweekt ballen door de confrontatie aan te moeten gaan met lastige klanten en je wordt nog eens enigszins zelfstandig ook.
Zomaar 4 dingen die jij heel goed kunt gebruiken en het kost je enkele uren in de week.
Jaja, zelfstandig op jezelf wonen is natuurlijk een bewijs van zelfstandigheid en volwassenheid..quote:Op zondag 27 april 2014 23:25 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat je voor jezelf op kunt komen en zelfstandig beslissingen kunt nemen over wat goed voor je is en wat niet?
Veel 19-jarigen wonen zelfs al op zichzelf.
2quote:Op maandag 28 april 2014 00:01 schreef vera166 het volgende:
Doe gewoon? Wtf![]()
En dan krijg je ruzie met je ouders? Boeiend toch? Fuck datje bent 19 man, doe er iets aan ofzo.
Ga gewoon weg als je dat wil. 8 of 9 uur thuis komen wtf wow
quote:Op zondag 29 juni 2014 23:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Fuck dat, het zijn zijn ouders maar. Het is niet alsof je daar normaal gesproken van houdt ofzo..
Een 19 jarige de tip geven op lekker puberaal rebels te gaan doen..quote:Op zondag 29 juni 2014 23:47 schreef vera166 het volgende:
[..]![]()
Alsof je minder of meer van je ouders houdt als je iets doet wat ze niet aan staat
Heb geen idee meer waar dit topic over gaat maar inderdaad, ik denk dat dat een prima oplossing is als er niet normaal met je ouders te overleggen valt, of als het antwoord altijd "nee" is.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een 19 jarige de tip geven op lekker puberaal rebels te gaan doen..
19 jaar he !quote:Op maandag 30 juni 2014 00:30 schreef vera166 het volgende:
[..]
Heb geen idee meer waar dit topic over gaat maar inderdaad, ik denk dat dat een prima oplossing is als er niet normaal met je ouders te overleggen valt, of als het antwoord altijd "nee" is.
Is niet altijd een optie, daarbij denk ik dat ouders dat al helemaal niet waarderenquote:Op maandag 30 juni 2014 00:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
19 jaar he !
Geen 13/14. Nee, als je het als 19 jarige zo slecht hebt thuis dan moet je gewoon lekker op jezelf gaan wonen.
Maakte jou toch geen flikker uit?quote:Op maandag 30 juni 2014 08:55 schreef vera166 het volgende:
[..]
Is niet altijd een optie, daarbij denk ik dat ouders dat al helemaal niet waarderen
In deze context, inderdaad, het zou me weinig boeien hoe mn ouders erover denken wat ik doe gezien ze me normale dingen durven te verbieden. Maar uit huis gaan vind ik nogal radicaal en niet nodig als je je ouders niet eerst hebt duidelijk gemaakt dat ze fucking normaal moeten doenquote:Op maandag 30 juni 2014 10:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Maakte jou toch geen flikker uit?
Prima toch? Je moet niet luisteren naar al die democraten in dit topic, die zijn veel te losbandig. Jouw ouders hebben het bij het rechte eind.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:28 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe niet echt de behoefte gehad ervoor.
De meeste volwassen mannen zijn ook kansloos als een groepje hun iets aan wil doen. En als ik af ga op FP-berichten van zinloos excessief geweld, hoeft het niet eens een groep te zijn en is een onverwacht moment (element of surprise) genoeg.quote:Op maandag 28 april 2014 13:20 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Ja een meisje van 18 kan zichzelf inderdaad echt prima verdedigen als ze in d'r eentje van de fiets wordt getrokken of als een groepje haar iets wil aandoen of lastig vallen.
Hanteer dit topic niet als de norm en laat je niet opjutten door die democraten:quote:Op maandag 28 april 2014 13:15 schreef GoldenHeart het volgende:
quote:
Want die doen zich in dit topic anders voor om jou te stangen:quote:
quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:48 schreef Lokasenna het volgende:
Ik was verstandig en ben pas vanaf mijn 18e (heel af en toe) gaan drinken
quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:32 schreef Lokasenna het volgende:
Ik mag vanavond niet na twaalven thuis zijn van mijn moeder
Hier nog zo'n "held" die TS probeert te ontmoedigen, maar in feite niet veel anders is dan TS:quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:20 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Zelfde leeftijd, ik was afgelopen weekend 24 uur later thuis dan gepland zonder bericht door een lege telefoon. Twee minuten gezeik aanhoren, op bed gaan en de volgende dag niets meer horen..
Heb je geen hobby´s, wat zeggen je vrienden over jouw situatie ? Heel eerlijk als iemand bij ons in de vriendengroep jouw verhaal zou vertellen zou die keihard uitgelachen worden.
Grow up, je bent geen 12 meer maar officieel al een volwassen man!
quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:33 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
11 uur door de week is niet zo vreemd, toen ik 17 was mocht ik het wel zelf bepalen maar als ik om half 1 nog beneden zat liep ik wel het risico dat er een boze vader naar beneden kwam. Lag meestal rond 12 uur (soms met laptop) op bed.
Weekends maakte het mijn ouders niet heel veel uit, als ik maar niet zomaar tot 6 uur wakker bleef maar een uur of 3/4 was dat prima.
In mijn ogen is het een wereld van verschil tussen 17 & 19 jaar, en niet naar buiten mogen of op een redelijke tijd thuis zijn ( 4 uur) ook...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:22 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
Hier nog zo'n "held" die TS probeert te ontmoedigen, maar in feite niet veel anders is dan TS:
[..]
Jij bleef toch 24 uur weg? Dat is wat anders dan enkele uren wegblijven tot 4 uur.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:10 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
In mijn ogen is het een wereld van verschil tussen 17 & 19 jaar, en niet naar buiten mogen of op een redelijke tijd thuis zijn ( 4 uur) ook...
Kijk eens wanneer die post is geschreven, dat was twee jaar geleden...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:12 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
Jij bleef toch 24 uur weg? Dat is wat anders dan enkele uren wegblijven tot 4 uur.
Aangaande de vraag die TS stelt, lijkt het me onzinnig dat TS zich met iedereen in dit topic gaat vergelijken om tot de conclusie te moeten komen dat hij apart is, waardoor hij zelfs depressief dreigt te raken. Er moet namelijk goed gekeken worden wie hier post, want democraten en andere stoere jongens lijken mij geen vergelijkingsmateriaal voor een brave jongen zoals TS:quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:13 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Kijk eens wanneer die post is geschreven, dat was twee jaar geleden...
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:28 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Ik moet nog een taakstraf uitvoeren van 60 uren, inmiddels is het al langer dan 6 maand geleden dat ik ben veroordeeld.
Hij moet juist wel tot de conclusie komen dat het niet normaal is voordat die nog langer verplicht thuis zitten moet..quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:33 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
Aangaande de vraag die TS stelt, lijkt het me onzinnig dat TS zich met iedereen in dit topic gaat vergelijken om tot de conclusie te moeten komen dat hij apart is, waardoor hij zelfs depressief dreigt te raken. Er moet namelijk goed gekeken worden wie hier post, want democraten en andere stoere jongens lijken mij geen vergelijkingsmateriaal voor een brave jongen zoals TS:
[..]
Omdat een stel willekeurige figuren in een topic vertellen wat de norm is? Terwijl een van die zogenaamd goede raadgevers hier een bajesklant blijkt te zijn?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:35 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Hij moet juist wel tot de conclusie komen dat het niet normaal is voordat die nog langer verplicht thuis zitten moet..
Dan doet die er toch niets aan, zou alleen zonde zijn!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:45 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
Omdat een stel willekeurige figuren in een topic vertellen wat de norm is? Terwijl een van die zogenaamd goede raadgevers hier een bajesklant blijkt te zijn?
Dacht het ook niet...
quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:47 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Net terug van de dealert!
3 fmptjes en 3 normale en 2 gram pep... het wordt een een goed (slecht) weekend
Daarnaast nog een wijze raadgever uit dit topic die weet wat "de norm" is:quote:Op woensdag 17 april 2013 02:17 schreef deadprez het volgende:
[..]
Drugs, of het nou wiet, pep of pillen zijn, lossen je problemen niet op, maar kunnen je wel helpen om tot rust te komen. Beetje kortzichtig om te zeggen dat het niet gaat helpen.
xtc bedoel ik trouwens met pillen, niet die troep die je voorgeschreven krijgt
quote:Op donderdag 19 mei 2011 23:34 schreef Newbie114 het volgende:
TS heeft een groot probleem.
Het verhaal begint ermee dat TS vroeger vaak gepest werd, en ook nu nog geregeld rotopmerkingen krijgt. Nu voel ik me echter alsof ik een grote sociale achterstand heb, ik kan niet goed gesprekken voeren. Ook ben ik ontzettend paranoďde omdat ik de mensen van wie ik dacht dat ze mijn vrienden waren niet bleek te kunnen vertrouwen.
Wat heeft dit met het onderwerp te maken? En waarom zou iemand die (af en toe) drugs gebruikt een minder goed advies kunnen geven dan iemand die dit niet doet?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:43 schreef Dertienindozijn het volgende:
Naast Lokasenna en Sneeuwvlok_2 zijn er nog meer dubieuze figuren in dit topic die TS opzettelijk op een dwaalspoor trachten te zetten:
Blijft de vraag of irl TS advies zou inwinnen bij deze twee notoire drugsgebruikers:
[..]
[..]
Daarnaast nog een wijze raadgever uit dit topic die weet wat "de norm" is:
[..]
Wat is dit nou weer?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:43 schreef Dertienindozijn het volgende:
Naast Lokasenna en Sneeuwvlok_2 zijn er nog meer dubieuze figuren in dit topic die TS opzettelijk op een dwaalspoor trachten te zetten:
Blijft de vraag of irl TS advies zou inwinnen bij deze twee notoire drugsgebruikers:
[..]
[..]
[..]
Dat jij zogenaamd bepaalt wat goed is voor TS. Hij wordt hier ogenschijnlijk geholpen door "normale" mensen waar TS door beinvloed wordt. Echter lijkt me dat TS zich weinig hier van aan moet trekken als je ziet hoe labiel deze raadgevers zijn. Denk niet dat TS zit te wachten op advies van drugsgebruikers, wel dan?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:44 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Wat heeft dit met het onderwerp te maken? En waarom zou iemand die (af en toe) drugs gebruikt een minder goed advies kunnen geven dan iemand die dit niet doet?
Right..quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:46 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
Dat jij zogenaamd bepaalt wat goed is voor TS. Hij wordt hier ogenschijnlijk geholpen door "normale" mensen waar TS door beinvloed wordt. Echter lijkt me dat TS zich weinig hier van aan moet trekken als je ziet hoe labiel deze raadgevers zijn. Denk niet dat TS zit te wachten op advies van drugsgebruikers, wel dan?
Bewijs dat jij niet de geschikte persoon bent om TS met raad bij te staan. Lijkt me duidelijk, niet?quote:
Uh, oké man.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:48 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
Bewijs dat jij niet de geschikte persoon bent om TS met raad bij te staan. Lijkt me duidelijk, niet?
appels/perenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:46 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
Dat jij zogenaamd bepaalt wat goed is voor TS. Hij wordt hier ogenschijnlijk geholpen door "normale" mensen waar TS door beinvloed wordt. Echter lijkt me dat TS zich weinig hier van aan moet trekken als je ziet hoe labiel deze raadgevers zijn. Denk niet dat TS zit te wachten op advies van drugsgebruikers, wel dan?
ditquote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:48 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
appels/peren
Ik bepaal niet wat goed voor TS is, maar hij voelt zichzelf schijnbaar niet fijn bij de situatie hoe het nu is.
Wat zou het advies van een drugsgebruiker anders zijn van iemand die geen drugs gebruikt? En tel je alcohol dan ook mee?
Ik maak geen vergelijking, ik plaats de adviezen in een bredere context waardoor TS hopelijk kan relativeren dat het allemaal wel meevalt en dat drugsgebruikers niet serieus zijn te nemen. Wat uit zijn opmerking bleek dat hij dit topic als norm aanhield.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:48 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
appels/peren
Ik bepaal niet wat goed voor TS is, maar hij voelt zichzelf schijnbaar niet fijn bij de situatie hoe het nu is.
Wat zou het advies van een drugsgebruiker anders zijn van iemand die geen drugs gebruikt? En tel je alcohol dan ook mee?
quote:Op maandag 28 april 2014 13:15 schreef GoldenHeart het volgende:
Waarom zijn (recreatieve) drugsgebruikers niet serieus te nemen of zouden ze minder goede adviezen kunnen geven die mensen dat niet doen...stop nou toch eens met het ontwijken van de vragen manquote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:52 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
Ik maak geen vergelijking, ik plaats de adviezen in een bredere context waardoor TS hopelijk kan relativeren dat het allemaal wel meevalt en dat drugsgebruikers niet serieus zijn te nemen. Wat uit zijn opmerking bleek dat hij dit topic als norm aanhield.
[..]
Wat een kansloos figuur ben jij.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:52 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
Ik maak geen vergelijking, ik plaats de adviezen in een bredere context waardoor TS hopelijk kan relativeren dat het allemaal wel meevalt en dat drugsgebruikers niet serieus zijn te nemen. Wat uit zijn opmerking bleek dat hij dit topic als norm aanhield.
[..]
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:38 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
Het leven draait om voortplanting en daarvoor heb je aan één vrouw genoeg. Iemand die te vertrouwen is en niet tweedehands is. Overigens heeft het huwelijk voor mij geen meerwaarde. Ook wel hypocriet dat een man wel seks voor het huwelijk mag hebben en dan de "trofee" trouwt en een vrouw dit niet mag.
[..]
Herkenbaar, dacht vroeger ook dat vrouwen te vertrouwen zijn. Maar helaas, zelfs aan de universiteit zijn vrouwen ronduit sletterig. Ik houd niet van deze democraten.
democraten is ook een term waar hij graag mee smijtquote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:01 schreef deadprez het volgende:
Heb ook even jouw pohi bekeken, Dertienineendozijn, en je doet me erg denken aan Erno-BE.
[..]
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:54 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Waarom zijn (recreatieve) drugsgebruikers niet serieus te nemen of zouden ze minder goede adviezen kunnen geven die mensen dat niet doen...stop nou toch eens met het ontwijken van de vragen man![]()
Aangezien je het zo duidelijk stelt, kan je er vast ook een duidelijk antwoord op geven.
Iets in me zegt me dat dertienineendozijn een 30 jarige maagd is met een heel saai leven die haat op alles wat niet binnen z'n eigen straatje past.
En je maakt wel degelijk een vergelijking, namelijk het advies van een niet drugsgebruiker tov een wel drugsgebruiker adhv een waardeoordeel erover.
Ik geef geen advies (hooguit de nulvariant, want dat is de enige variant waar hij de consequenties van weet). Ik weet alleen uit de OP dat TS hoogstwaarschijnlijk geen drugsgebruiker is en irl daar ook geen advies van zal aannemen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:00 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
En daarbij ben ik ook nog wel erg benieuwd wat voor een advies dertienineendozijn zelf zou geven aan TS....want vanaf de zijlijn staan schreeuwen hoe het allemaal niet zou moeten is altijd (te) makkelijk.
Die zou waarschijnlijk zeggen, laat je lekker opsluiten en je leven bepalen (verneuken) door je ouders.
Je geeft geen antwoord op de vraag..... (weer)..quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:04 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
[..]
Ik geeft geen advies (hooguit de nulvariant, want dat is de enige variant waar hij de consequenties van weet). Ik weet alleen uit de OP dat TS hoogstwaarschijnlijk geen drugsgebruiker is en irl daar ook geen advies van zal aannemen.
Retorische vraag, hier de gevolgen: http://www.drugsondercontrole.nl/46883/Wat-doet-Speed.htmlquote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:05 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op de vraag..... (weer)..
Misschien neemt hij ook wel geen advies aan van close(d) minded mensen met vooroordelen over dingen waar ze niks vanaf weten.
Jezus ik hoop echt dat je een troll bentquote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:11 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
Retorische vraag, hier de gevolgen: http://www.drugsondercontrole.nl/46883/Wat-doet-Speed.html
Neem toch aan dat er mee bekend bent of niet?
Dus tov niet-drugsgebruikers ben jij gewoon inferieur.
Inhoudelijk graag tegenbewijs leveren. Ik snap dat laagopgeleiden zoals jij en Deadprez graag berichten "kracht" bij zetten met emoticons en termen als kansloos en troll.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:13 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Jezus ik hoop echt dat je een troll bent
Geen antwoord kunnen geven op de vraag en als nooduitgang maar het excuus gebruiken dat de vraag retorisch zou zijn.... sjonge jonge jonge wat laat je je weer kennen danquote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:15 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
Inhoudelijk graag tegenbewijs leveren. Ik snap dat laagopgeleiden zoals jij en Deadprez graag berichten "kracht" bij zetten met emoticons en termen als kansloos en troll.
Nogmaals, volg eens een cursus biologie of moleculaire biologie aan de universiteit, hoef je ook niet meer zo'n retorische vragen te stellen.
Alsof TS zit te wachten op advies van drugskikkers.
Inhoudelijk reageren gaat je moeilijk af. Had ik wel verwacht, gezien het verdedigen van je bajesvriend paardlants.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:16 schreef deadprez het volgende:
Oké, overduidelijk een kloon van Erno-BE.
Ik heb heul geen zin om met je in discussie te gaan verder.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:16 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
Inhoudelijk reageren gaat je moeilijk af. Had ik wel verwacht, gezien het verdedigen van je bajesvriend paardlants.
Tegenbewijs. Zoek een studie, met twee testgroepen: een heeft wel drugs genomen, de ander niet. Wat is de uitkomst? Gebruik op zijn minst een bronquote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:16 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Geen antwoord kunnen geven op de vraag en als nooduitgang maar het excuus gebruiken dat de vraag retorisch zou zijn.... sjonge jonge jonge wat laat je je weer kennen dan
Je bedoelt: ik ben niet in staat om een discussie te voeren zonder ad hominem argumenten te gebruiken.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik heb heul geen zin om met je in discussie te gaan verder.
omdat de jointjes van je hersens een vergiet hebben gemaakt zeker!!!!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik heb heul geen zin om met je in discussie te gaan verder.
Ja, dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:18 schreef Dertienindozijn het volgende:
Je bedoelt: ik ben niet in staat om een discussie te voeren zonder ad hominem argumenten te gebruiken.
jeweettoch.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:18 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
omdat de jointjes van je hersens een vergiet hebben gemaakt zeker!!!!![]()
![]()
![]()
Jij maakt de stelling dus de bewijslast lijkt me bij jou te liggen....en daarnaast heeft een eventuele schade aan de hersens nog totaal geen directe invloed op de mate waarin je in (een random user) in staat zou zijn ts een goed advies te kunnen geven mbt z'n thuissituatie. Zeker niet als je nagaat dat dat gebruik sporadisch is. En wat vind je van alcohol dan?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:18 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
Tegenbewijs. Zoek een studie, met twee testgroepen: een heeft wel drugs genomen, de ander niet. Wat is de uitkomst? Gebruik op zijn minst een bron
[..]
Je bedoelt: ik ben niet in staat om een discussie te voeren zonder ad hominem argumenten te gebruiken.
Wat betreft "degene die de stelling poneert, moet met bewijslast komen": ik hoop dat dit een grap betreft. Want dit betekent een eenzijdige manier van discussieren. Blijkbaar ben jij totaal onbekend met kwantitatieve onderzoeksmethoden, want los van een hypothese of stelling heb je gewoon twee of meer controle groepen. Die test je, zonder normatieve claims te maken.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:20 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Jij maakt de stelling dus de bewijslast lijkt me bij jou te liggen....en daarnaast heeft een eventuele schade aan de hersens nog totaal geen directe invloed op de mate waarin je in (een random user) in staat zou zijn ts een goed advies te kunnen geven mbt z'n thuissituatie. Zeker niet als je nagaat dat dat gebruik sporadisch is. En wat vind je van alcohol dan? Ten opzichte van TS maakt het weinig uit wat ik van alcohol vind. Alcoholisten en drugsgebruikers zouden beter geen advies kunnen geven aan TS, strookt totaal niet met zijn belevingswereld.
Iemand die bijvoorbeeld een hoog EQ heeft maar een lager IQ zou in dit geval misschien een veel passender antwoord kunnen geven dan een kansloze verzuurde nolife als jij.
En nog steeds heb je geen antwoord gegeven op de vraag...heb je niets beters te doen dan te roepen hoe het allemaal niet zou moeten volgens jou? Nulvariant heb ik al aangedragen.
Op de een of andere manier hoop ik nog steeds dat je niet echt door 2 toiletrollen naar de buitenwereld kijkt...maar begin steeds meer te geloven dat het echt zo is...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:38 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
Wat betreft "degene die de stelling poneert, moet met bewijslast komen": ik hoop dat dit een grap betreft. Want dit betekent een eenzijdige manier van discussieren. Blijkbaar ben jij totaal onbekend met kwantitatieve onderzoeksmethoden, want los van een hypothese of stelling heb je gewoon twee of meer controle groepen. Die test je, zonder normatieve claims te maken.
Kom dus gewoon met een tegenbewijs, is wel zo handig. Zoek een studie op pubmed.org oid en overtuig me.
Een nulvariant is de minste wijziging tov de huidige situatie: allesbehalve schreeuwerig. Onderzoeksmethoden zijn gewoon te lezen in wetenschappelijke literatuur: hebben weinig van doen met meningen en zijn allesbehalve schreeuwerig.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:45 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Op de een of andere manier hoop ik nog steeds dat je niet echt door 2 toiletrollen naar de buitenwereld kijkt...maar begin steeds meer te geloven dat het echt zo is...
Ik moet op de een of andere manier altijd aan dit nummer denken bij mensen zoals jij die overal hun schreeuwerige mening over klaar hebben terwijl ze er echt 0,0 vanaf weten (vanaf 1:20)
tfoe, bezem, wat quote je nou topics van mij uit 2011...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:43 schreef Dertienindozijn het volgende:
[..]
[..]
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |