Zo letterlijk moet je het nou ook weer niet nemen! Niet op elke slak zout leggen..quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Want leven is alleen na 10:00 in de kroeg hangen? Wat een bullshit.
Je hebt gelijk! Ik kan echter absoluut wel chillen met vrienden en al, maar ze hebben het liever niet in de nacht e.d. en niet elke dag, aangezien er nog een kleintje is in huis.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik zit er nog even over na te denken.
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat je ouders overbeschermend zijn en totale controlfreaks. Nou, wat willen dergelijke mensen absoluut niet? Dat hun kind ergens heen gaat waar ze geen zicht of controle hebben: uit huis.
Ik denk dat TS even de periode door moet die de meesten op 13 en 14 jarige leeftijd hebben doorgemaakt. Dus je zegt gewoon: “Pa, ma ik ben vanavond met vrienden chillen, ik zie wel hoe laat ik thuis ben.” Je ouders zullen flabbergasted zijn en proberen er een stokje voor te steken. Dan zeg je gewoon: “het kan me niet schelen wat jullie vinden. Ik ga toch.” Je vader en moeder zullen wat tegenwerpingen jouw richting op gooien waarop je gewoon zegt: “wat wil je eraan doen? Ga je me tegen houden?”
Dit zal enkele dagen wat spanning opleveren. Maar jij moet volhouden en als je ouders moeilijk blijven doen dreigen met uit huis gaan: “ik steek mezelf nog liever voor duizenden euro’s in de schulden dan dat ik hier nog een jaar als een basisschoolkind wordt behandeld.” En geloof me, dat is het laatste wat ze willen.
Je hebt dit echt veel te ver laten komen. Je had natuurlijk al als 13 of 14 jarige zoveel stennis moeten schoppen dat je ouders wel iets toe hadden moeten geven.
Denk jij dat er ergens in een Nederland een 19 jarige is die het accepteert dat hij savonds niet naar buiten mag? Nee natuurlijk niet. Je pakt gewoon je jas en loopt weg. Wees niet bang voor de confrontatie. Jij hebt gelijk. Iedere opvoeddeskundige en hulpverlener zal jou gelijk geven. Stop met die passieve volgzame houding en hang even flink de puber uit (wat je al jaren geleden had moeten doen).
Je vrienden gaan je ook vaarwel zeggen. Die zitten niet te wachten op iemand die als volwassen vent niet mee mag.
quote:Op zondag 27 april 2014 23:23 schreef deadprez het volgende:
Hij kan godverdomme opgeroepen worden voor de dienstplicht, mocht dat nodig zijn.
Heb je nu al stappen ondernomen? Als je in de avond niet weg wil is dat prima, maar zou je ook nooit een weekendje met vrienden weg willen ofzo? Daar zou je broertje weinig last van hebben lijkt me. Je geeft mensen hier die aangeven dat je meer vrijheid mag hebben wel gelijk, maar tot nu toe lijk je vrij passief. Kan hoor, dat je er niks aan wil doen. Vraag het me gewoon af.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:18 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Ik kan echter absoluut wel chillen met vrienden en al, maar ze hebben het liever niet in de nacht e.d. en niet elke dag, aangezien er nog een kleintje is in huis.
De essentie is dat ik ze echter ergens wel gelijk geef, maar dit is uiteindelijk ook mijn gedragscode, dat gevormd is door hun (niet verkeerd bedoeld). Ookal wordt ik gevraagd om snachts 03.00 te chillen, ik zal toch niet gaan, want heb er toch geen zin in. :0
Ik heb tot nu toe niet echt de behoefte gehad ervoor.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:24 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Heb je nu al stappen ondernomen? Als je in de avond niet weg wil is dat prima, maar zou je ook nooit een weekendje met vrienden weg willen ofzo? Daar zou je broertje weinig last van hebben lijkt me. Je geeft mensen hier die aangeven dat je meer vrijheid mag hebben wel gelijk, maar tot nu toe lijk je vrij passief. Kan hoor, dat je er niks aan wil doen. Vraag het me gewoon af.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:31 schreef Baran09 het volgende:
Onder de plak bij paps en mams.
Is natuurlijk ook niet jouw schuld. Zo hebben je ouders je gevormd. Dit is hun ideale situatie. Hun wil is wet met een 19 jarige zoon die te bang is om de confrontatie aan te gaan.
Wedden dat dit je hele leven niet gaat veranderen? Je vindt een vrouw die net zo dominant is als je ouders en vervolgens zit je onder haar plak.
Doe er nu wat aan, anders moet je er echt maar aan wennen.
Ok thankyou. Lees ook mijn andere nieuw geopende topic.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:29 schreef Baran09 het volgende:
Ik was dit topic aan het lezen en had al een mening erover. Toen zag ik dat ik die mening al eerder had gepost
Dus nogmaals, TS:
[..]
quote:Op zondag 27 april 2014 23:23 schreef deadprez het volgende:
Hij kan godverdomme opgeroepen worden voor de dienstplicht, mocht dat nodig zijn.
quote:Op zondag 6 april 2014 00:57 schreef GoldenHeart het volgende:
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen: de laatste tijd vraag ik me steeds af of mijn leven slecht is of gewoon normaal of dramatisch..??
De OP zal ik niet te lang maken, maar ik zal mijn leven kort en krachtig schetsen:
*jongen van onlangs 19 jaar.
*Pestperiode gehad op de basisschool, evenals eerste en tweede klas
* vanaf de derde klas was ik de best presterende leerling van de school en op dit moment volg ik een hbo opleiding waar ik een cijfergemiddelde heb van een 8,5
*verder heb ik tot op heden niet gewerkt en sinds mijn 10e levensjaar niet meer op vakantie geweest ivm hard werkende ouders en ivm dat mijn ouders hun geld liever ergens anders uitbesteden dan aan een vakantie van 3-4 weken van honderden tot duizenden euro"s. Zelf ga ik niet met vrienden op vakantie ivm dat ik geen vrienden heb waar ik echt goed bevriend mee ben en er op kan vertrouwen om op vakantie mee te kunnen, bovendien heb ik zelf geen geld ervoor over, omdat ik niet werk.
*Buiten school heb ik geen vrienden, omdat de mensen uit mijn klas niet mensen zijn met wie ik mijzelf goed zie opschieten buiten school, want zij hebben andere "uitgaansplekken " dan ik, zij gaan namelijk het liefst snachts naar discotheken en vinden dat geweldig, terwijl dat niet iets is wat ik dan weer leuk vind om te doen...
*Wat doe ik zoal dagelijks? Vaak thuis met ouders praten en lachen en dagelijks studeren en films kijken en mijzelf actueel houden met wat kranten lezen en thats it. verder geen hobby's ---> is nu al sinds mijn eindexamenjaar (vorig jaar), want sindsdien ben ik veel meer gaan studeren.
*tot nu toe geen vriendin gehad of iets dergelijks met een meisje. Ik leer ook geen meisjes kennen of iets dergelijks door het voorgaande *.
*financieel heb ik het overigens het niet zo slecht, ik krijg alles wat mijn hartje begeert van mijn ouders. Komt ook omdat ik niet veel vraag. Met een studie dat door hun wordt vergoed is al geweldig voor mij, want dit soort dingen zijn namelijk belangrijk voor mijn toekomst.
*Ik denk nu zo van ja laat alles maar gaan zoals het ni gaat en na mijn studie (over 3jr) dan ga ik even 6mnd tot 12mnd voorbereiden en alles regelen om op mezelf te gaan en dan ga ik wel genieten. Nu volop aan mijn toekomst werken dmv hoge cijfers halen.
ik ben overigens niet een liefhebber van discos en kroegen etc in de late avonden.
vergeet niet dat als je een keer langer dan normale tijd mag werken je ouders er losser in wordenquote:Op zondag 29 juni 2014 23:12 schreef Partypoeper het volgende:
Zoek alsjeblieft een baantje.
Je krijgt er geld mee (wat je helemaal zelf kunt spenderen, dat is vast iets nieuws!), je leert mensen kennen (misschien wel een leuk meisje waar je niet mee mag afspreken!), je kweekt ballen door de confrontatie aan te moeten gaan met lastige klanten en je wordt nog eens enigszins zelfstandig ook.
Zomaar 4 dingen die jij heel goed kunt gebruiken en het kost je enkele uren in de week.
Jaja, zelfstandig op jezelf wonen is natuurlijk een bewijs van zelfstandigheid en volwassenheid..quote:Op zondag 27 april 2014 23:25 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat je voor jezelf op kunt komen en zelfstandig beslissingen kunt nemen over wat goed voor je is en wat niet?
Veel 19-jarigen wonen zelfs al op zichzelf.
2quote:Op maandag 28 april 2014 00:01 schreef vera166 het volgende:
Doe gewoon? Wtf![]()
En dan krijg je ruzie met je ouders? Boeiend toch? Fuck datje bent 19 man, doe er iets aan ofzo.
Ga gewoon weg als je dat wil. 8 of 9 uur thuis komen wtf wow
quote:Op zondag 29 juni 2014 23:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Fuck dat, het zijn zijn ouders maar. Het is niet alsof je daar normaal gesproken van houdt ofzo..
Een 19 jarige de tip geven op lekker puberaal rebels te gaan doen..quote:Op zondag 29 juni 2014 23:47 schreef vera166 het volgende:
[..]![]()
Alsof je minder of meer van je ouders houdt als je iets doet wat ze niet aan staat
Heb geen idee meer waar dit topic over gaat maar inderdaad, ik denk dat dat een prima oplossing is als er niet normaal met je ouders te overleggen valt, of als het antwoord altijd "nee" is.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een 19 jarige de tip geven op lekker puberaal rebels te gaan doen..
19 jaar he !quote:Op maandag 30 juni 2014 00:30 schreef vera166 het volgende:
[..]
Heb geen idee meer waar dit topic over gaat maar inderdaad, ik denk dat dat een prima oplossing is als er niet normaal met je ouders te overleggen valt, of als het antwoord altijd "nee" is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |