abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2014 @ 23:04:33 #151
425303 ijsparasol
Als je lacht ben je leuk
pi_139506796
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Want leven is alleen na 10:00 in de kroeg hangen? Wat een bullshit.
Zo letterlijk moet je het nou ook weer niet nemen! Niet op elke slak zout leggen..
De rode draad van het verhaal is, dat hij zijn leven zelf kan indelen, en er op zijn manier wat van kan maken hoe HIJ HET WIL!
Life is just a creation of your own mind that's repeating..
pi_139512916
Vrouwen doe dit soort shit hebbem worden altijd van die cokesletjes als ze het huis uit gaan :')
Maar goed, ts je bent wel een ontzettend slappe zak "Ohh een tirade nou nou bijna een hartaanval" ;(
:')
pi_139578361
Gewoon schijt hebben TS, en pas om zeven uur in de ochtend terugkomen, je jas op de grond gooien, je moeder een kus en een knipoog geven en doorlopen naar je kamer zonder ergens op in te gaan.

Nee, maar vervelend voor je. Brief schrijven dan maar?

'Hoi pap en mam,

vanavond hoeven jullie niet op mij te wachten blablabla, volwassen aan het worden, zelfontplooiing, zelf instaan voor eventuele consequenties, leren leven, eigen benen.

Zo niet dan; coke snuiven, hoeren neuken, werkloos, opleiding niet afmaken, duizenden euro's schuld bij ouders omdat niet zelfstandig kunnen leven, enz. etc.

X, zoon'
pi_139585742
Leg ze gewoon duidelijk uit wat de gevolgen zijn.

Jij voelt je niet serieus genomen en behandeld als een kind. Zeg ze dat ze dit kunnen doen zolang jij thuis woont maar dat het voor jou daardoor niet prettig wordt. Het gevolg is dat jij wanneer de mogelijkheid er is niet weet hoe snel je uit huis moet gaan. En dan hebben je ouders 0 controle op je doen en laten.

Leg ze uit dat je een middenweg zoekt en dat je geen kind meer bent. Er komt een dag dat ze je moeten laten gaan. Wat hebben je ouders liever? Dat ze een jongetje dat nog nooit alleen in het donker op straat heeft gelopen uit huis zien gaan of een volwassen man waarvan ze weten dat hij zelfstandig is en niet in zeven sloten tegelijk loopt?

Leg ze uit dat ze nu bezig zijn een bang jongetje te kweken dat alleen maar zo snel mogelijk het huis uit wil.

Laat ze ook eens met een deskundige praten. Het is niet normaal dat je als 19 jarige zo wordt behandeld. Dat is niet leeftijdsadequaat. Sommige 19 jarigen wonen al 2 jaar op kamers, jij mag niet alleen naar buiten als het donker is……Als je 19 bent moet ook de mogelijkheid er zijn om eens lekker uit te gaan en om 6:00 sochtends bezopen thuis te komen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_139586155
Ik zit er nog even over na te denken.

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat je ouders overbeschermend zijn en totale controlfreaks. Nou, wat willen dergelijke mensen absoluut niet? Dat hun kind ergens heen gaat waar ze geen zicht of controle hebben: uit huis.

Ik denk dat TS even de periode door moet die de meesten op 13 en 14 jarige leeftijd hebben doorgemaakt. Dus je zegt gewoon: “Pa, ma ik ben vanavond met vrienden chillen, ik zie wel hoe laat ik thuis ben.” Je ouders zullen flabbergasted zijn en proberen er een stokje voor te steken. Dan zeg je gewoon: “het kan me niet schelen wat jullie vinden. Ik ga toch.” Je vader en moeder zullen wat tegenwerpingen jouw richting op gooien waarop je gewoon zegt: “wat wil je eraan doen? Ga je me tegen houden?”

Dit zal enkele dagen wat spanning opleveren. Maar jij moet volhouden en als je ouders moeilijk blijven doen dreigen met uit huis gaan: “ik steek mezelf nog liever voor duizenden euro’s in de schulden dan dat ik hier nog een jaar als een basisschoolkind wordt behandeld.” En geloof me, dat is het laatste wat ze willen.

Je hebt dit echt veel te ver laten komen. Je had natuurlijk al als 13 of 14 jarige zoveel stennis moeten schoppen dat je ouders wel iets toe hadden moeten geven.

Denk jij dat er ergens in een Nederland een 19 jarige is die het accepteert dat hij savonds niet naar buiten mag? Nee natuurlijk niet. Je pakt gewoon je jas en loopt weg. Wees niet bang voor de confrontatie. Jij hebt gelijk. Iedere opvoeddeskundige en hulpverlener zal jou gelijk geven. Stop met die passieve volgzame houding en hang even flink de puber uit (wat je al jaren geleden had moeten doen).

Je vrienden gaan je ook vaarwel zeggen. Die zitten niet te wachten op iemand die als volwassen vent niet mee mag.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_141656894
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik zit er nog even over na te denken.

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat je ouders overbeschermend zijn en totale controlfreaks. Nou, wat willen dergelijke mensen absoluut niet? Dat hun kind ergens heen gaat waar ze geen zicht of controle hebben: uit huis.

Ik denk dat TS even de periode door moet die de meesten op 13 en 14 jarige leeftijd hebben doorgemaakt. Dus je zegt gewoon: “Pa, ma ik ben vanavond met vrienden chillen, ik zie wel hoe laat ik thuis ben.” Je ouders zullen flabbergasted zijn en proberen er een stokje voor te steken. Dan zeg je gewoon: “het kan me niet schelen wat jullie vinden. Ik ga toch.” Je vader en moeder zullen wat tegenwerpingen jouw richting op gooien waarop je gewoon zegt: “wat wil je eraan doen? Ga je me tegen houden?”

Dit zal enkele dagen wat spanning opleveren. Maar jij moet volhouden en als je ouders moeilijk blijven doen dreigen met uit huis gaan: “ik steek mezelf nog liever voor duizenden euro’s in de schulden dan dat ik hier nog een jaar als een basisschoolkind wordt behandeld.” En geloof me, dat is het laatste wat ze willen.

Je hebt dit echt veel te ver laten komen. Je had natuurlijk al als 13 of 14 jarige zoveel stennis moeten schoppen dat je ouders wel iets toe hadden moeten geven.

Denk jij dat er ergens in een Nederland een 19 jarige is die het accepteert dat hij savonds niet naar buiten mag? Nee natuurlijk niet. Je pakt gewoon je jas en loopt weg. Wees niet bang voor de confrontatie. Jij hebt gelijk. Iedere opvoeddeskundige en hulpverlener zal jou gelijk geven. Stop met die passieve volgzame houding en hang even flink de puber uit (wat je al jaren geleden had moeten doen).

Je vrienden gaan je ook vaarwel zeggen. Die zitten niet te wachten op iemand die als volwassen vent niet mee mag.
Je hebt gelijk! Ik kan echter absoluut wel chillen met vrienden en al, maar ze hebben het liever niet in de nacht e.d. en niet elke dag, aangezien er nog een kleintje is in huis.

De essentie is dat ik ze echter ergens wel gelijk geef, maar dit is uiteindelijk ook mijn gedragscode, dat gevormd is door hun (niet verkeerd bedoeld). Ookal wordt ik gevraagd om snachts 03.00 te chillen, ik zal toch niet gaan, want heb er toch geen zin in. :0
  zaterdag 28 juni 2014 @ 20:40:20 #157
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_141658121
wordt moslim
  zaterdag 28 juni 2014 @ 20:41:40 #158
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_141658221
anders ga je gewoon heroine spuiten en wow spelen, 'want je mag toch niet de gevaarlijke wereld in'
  zaterdag 28 juni 2014 @ 20:56:25 #159
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_141659717
quote:
10s.gif Op zondag 27 april 2014 23:23 schreef deadprez het volgende:
Hij kan godverdomme opgeroepen worden voor de dienstplicht, mocht dat nodig zijn. :')
_O-
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_141666184
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 20:18 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Je hebt gelijk! Ik kan echter absoluut wel chillen met vrienden en al, maar ze hebben het liever niet in de nacht e.d. en niet elke dag, aangezien er nog een kleintje is in huis.

De essentie is dat ik ze echter ergens wel gelijk geef, maar dit is uiteindelijk ook mijn gedragscode, dat gevormd is door hun (niet verkeerd bedoeld). Ookal wordt ik gevraagd om snachts 03.00 te chillen, ik zal toch niet gaan, want heb er toch geen zin in. :0
Heb je nu al stappen ondernomen? Als je in de avond niet weg wil is dat prima, maar zou je ook nooit een weekendje met vrienden weg willen ofzo? Daar zou je broertje weinig last van hebben lijkt me. Je geeft mensen hier die aangeven dat je meer vrijheid mag hebben wel gelijk, maar tot nu toe lijk je vrij passief. Kan hoor, dat je er niks aan wil doen. Vraag het me gewoon af.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_141666347
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 23:24 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Heb je nu al stappen ondernomen? Als je in de avond niet weg wil is dat prima, maar zou je ook nooit een weekendje met vrienden weg willen ofzo? Daar zou je broertje weinig last van hebben lijkt me. Je geeft mensen hier die aangeven dat je meer vrijheid mag hebben wel gelijk, maar tot nu toe lijk je vrij passief. Kan hoor, dat je er niks aan wil doen. Vraag het me gewoon af.
Ik heb tot nu toe niet echt de behoefte gehad ervoor.
pi_141666383
Ik was dit topic aan het lezen en had al een mening erover. Toen zag ik dat ik die mening al eerder had gepost :)

Dus nogmaals, TS:

quote:
99s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:31 schreef Baran09 het volgende:
Onder de plak bij paps en mams.

Is natuurlijk ook niet jouw schuld. Zo hebben je ouders je gevormd. Dit is hun ideale situatie. Hun wil is wet met een 19 jarige zoon die te bang is om de confrontatie aan te gaan.

Wedden dat dit je hele leven niet gaat veranderen? Je vindt een vrouw die net zo dominant is als je ouders en vervolgens zit je onder haar plak.

Doe er nu wat aan, anders moet je er echt maar aan wennen.
pi_141666724
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 23:29 schreef Baran09 het volgende:
Ik was dit topic aan het lezen en had al een mening erover. Toen zag ik dat ik die mening al eerder had gepost :)

Dus nogmaals, TS:

[..]

Ok thankyou. Lees ook mijn andere nieuw geopende topic. :)
pi_141684158
quote:
10s.gif Op zondag 27 april 2014 23:23 schreef deadprez het volgende:
Hij kan godverdomme opgeroepen worden voor de dienstplicht, mocht dat nodig zijn. :')
_O_ Het Nederlandse leger_O_
pi_141690992
Lastig, je wilt natuurlijk geen ruzie maken met je ouders. Maar als het je erg dwars zit kun je in plaats van vragen of je iets mag doen, gewoon zeggen dat je iets gaat doen. Ongeacht wat ze ervan vinden. Ze kunnen je toch niet zomaar op straat zetten voor je 21e.
  zondag 29 juni 2014 @ 23:06:01 #166
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_141704378
Oh god.

Succes met je vriendin vinden. De enige toegestane dates zijn etentjes die niet te lang uitlopen en bioscopen als het maar op tijd is. En dan moet zij jou waarschijnlijk nog thuisbrengen ook. Samen naar een concert, feestje of evenement is er ook al niet bij.
  zondag 29 juni 2014 @ 23:09:29 #167
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_141704601
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 00:57 schreef GoldenHeart het volgende:
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen: de laatste tijd vraag ik me steeds af of mijn leven slecht is of gewoon normaal of dramatisch..??

De OP zal ik niet te lang maken, maar ik zal mijn leven kort en krachtig schetsen:
*jongen van onlangs 19 jaar.

*Pestperiode gehad op de basisschool, evenals eerste en tweede klas

* vanaf de derde klas was ik de best presterende leerling van de school en op dit moment volg ik een hbo opleiding waar ik een cijfergemiddelde heb van een 8,5

*verder heb ik tot op heden niet gewerkt en sinds mijn 10e levensjaar niet meer op vakantie geweest ivm hard werkende ouders en ivm dat mijn ouders hun geld liever ergens anders uitbesteden dan aan een vakantie van 3-4 weken van honderden tot duizenden euro"s. Zelf ga ik niet met vrienden op vakantie ivm dat ik geen vrienden heb waar ik echt goed bevriend mee ben en er op kan vertrouwen om op vakantie mee te kunnen, bovendien heb ik zelf geen geld ervoor over, omdat ik niet werk.

*Buiten school heb ik geen vrienden, omdat de mensen uit mijn klas niet mensen zijn met wie ik mijzelf goed zie opschieten buiten school, want zij hebben andere "uitgaansplekken " dan ik, zij gaan namelijk het liefst snachts naar discotheken en vinden dat geweldig, terwijl dat niet iets is wat ik dan weer leuk vind om te doen...

*Wat doe ik zoal dagelijks? Vaak thuis met ouders praten en lachen en dagelijks studeren en films kijken en mijzelf actueel houden met wat kranten lezen en thats it. verder geen hobby's ---> is nu al sinds mijn eindexamenjaar (vorig jaar), want sindsdien ben ik veel meer gaan studeren.

*tot nu toe geen vriendin gehad of iets dergelijks met een meisje. Ik leer ook geen meisjes kennen of iets dergelijks door het voorgaande *.

*financieel heb ik het overigens het niet zo slecht, ik krijg alles wat mijn hartje begeert van mijn ouders. Komt ook omdat ik niet veel vraag. Met een studie dat door hun wordt vergoed is al geweldig voor mij, want dit soort dingen zijn namelijk belangrijk voor mijn toekomst.

*Ik denk nu zo van ja laat alles maar gaan zoals het ni gaat en na mijn studie (over 3jr) dan ga ik even 6mnd tot 12mnd voorbereiden en alles regelen om op mezelf te gaan en dan ga ik wel genieten. Nu volop aan mijn toekomst werken dmv hoge cijfers halen.

ik ben overigens niet een liefhebber van discos en kroegen etc in de late avonden.
  zondag 29 juni 2014 @ 23:12:15 #168
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_141704800
Zoek alsjeblieft een baantje.

Je krijgt er geld mee (wat je helemaal zelf kunt spenderen, dat is vast iets nieuws!), je leert mensen kennen (misschien wel een leuk meisje waar je niet mee mag afspreken!), je kweekt ballen door de confrontatie aan te moeten gaan met lastige klanten en je wordt nog eens enigszins zelfstandig ook.

Zomaar 4 dingen die jij heel goed kunt gebruiken en het kost je enkele uren in de week.
pi_141705004
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:12 schreef Partypoeper het volgende:
Zoek alsjeblieft een baantje.

Je krijgt er geld mee (wat je helemaal zelf kunt spenderen, dat is vast iets nieuws!), je leert mensen kennen (misschien wel een leuk meisje waar je niet mee mag afspreken!), je kweekt ballen door de confrontatie aan te moeten gaan met lastige klanten en je wordt nog eens enigszins zelfstandig ook.

Zomaar 4 dingen die jij heel goed kunt gebruiken en het kost je enkele uren in de week.
vergeet niet dat als je een keer langer dan normale tijd mag werken je ouders er losser in worden
pi_141706779
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 23:25 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dat je voor jezelf op kunt komen en zelfstandig beslissingen kunt nemen over wat goed voor je is en wat niet?
Veel 19-jarigen wonen zelfs al op zichzelf.
Jaja, zelfstandig op jezelf wonen is natuurlijk een bewijs van zelfstandigheid en volwassenheid.. :') _O-
pi_141706857
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 00:01 schreef vera166 het volgende:
Doe gewoon? Wtf :P

En dan krijg je ruzie met je ouders? Boeiend toch? Fuck dat :') je bent 19 man, doe er iets aan ofzo.

Ga gewoon weg als je dat wil. 8 of 9 uur thuis komen wtf wow
2

Fuck dat, het zijn zijn ouders maar. Het is niet alsof je daar normaal gesproken van houdt ofzo..
pi_141707093
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

2

Fuck dat, het zijn zijn ouders maar. Het is niet alsof je daar normaal gesproken van houdt ofzo..

Alsof je minder of meer van je ouders houdt als je iets doet wat ze niet aan staat :')
pi_141707192
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:47 schreef vera166 het volgende:

[..]

Alsof je minder of meer van je ouders houdt als je iets doet wat ze niet aan staat :')
Een 19 jarige de tip geven op lekker puberaal rebels te gaan doen.. :')
pi_141709822
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een 19 jarige de tip geven op lekker puberaal rebels te gaan doen.. :')
Heb geen idee meer waar dit topic over gaat maar inderdaad, ik denk dat dat een prima oplossing is als er niet normaal met je ouders te overleggen valt, of als het antwoord altijd "nee" is.
pi_141709910
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 00:30 schreef vera166 het volgende:

[..]

Heb geen idee meer waar dit topic over gaat maar inderdaad, ik denk dat dat een prima oplossing is als er niet normaal met je ouders te overleggen valt, of als het antwoord altijd "nee" is.
19 jaar he !

Geen 13/14. Nee, als je het als 19 jarige zo slecht hebt thuis dan moet je gewoon lekker op jezelf gaan wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')