abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138558843
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen: de laatste tijd vraag ik me steeds af of mijn leven slecht is of gewoon normaal of dramatisch..??

De OP zal ik niet te lang maken, maar ik zal mijn leven kort en krachtig schetsen:
*jongen van onlangs 19 jaar.

*Pestperiode gehad op de basisschool, evenals eerste en tweede klas

* vanaf de derde klas was ik de best presterende leerling van de school en op dit moment volg ik een hbo opleiding waar ik een cijfergemiddelde heb van een 8,5

*verder heb ik tot op heden niet gewerkt en sinds mijn 10e levensjaar niet meer op vakantie geweest ivm hard werkende ouders en ivm dat mijn ouders hun geld liever ergens anders uitbesteden dan aan een vakantie van 3-4 weken van honderden tot duizenden euro"s. Zelf ga ik niet met vrienden op vakantie ivm dat ik geen vrienden heb waar ik echt goed bevriend mee ben en er op kan vertrouwen om op vakantie mee te kunnen, bovendien heb ik zelf geen geld ervoor over, omdat ik niet werk.

*Buiten school heb ik geen vrienden, omdat de mensen uit mijn klas niet mensen zijn met wie ik mijzelf goed zie opschieten buiten school, want zij hebben andere "uitgaansplekken " dan ik, zij gaan namelijk het liefst snachts naar discotheken en vinden dat geweldig, terwijl dat niet iets is wat ik dan weer leuk vind om te doen...

*Wat doe ik zoal dagelijks? Vaak thuis met ouders praten en lachen en dagelijks studeren en films kijken en mijzelf actueel houden met wat kranten lezen en thats it. verder geen hobby's ---> is nu al sinds mijn eindexamenjaar (vorig jaar), want sindsdien ben ik veel meer gaan studeren.

*tot nu toe geen vriendin gehad of iets dergelijks met een meisje. Ik leer ook geen meisjes kennen of iets dergelijks door het voorgaande *.

*financieel heb ik het overigens het niet zo slecht, ik krijg alles wat mijn hartje begeert van mijn ouders. Komt ook omdat ik niet veel vraag. Met een studie dat door hun wordt vergoed is al geweldig voor mij, want dit soort dingen zijn namelijk belangrijk voor mijn toekomst.

*Ik denk nu zo van ja laat alles maar gaan zoals het ni gaat en na mijn studie (over 3jr) dan ga ik even 6mnd tot 12mnd voorbereiden en alles regelen om op mezelf te gaan en dan ga ik wel genieten. Nu volop aan mijn toekomst werken dmv hoge cijfers halen.

ik ben overigens niet een liefhebber van discos en kroegen etc in de late avonden.

[ Bericht 8% gewijzigd door GoldenHeart op 06-04-2014 01:03:58 ]
pi_138558914
Misschien moet je dan een hobby zoeken en dat eventueel combineren met sociale contacten. Ga sporten ofzo.
pi_138558922
Als je trouwens de beste leerling van je school was waarom ben je dan hbo gaan doen?
pi_138558984
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 01:00 schreef ulq het volgende:
Als je trouwens de beste leerling van je school was waarom ben je dan hbo gaan doen?
Pitje lager gekozen ivm dat ik in dat jaar vaak ziek werd. Ik ga volgend jaar via de p route hogerop.
pi_138559006
Gewoon wat sociale contacten opdoen, niks ernstigs.
pi_138559097
Waarom vraag je aan ons of je leven slecht is? Jij bent de enige die dat kan beoordelen. Je deelt je leven in zoals jij wilt. Als jij niet graag uitgaat dan doe je dat niet, als je graag veel studeert dan doe je dat, zo simpel is het.
Uit de OP klinkt het alsof je het naar je zin hebt zoals je je leven nu leeft, dan is het toch goed?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_138559111
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 01:04 schreef Xetran het volgende:
Gewoon wat sociale contacten opdoen, niks ernstigs.
Oh oke.. vind je? Ik ben al 1,5jr een fulltime thuiszitter en ga alleen voor school naar buiten en evt wat boodschappen doen voor mijn ouders.
pi_138559155
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 01:07 schreef Njosnavelin het volgende:
Waarom vraag je aan ons of je leven slecht is? Jij bent de enige die dat kan beoordelen. Je deelt je leven in zoals jij wilt. Als jij niet graag uitgaat dan doe je dat niet, als je graag veel studeert dan doe je dat, zo simpel is het.
Uit de OP klinkt het alsof je het naar je zin hebt zoals je je leven nu leeft, dan is het toch goed?
Klopt. Ik krijg het gevoel dat als niemand uitgaat dat veel andere leeftijdsgenoten hetzelfde zullen leven als ik.. want ze doen eigenlijk hetzelfde plus uitgaan dan....

Maarja aan de andere kant, ben ik niet saai? Ik heb ook wel behoefte aan echte vrienden en natuurlijk een vriendin.

Ik ben vooral benieuwd wat jullie beoordeling is over mijn leven.
  zondag 6 april 2014 @ 01:10:28 #9
67670 Skv
Cynist.
pi_138559159
Gast, ga uit huis en bouw je leven op. Met alleen cijfers red je het niet.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138559181
Nee is niet slecht. Wanneer je vroegtijdig van school gaat is je leven pas slecht
pi_138559215
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 01:10 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Klopt. Ik krijg het gevoel dat als niemand uitgaat dat veel andere leeftijdsgenoten hetzelfde zullen leven als ik.. want ze doen eigenlijk hetzelfde plus uitgaan dan....

Maarja aan de andere kant, ben ik niet saai? Ik heb ook wel behoefte aan echte vrienden en natuurlijk een vriendin.

Ik ben vooral benieuwd wat jullie beoordeling is over mijn leven.
Als je graag echte vrienden en een vriendin wilt zul je je toch wat meer onder de mensen moeten begeven, ook buiten je studie. Inderdaad uit huis gaan of bijvoorbeeld bij een sportvereniging gaan ofzo, of gewoon naar de kroeg gaan?

Anderen kunnen jouw leven niet goed beoordelen want iedereen vindt andere dingen belangrijk in het leven.
pi_138559266
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 01:10 schreef Skv het volgende:
Gast, ga uit huis en bouw je leven op. Met alleen cijfers red je het niet.
Uit huis gaan is geen optie. Ik ben geen surviver. Als ik uit huis ga wordt het een fiasco met een minimale stufi en duo lening. Als ik er nog een bijbaan zou nemen, zou ik het ook niet redden. nja misschien bezuinigen leven, maar ben geen surviver.

uit huis ga ik na mn studie.
pi_138559270
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 01:11 schreef hENKIE8 het volgende:
Nee is niet slecht. Wanneer je vroegtijdig van school gaat is je leven pas slecht
:P
pi_138559288
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 01:15 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

:P
me ook keihard uitlachen gewoon:'(
pi_138559297
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 01:12 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Als je graag echte vrienden en een vriendin wilt zul je je toch wat meer onder de mensen moeten begeven, ook buiten je studie. Inderdaad uit huis gaan of bijvoorbeeld bij een sportvereniging gaan ofzo, of gewoon naar de kroeg gaan?

Anderen kunnen jouw leven niet goed beoordelen want iedereen vindt andere dingen belangrijk in het leven.
Zie twee posts terug: ik kan niet uit huis nu. Ben geen surviver.

Ik wil gaan sporten, maar dan sportschool of gewoon thuis met fitnss materialen (die ik ga aanschaffe dan)
pi_138559312
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 01:16 schreef hENKIE8 het volgende:

[..]

me ook keihard uitlachen gewoon:'(
nee hoor. Als het een serieuze post is: ok ben het ermee eens!!
pi_138559313
Als je zelf maar gelukkig met je leven bent, wat maakt het dan uit wat andere mensen denken.
pi_138559328
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 01:17 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Zie twee posts terug: ik kan niet uit huis nu. Ben geen surviver.

Ik wil gaan sporten, maar dan sportschool of gewoon thuis met fitnss materialen (die ik ga aanschaffe dan)
Dat sporten noemde ik zodat je mensen kon leren kennen. Bij de sportschool kan dat ook wel, maar is minder gemakkelijk dan bij een club lijkt me.
pi_138559348
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 01:17 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

nee hoor. Als het een serieuze post is: ok ben het ermee eens!!
nee maakt niet uit .maar was wel serieus opzich.als je studeert kan je iig een baan vinden die je leuk lijkt (denk ik) dus heb je het nu misschien wat minder maar later beter
pi_138559419
Nope, je bent gewoon een beetje een loner. Als je gaat sporten, doe dat dan buitenshuis, zodat je wat mensen leert kennen. Contacten leggen is nooit verkeerd, ook al komen er geen vriendschappen uit. Je bent misschien een beetje verwend, maar dat is ook niet per se slecht.
Your opinion of me is none of my business.
  PR en moderator zondag 6 april 2014 @ 01:26:26 #21
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_138559456
Klinkt als een gewoon normaal doorsnee leven.
Voor de meerderheid is het vaak wel eens somber :')
Dan breng je daar verandering in en dan is het weer een tijd oké.
Fuck the EBU.
  zondag 6 april 2014 @ 01:36:53 #22
424509 Wilgekatje
niet uit de wilg te kijken
pi_138559634
Hm nee het leven is meer dan werk/studie, maar dat maakt jouw leven nog niet slecht. Alleen studeren gaat echter niet volstaan om gelukkig te worden, al is een goede/leuke studie wel handig natuurlijk en helpt het later bij het vinden van een leukere en beter betaalde baan.

Heb je verder geen interesses ofzo?
Dingen die je boeien? Politiek, wetenschap, kunstzinnige dingen? Daar heb je ook verenigingen en clubs van, waar je een keer een open avond van kunt bezoeken.
Stel je houdt van gamen: sluit je aan bij één van de tig facebook clubs rondom gamen en nodig mensen uit of ga naar meetings. Dat geldt voor welke hobby dan ook. Films kun je ook samen kijken, zelfs daar heb je clubs e.d. van.

Als je gaat sporten, niet thuis doen, maar ergens anders waar je onder de mensen komt. Heb je ook een uitje. Of je vrienden maakt weet ik niet, maar als je niets met andere mensen doet kún je ze niet eens maken.
pi_138559806
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 01:07 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Oh oke.. vind je? Ik ben al 1,5jr een fulltime thuiszitter en ga alleen voor school naar buiten en evt wat boodschappen doen voor mijn ouders.
Je hebt toch dingen om op te bouwen, of niet dan? Ga gewoon naar buiten man :')
pi_138559914
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 01:07 schreef GoldenHeart het volgende:
Waarom vraag je aan ons of je een slecht leven hebt? Je hebt een heel doorsnee leven op je gebrek aan sociale contacten na. Wil jij sociale contacten, dan kun je die gaan proberen op te bouwen. Als je happy bent zo en het niet mist, dan doe je dat lekker niet. Het is geen verplichting.
  zondag 6 april 2014 @ 02:08:28 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_138559997
Ja, je bent verdoemd ;(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')