abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139330221
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 23:23 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan van een 19 jarige?
Ik verwacht dat je helemaal zelf kunt beslissen wat je wilt en voor jezelf kiest.

Oh, en financieel hoef helemaal geen probleem te zijn:
Als het goed is studeer je, en kun je dus een uitwonende beurs krijgen. Dan kun je daarnaast nog wat werken en bijlenen bij DUO en dan kom je makkelijk rond, en kun je je eigen boontjes doppen.

Naar mijn mening zijn je ouders je verder geestelijk aan het mishandelen en veel te weinig op eigen benen aan het zetten.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 28 april 2014 @ 08:36:15 #77
262 Re
Kiss & Swallow
pi_139331056
gewoon zeggen dat je helemaal los gaat als je eindelijk op jezelf gaat wonen... alles wat God verboden heeft ... iets wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren als je ineens de vrijheid hebt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_139331138
Ja jezus wat ben jij een watje.
Dan worden ze maar boos. Oke je ben 19 en woont nog thuis. Er zijn bepaalde regels waar je je aan kunt houden. Maar jou ouders hadden afgezien als ik hun dochter was geweest! Wel zn 8 jr geleden dan. Haha.
pi_139331230
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 22:58 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Niet mogelijk op dit moment.. Kan pas over 3-4 jaar.
Hoezo? Je bent toch 19? Je kan toch maximaal bijlenen?
  maandag 28 april 2014 @ 08:50:11 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139331263
Je ouders vinden dat je je volwassen moet gedragen maar behandelen je als een onmondige puber.

Al even afgezien van het feit dat het voor jou ook van belang is om vriendschappen op een normale manier te kunnen opbouwen en zij dit dus dwarsbomen.

Ik vind het indrukwekkend dat je er kennelijk nog naar luistert, dus dat is of knap qua opvoedskills, of je bent gewoon zo'n kind dat luistert en geen dingen doet die niet mogen, maar ongeacht of het door je opvoeding of door je karakter komt dat je er (nog) naar luistert vind ik het geen goede manier van opvoeden als je je 19-jarige nog zo kort houdt.

En dat zeg ik als moeder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 28 april 2014 @ 08:55:16 #81
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_139331323
Mammaskindje :')
Je kunt de regels van je ouders best wel respecteren, maar dit gaat behoorlijk ver. Je bent 19, ga gewoon eens een keertje weg, je hoeft niet altijd om toestemming te vragen...
  maandag 28 april 2014 @ 08:55:19 #82
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_139331324
Jezus, groei wat ballen man.

En ga anders gewoon het huis uit, desnoods op kamers. Of met wat anderen samen een huis huren.

En dat dat niet haalbaar zou zijn financieel: massa's van jouw leeftijdsgenoten zitten ook op kamers en hebben vanwege hun leeftijd ook weinig te makken. Klop aan bij het DUO, zoals velen

[ Bericht 56% gewijzigd door StateOfMind op 28-04-2014 09:00:32 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_139331595
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 00:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Niet?
Zegt hij zelf dat hij dat niet durft. ;)
Your opinion of me is none of my business.
pi_139331676
Laat het eens een keertje escaleren en doe een keertje waar jij zin in hebt.

Ruzie maken om jouw grenzen aan te geven hoort erbij. Maak het echter niet te bont, blijf niet weg tot laat in de nacht zonder te melden waar je bent. Dan maak je ze te ongerust en zo. En blijf telefonisch bereikbaar.
pi_139331723
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 23:45 schreef datismijnmening het volgende:
Voor jongens is het inderdaad raar als je dit niet mag.

Bij meisjes aan de andere kant zou het wel terecht zijn :Y
Waarom zou dat wel terecht zijn?
  maandag 28 april 2014 @ 09:23:02 #86
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_139331833
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 23:15 schreef Sarasi het volgende:
Hun huis, hun regels.
True, maar ik neem aan dat die ouders zelf dan ook 's avonds niet op stap gaan want dat zou dan behoorlijk hypocriet zijn t.o.v. een volwassen inwonende.

En over dat alleen op vakantie gaan hebben ze bij een 19-jarige al helemaal niets meer te zeggen, daar gaan huisregels niet over.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_139331864
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 23:15 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Kortom, leg je erbij neer.
Nooit doen zonder een confrontatie. :P. De grenzen eerst even echt aftasten.
pi_139331914
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:23 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

True, maar ik neem aan dat die ouders zelf dan ook 's avonds niet op stap gaan want dat zou dan behoorlijk hypocriet zijn t.o.v. een volwassen inwonende.

En over dat alleen op vakantie gaan hebben ze bij een 19-jarige al helemaal niets meer te zeggen, daar gaan huisregels niet over.
Hij is niet volwassen. Hij is 19 en hij woont nog thuis. Hij krijgt altijd alles wat zijn hartje begeerd van zijn ouders (pohi). Die jongen klinkt zo volwassen als een pakje boter. En als je dat combineert met bezorgde ouders die gewoon graag willen dat hun kind niet al te gekke dingen doet in de puberteit en dat wellicht wat onhandig aanpakken, krijg je dit. Daar is niks idioots of dom aan. We horen maar een kant van het verhaal en ik krijg niet de indruk dat TS ons het hele verhaal vertelt. ;)
pi_139331940
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:24 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nooit doen zonder een confrontatie. :P. De grenzen eerst even echt aftasten.
Eens, maar dat wil hij per se niet want gezeik. :P Dus ja, dan blijft er weinig over. En persoonlijk vind ik dat, als je er niks aan wilt doen, je er ook niet over moet blijven klagen. ;)
  maandag 28 april 2014 @ 09:30:25 #90
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_139331985
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 09:26 schreef Sarasi het volgende:
Hij is niet volwassen.
Hij gedraagt zich niet zo bedoel je, maar dat geldt wel voor meer volwassenen hoor ;)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 28 april 2014 @ 09:31:09 #91
425789 Ranph
Gewoon niet
pi_139331999
Gewoon eisen waar je recht op hebt ;)
  maandag 28 april 2014 @ 09:32:57 #92
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_139332043
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 09:27 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Eens, maar dat wil hij per se niet want gezeik. :P Dus ja, dan blijft er weinig over. En persoonlijk vind ik dat, als je er niks aan wilt doen, je er ook niet over moet blijven klagen. ;)
Dat.

Als je een probleem hebt, doe er dan wat aan.
Of je doet er niks aan en laat het zoals het is, maar hou dan ook je mond erover.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 28 april 2014 @ 09:39:15 #93
425789 Ranph
Gewoon niet
pi_139332157
Mag je wel op vakantie met vrienden?
  Redactie Frontpage maandag 28 april 2014 @ 09:45:02 #94
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_139332274
Wat de tering, Bubble Boy is een fok user!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_139332384
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 08:50 schreef Leandra het volgende:
Je ouders vinden dat je je volwassen moet gedragen maar behandelen je als een onmondige puber.

Al even afgezien van het feit dat het voor jou ook van belang is om vriendschappen op een normale manier te kunnen opbouwen en zij dit dus dwarsbomen.

Ik vind het indrukwekkend dat je er kennelijk nog naar luistert, dus dat is of knap qua opvoedskills, of je bent gewoon zo'n kind dat luistert en geen dingen doet die niet mogen, maar ongeacht of het door je opvoeding of door je karakter komt dat je er (nog) naar luistert vind ik het geen goede manier van opvoeden als je je 19-jarige nog zo kort houdt.

En dat zeg ik als moeder.
Precies. Juist op die leeftijd (en eerder) is het belangrijk om vriendschappen te maken en te verbreken. Om eens lekker gek te doen zonder dat je je zorgen hoeft te maken om de consequenties. Je eigen grenzen aftasten, leren je ouders uit te dagen. Leren te zeggen wat je op je hart hebt is een zeer belangrijke vaardigheid, ook al doen pubers dat vaak op een wat te heftige manier.

Ik kom uit zo'n biblebelt dorp en ik heb het verhaal van TS vaak zat gezien. Ouders hebben nauwelijks levenservaring, zijn vanuit huis het huwelijk in gegaan en komen bijna nooit buiten het dorp. Kind moet dat ook, liefst voor je 20e trouwen en en gelijk een roedel kids. En na een jaar of 5-8 barst het huwelijk omdat beide partijen (vaker de man) ineens het gevoel hebben dat ze wat gemist hebben. Maar die jaren kan je op die leeftijd (en met een gezin) al niet meer goed maken en dat zorgt voor veel ongelukkige mensen.

Voor TS. Ik zou als ik jou was toch de grenzen eens wat op gaan rekken. Je hoeft niet gelijk gek te doen, vooral als dat niet in je zit. Neem een baantje voor in de avonduren. Daar kunnen ze nauwelijks iets van zeggen. En als ze moeilijk doen kan je mooi zeggen dat je wilt sparen om snel het huis uit te gaan ;) Of ga bij een sportclub ofzo.
Spoilers!
pi_139332410
Ben je niet een weerwolf? :D Jezus man. Ik was de oudste van 3 kinderen thuis en ik heb volgens mij zo erg de weg 'vrijgemaakt' dat alle vrienden / vriendinnetjes van de jongste jaloers waren op wat ze allemaal mocht... Dat doe je toch ook als puber? Toen ik 19 was kwam ik ook om 10 uur thuis..... de volgende ochtend.
pi_139332501
Toen ik zo oud was als TS had ik al een tijd op mezelf gewoond maar woonde ik wegens omstandigheden weer een jaar thuis. Dat was voor beide partijen erg heftig natuurlijk. Ik moest door de week om half 11 thuis zijn. Ik vond dat erg moeilijk maar ook wel begrijpelijk. Zowel mijn ouders en ik moesten de volgende dag gewoon werken.

Op vrijdag moest ik om 2 uur thuis zijn. Dat was voor mij totaal onbegrijpelijk dus ik bleef vaak bij een vriend of vriendin slapen en al snel bij mijn toenmalige vriend. Op zaterdag werkte ik in een discotheek dus was ik pas rond 7 uur zondagochtend thuis.
Spoilers!
pi_139332606
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Precies. Juist op die leeftijd (en eerder) is het belangrijk om vriendschappen te maken en te verbreken. Om eens lekker gek te doen zonder dat je je zorgen hoeft te maken om de consequenties. Je eigen grenzen aftasten, leren je ouders uit te dagen. Leren te zeggen wat je op je hart hebt is een zeer belangrijke vaardigheid, ook al doen pubers dat vaak op een wat te heftige manier.

Ik kom uit zo'n biblebelt dorp en ik heb het verhaal van TS vaak zat gezien. Ouders hebben nauwelijks levenservaring, zijn vanuit huis het huwelijk in gegaan en komen bijna nooit buiten het dorp. Kind moet dat ook, liefst voor je 20e trouwen en en gelijk een roedel kids. En na een jaar of 5-8 barst het huwelijk omdat beide partijen (vaker de man) ineens het gevoel hebben dat ze wat gemist hebben. Maar die jaren kan je op die leeftijd (en met een gezin) al niet meer goed maken en dat zorgt voor veel ongelukkige mensen.

Voor TS. Ik zou als ik jou was toch de grenzen eens wat op gaan rekken. Je hoeft niet gelijk gek te doen, vooral als dat niet in je zit. Neem een baantje voor in de avonduren. Daar kunnen ze nauwelijks iets van zeggen. En als ze moeilijk doen kan je mooi zeggen dat je wilt sparen om snel het huis uit te gaan ;) Of ga bij een sportclub ofzo.
Baantje in de avonduren? Dat soort dingen mogen wel..

het betreft echt het niet mogen uitgaan en het langer buiten hangen dan 8 a 9 uur. Ze zijn van mening dat het chillen etc de gehele dag wel kan dus ochtend tm avond (max 8 a 9 uur).

En ja vakantie alleen of met vrienden mag niet vanwege de angst van alle doemscenarios die je meestal in films en documentaires ziet.

Overigens heb ik nog een jongere broertje waardoor dat al moeilijk is want ze willen niet dat ik kom aankakken wanneer hij slaapt.. en hem wakker maak (wordt snel wakker).
pi_139332734
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 10:03 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Baantje in de avonduren? Dat soort dingen mogen wel..

het betreft echt het niet mogen uitgaan en het langer buiten hangen dan 8 a 9 uur. Ze zijn van mening dat het chillen etc de gehele dag wel kan dus ochtend tm avond (max 8 a 9 uur).

En ja vakantie alleen of met vrienden mag niet vanwege de angst van alle doemscenarios die je meestal in films en documentaires ziet.
Hoe kan je nou door de week overdag chillen met je maten? Hebben jullie niets te doen ofzo? Ik neem aan dat na de middelbare school ook veel mensen een andere kant uit gaan. De een werkt in een plaats verder weg waardoor hij pas om 19.30 gegeten heeft, de ander studeert, etc.

Maar goed, je zult toch ooit in je leven moeten leren om voor jezelf op te komen en ruzie te maken. Anders blijf je je hele leven aan passen aan iedereen die je tegenkomt of zelfs onder de plak zitten. Je wordt dan verschrikkelijk gefrustreerd maar weet niet hoe je dat moet uiten. Geloof me, ik woon nu 11 jaar samen met iemand die die vaardigheden niet had en dat is vooral voor hem een ontzettende lijdensweg geweest.
Spoilers!
pi_139332758
Als 19-jarige voor 21.00 uur thuis moeten zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')