Ik verwacht dat je helemaal zelf kunt beslissen wat je wilt en voor jezelf kiest.quote:Op zondag 27 april 2014 23:23 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan van een 19 jarige?
Hoezo? Je bent toch 19? Je kan toch maximaal bijlenen?quote:Op zondag 27 april 2014 22:58 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Niet mogelijk op dit moment.. Kan pas over 3-4 jaar.
Waarom zou dat wel terecht zijn?quote:Op zondag 27 april 2014 23:45 schreef datismijnmening het volgende:
Voor jongens is het inderdaad raar als je dit niet mag.
Bij meisjes aan de andere kant zou het wel terecht zijn
True, maar ik neem aan dat die ouders zelf dan ook 's avonds niet op stap gaan want dat zou dan behoorlijk hypocriet zijn t.o.v. een volwassen inwonende.quote:
Hij is niet volwassen. Hij is 19 en hij woont nog thuis. Hij krijgt altijd alles wat zijn hartje begeerd van zijn ouders (pohi). Die jongen klinkt zo volwassen als een pakje boter. En als je dat combineert met bezorgde ouders die gewoon graag willen dat hun kind niet al te gekke dingen doet in de puberteit en dat wellicht wat onhandig aanpakken, krijg je dit. Daar is niks idioots of dom aan. We horen maar een kant van het verhaal en ik krijg niet de indruk dat TS ons het hele verhaal vertelt.quote:Op maandag 28 april 2014 09:23 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
True, maar ik neem aan dat die ouders zelf dan ook 's avonds niet op stap gaan want dat zou dan behoorlijk hypocriet zijn t.o.v. een volwassen inwonende.
En over dat alleen op vakantie gaan hebben ze bij een 19-jarige al helemaal niets meer te zeggen, daar gaan huisregels niet over.
Eens, maar dat wil hij per se niet want gezeik.quote:Op maandag 28 april 2014 09:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nooit doen zonder een confrontatie.. De grenzen eerst even echt aftasten.
Hij gedraagt zich niet zo bedoel je, maar dat geldt wel voor meer volwassenen hoorquote:
Dat.quote:Op maandag 28 april 2014 09:27 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Eens, maar dat wil hij per se niet want gezeik.Dus ja, dan blijft er weinig over. En persoonlijk vind ik dat, als je er niks aan wilt doen, je er ook niet over moet blijven klagen.
Precies. Juist op die leeftijd (en eerder) is het belangrijk om vriendschappen te maken en te verbreken. Om eens lekker gek te doen zonder dat je je zorgen hoeft te maken om de consequenties. Je eigen grenzen aftasten, leren je ouders uit te dagen. Leren te zeggen wat je op je hart hebt is een zeer belangrijke vaardigheid, ook al doen pubers dat vaak op een wat te heftige manier.quote:Op maandag 28 april 2014 08:50 schreef Leandra het volgende:
Je ouders vinden dat je je volwassen moet gedragen maar behandelen je als een onmondige puber.
Al even afgezien van het feit dat het voor jou ook van belang is om vriendschappen op een normale manier te kunnen opbouwen en zij dit dus dwarsbomen.
Ik vind het indrukwekkend dat je er kennelijk nog naar luistert, dus dat is of knap qua opvoedskills, of je bent gewoon zo'n kind dat luistert en geen dingen doet die niet mogen, maar ongeacht of het door je opvoeding of door je karakter komt dat je er (nog) naar luistert vind ik het geen goede manier van opvoeden als je je 19-jarige nog zo kort houdt.
En dat zeg ik als moeder.
Baantje in de avonduren? Dat soort dingen mogen wel..quote:Op maandag 28 april 2014 09:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Precies. Juist op die leeftijd (en eerder) is het belangrijk om vriendschappen te maken en te verbreken. Om eens lekker gek te doen zonder dat je je zorgen hoeft te maken om de consequenties. Je eigen grenzen aftasten, leren je ouders uit te dagen. Leren te zeggen wat je op je hart hebt is een zeer belangrijke vaardigheid, ook al doen pubers dat vaak op een wat te heftige manier.
Ik kom uit zo'n biblebelt dorp en ik heb het verhaal van TS vaak zat gezien. Ouders hebben nauwelijks levenservaring, zijn vanuit huis het huwelijk in gegaan en komen bijna nooit buiten het dorp. Kind moet dat ook, liefst voor je 20e trouwen en en gelijk een roedel kids. En na een jaar of 5-8 barst het huwelijk omdat beide partijen (vaker de man) ineens het gevoel hebben dat ze wat gemist hebben. Maar die jaren kan je op die leeftijd (en met een gezin) al niet meer goed maken en dat zorgt voor veel ongelukkige mensen.
Voor TS. Ik zou als ik jou was toch de grenzen eens wat op gaan rekken. Je hoeft niet gelijk gek te doen, vooral als dat niet in je zit. Neem een baantje voor in de avonduren. Daar kunnen ze nauwelijks iets van zeggen. En als ze moeilijk doen kan je mooi zeggen dat je wilt sparen om snel het huis uit te gaanOf ga bij een sportclub ofzo.
Hoe kan je nou door de week overdag chillen met je maten? Hebben jullie niets te doen ofzo? Ik neem aan dat na de middelbare school ook veel mensen een andere kant uit gaan. De een werkt in een plaats verder weg waardoor hij pas om 19.30 gegeten heeft, de ander studeert, etc.quote:Op maandag 28 april 2014 10:03 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Baantje in de avonduren? Dat soort dingen mogen wel..
het betreft echt het niet mogen uitgaan en het langer buiten hangen dan 8 a 9 uur. Ze zijn van mening dat het chillen etc de gehele dag wel kan dus ochtend tm avond (max 8 a 9 uur).
En ja vakantie alleen of met vrienden mag niet vanwege de angst van alle doemscenarios die je meestal in films en documentaires ziet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |