SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom?quote:Op zondag 27 april 2014 22:58 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Niet mogelijk op dit moment.. Kan pas over 3-4 jaar.
Waarom?quote:Op zondag 27 april 2014 22:58 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Er is altijd een weg.quote:Op zondag 27 april 2014 22:58 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
quote:
Ivm herkanbaarheid en alles wil ik daar niet zo ver op ingaan. Heeft vooral met financiën te maken.quote:
Oh, oké. Dat kan. Tsja, zou er toch eens een goed gesprek over gaan voeren als ik jou was, want het is nogal belachelijk.quote:Op zondag 27 april 2014 23:00 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
[..]
Ivm herkanbaarheid en alles wil ik daar niet zo ver op ingaan. Heeft vooral met financiën te maken.
Ik kan me er wel behoorlijk over druk maken (misschien onnodig, maar toch..).quote:Op zondag 27 april 2014 22:59 schreef Hachiee het volgende:
Ik heb t zelfde man maar ik ga op mn 18e op mezelf ook al willen ze da nie. Geen vrijheid hier in dit kk huis
Zoals ik al zei is dat niet mogelijk, want dan is het gelijk al dat mijn ouders boos worden.quote:Op zondag 27 april 2014 23:00 schreef deadprez het volgende:
[..]
Oh, oké. Dat kan. Tsja, zou er toch eens een goed gesprek over gaan voeren als ik jou was, want het is nogal belachelijk.
Ze dan maar gewoon boos laten zijn en gewoon je ding doen is geen optie? Misschien niet heel leuk allemaal, maar dit is ook niks lijkt me.quote:Op zondag 27 april 2014 23:01 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is dat niet mogelijk, want dan is het gelijk al dat mijn ouders boos worden.
Daar zijn ze van mening in dat dat behoorlijk ongezond is.quote:Op zondag 27 april 2014 23:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Zeg tegen je ouders: "Ik leer door fouten te maken, maar die fouten kan ik niet maken als jullie mij niet wat vrijheid gunnen. Als jullie zo streng blijven, zal ik voor altijd een beroep op jullie blijven doen. Willen jullie dat ik, als ik 40 ben, nog steeds bij jullie woon en op jullie teer? Wanneer krijg ik de kans volwassen te worden?"
Dat lijkt mij niet hun zaak, wat jij 's avonds en 's nachts buiten doet.quote:Op zondag 27 april 2014 23:02 schreef GoldenHeart het volgende:
Ik kan mij wel in hun inleven, wat moet ik savonds en snachts buiten doen? Ik ben geen hangjongeren, maar het idee dat ze nog lopen te bepalen en al na mijn achttiende vind ik belachelijk.
Nou, dan lijkt het me duidelijk.quote:Op zondag 27 april 2014 23:03 schreef GoldenHeart het volgende:
Daar zijn ze van mening in dat dat behoorlijk ongezond is.
Geloof me het hele discussie en gesprekken heeft me enorm veel stress bezorgd...Ik heb er geen zin in om hier een punt van te maken, maar het is gewoon mijn hart luchten.quote:Op zondag 27 april 2014 23:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ze dan maar gewoon boos laten zijn en gewoon je ding doen is geen optie? Misschien niet heel leuk allemaal, maar dit is ook niks lijkt me.
avondje film kijken bij vrienden is dus ook uitgesloten?quote:Op zondag 27 april 2014 23:02 schreef GoldenHeart het volgende:
Ik kan mij wel in hun inleven, wat moet ik savonds en snachts buiten doen? Ik ben geen hangjongeren, maar het idee dat ze nog lopen te bepalen en al na mijn achttiende vind ik belachelijk.
Is dat zo erg? Probeer eens op een open manier een gesprek aan te gaan. Dan worden ze maar boos. Maar luister wel naar wat ze te zeggen hebben en probeer je in hun positie te verplaatsen, zodat je kunt begrijpen waar hun mening vandaan komt en ze zo kunt proberen uit te leggen hoe jij dit ziet. Zonder meteen van alles te willen veranderen. Alleen het gesprek aangaan en elkaars standpunten gaan zien.quote:Op zondag 27 april 2014 23:01 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is dat niet mogelijk, want dan is het gelijk al dat mijn ouders boos worden.
Ik begrijp hun volkomen wat betreft dit onderwerp.quote:Op zondag 27 april 2014 23:05 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
Is dat zo erg? Probeer eens op een open manier een gesprek aan te gaan. Dan worden ze maar boos. Maar luister wel naar wat ze te zeggen hebben en probeer je in hun positie te verplaatsen, zodat je kunt begrijpen waar hun mening vandaan komt en ze zo kunt proberen uit te leggen hoe jij dit ziet. Zonder meteen van alles te willen veranderen. Alleen het gesprek aangaan en elkaars standpunten gaan zien.
Als je nog 3 ŕ 4 jaar bij ze moet wonen kun je dit maar beter uitpraten en op een volwassen manier oplossen.
Dat mag wel, evenals bioscoop etc.. Het betreft het avond buiten zijn na 8-9uur met uitzonderingen zoals bioscoop.quote:Op zondag 27 april 2014 23:05 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
avondje film kijken bij vrienden is dus ook uitgesloten?
En wat gebeurt er als je langer wegblijft?quote:Op zondag 27 april 2014 23:08 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Dat mag wel, evenals bioscoop etc.. Het betreft het avond buiten zijn na 8-9uur met uitzonderingen zoals bioscoop.
Het is 9 a 10 uur thuis zijn. 10 uur als ik het nog met heel veel moeite kan uitrekken, maar gemiddeld 8 tot 9 uur savonds. Op dat tijdstip moet ik al thuis zijn.
precies. Al was ik zelf op die leeftijd al het huis uit ook. Maar zoals de ouders van TS met hem omgaan lijkt ook meer alsof ie 16 is in plaats van 19.quote:Op zondag 27 april 2014 23:07 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Wat engeltje1985 zegt...
Gewoon gaan werkte voor mij altijd.... of gewoon zeggen dat je weg gaat en te laat thuiskomen en elke keer de grens iets oprekken.
Niet meteen in het extreme maar gewoon laten zien dat je het ook wel overleefd als je een avond laat thuis komt.
Nee ik begrijp hun volledig, maar zoals ik al zei ''het idee is walgelijk'' dat ze mij gewoon dingen opleggen op zo'n leeftijd..quote:Op zondag 27 april 2014 23:09 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb niet de indruk dat je er echt behoefte aan hebt inderdaad. Mocht dat veranderen, zou ik toch nog een keer een goed gesprek aan proberen te gaan (desnoods via de mail zodat alles even kan bezinken en niet direct vanuit de emotie gereageerd wordt als het zo erg is). Als dat dan nog geen effect heeft, stel je de persoon met wie je wat gaat doen aan ze voor, zodat ze weten met wie je weg bent, en dan ga je gewoon. Luisteren naar je ouders is belangrijk, maar wel binnen redelijke grenzen.
Dit is wel ervan uitgaande dat je verder geen problematiek (fysiek of geestelijk) of verleden hebt waardoor je ouders een heel erg goed punt hebben als ze je niet alleen zo laat de deur uit laten gaan.
Dan gaat de telefoon direct rinkelen een aantal maal en als ik niet opneem krijg ik al de tirade.quote:Op zondag 27 april 2014 23:10 schreef deadprez het volgende:
[..]
En wat gebeurt er als je langer wegblijft?
Die kun je ook uitzetten, of het geluid uitzetten.quote:Op zondag 27 april 2014 23:12 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Dan gaat de telefoon direct rinkelen.
Nou en. Jij zit wel heel erg onder de plak bij je ouders.quote:en als ik niet opneem krijg ik al de tirade
Dan krijg ik de tirade als ik thuis ben. Echt geen zin in. Ze zijn niet heel lossig... dus dat zit niet mee.quote:Op zondag 27 april 2014 23:12 schreef deadprez het volgende:
[..]
Die kun je ook uitzetten, of het geluid uitzetten.
Grow some balls.quote:Op zondag 27 april 2014 23:13 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Dan krijg ik de tirade als ik thuis ben. Echt geen zin in. Ze zijn niet heel lossig... dus dat zit niet mee.
Onder de plak?quote:Op zondag 27 april 2014 23:12 schreef deadprez het volgende:
[..]
Die kun je ook uitzetten, of het geluid uitzetten.
[..]
Nou en. Jij zit wel heel erg onder de plak bij je ouders.
Ja.quote:
Dat is helemaal niet walgelijk. Je bent 19, geen 24. Kom op man.quote:Op zondag 27 april 2014 23:11 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Nee ik begrijp hun volledig, maar zoals ik al zei ''het idee is walgelijk'' dat ze mij gewoon dingen opleggen op zo'n leeftijd..
Ze zijn niet echt rationele types, maar eerder emotionele types.
Ik heb geen problematiek.
Ja goede vergelijking man.quote:Op zondag 27 april 2014 23:15 schreef Sarasi het volgende:
Kom op zeg, mijn ouders hebben mij ook verboden drugs te gebruiken.
Ja, als je 16 bent. Al waren mijn ouders toen ook al niet zo streng, maar goed.quote:
Ik bedoelde meer dat iets verbieden uit voorzorg echt niet zo'n issue hoort te zijn. Hij zegt dat het hem steekt dat zijn ouders hem verbieden 's avonds op straat te hangen terwijl hij dat helemaal niet wil en/of helemaal niet zo'n type is. Maar die twee dingen staan los van elkaar, dat probeer ik te zeggen.quote:
Je bent voor de wet een volwassen burger, maar je ouders behandelen je betuttelender dan met mij werd gedaan op mijn 13e, en mijn ouders waren niet bepaald extreem losquote:
Hij is 19.quote:Op zondag 27 april 2014 23:22 schreef Sarasi het volgende:
Ik bedoelde meer dat iets verbieden uit voorzorg echt niet zo'n issue hoort te zijn.
Wat verwacht je dan van een 19 jarige?quote:Op zondag 27 april 2014 23:21 schreef Lokasenna het volgende:
Als er niet met je ouders te praten valt, zul je er zelf voor moeten zorgen dat jij je portie zelfstandigheid verwerft door dingen te doen waarvan je zelf vindt dat ze passen bij iemand van je leeftijd, en 19 jaar vind ik voor dit soort zaken zelfs al erg aan de late kant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |