Zucht. Dit gaat niet eens over leuk en goed. Het is gewoon geen vindingrijk, origineel of wat dan ook album. Gewoon een lekker rock-album, dat nergens nieuwe poorten heeft geopend zoals OKC en KidA.quote:
Het gaat er om dat je iets saai, eentonig en niet bijzonder noemt maar wel héél erg goed. Dat is zo paradoxaal als maar kanquote:Op woensdag 23 april 2014 00:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zucht. Dit gaat niet eens over leuk en goed. Het is gewoon geen vindingrijk, origineel of wat dan ook album. Gewoon een lekker rock-album, dat nergens nieuwe poorten heeft geopend zoals OKC en KidA.
Maar dan is het toch niet saai?quote:Op woensdag 23 april 2014 00:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zucht. Dit gaat niet eens over leuk en goed. Het is gewoon geen vindingrijk, origineel of wat dan ook album. Gewoon een lekker rock-album, dat nergens nieuwe poorten heeft geopend zoals OKC en KidA.
Precies. Dit is iets heel anders dan mijn legendarische opmerking dat het wel goede muziek is, maar geen leuke.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:03 schreef Kerftminister het volgende:
Ik ga ff Norrage zn back pakken, er is zat klassieke muziek die heel erg goed in elkaar steekt, maar wel enorm saai is. Van hetzelfde laken een pak.
Spanje was op het afgelopen EK ook slaapverwekkend saai, maar wel heel goed.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:04 schreef Tchock het volgende:
Een album dat saai is is niet heel goed. Een album dat niet bijzonder is is ook niet héél goed. Niet alle albums zijn héél goed, dus a contrario is een album dat héél goed is per definitie bijzonder.
Omdat veelzijdigheid, genialiteit en originaliteit vereisten zijn voor kwaliteit. Het is alsof je zegt dat iets een hele goede raceauto is maar niet zo snel gaat. Dan is het dus geen goede raceauto.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:03 schreef Norrage het volgende:
Waarom kan je een album wel saai vinden, maar wel goed? Ik snap niet dat jullie daar steeds over vallen...Totaal niet paradoxaal. Gewoon goede muziek/ kwalitatief hoogstaand en zo. Maar niet zo veelzijdig, geniaal en origineel als de opvolgers.
Hangt er gewoon vanaf hoe je een album gaat luisteren. Ik kan een heel saai album opzetten, opdat ik het gewoon chill vind en niet teveel experiment wil horen ofzo.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:04 schreef Tchock het volgende:
Een album dat saai is is niet heel goed. Een album dat niet bijzonder is is ook niet héél goed. Niet alle albums zijn héél goed, dus a contrario is een album dat héél goed is per definitie bijzonder.
Als je bij een album in slaap valt omdat het saai is, kan het toch geen goed album zijn? Het primaire goal van muziek is toch (emotioneel) te raken? Ik heb weinig met 'technisch goede muziek' die mij niets doet.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:03 schreef Kerftminister het volgende:
Ik ga ff Norrage zn back pakken, er is zat klassieke muziek die heel erg goed in elkaar steekt, maar wel enorm saai is. Van hetzelfde laken een pak.
De definitie van "goed" is iets anders dan de definitie van "leuk" of iets dergelijks. goed is niet smaakgevonden naar mijn mening, leuk wel.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat veelzijdigheid, genialiteit en originaliteit vereisten zijn voor kwaliteit. Het is alsof je zegt dat iets een hele goede raceauto is maar niet zo snel gaat. Dan is het dus geen goede raceauto.
Sorry, maar dit is onzin.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat veelzijdigheid, genialiteit en originaliteit vereisten zijn voor kwaliteit. Het is alsof je zegt dat iets een hele goede raceauto is maar niet zo snel gaat. Dan is het dus geen goede raceauto.
Wat ik hierboven zeg. "Goed" vind ik iets subjectiefs, "leuk" iets objectiefs. (nu hoop ik dat ik subjectief en objectief niet door elkaar haalquote:Op woensdag 23 april 2014 00:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als je bij een album in slaap valt omdat het saai is, kan het toch geen goed album zijn? Het primaire goal van muziek is toch (emotioneel) te raken? Ik heb weinig met 'technisch goede muziek' die mij niets doet.
The Bends was trouwens wel enorm invloedrijk, kijk bijvoorbeeld naar bands als Coldplay, Elbow en Travis.
quote:Op woensdag 23 april 2014 00:07 schreef Arn0 het volgende:
Eerst een discussie over het beste Radiohead album en vervolgens over een uitspraak van Norrage. Deze avond voldoet alvast aan de grootste indietopic-clichés
Helaasch..quote:Op woensdag 23 april 2014 00:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
"Goed" vind ik iets subjectiefs, "leuk" iets objectiefs. (nu hoop ik dat ik subjectief en objectief niet door elkaar haal)
Saai komt van het Latijnse sagia, een stof die gebruikt werd om uniforme militairenkleding (dit lijkt een pleonasme) van te maken. Via het Franse saie is het het Nederlands ingevloeid met als betekenis 'vervelend' (in de zin dat het verveelt) en 'dat er weinig vanuit gaat'. Het is dus per definitie een negatief woord.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hangt er gewoon vanaf hoe je een album gaat luisteren. Ik kan een heel saai album opzetten, opdat ik het gewoon chill vind en niet teveel experiment wil horen ofzo.
Jullie geven "saai" een te negatieve lading.
Kutwoorden zijn het ook. Net als zomertijd en wintertijd, ik haal altijd door elkaarquote:
Die ene is als het mooi weer is en die andere als je een sjaal om moet.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kutwoorden zijn het ook. Net als zomertijd en wintertijd, ik haal altijd door elkaar
quote:Op woensdag 23 april 2014 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Saai komt van het Latijnse sagia, een stof die gebruikt werd om uniforme militairenkleding (dit lijkt een pleonasme) van te maken. Via het Franse saie is het het Nederlands ingevloeid met als betekenis 'vervelend' (in de zin dat het verveelt) en 'dat er weinig vanuit gaat'. Het is dus per definitie een negatief woord.
Een album dat je aanzet omdat je geen experimenten wil horen is ook niet saai. Tenzij je als doel hebt in slaap te vallen.
Zomertijd heb je in de zomer, wintertijd in de winter.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kutwoorden zijn het ook. Net als zomertijd en wintertijd, ik haal altijd door elkaar
"Rechts is waar je duim links zit", zei mijn opa dan altijdquote:Op woensdag 23 april 2014 00:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vreemd is dat, ik ken(de) ook een prof. die rechts en links door elkaar haalt.
quote:Op woensdag 23 april 2014 00:11 schreef DO2 het volgende:
Vertaling:
The Bends is niet echt spannend. Of avontuurlijk. Of grensverleggend. Maar wel oerdegelijk.
Dat bedoelt Norrage maar te zeggen, mensen. Zo moeilijk is het nu ook weer niet.
Dit slaat ook als een tang op een varken. Lees goed wat je zegt.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is onzin.
Ik ken genoeg albums die ik heel vaak luister en in mijn ogen een hoge kwaliteit hebben die totaal niet veelzijdig, geniaal of origineel zijn. Gewoon goed is soms goed genoeg om geniaal bevonden te kunnen worden.
Dat gezegd.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:11 schreef DO2 het volgende:
Vertaling:
The Bends is niet echt spannend. Of avontuurlijk. Of grensverleggend. Maar wel oerdegelijk.
Dat bedoelt Norrage maar te zeggen, mensen. Zo moeilijk is het nu ook weer niet.
Daarom zeg ik ook niet perse dat dat erg is. Daarom zeg ik ook dat ik het wel een retegoed album vind, maar er zitten ook weer een paar negatievere kanten aan. Je kan en wil niet alles hebben in een album.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat gezegd.
Moet een album altijd grensverleggend zijn? Alsjeblieft niet zegDat is rete-vermoeiend.
De grootste meesterwerken zijn een voortborduursel op een vorig album. Gewoon doen waar een artiest goed in is, maar dan nog net iets beter.
Vind XX niets aan. Maar zal vast wel goed zijn.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:14 schreef Tchock het volgende:
Ik geef het op. De volgende die meldt dat muziekstuk x saai of eentonig is krijgt een tirade.
Dat is het ook. En bovendien totaal niet origineel. Ergo: het is geniaal.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vind 4'33" best eentonig en saai
Geniale conclusie!!quote:Op woensdag 23 april 2014 00:17 schreef Norrage het volgende:
Om te concluderen:
Mijn hele punt is gewoon dat je verschillende muziek met een verschillende mind-set moet en wilt luisteren. Het ene album vind je goed omdat het revolutionair is, het andere album vind je goed omdat het gewoon goed in elkaar zit.
Zoiets.
Geniale opmerking!quote:Op woensdag 23 april 2014 00:17 schreef Moody het volgende:
Klacht: Het woord geniaal wordt hier te vaak gebruikt.
quote:Op woensdag 23 april 2014 00:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik krijg er bijna geniale wratten van
ik proef ironiequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Pixies?quote:Op woensdag 23 april 2014 00:18 schreef Felagund het volgende:
Was behoorlijk voorspellend met mijn TT. Het gaat weer niet over Indie.
quote:Op woensdag 23 april 2014 00:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
ik proef ironieironie is veel extremerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://xtremeironing.com/Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Ga Stuk hier.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik krijg er bijna geniale wratten van
[..]
ik proef ironieIronie proeven is dan weer een goed voorbeeld van beeldspraak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LISTEN TO THE MUZAKquote:Op woensdag 23 april 2014 00:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Dit.
Wat is precies indie muziek of muzak?
We hebben vooral gediscussieerd over jouw opmerking.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:19 schreef Norrage het volgende:
Wat is de definitie van indie dan precies Fela?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Vond dat album vrij saai, snap de hype rond dat album niet echt.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:22 schreef Moody het volgende:
Ik ga donderdag trouwens naar Jacco Gardner. Wat kan ik verwachtenDie gozer heeft 1 album gemaakt.
Kwestie van tijd.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Dit.
Wat is precies indie muziek of muzak?
Saai? Pas opquote:Op woensdag 23 april 2014 00:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vond dat album vrij saai, snap de hype rond dat album niet echt.
Ok, dan is het de moeite wel waard idd. Gewoon heen gaan en niet teveel van verwachten?quote:Op woensdag 23 april 2014 00:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik geloof de hype ook niet, maar het kost maar een tientje en het is 4 minuten fietsen
Maar ik vind het dus ook geen goed album.quote:
Ik weet niet hoe ik deze moet lezenquote:Op woensdag 23 april 2014 00:25 schreef Moody het volgende:
De indie-discussie is een non-discussie als je ziet hoeveel echte indie artiesten hier besproken worden
Het groeien van je zak als je ouder wordt is onzin. Mijne is al 15 jaar dezelfde groottequote:Op woensdag 23 april 2014 00:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Kwestie van tijd.
Als je jong bent, kun je 'op muziek zitten'.
Als ik oud ben, zit ik waarschijnlijk op mu zak.
Idemquote:
Simpel toch?quote:
Ik wilde mijne niet zeggen maar misschien is dat ietwat ongepast.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:27 schreef Moody het volgende:
[..]
Het groeien van je zak als je ouder wordt is onzin. Mijne is al 15 jaar dezelfde grootte
Zeker. Het is meer een alternatief muziek-topic. Neemt niet weg dat de meest obscure artiesten nog steeds een plek hebben en het in mijn ogen grotendeels draait om aanbevelen en bespreken van muziek die de meeste mensen nog niet gehoord hebben. In die zin dus zeker wel indie.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:31 schreef Moody het volgende:
[..]
Simpel toch?
Dit topic is ooit begonnen met het bespreken van onbekende en obscure bandjes. Tegenwoordig komt er van alles langs, zelfs bands die doodgedraaid worden op de nationale radio. Prima allemaal, maar het maakt het begrip "indie muziek" voor nieuwe users wat lastiger te begrijpen
O, en nu wordt er ook nog gereflecteerd op het indie-topic, en wat het nou precies inhoudt. Avond van de klassiekers dit. Topshow.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:07 schreef Arn0 het volgende:
Eerst een discussie over het beste Radiohead album en vervolgens over een uitspraak van Norrage. Deze avond voldoet alvast aan de grootste indietopic-clichés
Tuurlijk is dat leuk. Alleen kost het soms wat moeite om mensen mee te krijgen. Een paar jaar geleden werd ik dan vrij irritant, tegenwoordig geef ik het misschien weer te snel opquote:Op woensdag 23 april 2014 00:35 schreef Tchock het volgende:
En ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ben echt niet de enige die het hartstikke leuk vindt om zo heel af en toe een artiest te kunnen noemen waarvan de rest zegt "Wie?!?" en dat het dan ook in de smaak blijkt te vallen.
Ik wilde het net zeggen. Al had ik er niet zo'n verschrikkelijk VI-cliché bij gegooid.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:36 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
O, en nu wordt er ook nog gereflecteerd op het indie-topic, en wat het nou precies inhoudt. Avond van de klassiekers dit. Topshow.
[..]
ik proef ironieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
Nou, dan las ik bij deze mijn persoonlijke moodymomentje in. Vertel, wat wil je graag dat ik morgen luister?quote:Op woensdag 23 april 2014 00:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat leuk. Alleen kost het soms wat moeite om mensen mee te krijgen. Een paar jaar geleden werd ik dan vrij irritant, tegenwoordig geef ik het misschien weer te snel op
quote:Op woensdag 23 april 2014 00:38 schreef DO2 het volgende:
[..]Ironie is inderdaad een stuk lichter, maar ik denk niet dat veel mensen het verschil opmerken als ik zeg dat de Jonas Brothers echt een uitstekende verzameling musici zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weinig goede nieuwe muziek helaas.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou, dan las ik bij deze mijn persoonlijke moodymomentje in. Vertel, wat wil je graag dat ik morgen luister?
Als je de geluk hebt dat je plug niet genegeerd wordt.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:35 schreef Tchock het volgende:
En ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ben echt niet de enige die het hartstikke leuk vindt om zo heel af en toe een artiest te kunnen noemen waarvan de rest zegt "Wie?!?" en dat het dan ook in de smaak blijkt te vallen.
Was dat niet Cloud Cult ofzo?quote:Op woensdag 23 april 2014 00:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat leuk. Alleen kost het soms wat moeite om mensen mee te krijgen. Een paar jaar geleden werd ik dan vrij irritant, tegenwoordig geef ik het misschien weer te snel op
Dat is ook de reden waarom ik mijn #1 van 2013 maar 1 of 2 keer had genoemd in dit topic. Gewoon geen zin meer om jullie te overtuigen....
Flying Horsemanquote:Op woensdag 23 april 2014 00:52 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Was dat niet Cloud Cult ofzo?
Nog nooit tegengekomen, ga ik eens binnenhalen ook.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Flying Horseman
http://www.musicmeter.nl/album/395067
Album dat het moet hebben van de sfeer.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:54 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nog nooit tegengekomen, ga ik eens binnenhalen ook.
Ik hoor alleen maar "kuffer" op de Nederlandse tv idd. Zal wel een verbastering zijn van Engels en Gooisquote:Op woensdag 23 april 2014 00:58 schreef Kerftminister het volgende:
Vette cover ook.
Wil overigens tijd inlossen voor een van mijn grootste ergernissen op het moment, het uitspreken van het woord cover als cuvver.
Bij DWDD doen ze dat constant. Zeg het óf op z'n Nederlands als cover met een o-klank of op zn Brits/Amerikaans als kaver/khaver. cuvver klinkt wel zo kut, vreemd en onlogisch he.
Ik denk dat Van Nieuwkerk oprecht denkt dat dat de Engelse uitspraak is. Er wordt ook altijd zo lekker veel nadruk op gelegd.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:58 schreef Kerftminister het volgende:
Vette cover ook.
Wil overigens tijd inlossen voor een van mijn grootste ergernissen op het moment, het uitspreken van het woord cover als cuvver.
Bij DWDD doen ze dat constant. Zeg het óf op z'n Nederlands als cover met een o-klank of op zn Brits/Amerikaans als kaver/khaver. cuvver klinkt wel zo kut, vreemd en onlogisch he.
Triggerfinger....niets mis mee. Leuk rockbandje....doen het al 10 jaar erg leuk.quote:Op woensdag 23 april 2014 01:14 schreef Kerftminister het volgende:
Ze hadden vandaag trouwens weer dat Triggerfinger te gast, wat is toch in hemelsnaam de appeal van die band?
Zetten ze bij dat programma gewoon schaamteloos in rijtjes met Pink Floyd en Zappa.
I Follow Rivers? Daar had DWDD niet eens iets mee te maken.quote:Op woensdag 23 april 2014 01:19 schreef Moody het volgende:
[..]
Triggerfinger....niets mis mee. Leuk rockbandje....doen het al 10 jaar erg leuk.
Van Nieuwkerk doet alsof DWDD ze een carriere hebben gegeven dankzij die kuffer. Dat is wel fout
Ik vind Van Nieuwkerk misschien wel de grootste eikel op tv.quote:Op woensdag 23 april 2014 01:19 schreef Moody het volgende:
[..]
Triggerfinger....niets mis mee. Leuk rockbandje....doen het al 10 jaar erg leuk.
Van Nieuwkerk doet alsof DWDD ze een carriere hebben gegeven dankzij die kuffer. Dat is wel fout
Maar wel oneindig vaak geplugd in DWDD en daarom superduperhot in Nederland. De HMH uitverkopen was anders niet gelukt.....en dat zou zomaar waar kunnen zijn. Al heb ik wel medelijden met die huisvaders die naar de HMH gaan in de veronderstelling om easy listening rock te gaan horenquote:Op woensdag 23 april 2014 01:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
I Follow Rivers? Daar had DWDD niet eens iets mee te maken.
Die staan bij elke Triggerfingershow de laatste 12 maanden. Hilarisch. Vooral tienermeisjes.quote:Op woensdag 23 april 2014 01:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Maar wel oneindig vaak geplugd in DWDD en daarom superduperhot in Nederland. De HMH uitverkopen had anders niet gelukt.....en dat zou zomaar waar kunnen zijn. Al heb ik wel medelijden met die huisvaders die naar de HMH gaan in de veronderstelling om easy listening rock te gaan horen
Maar het is een beetje een Qotsa-kopie las ik? Dan zou het me wel moeten bevallen.quote:Op woensdag 23 april 2014 01:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Maar wel oneindig vaak geplugd in DWDD en daarom superduperhot in Nederland. De HMH uitverkopen had anders niet gelukt.....en dat zou zomaar waar kunnen zijn. Al heb ik wel medelijden met die huisvaders die naar de HMH gaan in de veronderstelling om easy listening rock te gaan horen
Ze zijn als rockers een stuk overtuigender dan Qotsa imoquote:Op woensdag 23 april 2014 01:23 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Maar het is een beetje een Qotsa-kopie las ik? Dan zou het me wel moeten bevallen.
Het is met vlagen heel erg tof maar gemiddeld maar matig.quote:Op woensdag 23 april 2014 01:23 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Maar het is een beetje een Qotsa-kopie las ik? Dan zou het me wel moeten bevallen.
Had hem wel gezien, denk dat Matthijs goed pissed was dat zijn clubje verloren had, want hij zat de hele tijd erg denigrerend te doen.quote:Op woensdag 23 april 2014 01:23 schreef Tchock het volgende:
Bedankt voor de herinnering trouwens, ik moest DWDD nog terugkijken want de Helden waren er ook.
Ik kan daar zo van genieten. Al mijn Amsterdamse vrienden die schoorvoetend anderhalve dag later dan toch maar toegaven dat het wel goed was.quote:Op woensdag 23 april 2014 01:26 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Had hem wel gezien, denk dat Matthijs goed pissed was dat zijn clubje verloren had, want hij zat de hele tijd erg denigrerend te doen.
Ik had eerlijk gezegd voor de finale al het gevoel dat ik het wel leuk zou vinden als Zwolle won. Niet dat ik zo'n afstraffing goed had gekeurd (quote:Op woensdag 23 april 2014 01:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan daar zo van genieten. Al mijn Amsterdamse vrienden die schoorvoetend anderhalve dag later dan toch maar toegaven dat het wel goed was.
Holy shitquote:Op dinsdag 22 april 2014 23:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Tomas Rosicky ook in een band zat.
Triggerfinger is wat saai ja, alleen First Taste is echt TOPquote:Op woensdag 23 april 2014 09:49 schreef ranja het volgende:
Triggerfinger heb ik tig keer gezien, maar het werd steeds minder leuk eigenlijk. Bij de zoveelste keer wachtte je nog steeds op dezelfde 2 nummers die het hoogtepunt werden van het concert.
Ik hoef ze dus ook niet weer te zien.
Een keer in Tivoli speelden ze samen met Drive Like Maria, nou, wat mij betreft werden ze volledig weggespeeld door Drive Like Maria. Dat spatterde van begin tot eind in plaats van een paar hoogtepuntjes.In die tijd was volgens mij ook net hun 3e album uit waar ik ook al niks aan vond.
Of, zoals ik het toen beschreef, Triggerfinger rockt wel, maar Drive Like Maria rollt er ook nog bij.
en Is It, dat zijn dan ook de 2 hoogtepunten bij elk concert vanaf de eerste keer dat ik ze zag (een bevrijdingsfestival in Rotterdam)quote:Op woensdag 23 april 2014 11:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Triggerfinger is wat saai ja, alleen First Taste is echt TOP
niet iedereen hoorquote:Op woensdag 23 april 2014 11:37 schreef On het volgende:
Ik vind Pablo Honey best een leuk album, iedereen zeikt hem altijd af
De rest van Radiohead daarentegen.quote:
quote:Op woensdag 23 april 2014 11:57 schreef Gehenna het volgende:
dat CHK! CHK! geluidje voor het refrein
Ja, toen was ik tussen de 0 en 7 jaar.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:57 schreef ranja het volgende:
[..]
volgens mij kun je aan de waardering voor Creep redelijk aflezen wie in de jaren 90 veel uitging en wie niet
CHK! CHK! CHK!quote:Op woensdag 23 april 2014 11:57 schreef Gehenna het volgende:
dat CHK! CHK! geluidje voor het refrein
Nou ja er zijn altijd uitzonderingenquote:Op woensdag 23 april 2014 12:00 schreef Dagoduck het volgende:
Ja, toen was ik tussen de 0 en 7 jaar.
Ja dat bedoelde ik dus met een kopie, gewoon een beetje een mindere versie ervan.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:52 schreef ranja het volgende:
En Triggerfinger met Qotsa vergelijken is zo kansloos... je kunt een top 25 maken met qotsa/triggerfinger nummers en dan is het de vraag of er überhaupt 1 van triggerfinger in komt.
Overigens zijn er ook mensen die De Staat vergelijken met qotsa, dat is nog een niveautje kanslozer
quote:
quote:Op woensdag 23 april 2014 12:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ging nooit uit in de jaren '90.
Maar jullie zijn dan ook oud.
Ik heb niet teruggelezenquote:Op woensdag 23 april 2014 13:18 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja maar Mexicano vind Creep juist een mindere toch dus die voldoet wel
Deze, neem ik aan?quote:Op woensdag 23 april 2014 13:24 schreef ranja het volgende:
oh ja en met z'n alleen 'woo-hoo' op het juiste moment proberen te schreeuwen natuurlijk.
Vergelijken suggereert geen kwaliteit. De Staat lijkt met vlagen op QOTSA, dat is gewoon zoquote:Op woensdag 23 april 2014 09:52 schreef ranja het volgende:
En Triggerfinger met Qotsa vergelijken is zo kansloos... je kunt een top 25 maken met qotsa/triggerfinger nummers en dan is het de vraag of er überhaupt 1 van triggerfinger in komt.
Overigens zijn er ook mensen die De Staat vergelijken met qotsa, dat is nog een niveautje kanslozer
Tja... bij Triggerfinger hoor ik rock maar geen roll, bij De Staat hoor ik niet eens rock.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:30 schreef Tchock het volgende:
Vergelijken suggereert geen kwaliteit. De Staat lijkt met vlagen op QOTSA, dat is gewoon zo
Pfffquote:Op woensdag 23 april 2014 13:31 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja... bij Triggerfinger hoor ik rock maar geen roll, bij De Staat hoor ik niet eens rock.
Ik hoor er vrijwel niks in dat ik als rock herkenquote:Op woensdag 23 april 2014 13:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
PfffIk heb het níet over kwaliteit. Tenzij je echt beweert dat De Staat geen rock maakt?
Welk genre zou jij tracks als Ah, I See en Meet the Devil dan onder scharen?quote:Op woensdag 23 april 2014 13:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik hoor er vrijwel niks in dat ik als rock herken
Dan moet ik ze eerst luisteren, die titels zeggen me niks. Kijken of ik daar zin voor maakquote:Op woensdag 23 april 2014 14:38 schreef Tchock het volgende:
Welk genre zou jij tracks als Ah, I See en Meet the Devil dan onder scharen?
quote:Maxxvillain - s/t (2015)
Music by Jamie xx
Lyrics by MF DOOM
Featuring James Blake (track 2), RZA (track 5, 7), Brian J. Burton (track 8), Thom Yorke (track 10, 12)
quote:Op woensdag 23 april 2014 16:08 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Vandaag bij Overdrijvingen met Bert.
Dan heet ie eerder xx Doom.quote:
De Tet.quote:
Ik was vroegah een beetje verkikkerd op Vinia Mojica, dus die nummers vond ik iig goed.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:45 schreef Norrage het volgende:
Wat vinden we hier eigenlijk van De La Soul?
Zoiets?quote:Op woensdag 23 april 2014 16:49 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik wil reageren met het hoofd van Braddie, maar ik kan dat ding nergens vinden. [ afbeelding ]
Klopt. En het slot van Demon Days, met die vrouwenkoortjes.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:12 schreef Norrage het volgende:
Ik vind de Damon Albarn wel wat weghebben van Plastic Beach.....afgezien van de rap dan.
De eerste 2 albums vind/vond ik geweldig. Daarna ben ik mijn interesse 'n beetje in ze verloren.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:45 schreef Norrage het volgende:
Wat vinden we hier eigenlijk van De La Soul?
Viniaquote:Op woensdag 23 april 2014 20:52 schreef DO2 het volgende:
[..]
Maar daar staat wel hun beste/leukste/lekkerste werk op, wmb, met nummers als:
quote:Op woensdag 23 april 2014 23:12 schreef DO2 het volgende:
Tja. Hmz. Goh. Nou. Ach.
Ik ben nog niet echt overtuigd, bedoel ik maar.
Dit is Parachutes minus piano plus rare geluidjes. Ik vond dat Bon Iver-met-vingers-in-het-stopcontact-nummer leuk, de rest ben ik niet van weggeblazen.quote:Op woensdag 23 april 2014 22:49 schreef Maxerazzi het volgende:
En de nieuwe Coldplay is weer hartstikke prima. Ik begin oprecht benieuwd te raken naar die nieuwe plaat van ze.
quote:Op woensdag 23 april 2014 23:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is Parachutes minus piano plus rare geluidjes. Ik vond dat Bon Iver-met-vingers-in-het-stopcontact-nummer leuk, de rest ben ik niet van weggeblazen.
Yeah, well, that's just, like...quote:Op woensdag 23 april 2014 23:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Coldplay. Dat is nu dus de band waar ik helemaal niets van begrijp.
quote:Op woensdag 23 april 2014 23:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Coldplay. Dat is nu dus de band waar ik helemaal niets van begrijp.
Ik maak 'm wel even voor je af:quote:Op woensdag 23 april 2014 23:30 schreef DO2 het volgende:
[..]
Yeah, well, that's just, like...
Laat maar.
Eens, klinkt prima, ben ook benieuwd. Alleen hebben ze wel wat vertrouwen te herwinnen na die Xylo-nogwattes-troep.quote:Op woensdag 23 april 2014 22:49 schreef Maxerazzi het volgende:
En de nieuwe Coldplay is weer hartstikke prima. Ik begin oprecht benieuwd te raken naar die nieuwe plaat van ze.
Dit klinkt als een klusje voor Norrage.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:40 schreef Felagund het volgende:
Ik begrijp nooit wat er aan muziek valt te begrijpen. Je vind toch iets leuk of iets niet leuk? Of begrijp ik je opmerking verkeerd?
Een dansende Ron Jans voor deze post.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:32 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
[..]
Ik maak 'm wel even voor je af:
Er zijn ook nog mensen die muziek fout vinden maar die dan toch leuk is ofzoquote:Op woensdag 23 april 2014 23:40 schreef Felagund het volgende:
Ik begrijp nooit wat er aan muziek valt te begrijpen. Je vind toch iets leuk of iets niet leuk? Of begrijp ik je opmerking verkeerd?
Die begrijp ik dan weer niet.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Een dansende Ron Jans voor deze post.
[ afbeelding ]
Dat zie je er niet aan af.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:44 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik las dat Nick Drake één van de favoriete muzikanten is van Ron Jans.
quote:
Hij zou zo mee kunnen gaan posten. Had het niet van hem verwacht.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:44 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik kom Ron Jans wel eens tegen in de Plato hier in Groningen. Sympathieke gastquote:Op woensdag 23 april 2014 23:44 schreef Maxerazzi het volgende:
Lijkt me een toffe vent, ja.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik kom Ron Jans wel eens tegen in de Plato hier in Groningen. Sympathieke gast
En van Jason Molina. Goede muzieksmaak heeft Ron.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:52 schreef Felagund het volgende:
http://koenmaree.nl/de-muzieksmaak-van-ron-jans/
http://www.kindamuzik.net(...)uzik-ron-jans/15498/
Ook fan van Ryan Adams.
Ik spot ook het bananenalbumquote:Op woensdag 23 april 2014 23:54 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
En van Jason Molina. Goede muzieksmaak heeft Ron.
Absoluut.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Behoorlijk rullevante gif dus.
Het is echt een held. Kan niet dansen maar doet het toch, beetje een muzieknerd, zegde zijn optreden bij DWDD van gisteren af omdat hij de tennis met zijn vrouw niet wilde missen. Een hele normale kerel met een hart van goud.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik kom Ron Jans wel eens tegen in de Plato hier in Groningen. Sympathieke gast
quote:Op woensdag 23 april 2014 23:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Behoorlijk rullevante gif dus.
Kan prima posten hier. Wat tegengasquote:Hugo Borst kwam laatst aanzetten met Joan As a Policewoman. Dat zou geweldig moeten zijn, maar ik vond het doodsaai.
En nog waar ook, was behoorlijk saai ja.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
[..]
Kan prima posten hier. Wat tegengas
Post-Punkquote:Op donderdag 24 april 2014 00:08 schreef DO2 het volgende:
Ja, man. The Feelies! Wie had dat gedacht. Dat ik door Ron Jans herinnerd moet worden aan dat bandje.
God works in mysterious ways.
Fan-tas-tisch debuut van de heren:
De hoofdreden dat ik DO2 adoreer.quote:Op donderdag 24 april 2014 00:40 schreef Kerftminister het volgende:
Vind het overigens hilarisch hoe jij je posts altijd netjes opmaakt met dikgedruktheid en cursivering
Ron Jans complimenteerde mij ooit in de plato voor de aanschaf van het debuut van The Veils en After The Goldrush van Neil Youngquote:Op woensdag 23 april 2014 23:54 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
En van Jason Molina. Goede muzieksmaak heeft Ron.
quote:Op woensdag 23 april 2014 23:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is echt een held. Kan niet dansen maar doet het toch, beetje een muzieknerd, zegde zijn optreden bij DWDD van gisteren af omdat hij de tennis met zijn vrouw niet wilde missen. Een hele normale kerel met een hart van goud.
Dit had zo van Vestdijk kunnen zijn of zo.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:31 schreef DO2 het volgende:
Je ontelbare schijnbewegingen blijken telkens weer een prachtige dans. En telkens weer tuin ik erin.
Kijk uit dat Tchock je niet aanpakt nu he.quote:Op donderdag 24 april 2014 18:48 schreef neohu het volgende:
Ik vind zowel de live-uitvoering van 'Mr Tembo' als die van 'Lonely Press Play' van Damon Albarn bij Jimmy Kimmel zoveel beter dan de album versie... Album is een beetje, ehm, saai
Klinkt lekker speels zeg, ga ik eens binennhalen.quote:Op donderdag 24 april 2014 01:39 schreef DO2 het volgende:
Ja, da's de autist in mij, denk ik. Een eigenaardigheid die er niet uit wil. Of kan. Of mag.
-
The Feelies is niet echt post-punk, hoor, Kerft. Daar is het echt iets te braaf voor.
Maar wel een bijzonder geluid dat beklijft en waar vele bands daarna dankbaar gebruik van hebben gemaakt.
Wat me bij de Violent Femmes brengt. Ken je die band?
Hadden ook een weergaloos debuut. Ook zeer de moeite waard. Gaat al iets meer richting post-punk.
Vind er ook niks aan, net de nieuwe van tUnE-yArDs geluisterd en dat is ook niet echt mijn ding.quote:Op donderdag 24 april 2014 18:48 schreef neohu het volgende:
Ik vind zowel de live-uitvoering van 'Mr Tembo' als die van 'Lonely Press Play' van Damon Albarn bij Jimmy Kimmel zoveel beter dan de album versie... Album is een beetje, ehm, saai
Heb nu die plaat uit 2011 op, nog in het begin zit ik, maar merk al meteen dat dit niet sowieso niet mijn ding is.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vind er ook niks aan, net de nieuwe van tUnE-yArDs geluisterd en dat is ook niet echt mijn ding.
Maar het album van Paws blijft lekker.
Ditquote:Op donderdag 24 april 2014 19:07 schreef Tchock het volgende:
Albarn valt tot nu toe wel redelijk in de smaak hier. Het is niet al te spectaculair maar sommige nummers zijn wel echt positieve uitschieters.
Dat heb ik zelfs bij de bandnaamquote:Op donderdag 24 april 2014 15:31 schreef DO2 het volgende:
Oneohtrix Point Never.
Geraffineerde goochelaar dat je er bent. Met je krankzinnige kunstjes.
Er is op het electronische terrein werkelijk niemand zo onnavolgbaar als jou, jongen.
Je ontelbare schijnbewegingen blijken telkens weer een prachtige dans. En telkens weer tuin ik erin.
-
1-oh-trix. Het is niet zo'n lastig woord als het lijkt.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat heb ik zelfs bij de bandnaam
Daar kwam ik eigenlijk ook achter. Ik dacht eerste oneo - thrix.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
1-oh-trix. Het is niet zo'n lastig woord als het lijkt.
"(I Can't Get No) Satisfaction" is wel gaafquote:Op donderdag 24 april 2014 20:07 schreef Kerftminister het volgende:
Hier weer een Post-Punk albumpje aan de beurt:
[ afbeelding ]
Geproduceerd door Brian Eno.
Frank Zappa heeft een nummer van dit album ooit eens gecoverd en Rolling Stone vond het kut, alle recepten voor een goed album dus.
Ik vond die live-uitvoering eigenlijk niet zo best. Vindt de albumversie's dan beterquote:Op donderdag 24 april 2014 18:48 schreef neohu het volgende:
Ben niet echt een Rolling Stones kenner, maar was dat echt een cover of hebben die nummers beiden dezelfde titel.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:03 schreef ranja het volgende:
[..]
"(I Can't Get No) Satisfaction" is wel gaaf
maar Freedom of Choice is toch wel hét album van Devo denk ik.
echte coverquote:Op donderdag 24 april 2014 21:13 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ben niet echt een Rolling Stones kenner, maar was dat echt een cover of hebben die nummers beiden dezelfde titel.
Hoezo dat?quote:Op donderdag 24 april 2014 21:14 schreef ranja het volgende:
[..]
echte coveral kan het zijn dat Brian Jones zich in z'n graf omgedraaid heeft toen die uitkwam
Jawelquote:Op donderdag 24 april 2014 21:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ze hebben niet echt dezelfde titel
Nee, er zit sowieso een extra 'me' bij en eigenlijk is de titelquote:
Nooitquote:Op donderdag 24 april 2014 21:26 schreef Kerftminister het volgende:
Nu is het allemaal gewoon geaccepteerd, stel je voor dat dat met allerlei Metal ook gebeurt binnen een jaar of 30.
Nu nog eens gecheckt, het geluid is gewoon prima. Weet niet wat ik vorige keer fout deedquote:Op donderdag 24 april 2014 21:05 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ik vond die live-uitvoering eigenlijk niet zo best. Vindt de albumversie's dan beter
Kan ook zijn omdat het geluid bij Kimmel wel vaker te wensen overlaat.
Nja mijn vader zit af en toe ook al op Metallica los te gaan dus is slechts een kwestie van tijd hoor.quote:
Maar Metallica is niet echt metal tochquote:Op donderdag 24 april 2014 21:31 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nja mijn vader zit af en toe ook al op Metallica los te gaan dus is slechts een kwestie van tijd hoor.
Ligt aan jouquote:Op donderdag 24 april 2014 21:39 schreef Tchock het volgende:
Ligt het trouwens aan mij, of komt er nauwelijks nog goede Neerlandse muziek uit?
Waarom wordt het hier dan niet geplugd? Er staat op de Luisterpaal ook niets recents Nederlands behalve The Kik (vind ik persoonlijk niet veel aan) en Rico & ART (niet mijn genre).quote:
Ervaring leert dat dat zinloos isquote:Op donderdag 24 april 2014 21:41 schreef Tchock het volgende:
Waarom wordt het hier dan niet geplugd?
Tof dit. Die vorige was iets te chaotischquote:Op donderdag 24 april 2014 21:36 schreef DO2 het volgende:
Kolere, dit is ook mooi, hoor:
https://soundcloud.com/jose48-1/oneohtrix-point-never-still
Alsof je een onbestemde reis door een klein maar volmaakt universum vol paradoxale precisie maakt.
Science fiction voor gevordenen. Verhalen die de Goden voorlezen aan hun kinderen, voor het slapengaan.
Thrash Metal, vind ik zeker erondervallen.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:35 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Maar Metallica is niet echt metal toch
speed metal zou ik zeggen, tot en met 'and justice for all' zo'n beetjequote:Op donderdag 24 april 2014 21:44 schreef Kerftminister het volgende:
Thrash Metal, vind ik zeker erondervallen.
Traumahelikopter, Hallo Venray, Birth of Joy, Jett Rebel, veel meer.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom wordt het hier dan niet geplugd?
Als ik iets heb geleerd van Oneohtrix dan is het wel dat je nooit te snel met je oordeel moet zijn.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tof dit. Die vorige was iets te chaotischHet is heel knap hoe de samples volledig los door elkaar lijken te vliegen, maar er toch een hele duidelijke lijn door het nummer zit. Organized chaos, zeg maar.
Nja het dreunt wel enorm hoor, vooral Master of Puppets, dan vind ik iets als Rust in Peace van Megadeth meer Speed.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:45 schreef ranja het volgende:
[..]
speed metal zou ik zeggen, tot en met 'and justice for all' zo'n beetje
Dat zijn geen namen die zoden aan de dijk zetten. Traumahelicopter is hier al minstens een jaar niet ter sprake gekomen, Birth of Joy nog langer, Jett Rebel praktisch alleen in negatieve zin, Hallo Venray heb je gelijk in.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Traumahelikopter, Hallo Venray, Birth of Joy, Jett Rebel, veel meer.
Het eerste wat in mij opkwam: al het goede van Aphex Twin, zonder Aphex Twin.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:49 schreef DO2 het volgende:
[..]
Als ik iets heb geleerd van Oneohtrix dan is het wel dat je nooit te snel met je oordeel moet zijn.
Ik dacht aanvankelijk dat dit een stap terug was tov Replica.
Ik zat er compleet naast. Het is een stap in een andere richting, maar die richting is minstens zo spannend.
Was het Max niet die laatst zei dat Tim Hecker het grootste muzikale genie van de afgelopen 10 jaar was?
Ik geloof dat de twee goede vrienden zijn, maar ik neig dan toch eerder naar Oneohtrix.
Niet zo negatief manquote:Op donderdag 24 april 2014 22:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zijn geen namen die zoden aan de dijk zetten. Traumahelicopter is hier al minstens een jaar niet ter sprake gekomen, Birth of Joy nog langer, Jett Rebel praktisch alleen in negatieve zin, Hallo Venray heb je gelijk in.
Wat ik dus probeer te zeggen: er komt heel weinig goede Nederlandstalige muziek uit en er wordt hier ook vrijwel niet over gepraat. Zonde.
Oh, ik luister die dingen best graag. En er zijn nog genoeg andere. Maar blijkbaar is het geen kwaliteit.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zou het hartstikke leuk vinden als iemand mijn ongelijk bewijst, hoor.
Wat? Jij reageert op mijn post dat het hier niet geplugd wordt met namen die daadwerkelijk hier niet geplugd worden. Het kan best goede muziek zijnquote:Op donderdag 24 april 2014 22:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Oh, ik luister die dingen best graag. En er zijn nog genoeg andere. Maar blijkbaar is het geen kwaliteit.
Ik vind het eerlijk gezegd een vreemde vergelijking. ( En ik vind het gros van Aphex Twin ook lang zo interessant niet. )quote:Op donderdag 24 april 2014 22:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het eerste wat in mij opkwam: al het goede van Aphex Twin, zonder Aphex Twin.
Ja, dat ze niet genoemd werden klopt wel. Niet opgelet wellicht.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat? Jij reageert op mijn post dat het hier niet geplugd wordt met namen die daadwerkelijk hier niet geplugd worden. Het kan best goede muziek zijnBovendien zei ik ook niet dat er géén goede Nederlandse muziek uit kwam. Alleen recent heel weinig in mijn ogen, als je het vergelijkt met vorig jaar.
Is die nieuwe Hallo Venray tof?quote:Op donderdag 24 april 2014 22:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ja, dat ze niet genoemd werden klopt wel. Niet opgelet wellicht.
Ik bedoelde verder dat ik best veel Nederlandse muziek luister. Ook wel meer dan vorig jaar eigenlijk. Dus wat mij betreft is het zo slecht niet.
Ik doe het zelf nooit. Originele tracklist vind ik heilig, omdat artiesten daar zelf ook vaak veel waarde aan hechten. Wat ik nog wel eens doe is bonustracks er uit gooien (precies om die eerste reden).quote:Op donderdag 24 april 2014 22:20 schreef Kerftminister het volgende:
Vraagje trouwens, in hoeverre passen jullie albums wel eens zelf aan? Lees het op een Hip-Hop forum waar ik zit waar mensen soms de volgorde van nummers in een tracklist aanpassen of soms een nummer weghalen om het album voor hen plezieriger te maken. Doe het zelf iig niet, al heb ik bij Y van the Pop Group She's Beyond Good and Evil gewoon bovenaan in de tracklist gezet omdat het zo'n vreselijk goed nummer is en die bij de reissue er ook op staat.![]()
Wil dat met Bela Lugosi's Dead van bauhaus ook doen.
Waar zit die überhaupt? Op mijn vinyl staat 'ie helemaal niet, dus heb hem los gedownload en maar op plek 0 gegooidquote:Op donderdag 24 april 2014 22:29 schreef DO2 het volgende:
Bij Reflektor heb ik de hidden track eruit gehaald. Maar wie niet.
Kan verder niet zo snel een voorbeeld bedenken.
Bij mij zat ie achter het laatste nummer van cd 1, geloof ik.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waar zit die überhaupt? Op mijn vinyl staat 'ie helemaal niet, dus heb hem los gedownload en maar op plek 0 gegooid
Totaal onzinnummer trouwens.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:33 schreef DO2 het volgende:
[..]
Bij mij zat ie achter het laatste nummer van cd 1, geloof ik.
Ik ken hetquote:Op donderdag 24 april 2014 22:42 schreef Tchock het volgende:
Ik heb een paar platen waarbij de tracklist anders is dan de digitale versie. Dát is pas vervelend.
Herkenbaar van Hendrix' Are You Experienced. Volgend mij is de Red House die ik heb zelfs weer anders dan de standaard versie. Tabs komen er niet mee overeenquote:Op donderdag 24 april 2014 22:42 schreef Tchock het volgende:
Ik heb een paar platen waarbij de tracklist anders is dan de digitale versie. Dát is pas vervelend.
Al die thuisgemaakte hiphopcovers vind ik altijd een beetje flauw. Er zijn er zat die heel serieus bedoeld zijn en met een flink budget gemaakt en nog steeds spuuglelijk.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:57 schreef Kerftminister het volgende:
Zit trouwens een beetje door de lelijkste album covers lijstjes te bladeren, wat een pareltjes zeg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan wel echt genieten van die 90s Hip Hop album covers die zo verschrikkelijk slecht zijn dat ze weer vet zijn, die Big Bear wil ik echt al jaren eens proberen, alleen omdat die cover zo hilarisch is.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Al die thuisgemaakte hiphopcovers vind ik altijd een beetje flauw. Er zijn er zat die heel serieus bedoeld zijn en met een flink budget gemaakt en nog steeds spuuglelijk.
Maar deze zijn ook
Sommige zijn zo ergquote:Op donderdag 24 april 2014 23:10 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik kan wel echt genieten van die 90s Hip Hop album covers die zo verschrikkelijk slecht zijn dat ze weer vet zijn, die Big Bear wil ik echt al jaren eens proberen, alleen omdat die cover zo hilarisch is.
Teringquote:Op donderdag 24 april 2014 23:14 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hoe kom je erop
Deze is ook unintentionally grappig, kijk hoe gay.
[ afbeelding ]
Bij de eerste is het de vraag wie de beast is.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ook redelijk fout
Beter oplettenquote:Op donderdag 24 april 2014 22:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zijn geen namen die zoden aan de dijk zetten. Traumahelicopter is hier al minstens een jaar niet ter sprake gekomen, Birth of Joy nog langer, Jett Rebel praktisch alleen in negatieve zin, Hallo Venray heb je gelijk in.
Wat ik dus probeer te zeggen: er komt heel weinig goede Nederlandstalige muziek uit en er wordt hier ook vrijwel niet over gepraat. Zonde.
Die eerste twee had ik gemist, ja. Of in elk geval niet meegekregen dat ze Nederlands waren.quote:Op vrijdag 25 april 2014 00:10 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Beter oplettenHeb Wolf in Loveland gisteren geplugd hier, is prima te doen, [Norrage-modus aan] maar niemand reageerde... [Norrage-modus uit]. En Norrage heeft Novack al een paar keer geplugd de laatste tijd, is ook best aardig. Moss is ook niet onaardig, maar dat is al wat langer terug. Dat er weinig over gepraat wordt klopt wel ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |