abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138459869
Originele OP van KnutDeIJsbeer:

Van mijn goede vriend Johannes kreeg ik een nasi-recept. Vandaag heb ik geprobeerd dit na te koken, al heb ik niet de illusie in de buurt te komen van zijn veel geroemde chef kwaliteiten. Bon, hier het verslag:

De ingredienten. Hier zal ik het mee moeten doen.

Het strijdtoneel. Rechtsboven staat de rijst al te koken. In die pan zeg maar.

Het meest heftige moment. Hier kook ik in 3 (drie!!!) pannen tegelijk. Jullie weten hoe ik rol.

Dit is het dan. Nasi a la Johannes. Een beetje van knut en een beetje van Johannes dus.

Update:

Nasi a la Kanovinnie
CUL / Nasi a la Johannes

Nasi a la Mortaxx
CUL / Nasi a la Johannes
CUL / Nasi a la Johannes

Nasi a la Saind
CUL / Nasi a la Johannes

Nasi a la Mansjester
CUL / Nasi a la Johannes #2 genieten

Wokken a la Johannes a la Knut a la Kanovinnie a la Saind a la Mortaxx
Geachte nasi-vrienden,

Ik ben ontroerd dat het vertellen van mijn geheime nasi recept aan Knut tot zoveel culinair genot heeft geleid, we kunnen wel stellen dat we diverse heerlijke varianten nasi de revue hebben zien passeren in dit topic, de één indien mogelijk nog geslaagder dan de ander. Echter, zoals de Rijdende Rechter zou zeggen, er zijn nu een paar andere Oosterse gerechten die er bekaaid van af komen. Toevallig heb ik na lang experimenteren van één van die gerechten het recept bemachtigd en ik zou wel een behoorlijk egoïstische chef zijn als ik mijn kennis voor mij zou houden. Daarom presenteer ik met gepaste trots Wokken a la Johannes. Mocht u vanavond dit gerecht al willen bereiden is het verstandig om het water alvast op het vuur te zetten, want dit recept is een heel verhaal.

Omdat ik natuurlijk zowel ervaren als beginnende chefs aan wil spreken zal ik zorgvuldig gebruik maken van verduidelijkende foto's die de receptuur en bereidingswijze zullen verhelderen. Op de foto hierboven zie je de uitgangssituatie, een schitterende keuken die er om smeekt gebruikt te worden. Ik kook op gas, maar Wokken a la Johannes is geschikt voor diverse warmtebronnen (bij twijfel, raadpleeg de handleiding van uw pan). In mijn ervaring zijn chefs soms wat nukkige types die aarzelen om de genialiteit van andere chefs te erkennen, maar ik denk dat na deze schitterende fotoserie zelfs de meest verbolgen nasi-professor (en die heb ik toevallig gezien in dit topic!) zal lopen te watertanden! Afijn, we beginnen bij het begin, namelijk.....

.... de ingrediënten! Wokken is ideaal om vrij snel een heerlijke en goedkope maaltijd op tafel te krijgen, en het biedt duizenden mogelijkheden om te variëren. Wat de exacte kosten waren van deze ingrediënten weet ik zo niet uit mijn hoofd (vooral wat betreft de kip kan het alle kanten op), maar ik verzeker dat of je het nu breed hebt of niet, Wokken a la Johannes de verstandige keuze is.

Eerst moet je bedenken welke soort groenten je wilt, dit is namelijk essentieel voor de soort smaaksensatie in je mond. Ter ere van mijn nasi-partner in crime KnutDeIJsbeer heb ik natuurlijk gekozen voor de Japanse wokgroenten. Deze touch zorgt ervoor dat het Wokken a la Johannes a la Knut dicht bij mijn hart ligt, mocht u nu meer een band hebben met een ander Oosters land kan u natuurlijk voor andere groente gaan. U ziet dat de wokgroenten officieel al over datum zijn, maar omdat ik de groenten onder geoptimaliseerde omstandigheden heb bewaard (de koelkast) zijn ze alsnog bruikbaar. Belangrijke tip van Johannes: geloof niet alles wat de AH tegen u zegt.

Vervolgens: de rijst. Ook hier zijn diverse opties, alhoewel de gele rijst al snel afviel, omdat dat zou werken als olie op het vuur bij een niet nader te noemen user (maar met een beetje fantasie rijmt zijn naam op Nasi-fanaticus). Het Japanse groente pakket bevatte al gele wortels, en als ik nu ook nog gele rijst had gebruikt zou ik vrijwel zeker worden gerapporteerd als racist, en dat moest natuurlijk worden voorkomen.

Soit, ik heb natuurlijk diverse malen geëxperimenteerd en mijns inziens past deze rijst het beste bij deze saus (zoetzuur van Conimex) en dit soort vlees (kip). Mocht u een ander soort vlees (of vis of vleesvervangend product) prefereren is daar bij Wokken a la Johannes alle ruimte toe. Het schijnt dat rond Delft en omstreken vaak wordt gekozen voor Shoarmavlees voor een beetje een bite, maar wij in Groningen zijn meer van de kip.

De saus uit een flesje is een beetje de easy way out, bent u het type dat diverse malen naar de Orient is afgereisd en het liefst inheemse woksaus uit de rimboe importeert dan is ook daar alle gelegenheid toe.

Dan nu de stap voor stap bereidingswijze. Als het goed is heeft u al het water op het vuur gezet, en daarna is er optimaal de tijd om de kip te snijden. Zoals je ziet is wordt er bij deze stap gebruik gemaakt van een scherp mes. Kanovinnie en ik hechten veel waarde aan veiligheid, en daarom raad ik iedereen die wil Wokken a la Johannes a la Kanovinnie aan goed op te letten bij het gebruiken van scherpe voorwerpen, en het lopen op blote voeten. Ik heb trouwens niet alle kip gebruikt die in de verpakking zat, ik heb genoeg over gehouden zodat ik binnenkort nog een keer kan wokken.

Hoe graag de echte nasi / wokchef ook op blote voeten loopt, als rolmodel voor jeugdige wokchefs heb ik toch besloten sokken aan te trekken. Scroll maar niet naar beneden, maar ik kan alvast verklappen dat deze keuze mijn leven heeft gered! (Althans, een amputatie voorkomen).

Als het water kookt is het tijd om de rijst toe te voegen en het geheel opnieuw aan de kook te brengen. Let op dat de rijst niet aankoekt aan de pan, dit valt te voorkomen met een houten lepel. Dus stop niet uw hand in kokend heet water! Veiligheid staat voorop, dat ziet u wel. Jamie Oliver stopt dit soort waarschuwingen nou nooit in zijn boeken, daar zijn al vele handen door verbrand, zoals u ongetwijfeld weet.

Dan is het tijd de wok te verhitten, hoe eerder u dit doet hoe beter natuurlijk, maar uit coulantie met degenen wiens gasstel de 100 graden niet bereikt heb ik niet op extreem hoge temperaturen gewokt, dit is natuurlijk wel aan te raden. Als u zich aangesproken voelt door de zin hierboven kan u natuurlijk ook naar een professioneel wokrestaurant gaan met professionele keuken. Toevallig heb ik gisteren dit recept al doorgestuurd naar mijn contacten binnen de wokwereld, en het spreekt haast voor zich dat dit heerlijke recept zich daar als een lopend vuurtje heeft verspreid. Ik heb speciale wokolie gebruikt, deze is verkrijgbaar bij diverse supermarkten in Nederland.

Vervolgens voegt u de kip toe in de wokpan, (wel blijven roeren!) en als het goed is ziet uw keuken er dan zo ongeveer zo uit (tenzij u voor een ander model keuken heeft gekozen). Het valt u misschien op dat ik er niet voor heb gekozen om een eitje te bakken. Nu houd ik natuurlijk erg van een spielerei uhh spiegelei, maar ik wist dat het inzetten van een derde pan het minder ervaren publiek uit zou sluiten en bovendien had ik nog een extra taak, namelijk het maken van deze fotoreportage. Mocht u denken dat u een derde pan aankan dan denk ik dat een eitje echt iets toevoegt aan Wokken a la Johannes a la Knut a la Kanovinnie.

Als de kip goudbruin is zoals dat zo mooi heet (definieer goudbruin maar eens!), oftewel als u vermoedt dat het niet meer rauw is maar ook niet aangebrand dan is het tijd om de groenten toe te voegen. Verwarm deze zeker twee minuten mee samen met de kip in de wokpan. Ook hier: blijf roeren!

Dan is het tijd de saus toe te voegen, en zal uw gerecht er als volgt uitzien. Ziet het er uit als nasi, dan bent u vermoedelijk een ander recept uit aan het voeren.

Als u zich aan de stappen heeft gehouden dan is uw rijst nu ongeveer gereed om af te gieten, ik heb hiervoor een vergiet gebruikt, zoals u ziet is de rijst nog kokend heet, wat mogelijk gevaarlijke situaties in de keuken op kan leveren, let dus goed op. In dit geval was de rijst volgens de fabrikant klaar na 8-10 minuten, en in dit geval heb ik wel gewoon naar de fabrikant geluisterd. Zelf heb ik geen kookwekker gebruikt, maar naar mijn wokgevoel. Heeft u toevallig een kookwekker die u wil gebruiken dan kan dat alsnog. Tegen accessoires zeggen wij van Wokken a la Johannes a la Kanovinnie geen nee. Vergeet ook niet uw rijst te laten schrikken met wat kraanwater.

Over schrikken gesproken!! HOLY SHIT! Zomaar een stukje gloeiend hete kip op mijn sok! Dit had een extreem lelijke brandwond kunnen opleveren en een leven van revalidatie en depressie. Maar goed dat ik mijn sokken aan had gedaan :)

Natuurlijk is dit een reconstructie, maar het toont maar weer eens aan dat een gevaar in een klein hoekje zit.

Tijd om de rijst te mengen met de wok melange. En, hohohoo lieve lezer, daar was ik bijna het belangrijkste vergeten! Gelukkig was ik net op tijd om nog wat bier te drinken tijdens het koken en kan ik deze maaltijd met recht Wokken a la Johannes a la Knut a la Kanovinnie a la Saind noemen. :D

Voila, het eindresultaat. Oh, het water loopt me gewoon in de mond als ik er weer aan terug denk :9 :9 :9~ Sorry, ik liet even mijn zakelijke houding varen, maar het was echt smullen geblazen! Deze maaltijd is geschikt voor 3-4 personen, maar je moet er rekening mee houden dat je gasten dermate versteld zullen staan dat ze een tweede en derde keer op zullen scheppen.

De getrouwe volger van dit topic realiseert zich nu dat ik één topchef tot nu toe heb genegeerd, maar dat kan ik natuurlijk niet blijven doen, a la Mortaxx doe ik nu wat ik over heb in wat bakjes, omdat dit gerecht ook ideaal is om een volgende dag als je minder tijd hebt om te koken, maar toch wilt genieten, eens te verwarmen. Onder de deksel zat mijn portie van die dag, die deksel zorgde ervoor dat de warmte van het gerecht niet verloren ging. Warm is het het lekkerst: wokken a la Johannes a la Knut a la Kanovinnie a la Saind a la Mortaxx.

Wisten jullie trouwens dat Mortaxx gisteren jarig was?

Het hangt er natuurlijk een beetje van af hoe opgeruimd je bent, maar het is toch verstandig om je pannen alvast in het sop te zetten.

Ahhhhhh. :) Na gedane arbeid gaat de echte topchef natuurlijk FOK!ken, dat spreekt bijna voor zich.

quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:24 schreef johannes_vermeer het volgende:
Hai, hallo, ik heb lekker gekookt :)
Deze reactie kon natuurlijk rekenen op vele enthousiaste reacties, en een enkele cynische, maar dat vergeef ik diegenen. Bon, ik heb dus lekker mijn buikje vol gegeten, en dat allemaal zonder vol van mezelf te worden! Als wokchef moet je natuurlijk bescheiden blijven en daarom heb ik dit heerlijke recept met jullie gedeeld. Ook heb ik geprobeerd aan te tonen dat wokken helemaal niet levensgevaarlijk hoeft te zijn, als je maar goed op let.

Eet smakelijk
Johannes

Game on!

[ Bericht 10% gewijzigd door Littlerabbit op 03-04-2014 20:42:19 ]
pi_138459899
Ik ga morgen het wokgerecht proberen maar dan met noedels ipv rijst :7
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_138459921
Wat een prachtgerecht weer Johannes. _O_
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_138459922
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:58 schreef Mortaxx het volgende:
Fipo.

Ik ga morgen het wokgerecht proberen maar dan met noedels ipv rijst :7
De reeks was van mij. :6

Ik durf mijn pogingen (Want aan de grootmeester hemzelf kan het niet tippen) nog altijd niet op camera vast te leggen. Toch bang om een uitbrander te krijgen of van heiligschennis te worden beticht :{
pi_138460017
Misschien een idee om de andere verslagen als spoiler in de OP te doen? Stuk voor stuk prachtige recepten namelijk.
pi_138460056
Om er maar een quote van Ivo in te gooien:

De nasi a la johannes is unaniem (oké met uitzondering van Iwanius, maar dat telt niet) een belachelijk groot succes _O_
pi_138460094
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 01:05 schreef j0rdiiii het volgende:
Misschien een idee om de andere verslagen als spoiler in de OP te doen? Stuk voor stuk prachtige recepten namelijk.
Done.
pi_138460096
Johannes, ik zat net de OP te lezen en je edit tegelijk.

Denk je wel aan je nachtrust?
graag op anoniem
pi_138460105
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 01:10 schreef KingRoland het volgende:
Johannes, ik zat net de OP te lezen en je edit tegelijk.

Denk je wel aan je nachtrust?
Ik wil met eerbied omgaan met alle gepresenteerde gerechten.
  donderdag 3 april 2014 @ 01:12:26 #11
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_138460120
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 01:11 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Ik wil met eerbied omgaan met alle gepresenteerde gerechten.
Dan is het goed. Ik ga alvast slapen. Auf wiedersehn :W
graag op anoniem
pi_138460325
Ziet er goed uit, lijkt erg op mijn nasi!

Al bak ik van de eieren omeletten en rol deze op en snij er reepjes van en mix ik door de nasi :9
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
pi_138460481
Beetje satesaus erbij en hij is helemaal af
pi_138461139
Hebben jullie een heel topic zitten lullen over nasi? :') _O-

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2014 06:31:53 ]
  Moderator / Miss SHO donderdag 3 april 2014 @ 06:58:16 #15
22592 crew  Ole
pi_138461233
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 06:31 schreef d4v1d het volgende:
zeg :{
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 3 april 2014 @ 07:04:53 #16
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138461261
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 06:31 schreef d4v1d het volgende:
:').
pi_138461272
Beste nasi-liefhebbers en nasi-god Johannes,

Vanwege omstandigheden was ik de afgelopen weken helaas niet in staat gezellig mee te keuvelen in deze succesvolle topicreeks. Gelukkig kon ik wel zo nu en dan een blik werpen op jullie prachtige creaties en me virtueel laven aan een portie heerlijke soulfood. Als ik zeg dat dit me erdoorheen heeft gesleept druk ik me nog voorzichtig uit.

Dat er enkele haters een halfslachtige poging hebben gedaan dit culinaire wonder van Johannes de grond in te boren zullen we maar snel vergeten. Ik zal geen namen noemen om de sfeer lekker nasi te houden.

Iwanius je bent vanaf nu mijn aartsvijand.

Vrienden, nogmaals bedankt en laat die nasi-creaties maar komen, uiteraard met een respectvolle knipoog naar het recept van _O_ meesterchef johannes_vermeer _O_
  donderdag 3 april 2014 @ 07:13:08 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138461298
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 01:27 schreef Belsezar het volgende:
Ziet er goed uit, lijkt erg op mijn nasi!

Al bak ik van de eieren omeletten en rol deze op en snij er reepjes van en mix ik door de nasi :9
haha, leuk geprobeerd maar het is eerder dat jouw nasi op die van Johannes lijkt. Subtiel verschil.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138461309
quote:
18s.gif Op donderdag 3 april 2014 06:58 schreef Ole het volgende:

[..]

zeg :{
Wat dan? :o
  donderdag 3 april 2014 @ 07:31:48 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138461391
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 07:16 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Wat dan? :o
maak het en je ervaart de magie vlegel.
  Admin donderdag 3 april 2014 @ 11:25:08 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138465502
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:57 schreef johannes_vermeer het volgende:
Kan een mod deze even reeksen? 8-)
Zet deze ook even in de OP }:|
CUL / Nasi a la Johannes
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_138465542
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:25 schreef yvonne het volgende:

[..]

CUL / Nasi a la Johannes
Een eigen topicreeks. Met Yvonne als 1 van de vaste posters. Dit had ik nooit durven dromen, wat een geweldig succes.
  donderdag 3 april 2014 @ 11:29:08 #23
357045 Grifte
Feijenoord
pi_138465598
Ik ga maandag een nobele poging wagen. Hopelijk kan ik een ieders elementen combineren.
pi_138465662
Ziet er wel heel goed uit _O_
Brutal. Fucking. Metal.
pi_138467269
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:25 schreef yvonne het volgende:

[..]

CUL / Nasi a la Johannes
Maar die stond al in de OP? :)

Ik zou heus niet mijn recente creatie vergeten ;)
  Admin donderdag 3 april 2014 @ 12:46:27 #26
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138467653
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:32 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Maar die stond al in de OP? :)

Ik zou heus niet mijn recente creatie vergeten ;)
Jawel, maar in z'n geheel, niet als linkje :)
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_138467740
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:46 schreef yvonne het volgende:

[..]

Jawel, maar in z'n geheel, niet als linkje :)
Ik zet het er straks wel in, nu heb ik even weinig tijd.
  Admin donderdag 3 april 2014 @ 12:51:30 #28
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138467802
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:49 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Ik zet het er straks wel in, nu heb ik even weinig tijd.
Zal ik even voor je doen?

pi_138476526

De wokkunsten van Johannes hebben mij geïnspireerd tot dit gerecht. Champignonroerbakmix en noodles als alternatieven!
Jij bent het zonnetje!!!
pi_138476642
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:42 schreef Mortaxx het volgende:
[ afbeelding ]

De wokkunsten van Johannes hebben mij geïnspireerd tot dit gerecht. Champignonroerbakmix en noodles als alternatieven!
Waar is de rijst -O- Dit kan niet in een nasi-topic hoor!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Admin donderdag 3 april 2014 @ 17:48:02 #31
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138476665
quote:
[ afbeelding ]

Wat
is
dit
:{

Admin donderdag 3 april 2014 @ 17:48:34 #32
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138476683
Zit nou iedereen voor z'n/haar beeldscherm te eten? :o

pi_138476704
Het is heeerlijk
Jij bent het zonnetje!!!
pi_138476714
quote:
11s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Waar is de rijst -O- Dit kan niet in een nasi-topic hoor!
Geen nasi, geen ei, weinig groenten.

Wat is dit inderdaad :'(.
  Admin donderdag 3 april 2014 @ 17:50:48 #35
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138476750
quote:
10s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:49 schreef Mortaxx het volgende:
Het is heeerlijk
We willen een hele reportage, niet 1 foto waarvan we nieteens weten wat het is? }:|

pi_138476770
Ja, en vooral foto's van de gore bende in de keuken. Met name de vloer en het fornuis, bitte.
pi_138476792
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:48 schreef yvonne het volgende:
Zit nou iedereen voor z'n/haar beeldscherm te eten? :o
Wij hebben geen woonkamer thuis ;(
  donderdag 3 april 2014 @ 17:52:52 #38
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138476814
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:51 schreef Anne het volgende:
Ja, en vooral foto's van de gore bende in de keuken. Met name de vloer en het fornuis, bitte.
zoiets?
pi_138476858
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:52 schreef Saind het volgende:

[..]

Wij hebben geen woonkamer thuis ;(
Ik heb een maand geleden m'n eettafel eens in elkaar geschroefd (zat al half jaar in de doos). Nog nooit aan gegeten :')

En helaas ben voor de snelle hap gegaan dus geen foto's of ei
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 3 april 2014 @ 17:55:39 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138476882
quote:
[ afbeelding ]

Het ziet er echt fantastisch uit. Het water loopt me echt in de mond!
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 17:57:09 #41
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_138476931
Ik denk eerlijk gezegd dat mijn nasi de nasi van Johannes zal verslaan. Mijn topgerecht is nasi. Ik maak nasi als de beste. :)

Mensen die mijn nasi hebben gegeten zullen dit beamen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Admin donderdag 3 april 2014 @ 17:58:06 #42
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138476957
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

zoiets? [ afbeelding ]
Hier is een heel eigen topic mee te vullen _O-

Admin donderdag 3 april 2014 @ 17:58:45 #43
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138476978
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:57 schreef onlogisch het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat mijn nasi de nasi van Johannes zal verslaan. Mijn topgerecht is nasi. Ik maak nasi als de beste. :)

Mensen die mijn nasi hebben gegeten zullen dit beamen.
Ja tralalalalalalala, eerst zien dan geloven. Kom maar met je reportage.

Moderator donderdag 3 april 2014 @ 17:59:08 #44
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_138476992
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hier is een heel eigen topic mee te vullen _O-
Mag ik jou een keer uit nodigen om mijn nasi te komen proeven? :)
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 17:59:41 #45
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_138477011
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja tralalalalalalala, eerst zien dan geloven. Kom maar met je reportage.
Het heeft weinig zin om een reportage te maken. Wat ik overigens wel wil doen hoor. Maar het echte fijn proeven moet jij dan wel komen doen :)
4045
onlogisch
  donderdag 3 april 2014 @ 18:01:06 #46
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138477054
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:59 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Het heeft weinig zin om een reportage te maken. Wat ik overigens wel wil doen hoor. Maar het echte fijn proeven moet jij dan wel komen doen :)
Bij een recept van de ware meester proeft het voor iedereen goed als diegene het zelf maakt.
  Admin donderdag 3 april 2014 @ 18:02:11 #47
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138477080
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:59 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Mag ik jou een keer uit nodigen om mijn nasi te komen proeven? :)
Jij woont ( woonde) toch vlak bij mij? Ik kom proeven!

Moderator donderdag 3 april 2014 @ 18:02:19 #48
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_138477086
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 18:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Bij een recept van de ware meester proeft het voor iedereen goed als diegene het zelf maakt.
Dat lijkt me nogal logisch. Echter is het wel belangrijk dat anderen dan ik dat oordeel geven hier op FOK! :)
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 18:02:54 #49
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_138477100
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 18:02 schreef yvonne het volgende:

[..]

Jij woont ( woonde) toch vlak bij mij? Ik kom proeven!
Klopt, Sliedrecht(over 1 maand Papendrecht *O*) en jij in Dordrecht. Dus ik wil die challenge best aan 8-)
4045
onlogisch
  Moderator / Miss SHO donderdag 3 april 2014 @ 18:06:09 #50
22592 crew  Ole
pi_138477182
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

zoiets? [ afbeelding ]
Die theedoek ^O^
  Admin donderdag 3 april 2014 @ 18:07:13 #51
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138477202
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 18:02 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Klopt, Sliedrecht(over 1 maand Papendrecht *O*) en jij in Dordrecht. Dus ik wil die challenge best aan 8-)
Oké, als je in Papendrecht gesetteld bent kom ik eten ^O^

pi_138477599
Reeds in topic 2 van deze reeks de eerste nasi-date :)

Nasi _O_
pi_138477817
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zal ik even voor je doen?
Ik vind het prima :)
pi_138480206
Op speciaal verzoek van en voor Johannes, edoch in spoiler vanwege de irrulevantie van het betreffende gerecht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
know'm sayin?
word? word.
pi_138480318
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:41 schreef alors het volgende:
Op speciaal verzoek van en voor Johannes, edoch in spoiler vanwege de irrulevantie van het betreffende gerecht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prima verrijking voor dit culinaire topic ^O^

Toch wil ik je wijzen op de diverse nasi en wok gerechten die je terug kan vinden in de OP :)

Deze zijn werkelijk heerlijk.
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 19:56:02 #56
9859 crew  Karina
Woman
pi_138480904
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:41 schreef alors het volgende:

SPOILER
Lijkt wel een beetje op schorseneren. Maar die zijn vies.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_138482153
Gezien de grote populariteit van dit topic, inmiddels reeks, besloot ook ik de stoute schoenen aan te trekken. Ik moet echter meteen een grote kanttekening plaatsen: Ik vind dat ik zelf best goed kan koken. Ik besef echter direct, dat ik nog niet eens in de buurt kom bij de grootmachten als Knut, Saind, Kano en uiteraard de master johannes uit deze reeks. Ik heb daarom besloten om een zeer bescheiden verslag te maken. Ik vind het al een grote eer dat ik nasi a la johannes heb mogen bereiden.

Zo, genoeg geluld, het enige dat jullie willen weten is natuurlijk het resultaat van dit recept.

Allereerst een overzicht van de ingrediënten. Ik moet meteen bekennen dat ik niet alle ingrediënten heb gebruikt. Zo heb ik 1 zakje wokgroenten en de nasi boemboe niet gebruikt. Tijdens het koken ben ik er namelijk achter gekomen dat dit teveel van het goede was. Een flexibele houding tijdens het koken is erg belangrijk in mijn ogen :)

Sensatiemeter: 2/10 ( lichte opwinding over het bereiden)

Als eerste heb ik de rijst in kokend water opgezet. In het water zit een blokje bouillon, voor wat extra smaak. De wokpan en koekenpan voor de eieren worden zoals jullie zien nog niet gebruikt.

Sensatiemeter: 3/10 ( je moet goed uitkijken dat de rijst niet overkookt)

Vervolgens is het tijd om het vlees te snijden, dit zien jullie op de foto hieronder

Sensatiemeter: 4/10 ( let op de rijst, terwijl je de kip snijdt)

Vervolgens gaat het snel. De rijst is klaar en moet worden afgegoten. Ondertussen moet de kip en wokgroenten worden gebakken.Vergeet vooral niet de nasi kruiden erbij te voegen. Daarnaast moet ook de satésaus in de magnetron worden gezet. Tenslotte moeten ook de eieren worden gebakken.Het is cruciaal om elk onderdeel de juiste aandacht te geven ( het zijn net kinderen, al heb ik die voor zover ik weet verder niet. Dit is dus slechts een aanname)

Volgens mij is het niet duidelijk op de foto, maar er zijn ook 2 stukjes bot te zien in de pan. Omdat er alleen nog karbonade in de winkel was, heb ik het vlees van het bot moeten snijden. Omdat wij in huize Mansjester weinig verspillen, heb ik de botten met het vlees er omheen meegebakken. Dit heb ik er later los bij gegeten. Conclusie: Ga dus op tijd naar de winkel, of naar een winkel waar altijd voldoende geschikt vlees voorradig is.

Sensatiemeter: 8/10 ( zoals beschreven, zijn er verschillende pannen die aandacht willen)

Zoals jullie op de vorige foto konden zien, is 1 ei niet mooi gebakken. Helaas is dit het gevolg van alle drukte tijdens het koken. Zo wilde een familielid net op het drukste moment koffie gaan zetten in de kleine keuken. Tip: Vecht alle andere aanwezigen in de kamer de keuken uit.

Uiteindelijk heb ik er zelf nog wat sambal en ketjap bij gedaan. Als echte gastheer heb ik besloten het kapotte ei te nemen: Uiteindelijk wordt alles toch op een hoop gegooid.

Dit ziet er zo uit:

Vervolgens moet je dit een beetje husselen voor een optimale en geleidelijke smaaksensatie. Uiteindelijk is dit het eindresultaat:

Sensatiemeter: 10/10 ( werkelijk onbeschrijfbaar, dit gerecht is pure kunst. Zelfs wanneer het door een simpele ziel als mezelf is uitgevoerd)

Bij deze wil ik johannes en alle anderen bedanken voor de inspiratie!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mansjester op 03-04-2014 20:46:53 ]
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 20:32:33 #58
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_138482300
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:29 schreef Mansjester het volgende:

-knip-
haha baas :D

Ziet er lekker uit man!

Nasi _O_ O+
4045
onlogisch
pi_138482303
Wat eten jullie eigenlijk 10 minuten na jullie nasi als je weer honger hebt?
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 20:33:04 #60
9859 crew  Karina
Woman
pi_138482324
Het ziet er erg lekker uit Mansjester. Een kanttekening: volgens mij is een houten snijplank niet erg hygienisch. Hopelijk heb je die goed schoongemaakt daarna.
niet zo tof doen
  donderdag 3 april 2014 @ 20:33:15 #61
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138482331
Bedankt voor de complimenten. Ik vind het wel raar dat mensen liever koffie hebben dan Nasi. Ach, rare mensen hou je altijd.

Ik denk dat het een goed gelukt maal is die een plek in de ergallerij (de OP) ruimschoots verdiend heeft!
  donderdag 3 april 2014 @ 20:34:46 #62
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138482410
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:33 schreef Karina het volgende:
Het ziet er erg lekker uit Mansjester. Een kanttekening: volgens mij is een houten snijplank niet erg hygienisch. Hopelijk heb je die goed schoongemaakt daarna.
Hygiëne is ondergeschikt aan smaak. Liever een houten snijplank dan een gemis aan smaak. ^O^
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 20:35:06 #63
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_138482422
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:32 schreef beeer het volgende:
Wat eten jullie eigenlijk 10 minuten na jullie nasi als je weer honger hebt?
Meestal een blokje kaas met mosterd :)
4045
onlogisch
pi_138482435
Mansjester, ik zie jou als één van mijn belangrijkste pupillen, chapeau ^O^
pi_138482469
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:35 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik voel mij vereerd, dit gevoel is niet te omschrijven _O_
  donderdag 3 april 2014 @ 20:36:35 #66
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138482488
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:35 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik vond de boullion bij de rijst een gedurfde maar goede aanvulling op het basisrecept. Wat jij?
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 20:36:44 #67
9859 crew  Karina
Woman
pi_138482501
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hygiëne is ondergeschikt aan smaak. Liever een houten snijplank dan een gemis aan smaak. ^O^
Liever geen racekak :')
niet zo tof doen
pi_138482514
quote:
Ik merk dat jij goed hebt opgelet bij Rob Geus
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 20:37:43 #69
9859 crew  Karina
Woman
pi_138482541
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:37 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ik merk dat jij goed hebt opgelet bij Rob Geus
Dat klopt :7 Misschien moet Mansjester ook nog even zijn rubbertjes checken :D
niet zo tof doen
pi_138482552
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:37 schreef Karina het volgende:

[..]

:D
pi_138482569
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:37 schreef Karina het volgende:

[..]

Rubbertjes zijn overrated Karin :r
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 20:38:57 #72
9859 crew  Karina
Woman
pi_138482589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:38 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Rubbertjes zijn overrated Karin :r
Ik had het over je koelkast he ;)
niet zo tof doen
pi_138482823
Hele mooie en duidelijke presentatie Mansjester. Edoch, ik heb een klein aandachtspuntje:

quote:
Volgens mij is het niet duidelijk op de foto, maar er zijn ook 2 stukjes bot te zien in de pan. Omdat er alleen nog karbonade in de winkel was, heb ik het vlees van het bot moeten snijden. Omdat wij in huize Mansjester weinig verspillen, heb ik de booten met het vlees er omheen meegebakken. Dit heb ik er later los bij gegeten. Conclusie: Ga dus op tijd naar de winkel, of naar een winkel waar altijd voldoende geschikt vlees voorradig is.
De ervaren chefs in dit topic lezen hier natuurlijk gelijk overheen. Toch, er zullen beginners zijn, zeker de beginners die weten dat jij woonachtig bent in een waterrijke omgeving, die hun vraagtekens zullen plaatsen bij de zin in vet.

Beginners; dit is slechts een typvaut van Mansjester. GOOI NIET JE OPTIMIST OMWIKKELD MET SCHAAP IN DE PAN. Het gaat in dit geval om een bot.

Even voor de duidelijkheid dus :)
  donderdag 3 april 2014 @ 20:46:41 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138482934
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hele mooie en duidelijke presentatie Mansjester. Edoch, ik heb een klein aandachtspuntje:

[..]

De ervaren chefs in dit topic lezen hier natuurlijk gelijk overheen. Toch, er zullen beginners zijn, zeker de beginners die weten dat jij woonachtig bent in een waterrijke omgeving, die hun vraagtekens zullen plaatsen bij de zin in vet.

Beginners; dit is slechts een typvaut van Mansjester. GOOI NIET JE OPTIMIST OMWIKKELD MET SCHAAP IN DE PAN. Het gaat in dit geval om een bot.

Klein aandachtspuntje van mij.

Het gaat in dit geval om botten

pi_138483099
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Bedankt voor deze opbouwende feedback, ik leer graag van echte meesters

Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de mening van Iwanius over mijn verslag :)
pi_138483260
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:49 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Bedankt voor deze opbouwende feedback, ik leer graag van echte meesters

Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de mening van Iwanius over mijn verslag :)
Van hem hebben we de laatste tijd opvallend weinig vernomen.
  donderdag 3 april 2014 @ 20:53:17 #77
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138483272
Mag ik jullie er op attenderen dat er een nieuwe gerecht is? CUL / Macaroni a la kano.
pi_138483546
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:53 schreef kanovinnie het volgende:
Mag ik jullie er op attenderen dat er een nieuwe gerecht is? CUL / Macaroni a la kano.
Ik denk dat we de afgelopen weken kunnen betitelen als de gouden eeuw van CUL.
  Moderator vrijdag 4 april 2014 @ 08:29:00 #79
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138495862
Binnenkort maak ik nasi a la johannes, maar dan met hete kip. Om er toch mijn eigen twist aan te geven.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_138498176
Ik heb met verwondering naar deze recepten gekeken. Ik moet zeggen: ziet er allemaal heerlijk uit.

Echter ben ik jaren geleden naar china geweest, waar ik les heb gehad van een groot meester in Nasi maken. Hier heb ik geleerd hoe de basis in elkaar zit. Nu is in de loop der jaren natuurlijk veel veranderd. En heb ik er mijn eigen twist aan gegeven.

Ik zal deze nasi met een overheerlijke sateh (dat is wat anders dan de sate die we hier kennen) aankomende zondag maken. Daarbij zal ook een uitgebreid fotoverslag volgen.

Natuurlijk ben ik wel alvast begonnen met de voorbereidingen. Zo heb ik de wok alvast op het vuur staan zodat hij goed heet is zondag.

pi_138498204
wordt vervolgd.....

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2014 10:36:43 ]
  vrijdag 4 april 2014 @ 10:54:39 #82
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138498634
Man man man wat een gouden tip is dat _O_ Hij moet natuurlijk helemaal roodgloeiend zijn. Ik heb tot nu toe alle stappen opgeschreven!
1.) Zet de wok op het fornuis
2.) Zet het vuur op de maximale stand
3.) wacht een dag of 2

_O_
pi_138498844
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:54 schreef kanovinnie het volgende:
Man man man wat een gouden tip is dat _O_ Hij moet natuurlijk helemaal roodgloeiend zijn. Ik heb tot nu toe alle stappen opgeschreven!
1.) Zet de wok op het fornuis
2.) Zet het vuur op de maximale stand
3.) wacht een dag of 2

_O_
Je moet alleen echt niet vergeten dat de pan heet is dus!! Misschien kan je een post-it boven de pan plakken met "kijk uit, heet"

Vroeger, toen ik nog Knutdestudentbeer heette, hadden wij slechts 1 wok in de keuken. Dus ik wachten op mn kamertje, hoor dat de wok vrij komt naar beneden en zie mn huisgenoot met een op het eerste gezicht schoongewassen wok staan. Ik gris dat ding uit zn handen, maar je raadt het al, hij had gewoon geen saus gebruikt :'( AAAAAUUUU HEEEEEET. De rest van de avond moest ik bier drinken om de palm van mn hand te koelen.

Tevens is dit dus een waarschuwing om ALTIJD saus te gebruiken bij het wokken zodat je ziet dat de pan nog niet is afgewassen.
pi_138515423
Sodeju, ik krijg gewoon inspiratie van dit (en kano's macaroni-fototopic), dus binnenkort ga ik ook maar eens mijn befaamde en fameuze nasi maken en foto's posten!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_138524091
Lol, zeer vermakelijk dit! :P En inspirerend, ik ga snel maar weer eens nasi maken, goreng wel te verstaan! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_138524215
Het begin is al geweldig, het zijn die kleine finesses die 't doen.
Ik verwacht dat vooral de kleur van het gerecht beter gaat worden en het oog wil ook wat.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2014 23:19:20 ]
pi_138546566
Naar aanleiding van de vele recepten kon ik het ook niet laten om een bijdrage te doen. Ik heb gekozen voor Nasi Goreng. Ik ben een beginnend kok, dit alvast om mezelf in te dekken voor de meestal kritische CUL-users.

Wat je nodig hebt:
- rijst
- eieren
- een mixje, in mijn geval van Inproba
- gehakt
- spekjes
- 100 ml water
- boter

Om onduidelijke redenen ben ik het gehakt en de prei vergeten toe te voegen aan de foto. Wees echter niet getreurd: dit komt later aan bod. Kenners zien overigens gelijk dat ik ter inspiratie de creatie van de meesterchef van dit topic heb geopend.

Na wat water te hebben opgezet voor de rijst kan het gehakt in de pan. Bij deze dus alsnog een foto van het gehakt.

Als het water kookt is het van belang dat je de rijst toevoegt. Ik heb het hele pak erin gegooid. Het is verder belangrijk dat je goed op de tijd let. Een alarm instellen is daarom geen overbodige luxe. Ik heb gekozen voor zeven minuten.

Tijdens het wachten op de rijst en het gehakt is het wel fijn om een muziekje op te zetten. Mark Knopfler's The Fish and the Bird is hierbij zeer aangenaam. Dit overigens geheel terzijde.

Als het gehakt enigszins gaar is kun je de spekjes toevoegen. Hoewel de beginfoto anders doet vermoeden heb ik slechts de helft van dat pak gebruikt, één bakje.

Nadat ook dit redelijk gaar is voeg je het mixje toe. Hierbij gebruik je tevens 100ml water. Het ''vuur'' wat hoger zetten wordt aangeraden voor een fatsoenlijk resultaat.

Voor de finishing touch voeg je wat prei toe. Dit kun je naar eigen wens doen.

Dan bak je nog even een eitje, of meerdere afhankelijk van je wensen en het aantal eters. Ik kan een ''kapot'' ei nog wel waarderen, verder hou ik er niet zo van.

En klaar is kees :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2014 19:52:14 ]
pi_138546814
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:50 schreef Paxcon het volgende:
Naar aanleiding van de vele recepten kon ik het ook niet laten om een bijdrage te doen. Ik heb gekozen voor Nasi Goreng. Ik ben een beginnend kok, dit alvast om mezelf in te dekken voor de meestal kritische CUL-users.

Wat je nodig hebt:
- rijst
- eieren
- een mixje, in mijn geval van Inproba
- gehakt
- spekjes
- 100 ml water
- boter

Om onduidelijke redenen ben ik het gehakt en de prei vergeten toe te voegen aan de foto. Wees echter niet getreurd: dit komt later aan bod. Kenners zien overigens gelijk dat ik ter inspiratie de creatie van de meesterchef van dit topic heb geopend.
[ afbeelding ]

Na wat water te hebben opgezet voor de rijst kan het gehakt in de pan. Bij deze dus alsnog een foto van het gehakt.
[ afbeelding ]

Als het water kookt is het van belang dat je de rijst toevoegt. Ik heb het hele pak erin gegooid. Het is verder belangrijk dat je goed op de tijd let. Een alarm instellen is daarom geen overbodige luxe. Ik heb gekozen voor zeven minuten.
[ afbeelding ]

Tijdens het wachten op de rijst en het gehakt is het wel fijn om een muziekje op te zetten. Mark Knopfler's The Fish and the Bird is hierbij zeer aangenaam. Dit overigens geheel terzijde.
[ afbeelding ]

Als het gehakt enigszins gaar is kun je de spekjes toevoegen. Hoewel de beginfoto anders doet vermoeden heb ik slechts de helft van dat pak gebruikt, één bakje.
[ afbeelding ]

Nadat ook dit redelijk gaar is voeg je het mixje toe. Hierbij gebruik je tevens 100ml water. Het ''vuur'' wat hoger zetten wordt aangeraden voor een fatsoenlijk resultaat.
[ afbeelding ]

Voor de finishing touch voeg je wat prei toe. Dit kun je naar eigen wens doen.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dan bak je nog even een eitje, of meerdere afhankelijk van je wensen en het aantal eters. Ik kan een ''kapot'' ei nog wel waarderen, verder hou ik er niet zo van.
[ afbeelding ]

En klaar is kees :)
[ afbeelding ]
En smaakte het? Of ben je het nu aan het eten? :P

Ik mis alleen het deel dat je de rijst gaat bakken (gorengeren) en de boel door elkaar husselt, verder top, Maar uh... gehakt door de nasi?! >:)
pi_138546864
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:55 schreef Sangha het volgende:

[..]

En smaakte het? Of ben je het nu aan het eten? :P

Ik mis alleen het deel dat je de rijst gaat bakken (gorengeren) en de boel door elkaar husselt, verder top, Maar uh... gehakt door de nasi?! >:)
Toen had ik helaas mn handen vol, net als bij het afgieten van de rijst. Maar ik heb het al gegeten, het smaakte zeer goed :) Het zal wel niet zo goed zijn als die van johannes, maar het mocht er wezen.
pi_138546878
Dat ziet er heerlijk uit!

Ook bedankt voor de muzikale tip, ik denk dat ik die binnenkort ook maar eens in de praktijk zal brengen.
De vorige keer luisterde ik naar Bright Eyes door Art Garfunkel wat iemand onder een Youtube filmpje had gemonteerd. Dat was mooi, maar alleen dermate deprimerend dat er mogelijk wat zoute tranen in mijn gerecht zijn gevallen.
pi_138546950
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:56 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Toen had ik helaas mn handen vol, net als bij het afgieten van de rijst. Maar ik heb het al gegeten, het smaakte zeer goed :) Het zal wel niet zo goed zijn als die van johannes, maar het mocht er wezen.
Ah ok! Tuurlijk istie goed, ieder zijn eigen manier en dat maakt het juist leuk. Inspirerend allemaal! :P
pi_138546954
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:56 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ja ja, dat gehakt is een typisch Stadskanaalse gewoonte, dat staat niet in het originele recept, maar daar valt weinig aan te veranderen. Je kan de Stadskanaler wel uit Stadskanaal halen, maar het Stadskanaalse niet uit de Stadskanaler.
pi_138546991
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:58 schreef johannes_vermeer het volgende:
Je kan de Stadskanaler wel uit Stadskanaal halen, maar het Stadskanaalse niet uit de Stadskanaler.
_O_
pi_138547001
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:57 schreef johannes_vermeer het volgende:

Ook bedankt voor de muzikale tip, ik denk dat ik die binnenkort ook maar eens in de praktijk zal brengen.
De vorige keer luisterde ik naar Bright Eyes door Art Garfunkel wat iemand onder een Youtube filmpje had gemonteerd. Dat was mooi, maar alleen dermate deprimerend dat er mogelijk wat zoute tranen in mijn gerecht zijn gevallen.
Nou bright eyes wordt je niet vrolijk van nee, dan beter maar wat oosterse pling ploing muziek met een wierrookje erbij aan. ^O^ :Y)
pi_138547066
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:57 schreef johannes_vermeer het volgende:

Dit is ook een prachtig nummer, ik had er ook voor kunnen kiezen. Bedankt voor je waarschuwing; nu weet ik dat dat niet zo'n verstandige keuze zou zijn geweest.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:58 schreef Sangha het volgende:

[..]

Ah ok! Tuurlijk istie goed, ieder zijn eigen manier en dat maakt het juist leuk. Inspirerend allemaal! :P
Ik ben blij dat je de recepten zo leuk vindt. Er komt hier soms ook een user die alles afkraakt :)
pi_138547156
Hoewel ik graag kennis had genomen met wat voor een messen jij het snijwerk verricht ziet het er zonder meer bijzonder lekker uit.

Ook de toevoeging van spekreepjes vond ik geweldig om te zien. Op het eerste opzicht dacht ik dat je Johannes zijn shoarma idee had opgevolgd maar het bleek zowaar weer een volledig nieuwe nasi ervaring te zijn _O_

Toch heb ik nog wel een kleine aanmerking. Zoals ik eerder al opmerkte is het wellicht tijd een nieuwe pan aan te schaffen daar waar bij je huidige 'wok'pan de gehele tefal laag is weggesleten.
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:04:32 #97
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_138547227
Nasi-topic _O_ Als ik het eens maak binnenkort zal ik eraan denken om er wat pics van te maken. Al doende leert men natuurlijk :)
pi_138547322
Dat ziet er lekker uit Pax. Vooral de combinatie van spekjes en shoarma is verassend. Bedankt voor deze inspiratie ^O^
pi_138547328
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:02 schreef Littlerabbit het volgende:
Hoewel ik graag kennis had genomen met wat voor een messen jij het snijwerk verricht ziet het er zonder meer bijzonder lekker uit.

Ook de toevoeging van spekreepjes vond ik geweldig om te zien. Op het eerste opzicht dacht ik dat je Johannes zijn shoarma idee had opgevolgd maar het bleek zowaar weer een volledig nieuwe nasi ervaring te zijn _O_

Toch heb ik nog wel een kleine aanmerking. Zoals ik eerder al opmerkte is het wellicht tijd een nieuwe pan aan te schaffen daar waar bij je huidige 'wok'pan de gehele tefal laag is weggesleten.
Allereerst wil ik je bedanken voor je complimentjes. Je opbouwende kritiek is ook altijd welkom, dus ik zal jouw opmerking noteren.

Dankjewel :)
pi_138547522
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:06 schreef Mansjester het volgende:
Dat ziet er lekker uit Pax. Vooral de combinatie van spekjes en shoarma is verassend. Bedankt voor deze inspiratie ^O^
Voor de shoarma-variant moet je niet bij mij zijn! Dat is meer het culinaire gebied van Littlerabbit geloof ik.

Dankje :)
pi_138547583
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:10 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Voor de shoarma-variant moet je niet bij mij zijn! Dat is meer het culinaire gebied van Littlerabbit geloof ik.

Littlerabbit wordt in de wandelgangen ook wel de koning van de Shoarma Nasi genoemd, het is wachten op de foto's van zijn gerecht :D
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:11:25 #102
279824 Mansjester
City>United
pi_138547598
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:10 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Uh kut, ik ben in de waar door al die originele varianten. Ik bedoelde natuurlijk gehakt en spekjes, maar ook dat zal ongetwijfeld goed hebben gesmaakt :)
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:14:18 #103
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138547740
Wat een waar meesterwerk. En dit uit handen van een volgens eigen zeggen beginner. Ik zie een glansrijke carrière als meesterkok in het verschiet!
pi_138548341
Het is nu wachten op nasi met kaas of met vis! :D :D
pi_138550468
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:14 schreef kanovinnie het volgende:
Wat een waar meesterwerk. En dit uit handen van een volgens eigen zeggen beginner. Ik zie een glansrijke carrière als meesterkok in het verschiet!
Wat een lovende woorden :)
  zaterdag 5 april 2014 @ 21:19:06 #106
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138550774
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:11 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Littlerabbit wordt in de wandelgangen ook wel de koning van de Shoarma Nasi genoemd, het is wachten op de foto's van zijn gerecht :D
Ik wacht met smart op zijn foto's ja!
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:12 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Wat een lovende woorden :)
Ere wie eer toekomt, dat is de gulden regel onder de nasigoeroe's
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:27 schreef Sangha het volgende:
Het is nu wachten op nasi met kaas of met vis! :D :D
Niets staat je in de weg!
  Moderator zondag 6 april 2014 @ 19:37:37 #107
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138581366
Ja, dan kan ik natuurlijk niet achterblijven met mijn Nasi a la Johannes al la et al al la UIO! B-) .

Mijn variatie betreft de kip. Namelijk de hete variant. Zowel voor de gevorderde als voor de beginnende kok moet dit mogelijk zijn. De ingrediënten:

140406_61302_01.jpg

Laten we beginnen met het marineren. Men neme een schaal en de betreffende ingrediënten:

140406_61302_02.jpg

Ik heb hier gekozen voor een Chinese schaal, die ik heb sinds ik in China heb gewoond, maar elk soort schaal volstaat. Mits groot genoeg, maar dat spreekt voor zich. De kip bestrooi je met wat kerrie-poeder en dan doe je wat olie in de schaal, een flinke theelepel sambal badjak, een centimeter wasabi uit een tube en een flinke scheut ketjap marinade. Zo'n fles is goed voor 2,5 kg, dus schat zelf maar in hoeveel je nodig hebt. Het originele recept voor de hete kip gaat uit van 2,5 kg kip, 3 eetlepels sambal badjak en een theelepel wasabi. Goed mengen en dan de kip erbij. Het resultaat:

140406_61302_03.jpg

Wat vershoudfolie erover en zet maar in de koelkast! Daar staat het nu nog. Een kwartiertje kan, maar als je ruim op tijd bent, is drie uur beter.

In de tussentijd snij ik de typisch Chinese groenten:

140406_61302_04.jpg

Om kruisbesmetting (???) tegen te gaan, krijgt elke paprika een eigen Chinees schaaltje. (Anders gezegd, ik had geen grote schaal over waar ze alledrie in pasten.)

140406_61302_05.jpg

De wok staat inmiddels al een tijdje op het vuur om goed heet te worden. Hopelijk wordt hij warmer dan 100 graden Celsius. ^O^ .

Mijn vriendin (met Indonesische roots), die dit het allerlekkerste Chinese gerecht vindt, komt zo met haar vriendinnen naar huis om lekker mee te smullen.

Straks dus meer. Inclusief mijn toptip voor instant nasi met een geel kleurtje voor de niet racisten onder jullie. :Y) .
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 6 april 2014 @ 19:39:43 #108
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138581435
Ziet er goed uit. Wel gaarne pics van je vriendin en haar vriendinnen :9
  Moderator zondag 6 april 2014 @ 19:48:16 #109
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138581740
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:39 schreef kanovinnie het volgende:
Ziet er goed uit. Wel gaarne pics van je vriendin en haar vriendinnen :9
Ze wil niet met foto's op FOK!. Dus die vlieger gaat niet op.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 6 april 2014 @ 19:52:13 #110
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138581895
quote:
9s.gif Op zondag 6 april 2014 19:48 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ze wil niet met foto's op FOK!. Dus die vlieger gaat niet op.
Ook niet als je uitlegt dat het van groots belang voor het recept?
Nouja ik ga je niet verder afleiden. Succes met de rest van het recept!
pi_138582148
quote:
Even een misstand uit de weg ruimen, houten snijplanken zijn wel degelijk hygiënisch en verder ook het ideale materiaal voor een snijplank. Houten sneden blijven namelijk openstaan waardoor deze goed drogen en de bacteriën doodt. Plastic snijplanken gaan vaak dicht zitten, waardoor deze veel meer een broedplek worden voor de bacteriën. Daarnaast heeft het hout een licht anti-bacteriële werking.

Verder heb je nog glazen dingen, maar dat is helemaal raar. Daar snij je je mes op kapot, dat terwijl de plank het gebruiksvoorwerp moet zijn. Een goed mes gaat een leven mee.
pi_138582181
Voor meer informatie over dit onderwerp verwijs ik je door naar Wouter Klootwijk. Dit topic moet verder gaan over de heerlijk nasi :)

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1314139
pi_138582969
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:57 schreef Adames het volgende:

[..]

Even een misstand uit de weg ruimen, houten snijplanken zijn wel degelijk hygiënisch en verder ook het ideale materiaal voor een snijplank. Houten sneden blijven namelijk openstaan waardoor deze goed drogen en de bacteriën doodt. Plastic snijplanken gaan vaak dicht zitten, waardoor deze veel meer een broedplek worden voor de bacteriën. Daarnaast heeft het hout een licht anti-bacteriële werking.

Verder heb je nog glazen dingen, maar dat is helemaal raar. Daar snij je je mes op kapot, dat terwijl de plank het gebruiksvoorwerp moet zijn. Een goed mes gaat een leven mee.
Ik heb een glazen snijplank waar ik m'n schnitzels op plat sla

gevaarlijk leven dit dat
pi_138585572
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:14 schreef Saind het volgende:

Ik heb een glazen snijplank waar ik m'n schnitzels op plat sla

Schnitzels zijn toch al plat?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2014 20:53:56 ]
pi_138590024
quote:
5s.gif Op zondag 6 april 2014 20:53 schreef sig000 het volgende:

[..]

Schnitzels zijn toch al plat?
platter is beter
barbaar
  Moderator zondag 6 april 2014 @ 23:16:43 #116
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138594894
Zo. Het was lekker. Het was flink uitbuiken. En dus nu pas verder met het recept. En we beginnen gelijk met mijn toptip voor instant nasi:

140406_61302_06.jpg
140406_61302_07.jpg
140406_61302_08.jpg

Volgens de verpakking moet de nasi-mix 10 minuten apart wellen in kokend water. Onzin. Dat kan dus ook gewoon gelijk in de pan waar je de rijst in 10 minuten in kookt. Scheelt weer in pannen.

140406_61302_09.jpg

Et voilá, instant gele nasi. Geleerd tijdens mijn studie Japankunde.

Inmiddels is de wok heet genoeg voor de kip. Als die rondom aangebakken is, kunnen de Chinese groenten erbij, namelijk ananas en paprika. Zo lekker at ik het niet in China:

140406_61302_10.jpg
140406_61302_11.jpg
140406_61302_12.jpg

Dat pruttelt wel lekker, volgende stap is een eitje:

140406_61302_13.jpg
140406_61302_14.jpg
140406_61302_15.jpg
140406_61302_16.jpg
140406_61302_17.jpg

Loskloppen, kruiden met peper, zout en de toch al aanwezige kerriepoeder, beetje bieslook, bakken in een hete pan, roeren. Eitje.

Dan de laatste stap, alles in één pan en goed mixen:

140406_61302_18.jpg
140406_61302_19.jpg

Tadaa:

140406_61302_20.jpg

Gebakken uitjes naar smaak toevoegen en smullen maar. :9 . Itadakimasu tatta's (= Oosters voor Eet smakelijk mensen!)

Succes allemaal!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_138594998
Ananas? Gewaagd
  Moderator zondag 6 april 2014 @ 23:20:08 #118
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138595058
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 23:18 schreef Saind het volgende:
Ananas? Gewaagd
Zo leef ik. :Y) .
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 6 april 2014 @ 23:27:09 #119
123170 alors
zlata1234
pi_138595362
Kip met ananas :9~
know'm sayin?
word? word.
pi_138595640
De kleur is echt goed, het oog wil ook wat.
  zondag 6 april 2014 @ 23:46:52 #122
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_138596184
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 23:27 schreef alors het volgende:
Eensch :9~
  maandag 7 april 2014 @ 06:05:56 #123
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138600309
Eeuwig respect voor de gewaagde keuze om voor de hawaii variant te gaan _O_
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 08:41:52 #124
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138601064
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 23:27 schreef alors het volgende:
Hete kip zelfs. En met paprika. :9.

quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 23:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
Man, dit ziet er heerlijk uit! Koekoek!
Het is een heerlijke variant op uw meesterrecept! Al zeg ik het zelf.

quote:
14s.gif Op zondag 6 april 2014 23:33 schreef sig000 het volgende:
De kleur is echt goed, het oog wil ook wat.
Eens!

quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 06:05 schreef kanovinnie het volgende:
Eeuwig respect voor de gewaagde keuze om voor de hawaii variant te gaan _O_
Ik doe niet moeilijk over populistische zaken als afkomst. :Y) .
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 09:08:47 #125
9859 crew  Karina
Woman
pi_138601485
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 23:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
Man, dit ziet er heerlijk uit! Koekoek!
Ik heb gisteren kip Tandoori gemaakt (incl. foto's) geen nasi dus. Mag ik die posten :@ Volgende week wil ik wel nasi maken trouwens.
niet zo tof doen
pi_138602373
quote:
99s.gif Op maandag 7 april 2014 09:08 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik heb gisteren kip Tandoori gemaakt (incl. foto's) geen nasi dus. Mag ik die posten :@ Volgende week wil ik wel nasi maken trouwens.
Nee, dit topic gaat puur over nasi.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 09:58:23 #127
9859 crew  Karina
Woman
pi_138602393
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 09:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee, dit topic gaat puur over nasi.
Dan moeten jullie nog een weekje wachten op mijn kookkunsten ;)
niet zo tof doen
pi_138602402
quote:
3s.gif Op zondag 6 april 2014 23:16 schreef UIO_AMS het volgende:
Zo. Het was lekker. Het was flink uitbuiken. En dus nu pas verder met het recept. En we beginnen gelijk met mijn toptip voor instant nasi:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Volgens de verpakking moet de nasi-mix 10 minuten apart wellen in kokend water. Onzin. Dat kan dus ook gewoon gelijk in de pan waar je de rijst in 10 minuten in kookt. Scheelt weer in pannen.

[ afbeelding ]

Et voilá, instant gele nasi. Geleerd tijdens mijn studie Japankunde.

Inmiddels is de wok heet genoeg voor de kip. Als die rondom aangebakken is, kunnen de Chinese groenten erbij, namelijk ananas en paprika. Zo lekker at ik het niet in China:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dat pruttelt wel lekker, volgende stap is een eitje:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Loskloppen, kruiden met peper, zout en de toch al aanwezige kerriepoeder, beetje bieslook, bakken in een hete pan, roeren. Eitje.

Dan de laatste stap, alles in één pan en goed mixen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Tadaa:

[ afbeelding ]

Gebakken uitjes naar smaak toevoegen en smullen maar. :9 . Itadakimasu tatta's (= Oosters voor Eet smakelijk mensen!)

Succes allemaal!
Kan je me iets meer vertellen over je studie japankunde en wat dit te maken heeft met gele rijst.

Ik zou even heel goed nadenken over je antwoord.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 10:08:24 #129
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138602576
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 09:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kan je me iets meer vertellen over je studie japankunde en wat dit te maken heeft met gele rijst.

Ik zou even heel goed nadenken over je antwoord.
Vrijwel niets. Tijdens mijn studie Japankunde heb ik geleerd op deze wijze gele rijst te maken. Dus niet als onderdeel van de studie.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 10:11:13 #130
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138602627
Waarom zou ik daar trouwens heel goed over na moeten denken?

Denk gerust even heel goed na over het antwoord op deze vraag. :).
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_138602804
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 10:08 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Vrijwel niets. Tijdens mijn studie Japankunde heb ik geleerd op deze wijze gele rijst te maken. Dus niet als onderdeel van de studie.
Dit verklaart al een hele hoop.

Bedankt.
pi_138602817
quote:
5s.gif Op maandag 7 april 2014 10:11 schreef UIO_AMS het volgende:
Waarom zou ik daar trouwens heel goed over na moeten denken?

Denk gerust even heel goed na over het antwoord op deze vraag. :).
Er zijn ook beginners aanwezig in dit topic, ik wil niet dat hun 1e ervaring met gele rijst op valse informatie berust.
pi_138603251
quote:

[..]

Ik wil het wel toestaan, alhoewel ik dan mijn grote nasi vriend Knut moet overrulen.

Ik hoop dat het zeer smakelijke foto's zijn, anders zet ik voor niks een goede vriendschap op het spel.
pi_138603935
quote:

[..]

Kip tandoori a la Karina topic maken dan ;)
blablablabla
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 11:29:57 #135
9859 crew  Karina
Woman
pi_138604473
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 10:36 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Ik wil het wel toestaan, alhoewel ik dan mijn grote nasi vriend Knut moet overrulen.

Ik hoop dat het zeer smakelijke foto's zijn, anders zet ik voor niks een goede vriendschap op het spel.
Hopelijk veroorzaak ik nu geen ruzie tussen Johannes en Knut, maar de nasi was voor mij als niet al te beste kok nog iets te hoog gegrepen.

Vandaar dat ik om te oefenen Kip Tandoori heb gemaakt.

Zelf toe te voegen een bakje crème fraîche en kipfilet.

Om te beginnen moest de kip marineren in de speciale tandoori mix:

In de tussentijd kon ik alvast de rijst koken.

Na ongeveer 10 minuutjes kon de kip in de pan om gebakken te worden.

Gelukkig had ik mijn pantersloffen aan want af en toe spatte het wel een beetje!

Als laatste nog wat water en de crème fraîche in de pan gooien en de kip was ook alweer klaar.

Rijst op het bord, kip eroverheen, glaasje wijn erbij en eten maar!

Smaak: 7/10 de 7 kwam doordat er helaas kokos in het gerecht verwerkt was wat ik eigenlijk een beetje :r vind. Voortaan dus beter op de ingrediënten letten.

Tevens zie ik nu op de foto dat het bord wel iets beter opgemaakt had kunnen worden, die spetters op de rand kunnen natuurlijk ECHT niet.

Ik voel me nu wel zeker genoeg om een volgende keer nasi te maken.
niet zo tof doen
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 11:30:22 #136
9859 crew  Karina
Woman
pi_138604483
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 11:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Kip tandoori a la Karina topic maken dan ;)
Dat leek me ietwat overdreven :')
niet zo tof doen
  maandag 7 april 2014 @ 11:39:15 #137
123170 alors
zlata1234
pi_138604676
Pantersloffen _O_

Ziet er lekker uit, Karina!
know'm sayin?
word? word.
pi_138605024
Pantersloffen, tijgerjas, rawr! Ik zie een thema!

Ik houd zelf ook wel van die wereldgerechten, alhoewel ze het natuurlijk niet redden bij een heerlijk bord nasi, dat zal iedereen wel begrijpen. Beetje jammer dat er geen groente in zit, maar dat ligt natuurlijk aan het recept van Knorr.

In het originele recept heb ik niks vermeld over presentatie, en waarschijnlijk heb je om die reden geen moeite genomen het netjes te presenteren. Toch, het oog wil ook wat! Een zonnebloementafelkleed is duidelijk de eerste stap, maar als je ook een nasi meester wil worden is enige verbetering een vereiste. Een kritische kanttekening, maar het is voor je eigen bestwil :)
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 11:58:52 #139
9859 crew  Karina
Woman
pi_138605077
De groente miste ik ook wel een beetje inderdaad. Maar het was zoveel dat groente erbij teveel zou zijn geweest, ik eet nooit zoveel.

Omdat ik nogal een knoeierd ben is een plastic kleedje wel een vereiste ander zit mijn hele tafel onder de saus :') Volgende week gaat er nasi gemaakt worden, wellicht met een kleine variatie op het originele recept!
niet zo tof doen
pi_138605480
quote:
99s.gif Op maandag 7 april 2014 11:29 schreef Karina het volgende:

[..]

Hopelijk veroorzaak ik nu geen ruzie tussen Johannes en Knut, maar de nasi was voor mij als niet al te beste kok nog iets te hoog gegrepen.

Vandaar dat ik om te oefenen Kip Tandoori heb gemaakt.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Zelf toe te voegen een bakje crème fraîche en kipfilet.

Om te beginnen moest de kip marineren in de speciale tandoori mix:
[ afbeelding ]
In de tussentijd kon ik alvast de rijst koken.
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Na ongeveer 10 minuutjes kon de kip in de pan om gebakken te worden.
[ afbeelding ]
Gelukkig had ik mijn pantersloffen aan want af en toe spatte het wel een beetje!

Als laatste nog wat water en de crème fraîche in de pan gooien en de kip was ook alweer klaar.
[ afbeelding ]

Rijst op het bord, kip eroverheen, glaasje wijn erbij en eten maar!
[ afbeelding ]

Smaak: 7/10 de 7 kwam doordat er helaas kokos in het gerecht verwerkt was wat ik eigenlijk een beetje :r vind. Voortaan dus beter op de ingrediënten letten.

Tevens zie ik nu op de foto dat het bord wel iets beter opgemaakt had kunnen worden, die spetters op de rand kunnen natuurlijk ECHT niet.

Ik voel me nu wel zeker genoeg om een volgende keer nasi te maken.
Ziet er heerlijk uit _O_ Kokos wist ik niet dat dat er in zat :o
blablablabla
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 12:11:41 #141
9859 crew  Karina
Woman
pi_138605535
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Ziet er heerlijk uit _O_ Kokos wist ik niet dat dat er in zat :o
Dat wist ik dus ook niet, maar ik proefde het meteen bij de eerste hap :{ Gelukkig was het niet zo heel veel.
niet zo tof doen
  Admin maandag 7 april 2014 @ 12:17:38 #142
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138605738
Wat is het bij jullie allemaal zo schoon en leeg in de keuken :o

pi_138605818
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:17 schreef yvonne het volgende:
Speciaal voor de foto's opgeruimd natuurlijk 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_138605826
quote:
Ze kunnen nog wat van mijn recept leren
pi_138605899
Mijn volgende reportage zal pas plaatsvinden in mijn nieuwe keuken. Ik ga dan ook de oven introduceren in dit gerecht.

Ik weet nog niet hoe maar ik verzin wat.
pi_138605901
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook nog wat lege melkpakken verwijderd alvorens de foto's te nemen maar verder valt het meestal wel mee
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 12:22:59 #147
9859 crew  Karina
Woman
pi_138605907
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Niet eens :D Beetje een tic, terwijl ik bezig ben ruim ik ook meteen wat ik gebruikt heb een beetje op.
niet zo tof doen
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 12:46:39 #148
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138606646
quote:
99s.gif Op maandag 7 april 2014 12:22 schreef Karina het volgende:
Niet eens :D Beetje een tic, terwijl ik bezig ben ruim ik ook meteen wat ik gebruikt heb een beetje op.
Doe ik ook altijd. *O*.
In tegenstelling tot mijn vriendin. En degene die niet gekookt heeft, moet opruimen en afwassen. -O- .
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_138606667
quote:
99s.gif Op maandag 7 april 2014 12:22 schreef Karina het volgende:

[..]

Alles netjes, behalve het bord!?
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 12:48:28 #150
9859 crew  Karina
Woman
pi_138606706
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:47 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Alles netjes, behalve het bord!?
Ja dat is wel gek inderdaad nu je het zegt. Ik knoei veel maar wil wel altijd meteen opruimen, beetje tegenstrijdig. Of misschien juist OMDAT ik zoveel knoei dat ik meteen opruim :')
niet zo tof doen
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 12:49:26 #151
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138606746
quote:
99s.gif Op maandag 7 april 2014 12:11 schreef Karina het volgende:
Dat wist ik dus ook niet, maar ik proefde het meteen bij de eerste hap :{ Gelukkig was het niet zo heel veel.
Kokos in kip tandoori??? Apart.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Admin maandag 7 april 2014 @ 12:49:34 #152
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138606750
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 12:20 schreef Saind het volgende:

[..]

Ze kunnen nog wat van mijn recept leren
Juist ^O^Neem nooit een vriendin want dan moet je opruimen :r

Moderator maandag 7 april 2014 @ 12:50:45 #153
9859 crew  Karina
Woman
pi_138606796
quote:
11s.gif Op maandag 7 april 2014 12:49 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Kokos in kip tandoori??? Apart.
Is dat zo? Geen idee wat er in hoort te zitten. Ik weet zeker dat ik het proefde want ik ben daar nogal gevoelig voor omdat ik kokos niet zo lekker vind (op zijn zachtst gezegd).
niet zo tof doen
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 12:50:54 #154
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138606803
quote:
Je ziet maar één deel van de keuken. De andere kant is een chaos van potjes en apparaten.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 13:03:41 #155
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138607295
quote:
99s.gif Op maandag 7 april 2014 12:50 schreef Karina het volgende:
Is dat zo? Geen idee wat er in hoort te zitten. Ik weet zeker dat ik het proefde want ik ben daar nogal gevoelig voor omdat ik kokos niet zo lekker vind (op zijn zachtst gezegd).
Geen kokos in ieder geval. Sowieso geen romige rode saus. Dat zijn eerder de curry's als korma, madras en butter chicken. Ook lekker. :9.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 7 april 2014 @ 13:48:46 #156
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138609046
quote:
Pfff, je hebt toch mijn keuken gezien? Dat valt niet schoon en leeg te noemen.

Daarnaast, pics van yvonne's keuken :9
  maandag 7 april 2014 @ 13:55:47 #157
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_138609304
Volgens mij zit er geen kokos in Kip Tandoori van Knorr, anders heb ik het niet geproefd :P Ziet in ieder geval lekker uit Karina! Alleen vind ik het jammer dat de tandoorisaus vaak slap is, creme fraiche helpt niet echt heel erg goed.
  maandag 7 april 2014 @ 19:25:39 #158
357045 Grifte
Feijenoord
pi_138622226
Een goedenavond. Hierbij mijn poging tot een nasi à la Johannes à la Knut à la Kanovinnie à la Mortaxx à la Saind à la Mansjester à la Paxcon à la UIO_AMS à la Karina à la Grifte

Allereerst: de ingrediënten. Wie aan eten denkt, denkt aan Bossie aka De Witte aka The Boss. In een shirtje van hem koken brengt niet alleen plezier, de eetlust en kookexperience wordt tot een hoogtepunt gedreven. Verder heb ik gekozen voor onder meer ananas, een nasi-mix, en kipdijfilet. Verder zag ik een championmixje liggen dat met 35% in prijs verlaagd was. Ondanks dat de houdbaarheidsdatum vandaag verstreek, besloot ik het product te kopen. Je leeft het ruige leven zeg maar.

Vervolgens wordt de kip gechopped. (TO THE CHOPPER) Daarna ontstond het tafereel van de volgende foto. Je ziet dat de plank al is afgewassen, en de kip vredig gesneden in een kom ligt. Nu marineerde ik de kip. Heb dit ongeveer 2-3 uur van tevoren gedaan. Een boemboe voor 'mild kipgerecht', Orient wonder specerijmixje, wokolie, wat zout, en ten slotte mijn geheime speciale Turkse kruidenmix.

Na wat heftig roerwerk en menig krachtterm is de kip ondergedropen in de marinade. Met wat folie en al zet ik hem vervolgens in the fridge.

Er volgden enkele uren intensief studiewerk, voordat ik weer aan de slag ging. Het water werd opgezet, aangevuld met wat zout. Nu tyfte ik de rijst en de nasimix in het kokende water, op hoop van zegen. Die UIO_AMS mocht dit dan wel aanbevolen hebben, mensen buiten VBL zijn niet snel te vertrouwen, en dit was voor mij de eerste keer dat ik zo'n zakje erbij leegde. Enfin, het borrelde prima.

Jullie merken al dat ik niet over een keuken beschik als de andere posters in dit topic. Gezien mijn woonsituatie in een eigen kamer op Rotterdam-Zuid woon ik in een wat vervallen huis, wat door wat opknapwerk redelijk is gemaskeerd. De stopcontacten zijn echter van een vooroorlogs niveau, waardoor ik slechts met een tweepits-plaat kan koken. Ondertussen warmt mijn wok zich op, richting de befaamde 100 graden. En als dat punt bereikt is gaat de kip over de loopplank de sissende olie in.

Als de kip mooi goudbruin is volgt de championmix. Bovendien wordt nu het belangrijkste ingrediënt van het gerecht tentoongesteld: het biertje.

Ietwat later volgt de ananas.

Als alles lekker is doorgebakken wordt de rijst, die even gerust heeft, toegevoegd aan het geheel.

Hussel hussel hussel

Tijd om op te scheppen. Zoals je ziet dient dit wereldgerecht bij een inspirerende achtergrond opgegeten te worden.

Even wat seroendeng en cashewnootjes erbij.

Oh oh oh wat was dit genieten. Gelukkig kook ik altijd voor een man of vier terwijl ik alleen eet, dus de Mortaxx-bakjes-methode kan toegepast worden.

Ten slotte wil ik eenieder bedanken voor het lezen van mijn verslag. Aangezien VI zometeen begint gaat het broekie al uit. Een fijne avond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grifte op 07-04-2014 22:10:32 ]
pi_138622651
Mooie kitranden. :6

Moderator maandag 7 april 2014 @ 19:35:40 #160
9859 crew  Karina
Woman
pi_138622717
quote:
Met wat folie en al zet ik hem vervolgens in the fridge.
Ah dat is een goeie! Ga ik volgende keer ook doen. Ziet er lekker uit trouwens. Goed gedaan ^O^
niet zo tof doen
  Moderator / Miss SHO maandag 7 april 2014 @ 19:36:24 #161
22592 crew  Ole
pi_138622754
Zo mooi hoe alle recepten bij elkaar komen _O_
  maandag 7 april 2014 @ 19:37:19 #162
123170 alors
zlata1234
pi_138622803
Ik ben trots op je Grifte _O_
know'm sayin?
word? word.
  maandag 7 april 2014 @ 19:39:12 #163
279824 Mansjester
City>United
pi_138622916
Klasse Grifte _O_

VBL'ers tonen toch keer op keer aan echte keukenprinsen te zijn
pi_138622966
Alba, Nasi, broekjes uit. Dit is de meest Johannes-esque post die ik ooit gezien heb, en hij was niet eens van mij.

Klasse ouwe reus _O_
pi_138623030
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:40 schreef johannes_vermeer het volgende:
Alba, Nasi, broekjes uit. Dit is de meest Johannes-esque post die ik ooit gezien heb, en hij was niet eens van mij.

Klasse ouwe reus _O_
Top 10 momentje?
pi_138623052
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:41 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Top 10 momentje?
Daar was de post in elk geval lang genoeg voor.
pi_138623211
Grifte _O_ _O_
  Admin maandag 7 april 2014 @ 19:45:49 #168
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138623277
Er zijn weer schitterende bijgekomen _O-

pi_138623460
quote:
17s.gif Op maandag 7 april 2014 19:45 schreef yvonne het volgende:
Er zijn weer schitterende bijgekomen _O-
Ik wil niet al te veel pluggen hè, maar ook in het macaroni topic is er weer een pareltje bijgekomen
pi_138624378
Wat een pareltje dit topic :D
pi_138624454
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:25 schreef Grifte het volgende:
Ten slotte wil ik eenieder bedanken voor het lezen van mijn verslag. Aangezien VI zometeen begint gaat het broekie al uit. Een fijne avond.

[ afbeelding ]
_O_ _O_
pi_138624691
Die cashewnootjes lijken me een heerlijke variatie
  Admin maandag 7 april 2014 @ 20:14:20 #173
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138624785
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:49 schreef Saind het volgende:

[..]

Ik wil niet al te veel pluggen hè, maar ook in het macaroni topic is er weer een pareltje bijgekomen
Ik zag het: slippers, trainingsbroek, bier, je keuken ^O^

maandag 7 april 2014 @ 20:14:21 #174
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_138624786
Prachtige post _O_
pi_138624936
Vraag me alleen af waar dat mes en in mindere mate die vork voor dienen. Nasi eet je toch met een lepel?
pi_138624947
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 20:17 schreef beeer het volgende:
Vraag me alleen af waar dat mes en in mindere mate die vork voor dienen. Nasi eet je toch met een lepel?
Stokjes
  maandag 7 april 2014 @ 20:19:26 #177
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138625047
Kijk, een fraai recept. Ik zie dat je eigen broek er door uit gaat. Mag ik misschien een portie om in te vriezen? Als er dan een dame langskomt voor het diner kan ik haar jouw nasi voorschotelen om zo de avond wat te voorspoedigen :@

Tevens is er vanavond door iemand anders ook nasi a la johannes gemaakt.
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 20:14 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik heb hier net een zak uit 2012 opgegeten bij een eigen versie van nasi a la Johannes. Ik dacht, wat een slappe kroepoek, zou er een klein gaatje in de zak hebben gezeten? Maar als ie 2 jaar over datum is, is het niet zo vreemd.

Gitzwarte lucht hiero, ik ga maar niet fietsen anders moet ik straks ook m'n cassette met zo'n paardenmiddel schoonmaken.
Ik denk dat het bij hem ook goed gesmaakt heeft. Alleen wel een beginnersfout om de kroepoek niet te checken voor het verorberen, maargoed, wij wielrenners leven constant op het randje dus ik snap deze gewaagde toevoeging van het recept wel. Toch wil ik aanraden om altijd de houdsbaarheid te checken. Een dagje over de datum kan wel, maar na 2 jaar zou ik het zelf niet meer eten. Zo hardcore ben ik niet.

Goed gekookt mannen! ^O^
  maandag 7 april 2014 @ 20:20:21 #178
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138625096
Overigens wil ik jullie er op wijzen dat de beroemde nasi nu ook in een reclame van de mediamarkt te zien is! Daar heeft de reclameman de dag ervoor nasi gemaakt, maar wil een onverlaat zijn nasi stelen. Gelukkig komt de boef er niet mee weg en kan de reclameman toch lekker zijn nasi nassen.
  Moderator / Miss SHO maandag 7 april 2014 @ 20:30:53 #179
22592 crew  Ole
pi_138625627
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 20:20 schreef kanovinnie het volgende:
Overigens wil ik jullie er op wijzen dat de beroemde nasi nu ook in een reclame van de mediamarkt te zien is! Daar heeft de reclameman de dag ervoor nasi gemaakt, maar wil een onverlaat zijn nasi stelen. Gelukkig komt de boef er niet mee weg en kan de reclameman toch lekker zijn nasi nassen.
linkje?
  maandag 7 april 2014 @ 20:32:41 #180
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138625707
Wegens reclamedoeleinden zit het in een voorverpakte nasiverpakking, maar laat je er niet door bedotten! Je ziet aan de structuur dat dit op een 100 graden+ wok gewokt is!
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 22:11:24 #181
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138631617
Cashewnoten, wat een toptip! _O_ .
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 7 april 2014 @ 22:14:30 #182
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138631810
1 van mijn wielrenvrienden, een gerenomeerd BBQ kok wiens gehaktballen tot ver buiten zijn stadsgrenzen geroemd en beroemd zijn, heeft ook een poging gedaan.
Gezien hij aan de toch wel vrij hoge standaard van de nasi wilde voldoen is het niet helemaal goed gelukt. Ook is het er compleet bij in geschoten om foto's te maken.

Ik wil hier duidelijk bij vermelden dat we het hier met een echte beginner te maken hebben. Dus wees niet al te kritisch en leg de tips goed en duidelijk uit zodat hij de volgende keer een beter maal heeft.

quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 20:24 schreef Gripper het volgende:

[..]

Al op. Maar ok, een beknopte beschrijving kan natuurlijk wel: ik heb eerst water opgezet dus, en een snuifje zout erin. Intussen m'n bruine stappers uit en slippers aan
(dat met die klompen: ik heb als test eerst een rijstkorrel op m'n tenen gegooid en dat deed niet echt pijn, dus toen durfde ik het wel aan zonder protectie)

Toen dus de kip gesneden. Mooie gelijke grootte voor alle blokjes. De wok op de grote pit (ook wel de wokpit genoemd hier in ons grote fornuis met een klein huisje eromheen) en lekker stoken. Scheutje olie, kipstukjes erin, oppassen voor de spetters!

Vervolgens een beetje lui zo'n zak met voorgesneden groente. Peultjes, ui, paksoi, witte kool, lekker allemaal.
Beetje husselen, en als finishing touch!!! Een paar flinke lepels 5 spices poeder en scheutje ketjap.

Opeten met zilvervliesrijst voor de vezels, sambal en dus die 2012-kroepoek

:)
pi_138632985
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
1 van mijn wielrenvrienden, een gerenomeerd BBQ kok wiens gehaktballen tot ver buiten zijn stadsgrenzen geroemd en beroemd zijn, heeft ook een poging gedaan.
Gezien hij aan de toch wel vrij hoge standaard van de nasi wilde voldoen is het niet helemaal goed gelukt. Ook is het er compleet bij in geschoten om foto's te maken.

Ik wil hier duidelijk bij vermelden dat we het hier met een echte beginner te maken hebben. Dus wees niet al te kritisch en leg de tips goed en duidelijk uit zodat hij de volgende keer een beter maal heeft.

[..]

Ik ben heel visueel ingesteld, dus een post zonder foto's vind ik echt not dun.
  maandag 7 april 2014 @ 22:37:54 #184
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138633097
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:36 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Ik ben heel visueel ingesteld, dus een post zonder foto's vind ik echt not dun.
Tsja we kunnen niets doen dan hopen dat hij er de volgende keer aan denkt
pi_138633318
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 22:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tsja we kunnen niets doen dan hopen dat hij er de volgende keer aan denkt
Heel even off-topic hoor, maar heb jij toevallig ook een goed Lasagne recept?

Ik heb dat toevallig vandaag gemaakt, maar aangezien ik niet zo thuis ben in de Italiaanse keuken heb ik gewoon het recept van Knorr gevolgd. Echter, ik vroeg mij af of jij daar nog wat tips voor hebt? (in een apart topic)
  maandag 7 april 2014 @ 22:43:25 #186
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138633366
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:42 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Ik heb dat toevallig vandaag gemaakt, maar aangezien ik niet zo thuis ben in de Italiaanse keuken heb ik gewoon het recept van Knorr gevolgd. Echter, ik vroeg mij af of jij daar nog wat tips voor hebt? (in een apart topic)
Vriend, ik heb momenteel nog een voorraad pastasalade voor een dag of 2, maar daarna zal ik een lasagna bereiden. Ik ben daar niet al te best in maar ik ga mijn uiterste best voor je doen. #iksupportmijnmedechef's
pi_138633417
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Vriend, ik heb momenteel nog een voorraad pastasalade voor een dag of 2, maar daarna zal ik een lasagna bereiden. Ik ben daar niet al te best in maar ik ga mijn uiterste best voor je doen. #iksupportmijnmedechef's
Hartstikke bedankt en ik kijk er naar uit! Ik ben blij dat de sfeer tussen de chefs zo amicaal is :)
  maandag 7 april 2014 @ 23:52:24 #188
357045 Grifte
Feijenoord
pi_138636167
quote:
99s.gif Op maandag 7 april 2014 19:35 schreef Karina het volgende:

[..]

Ah dat is een goeie! Ga ik volgende keer ook doen. Ziet er lekker uit trouwens. Goed gedaan ^O^
Ik moet eerlijk bekennen dat ik vaak niet eens marineer uit luiheid, of even een halfuurtje van te voren. Maar mijn ma (en die weten het altijd het best) vertelde me dat uren vaak een geweldig effect hebben op de malsheid. Als je dan ook nog kipdijfilet neemt krijg je echt heerlijk sappige, malse kip.

quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:40 schreef johannes_vermeer het volgende:

Klasse ouwe reus _O_
Ja als ik jullie inzendingen zo zag moet je toch iets bedenken om de aandacht te trekken.
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 20:12 schreef Paxcon het volgende:
Die cashewnootjes lijken me een heerlijke variatie
Ik was wat huiverig voor de reacties. Ik ben opgegroeid met cashews bij elk rijstgerecht. Vervolgens zie ik in deze reeks dat niemand ze erbij smeet, dus ik ben zeer tevreden dat het in goede aarde valt.

quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 20:17 schreef beeer het volgende:
Ik ben een gehersenspoelde Westerling, ik weet niet meer beter.
pi_138636180
Ik meende al te zien dat je pogingen deed mijn aandacht te trekken.
  maandag 7 april 2014 @ 23:54:20 #190
357045 Grifte
Feijenoord
pi_138636229
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 23:53 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik meende al te zien dat je pogingen deed mijn aandacht te trekken.
Jouw aandacht? Niet zo zelfvoldaan jongeman, dit was allemaal gericht aan het vrouwelijk schoon Alors, Karina en Ole.
  Moderator maandag 7 april 2014 @ 23:55:34 #191
9859 crew  Karina
Woman
pi_138636263
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:54 schreef Grifte het volgende:

[..]

Jouw aandacht? Niet zo zelfvoldaan jongeman, dit was allemaal gericht aan het vrouwelijk schoon Alors, Karina en Ole.
Ik werd ook alweer teruggetrokken naar dit topic, dus het werkte wel.
niet zo tof doen
pi_138636269
quote:

[..]

En dat wilde jij bereiken met Boskamp t-shirtje en Alba?

Ik moet toegeven dat de Boskamp+Alba combinatie erg aantrekkelijk is, excuses dat ik je verkeerd had begrepen.

Nu kan ik dat broekje uit ook beter plaatsen.
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 07:58:56 #193
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138639381
quote:
Ik zag trouwens dat je mijn instant nasi methode gebruikt hebt. Beviel het?
En ik ben benieuwd naar de Turkse kruidenmix. Van cashewnoten in nasi-gerechten heb ik wel eens gehoord, maar dat is nieuw voor me. Hoe kom je daar op? En misschien wel belangrijker: Wat voegt het qua smaaksensatie toe?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 08:03:01 #194
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138639420
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:42 schreef johannes_vermeer het volgende:

Dat was één van mijn topgerechten in mijn studietijd. Om het maar onbescheiden te zeggen. Mijn toptip daarvoor is het toevoegen van diepvriesspinazie om toch nog wat benodigde groenten aan het wat groenten-kale recept van wereldgerechtenmeester Knorr toe te voegen. Ik zal dat t.z.t. maken en fotograferen voor een apart topic.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:03:12 #195
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138640150
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 07:58 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik zag trouwens dat je mijn instant nasi methode gebruikt hebt. Beviel het?
En ik ben benieuwd naar de Turkse kruidenmix. Van cashewnoten in nasi-gerechten heb ik wel eens gehoord, maar dat is nieuw voor me. Hoe kom je daar op? En misschien wel belangrijker: Wat voegt het qua smaaksensatie toe?
Ik denk dat het vooral voor een stevige bite zorgt ^O^
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 april 2014 08:03 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat was één van mijn topgerechten in mijn studietijd. Om het maar onbescheiden te zeggen. Mijn toptip daarvoor is het toevoegen van diepvriesspinazie om toch nog wat benodigde groenten aan het wat groenten-kale recept van wereldgerechtenmeester Knorr toe te voegen. Ik zal dat t.z.t. maken en fotograferen voor een apart topic.
Laat ik het zo zeggen, de eerste van ons die het maakt die verzorgt het topic. Deal?
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 09:42:48 #196
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138640981
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk dat het vooral voor een stevige bite zorgt ^O^
Ik doelde op de Turkse kruidenmix.
quote:
Laat ik het zo zeggen, de eerste van ons die het maakt die verzorgt het topic. Deal?
Deal.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_138642148
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:53 schreef johannes_vermeer het volgende:

Van hem hebben we de laatste tijd opvallend weinig vernomen.
:W
  dinsdag 8 april 2014 @ 10:33:18 #198
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138642181
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:32 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:W
Zie je wel? JE zat wel te haten op al onze creatie's, maar ondertussen heeft half FOK! al gehoord over de nasi en hebben we al een aantal succesvolle en tevreden koks gelukkig gemaakt.
pi_138642263
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zie je wel? JE zat wel te haten op al onze creatie's, maar ondertussen heeft half FOK! al gehoord over de nasi en hebben we al een aantal succesvolle en tevreden koks gelukkig gemaakt.
Iwanius is al z'n opgebouwde streetcredit in 1 klap verloren.
pi_138642279
Alsof ik daar mij ook maar 1 moment druk om ga maken.

quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:33 schreef kanovinnie het volgende:

Ik blijf bij wat ik eerder zei over jullie nasi. Ik haat nooit om te haten want ere wie ere toekomt als het terecht is maar ik blijf ver van jullie gehypte nasi weg net zo als CUL collega RobinOok.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2014 10:38:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')