abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 3 april 2014 @ 18:07:13 #51
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138477202
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 18:02 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Klopt, Sliedrecht(over 1 maand Papendrecht *O*) en jij in Dordrecht. Dus ik wil die challenge best aan 8-)
Oké, als je in Papendrecht gesetteld bent kom ik eten ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_138477599
Reeds in topic 2 van deze reeks de eerste nasi-date :)

Nasi _O_
pi_138477817
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zal ik even voor je doen?
Ik vind het prima :)
pi_138480206
Op speciaal verzoek van en voor Johannes, edoch in spoiler vanwege de irrulevantie van het betreffende gerecht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
know'm sayin?
word? word.
pi_138480318
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:41 schreef alors het volgende:
Op speciaal verzoek van en voor Johannes, edoch in spoiler vanwege de irrulevantie van het betreffende gerecht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prima verrijking voor dit culinaire topic ^O^

Toch wil ik je wijzen op de diverse nasi en wok gerechten die je terug kan vinden in de OP :)

Deze zijn werkelijk heerlijk.
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 19:56:02 #56
9859 crew  Karina
Woman
pi_138480904
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:41 schreef alors het volgende:

SPOILER
Lijkt wel een beetje op schorseneren. Maar die zijn vies.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_138482153
Gezien de grote populariteit van dit topic, inmiddels reeks, besloot ook ik de stoute schoenen aan te trekken. Ik moet echter meteen een grote kanttekening plaatsen: Ik vind dat ik zelf best goed kan koken. Ik besef echter direct, dat ik nog niet eens in de buurt kom bij de grootmachten als Knut, Saind, Kano en uiteraard de master johannes uit deze reeks. Ik heb daarom besloten om een zeer bescheiden verslag te maken. Ik vind het al een grote eer dat ik nasi a la johannes heb mogen bereiden.

Zo, genoeg geluld, het enige dat jullie willen weten is natuurlijk het resultaat van dit recept.

Allereerst een overzicht van de ingrediënten. Ik moet meteen bekennen dat ik niet alle ingrediënten heb gebruikt. Zo heb ik 1 zakje wokgroenten en de nasi boemboe niet gebruikt. Tijdens het koken ben ik er namelijk achter gekomen dat dit teveel van het goede was. Een flexibele houding tijdens het koken is erg belangrijk in mijn ogen :)

Sensatiemeter: 2/10 ( lichte opwinding over het bereiden)

Als eerste heb ik de rijst in kokend water opgezet. In het water zit een blokje bouillon, voor wat extra smaak. De wokpan en koekenpan voor de eieren worden zoals jullie zien nog niet gebruikt.

Sensatiemeter: 3/10 ( je moet goed uitkijken dat de rijst niet overkookt)

Vervolgens is het tijd om het vlees te snijden, dit zien jullie op de foto hieronder

Sensatiemeter: 4/10 ( let op de rijst, terwijl je de kip snijdt)

Vervolgens gaat het snel. De rijst is klaar en moet worden afgegoten. Ondertussen moet de kip en wokgroenten worden gebakken.Vergeet vooral niet de nasi kruiden erbij te voegen. Daarnaast moet ook de satésaus in de magnetron worden gezet. Tenslotte moeten ook de eieren worden gebakken.Het is cruciaal om elk onderdeel de juiste aandacht te geven ( het zijn net kinderen, al heb ik die voor zover ik weet verder niet. Dit is dus slechts een aanname)

Volgens mij is het niet duidelijk op de foto, maar er zijn ook 2 stukjes bot te zien in de pan. Omdat er alleen nog karbonade in de winkel was, heb ik het vlees van het bot moeten snijden. Omdat wij in huize Mansjester weinig verspillen, heb ik de botten met het vlees er omheen meegebakken. Dit heb ik er later los bij gegeten. Conclusie: Ga dus op tijd naar de winkel, of naar een winkel waar altijd voldoende geschikt vlees voorradig is.

Sensatiemeter: 8/10 ( zoals beschreven, zijn er verschillende pannen die aandacht willen)

Zoals jullie op de vorige foto konden zien, is 1 ei niet mooi gebakken. Helaas is dit het gevolg van alle drukte tijdens het koken. Zo wilde een familielid net op het drukste moment koffie gaan zetten in de kleine keuken. Tip: Vecht alle andere aanwezigen in de kamer de keuken uit.

Uiteindelijk heb ik er zelf nog wat sambal en ketjap bij gedaan. Als echte gastheer heb ik besloten het kapotte ei te nemen: Uiteindelijk wordt alles toch op een hoop gegooid.

Dit ziet er zo uit:

Vervolgens moet je dit een beetje husselen voor een optimale en geleidelijke smaaksensatie. Uiteindelijk is dit het eindresultaat:

Sensatiemeter: 10/10 ( werkelijk onbeschrijfbaar, dit gerecht is pure kunst. Zelfs wanneer het door een simpele ziel als mezelf is uitgevoerd)

Bij deze wil ik johannes en alle anderen bedanken voor de inspiratie!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mansjester op 03-04-2014 20:46:53 ]
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 20:32:33 #58
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_138482300
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:29 schreef Mansjester het volgende:

-knip-
haha baas :D

Ziet er lekker uit man!

Nasi _O_ O+
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_138482303
Wat eten jullie eigenlijk 10 minuten na jullie nasi als je weer honger hebt?
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 20:33:04 #60
9859 crew  Karina
Woman
pi_138482324
Het ziet er erg lekker uit Mansjester. Een kanttekening: volgens mij is een houten snijplank niet erg hygienisch. Hopelijk heb je die goed schoongemaakt daarna.
niet zo tof doen
  donderdag 3 april 2014 @ 20:33:15 #61
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138482331
Bedankt voor de complimenten. Ik vind het wel raar dat mensen liever koffie hebben dan Nasi. Ach, rare mensen hou je altijd.

Ik denk dat het een goed gelukt maal is die een plek in de ergallerij (de OP) ruimschoots verdiend heeft!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 3 april 2014 @ 20:34:46 #62
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138482410
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:33 schreef Karina het volgende:
Het ziet er erg lekker uit Mansjester. Een kanttekening: volgens mij is een houten snijplank niet erg hygienisch. Hopelijk heb je die goed schoongemaakt daarna.
Hygiëne is ondergeschikt aan smaak. Liever een houten snijplank dan een gemis aan smaak. ^O^
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 20:35:06 #63
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_138482422
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:32 schreef beeer het volgende:
Wat eten jullie eigenlijk 10 minuten na jullie nasi als je weer honger hebt?
Meestal een blokje kaas met mosterd :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_138482435
Mansjester, ik zie jou als één van mijn belangrijkste pupillen, chapeau ^O^
pi_138482469
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:35 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik voel mij vereerd, dit gevoel is niet te omschrijven _O_
  donderdag 3 april 2014 @ 20:36:35 #66
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138482488
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:35 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik vond de boullion bij de rijst een gedurfde maar goede aanvulling op het basisrecept. Wat jij?
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 20:36:44 #67
9859 crew  Karina
Woman
pi_138482501
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hygiëne is ondergeschikt aan smaak. Liever een houten snijplank dan een gemis aan smaak. ^O^
Liever geen racekak :')
niet zo tof doen
pi_138482514
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:33 schreef Karina het volgende:
Ik merk dat jij goed hebt opgelet bij Rob Geus
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 20:37:43 #69
9859 crew  Karina
Woman
pi_138482541
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:37 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ik merk dat jij goed hebt opgelet bij Rob Geus
Dat klopt :7 Misschien moet Mansjester ook nog even zijn rubbertjes checken :D
niet zo tof doen
pi_138482552
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:37 schreef Karina het volgende:

[..]

:D
pi_138482569
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:37 schreef Karina het volgende:

[..]

Rubbertjes zijn overrated Karin :r
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 20:38:57 #72
9859 crew  Karina
Woman
pi_138482589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:38 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Rubbertjes zijn overrated Karin :r
Ik had het over je koelkast he ;)
niet zo tof doen
pi_138482823
Hele mooie en duidelijke presentatie Mansjester. Edoch, ik heb een klein aandachtspuntje:

quote:
Volgens mij is het niet duidelijk op de foto, maar er zijn ook 2 stukjes bot te zien in de pan. Omdat er alleen nog karbonade in de winkel was, heb ik het vlees van het bot moeten snijden. Omdat wij in huize Mansjester weinig verspillen, heb ik de booten met het vlees er omheen meegebakken. Dit heb ik er later los bij gegeten. Conclusie: Ga dus op tijd naar de winkel, of naar een winkel waar altijd voldoende geschikt vlees voorradig is.
De ervaren chefs in dit topic lezen hier natuurlijk gelijk overheen. Toch, er zullen beginners zijn, zeker de beginners die weten dat jij woonachtig bent in een waterrijke omgeving, die hun vraagtekens zullen plaatsen bij de zin in vet.

Beginners; dit is slechts een typvaut van Mansjester. GOOI NIET JE OPTIMIST OMWIKKELD MET SCHAAP IN DE PAN. Het gaat in dit geval om een bot.

Even voor de duidelijkheid dus :)
  donderdag 3 april 2014 @ 20:46:41 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138482934
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hele mooie en duidelijke presentatie Mansjester. Edoch, ik heb een klein aandachtspuntje:

[..]

De ervaren chefs in dit topic lezen hier natuurlijk gelijk overheen. Toch, er zullen beginners zijn, zeker de beginners die weten dat jij woonachtig bent in een waterrijke omgeving, die hun vraagtekens zullen plaatsen bij de zin in vet.

Beginners; dit is slechts een typvaut van Mansjester. GOOI NIET JE OPTIMIST OMWIKKELD MET SCHAAP IN DE PAN. Het gaat in dit geval om een bot.

Klein aandachtspuntje van mij.

Het gaat in dit geval om botten

pi_138483099
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Bedankt voor deze opbouwende feedback, ik leer graag van echte meesters

Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de mening van Iwanius over mijn verslag :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')