Gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 2 april 2014 11:14 schreef GwaiLow het volgende:
Mijn vriendin is uitgerekend op 21 augustus. We krijgen een meisje
Oh wat leuk! Gefeliciteerd zegquote:Op woensdag 2 april 2014 11:14 schreef GwaiLow het volgende:
Gefeliciteerd! Wil je in de op?quote:Op woensdag 2 april 2014 11:14 schreef GwaiLow het volgende:
Gefeliciteerd! Nog een meisje in Augustus!quote:Op woensdag 2 april 2014 11:14 schreef GwaiLow het volgende:
En toch zou ik het niet willen veranderen momenteel.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:17 schreef BlueEyes het volgende:
Wat een eerlijk antwoord Moppert!
Wel een beetje zoals ik het ook dacht.
Dat is natuurlijk het belangrijkste waarvoor je het doet.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:19 schreef Moppert het volgende:
[..]
En toch zou ik het niet willen veranderen momenteel.![]()
Het is op dit moment voor mijn kinderen sowieso de beste keus.
Hij ziet het zo graag. Ik ben leuk met mijn kinderen en besteed ook volle aandacht aan ze als ik thuis ben. Ze doen het er erg goed op. Zijn inkomen is genoeg en hij kan zo aan zijn carriere werken.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:23 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk het belangrijkste waarvoor je het doet.
En als het kan en iedereen (jij,man, kids) er verder achter staan en er het beste op doen is dat denk ik het doel.
Ik denk ook wel steeds meer er aan dat opvoeden concessies doen is. Iets waar ik vooraf nooit heb stilgestaan of niet in mee wilde gaan in mijn gedachten
heb je al weeën?quote:Op woensdag 2 april 2014 11:48 schreef Bolletje... het volgende:
Ik sta eerste.. Zou dit mijn bevaltopic worden?
Ik ook joh, gewoon op 7!quote:Op woensdag 2 april 2014 11:56 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik sta nu officieel in de top 10!![]()
![]()
Ik vond het al leuk dat ik niet als laatste stondquote:Op woensdag 2 april 2014 11:56 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik sta nu officieel in de top 10!![]()
![]()
Momenteel nog steeds geen weeenremmers. Heb om de 15min weeen. Dat vinden ze nu geen indicatie om weer aan medicijnen te beginnen. Als de weeen toch weer regelmatiger gaan komen krijg ik een andere soort weeenremmers via een pomp, die schijnbaar niet bloeddruk verlagend zijn. Hij kelderde opeens onwijs. Man wat was ik duizelig ineens! En echt een verschriiiiiikkelijke hoofdpijn. Gelukkig is dat dan wel weer stabiel nu.. voor nu kunnen we verder alleen afwachtenquote:
Ja om de 24 uur krijg ik die prikken.. wat een immens lange naald is dat zeg.. sjesus. Deed best zeerquote:Op woensdag 2 april 2014 12:08 schreef Spees_Eend het volgende:
Krijg je nog longrijpingsspuiten JJ? Moet je wel in het ziekenhuis blijven>?
Heftig hoor!
Dat idee krijg ik wel ja. Alleen waren ze vannacht helemaal weg, en nu toch weer om het kwartier, dus geen idee nog welke kant het op gaatquote:Op woensdag 2 april 2014 12:08 schreef Dyre het volgende:
JJ, wat spannend nog! Hopen ze er nu eigenlijk op dat de weeen uit zichzelf steeds minder worden?
Jeetje, wat ontzettend spannend, ik hoop echt dat je dr nog eventjes binnen houden kunt zeg. Heel veel sterktequote:Op woensdag 2 april 2014 12:02 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Momenteel nog steeds geen weeenremmers. Heb om de 15min weeen. Dat vinden ze nu geen indicatie om weer aan medicijnen te beginnen. Als de weeen toch weer regelmatiger gaan komen krijg ik een andere soort weeenremmers via een pomp, die schijnbaar niet bloeddruk verlagend zijn. Hij kelderde opeens onwijs. Man wat was ik duizelig ineens! En echt een verschriiiiiikkelijke hoofdpijn. Gelukkig is dat dan wel weer stabiel nu.. voor nu kunnen we verder alleen afwachten
ik ben ook fulltime thuis, en mij valt het niet zwaar hoor. Maar ik ben altijd al een beetje een einzelgänger geweest. Ons plan is ook altijd geweest om mij thuis te houden voor de kleine. We zijn niet heel rijk maar we kunnen rondkomen, en dat vinden we belangrijk voor een kind. Dat er altijd een ouder thuis is als het dat nodig kan hebben.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:58 schreef Hilmo het volgende:
Hmm mijn man wil dolgraag huisvader zijn (noem je dat zo?) en ik denk dat hij dit nog wel eens zwaar kan onderschatten (als ik hoor hoe pittig het toch wel is om fulltime of bijna fulltime thuis te zijn). Hij denkt vooral 'heerlijk, hoef ik niet te werken'.
JJ sterkte zeg!
Mijn vader is huisman. En hij heeft 4 kinderen. Hij is altijd druk in de weer met alles. Verbouwen aan het huis, eten koken, in de tuin werken, kinderen opvoeden, op de kleinkinderen passen. Wassen, strijken, schoonmaken, klusjes doen voor andere mensen.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:58 schreef Hilmo het volgende:
Hmm mijn man wil dolgraag huisvader zijn (noem je dat zo?) en ik denk dat hij dit nog wel eens zwaar kan onderschatten (als ik hoor hoe pittig het toch wel is om fulltime of bijna fulltime thuis te zijn). Hij denkt vooral 'heerlijk, hoef ik niet te werken'.
JJ sterkte zeg!
Alleen thuis of thuis met kind is wel n verschil natuurlijk... Wij hebben regelmatig een kleine vent van 2 over de vloer en dat vind ik soms intensiever dan 8 uur op de groep opt kdv staan....quote:Op woensdag 2 april 2014 13:05 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
ik ben ook fulltime thuis, en mij valt het niet zwaar hoor. Maar ik ben altijd al een beetje een einzelgänger geweest. Ons plan is ook altijd geweest om mij thuis te houden voor de kleine. We zijn niet heel rijk maar we kunnen rondkomen, en dat vinden we belangrijk voor een kind. Dat er altijd een ouder thuis is als het dat nodig kan hebben.
ja hè! Ik heb regelmatig op mijn neefjes gepast en die slurpen energie van je! Wel lieverds hoor, maar in een andere situatie dan thuis kunnen ze zichzelf niet zo goed vermaken.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Alleen thuis of thuis met kind is wel n verschil natuurlijk... Wij hebben regelmatig een kleine vent van 2 over de vloer en dat vind ik soms intensiever dan 8 uur op de groep opt kdv staan....
Dat is dé opmerking die ik jaren riep..quote:Op woensdag 2 april 2014 13:11 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja, en dan is die kleine vent er waarschijnlijk niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week...
Andermans kind kun je na een dagje weer gedag zwaaien, jouw eigen kind daarentegen natuurlijk niet
Nee precies, maar daar staat tegenover dat zoals dnd zegt, ze zich thuis betet zelf kunnen vermaken dan wanneer ze bij ons zijn, toch n soort entertainer ben je dan.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:11 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja, en dan is die kleine vent er waarschijnlijk niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week...
Andermans kind kun je na een dagje weer gedag zwaaien, jouw eigen kind daarentegen natuurlijk niet
hey hey hey niet zo negatief ja, thuisblijfmoeder zijn is ook keihard werken.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:12 schreef Moppert het volgende:
. en eerlijk is eerlijk ik verwacht op dat vlak ook veel meer van mijzelf want ik ben tenslotte thuis en mijn lief werkt hard en ik doe niets..
En als hij dan thuis is speelt ie lang niet zoveel met al z'n speelgoed, vaak zijn het een paar geijkte speeltjes die vaak de bom zijn, om vervolgens volledig links te laten liggen en te focussen op iets anders wat ineens megainteressant is...quote:Op woensdag 2 april 2014 13:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee precies, maar daar staat tegenover dat zoals dnd zegt, ze zich thuis betet zelf kunnen vermaken dan wanneer ze bij ons zijn, toch n soort entertainer ben je dan.
Hij heeft bij mij nu eenmaal niet de toettoet garage en de mega lange treinbaan en de zandbak en en en en... Hij neemt natuurlijk altijd wel van alles mee, maar nooit zoveel als thuid staat natuurlijk
Maar ben jij nooit gaan werken met het ook op eventuele kinderen? Ik probeer me er even een voorstelling van te maken. Of kun jij vanwege medische redenen niet werken?quote:Op woensdag 2 april 2014 13:05 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
ik ben ook fulltime thuis, en mij valt het niet zwaar hoor. Maar ik ben altijd al een beetje een einzelgänger geweest. Ons plan is ook altijd geweest om mij thuis te houden voor de kleine. We zijn niet heel rijk maar we kunnen rondkomen, en dat vinden we belangrijk voor een kind. Dat er altijd een ouder thuis is als het dat nodig kan hebben.
Ik wil graag naar 3 dagen (1 dag ouderschapverlof, wordt hier 55% betaald de eerste 430 uur, daarna onbetaald) en ik kan daarna zonder problemen (als de cao niet wijzigt) naar 3 dagen met een kleinere aanstelling. Man werkt fulltime, maar kan 1 dag thuis werken (hij werkt dan niet echt een dag, maar draait eigenlijk nu al vaak 4*9 uur).quote:Op woensdag 2 april 2014 10:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ga sowieso eens kijken wat de drukste dagen zijn op kdv, ik gok zomaar de dinsdag en de donderdag, dus wil ik 1 van die dagen als parttime dag gaan nemen. Mijn man is al op vrijdagen thuis dus die optie is weg, maar ik vind vrijdag ook wel een fijne doorwerkdag omdat je nooit wordt lastiggevallen op kantoor (omdat iedereen dan thuis zit met z'n kroost)
Dus het zal wel de donderdag worden, dan moet de wurm ma-woe naar de opvang. Of is dat om andere pedagogische redenen af te raden?
Als ik zeg dat de echte pauperkindjes meestal niet naar een kdv gaan generaliseer ik zeker te veel he?quote:Op woensdag 2 april 2014 13:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik wil graag naar 3 dagen (1 dag ouderschapverlof, wordt hier 55% betaald de eerste 430 uur, daarna onbetaald) en ik kan daarna zonder problemen (als de cao niet wijzigt) naar 3 dagen met een kleinere aanstelling. Man werkt fulltime, maar kan 1 dag thuis werken (hij werkt dan niet echt een dag, maar draait eigenlijk nu al vaak 4*9 uur).
Heb net gekeken naar KDVs in de buurt van werk, staat bij allemaal gelukkig dat ze nog plek hebben. Bij ons in de buurt waar we wonen lijkt me niet zo fijn, is toch een beetje een pauperwijk en ik werk in een kinderrijke vinexwijk. de kdvs werken ook nog samen met overkoepelende kunst en natuurprojecten enzo.
kind moet 2 dagen opvang, vriend gaat straks op vrijdag thuis zijn, ik denk dat ik ma/wo/vr ga werken of di/wo/vr dus kind moet ma/wo of di/wo naar de opvang....
Noem jij mijn kind een pauperkindquote:Op woensdag 2 april 2014 13:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als ik zeg dat de echte pauperkindjes meestal niet naar een kdv gaan generaliseer ik zeker te veel he?![]()
Twee dagen is wel lekker. Maar hier geen optie.
En maak je (helaas) een grote denkfout... Die krijgen heeeel veeeel subsidie voor de opvang, want dat is goed vd ontwikkeling van de kinderen, dus kind naar de opvang en pa en ma lekker de hele dag op de bank #generaliseren!quote:Op woensdag 2 april 2014 13:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als ik zeg dat de echte pauperkindjes meestal niet naar een kdv gaan generaliseer ik zeker te veel he?![]()
Twee dagen is wel lekker. Maar hier geen optie.
hallo, je woont aan de bovenkant van het spoor. Dat laat weinig te gissen over hoor.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:50 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Noem jij mijn kind een pauperkind![]()
Zeker omdat ik de hele dag op een bierkratje in de voortuin zit?quote:Op woensdag 2 april 2014 13:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hallo, je woont aan de bovenkant van het spoor. Dat laat weinig te gissen over hoor.
opvangsubsidie? Die ken ik niet. Wel dat ze gratis naar een PSZ mogen, maar je krijgt toch geen geld om je kind naar een opvang te brengen terwijl je thuis zit?quote:Op woensdag 2 april 2014 13:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
En maak je (helaas) een grote denkfout... Die krijgen heeeel veeeel subsidie voor de opvang, want dat is goed vd ontwikkeling van de kinderen, dus kind naar de opvang en pa en ma lekker de hele dag op de bank #generaliseren!
(te) vaak gezien en meegemaakt in mn werk.
daar gaan m'n nekharen toch zooo van omhoog staanquote:Op woensdag 2 april 2014 13:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
En maak je (helaas) een grote denkfout... Die krijgen heeeel veeeel subsidie voor de opvang, want dat is goed vd ontwikkeling van de kinderen, dus kind naar de opvang en pa en ma lekker de hele dag op de bank #generaliseren!
(te) vaak gezien en meegemaakt in mn werk.
nee, dat heeft er dan weer niks mee te maken.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:51 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Zeker omdat ik de hele dag op een bierkratje in de voortuin zit?
Die snap ik ook niet. Je mag dan wel veeeeel terugkrijgen van wat je betaalt aan opvang als je weinig verdient, maar niemand mag zijn kinderen gratis naar het kdv brengen hoor, laat staan dat je geld toe krijgt.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
opvangsubsidie? Die ken ik niet. Wel dat ze gratis naar een PSZ mogen, maar je krijgt toch geen geld om je kind naar een opvang te brengen terwijl je thuis zit?
je krijgt ook alleen maar geld terug als je je kind niet langer naar de opvang brengt dan dat je zelf werkt toch?quote:Op woensdag 2 april 2014 13:52 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Die snap ik ook niet. Je mag dan wel veeeeel terugkrijgen van wat je betaalt aan opvang als je weinig verdient, maar niemand mag zijn kinderen gratis naar het kdv brengen hoor, laat staan dat je geld toe krijgt.
technisch gezien zitten de ouders in de sociale dienst en kunnen ECHT ECHT ECHT niet solliciteren als de kinderen thuis zijn...quote:Op woensdag 2 april 2014 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
opvangsubsidie? Die ken ik niet. Wel dat ze gratis naar een PSZ mogen, maar je krijgt toch geen geld om je kind naar een opvang te brengen terwijl je thuis zit?
Dat lijkt mij niet idd? Maar heb me daar niet echt langdurig in verdiept omdat S naar opa en oma gaat / de babydaddy 4 x 9 werkt en dus ook een dag thuis is.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je krijgt ook alleen maar geld terug als je je kind niet langer naar de opvang brengt dan dat je zelf werkt toch?
Dat gaat dan ook alleen maar op voor eenoudergezinnen neem ik aan?quote:Op woensdag 2 april 2014 13:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
technisch gezien zitten de ouders in de sociale dienst en kunnen ECHT ECHT ECHT niet solliciteren als de kinderen thuis zijn...
Dus betaald de gemeente de opvang en pa en/of ma kunnen dan solliciteren
Ik ving de kinderen alleen maar op, hoe de regels precies zijn/waren durf ik niet te zeggen maaar ik geloof wel dat t altijd 1 ouder gezinnen waren.. Mama met 4 kinderen..quote:Op woensdag 2 april 2014 13:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook alleen maar op voor eenoudergezinnen neem ik aan?
maar als ze die tijd dan ook echt gebruikt om actief werk te zoeken vind ik dat geen slecht idee. Als die tijd besteed wordt aan het zetten van een setje nieuwe acrylklauwen en GTST kijken is het een ander verhaalquote:Op woensdag 2 april 2014 13:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik ving de kinderen alleen maar op, hoe de regels precies zijn/waren durf ik niet te zeggen maaar ik geloof wel dat t altijd 1 ouder gezinnen waren.. Mama met 4 kinderen..
Helaas raar maar waar...mijn dochter heeft vijf jaar geleden ruim een jaar op de wachtlijst gestaan voor de woensdag en mijn pauperzus d'r pauperkind had meteen plek (betaald door de gemeente) voor 3 dagen in de week in het kader van zgn re-integratie van Wajong. Maar goed er zijn wel meer dingen krom in dit landquote:Op woensdag 2 april 2014 13:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
technisch gezien zitten de ouders in de sociale dienst en kunnen ECHT ECHT ECHT niet solliciteren als de kinderen thuis zijn...
Dus betaald de gemeente de opvang en pa en/of ma kunnen dan solliciteren
Disclaimer: inmiddels ben ik er al wel 2 jaar uit dus hoe t nu zit durf ik niet mee met zekerheid te zeggen en misschien was t wel gemeente gebonden.
k heb altijd wel gewerkt, maar omdat ik nooit een goede opleiding heb gehad heb ik altijd onder aan de ladder gebungeld. Toen ik mijn man leerde kennen werkte ik fulltime in een baan waarbij ik s'avonds bekaf was. dat vonden we beide niet leuk. Denk daar dan het weekend bij voor het huishouden en je houd geen tijd meer voor elkaar over. We zijn toen naar een andere stad verhuisd en daar kon ik geen werk vinden, en toen bleek dat we het methet salaris van mijn man ook redde. Dus ben ik gestopt met zoeken, ok omdat we toch snel zouden gaan proberen voor een kleinequote:Op woensdag 2 april 2014 13:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar ben jij nooit gaan werken met het ook op eventuele kinderen? Ik probeer me er even een voorstelling van te maken. Of kun jij vanwege medische redenen niet werken?
Okquote:Op woensdag 2 april 2014 14:28 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
k heb altijd wel gewerkt, maar omdat ik nooit een goede opleiding heb gehad heb ik altijd onder aan de ladder gebungeld. Toen ik mijn man leerde kennen werkte ik fulltime in een baan waarbij ik s'avonds bekaf was. dat vonden we beide niet leuk. Denk daar dan het weekend bij voor het huishouden en je houd geen tijd meer voor elkaar over. We zijn toen naar een andere stad verhuisd en daar kon ik geen werk vinden, en toen bleek dat we het methet salaris van mijn man ook redde. Dus ben ik gestopt met zoeken, ok omdat we toch snel zouden gaan proberen voor een kleine
acrylklauwenquote:Op woensdag 2 april 2014 14:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar als ze die tijd dan ook echt gebruikt om actief werk te zoeken vind ik dat geen slecht idee. Als die tijd besteed wordt aan het zetten van een setje nieuwe acrylklauwen en GTST kijken is het een ander verhaal
Vervelen doe ik niet zo, ik vind altijd wel wat om te doen. K sta nu al de hele middag met mijn hoofd in het zonnescherm omdat die losgegaan was op de naad.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
OkVerveel je je niet het schompes?
(overigens vind ik "geen tijd hebben voor elkaar" wel echt een hele rare reden om niet te werken hoorJe man werkt neem ik aan toch wel, als hij werkt heb je toch ook geen tijd voor elkaar? Mijn man en ik werken allebei fulltime en hebben ook gewoon tijd voor elkaar )
Ik geef toe dat ik me er écht helemaal niets bij voor kan stellen. Ik kan het nog wel indenken als iemand te ziek is om te werken, of met meerdere kinderen thuis blijft. Maar dat komt ook omdat ik vanaf mijn 11e echt altijd gewerkt heb en me nooit van mijn leven afhankelijk van een ander wil maken als het omdat soort dingen gaat. Dus dat maakt míj waarschijnlijk enorm kortzichtig en bekrompen, dat geef ik toe.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:38 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
Vervelen doe ik niet zo, ik vind altijd wel wat om te doen. K sta nu al de hele middag met mijn hoofd in het zonnescherm omdat die losgegaan was op de naad.
K snao dat het voor jullie anders werkt. Maar bij ons thuis was er weinig aan op de dagen dat ik om negen uur al op de bank lag te slapen. Beetje zoals nu maar dan zonder kleine op komst
hoeveel zit het er boven?quote:Op woensdag 2 april 2014 14:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand hier ervaring met een te hoge bloedsuiker-test? Ik kreeg net van de VK de uitslag en ik zit er wat boven... Morgen als ik weer een afspraak heb ligt er een verwijsbriefje voor me klaar voor de gyneacoloog :/ Ik moet dan op dieet... Als ik iets haat is het een dieet.... Maargoed, het is voor mijn kleintje dus ik ben gemotiveerd zat. Maar mijn vraag, hoe ziet zo'n dieet eruit?
Mijn VK gaf als tip om vooral niet te googlen op zwangerschapssuiker, dus dan doe ik dat maar niet
dat klinkt niet heel extreem. Ik heb er verder nog geen ervaring mee, maar hopelijk valt het allemaal mee!quote:Op woensdag 2 april 2014 14:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
ik had 8.2. Dus niet heel schrikbarend gelukkig
Maar eerlijk, zijn jullie anders hèle avonden met huishouden bezig? En hele weekenden?quote:Op woensdag 2 april 2014 14:45 schreef Burdie het volgende:
Ik snap dat wel, ik vind het ook heerlijk dat het huis aan kant is als mijn man thuis komt uit zijn werk en dat we dan de avonden voor onszelf hebben ipv dat hij ook nog aan de bak moet.
Het zou geen doorslaggevende reden zijn voor mij, maar het is wel een fijne bijkomstigheid. Bovendien gebeurt het huishouden zo op mijn manier.
Nee, dan zou de helft er bij in schietenquote:Op woensdag 2 april 2014 14:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar eerlijk, zijn jullie anders hèle avonden met huishouden bezig? En hele weekenden?
Volgens mij ben ik gewoon een huishoudelijk varken dan
dit dus! Laatst was hij thuis en heeft hij mijn hele kelder "opgeruimd" dan zat er systeem in....quote:Op woensdag 2 april 2014 14:45 schreef Burdie het volgende:
Ik snap dat wel, ik vind het ook heerlijk dat het huis aan kant is als mijn man thuis komt uit zijn werk en dat we dan de avonden voor onszelf hebben ipv dat hij ook nog aan de bak moet.
Het zou geen doorslaggevende reden zijn voor mij, maar het is wel een fijne bijkomstigheid. Bovendien gebeurt het huishouden zo op mijn manier.
Klinkt goed allemaal! Wel balen van de placenta, kan die nog verschuiven denken ze?quote:Op woensdag 2 april 2014 14:58 schreef Loj het volgende:
Huishouden??? Wat is dat??
1 dag kdv hier, eigenlijk de dag dat ik maar een halve dag werk, maar heb op vr gewoon echt geen opvang. Wel stiekem handig want als ik vroeg weg kan doe ik dus ff het huishouden voordat ik Ow ophaal
Zo en ff een wat langere reactie op de echo
Nou dus vanochtend de echo gehad bij een hele fijne vrouw. Al gezien dat Sjakie al 2 benen, 2 armen en 5 vingertjes heeft aan z'n rechterhand 😉
Ik ben waarschijnlijk ook 2/3 dagen verder, maar ze heeft 12 okt laten staan, kwam mij goed uit met verlof!
En ze herhaalde daarbij ook dat ze met m'n verleden toch niet laten doorlopen tot 42 weken... Maar dat zien we dan wel!
Ik zou eigenlijk pas over 2 weken uitslag krijgen, maar ze wist de bloeduitslagen ook al dus ze deed t meteen wel ff(nou ze stuurde me terug naar de wachtkamer, riep me na 2 min terug met de goede uitslag, want ze hoefde geen doorverwijzing te regelen natuurlijk
)
Het enige is dat de moederkoek nog voor de ingang ligt, dus de kans op bloedverlies blijft nog aanwezig. (Maar nog niet gehad dus... )
Zo, sorry voor m'n lange verhaal, maar ben blij en gelukkig
Ja, kan nog en waarschijnlijk gebeurt dat ook wel.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Klinkt goed allemaal! Wel balen van de placenta, kan die nog verschuiven denken ze?
Ja, dat laatste zonder meer, maar ik hoop wel dat ie nog wat omhoog komtquote:Op woensdag 2 april 2014 15:10 schreef Loj het volgende:
[..]
Ja, kan nog en waarschijnlijk gebeurt dat ook wel.
En anders wordt t een ks, bespaart mij een keuze
Ik. Hier ook een te hoge waarde. Nu met dieet is het goed. En het isniet heeeeel ingrijpend. Geen suiker in je koffie/thee, geen sapjes. Zoete broodbeleg laten staan, goed nadenken over je tussendoortjes (geen luxe koekjes maar biscuitjes). En als toetje yoghurt en geen vla.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand hier ervaring met een te hoge bloedsuiker-test? Ik kreeg net van de VK de uitslag en ik zit er wat boven... Morgen als ik weer een afspraak heb ligt er een verwijsbriefje voor me klaar voor de gyneacoloog :/ Ik moet dan op dieet... Als ik iets haat is het een dieet.... Maargoed, het is voor mijn kleintje dus ik ben gemotiveerd zat. Maar mijn vraag, hoe ziet zo'n dieet eruit?
Mijn VK gaf als tip om vooral niet te googlen op zwangerschapssuiker, dus dan doe ik dat maar niet
Oh, dat klinkt goed voor jou en je kindje!quote:Op woensdag 2 april 2014 15:51 schreef Hobbesje het volgende:
[..]
Ik. Hier ook een te hoge waarde. Nu met dieet is het goed. En het isniet heeeeel ingrijpend. Geen suiker in je koffie/thee, geen sapjes. Zoete broodbeleg laten staan, goed nadenken over je tussendoortjes (geen luxe koekjes maar biscuitjes). En als toetje yoghurt en geen vla.
Vooral in deze tijd vind ik hetlaten staan van de paaseitjes nogal lastig... stop wel een zakje in de tas naar hetziekenhuis.
Hiermee is bij mij de waarde 2 hele punten omlaag.
Idd. Hier ook geen thee meer. Het is even omdenkenen zoeken naar alternatieven. Maar gelukkig mag je nog een heleboel wel, maar alles met mate.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is zo te lezen wel goed vol te houden, had er meer een horrorbeeld bijAlleen thee en koffie zonder suiker is echt verschrikkelijk, dus dan maar geen thee/koffie de komende maanden
Maar ik werk parttimequote:Op woensdag 2 april 2014 14:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
OkVerveel je je niet het schompes?
(overigens vind ik "geen tijd hebben voor elkaar" wel echt een hele rare reden om niet te werken hoorJe man werkt neem ik aan toch wel, als hij werkt heb je toch ook geen tijd voor elkaar? Mijn man en ik werken allebei fulltime en hebben ook gewoon tijd voor elkaar )
dat is waar, jij zit elke vrijdag met je luie derrière op de bank tv te kijken natuurlijkquote:
Psies! Poten omhoog, koud biertje erbij en gaanquote:Op woensdag 2 april 2014 16:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat is waar, jij zit elke vrijdag met je luie derrière op de bank tv te kijken natuurlijk![]()
Kwakkie, HOOOO, STOP.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:38 schreef kwakz0r het volgende:
oh jongens ik zit hier op t randje van een paniekaanval... morgen voor 11 uur moet alles naar de drukker. ofwel vanavond. en ik wacht nog op een mail van de secretaresse over of de marges kloppen... *jank*
weer een late avond... en ik ben zo moehoehoe
/klaagpost
quote:Op woensdag 2 april 2014 16:38 schreef kwakz0r het volgende:
oh jongens ik zit hier op t randje van een paniekaanval... morgen voor 11 uur moet alles naar de drukker. ofwel vanavond. en ik wacht nog op een mail van de secretaresse over of de marges kloppen... *jank*
weer een late avond... en ik ben zo moehoehoe
/klaagpost
Volgens mij is het zo'n robot: als je hem aan tafel schuift komen er 2 van die armpjes uit die je kindje voeren en de snoet afvegen. En van die wieltjes onderaan die het (op de juiste tijd) naar zijn kamertje rijden, luiertje verschonen en naar bedje brengtquote:Op woensdag 2 april 2014 16:42 schreef BlueEyes het volgende:
Oh my... er was toch iemand die een Bloom-stoel had besteld?
Mennn wat zijn die krengen duur, hebben ze er goud in verwerkt?
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap die plank nietquote:Op woensdag 2 april 2014 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
ik zag in het prenatal boekje een Stokke die me wel beviel trouwens, de Steps, vanaf deze maand verkrijgbaar:
[ afbeelding ]
Ook vanaf de geboorte bruikbaar, maar met vier poten, en hij mag gewoon naar zolder als kindlief vier is![]()
Aaah... dan willik 'm ookquote:Op woensdag 2 april 2014 16:48 schreef Dyre het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo'n robot: als je hem aan tafel schuift komen er 2 van die armpjes uit die je kindje voeren en de snoet afvegen. En van die wieltjes onderaan die het (op de juiste tijd) naar zijn kamertje rijden, luiertje verschonen en naar bedje brengt(de duurdere versies doen hem volgens mij ook in bad, die hebben zo'm waterafstotende coating
)
Plank? Je bedoelt dat wipstoeltje wat er op is gemonteerd?quote:Op woensdag 2 april 2014 16:50 schreef Chanty het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap die plank nietMoet je het kind daarop vastbinden?
Hier wordt het gewoon een ikea el cheapo stoel wat mij betreft. Niet mooi maar heb er veel goede dingen over gehoord en het kost niks. En zal er ook niet over struikelen want kunnen hem mooi in de hoek zetten.
Even gegoogled maar dit plaatje verduidelijkt het wat meer jaquote:Op woensdag 2 april 2014 16:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Plank? Je bedoelt dat wipstoeltje wat er op is gemonteerd?Dat is denk ik de hoek van de foto, want het is gewoon een wipstoeltje
Eigenlijk zot dat ik hier mee bezig ben trouwens, ik ben 12 weken![]()
*gooit prenatal boekje opzij
ik was eigenlijk tot de conclusie gekomen dat mijn kind maar gewoon vanaf zes maanden op een gewone eetkamerstoel moetquote:Op woensdag 2 april 2014 16:56 schreef BlueEyes het volgende:
Neeee niet wegooien, je mag research doen voor mij
quote:Op woensdag 2 april 2014 16:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Kwakkie, HOOOO, STOP.
Even gaan zitten, ogen dicht, rustig ademhalen, door je neus. Even focussen op stilte en je adem. Vijf minuutjes. Diep ademhalen.
En even de feitjes: als dit weer een late avond wordt, is dat dan voorlopig de laatste? Troost je dan daar mee. Dan is het vandaag nog even doorbikkelen, maar dan weegt alles morgen een stuk minder. Echt waar!
okok zennnnnnquote:Op woensdag 2 april 2014 16:47 schreef Chanty het volgende:
[..]Nog heeeeel even volhouden. Kun je anders niet even bellen over die marges?
SPOILER: gezeikOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
VET! Met LEDjes?quote:Op woensdag 2 april 2014 17:16 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh Sq ik heb een speen gevonden die aansluit bij het bad waar je laatst over postte!
Een speen die een kleurindicator heeft of de melk juiste temp heeft of te warm is om aan je kindje te geven.
In dit geval zegt de mijn vriend ook gerust "WE zijn zwanger want ik heb ook last van de HCG"quote:Op woensdag 2 april 2014 17:20 schreef Stormqueen het volgende:
we zijn ook helemaal niet leuk voor onze mannen soms
Hij liep van de week te klagen dat ie moe was, toen dacht ik alleen maar "IK BEN PVD AL 9 WEKEN MOE!"![]()
wat dus praktisch zou betekenen dat hij de komende maanden nergens meer last van zou mogen hebben omdat ik het altijd erger heb ofzoDus ik probeer mezelf nu ook bewust voor zulke gedachtes te behoeden
Ja gaan we ook doenquote:Op woensdag 2 april 2014 17:14 schreef Stormqueen het volgende:
Als dat zo tegenstaat, dan zul je uiteindelijk toch samen concessies moeten doen. En kan in kleine dingetjes zitten... misschien in het voren koken, zodat je alleen op hoeft te warmen? Of je kookt vroeg en laat hem zijn portie opwarmen? En tzt een andere reisoplossing zoeken voor hem. Dat kost dan misschien wel wat meer, maar als je van de huidige situatie zo ongelukkig wordt kan het zo ook niet altijd blijven. Praat er in elk geval samen over en sta open voor verschillende opties
Hier is de uitdrukking ook of ik al leven voel. Tis feitelijk waar natuurlijk, maar het klinkt zo beladen. En daarbij, al ik mijn eigen hart voel dan voel ik ook leven, vindt de eigenwijs in mijquote:Op woensdag 2 april 2014 18:17 schreef Dyre het volgende:
Ik heb trouwens een beetje hetzelfde met de vraag of ik 'het leven' al heb gevoeld.
Je bedoelt de baby? Nee, die heb ik nog niet gevoeld
(maar misschien komt dat wel gewoon omdat ik het vervelend vind dat ik nog niets voel en daarom de vraag zelf niet graag hoor)
Mag mijn nod naar 23-10quote:
je nodquote:Op woensdag 2 april 2014 18:59 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Mag mijn nod naar 23-10![]()
Die eerste 12 weken gaan een stuk sneller voorbij als je bij de echo opeens een paar dagen cadeau krijgt!
Hij lag eerst heel stil, en opeens begon hij te breakdancen en hebben we het hartje gehoord
Dat had ik toen iemand me bij de tweede zei dat ik 'natuurlijk op alledag liep'. Wattes?! Ook Brabant.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:03 schreef Dyre het volgende:
Nou, duidelijk iets Brabant dus
De eerste keer vroeg de verloskundige het me (toch best een jonge, hippe meid) en mijn reactie was echt: euh sorry, wat ben ik?
maar dat zegt mijn niet brabantse moeder ook! (En je weet wat die vandaan komt)quote:Op woensdag 2 april 2014 19:32 schreef Cantare het volgende:
[..]
Dat had ik toen iemand me bij de tweede zei dat ik 'natuurlijk op alledag liep'. Wattes?! Ook Brabant.![]()
Over werken: ik werk sinds een jaar 16 uur, daarvoor 24 uur. Mijn man 40+. Voor deze situatie (2 kids en zwanger) prima. Niet zwanger zou ik er wel een dag bij gehad willen hebben, maar nu is het precies goed. Hoe het straks met 3 kids is, weet ik niet. Zowel met als zonder werk lijkt het me eigenlijk best pittig...Mja, we gaan het zien.
Zowel thuis zijn als werken met 1 (makkelijk) kind vond ik totaal niet zwaar, ik had echt tijd over. Mijn man heeft tot de eerste verjaardag van onze oudste een dag thuis gewerkt, dat was goed te doen. Met 2 kids vind ik het een stuk drukker thuis. Zowel de werk- als niet-werkdagen. Dat zal met een 3e nog wel"erger" zijn. Ik kan nu nog niet inschatten wat dan prettig is. Stoppen met werken wil ik niet, juist ook om niet altijd in de kinderchaos te zitten, maar altijd drukte en geregel wil ik ook niet. Even aankijken maar.
Jaa!! Ik ben zelf een paar dagen eerder jarig, dus dalijk heb ik mijn eigen verjaardagscadeau in mijn buikquote:Op woensdag 2 april 2014 19:28 schreef kwakz0r het volgende:
Amsel, wat vervelend voor je vriend dat hij zonder werk zit. In welke sector werkt hij? J heeft toen tijdelijk via OGD in Delft (helpdesk en ict) Veel tijdelijk werk gehad maar ze hebben ook vaste banen. Misschien ook wel voor engelstaligen een optie? Je hoeft niet eens een opleiding in die richting te hebben, basiskennis computer is voldoende, beta achtergrond een pré. Nou ja, just thinking out loud.
LMN! Dan zijn we bijna datumtweeling!
Spannend!quote:Op woensdag 2 april 2014 19:55 schreef Bolletje... het volgende:
Ik had net ineens een steek in m'n buik en moest naar toilet rennen.. Dat was de slijmprop( iewwww ) Nu pijnlijke harde buiken.. Zou Joop dan toch deze week komen?
Ja daar kom ik ook vandaan (regio gouda)!quote:Op woensdag 2 april 2014 20:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
de uitdrukking "op alledag lopen" ken ik ook al jaren hoor, en ik kom uit Gouda/Rotterdam.
morgen 20 weken echo en ineens vind ik t toch wat spannend! terwijl met 17 weken al veel nagekeken is... gelukkig mogen we al om 8:40
quote:Op woensdag 2 april 2014 20:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja daar kom ik ook vandaan (regio gouda)!
t is ook echt geen taalquote:Op woensdag 2 april 2014 18:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik geef Nederlands, maar bij mijn Brabantse ex stond ik regelmatig met m'n oren te klapperen..
Ik ken 'aangeteld' wel, maar dan in de betekenis van net zwanger. Ook Brabants, overigens.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:55 schreef Dyre het volgende:
Nu we met een paar docenten in het topic zitten: geeft iemand van jullie toevallig Nederlands?
Mij is al een paar keer gevraagd wanneer ik ben 'aangeteld'. Het is echt 3 of 4 keer gebeurd voordat ik wist wat ze ermee bedoelen![]()
Ik ken deze term dus echt niet en vraag me af of het iets Brabants is? Net zoals ze hier aanrijden en aanlopen kan je blijkbaar ook aantellen (en uittellen)
Ik werd daarop weer vreemd aangekeken omdat ik niet wist wat aantellen is (ik zal het nog steeds nooit gebruiken, wat een raar werkwoord...) dus ik ben benieuwd of dit gewoon tot het Nederlandse vocabulair hoort of niet![]()
in al die jaren dat ik boven de rivieren woonde heb ik het nog nooit gehoord en mijn Utrechtse familie vraagt het ook niet
Dat je ieder moment kan gaan bevallen.. Dus rond de 40 weken zwanger zijnquote:Op woensdag 2 april 2014 21:14 schreef Skittles het volgende:
Op alledag lopen ken ik niet en ik kom uit Rotterdam. Wat betekent het?
Bolletje, spannend!
ja je kent haar hè?quote:Op woensdag 2 april 2014 21:36 schreef Moppert het volgende:
jij hebt voor mijn gevoel echt de uitzondering op de regel mbt gastouders
De kinderopvangtoeslag gaat naar inkomen dus als jij weinig inkomen hebt zal je veel toeslag ontvangen, tenzij je partner echt goud geld verdientquote:Op woensdag 2 april 2014 21:44 schreef krijgerrtje het volgende:
Mijn schoonmoeder had jaren terug al gezegd dat, wanneer we kinderen kregen, zij heel graag zou willen oppassen! Maar nu m'n schoonouders in scheiding liggen wordt het een stuk moeilijker, ze kan niet zomaar een dag vrij nemen om op te passen omdat ze dat financieel gewoon niet kan veroorloven, helaas! Vandaag eens naar de prijzen van kdv gekekenhartverzakking!
Na het verlof loop ik stage, maar hoewel ik dan 36-40 uur werk in de week verdien ik waarschijnlijk niet veel meer dan150-250 euro per maand
Dat dus.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:49 schreef laziness het volgende:
[..]
De kinderopvangtoeslag gaat naar inkomen dus als jij weinig inkomen hebt zal je veel toeslag ontvangen, tenzij je partner echt goud geld verdientdus wie weet valt het mee als je eens een proefberekening maakt op toeslagen.nl
Kwak, hou je nog even in de gaten dat plek hebben niet perse betekend dat ze drie dagen op dezelfde groep op jouw voorkeursdagen hebben?quote:Op woensdag 2 april 2014 13:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik wil graag naar 3 dagen (1 dag ouderschapverlof, wordt hier 55% betaald de eerste 430 uur, daarna onbetaald) en ik kan daarna zonder problemen (als de cao niet wijzigt) naar 3 dagen met een kleinere aanstelling. Man werkt fulltime, maar kan 1 dag thuis werken (hij werkt dan niet echt een dag, maar draait eigenlijk nu al vaak 4*9 uur).
Heb net gekeken naar KDVs in de buurt van werk, staat bij allemaal gelukkig dat ze nog plek hebben. Bij ons in de buurt waar we wonen lijkt me niet zo fijn, is toch een beetje een pauperwijk en ik werk in een kinderrijke vinexwijk. de kdvs werken ook nog samen met overkoepelende kunst en natuurprojecten enzo.
kind moet 2 dagen opvang, vriend gaat straks op vrijdag thuis zijn, ik denk dat ik ma/wo/vr ga werken of di/wo/vr dus kind moet ma/wo of di/wo naar de opvang....
Ey, niet fucken met Brabant jijquote:Op woensdag 2 april 2014 21:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
t is ook echt geen taal![]()
mijn lieftallige wederhelft is een brabo en hij heeft een oom die alleen maar plat spreekt. De eerste twee jaar ofzo heb k de beste man gewoon níet verstaan
En aantellen, nog nooit van gehoord! Goed om te wetenik ken wel 'aanrijden'
ook zo'n fijne. Hoe laat zullen we aanrijden? ehm whut? Terwijl ik aanrijtijd dan wel weer normaal vind.
Leven voelen, zo staat het ook op je kaart, t is korter dan "bewegingen'' hahaha. Ik vraag zelf eigk altijd of iemand de baby gewoon goed voelt bewegen. Voel je al leven klinkt ehm... holistischer dan me lief is
hoe laat mag jij morgen?quote:Op donderdag 3 april 2014 05:28 schreef Heliotrope het volgende:
Goed bezig kwakzor!
JJ veel sterkte!
Kursor ook!
En Loj en LMN goede echo's!
Leuk om de werkdiscussie te lezen, we werken beiden 40 uur en willen beiden naar 32. Ik denk dat we 2 dagen Kdv zullen moeten, en verder met enthousiaste oma's wel ver komen. Ik stel om de een of andere reden nog uit er echt over na te denken. Over 1 dag en een paar uur echo.
Ja dat mag en ik vond het hele zwangerschaps gebeuren al zwaar genoeg.quote:Op donderdag 3 april 2014 08:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Je mag toch ook gewoon pcm? Of heb ik de memo gemist?
Fijn dat het af is kwakzor
bij dagelijks gebruikquote:Op donderdag 3 april 2014 08:49 schreef Spees_Eend het volgende:
Er was overigens wel sprake vorig jaar van het mogelijk niet indalen van ze ballz bij (regelmatig?) gebruik van pcm door zwangeren die een jongen verwachten. Maar ik weet niet om hoeveel pcm dat ging,
eerstequote:welk trimester
Nope, je weet in t eerste trimester nog niet of je een jongen of meisje draagt en dus of je wel of geen "risico" loopt (onduidelijk hoe groot dat dus is ook). Er werd terughoudendheid geadviseerd tijdens eerste trimester. Ik ken weinig geen mensen die dagelijks paracetamol slikken dus het zegt me niet zoveel, dat onderzoek. Als je dagelijks 6 pcm nodig hebt om de dag door te komen dan moet je misschien sowieso maar ns nagekeken worden, lijkt me.quote:en of daar nou echt een officieel nieuw advies voor is gemaakt
Succes bij de echo strakjes! Weer naar je meisje krijgenquote:Op donderdag 3 april 2014 07:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zo naar t ziekenhuis voor de 20 weken echo en contole bij de gyn.
Potverdorie, je bent gewoon op driekwart!quote:Op donderdag 3 april 2014 09:30 schreef Chanty het volgende:
Kwak you made it![]()
JJ fijn dat de weeën weer weg zijn, hopelijk blijven ze weg.
En iedereen die vandaag een echo heeft veel succes en plezier
Bolletje ligt vast te knuffelen nu![]()
Vandaag gewoon 30 weken OMG![]()
![]()
Je zegt precies wat ik dacht vanochtendquote:Op donderdag 3 april 2014 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Potverdorie, je bent gewoon op driekwart!![]()
Dat klinkt wel echt serieus nu, 30 weken.
quote:Op donderdag 3 april 2014 10:03 schreef Dyre het volgende:
Chanty 30 weken
Hoe zat dat ook alweer met katten en zwanger zijn?
[ afbeelding ]
Het past wèl!
Tofquote:Op donderdag 3 april 2014 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
Eny is juist helemaal niet van de kleine ruimtes, die neemt het liever ruim.
[ afbeelding ]
Sorry voor de offtopic
Ontopic: ik heb me net aangemeld als proefpersoon voor de echoscopisten-opleiding. HOARD ALLE ECHO's
Zou zomaar kunnen, hoe moet ik me dat voorstellen trouwens?quote:Op donderdag 3 april 2014 10:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Leuk SQ! Misschien liggen we volgende keer naast elkaar zonder dat we dat van elkaar weten
Wel fijn wat extra echo's! Het is ook een vol uur, supertof
Lol, dat klinkt intrigerendquote:Op donderdag 3 april 2014 10:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Het is een zaal met 10-12 bedden, en iets van 20? verloskundigen en artsassistenten die de opleiding doen. Eerst maakt de docent even een echo om je gerust te stellen (niet echt fijn als een student vier minuten moet zoeken) en daarna komen ze in tweetallen oefenen, in mijn geval beide keren op het meten van de termijn. Na 20 min wisselen ze af en krijg je de volgende studenten.
Ik moet overigens ook over vijf weken dus wie weet
Die van ons ook! Die gaat er altijd even lekker bij liggenquote:Op donderdag 3 april 2014 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
Eny is juist helemaal niet van de kleine ruimtes, die neemt het liever ruim.
[ afbeelding ]
Sorry voor de offtopic
Ontopic: ik heb me net aangemeld als proefpersoon voor de echoscopisten-opleiding. HOARD ALLE ECHO's
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.JJ, wat fijn dat de weeën vanzelf weer zijn afgenomen/weggetrokken! Ik leef ontzettend met je mee, en je bent op dit moment echt een van de redenen waarom ik dit topic wat vaker check dan normaal. Ik duim voor je!
SQ, lijkt me fijn als je aan zoiets deel kunt nemen
GM
Chanty, 30 weken, bam!
Morgen is (officieel) mijn laatste werkdag. Maar zal sowieso nog wat werk mee naar huis nemenGelukkig heb ik tof werk, dat scheelt
Oh, en ik had geloof ik al gemeld dat we laatst voor een huis zijn gaan kijken? Gisteren koopakte ondertekend. Onder voorbehoud van financiering, dat is wel nog even spannend. Dus ik kan straks (áls we de financiering rond krijgen, dat is nog de vraag) tijdens mijn zwangerschapsverlof & vakantie lekker in een nieuw huis gaan nestelen![]()
Apparatuur helpt ook een hoop, schijnt. De gyn die laatst mijn uitgebreide groeiecho deed, zei bijvoorbeeld al dat hij per se met dát echoapparaat wil werken dan, want dat is vééééel beter/nieuwer/'sterker' dan de andere apparaten.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:04 schreef Stormqueen het volgende:
Wat fijn GM!
Ik vraag me trouwens af, waardoor komt dat verschil in scherpte? Ik zie soms hele duidelijke echo's maar ook soms wat vage. De plaatjes die ik bij het diagnostisch centrum mee kreeg (digitale) waren wel veel helderder dan die bij de vk (printje). En kunnen ze eventuele afwijkingen wel zien als het beeld wat vager is?
quote:Op donderdag 3 april 2014 11:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Die van ons ook! Die gaat er altijd even lekker bij liggenLolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.JJ, wat fijn dat de weeën vanzelf weer zijn afgenomen/weggetrokken! Ik leef ontzettend met je mee, en je bent op dit moment echt een van de redenen waarom ik dit topic wat vaker check dan normaal. Ik duim voor je!
GM
Chanty, 30 weken, bam!
Morgen is (officieel) mijn laatste werkdag. Maar zal sowieso nog wat werk mee naar huis nemenGelukkig heb ik tof werk, dat scheelt
Oh, en ik had geloof ik al gemeld dat we laatst voor een huis zijn gaan kijken? Gisteren koopakte ondertekend. Onder voorbehoud van financiering, dat is wel nog even spannend. Dus ik kan straks (áls we de financiering rond krijgen, dat is nog de vraag) tijdens mijn zwangerschapsverlof & vakantie lekker in een nieuw huis gaan nestelenZo zit Romey er ook wel eens bij ja
Gelukkig hebben ze veeeeeel haar
En wat tof van je huisOok wel pittig om in die tijd te klussen/ verhuizen lijkt me. Je had toch niet net de babykamer af in je huidige huis he?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Je bent nooit alleen skittlesquote:Op donderdag 3 april 2014 11:07 schreef Skittles het volgende:
30 weken Chanty? Wat gaat het snel!
Ze heeft inderdaad lange stelten GM![]()
Hier 13 wekenBegint gelijk goed met groeipijn en jeuk op rug/heupen/borsten.
En ik tik er weer een jaartje bij![]()
Die ik nu in m'n eentje ga vieren, want vriend is 3 uur 's nachts al vertrokken naar het werk en komt pas 8 uur thuis, gaat dan eten en moet dan eigenlijk alweer naar bed want morgen ook al om 3 uur weer op.
Maar hey het heeft ook een voordeel: chocoladecake helemaal voor mij alleen
Ah, dat dacht ik al, dan hebben ze bij DvU gewoon veel nieuwere apparatuurquote:Op donderdag 3 april 2014 11:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Apparatuur helpt ook een hoop, schijnt. De gyn die laatst mijn uitgebreide groeiecho deed, zei bijvoorbeeld al dat hij per se met dát echoapparaat wil werken dan, want dat is vééééel beter/nieuwer/'sterker' dan de andere apparaten.
Ik heb eigenlijk een werkcollege nu, trouwens, maar van mijn 15 studenten (ongeveer) waren er 0 komen opdagenDus nu heel even pauze, en zo verder.
Ja ze zwaaide naar papa en mamaquote:Op donderdag 3 april 2014 11:06 schreef Chanty het volgende:
Hihi zwaait ze nou?
En idd is er wel een behoorlijk verschil in de echokwaliteit al lijkt me dit een foto van het scherm?
Maar dan zien ze het dus wel goed genoeg voor de medische keuring zeg maar?quote:Op donderdag 3 april 2014 11:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja ze zwaaide naar papa en mama![]()
Dit is een foto van een foto. Mooie plaatjes maken was vandaag sowieso een uitdaging met de kleine springveer...
quote:Op donderdag 3 april 2014 11:08 schreef Suikertante het volgende:
Coco, dit lijkt me hét moment om een foto te posten van je babykamer at the moment
M'n popcorn is net klaarquote:Op donderdag 3 april 2014 11:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Laten we dat maar niet doen, denk dat dat onnodige nesteldrangstress op gaat roepen hier
Ach opruimen is zo gebeurd. Ik heb dus nog steeds geen tijd gehad om ook maar te starten met de babykamer en ik weet niet of dat volgende week nou wel gaat lukkenquote:Op donderdag 3 april 2014 11:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Laten we dat maar niet doen, denk dat dat onnodige nesteldrangstress op gaat roepen hier
SQ, nee, ze zijn eigenlijk net klaar met verbouwenNiet alles is mijn smaak overigens, maar het is wel in orde. Dus even kijken we we eventueel wel al doen en waar we eventueel mee willen wachten.
Chanty, de babykamer is in principe ver af (S. heeft een andere kamer, dus de baby krijgt gewoon haar oude babykamer), maar hij moet wel nog een beetjeworden opgeruimd
En Dude is best een toffe kat ja
Da's waar, want dit ligt wel naast me.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:08 schreef Chanty het volgende:
[..]
Je bent nooit alleen skittles
Gefeliciteerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij moet niks hebben van dozen, maar mijn rugzak is toch wel een slaapparadijs.![]()
quote:Op donderdag 3 april 2014 11:17 schreef Skittles het volgende:
[..]
Da's waar, want dit ligt wel naast me.Lol die hangt er ook lekker bij. Hier gaan ze ook op een vel papier liggen of zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij moet niks hebben van dozen, maar mijn rugzak is toch wel een slaapparadijs.
Maar ik doelde meer op frummel in je buikEn die eet eerst van je chocoladetaart hoor
Jaaa!quote:Op donderdag 3 april 2014 11:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Zal ik even dan? Gewoon omdat het kan?
Coco, ik zou Chanty even uitnodigen vóór je je foto postquote:
quote:Op donderdag 3 april 2014 11:19 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Jaaa!
[..]
Coco, ik zou Chanty even uitnodigen vóór je je foto post
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laat die baby maar komen!![]()
![]()
Mijn ervaring is dat wat andere mensen een 'teringzooi' noemen, vrijwel altijd in het niet valt bij wat wij een 'teringzooi' noemenquote:Op donderdag 3 april 2014 11:22 schreef Chanty het volgende:
De zolder hier had ik in twee dagen opgeruimd en die was echt een teringzooi. Inmiddels probeer ik al 2,5 week te starten met de babykamer
quote:Op donderdag 3 april 2014 11:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Het kamertje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laat die baby maar komen!![]()
disclaimer
Ja, dat hebben we ook heel zorgvuldig uitgekozenquote:Op donderdag 3 april 2014 11:25 schreef Suikertante het volgende:
Coco wat romantisch! Ik vind het kleurenpalet verrassend fris!
Dat blijft verwonderlijk. Dat je bij mensen komt waar er 2 boeken en een taartkruimel op de salontafel liggen en dat ze dan zeggen "let niet op de rotzooi". Die durf ik dan al niet eens meer in mijn huis te ontvangenquote:Op donderdag 3 april 2014 11:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat wat andere mensen een 'teringzooi' noemen, vrijwel altijd in het niet valt bij wat wij een 'teringzooi' noemen
quote:Op donderdag 3 april 2014 11:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Het kamertje!Hihi dat lijkt op onze opslagkamer en onze zolder voordat die was opgeruimdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laat die baby maar komen!![]()
Maar volgens mij kun je dit in twee dagen echt helemaal aan kant hebben
Ik ga wel even een foto maken van onze opslagkamerquote:Op donderdag 3 april 2014 11:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat wat andere mensen een 'teringzooi' noemen, vrijwel altijd in het niet valt bij wat wij een 'teringzooi' noemen
Ik zeg er ook altijd bij: "Ja, maar ik heb écht rotzooi. Niet van die rotzooi-die-eigenlijk-geen-rotzooi-is-maar-voor-de-vorm-zeg-ik-dat, maar échte rotzooi.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat blijft verwonderlijk. Dat je bij mensen komt waar er 2 boeken en een taartkruimel op de salontafel liggen en dat ze dan zeggen "let niet op de rotzooi". Die durf ik dan al niet eens meer in mijn huis te ontvangen(en ik heb echt niet eens een teringzooi
)
Kraamkamer?quote:Op donderdag 3 april 2014 11:30 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik ga wel even een foto maken van onze opslagkamerdan heb je een idee hoe de zolder eruit zag.
En een gedeelte van wat in de opslagkamer staat (wat eigenlijk logeerkamer is en kraamkamer wordt voor mij) moet dus naar de babykamer…. Maar die moet dus wel eerst geschilderd worden etc, net als de meubeltjes.
Verschil in kwaliteit van het echoapparaat, ontwikkelingen gaan heel snel op dat gebied. Buik van de zwangere, bij heel weinig 'tussenlaag' zeg maar heb je vaak een scherper beeld. Dingen zoals wel of geen volle blaas maken ook uit maar daar is relatief eenvoudig wat aan te doen. Hoeveelheid gel die gebruikt wordt scheelt ookquote:Op donderdag 3 april 2014 11:04 schreef Stormqueen het volgende:
Wat fijn GM!
Ik vraag me trouwens af, waardoor komt dat verschil in scherpte? Ik zie soms hele duidelijke echo's maar ook soms wat vage. De plaatjes die ik bij het diagnostisch centrum mee kreeg (digitale) waren wel veel helderder dan die bij de vk (printje). En kunnen ze eventuele afwijkingen wel zien als het beeld wat vager is?
Verven en alles hebben we gelukkig 2 jaar terug allemaal gedaan. Dat scheelt wel.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:30 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik ga wel even een foto maken van onze opslagkamerdan heb je een idee hoe de zolder eruit zag.
En een gedeelte van wat in de opslagkamer staat (wat eigenlijk logeerkamer is en kraamkamer wordt voor mij) moet dus naar de babykamer…. Maar die moet dus wel eerst geschilderd worden etc, net als de meubeltjes.
We slapen op zolder en hebben toch van verschillende mensen begrepen dat dat niet fijn is als je net bevallen bent en steeds een trap op en af moet om naar de wc te gaan. Plus dat dat bed op zolder niet op klossen kan (zonder dat het stuk gaat iig).quote:
hurray voor verplaatsen naar zolderquote:Op donderdag 3 april 2014 11:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Verven en alles hebben we gelukkig 2 jaar terug allemaal gedaan. Dat scheelt wel.
Tis een klein kamertje overigens, dus ik denk dat het echte opruimen zelfs wel in een halve dag al helemaal gedaan kan zijn
BMI 33, maar wel echt een vetbuik hier. Dus dat kan nog wel wat ruis geven denk ik.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Verschil in kwaliteit van het echoapparaat, ontwikkelingen gaan heel snel op dat gebied. Buik van de zwangere, bij heel weinig 'tussenlaag' zeg maar heb je vaak een scherper beeld. Dingen zoals wel of geen volle blaas maken ook uit maar daar is relatief eenvoudig wat aan te doen. Hoeveelheid gel die gebruikt wordt scheelt ookvan zuunig gellen krijg je warrig beeld
Afwijkingen mwah, een echoscopist is echt opgeleid om van de meest onduidelijke grijze gebieden iets te maken. En de ervaring scheelt ook. Ik heb meegekeken bij echo's met 12 weken bij een mevrouw met normaal bmi (zeker niet ultra-slank ofzo) en daar haalde de echoscopist er zo een niet-gesloten lip uit bijvoorbeeld en een aantal andere afwijkingen.
Enige belemmerende factor later in de zwangerschap is BMI van de moeder. Dat kan beeldvorming wel verstoren. Bij BMI boven 30 is het niet zo dramatisch, boven 40 is beeldvorming vaak wel wat minder duidelijk. Het hangt er maar net vanaf hoe je bmi verdeeld is though
Oh zo, begrijpelijk, maar dat is dan echt maar voor een paar daagjes dan?quote:Op donderdag 3 april 2014 11:32 schreef Chanty het volgende:
[..]
We slapen op zolder en hebben toch van verschillende mensen begrepen dat dat niet fijn is als je net bevallen bent en steeds een trap op en af moet om naar de wc te gaan. Plus dat dat bed op zolder niet op klossen kan (zonder dat het stuk gaat iig).
Denk alleen voor de kraamweekquote:Op donderdag 3 april 2014 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh zo, begrijpelijk, maar dat is dan echt maar voor een paar daagjes dan?
Ghehequote:Op donderdag 3 april 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
BMI 33, maar wel echt een vetbuik hier. Dus dat kan nog wel wat ruis geven denk ik.
De vk riep over mijn 10+3 echo ook: mooi ontwikkeld kindje, twee hersenhelften, bla bla en ik zat echt zo van: uhhh watdat je dat ziet
We vertrouwen maar op de experts
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Skittles, (heb gister een zakje skittles gekocht trouwens, meteen voor de helft opgevretenquote:Op donderdag 3 april 2014 11:07 schreef Skittles het volgende:
Hier 13 wekenBegint gelijk goed met groeipijn en jeuk op rug/heupen/borsten.
De babykamer zelf is gelukkig leegquote:Op donderdag 3 april 2014 11:46 schreef BlueEyes het volgende:
Oh my, Chanty ook al al zo'n mooi gestyled kamertje
Een positiejas kopenquote:Op donderdag 3 april 2014 11:49 schreef krijgerrtje het volgende:
Bed op klossen?met ons minibed van de ikea staat onze slaapkamer propvol
geen klossen voor krijgertje! wij hebben (als studenten zijnde) nog de mazzel dat we een extra slaapkamer hebben en die kunnen gebruiken als babykamer.. Maar wie weet, misschien gaan we hierwel heel snel weg als vriend gaat werken.. De buurt gaat me steeds meer tegenspreken
![]()
Ik wil eigenlijk een zomerjas kopen, die heb ik al jaren niet gehad, maar hoe weet ik nou wat me over een paar maanden nog past
quote:Op donderdag 3 april 2014 11:43 schreef Chanty het volgende:
Dat bed moet dus leeg en de kamer moet opgeruimd zijn zodat je er gewoon doorheen kunt lopen. Op dit moment dumpen we alle babyspullen dus in deze kamerMooi. Stil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Ja was geen probleem! Heeft ruim een half uur geduurd, maar ze heeft alle benodigde metingen gedaan, en alles nagekeken! Vind het sowieso een vak want ik zie vlek en vlekje en stip en zij ziet ooh nieren, nierbekken, aorta enz enz.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar dan zien ze het dus wel goed genoeg voor de medische keuring zeg maar?
Ik vind dat sowieso erg knap, dat mensen dat kunnen, maar als ik bijvoorbeeld mijn echo van vorige keer bekijk zou ik daar geen nekplooi op kunnen meten al wilde ik het nog zo graag
quote:Op donderdag 3 april 2014 11:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja was geen probleem! Heeft ruim een half uur geduurd, maar ze heeft alle benodigde metingen gedaan, en alles nagekeken! Vind het sowieso een vak want ik zie vlek en vlekje en stip en zij ziet ooh nieren, nierbekken, aorta enz enz.
Aan t eind was mup t zat en bleef ze wegdraaiengelukkig hadden we toen alle metingen al binnen.
Hier ook een.bmi van boven de 30, maar hoewel de foto's misschien anders doen vermoeden is t wel scherp in beeld te brengen,ik kon teentjes tellen... En zij kon idd zien dat de lip gesloten is...quote:Op donderdag 3 april 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
BMI 33, maar wel echt een vetbuik hier. Dus dat kan nog wel wat ruis geven denk ik.
De vk riep over mijn 10+3 echo ook: mooi ontwikkeld kindje, twee hersenhelften, bla bla en ik zat echt zo van: uhhh watdat je dat ziet
We vertrouwen maar op de experts
quote:
Jaaa! Van hartequote:Op donderdag 3 april 2014 12:08 schreef Bolletje... het volgende:
Lieve meiden, vanmorgen om 10.17 uur is S.iem geboren!
3870 gram en 50 cm!
Het was een helse bevalling die eindigde met een vacuüm pomp, maar oh ik ben verliefd
Bohhh, hij is er! En wat een mooie naam!quote:Op donderdag 3 april 2014 12:08 schreef Bolletje... het volgende:
3870 gram en 50 cm!
Het was een helse bevalling die eindigde met een vacuüm pomp, maar oh ik ben verliefd
quote:Op donderdag 3 april 2014 11:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Die van ons ook! Die gaat er altijd even lekker bij liggenAhh dat vind ik echt superlief!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.JJ, wat fijn dat de weeën vanzelf weer zijn afgenomen/weggetrokken! Ik leef ontzettend met je mee, en je bent op dit moment echt een van de redenen waarom ik dit topic wat vaker check dan normaal. Ik duim voor je!
GM
Chanty, 30 weken, bam!
Oh, en ik had geloof ik al gemeld dat we laatst voor een huis zijn gaan kijken? Gisteren koopakte ondertekend. Onder voorbehoud van financiering, dat is wel nog even spannend. Dus ik kan straks (áls we de financiering rond krijgen, dat is nog de vraag) tijdens mijn zwangerschapsverlof & vakantie lekker in een nieuw huis gaan nestelen![]()
het gaat hier nog steeds redelijk. Geen weeen, wel constant buikpijn, maar werkelijk geen idee waar dat nou van komt
Gefeliciteerd (alvast) met je nieuwe huis! Spannend!wanneer weet je of de financiering er doorheen komt?
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
Jaaaaaaaa bolletje wat fijn dat hij er isquote:Op donderdag 3 april 2014 12:08 schreef Bolletje... het volgende:
3870 gram en 50 cm!
quote:Op donderdag 3 april 2014 11:08 schreef Suikertante het volgende:
Coco, dit lijkt me hét moment om een foto te posten van je babykamer at the moment
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |