Volgens mij is het zo'n robot: als je hem aan tafel schuift komen er 2 van die armpjes uit die je kindje voeren en de snoet afvegen. En van die wieltjes onderaan die het (op de juiste tijd) naar zijn kamertje rijden, luiertje verschonen en naar bedje brengtquote:Op woensdag 2 april 2014 16:42 schreef BlueEyes het volgende:
Oh my... er was toch iemand die een Bloom-stoel had besteld?
Mennn wat zijn die krengen duur, hebben ze er goud in verwerkt?
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap die plank nietquote:Op woensdag 2 april 2014 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
ik zag in het prenatal boekje een Stokke die me wel beviel trouwens, de Steps, vanaf deze maand verkrijgbaar:
[ afbeelding ]
Ook vanaf de geboorte bruikbaar, maar met vier poten, en hij mag gewoon naar zolder als kindlief vier is![]()
Aaah... dan willik 'm ookquote:Op woensdag 2 april 2014 16:48 schreef Dyre het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo'n robot: als je hem aan tafel schuift komen er 2 van die armpjes uit die je kindje voeren en de snoet afvegen. En van die wieltjes onderaan die het (op de juiste tijd) naar zijn kamertje rijden, luiertje verschonen en naar bedje brengt(de duurdere versies doen hem volgens mij ook in bad, die hebben zo'm waterafstotende coating
)
Plank? Je bedoelt dat wipstoeltje wat er op is gemonteerd?quote:Op woensdag 2 april 2014 16:50 schreef Chanty het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap die plank nietMoet je het kind daarop vastbinden?
Hier wordt het gewoon een ikea el cheapo stoel wat mij betreft. Niet mooi maar heb er veel goede dingen over gehoord en het kost niks. En zal er ook niet over struikelen want kunnen hem mooi in de hoek zetten.
Even gegoogled maar dit plaatje verduidelijkt het wat meer jaquote:Op woensdag 2 april 2014 16:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Plank? Je bedoelt dat wipstoeltje wat er op is gemonteerd?Dat is denk ik de hoek van de foto, want het is gewoon een wipstoeltje
Eigenlijk zot dat ik hier mee bezig ben trouwens, ik ben 12 weken![]()
*gooit prenatal boekje opzij
ik was eigenlijk tot de conclusie gekomen dat mijn kind maar gewoon vanaf zes maanden op een gewone eetkamerstoel moetquote:Op woensdag 2 april 2014 16:56 schreef BlueEyes het volgende:
Neeee niet wegooien, je mag research doen voor mij
quote:Op woensdag 2 april 2014 16:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Kwakkie, HOOOO, STOP.
Even gaan zitten, ogen dicht, rustig ademhalen, door je neus. Even focussen op stilte en je adem. Vijf minuutjes. Diep ademhalen.
En even de feitjes: als dit weer een late avond wordt, is dat dan voorlopig de laatste? Troost je dan daar mee. Dan is het vandaag nog even doorbikkelen, maar dan weegt alles morgen een stuk minder. Echt waar!
okok zennnnnnquote:Op woensdag 2 april 2014 16:47 schreef Chanty het volgende:
[..]Nog heeeeel even volhouden. Kun je anders niet even bellen over die marges?
SPOILER: gezeikOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
VET! Met LEDjes?quote:Op woensdag 2 april 2014 17:16 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh Sq ik heb een speen gevonden die aansluit bij het bad waar je laatst over postte!
Een speen die een kleurindicator heeft of de melk juiste temp heeft of te warm is om aan je kindje te geven.
In dit geval zegt de mijn vriend ook gerust "WE zijn zwanger want ik heb ook last van de HCG"quote:Op woensdag 2 april 2014 17:20 schreef Stormqueen het volgende:
we zijn ook helemaal niet leuk voor onze mannen soms
Hij liep van de week te klagen dat ie moe was, toen dacht ik alleen maar "IK BEN PVD AL 9 WEKEN MOE!"![]()
wat dus praktisch zou betekenen dat hij de komende maanden nergens meer last van zou mogen hebben omdat ik het altijd erger heb ofzoDus ik probeer mezelf nu ook bewust voor zulke gedachtes te behoeden
Ja gaan we ook doenquote:Op woensdag 2 april 2014 17:14 schreef Stormqueen het volgende:
Als dat zo tegenstaat, dan zul je uiteindelijk toch samen concessies moeten doen. En kan in kleine dingetjes zitten... misschien in het voren koken, zodat je alleen op hoeft te warmen? Of je kookt vroeg en laat hem zijn portie opwarmen? En tzt een andere reisoplossing zoeken voor hem. Dat kost dan misschien wel wat meer, maar als je van de huidige situatie zo ongelukkig wordt kan het zo ook niet altijd blijven. Praat er in elk geval samen over en sta open voor verschillende opties
Hier is de uitdrukking ook of ik al leven voel. Tis feitelijk waar natuurlijk, maar het klinkt zo beladen. En daarbij, al ik mijn eigen hart voel dan voel ik ook leven, vindt de eigenwijs in mijquote:Op woensdag 2 april 2014 18:17 schreef Dyre het volgende:
Ik heb trouwens een beetje hetzelfde met de vraag of ik 'het leven' al heb gevoeld.
Je bedoelt de baby? Nee, die heb ik nog niet gevoeld
(maar misschien komt dat wel gewoon omdat ik het vervelend vind dat ik nog niets voel en daarom de vraag zelf niet graag hoor)
Mag mijn nod naar 23-10quote:
je nodquote:Op woensdag 2 april 2014 18:59 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Mag mijn nod naar 23-10![]()
Die eerste 12 weken gaan een stuk sneller voorbij als je bij de echo opeens een paar dagen cadeau krijgt!
Hij lag eerst heel stil, en opeens begon hij te breakdancen en hebben we het hartje gehoord
Dat had ik toen iemand me bij de tweede zei dat ik 'natuurlijk op alledag liep'. Wattes?! Ook Brabant.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:03 schreef Dyre het volgende:
Nou, duidelijk iets Brabant dus
De eerste keer vroeg de verloskundige het me (toch best een jonge, hippe meid) en mijn reactie was echt: euh sorry, wat ben ik?
maar dat zegt mijn niet brabantse moeder ook! (En je weet wat die vandaan komt)quote:Op woensdag 2 april 2014 19:32 schreef Cantare het volgende:
[..]
Dat had ik toen iemand me bij de tweede zei dat ik 'natuurlijk op alledag liep'. Wattes?! Ook Brabant.![]()
Over werken: ik werk sinds een jaar 16 uur, daarvoor 24 uur. Mijn man 40+. Voor deze situatie (2 kids en zwanger) prima. Niet zwanger zou ik er wel een dag bij gehad willen hebben, maar nu is het precies goed. Hoe het straks met 3 kids is, weet ik niet. Zowel met als zonder werk lijkt het me eigenlijk best pittig...Mja, we gaan het zien.
Zowel thuis zijn als werken met 1 (makkelijk) kind vond ik totaal niet zwaar, ik had echt tijd over. Mijn man heeft tot de eerste verjaardag van onze oudste een dag thuis gewerkt, dat was goed te doen. Met 2 kids vind ik het een stuk drukker thuis. Zowel de werk- als niet-werkdagen. Dat zal met een 3e nog wel"erger" zijn. Ik kan nu nog niet inschatten wat dan prettig is. Stoppen met werken wil ik niet, juist ook om niet altijd in de kinderchaos te zitten, maar altijd drukte en geregel wil ik ook niet. Even aankijken maar.
Jaa!! Ik ben zelf een paar dagen eerder jarig, dus dalijk heb ik mijn eigen verjaardagscadeau in mijn buikquote:Op woensdag 2 april 2014 19:28 schreef kwakz0r het volgende:
Amsel, wat vervelend voor je vriend dat hij zonder werk zit. In welke sector werkt hij? J heeft toen tijdelijk via OGD in Delft (helpdesk en ict) Veel tijdelijk werk gehad maar ze hebben ook vaste banen. Misschien ook wel voor engelstaligen een optie? Je hoeft niet eens een opleiding in die richting te hebben, basiskennis computer is voldoende, beta achtergrond een pré. Nou ja, just thinking out loud.
LMN! Dan zijn we bijna datumtweeling!
Spannend!quote:Op woensdag 2 april 2014 19:55 schreef Bolletje... het volgende:
Ik had net ineens een steek in m'n buik en moest naar toilet rennen.. Dat was de slijmprop( iewwww ) Nu pijnlijke harde buiken.. Zou Joop dan toch deze week komen?
Ja daar kom ik ook vandaan (regio gouda)!quote:Op woensdag 2 april 2014 20:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
de uitdrukking "op alledag lopen" ken ik ook al jaren hoor, en ik kom uit Gouda/Rotterdam.
morgen 20 weken echo en ineens vind ik t toch wat spannend! terwijl met 17 weken al veel nagekeken is... gelukkig mogen we al om 8:40
quote:Op woensdag 2 april 2014 20:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja daar kom ik ook vandaan (regio gouda)!
t is ook echt geen taalquote:Op woensdag 2 april 2014 18:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik geef Nederlands, maar bij mijn Brabantse ex stond ik regelmatig met m'n oren te klapperen..
Ik ken 'aangeteld' wel, maar dan in de betekenis van net zwanger. Ook Brabants, overigens.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:55 schreef Dyre het volgende:
Nu we met een paar docenten in het topic zitten: geeft iemand van jullie toevallig Nederlands?
Mij is al een paar keer gevraagd wanneer ik ben 'aangeteld'. Het is echt 3 of 4 keer gebeurd voordat ik wist wat ze ermee bedoelen![]()
Ik ken deze term dus echt niet en vraag me af of het iets Brabants is? Net zoals ze hier aanrijden en aanlopen kan je blijkbaar ook aantellen (en uittellen)
Ik werd daarop weer vreemd aangekeken omdat ik niet wist wat aantellen is (ik zal het nog steeds nooit gebruiken, wat een raar werkwoord...) dus ik ben benieuwd of dit gewoon tot het Nederlandse vocabulair hoort of niet![]()
in al die jaren dat ik boven de rivieren woonde heb ik het nog nooit gehoord en mijn Utrechtse familie vraagt het ook niet
Dat je ieder moment kan gaan bevallen.. Dus rond de 40 weken zwanger zijnquote:Op woensdag 2 april 2014 21:14 schreef Skittles het volgende:
Op alledag lopen ken ik niet en ik kom uit Rotterdam. Wat betekent het?
Bolletje, spannend!
ja je kent haar hè?quote:Op woensdag 2 april 2014 21:36 schreef Moppert het volgende:
jij hebt voor mijn gevoel echt de uitzondering op de regel mbt gastouders
De kinderopvangtoeslag gaat naar inkomen dus als jij weinig inkomen hebt zal je veel toeslag ontvangen, tenzij je partner echt goud geld verdientquote:Op woensdag 2 april 2014 21:44 schreef krijgerrtje het volgende:
Mijn schoonmoeder had jaren terug al gezegd dat, wanneer we kinderen kregen, zij heel graag zou willen oppassen! Maar nu m'n schoonouders in scheiding liggen wordt het een stuk moeilijker, ze kan niet zomaar een dag vrij nemen om op te passen omdat ze dat financieel gewoon niet kan veroorloven, helaas! Vandaag eens naar de prijzen van kdv gekekenhartverzakking!
Na het verlof loop ik stage, maar hoewel ik dan 36-40 uur werk in de week verdien ik waarschijnlijk niet veel meer dan150-250 euro per maand
Dat dus.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:49 schreef laziness het volgende:
[..]
De kinderopvangtoeslag gaat naar inkomen dus als jij weinig inkomen hebt zal je veel toeslag ontvangen, tenzij je partner echt goud geld verdientdus wie weet valt het mee als je eens een proefberekening maakt op toeslagen.nl
Kwak, hou je nog even in de gaten dat plek hebben niet perse betekend dat ze drie dagen op dezelfde groep op jouw voorkeursdagen hebben?quote:Op woensdag 2 april 2014 13:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik wil graag naar 3 dagen (1 dag ouderschapverlof, wordt hier 55% betaald de eerste 430 uur, daarna onbetaald) en ik kan daarna zonder problemen (als de cao niet wijzigt) naar 3 dagen met een kleinere aanstelling. Man werkt fulltime, maar kan 1 dag thuis werken (hij werkt dan niet echt een dag, maar draait eigenlijk nu al vaak 4*9 uur).
Heb net gekeken naar KDVs in de buurt van werk, staat bij allemaal gelukkig dat ze nog plek hebben. Bij ons in de buurt waar we wonen lijkt me niet zo fijn, is toch een beetje een pauperwijk en ik werk in een kinderrijke vinexwijk. de kdvs werken ook nog samen met overkoepelende kunst en natuurprojecten enzo.
kind moet 2 dagen opvang, vriend gaat straks op vrijdag thuis zijn, ik denk dat ik ma/wo/vr ga werken of di/wo/vr dus kind moet ma/wo of di/wo naar de opvang....
Ey, niet fucken met Brabant jijquote:Op woensdag 2 april 2014 21:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
t is ook echt geen taal![]()
mijn lieftallige wederhelft is een brabo en hij heeft een oom die alleen maar plat spreekt. De eerste twee jaar ofzo heb k de beste man gewoon níet verstaan
En aantellen, nog nooit van gehoord! Goed om te wetenik ken wel 'aanrijden'
ook zo'n fijne. Hoe laat zullen we aanrijden? ehm whut? Terwijl ik aanrijtijd dan wel weer normaal vind.
Leven voelen, zo staat het ook op je kaart, t is korter dan "bewegingen'' hahaha. Ik vraag zelf eigk altijd of iemand de baby gewoon goed voelt bewegen. Voel je al leven klinkt ehm... holistischer dan me lief is
hoe laat mag jij morgen?quote:Op donderdag 3 april 2014 05:28 schreef Heliotrope het volgende:
Goed bezig kwakzor!
JJ veel sterkte!
Kursor ook!
En Loj en LMN goede echo's!
Leuk om de werkdiscussie te lezen, we werken beiden 40 uur en willen beiden naar 32. Ik denk dat we 2 dagen Kdv zullen moeten, en verder met enthousiaste oma's wel ver komen. Ik stel om de een of andere reden nog uit er echt over na te denken. Over 1 dag en een paar uur echo.
Ja dat mag en ik vond het hele zwangerschaps gebeuren al zwaar genoeg.quote:Op donderdag 3 april 2014 08:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Je mag toch ook gewoon pcm? Of heb ik de memo gemist?
Fijn dat het af is kwakzor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |