Ja daar kom ik ook vandaan (regio gouda)!quote:Op woensdag 2 april 2014 20:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
de uitdrukking "op alledag lopen" ken ik ook al jaren hoor, en ik kom uit Gouda/Rotterdam.
morgen 20 weken echo en ineens vind ik t toch wat spannend! terwijl met 17 weken al veel nagekeken is... gelukkig mogen we al om 8:40

quote:Op woensdag 2 april 2014 20:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja daar kom ik ook vandaan (regio gouda)!

t is ook echt geen taalquote:Op woensdag 2 april 2014 18:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik geef Nederlands, maar bij mijn Brabantse ex stond ik regelmatig met m'n oren te klapperen..

Ik ken 'aangeteld' wel, maar dan in de betekenis van net zwanger. Ook Brabants, overigens.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:55 schreef Dyre het volgende:
Nu we met een paar docenten in het topic zitten: geeft iemand van jullie toevallig Nederlands?
Mij is al een paar keer gevraagd wanneer ik ben 'aangeteld'. Het is echt 3 of 4 keer gebeurd voordat ik wist wat ze ermee bedoelen![]()
Ik ken deze term dus echt niet en vraag me af of het iets Brabants is? Net zoals ze hier aanrijden en aanlopen kan je blijkbaar ook aantellen (en uittellen)
Ik werd daarop weer vreemd aangekeken omdat ik niet wist wat aantellen is (ik zal het nog steeds nooit gebruiken, wat een raar werkwoord...) dus ik ben benieuwd of dit gewoon tot het Nederlandse vocabulair hoort of niet![]()
in al die jaren dat ik boven de rivieren woonde heb ik het nog nooit gehoord en mijn Utrechtse familie vraagt het ook niet

Dat je ieder moment kan gaan bevallen.. Dus rond de 40 weken zwanger zijnquote:Op woensdag 2 april 2014 21:14 schreef Skittles het volgende:
Op alledag lopen ken ik niet en ik kom uit Rotterdam. Wat betekent het?
Bolletje, spannend!

ja je kent haar hè?quote:Op woensdag 2 april 2014 21:36 schreef Moppert het volgende:
jij hebt voor mijn gevoel echt de uitzondering op de regel mbt gastouders

De kinderopvangtoeslag gaat naar inkomen dus als jij weinig inkomen hebt zal je veel toeslag ontvangen, tenzij je partner echt goud geld verdientquote:Op woensdag 2 april 2014 21:44 schreef krijgerrtje het volgende:
Mijn schoonmoeder had jaren terug al gezegd dat, wanneer we kinderen kregen, zij heel graag zou willen oppassen! Maar nu m'n schoonouders in scheiding liggen wordt het een stuk moeilijker, ze kan niet zomaar een dag vrij nemen om op te passen omdat ze dat financieel gewoon niet kan veroorloven, helaas! Vandaag eens naar de prijzen van kdv gekekenhartverzakking!
Na het verlof loop ik stage, maar hoewel ik dan 36-40 uur werk in de week verdien ik waarschijnlijk niet veel meer dan150-250 euro per maand

Dat dus.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:49 schreef laziness het volgende:
[..]
De kinderopvangtoeslag gaat naar inkomen dus als jij weinig inkomen hebt zal je veel toeslag ontvangen, tenzij je partner echt goud geld verdientdus wie weet valt het mee als je eens een proefberekening maakt op toeslagen.nl

Kwak, hou je nog even in de gaten dat plek hebben niet perse betekend dat ze drie dagen op dezelfde groep op jouw voorkeursdagen hebben?quote:Op woensdag 2 april 2014 13:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik wil graag naar 3 dagen (1 dag ouderschapverlof, wordt hier 55% betaald de eerste 430 uur, daarna onbetaald) en ik kan daarna zonder problemen (als de cao niet wijzigt) naar 3 dagen met een kleinere aanstelling. Man werkt fulltime, maar kan 1 dag thuis werken (hij werkt dan niet echt een dag, maar draait eigenlijk nu al vaak 4*9 uur).
Heb net gekeken naar KDVs in de buurt van werk, staat bij allemaal gelukkig dat ze nog plek hebben. Bij ons in de buurt waar we wonen lijkt me niet zo fijn, is toch een beetje een pauperwijk en ik werk in een kinderrijke vinexwijk. de kdvs werken ook nog samen met overkoepelende kunst en natuurprojecten enzo.
kind moet 2 dagen opvang, vriend gaat straks op vrijdag thuis zijn, ik denk dat ik ma/wo/vr ga werken of di/wo/vr dus kind moet ma/wo of di/wo naar de opvang....

Ey, niet fucken met Brabant jijquote:Op woensdag 2 april 2014 21:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
t is ook echt geen taal![]()
mijn lieftallige wederhelft is een brabo en hij heeft een oom die alleen maar plat spreekt. De eerste twee jaar ofzo heb k de beste man gewoon níet verstaan
En aantellen, nog nooit van gehoord! Goed om te wetenik ken wel 'aanrijden'
ook zo'n fijne. Hoe laat zullen we aanrijden? ehm whut? Terwijl ik aanrijtijd dan wel weer normaal vind.
Leven voelen, zo staat het ook op je kaart, t is korter dan "bewegingen'' hahaha. Ik vraag zelf eigk altijd of iemand de baby gewoon goed voelt bewegen. Voel je al leven klinkt ehm... holistischer dan me lief is

hoe laat mag jij morgen?quote:Op donderdag 3 april 2014 05:28 schreef Heliotrope het volgende:
Goed bezig kwakzor!
JJ veel sterkte!
Kursor ook!
En Loj en LMN goede echo's!
Leuk om de werkdiscussie te lezen, we werken beiden 40 uur en willen beiden naar 32. Ik denk dat we 2 dagen Kdv zullen moeten, en verder met enthousiaste oma's wel ver komen. Ik stel om de een of andere reden nog uit er echt over na te denken. Over 1 dag en een paar uur echo.

Ja dat mag en ik vond het hele zwangerschaps gebeuren al zwaar genoeg.quote:Op donderdag 3 april 2014 08:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Je mag toch ook gewoon pcm? Of heb ik de memo gemist?
Fijn dat het af is kwakzor

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |