abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 april 2014 @ 20:17:49 #151
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138447849
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
de uitdrukking "op alledag lopen" ken ik ook al jaren hoor, en ik kom uit Gouda/Rotterdam.

morgen 20 weken echo en ineens vind ik t toch wat spannend! terwijl met 17 weken al veel nagekeken is... gelukkig mogen we al om 8:40
Ja daar kom ik ook vandaan (regio gouda)!
Kwak
pi_138448037
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja daar kom ik ook vandaan (regio gouda)!
O+
S. 2014
J. 2016
pi_138448430
Theeleuter, van harte met je jongetje! *O*

Wij hadden het hele plan voor opvang en werken voor dochter en baby al een hele tijd rond naar volle tevredenheid. Maar nu heb ik vandaag op de valreep het contract bij de BSO voor dochter flink beperkt, alleen nog maar de twee middagen die we origineel gepland hadden en een pietsie vakantie-opvang (gelukkig geen gedoe over met opzegtermijn). Voor de baby houden we voorlopig nog vast aan het contract, we gaan wel vast overleggen met de crèche over wat als en moeten dan al voor de baby daadwerkelijk gaat misschien al opzeggen -O-.

Ik heb op het moment helaas heel veel stress om de hele situatie en omgeving zegt dat ik juist rustig moet blijven, want stress is echt niet goed voor de groei ban de baby. Maar hoe doe ik dat dan? Ik vind wat er de komende weken gaat gebeuren met dochter (volgende week wordt ze 4) en uitzicht op de bevalling al meer dan genoeg op m'n bordje. Kan echt niks hebben en dat plotseling niet verlengen voelt zo oneerlijk en het is niet uit te leggen. Voel me op het moment heel slecht.
pi_138450310
JJ ik hoop dat de weeën inmiddels gestopt zijn en baby nog lekker lang veilig bij je in je buik blijft zitten! Heel veel sterkte :*

Ook een :* voor Kursor.

En Bolletje spannend!

Hier is MvM net langs geweest en ik mag vanaf volgende week weer lekker flesjes vol gaan piesen *O* wordt de zwangerschap weer net iets echter van ofzo 8-)

Verder las ik over KDV/GO en werken. Hier werkt vriendlief 4x9 en 1x4 dus wel 40 uur in totaal en ikzelf werk 32 uur. De vrijdagochtend heb ik dus alleen met mijn meisje en 's middags zijn we dan gezellig samen. Ze gaat 2 dagen in de week naar het KDV en de andere 2 dagen zijn verdeeld onder haar oma's. Voor ons werkt het zo prima :)

Ow en hier een hele ouderwetse kinderstoel. Wij hebben van mijn oma de kinderstoel gekregen waar mijn vader (en ikzelf ook) nog in hebben gezeten als baby O+ We hebben hem wel wat opgepimpt en hem geschilderd in de kleur van onze accessoires dus past hier prima!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_138450657
Op alledag lopen ken ik niet en ik kom uit Rotterdam. Wat betekent het?

Bolletje, spannend!
pi_138450717
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik geef Nederlands, maar bij mijn Brabantse ex stond ik regelmatig met m'n oren te klapperen. :P.
t is ook echt geen taal :') :D
mijn lieftallige wederhelft is een brabo en hij heeft een oom die alleen maar plat spreekt. De eerste twee jaar ofzo heb k de beste man gewoon níet verstaan

En aantellen, nog nooit van gehoord! Goed om te weten :D ik ken wel 'aanrijden' :') ook zo'n fijne. Hoe laat zullen we aanrijden? ehm whut? Terwijl ik aanrijtijd dan wel weer normaal vind.

Leven voelen, zo staat het ook op je kaart, t is korter dan "bewegingen'' hahaha. Ik vraag zelf eigk altijd of iemand de baby gewoon goed voelt bewegen. Voel je al leven klinkt ehm... holistischer dan me lief is ;)
:)
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 21:18:56 #157
5428 crew  miss_sly
pi_138450843
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:55 schreef Dyre het volgende:
Nu we met een paar docenten in het topic zitten: geeft iemand van jullie toevallig Nederlands?
Mij is al een paar keer gevraagd wanneer ik ben 'aangeteld'. Het is echt 3 of 4 keer gebeurd voordat ik wist wat ze ermee bedoelen :+

Ik ken deze term dus echt niet en vraag me af of het iets Brabants is? Net zoals ze hier aanrijden en aanlopen kan je blijkbaar ook aantellen (en uittellen) :P

Ik werd daarop weer vreemd aangekeken omdat ik niet wist wat aantellen is (ik zal het nog steeds nooit gebruiken, wat een raar werkwoord...) dus ik ben benieuwd of dit gewoon tot het Nederlandse vocabulair hoort of niet :P

in al die jaren dat ik boven de rivieren woonde heb ik het nog nooit gehoord en mijn Utrechtse familie vraagt het ook niet :+
Ik ken 'aangeteld' wel, maar dan in de betekenis van net zwanger. Ook Brabants, overigens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_138450870
ach ja brabants dialect ik versta mijn schoonfamilie nog steeds vaak niet. En ik kreeg een keer de vraag van een klasgenoot hoelang ik al vree met mijn vriend. Ik huh euh wat??? dat vraag je toch niet in de 1e wk van school. Bleek het te betekenen hoe lang we al bij elkaar waren.
pi_138451062
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:14 schreef Skittles het volgende:
Op alledag lopen ken ik niet en ik kom uit Rotterdam. Wat betekent het?

Bolletje, spannend!
Dat je ieder moment kan gaan bevallen.. Dus rond de 40 weken zwanger zijn :)
S. 2014
J. 2016
pi_138451591
Oh en over gastouder vs kdv, wij hebben gekozen voor een gastouder. Mijn vriend werkt 40 (of 38?) uur per week, en ik wissel erg, op stageweken ben ik soms zoals afgelopen stage rustig 50 a 60 uur per week weg. We hebben juist voor een gastouder gekozen door het idee van stabiele huiselijke omgeving waarin ideeën over opvoeden en omgaan zoveel mogelijk aansloot bij ons thuis en onze ideeën erover.

Nu speelt wel mee dat onze gastouder een SPH-opleiding heeft en een aantal jaar werkervaring op een kinderdagverblijf had. Ik vond dat een veilig idee, ze had (heeft!) een heel pedagogisch plan voor de kinderen, werkt met thema's en weet van wanten qua omgaan met kinderen. Het gaf mij een heel veilig gevoel in ieder geval; we hebben best wel eens te horen gekregen over onze gastouder ja jemig,je gaat je kind toch niet 'zomaar' bij iemand achterlaten?! maar voor mij is ze minstens zo professioneel als een kdv-leidster. Best of both worlds zeg maar ;)
Toen de jongste haar koorts-stuipen kreeg was ze bij haar thuis trouwens, ze heeft daar toen heel adequaat op gereageerd en gehandeld; inmiddels eet de jongste glutenvrij ivm coeliakie en ook dat gaat bij haar thuis perfect, tot op de speelklei aan toe is alles glutenvrij.

-edit-
we nemen overigens 3 vaste dagen af, ma/di/do. Heel soms wordt er wel eens wat geruild of geschoven, alles in onderling goed overleg.
  woensdag 2 april 2014 @ 21:36:02 #161
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138451726
jij hebt voor mijn gevoel echt de uitzondering op de regel mbt gastouders O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138451760
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:36 schreef Moppert het volgende:
jij hebt voor mijn gevoel echt de uitzondering op de regel mbt gastouders O+
ja je kent haar hè?
Ik wil een standbeeld voor haar O+ :D
pi_138452085
Mijn schoonmoeder had jaren terug al gezegd dat, wanneer we kinderen kregen, zij heel graag zou willen oppassen! Maar nu m'n schoonouders in scheiding liggen wordt het een stuk moeilijker, ze kan niet zomaar een dag vrij nemen om op te passen omdat ze dat financieel gewoon niet kan veroorloven, helaas! Vandaag eens naar de prijzen van kdv gekeken :') hartverzakking!

Na het verlof loop ik stage, maar hoewel ik dan 36-40 uur werk in de week verdien ik waarschijnlijk niet veel meer dan150-250 euro per maand :'(
  woensdag 2 april 2014 @ 21:48:34 #164
73386 Fazz
onderweg
pi_138452331
Krijgertje, de prijzen zijn ook aanzienlijk }:| Heb je al gecheckt op de site van de belastingdienst hoeveel je terug krijgt?
  woensdag 2 april 2014 @ 21:49:25 #165
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138452374
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:44 schreef krijgerrtje het volgende:
Mijn schoonmoeder had jaren terug al gezegd dat, wanneer we kinderen kregen, zij heel graag zou willen oppassen! Maar nu m'n schoonouders in scheiding liggen wordt het een stuk moeilijker, ze kan niet zomaar een dag vrij nemen om op te passen omdat ze dat financieel gewoon niet kan veroorloven, helaas! Vandaag eens naar de prijzen van kdv gekeken :') hartverzakking!

Na het verlof loop ik stage, maar hoewel ik dan 36-40 uur werk in de week verdien ik waarschijnlijk niet veel meer dan150-250 euro per maand :'(
De kinderopvangtoeslag gaat naar inkomen dus als jij weinig inkomen hebt zal je veel toeslag ontvangen, tenzij je partner echt goud geld verdient ;) dus wie weet valt het mee als je eens een proefberekening maakt op toeslagen.nl
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 2 april 2014 @ 21:52:15 #166
73386 Fazz
onderweg
pi_138452526
Chanty, succes met je 2e gesprek deze week, fijn dat je eerste zo goed ging! Hopelijk hoor je snel wat :)
Kwak, succes met alle stress.... hopelijk valt er na morgen een last van je schouders :*

Hier even blij, m'n moeder heeft net een stapel knisperende witte lakentjes gebracht. Zijn nog lakentjes van mijzelf, m'n vriend en zijn ouders. Super leuk, het oudste lakentje met kant is al ruim 60 jaar oud :o
pi_138452774
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:49 schreef laziness het volgende:

[..]

De kinderopvangtoeslag gaat naar inkomen dus als jij weinig inkomen hebt zal je veel toeslag ontvangen, tenzij je partner echt goud geld verdient ;) dus wie weet valt het mee als je eens een proefberekening maakt op toeslagen.nl
Dat dus.

Wij nemen 3 dagen opvang af voor 1 kind, voorheen 2 kinderen (maakt voor de prijs in ons geval niet uit uiteindelijk qua eigen bijdrage)... de rekening daarvoor was voor 2 kinders 927,-. Daarvan betalen we uiteindelijk zo'n 120,- zelf. Er gaat dus 800,- aan opvangtoeslag vanaf :') Dus ja het is duur, maar uiteindelijk wel naar rato.

En ja als je per maand 600,- aan opvang betaald klinkt mijn maandbedrag als erg weinig, dat is het ook, maar op het grote geheel gezien is het evengoed een hele forse hap uit ons budget :X
  woensdag 2 april 2014 @ 22:04:11 #168
244125 laziness
pi_138453170
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik wil graag naar 3 dagen (1 dag ouderschapverlof, wordt hier 55% betaald de eerste 430 uur, daarna onbetaald) en ik kan daarna zonder problemen (als de cao niet wijzigt) naar 3 dagen met een kleinere aanstelling. Man werkt fulltime, maar kan 1 dag thuis werken (hij werkt dan niet echt een dag, maar draait eigenlijk nu al vaak 4*9 uur).

Heb net gekeken naar KDVs in de buurt van werk, staat bij allemaal gelukkig dat ze nog plek hebben. Bij ons in de buurt waar we wonen lijkt me niet zo fijn, is toch een beetje een pauperwijk en ik werk in een kinderrijke vinexwijk. de kdvs werken ook nog samen met overkoepelende kunst en natuurprojecten enzo.

kind moet 2 dagen opvang, vriend gaat straks op vrijdag thuis zijn, ik denk dat ik ma/wo/vr ga werken of di/wo/vr dus kind moet ma/wo of di/wo naar de opvang....
Kwak, hou je nog even in de gaten dat plek hebben niet perse betekend dat ze drie dagen op dezelfde groep op jouw voorkeursdagen hebben?
Als je de dagen al weet zou ik zo snel mogelijk gaan kijken en inschrijven. Je kan dat plekje op jouw gewenste dagen maar in the pocket hebben.
De maandag, dinsdag en donderdag zijn op ons kdv het drukst in ieder geval.
pi_138454146
Lange tijd geen weeën gehad. Inmiddels sinds een uurtje opeens weer om de 5/6 minuten. Gelijk een echo van de bmm gemaakt, die was nu een halve cm dikker dan gisternacht. Dus ze willen toch weer even wachten met weeenremmers.. Wat een achtbaan zeg, zo onzeker :'(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  woensdag 2 april 2014 @ 22:26:33 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_138454291
He jaleesa, wat onzeker zo ;( :*
disclaimer
pi_138454302
Oh en bolletje misschien bezig??? Succes :D
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  woensdag 2 april 2014 @ 22:27:12 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_138454334
Ik had vanavond mijn eerste buik-aanraak-experience. Ja, nu al. Wtf :')
disclaimer
pi_138454376
Jeetje, zeker een achtbaan zeg... :{
Hou je haaks en hoop dat het uit zichzelf weer ophoudt, bizar he hoe je je lijf niet onder controle kunt hebben. ;(
Tralalalaaa
pi_138454395
Och JJ, je bent vanavond nog even in m'n gedachten geweest hoe het zou zijn met je.
Die onzekerheid is killing, maar ze houden je in de gaten.
Voel je je gesteund en gehoord door de gyn en vpk'en en ander personeel?
:*
  woensdag 2 april 2014 @ 22:38:14 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_138454891
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

t is ook echt geen taal :') :D
mijn lieftallige wederhelft is een brabo en hij heeft een oom die alleen maar plat spreekt. De eerste twee jaar ofzo heb k de beste man gewoon níet verstaan

En aantellen, nog nooit van gehoord! Goed om te weten :D ik ken wel 'aanrijden' :') ook zo'n fijne. Hoe laat zullen we aanrijden? ehm whut? Terwijl ik aanrijtijd dan wel weer normaal vind.

Leven voelen, zo staat het ook op je kaart, t is korter dan "bewegingen'' hahaha. Ik vraag zelf eigk altijd of iemand de baby gewoon goed voelt bewegen. Voel je al leven klinkt ehm... holistischer dan me lief is ;)
Ey, niet fucken met Brabant jij :(
disclaimer
  woensdag 2 april 2014 @ 22:40:52 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_138455011
En nog even een :% voor bolletje!
disclaimer
pi_138455125
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ey, niet fucken met Brabant jij :(
Mijn lief heeft me goed opgevoed met Draadstaal inmiddels xD

pi_138455474
JJ vervelend die onzekerheid... Hopelijk wordt het straks weer wat minder met die weeën, je meisje moet nog even lekker blijven zitten hoor :)

Bol is begonnen met het voorwerk? Spannend!,
  woensdag 2 april 2014 @ 23:07:34 #179
344469 Amsel
zonder t
pi_138456224
Oh JJ wat eng allemaal. Heb vandaag ook een aantal keer aan je gedacht. Ik hoop dat ze voorlopig gewoon nog lekker blijft zitten!
  donderdag 3 april 2014 @ 02:22:23 #180
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138460734
Wat vervelend (edit: dat lijkt me nogal een understatement, sorry) JJ!

Ik ben de nachtploeg... proefschrift is gecheckt, zo goed en zo kwaad als dat ging, maar ik moet de achterflaptekst /blurb nog schrijven... zo moeilijk... en ik wil slapen, maar het moet vannacht nog opgestuurd...

de wekker gaat om kwart over zes...

*nog even doorzetten*

En thanks voor de tip lazi, ik wilde sowieso wel snel opgeven. ben trouwens wel flexibel nog in de dagen, kan voor de zomer mijn voorkeursdagen nog wel wijzigen op school.

EDIT: 2.52, de teerling is geworpen! slaapfeestje!

[ Bericht 5% gewijzigd door kwakz0r op 03-04-2014 06:36:21 ]
Kwak
pi_138461037
Goed bezig kwakzor!

JJ veel sterkte!
Kursor ook!

En Loj en LMN goede echo's!

Leuk om de werkdiscussie te lezen, we werken beiden 40 uur en willen beiden naar 32. Ik denk dat we 2 dagen Kdv zullen moeten, en verder met enthousiaste oma's wel ver komen. Ik stel om de een of andere reden nog uit er echt over na te denken. Over 1 dag en een paar uur echo.
  donderdag 3 april 2014 @ 06:38:09 #182
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138461170
Zo, 's avonds een hormonale huilie, 's morgens een hormonale huilie ;)

Goedemorgen allemaal! Sorry voor de topic vervuiling gisteravond/nacht.
Kwak
pi_138461211
Zo Kwak wat een bikkel ben jij! Sterkte vandaag, hoop voor je dat je de dag een beetje kan doorkomen!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_138461386
Respect Kwak! En jeetje, JJ, ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat je meisje nog lang blijft zitten, spannend zeg.

Hier weer een nacht met Dampo, zoutoplossing en een ui naast het bed doorgekomen, en nu als een rochelende zeehond nog even 15 mondelingen doen. En dan weekend.

Vandaag 16 weken alweer :D !
  donderdag 3 april 2014 @ 07:32:34 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_138461397
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 05:28 schreef Heliotrope het volgende:
Goed bezig kwakzor!

JJ veel sterkte!
Kursor ook!

En Loj en LMN goede echo's!

Leuk om de werkdiscussie te lezen, we werken beiden 40 uur en willen beiden naar 32. Ik denk dat we 2 dagen Kdv zullen moeten, en verder met enthousiaste oma's wel ver komen. Ik stel om de een of andere reden nog uit er echt over na te denken. Over 1 dag en een paar uur echo.
hoe laat mag jij morgen?

Nog maar een knuffel voor kwak, wat heb jij doorgebikkeld :o :D
disclaimer
pi_138461621
Respect kwak! Bikkel!

Zo naar t ziekenhuis voor de 20 weken echo en contole bij de gyn.
S. 2014
J. 2016
pi_138461696
Morning!

Wat is Bolletje stil :P

Petje af Kwak dat je toch ff je tanden op elkaar heb gezet en door bent gegaan tot diep in de nacht. Hopelijk kom je vandaag je dag een beetje door!

JJ succes met deze spannende tijd!

Succes zo in het zkh GM

Ik zit gelukkig al op een kwart van mijn werkdag *O* vanmiddag poging 2 van de GUO, eens kijken of die kleine dame nu wel rustig blijft liggen.
Gisteren aan het eind van de middag naar de vk en hij vond me er toch wel slecht uitzien (mwah van drie dagen gruwelijke koppijn verdwijnt de zgn pregnancy glow wel :P ) hij heeft in zijn verloskundebijbel gecheckt en godzijdank mocht ik (stond onder strikte indicatie) ibruprofen innemen. Heb het tot bedtijd weten te rekken en ik voelde de hoofdpijn gewoon wegzakken. Ik lag binnen de kortste keren zo hard te snurken dat mijn man maar is uitgeweken naar de andere kamer :D
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_138461716
Oeh dat je dat durft Geppie... Ik ben normaal niet pillenschuw ( ':') ) maar nu vind ik zelfs een pcm al te veel ( ook bij mn migraine... ) mja als de vk oke zegt zal t wel oke zijn.
S. 2014
J. 2016
pi_138461727
Nou ja ik heb er geen ruk verstand van, hij heeft ervoor gestudeerd. En als het mag dan mag het, daar ben ik vrij makkelijk in.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  donderdag 3 april 2014 @ 08:13:29 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_138461748
Fijn dat het het gewenste resultaat heeft opgeleverd Geppie!

En succes beiden met de echo :)
disclaimer
pi_138461780
Gm succes met de echo!
  donderdag 3 april 2014 @ 08:36:26 #192
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138461954
succes met de echo's dames!

een paracetamolletje wil ik nog wel nemen bij koorts of hoofdpijn hoor. Ik ga mezelf niet 9 maanden lang straffen.ik vermoed dat ik ergens deze middag ook even iets nodig heb :')

bedankt voor de support, ik voelde me gisteren helemaal geen bikkel, heb me vreselijk misdragen tegen vriendje die me alleen maar probeerde te helpen :@ en ik heb geloof ik ergens gegild dat de baby vast dood ging van mijn stress en slaaptekort :@ hallo hormonen!
Kwak
  donderdag 3 april 2014 @ 08:40:40 #193
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138461995
Je mag toch ook gewoon pcm? Of heb ik de memo gemist?

Fijn dat het af is kwakzor ^O^
  donderdag 3 april 2014 @ 08:42:44 #194
244125 laziness
pi_138462018
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 08:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Je mag toch ook gewoon pcm? Of heb ik de memo gemist?

Fijn dat het af is kwakzor ^O^
Ja dat mag en ik vond het hele zwangerschaps gebeuren al zwaar genoeg.
Die pcm als die nodig was heb ik gewoon genomen.
De onnodige bikkel uithangen is niet zo mijn ding als ik zwanger ben.

En de medicijnen die ik nam tegen het spugen waren zwaarder dan die pcm denk ik ook.
  donderdag 3 april 2014 @ 08:43:37 #195
244125 laziness
pi_138462028
Kwak wat fijn dat het af is!
Nu weer op standje zennnnnn
  donderdag 3 april 2014 @ 08:46:02 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_138462049
PCM kan idd gewoon. Maar ik slik die in niet-zwangere toestand echt al zelden, alleen als ik echt dikke koorts heb, dus nu ook nog niet nodig gehad.
Niet omdat ik bikkel wil zijn hoor, ik heb gewoon nooit genoeg pijn om er pijnstillers voor nodig te hebben :') *afklopt*
disclaimer
  donderdag 3 april 2014 @ 08:47:23 #197
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138462064
Ik had de eerste weken soms wel fikse hoofdpijn (door de hormonen?) en dan deed ik wel een vreugdedansje voor de pcm *O*
  donderdag 3 april 2014 @ 08:49:40 #198
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138462087
Er was overigens wel sprake vorig jaar van het mogelijk niet indalen van ze ballz bij (regelmatig?) gebruik van pcm door zwangeren die een jongen verwachten. Maar ik weet niet om hoeveel pcm dat ging, welk trimester en of daar nou echt een officieel nieuw advies voor is gemaakt

Edit: die zin is zo krom dat de zwangeren misschien wel iets aan hun ballz krijgen maar heb geen zin om m te veranderen :+
  donderdag 3 april 2014 @ 08:52:05 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_138462124
Ik teken ervoor, dat mijn ballen na de geboorte niet indalen :Y
disclaimer
  donderdag 3 april 2014 @ 08:55:58 #200
244125 laziness
pi_138462196
:D

Ik weet niet meer hoeveel pcm ik gebruikt heb.
Niks op regelmatige basis. Gewoon bij erge pijn af en toe.
The balls of Mr O zijn in ieder geval wel ingedaald :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')