abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 april 2014 @ 11:26:24 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_138465538
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Het kamertje! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat die baby maar komen! :7
:')
_O-
disclaimer
pi_138465559
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:25 schreef Suikertante het volgende:
O+ Coco wat romantisch! Ik vind het kleurenpalet verrassend fris!
Ja, dat hebben we ook heel zorgvuldig uitgekozen :Y Vreemd genoeg reageert niet iedereen even enthousiast als jij :?
  donderdag 3 april 2014 @ 11:27:50 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_138465564
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:26 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat wat andere mensen een 'teringzooi' noemen, vrijwel altijd in het niet valt bij wat wij een 'teringzooi' noemen :+
Dat blijft verwonderlijk. Dat je bij mensen komt waar er 2 boeken en een taartkruimel op de salontafel liggen en dat ze dan zeggen "let niet op de rotzooi". Die durf ik dan al niet eens meer in mijn huis te ontvangen :') (en ik heb echt niet eens een teringzooi _O-)
disclaimer
  donderdag 3 april 2014 @ 11:29:01 #254
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_138465593
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Het kamertje! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat die baby maar komen! :7
:')
Hihi dat lijkt op onze opslagkamer en onze zolder voordat die was opgeruimd :+ Maar volgens mij kun je dit in twee dagen echt helemaal aan kant hebben :Y
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 3 april 2014 @ 11:30:28 #255
52229 Chanty
pi_138465635
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:26 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat wat andere mensen een 'teringzooi' noemen, vrijwel altijd in het niet valt bij wat wij een 'teringzooi' noemen :+
Ik ga wel even een foto maken van onze opslagkamer ;) dan heb je een idee hoe de zolder eruit zag.
En een gedeelte van wat in de opslagkamer staat (wat eigenlijk logeerkamer is en kraamkamer wordt voor mij) moet dus naar de babykamer…. Maar die moet dus wel eerst geschilderd worden etc, net als de meubeltjes.
pi_138465639
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat blijft verwonderlijk. Dat je bij mensen komt waar er 2 boeken en een taartkruimel op de salontafel liggen en dat ze dan zeggen "let niet op de rotzooi". Die durf ik dan al niet eens meer in mijn huis te ontvangen :') (en ik heb echt niet eens een teringzooi _O-)
Ik zeg er ook altijd bij: "Ja, maar ik heb écht rotzooi. Niet van die rotzooi-die-eigenlijk-geen-rotzooi-is-maar-voor-de-vorm-zeg-ik-dat, maar échte rotzooi.

Disclaimer: zo ziet het er niet overal uit, hoor! Ik heb bij het omhuizen van Saar's kamer alle troep die ik 'tijdelijk/even' kwijt moest, de babykamer in gegooid. Met het idee van, dat ruim ik 'binnenkort' wel op. Tijdens mijn verlof bijvoorbeeld :+
  donderdag 3 april 2014 @ 11:31:16 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_138465651
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:30 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik ga wel even een foto maken van onze opslagkamer ;) dan heb je een idee hoe de zolder eruit zag.
En een gedeelte van wat in de opslagkamer staat (wat eigenlijk logeerkamer is en kraamkamer wordt voor mij) moet dus naar de babykamer…. Maar die moet dus wel eerst geschilderd worden etc, net als de meubeltjes.
Kraamkamer?
disclaimer
pi_138465652
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:04 schreef Stormqueen het volgende:
Wat fijn GM! *O*
Ik vraag me trouwens af, waardoor komt dat verschil in scherpte? Ik zie soms hele duidelijke echo's maar ook soms wat vage. De plaatjes die ik bij het diagnostisch centrum mee kreeg (digitale) waren wel veel helderder dan die bij de vk (printje). En kunnen ze eventuele afwijkingen wel zien als het beeld wat vager is?
Verschil in kwaliteit van het echoapparaat, ontwikkelingen gaan heel snel op dat gebied. Buik van de zwangere, bij heel weinig 'tussenlaag' zeg maar heb je vaak een scherper beeld. Dingen zoals wel of geen volle blaas maken ook uit maar daar is relatief eenvoudig wat aan te doen. Hoeveelheid gel die gebruikt wordt scheelt ook :D van zuunig gellen krijg je warrig beeld :')

Afwijkingen mwah, een echoscopist is echt opgeleid om van de meest onduidelijke grijze gebieden iets te maken. En de ervaring scheelt ook. Ik heb meegekeken bij echo's met 12 weken bij een mevrouw met normaal bmi (zeker niet ultra-slank ofzo) en daar haalde de echoscopist er zo een niet-gesloten lip uit bijvoorbeeld en een aantal andere afwijkingen.
Enige belemmerende factor later in de zwangerschap is BMI van de moeder. Dat kan beeldvorming wel verstoren. Bij BMI boven 30 is het niet zo dramatisch, boven 40 is beeldvorming vaak wel wat minder duidelijk. Het hangt er maar net vanaf hoe je bmi verdeeld is though :P
:)
pi_138465663
Och Coco je bent toch pas net zwanger? Tijd zat hoor!
pi_138465670
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:30 schreef Chanty het volgende:

[..]

Verven en alles hebben we gelukkig 2 jaar terug allemaal gedaan. Dat scheelt wel.

Tis een klein kamertje overigens, dus ik denk dat het echte opruimen zelfs wel in een halve dag al helemaal gedaan kan zijn :Y
  donderdag 3 april 2014 @ 11:32:41 #261
52229 Chanty
pi_138465688
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Kraamkamer?
We slapen op zolder en hebben toch van verschillende mensen begrepen dat dat niet fijn is als je net bevallen bent en steeds een trap op en af moet om naar de wc te gaan. Plus dat dat bed op zolder niet op klossen kan (zonder dat het stuk gaat iig).
pi_138465710
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:31 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Verven en alles hebben we gelukkig 2 jaar terug allemaal gedaan. Dat scheelt wel.

Tis een klein kamertje overigens, dus ik denk dat het echte opruimen zelfs wel in een halve dag al helemaal gedaan kan zijn :Y
hurray voor verplaatsen naar zolder *O* :P

prachtig kamertje O+ wat een warme sfeer :+
  donderdag 3 april 2014 @ 11:33:46 #263
52229 Chanty
pi_138465716
Ik ga je trouwens overtreffen met die teringzooi :')
  donderdag 3 april 2014 @ 11:34:34 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_138465737
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

Verschil in kwaliteit van het echoapparaat, ontwikkelingen gaan heel snel op dat gebied. Buik van de zwangere, bij heel weinig 'tussenlaag' zeg maar heb je vaak een scherper beeld. Dingen zoals wel of geen volle blaas maken ook uit maar daar is relatief eenvoudig wat aan te doen. Hoeveelheid gel die gebruikt wordt scheelt ook :D van zuunig gellen krijg je warrig beeld :')

Afwijkingen mwah, een echoscopist is echt opgeleid om van de meest onduidelijke grijze gebieden iets te maken. En de ervaring scheelt ook. Ik heb meegekeken bij echo's met 12 weken bij een mevrouw met normaal bmi (zeker niet ultra-slank ofzo) en daar haalde de echoscopist er zo een niet-gesloten lip uit bijvoorbeeld en een aantal andere afwijkingen.
Enige belemmerende factor later in de zwangerschap is BMI van de moeder. Dat kan beeldvorming wel verstoren. Bij BMI boven 30 is het niet zo dramatisch, boven 40 is beeldvorming vaak wel wat minder duidelijk. Het hangt er maar net vanaf hoe je bmi verdeeld is though :P
BMI 33, maar wel echt een vetbuik hier. Dus dat kan nog wel wat ruis geven denk ik.
De vk riep over mijn 10+3 echo ook: mooi ontwikkeld kindje, twee hersenhelften, bla bla en ik zat echt zo van: uhhh wat :') dat je dat ziet _O-
We vertrouwen maar op de experts :D
disclaimer
  donderdag 3 april 2014 @ 11:36:36 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_138465780
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:32 schreef Chanty het volgende:

[..]

We slapen op zolder en hebben toch van verschillende mensen begrepen dat dat niet fijn is als je net bevallen bent en steeds een trap op en af moet om naar de wc te gaan. Plus dat dat bed op zolder niet op klossen kan (zonder dat het stuk gaat iig).
Oh zo, begrijpelijk, maar dat is dan echt maar voor een paar daagjes dan?
disclaimer
  donderdag 3 april 2014 @ 11:39:45 #266
52229 Chanty
pi_138465879
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh zo, begrijpelijk, maar dat is dan echt maar voor een paar daagjes dan?
Denk alleen voor de kraamweek :Y ook ivm de eisen voor het bed voor de kraamverzorgster. En hoop dat ik na die week toch weer zo mobiel ben dat ik het grootste deel van de dag lekker beneden doorbreng :)
pi_138465906
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

BMI 33, maar wel echt een vetbuik hier. Dus dat kan nog wel wat ruis geven denk ik.
De vk riep over mijn 10+3 echo ook: mooi ontwikkeld kindje, twee hersenhelften, bla bla en ik zat echt zo van: uhhh wat :') dat je dat ziet _O-
We vertrouwen maar op de experts :D
Ghehe :D
Ik vond het wel bijzonder om echo-stage te lopen. Doordat je de godganse dag naar echo's zit te staren zie je vanzelf veel meer dan de ouders zelf, ze hadden bij mijn echocentrum een nieuw apparaat staan en ze checken dus met 20 weken bijvoorbeeld de bovenlip van het kind om te zien of die gesloten is. De ouders zien een grijze massa voorbij druipen op beeld en horen "lipje mooi gesloten" en denken alleen maar, als jij t zegt :') En ik zie samen met die echoscopist een prachtig plaatje voorbij komen met kinnetje, mond, neusje, ogen etc. Ook in 2d kun je al heel erg veel zien daarvan, maar dan moet je wel geoefend zijn. Ik vond het een beetje voyeuristisch aanvoelen, dat ik iemand's kind zat te bekijken terwijl ze het zelf niet konden zien ofzo :D

En over bmi, niet vergeten dat het kind met 20 weken ook alweer veel groter is, het is daardoor vaak ook al beter te zien :) Ze nemen ruim de tijd voor die echo's.
pi_138465916
Coco :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 3 april 2014 @ 11:43:05 #269
52229 Chanty
pi_138465949
Dat bed moet dus leeg en de kamer moet opgeruimd zijn zodat je er gewoon doorheen kunt lopen. Op dit moment dumpen we alle babyspullen dus in deze kamer :')

SPOILER
pi_138465986
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:07 schreef Skittles het volgende:

Hier 13 weken *O* Begint gelijk goed met groeipijn en jeuk op rug/heupen/borsten.
Skittles, (heb gister een zakje skittles gekocht trouwens, meteen voor de helft opgevreten >:) )
die jeuk heb ik nou ook sinds 13 weken en wordt soms helemaal gek ervan. Wat doe je er tegen? Insmeren met iets? En hoe voelt groeipijn? Had vorige week wel twee keer ineens linksonder in mijn buik echt krampen, kende dat helemaal niet. (ben 14 weken) En gefeliciteerd!!

Ben in de afgelopen dagen alweer 2 kg aangekomen nu ik weer meer eet en drink. Moet er straks nog op gaan letten dat ik de hoeveelheid pizza(broodjes) wel in toom ga houden, en dat ik maar niet meer alles moet gaan eten waar ik zin in heb... :@
pi_138466034
Oh my, Chanty ook al al zo'n mooi gestyled kamertje :o
  donderdag 3 april 2014 @ 11:48:37 #272
52229 Chanty
pi_138466093
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:46 schreef BlueEyes het volgende:
Oh my, Chanty ook al al zo'n mooi gestyled kamertje :o
De babykamer zelf is gelukkig leeg :+ Dus die kunnen we langzaam gaan opvullen met de spullen uit die kamer.
pi_138466102
Bed op klossen? :X met ons minibed van de ikea staat onze slaapkamer propvol :') geen klossen voor krijgertje! wij hebben (als studenten zijnde) nog de mazzel dat we een extra slaapkamer hebben en die kunnen gebruiken als babykamer.. Maar wie weet, misschien gaan we hierwel heel snel weg als vriend gaat werken.. De buurt gaat me steeds meer tegenspreken :(

Ik wil eigenlijk een zomerjas kopen, die heb ik al jaren niet gehad, maar hoe weet ik nou wat me over een paar maanden nog past :?
  donderdag 3 april 2014 @ 11:50:26 #274
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_138466141
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:49 schreef krijgerrtje het volgende:
Bed op klossen? :X met ons minibed van de ikea staat onze slaapkamer propvol :') geen klossen voor krijgertje! wij hebben (als studenten zijnde) nog de mazzel dat we een extra slaapkamer hebben en die kunnen gebruiken als babykamer.. Maar wie weet, misschien gaan we hierwel heel snel weg als vriend gaat werken.. De buurt gaat me steeds meer tegenspreken :(

Ik wil eigenlijk een zomerjas kopen, die heb ik al jaren niet gehad, maar hoe weet ik nou wat me over een paar maanden nog past :?
Een positiejas kopen :+

Chanty en Coco, wauw! En herkenbaar :'). Wij zijn nu ook bezig aan de bovenverdieping (de grote shuffle gaat plaatsvinden, E. naar de grote slaapkamer achter, wij naar de zolder slaapkamer, baby2 naar onze huidige slaapkamer en alles wat op zolder staat naar E's huidige kamer...) en OMG, wát een spullen :X.
  donderdag 3 april 2014 @ 11:51:24 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_138466168
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:43 schreef Chanty het volgende:
Dat bed moet dus leeg en de kamer moet opgeruimd zijn zodat je er gewoon doorheen kunt lopen. Op dit moment dumpen we alle babyspullen dus in deze kamer :')

SPOILER
Mooi. Stil.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')