Yreal | zondag 23 maart 2014 @ 19:23 |
![]() Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. ![]() Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ![]() Agenda: 22 september 2013 - Motorrijders newbierit! - Kampeerrit! In de planning: - Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik ![]() • Honda CBR600F '94 - (dribbel79) • Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085) • Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje) • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier) • Suzuki GS500e- (Cocktailprikker) • Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie) • Suzuki GSX750F '05 - (bwt) • Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie) • Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon) • Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK) • Yamaha SZR660 - (-XX-) • Yamaha XJ600 '91 - (Geerd) • Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-) ![]() • Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982) • Honda Transalp XL600V '94 - (Anne) • Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria) • Honda CB1300 '05 / Honda VFR800Fi '00 - (Maegrim) • Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys) • Kawasaki ZX6R 636 '05 - (Danger.Mouse) • Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r) • Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee) • Suzuki GSX600F '97 - (WhiteJoker) • Suzuki GSX600F '98 - (lipjes) • Suzuki SV650S '01 - (Tankiej) • Suzuki SV650S '07 - (mstx) • Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi) • Yamaha SRX 600 '86 - (Skv) • Yamaha XJ900 '92 - (whY...) • Yamaha XT660Z Tenere '12 - (Salatrel) ![]() ![]() Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. ![]() Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. ![]() Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. ![]() Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. ![]() Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. ![]() Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. ![]() Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. ![]() Nee, dit is naar aanleiding van eerdere incidenten ten strengste verboden. ![]() Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden. ![]() Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden ![]() ![]() Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt. Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen. ![]() Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen. Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden! Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit ![]() ![]() • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • BPM-Calculator • Tarieven snelheidsovertredingen • Inside the mind of a motorbike thief Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Ontwerp je eigen motorpak • Reflectiestickers • Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen • Motosp.gr - Evenzo surplus online shop Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez • Cycle-Ergo (Ergonomie) Motorreparatie • Motorcycle repair • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico ![]() Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. ![]()
![]() ![]() | |
Dekatria | zondag 23 maart 2014 @ 19:23 |
VanAnaarBeter.nl | |
Nero22 | zondag 23 maart 2014 @ 19:24 |
Filerijden ![]() | |
Erasmo | zondag 23 maart 2014 @ 19:24 |
Ben blij dat ik die regio redelijk ontwijk, alhoewel het waarschijnlijk tot ver reikt. | |
Salatrel | zondag 23 maart 2014 @ 19:24 |
Vies plaatje in de op | |
Dekatria | zondag 23 maart 2014 @ 19:25 |
Op de snelweg is het prima, daar heb je de ruimte. In de stad zijn de stroken smaller. | |
ManageTheAnger | zondag 23 maart 2014 @ 19:25 |
In betweens eigenlijk dus... fair enough daar had ik niet bij stilgestaan dat die er ook zijn. Net ook nog even gereden, weg was toch natter dan ik gehoopt had dus dat wordt morgen de motor even schoonmaken. Zal ook eens bellen met het motorbedrijf voor de zekerheid ivm de geur. Die hoort denk ik inderdaad gewoon bij het feit dat het een motor is maar toch ben ik er niet van overtuigd (beetje het verhaal van, zodra de dokter zegt het is goed, dan opeens is het weg) Maar oh wat bevalt die motor mij ![]() Was ook even door de stad aan het rijden (Noorden) en flink met het toerental aan het spelen.... de tegemoetkomende agent vond dat niet zo leuk maar alle andere mensen om mij heen wel ![]() Tevens, met 120-130 is het erg goed te doen je hebt weinig tot geen last op de motor. Daarboven wordt het iets anders maar het valt mij allemaal reuze mee ![]() | |
Yreal | zondag 23 maart 2014 @ 19:26 |
A9 gaat morgen ook spectaculair zuigen nu de A5 dicht is ![]() | |
Erasmo | zondag 23 maart 2014 @ 19:28 |
Op de snelweg heb je alleen van die prutsers die zonder te kijken van baan wisselen. Moet eigenlijk m'n richtingaanwijzers nog modden dat ze allemaal tegelijkertijd kunnen branden. | |
Yreal | zondag 23 maart 2014 @ 19:30 |
Die lui zie je gelukkig altijd wel aankomen... | |
Erasmo | zondag 23 maart 2014 @ 19:32 |
Audi-rijders let ik altijd ff extra bij op ![]() | |
Dekatria | zondag 23 maart 2014 @ 19:33 |
Of wat te denken van die mensen die 'm dan even expres tegen de stippellijn aanzetten ![]() | |
Yreal | zondag 23 maart 2014 @ 19:36 |
In de spiegel gaan rijden en dan op topsnelheid knipper | |
KneusTeun | zondag 23 maart 2014 @ 19:38 |
K60 scout! ![]() | |
Erasmo | zondag 23 maart 2014 @ 19:43 |
Nu het hier toch druk is, wie heeft zijn slot wel eens laten vervangen bij de garage en wat kostte dat?(zonder transponder) Mijn sleutel is afgebroken en ik krijg het onderste gedeelte er niet uit ![]() | |
KneusTeun | zondag 23 maart 2014 @ 19:53 |
Zometeen MotoGP start he! | |
Nero22 | zondag 23 maart 2014 @ 19:54 |
Zender en tijd? ![]() | |
ManageTheAnger | zondag 23 maart 2014 @ 19:56 |
Hele sterke magneet geprobeerd? Stokje met lijm? | |
Erasmo | zondag 23 maart 2014 @ 20:07 |
Ben het hele weekend al aan het prutsen geweest. Probleem is dat ik de motor ook voor woon-werk gebruik en de hele week in België zit. Het idee is dat ik hem maandag bij de lokale hondagarage zet en hem vrijdag weer haal. Had er graag zelf verder mee geprutst maar ik heb er de mogelijkheden en tijd niet voor deze week. | |
KneusTeun | zondag 23 maart 2014 @ 20:08 |
doei Lorenzo, was mooie race ![]() | |
KneusTeun | zondag 23 maart 2014 @ 20:17 |
Rossi!! Is op sport 2 of andere wegen | |
Sjoerd102 | zondag 23 maart 2014 @ 20:34 |
Zelfs hier in Limburg staan bij alle grensovergangen grenscontroles. Mijn paspoort is verlopen dus kan ook niet echt heel ver gaan toeren. | |
KneusTeun | zondag 23 maart 2014 @ 20:36 |
hier idd ook bij de grens veel politie etc. edit: GP is echt Nice! Rossi en Marquez gaan tekeer! | |
Erasmo | zondag 23 maart 2014 @ 20:38 |
Kan wel hoor. | |
KneusTeun | zondag 23 maart 2014 @ 20:46 |
ducati ook 50 meter na de finish de benzine op! Mooi gevecht op einde hoor, gaat leuk seizoen worden ![]() | |
mstx | zondag 23 maart 2014 @ 20:56 |
Was het toevallig deze agent ![]() | |
ManageTheAnger | zondag 23 maart 2014 @ 21:02 |
Nee haha... maar ik stak wel mijn hand op naar Oom agent. Gelukkig draaide hij niet om achter mij aan te komen, heb hem in elk geval niet meer gezien. (terwijl ik ondertussen weer vrolijk met een lach aan het rondtuffen was) on a side-note: Dat zwaaien naar elkaar hea, doet men dat standaard of niet? Al een paar motorrijders gezien die het niet doen, of je zag ze twijfelen.. hand al wel van het stuur maar nog geen beweging: "doet ie 't wel, of doet ie 't niet" (I just want to fit in.. ) | |
Maegrim | zondag 23 maart 2014 @ 21:05 |
ik heb nee geschud naar een zwaaiende mp3 rijder, telt dat? | |
Scheringa | zondag 23 maart 2014 @ 21:07 |
Gewoon standaard zwaaien ![]() Tenzij de ander op een trike rijdt natuurlijk, dat zijn geen motoren ![]() | |
KneusTeun | zondag 23 maart 2014 @ 21:09 |
Ik zwaai alleen naar scooters | |
Erasmo | zondag 23 maart 2014 @ 21:15 |
Nu heb je Holleeder achter je aan ![]() Ik zwaai naar alles, behalve op de snelweg, daar zwaai ik nooit naar tegemoetkomende banen. | |
BlackLining | zondag 23 maart 2014 @ 21:44 |
Er rijdt er hier in de stad zo'n MP3 rond met Akra uitlaten ![]() Zie die sukkel trouwens ook regelmatig met zijn telefoon bezig als hij op dat ding aan het posen is ![]() | |
BlackLining | zondag 23 maart 2014 @ 21:48 |
Verdomme, gemist ![]() Lijkt me een strak plan met duizenden extra agenten in de stad ![]() | |
Maegrim | zondag 23 maart 2014 @ 21:50 |
![]() | |
Yreal | zondag 23 maart 2014 @ 21:50 |
Niet in de polder tussen Zoetermeer en Leiden... | |
mstx | zondag 23 maart 2014 @ 21:57 |
Chopper-rijders doen dat niet, die zijn daar veel te bad-ass voor. En BMW rijders ook niet want die zijn de koning van de weg en je zwaait nou eenmaal niet naar mensen met een lagere rang. | |
BlackLining | zondag 23 maart 2014 @ 22:00 |
En Harley rijders zwaaien niet omdat de hele handel uit elkaar dondert als ze het stuur loslaten. | |
mstx | zondag 23 maart 2014 @ 22:06 |
![]() | |
Sjoerd102 | zondag 23 maart 2014 @ 22:35 |
Ik zwaai meestal wel. Maar bij een GSX-F zie je sommige racers twijfelen. Wel of niet zwaaien aangezien het met koffer weer meer op een tourer lijkt. Tourmotoren zie je dan weer vaak twijfelen omdat een GSX-F weer op een racer lijkt. | |
BlackLining | zondag 23 maart 2014 @ 22:41 |
Echt zwaaien doe ik eigenlijk zelden of ik moet heel vrolijk zijn. Meestal houd ik mijn hand wel op het stuur, maar steek ik een paar vingers op of knik ik even. Zeker op een mooie dag krijg je anders gewoon een lamme arm ![]() Nou ja, mijn ervaring is dat toermotoren gewoon naar racers zwaaien en andersom hoor ![]() Het móét ook niet, gelukkig. [ Bericht 61% gewijzigd door BlackLining op 23-03-2014 22:57:09 ] | |
kepler | zondag 23 maart 2014 @ 23:46 |
Ik steek gewoon mn hand op, naar elke motor ![]() | |
ManageTheAnger | maandag 24 maart 2014 @ 01:12 |
Nog een noob vraag. Draaien jullie het gas volledig dicht bij het koppelen, of hou je die stationair terwijl je schakelt? (naar boven heb ik het hier dan over) | |
Yreal | maandag 24 maart 2014 @ 08:17 |
Echt geen fuck aan de hand ![]() | |
ErkendFokker | maandag 24 maart 2014 @ 08:35 |
stationair is toch hetzelfde als geen gas geven? | |
Vrieskist | maandag 24 maart 2014 @ 09:07 |
nss bedoel je? ik was nog wat vroeger vertrokken, maar relatief rustig op de weg, geen files gehad. | |
Den_Haag | maandag 24 maart 2014 @ 09:11 |
Geen file gezien Motor lijkt iets hoger stationair te draaien na de winter. 1200 a 1500 toeren. | |
Maegrim | maandag 24 maart 2014 @ 09:13 |
Cb draait stationair inderdaad 750 toeren oid, gisteren tijdens een ritje van tweakers door diverse dorpjes getuft zonder gas te geven. Harder rijden is op schakelen, zachter weer terug of achterrem ![]() | |
Tunafish | maandag 24 maart 2014 @ 09:24 |
Gewoon zwaaien, mits ik ze zie en niet midden in een bocht zit. Laatste tijd vrij vaak dat ik andere motorrijders pas zie als ze al praktisch naast me rijden, maar dat is dan ook wel het slag volk dat een meter of twee achter vrachtwagens rijdt. | |
Sounddragon | maandag 24 maart 2014 @ 09:35 |
Zwaaidiscussies ![]() | |
mstx | maandag 24 maart 2014 @ 09:45 |
Ja. U mad? ![]() | |
Tunafish | maandag 24 maart 2014 @ 10:24 |
Proef ik hier enige jaloezie? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 24 maart 2014 @ 11:39 |
Ik mag binnenkort gratis een dag rijden op dees masjien. | |
#ANONIEM | maandag 24 maart 2014 @ 11:44 |
Ik heb tegenwoordig de neiging de koppelingshendel niet meer in te trekken bij het schakelen ![]() Tourances zijn echt geen 'in betweens'. Eerder Michelin Sirac of Heidenau K60. | |
KneusTeun | maandag 24 maart 2014 @ 11:52 |
k60 is 60-40 kenda gaat al meer naar 50-50 | |
Salatrel | maandag 24 maart 2014 @ 12:03 |
Tourance is gewoon een wegband. | |
BlackLining | maandag 24 maart 2014 @ 12:05 |
Prefect voor onder een GS dus. | |
stoeltafel | maandag 24 maart 2014 @ 13:49 |
Vraagje, hebben jullie wel is een cursus gedaan om wat beter te leren rijden? Heb mijn rijbewijs gehaald in september 2012, vervolgens twee keer een motor gehuurd. Over twee weken dus mijn gixxer ophalen maar even een opfris cursus lijkt mij wel weer goed. Heb het gevoel dat ik dan toch een stuk zekerder op de fiets zit. Krijg al een middagje van een ervaren instructeur maar misschien is er nog wat leuks te vinden. Het is vast niet stoer maar veiligheid staat voorop. Natuurlijk sowieso veel rijden maar een extra dagje lijkt mij geen kwaad kunnen. | |
Tunafish | maandag 24 maart 2014 @ 14:14 |
Mwoah, denk dat je met een middagje opfrissen met een instructeur alles wel weer naar boven kunt halen en veilig die fiets kan ophalen en ermee beginnen rond te rijden. | |
#ANONIEM | maandag 24 maart 2014 @ 14:23 |
Hij heeft anderhalf jaar (bijna) niet gereden, ik vind het een prima idee om een paar lessen o.i.d. te nemen. | |
Geerd | maandag 24 maart 2014 @ 14:27 |
Uhmzz van het belasting geld wat ik terug krijg kan ik een leuke brommert halen http://www.mamola.nl/?pagina=occasions&occasionID=1322 Maja tegen de tijd dat het geld erop staat heeft de koelkast ofzo het weer begeven of iets anders duurs ![]() | |
Tunafish | maandag 24 maart 2014 @ 14:38 |
Ja, dat is toch die middag met instructeur? Ik denk maar zo dat die hem wel aardig op weg kan helpen naar weer opstappen en hem eventueel ook kan inschatten of 'ie nog een (mid)dag kan gebruiken. Als je eerst een half uurtje ofzo weer wat AVB-trucjes doet en daarna met die instructeur de weg op gaat denk ik dat je in een middag best wat kennis weer ophaalt en in ieder geval veilig die motor kan ophalen. | |
stoeltafel | maandag 24 maart 2014 @ 14:54 |
Dit zoek ik meer inderdaad, net een goeie gevonden. Even bellen voor een middagje. Was meer benieuwd of meer motorrijders dit gedaan hebben? Net al gesproken met http://motorclinics.nl/BasisMotorTraining.aspx Binnenkort een half dagje op de motor en dan vooral de motor leren kennen, de mogelijkheden en een stukje positie op de weg, lijkt mij alleen maar goed. 5 april de motor ophalen en dan sowieso al een leuke terugrit. [ Bericht 17% gewijzigd door stoeltafel op 24-03-2014 15:01:27 ] | |
Tunafish | maandag 24 maart 2014 @ 15:19 |
Ja, ik ga er wel een beetje van uit dat je dat niet allemaal eerst moet opzoeken in een theorieboek ofzo, maar dat je na een paar kilometer ingefluisterd krijgt van je instructeur dat je positie niet goed is, je het zelf vervolgens herinnert en herstelt en vervolgens ook gewoon weer weet. Als je ineens weer rijdt alsof het je tweede les is zou ik er nog een middag achteraan plakken ![]() Maargoed, als je met een instructeur rijdt zal hij je ook wel kunnen vertellen of hij het verstandig acht of niet om je los te laten op de weg. Anderhalf jaar niet tot nauwelijks rijden is natuurlijk niet niks. | |
stoeltafel | maandag 24 maart 2014 @ 15:21 |
1.5 jaar is niet helemaal waar, laatste dag op de motor was volgens mij september of oktober 2013 maar als nog lang en natuurlijk weinig ervaring. Weer is trouwens echt perfect zeg, oef wat zat ik graag op de motor nu. Iemand nog mooie motor verhalen? Zag net dit filmpje op tweakers, was van gisteren, check die vrouw | |
Tunafish | maandag 24 maart 2014 @ 15:42 |
Vandaar dat ik ook zei 'niet tot nauwelijks' ![]() Dat filmpje inderdaad ook tegengekomen op Tweakers, steekt zonder ook maar een keer opzij te kijken over ![]() | |
Dekatria | maandag 24 maart 2014 @ 16:01 |
![]() Dat was me een partij filerijden vanochtend, de tering. | |
Salatrel | maandag 24 maart 2014 @ 16:28 |
ik ben net ook over een heerlijk rustige weg naar Rotterdam gereden. Op het station en in de trein is het ook behoorlijk rustig | |
Nero22 | maandag 24 maart 2014 @ 17:13 |
Die overstekende vrouw meteen in de uitlaatdampen ![]() Tuthola | |
KneusTeun | maandag 24 maart 2014 @ 17:35 |
betreft zwaaien, er reed mij een marechaussee tegemoet en die kerel zwaaien als een kleuter naar me ![]() | |
Maegrim | maandag 24 maart 2014 @ 17:56 |
ze stak nog een heel klein middelvingertje op ![]() | |
Gummiebeer | maandag 24 maart 2014 @ 18:02 |
Wat een muts ![]() | |
Gummiebeer | maandag 24 maart 2014 @ 18:03 |
Jij hebt toch ook een alp? Doe maar gewoon koppelen want dit gaat de bak niet leuk vinden ![]() | |
Sounddragon | maandag 24 maart 2014 @ 18:09 |
Nee, ik vind het alleen een debiele discussie, elk jaar weer, thats all ![]() Whehe, wees maar niet bang. ![]() | |
Maegrim | maandag 24 maart 2014 @ 18:21 |
stuur eens een foto van de schade ![]() | |
Gummiebeer | maandag 24 maart 2014 @ 18:27 |
Jup, want een alp rijd kut met Tourances | |
ManageTheAnger | maandag 24 maart 2014 @ 18:29 |
Heb zelf Bridgestone BT020 eronder liggen trouwens. 7000 km staat er nu op de motor en zolang liggen ze er ook onder. Lijken nog als nieuw die dingen. | |
BlackLining | maandag 24 maart 2014 @ 18:34 |
Bridgestone komt er hier in ieder geval nooit meer op ![]() ![]() | |
ManageTheAnger | maandag 24 maart 2014 @ 18:37 |
Nja ik vind zelf dat de motor moeilijk op hogere snelheden (mijn referentie hierin zal anders zijn dan jullie hoge snelheid) de bocht in valt. Moet hem voor mijn geval echt duwen. Wat is het verschil dan met de banden die jij zojuist genoemd hebt? | |
Gummiebeer | maandag 24 maart 2014 @ 18:37 |
Gemakshalve vergeet je effe dat niet elke type motor goed reageert op bepaalde banden. Een alp bijvoorbeeld heeft liever diagonaal banden dan radiaal banden, maar dat wil je dan weer niet op een CBR bijvoorbeeld. Verder blijft het nog steeds een persoonlijke keuze. Liever had ik weer de Bridgestone Trailwing onder m'n alp, ook al staan ze bekend om "deathwings". Ze willen weleens gaan glijden met nat weer maar toch reed dat fijner dan die Tourance meuk wat er nu onder zit. [ Bericht 5% gewijzigd door Gummiebeer op 24-03-2014 18:44:44 ] | |
Dekatria | maandag 24 maart 2014 @ 18:54 |
Tourances op de Alp glijden ook, dus tja. | |
Gummiebeer | maandag 24 maart 2014 @ 18:59 |
Mja, het grote nadeel is dat de alp gaat zoeken met Tourance's. Achter wil wel maar voor is een ramp, het stuur trekt alle kanten op door die radiaalband. ![]() Voor de rest plakken de Tourance's wel hoor, ook bij nat weer, en daar staan ze om bekend. | |
ManageTheAnger | maandag 24 maart 2014 @ 19:03 |
Als jullie de motor schoonmaken, doen jullie dat met een emmer met sop, of gebruiken jullie ook de tuinslang (of zelfs hogedrukspuit) | |
BlackLining | maandag 24 maart 2014 @ 19:06 |
Heeft vooral met geometrie te maken. En die verschilt niet veel tussen de Bandit van MTA en die van mij. Verder is dat niet gemakshalve, want gemakshalve ga ik geen bandensets uitproberen. En als het gemakshalve was geweest had ik ook niet talloze ervaringen van banden in combinatie met de GSF opgezocht alvorens een keuze te maken. Da's niet zo gek. Wet van traagheid en centrifugaalkracht van de wielen gaat dan tegenwerken. Sommige banden zullen wellicht iets makkelijker vallen, maar het effect is gewoon normaal op motoren. Die banden plakken veel beter, geven vooral véél minder trillingen dan die Battlax rommel en vallen lekkerder de bocht in. Nooit met de hogedrukspuit. Zeker niet op een naked. Of je moet héél goed weten waar je wel en niet mag spuiten en dan had je deze vraag niet gesteld. | |
Nero22 | maandag 24 maart 2014 @ 19:06 |
Ik heb een spuit van Castrol. Het is gewoon zeep dat je erop zet en na 10 minuten afspoelt. Werkt best leuk, maar een spons kan geen kwaad. Goed afspoelen onder je ruitje ook, anders vliegt de volgende rit het zeep je om de oren. ![]() | |
kepler | maandag 24 maart 2014 @ 19:07 |
Zeker Den Haag... Heb daar al zo vaak op die manier bijna een voetganger platgereden, zelfs vrouwen met kinderwagens ![]() | |
ManageTheAnger | maandag 24 maart 2014 @ 19:14 |
Mooi dat het effect normaal is, dan heb ik dat ook weer geleerd... verder: ![]() Net ff met emmer met zeep en spons beetje schoongemaakt (achter e.d.) en afgenomen met een doek. Was gewoon benieuwd omdat ik zelf zat te denken om t.z.t. dan met een tuinslang dat ding gewoon af te spoelen. Wel net als met auto's die je zelf wast dan denken om kalk etc. Verder vandaag nog weer ff ritje gemaakt.. het was er wel mooi weer voor opzich en heb vandaag even bewust geoefend met tussen de auto's door manouvreren (bij stoplichten etc). Vraag, je mag tussen de 2 rijen auto's door. Mag je ook de auto's links passeren? Situatieschets: 2 banen naar links 2 banen rechtdoor 2 baan rechtsaf Ik rij op de baan rechtdoor en er staan per vak 10 auto's. De banen naar links waren vrij. Aangezien er vrachtauto's e.d. stonden, heb ik besloten om een deel van de strook naar links te gebruiken, om vervolgens naar de auto te stoppen die vooraan stond in het rechtdoor vak. Om daarna bij groen vol gas weg te rijden ![]() Mag dit officieel? Of moet je dus echt tussen de 2 rijen auto's door op de 2 rijstroken voor rechtdoor? Ja ik heb net mijn theorie gehad e.d. maar dit is volgens mij een grijs gebied? Hoe gaan de voorbeeld Fok!kers hiermee om? | |
Gummiebeer | maandag 24 maart 2014 @ 19:15 |
Gelukkigerwijs heb ik al wat jaren ervaring in de bandenbranche opgedaan om te weten dat niet elke band zomaar een juiste combi is met een motor/auto. Het ene merk kan het onwijs goed doen op een bepaald merk voertuig terwijl het bij het andere merk ronduit bagger is. Daarom zeg ik ook; kwestie van type/merk en eigen gevoel. Jij kan een Dunlop geweldig vinden terwijl MTA zich beter voelt op een Conti oid. | |
Gummiebeer | maandag 24 maart 2014 @ 19:19 |
Stukje ervaring opdoen. Ik knal er links en rechts voorbij als de situatie dat toelaat. Maar ik doe wel meer dingen die je echt niet met lessen leert en eigenlijk niet mag maar wel kan met een motor. Maar dat deed ik ook niet toen ik net m'n rijbewijs had, komt met de jaren. ![]() | |
BlackLining | maandag 24 maart 2014 @ 19:19 |
Ja, maar als 95% van de mensen die ik ken met sporttoer fietsen nooit meer een Bridgestone band zegt te willen en zweert bij Dunlop/Conti, dan is dat een vrij aardig uitgangspunt. Volgens mij mag dat niet omdat je dan op de uitsoorteerstrook komt en weer terug gaat. Desondanks doe ik het in zo'n situatie vaak genoeg en ga ik vooraan staan. Risico wat je loopt is dat halverwege het geheel weer begint te rijden. Dan zit je dus uiteindelijk tussen de auto's links en de berm, en da's net even wat minder prettig. Ik doe het dus alleen als door het midden eigenlijk te krap is. | |
Gummiebeer | maandag 24 maart 2014 @ 19:20 |
En zo zijn er weer wat die zweren bij Bridgestone, dus tja, smaken verschillen. ![]() | |
Maegrim | maandag 24 maart 2014 @ 19:20 |
kut dunlops | |
Gummiebeer | maandag 24 maart 2014 @ 19:21 |
Kiek, doar hebbie t al! ![]() En zo zijn er mensen die zweren bij Tourance's onder een Alp maar ik dus niet. Zenuwachtig gedoe bij de voorband. | |
BlackLining | maandag 24 maart 2014 @ 19:23 |
Mooi, kunnen we meteen alle duizenden reviews die over banden te vinden zijn etc in den prullenbak deponeren ![]() | |
Gummiebeer | maandag 24 maart 2014 @ 19:25 |
Feitelijk wel idd, het is meer een eigen mening. En op reviews in motorbladen hoef je helemaal niet vanuit te gaan, want dat wordt getest op 1 tot hooguit 3 verschillende motoren. Laat staan de Duitse bladen want die gebruiken enkel BMW's. ![]() Edit: Zo ging ik dus blind af op die Tourance, geheel gebaseerd op reviews. ![]() | |
ManageTheAnger | maandag 24 maart 2014 @ 19:27 |
Nja en met banden hangt het er dan ook weer vanaf hoe je ermee rijd lijkt mij? Ik zie mijzelf nog niet echt vlak door de bocht gaan ![]() Al ga ik voor mijn gevoel soms wel behoorlijk schuin | |
Gummiebeer | maandag 24 maart 2014 @ 19:29 |
Je wilt gewoon een veilig gevoel op de motor. En een motorband heeft maar enkele mm's contact met het wegdek dus je wilt wel iets goeds hebben dan. ![]() | |
ManageTheAnger | maandag 24 maart 2014 @ 19:34 |
Juist... alleen rijstijl bepaald deels dan ook de rijeigenschappen die een band heeft lijkt mij. Dat is dan wel iets waar ik t.z.t. rekening mee moet houden. Onder mijn auto liggen Michelin banden, die rijden echt heerlijk. | |
Gummiebeer | maandag 24 maart 2014 @ 19:46 |
In principe zijn er ook geen slechte banden meer op de markt. Het is de afweging van weggedrag, slijtage en economy. Het is maar net waar je meer mee hebt. De ultieme band bestaat nog steeds niet. ![]() | |
Sjoerd102 | maandag 24 maart 2014 @ 20:25 |
Ik doe motor vaker met hogedrukspuit. Wel hou ik hem dan zoveel als mogelijk uit buurt van motorblok. Maar kuip en dergelijke doe ik met hogedruk. | |
stoeltafel | maandag 24 maart 2014 @ 20:32 |
Zat ik ook aan te denken, wat als er 4 banen zijn, twee rechtdoor en eentje links/rechts. Je gaat via links voor rechts door staan,neem aan dat dit niet mag of is het een grijs gebied? | |
Maegrim | maandag 24 maart 2014 @ 20:36 |
als je via links gaat moet je linksaf slaan, simpel | |
BlackLining | maandag 24 maart 2014 @ 20:44 |
Nee, dat mag niet. Zelfde situatie als MTA schetste. Wat is er met de 4e baan gebeurd? | |
ManageTheAnger | maandag 24 maart 2014 @ 21:07 |
Het irritante is gewoon, als auto's in een stilstaande file gewoon allemaal tegen de lijn geparkeerd staan... met weinig tot geen ruimte er tussen. De bandit is best breed +-85cm. Al zou de behendigheid in de file ongetwijfeld met ervaring beter worden door de jaren heen. Werd ook nog geschoold vanmiddag, want een motorrijder stond schuin achter mij... en maar kijken naar die shinende motor van mij natuurlijk ![]() Om vervolgens te laten zien hoe je om het verkeer heen kon gaan ![]() | |
BlackLining | maandag 24 maart 2014 @ 21:36 |
85 centimeter? Dat lijkt me sterk overdreven. Haal er maar een 10 centimeter vanaf. Breedste stuurtje waar je een beetje fatsoenlijk aan kunt komen is een ABM 0230 Streetbar, die is 82cm. Je motor is minder breed dan je zelf denkt. Zo zul je merken dat je tussen veel kleinere stukjes door past dan je denkt. Kwestie van vooruit kijken en niet naar de vrachtwaggel waar je langs gaat want dan kets je er inderdaad wel bovenop. Je wordt er wel handiger in ja. | |
ManageTheAnger | maandag 24 maart 2014 @ 21:38 |
Van zijkant demper tot zijkant knipperlicht. I shit you not. Had het gemeten omdat ik moest weten of hij door mijn schuurdeur/opening past. | |
stinkie | maandag 24 maart 2014 @ 22:10 |
ik zal he de kinderen eens vragen, die staan elk weekend te boenen ![]() | |
Dekatria | maandag 24 maart 2014 @ 22:16 |
Zei iemand noppenbanden? ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 24 maart 2014 @ 22:39 |
Check ![]() De Alp is gevoelig wat dat betreft? | |
BlackLining | dinsdag 25 maart 2014 @ 00:02 |
Opschakelen zonder koppeling kan wel, maar moet je wel goed weten wat je doet en het juiste toerental hebben. Je kunt zelfs terugschakelen zonder koppeling. Alleen als je er dan ook maar een klein beetje neffen zit wordt de bak behoorlijk ongesteld ja ![]() | |
Scheringa | dinsdag 25 maart 2014 @ 08:23 |
Iemand ervaring met het grond-/muuranker van Pro-Tect? Deze is namelijk wat gunstiger geprijsd dan die van Abus ![]() | |
Den_Haag | dinsdag 25 maart 2014 @ 09:44 |
tuurlijk | |
Yreal | dinsdag 25 maart 2014 @ 10:13 |
Ik mis de inklapspiegeltjes van mijn fazer wel een beetje, voor het echte filerijden. ![]() Of die GS500 van 60 cm breed ofzo. Dat was helemaal prachtig. ![]() | |
BlackLining | dinsdag 25 maart 2014 @ 10:15 |
Dat gaat voor mij praktisch onmogelijk worden straks ![]() ![]() | |
ErkendFokker | dinsdag 25 maart 2014 @ 10:16 |
Heeft iemand nog ervaring met goede trillingsvrije spiegels? Niet te duur? | |
Yreal | dinsdag 25 maart 2014 @ 10:16 |
Al moet ik wel zeggen dat het met zo'n allroad wel mogelijk is om ongelofelijk hard door de files in de stad te raggen als je echt wil. ![]() | |
Yreal | dinsdag 25 maart 2014 @ 10:19 |
https://maps.google.nl/?l(...)cbp=12,84.61,,0,4.13 Hier over dat afscheidende stoepje naar voren rijden ![]() | |
BlackLining | dinsdag 25 maart 2014 @ 10:19 |
Valt weinig over te zeggen. Of die trillen hangt vooral af van resonantie, en die hangt weer af van de eigenfrequentie, en die hangt weer af van het totale gewicht en materiaal van het stuur. Ik zou ff op MF het topic over jouw motor opzoeken en daar eens kijken. Hogere kans van slagen denk ik. | |
ErkendFokker | dinsdag 25 maart 2014 @ 10:20 |
Ok thanks ![]() | |
Yreal | dinsdag 25 maart 2014 @ 10:21 |
Klinkt bekend. Vanaf de 8k toeren zie ik helemaal niks meer ![]() | |
Yreal | dinsdag 25 maart 2014 @ 10:22 |
Nieuw slot besteld, en binnen 5 minuten het bericht dat hij verzonden s met postnl ![]() | |
mstx | dinsdag 25 maart 2014 @ 10:22 |
Dat heb ik al vanaf 3000rpm ofzo, vooral op de snelweg is het gewoon één grote waas. ![]() | |
ErkendFokker | dinsdag 25 maart 2014 @ 10:22 |
Ik vanaf 1250 ![]() | |
Yreal | dinsdag 25 maart 2014 @ 10:23 |
Mmm, das niet best. Op de Xt van een vriend kan ik tot de 150 gewoon alles prima zien. | |
BlackLining | dinsdag 25 maart 2014 @ 10:27 |
En die slaat nog niet af bij 150 rpm? ![]() | |
Salatrel | dinsdag 25 maart 2014 @ 10:28 |
Harder rijden heb je geen spiegels nodig | |
Yreal | dinsdag 25 maart 2014 @ 10:47 |
km/u natuurlijk | |
KneusTeun | dinsdag 25 maart 2014 @ 11:13 |
haal ook wel eens in over de berm. Mensen die 50 op 80 weg rijden ![]() Of stukje afsnijden door een perkje heen ![]() Alleen in de stad is zo'n zwaardere fiets niet altijd even makkelijk. | |
Dekatria | dinsdag 25 maart 2014 @ 11:18 |
Nog een overname in motorland? | |
Salatrel | dinsdag 25 maart 2014 @ 11:26 |
KneusTeun | dinsdag 25 maart 2014 @ 11:38 |
ja die was wel tof om te zien! vrij unieke trip | |
mstx | dinsdag 25 maart 2014 @ 12:47 |
Dan wordt 'ie precies even breed als de mijne ![]()
| |
Salatrel | dinsdag 25 maart 2014 @ 12:59 |
89.6 voor de Z ![]() | |
KneusTeun | dinsdag 25 maart 2014 @ 13:01 |
Maar je stuur gaat over de spiegels heen neem ik aan? dat heb ik tenminste, dus krijg je ook wat meer ruimte. | |
mstx | dinsdag 25 maart 2014 @ 13:03 |
Gisteren tijdens het voorkruipen bij een stoplicht tikte ik er wel bijna een spiegel af ![]() | |
Salatrel | dinsdag 25 maart 2014 @ 13:08 |
uiteraard | |
Salatrel | dinsdag 25 maart 2014 @ 13:08 |
al is het niet extreem veel ofzo. heb er ook niet echt last van omdat het stuur zo hoog zit | |
Anne | dinsdag 25 maart 2014 @ 15:55 |
Ghi... ik kwam dit stukje van Ronald weer tegen. Ik dacht, ik deel 'm even voor de mensen die 't nog niet kennen ![]() | |
White__Tiger | dinsdag 25 maart 2014 @ 16:01 |
Ik vind het nog lastig om in te schatten of ik tussen die rij auto's door kan rijden als het stoplicht op rood staat. Ben bang dat het ineens op groen springt en ik er nog precies middenin zit (pas drie weken mijn motor ![]() Maar dat zal waarschijnlijk in de toekomst nog wel gaan veranderen. | |
ManageTheAnger | dinsdag 25 maart 2014 @ 16:06 |
Zit met hetzelfde hoor, daarom ging ik er links maar voorbij... Vrijdag opgehaald ![]() | |
Anne | dinsdag 25 maart 2014 @ 16:10 |
Dan laat de auto die naast, voor of achter je rijdt je heus wel even voor hoor ![]() | |
ManageTheAnger | dinsdag 25 maart 2014 @ 16:19 |
Nog bedankt voor die tip van die Alpine Motosafe oordoppen trouwens. Dat scheelt echt enorm. | |
Gummiebeer | dinsdag 25 maart 2014 @ 17:05 |
Na 10 jaar is het nog steeds lastig inschatten. Mocht het verkeerslicht toch opeens op groen springen, dan gewoon de motor er tussen moffelen, de ruimte krijg/creeer je wel. ![]() | |
JAY-T | dinsdag 25 maart 2014 @ 17:09 |
Ik rijdt alleen tussen een rij door als ik zelf het licht op rood heb zien gaan.. Of het moet maar een hele korte rij zijn waarbij je snel vooraan staat. | |
Den_Haag | dinsdag 25 maart 2014 @ 17:14 |
Rij er gewoon doorheen en gooi hem er tussen zodra het licht op groen gaat. | |
BlackLining | dinsdag 25 maart 2014 @ 17:20 |
Hehe ![]() Voorheen kwam ik bij lage auto's iets boven de spiegels uit. Maar het stuur wordt niet alleen 10 centimeter breder, maar ook 5 centimeter lager ![]() Verder dit. Je trekt oneindig veel sneller op dan die blikken. Even gas en je zit er tussen. Wat er vervolgens achter je gebeurt is niet meer relevant ![]() Belangrijker is het om op te letten dat er niemand van baan wisselt. Dus, als er links een gat valt en rechts is men aan het kleven, moet je er bedacht op zijn dat mensen van rechts ineens naar de linkerbaan sturen. Zonder te kijken natuurlijk, daar zijn het automobilisten voor. | |
ManageTheAnger | dinsdag 25 maart 2014 @ 17:24 |
Dat stuk van Lelystad tot aan de scheiding van Amsterdam en Hilversum/Utrecht... (en de andere kant op ook uiteraard) Wat een drama altijd in de spits, mensen blijven ALTIJD links plakken.. ongelooflijk gewoon. | |
BlackLining | dinsdag 25 maart 2014 @ 17:24 |
Daarom hoofdschuddend rechts inhalen ![]() | |
ManageTheAnger | dinsdag 25 maart 2014 @ 17:27 |
zijn vaak vrouwen... van die feministen die "links blijven plakken en niet aan de kant gaan want wat denkt hij wel niet" | |
Den_Haag | dinsdag 25 maart 2014 @ 17:40 |
En waar waren de afgelopen twee dagen die beloofde files???! | |
Dekatria | dinsdag 25 maart 2014 @ 18:25 |
Goed nieuws!![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 25 maart 2014 @ 18:26 |
Ik heb afgelopen week een motorband van een scooterbandenfabrikant onder mijn GS500F gestopt. ![]() | |
Salatrel | dinsdag 25 maart 2014 @ 18:27 |
ff kijken ofnik ook een rek voor mijn kisten kan krijgen | |
BlackLining | dinsdag 25 maart 2014 @ 18:51 |
Tja.. Wat moet je daar nou van zeggen.. Tevens: Kom maar door met die distributieketting ![]() Alleen na een laatste poging om de rem pistons schoon te maken wel besloten maar gewoon nieuwe te kopen ![]() ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door BlackLining op 25-03-2014 19:09:45 ] | |
Maegrim | dinsdag 25 maart 2014 @ 19:26 |
Had je beter een nieuwe yamahama kunnen kopen ![]() | |
BlackLining | dinsdag 25 maart 2014 @ 19:30 |
Misschien moet ik eens een stukje achter een Yamahama aan gaan rijden in de hoop dat de remzuigers eruit vallen. Dat scheelt weer ![]() | |
Salatrel | dinsdag 25 maart 2014 @ 19:46 |
mijn brembo's wat doe je | |
BlackLining | dinsdag 25 maart 2014 @ 20:03 |
Ah nee, ik zal mijn Nissin klauwen maar niet lastig vallen met die rommel ![]() Er zijn geen passende Brembo klauwen voor de Mk1 Bandit helaas.. Kan wel, maar dan moet je dus de voorvork, wiel, kroonplaten en alles vervangen ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door BlackLining op 25-03-2014 20:11:50 ] | |
White__Tiger | dinsdag 25 maart 2014 @ 20:10 |
Dank je wel voor de tips. | |
ErkendFokker | dinsdag 25 maart 2014 @ 22:42 |
Heb nu spiegels van een SV650 gekocht, die schijnen wel goed te zijn:![]() 35 eu voor een paar. Valt mee | |
ManageTheAnger | dinsdag 25 maart 2014 @ 22:54 |
Hangt het er ook niet vanaf waar de spiegels gemonteerd zijn? De spiegels van mijn GSF 650 SA Bandit zijn ook trillingsvrij (bij diverse snelheden). Vanaf donderdag wordt het mooier weer, ik zal dan eens leuk plekje zoeken om wat eigen plaatjes te schieten ![]() | |
Maegrim | dinsdag 25 maart 2014 @ 23:39 |
zie hier hoe tankiej bijna aangereden wordt door een lompe boer op een africa twin ![]() | |
ManageTheAnger | dinsdag 25 maart 2014 @ 23:58 |
Wow..... dat had heel anders af kunnen lopen. Heeft hij valbeugels ofzo dat die motor niets heeft? | |
Maegrim | woensdag 26 maart 2014 @ 00:00 |
dit was de schade: ![]() en z'n rempedaal was krom... verder was er al zat kapot aan die motor ![]() en voor tankiej was het close ja | |
ManageTheAnger | woensdag 26 maart 2014 @ 00:07 |
Dat valt nog mee inderdaad, daar zijn die beugels voor ![]() | |
vannelle | woensdag 26 maart 2014 @ 00:38 |
Onderuit geremd zo te zien....wel lullig! | |
BlackLining | woensdag 26 maart 2014 @ 00:57 |
Gewoon erg dom imgehaald bij die zijstraten. En uitwijken is verdomd lastig bij zulke omstandigheden, dat zou je moeten weten. | |
Geerd | woensdag 26 maart 2014 @ 01:01 |
Ik stem voor minder putdeksels ![]() | |
vannelle | woensdag 26 maart 2014 @ 01:17 |
Van mij mogen ze blijven, zo'n gat in de weg is ook niet optimaal. | |
ManageTheAnger | woensdag 26 maart 2014 @ 01:19 |
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht... Later wil die BMW een auto inhalen terwijl er een tegenligger komt. "dom dom dom" hoor je die vent dan zeggen... enthousiast als ik ben zei ik hardop: "dat mag je wel stellen" ![]()
![]() | |
Tankiej | woensdag 26 maart 2014 @ 06:22 |
![]() Dat filmpje had ik helemaal nog niet gezien. Gelukkig hield ik hem nog rechtop, anders was hij (financieel gezien) verder van huis geweest ![]() Hij wilde niet eens inhalen, hij wilde graag geflitst worden door die camera daar links, die van voren flitst ![]() Maar daarna vol op de rem, met nog koude (noppen) banden en nat/koud asfalt. Niet zo handig.. | |
Dekatria | woensdag 26 maart 2014 @ 07:47 |
In de categorie 'boontje komt om z'n loontje': | |
Vrieskist | woensdag 26 maart 2014 @ 08:40 |
Pak is lekker aan gort, gelukkig wel een pak aan ![]() | |
BlackLining | woensdag 26 maart 2014 @ 09:41 |
Met een beetje geluk spinde de motor dan net met het kenteken naar voren. Zou een mooi plaatje opleveren ![]() | |
ManageTheAnger | woensdag 26 maart 2014 @ 11:13 |
Dat bedenk ik mij ook steeds op de snelweg, als je gaat dan ga je ook (met alles aan flarden gescheurd zoals bij die jongen)... het is absoluut niet zonder risico allemaal haha.. hoop toch dat ons dat allen bespaard blijft. | |
Vrieskist | woensdag 26 maart 2014 @ 11:30 |
Die gast trekt eerst een wheelie en verliest daarna de controle over het stuur. Kortom, doe geen wheelies op de snelweg en goed opletten ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 11:39 |
Lijkt nog best mee te vallen hoe ver 'ie doorglijdt. | |
KneusTeun | woensdag 26 maart 2014 @ 11:43 |
Volgens mij schrikt ie gewoon van die auto toch? | |
mstx | woensdag 26 maart 2014 @ 11:49 |
http://www.dumpert.nl/med(...)illianus_gespot.html Arme Kawa ![]()
| |
Salatrel | woensdag 26 maart 2014 @ 11:51 |
echt hard ging het ook niet toen ze het gas open draaide ![]() | |
KneusTeun | woensdag 26 maart 2014 @ 11:58 |
Dr zijn niet genoeg koeien om haar in leer te kunnen hullen. | |
ManageTheAnger | woensdag 26 maart 2014 @ 12:33 |
Dat is toch vreselijk ![]()
![]()
![]() ![]() Hier ging het nog maar net goed, wilde hem net in de schuur zetten maar hij gleed uit over de drempel. Motor stond schuin tegen mijn been aan (ik zat erop) Motor stond in eerste versnelling en de motor helde naar links. Wat een hel om dat ding in zijn vrij te krijgen (met mijn kuit uiteindelijk) om hem vervolgens gekanteld weer eruit te rijden. Ging allemaal net goed ![]() | |
KneusTeun | woensdag 26 maart 2014 @ 12:50 |
![]() | |
ManageTheAnger | woensdag 26 maart 2014 @ 13:24 |
Conclusie, niet op de motor door het oostblok/Rusland etc rijden. | |
mjan | woensdag 26 maart 2014 @ 13:46 |
En je niet als een idioot gedragen wil ook nog wel eens helpen. Maar omg, die op 0:43 ![]() | |
mstx | woensdag 26 maart 2014 @ 14:02 |
![]() | |
stoeltafel | woensdag 26 maart 2014 @ 14:12 |
Gadverdamme zeg, als dat valt heb je aardig wat vet op de weg, nasty. | |
Yreal | woensdag 26 maart 2014 @ 15:52 |
![]() | |
Tunafish | woensdag 26 maart 2014 @ 16:02 |
Dit heeft zoals mjan al zegt meer te maken met dat die motorrijders zelf als een kip zonder kop rondrijden. Meer dan de helft van die crashes komt omdat ze zelf niet opletten of als een malle rondrijden. Die gast rond 1:05 moet wel een doodswens hebben om zo rond te rijden ![]() Maar de lui die gewoon geschept worden, boh ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 16:05 |
0:40. Lekker dan. | |
Daantke | woensdag 26 maart 2014 @ 16:55 |
Het kan ook gewoon stom toeval zijn. Bij die van 0:23 en die daarna krijg ik elke keer dat ik het zie weer even een rilling. Ik had dus precies hetzelfde. Dat gevoel van dat moment blijf je echt altijd bij je houden. Net iets te lang in je spiegel kijken terwijl je voorganger een noodstop maakt, en het is gebeurd. Ik vind het altijd makkelijk om te roepen dat ze niet opletten en dat ze niet kunnen rijden. | |
BlackLining | woensdag 26 maart 2014 @ 17:20 |
Godverdomme ![]() ![]() ![]() | |
Dekatria | woensdag 26 maart 2014 @ 17:24 |
Ik doe het lekker toch ![]() | |
BlackLining | woensdag 26 maart 2014 @ 17:26 |
Hij had het over motoren, niet over transalpjes ![]() | |
Dekatria | woensdag 26 maart 2014 @ 17:27 |
Ik kan tenminste rijden ![]() | |
BlackLining | woensdag 26 maart 2014 @ 17:28 |
![]() Ik ook bijna weer ![]() | |
Dekatria | woensdag 26 maart 2014 @ 17:28 |
Hoe is het met El Bandito ![]() | |
BlackLining | woensdag 26 maart 2014 @ 17:29 |
Zal vanavond weer eens een update in het projecttopic zetten. Maar ik heb net de balhoofdlagers erin geslagen, dus dat zit weer in elkaar. Morgen verwacht ik de distributieketting dus gaat het motorblok open. Daar ben ik een dagje mee bezig inclusief kleppenstellen en draadtappen. Verder moet ik nog een klein stukkie van de kuip achter spuiten en dan kan ie weer in elkaar ![]() | |
Dekatria | woensdag 26 maart 2014 @ 17:38 |
![]() Had vanmorgen ook weer een momentje - voelde even bij de koelvinnen, en op een plek waar ik nog niets had schoongemaakt bleef er wat olie aan de vinger zitten. Hele fucking dag verpest, balen en nadenken over wat het kon zijn en hoe het te fixen. Zonet terug thuis, boel is kurkdroog. Leuk, dat soort grapjes. | |
Gummiebeer | woensdag 26 maart 2014 @ 17:58 |
Die op 2:20 had ik dus bijna 3 weken geleden. Je voelt je dan best machteloos want je kan niks meer doen. ![]() | |
Dekatria | woensdag 26 maart 2014 @ 18:13 |
Dikke SMIDSY is dat ja. Die koelkblikker is overigens sowieso gestoord dattie daar in een bocht gaat keren op zo'n manier, dat is vragen om een ongeluk. | |
Dekatria | woensdag 26 maart 2014 @ 18:29 |
Mogelijk nieuwe Ducati onder de zon:![]() ![]() | |
Yreal | woensdag 26 maart 2014 @ 18:31 |
Monster meets bonnaville? | |
Lamabal | woensdag 26 maart 2014 @ 20:25 |
Wat een bazentunnel ![]() ![]() https://www.facebook.com/(...)02422&type=2&theater [ Bericht 16% gewijzigd door Lamabal op 26-03-2014 20:31:53 ] | |
Tunafish | woensdag 26 maart 2014 @ 20:37 |
Tuurlijk, sommigen zijn ook gewoon suffe foutjes waar je eventjes iets anders doet en andere lullige momenten, zoals dat voorbeeld wat jij geeft, kan iedereen overkomen. Neemt niet weg dat er zat tussen zitten waarbij de motorrijder het zelf prima kan voorkomen, bijvoorbeeld door niet iemand linksin te willen inhalen als diegene linksaf wil slaan. Anderen scheuren juist over de weg alsof het een circuit is en worden dan even bruut eraan herinnerd dat ze op de openbare weg zitten. Balen dat ze crashen en gelukkig leven ze allemaal nog, maar in die gevallen denk ik na de eerste 'Jeuzes ![]() ![]() | |
stoeltafel | woensdag 26 maart 2014 @ 20:53 |
Ga zaterdag al mijn motor ophalen ipv volgende week. Iemand nog tips mbt een verzekering? Doe WA+diefstal. De ASR was rond de 15e maar dat lijkt mij sterk voor een 600 Gixxer uit 2006. Zaterdag perfect motor weer, 21 graden dus lekker rijden ![]() | |
BlackLining | woensdag 26 maart 2014 @ 20:58 |
Kijk dan ook ff naar de voorwaarden he. Sommige diefstalverzekeringen verzekeren alleen als ie thuis in de schuur met ART5 slot staat. Dan heb je er niet zoveel aan natuurlijk. | |
stoeltafel | woensdag 26 maart 2014 @ 21:01 |
Al gedaan, ART4 is goed en heb een afgesloten ruimte. Dat filmpje, wat een lekker geluid. | |
handboek | woensdag 26 maart 2014 @ 21:05 |
Heeft er iemand een idee wat de standaard sproeier maat is voor een zzr 600 uit '95? | |
BlackLining | woensdag 26 maart 2014 @ 21:12 |
En dekt ie ook als ie bijvoorbeeld op de stoep voor je werk gejat wordt? | |
stoeltafel | woensdag 26 maart 2014 @ 21:28 |
Goeie maar zet hem wel binnen op mijn werk. | |
Scheringa | woensdag 26 maart 2014 @ 21:41 |
En op de stoep bij de supermarkt, je ouders, opa en oma, vriendin of waar dan ook? Dat bedoelt BL te zeggen. Ik zou het even goed nakijken. Zou zuur zijn als hij op de stoep voor de supermarkt gejat wordt en je niks vergoed krijgt. | |
stoeltafel | woensdag 26 maart 2014 @ 22:30 |
Ja, goeie tips, ga morgen even contact opnemen. Zou er goed ziek van zijn dus ga het goed regelen. | |
ManageTheAnger | woensdag 26 maart 2014 @ 22:53 |
http://www.polisvoorwaard(...)nt.aspx?nodeId=47060 Bladzijde 2 t/m 9. Als je bepaalde termen o.i.d. niet snapt, stuur maar een DM. Let op, de ASR rechtstreeks of via je tussenpersoon benaderen zal altijd een correcter antwoord opleveren dan mijn eigen. Ik adviseer je niet, ik bied alleen hulp ![]() Tot zover deze disclaimer ![]() | |
stoeltafel | woensdag 26 maart 2014 @ 23:29 |
Super relax, morgen even lezen op mijn werk en contact je misschien. Is er binnenkort weer een tour met de fok bende? | |
BlackLining | woensdag 26 maart 2014 @ 23:32 |
PTA / De 9e Motorrijders New/Oldbierit! 19-04-2014 #21 | |
ManageTheAnger | woensdag 26 maart 2014 @ 23:32 |
Ik wil zelf de elfstedentocht organiseren op de motor. | |
Dekatria | donderdag 27 maart 2014 @ 06:36 |
Stukje gevarenherkenning: | |
Yreal | donderdag 27 maart 2014 @ 06:58 |
dacht even" waarom stopt iedereen nou?".... Oeps... | |
KneusTeun | donderdag 27 maart 2014 @ 11:25 |
ah die had ik laatst op motormeuk geplaatst! echt ziek! | |
Anne | donderdag 27 maart 2014 @ 11:33 |
Zouden die mensen al uit die auto zijn? Zo nee, waarom loopt er niemand (in beginne) naartoe ![]() ![]() | |
stoeltafel | donderdag 27 maart 2014 @ 11:35 |
Hoe mobiel kan een motor zijn? Zo, | |
Vrieskist | donderdag 27 maart 2014 @ 13:04 |
Handig voor in de trein ![]() | |
ManageTheAnger | donderdag 27 maart 2014 @ 13:29 |
Iemand hier belang bij? We laten Dokkum dan achterwege en dan wordt de route +- 150 km in totaal. Start en finish in Leeuwarden Ik zal de route zelf nog een keer voor gaan rijden. ![]() Datum: n.n.o.t.k. Misschien niets het meest originele idee, maar misschien wel een leuke rit? | |
Maegrim | donderdag 27 maart 2014 @ 13:40 |
heb daar vorig jaar al 2x gereden, ik pas ![]() | |
BlackLining | donderdag 27 maart 2014 @ 13:41 |
Mij veel te ver. Overigens worden die motor elfstedentochten vrij regelmatig georganiseerd. Wil je meer mensen mee krijgen, is het aan te raden een startpunt te kiezen wat centraler ligt. Komend uit het zuiden moet je zo nog eens 100km extra van en naar Leeuwarden. | |
ManageTheAnger | donderdag 27 maart 2014 @ 13:48 |
Alles beter dan Zeeland ![]() | |
stoeltafel | donderdag 27 maart 2014 @ 13:50 |
https://vimeo.com/90056519#at=43 | |
Vrieskist | donderdag 27 maart 2014 @ 13:50 |
Leuk idee, heb vorig jaar de "officiële" motor-elfstedentocht gedaan maar dat was niet echt lekker rijden, veel te druk. Nogmaals deze route rijden lijkt me wel leuk dus. Verzamelpunt zou dan Lemmer kunnen worden, ligt mooi aan de A6. | |
ManageTheAnger | donderdag 27 maart 2014 @ 13:52 |
Dat is ook prima, inderdaad dan verplaatsen we het startpunt. http://www.frieschemotorclub.nl/index.php?page=inschrijven Daar kan men zich inschrijven voor 9 juni om mee te gaan, met max 3600 motoren die mee mogen doen. Dat zou inderdaad superdruk zijn. Met een klein Fok clubje lijkt mij minstens zo gezellig namelijk ;-) | |
Sharpdressedman | donderdag 27 maart 2014 @ 13:54 |
Leuk, ik wil wel mee! ![]() | |
Scheringa | donderdag 27 maart 2014 @ 14:01 |
Ik pas voor zo'n Elfstedenrit, ik ga liever in Zeeland rijden ![]() | |
BlackLining | donderdag 27 maart 2014 @ 14:15 |
Best leuk rijden daar hoor. | |
Freezer | donderdag 27 maart 2014 @ 15:29 |
Lijkt mij wel tof om een keer te rijden. Daar wil ik wel een keertje voor uit het oosten komen | |
ManageTheAnger | donderdag 27 maart 2014 @ 15:44 |
Ik zal volgend topic wel even een lijst maken dan van wie wil, en dan kunnen zich meer mensen aanmelden. Is er nog een voorkeur voor een bepaalde maand om dit te gaan doen? Alles is nog open en bespreekbaar, dus als we gezamenlijk input leveren dan wordt het ongetwijfeld een succesvolle rit! | |
Tunafish | donderdag 27 maart 2014 @ 15:58 |
Ik stem voor ergens in mei, dan heb ik hopelijk wat vers rubber eronder liggen ![]() | |
Dekatria | donderdag 27 maart 2014 @ 16:57 |
Zit overigens die oude pakking te bekijken, en het is best bizar hoe groot het verschil is tussen de voor en achterkant ervan. Voorkant is nog helemaal flexibel, achterkant echt nauwelijks meer en scheurt bijna als je het probeert te vouwen (wat dus ook de reden was van het lekken). Dat is dus wat 85000KM met een rubberen pakking doet. | |
Yreal | donderdag 27 maart 2014 @ 16:58 |
Zeeland is leuk man | |
Geerd | donderdag 27 maart 2014 @ 17:07 |
Blijf me verbazen hoe hard die gasten gaan, dan moet je toch gewoon elk bochtje en hobbeltje uit je hoofd weten?? | |
KneusTeun | donderdag 27 maart 2014 @ 18:00 |
Dan pas ik, ik wil met jou niet gezien worden ![]() | |
Yreal | donderdag 27 maart 2014 @ 18:01 |
Godver, nieuw schrijfremslot bestelt, past ie niet vanwege de spaken | |
Geerd | donderdag 27 maart 2014 @ 18:07 |
Doe je hem door de spaken heen | |
Yreal | donderdag 27 maart 2014 @ 18:09 |
Kan niet, het is zo'n pin die door de schijf heen moet, maar de spaken zitten er te dicht op. | |
BlackLining | donderdag 27 maart 2014 @ 18:11 |
![]() | |
Yreal | donderdag 27 maart 2014 @ 18:11 |
![]() ![]() | |
Dekatria | donderdag 27 maart 2014 @ 18:18 |
OMG die knippers ![]() Keep up the good work ![]() | |
Yreal | donderdag 27 maart 2014 @ 18:19 |
![]() Deze in ![]() | |
Dekatria | donderdag 27 maart 2014 @ 18:22 |
Wijze les - altijd eerst passen voordat je zo'n slot koopt.
| |
Yreal | donderdag 27 maart 2014 @ 18:23 |
Internet ![]() | |
BlackLining | donderdag 27 maart 2014 @ 18:38 |
Met kapje deze keer ![]() ![]() | |
Geerd | donderdag 27 maart 2014 @ 18:41 |
Zat al te denken waar je hem eventueel dan omheen kan doen maar dat werkt niet met die. | |
kepler | donderdag 27 maart 2014 @ 18:44 |
Sexy hoor! ![]() | |
KneusTeun | donderdag 27 maart 2014 @ 18:58 |
Gaan er nog mensen zaterdag naar Hardenberg? motormarkt? lekker weer alles | |
mstx | donderdag 27 maart 2014 @ 19:16 |
Dat gaat niet werken nee, beter koop je zo'n beugeltje | |
Vinniiee | donderdag 27 maart 2014 @ 19:32 |
Achterwiel al geprobeerd? Oh wacht dit is het achterwiel ![]() | |
Yreal | donderdag 27 maart 2014 @ 19:45 |
Voor is ie te klein voor ![]() | |
Nero22 | donderdag 27 maart 2014 @ 19:55 |
![]() Wel mooi, zo'n clubje voorop. ![]() | |
mstx | donderdag 27 maart 2014 @ 19:57 |
Die BMW-rijder gaat wel erg ver met zijn reflectie... | |
Yreal | donderdag 27 maart 2014 @ 20:01 |
waar is dat? | |
Dekatria | donderdag 27 maart 2014 @ 20:01 |
Wel even gevraagd of er iets in de kisten zat? | |
KneusTeun | donderdag 27 maart 2014 @ 20:02 |
Er zit wel 1 echte motor tussen! | |
KneusTeun | donderdag 27 maart 2014 @ 20:05 |
http://www.johammer.com/ Wie wil er niet op een insect rijden ![]() | |
Nero22 | donderdag 27 maart 2014 @ 20:06 |
Ik zie het nu pas echt... Zelfs op de spiegeltjes! ![]() ![]() Noordzijde Leidsche Rijntunnel, A2 bij Amsterdam - Utrecht. Volgens mij propte hij er zijn telefoon of camera in. ![]() | |
mjan | donderdag 27 maart 2014 @ 20:32 |
Lekker hoor. Eind al in zicht? | |
mjan | donderdag 27 maart 2014 @ 20:35 |
Ha! Had ik vanmorgen toch nog de goede keus gemaakt door met de trein te gaan. Was er nog iets boeiends aan de hand trouwens? | |
Nero22 | donderdag 27 maart 2014 @ 20:36 |
Booohhhhh ![]() | |
punkmuis | donderdag 27 maart 2014 @ 21:09 |
Vandaag eerste cursus Fins gehad. Tip voor Deka en Sala, gewoon niet proberen Fins te praten, de verschillen zijn te klein en de betekenis en daaropvolgende catastrofe mogelijk te groot. tapaan = ontmoeten tapan = vermoorden ![]() | |
mjan | donderdag 27 maart 2014 @ 21:28 |
Hehe, briljant. Bevalt het wel daar? | |
stinkie | donderdag 27 maart 2014 @ 21:31 |
gelukkig heb ik die vandaag gemist. Wel een keer met de busa gehad. Stond een blackbird naast me ![]() | |
Nero22 | donderdag 27 maart 2014 @ 21:34 |
Deed mij in eerste instantie aan deze denken | |
BlackLining | donderdag 27 maart 2014 @ 23:08 |
Waarom zit je daar eigenlijk? | |
Geerd | donderdag 27 maart 2014 @ 23:11 |
Morgen examentje Deutch super geil jah! | |
Dekatria | donderdag 27 maart 2014 @ 23:11 |
Jammer, moet ik uit een ander vaatje tapan. | |
rulerofdeath | donderdag 27 maart 2014 @ 23:12 |
haha ![]() hoe is het weer in finland? ligt daar nu nog veel sneeuw? | |
Salatrel | donderdag 27 maart 2014 @ 23:15 |
vittun perkele | |
Dekatria | donderdag 27 maart 2014 @ 23:16 |
In 't café zet je de tapaan. | |
Salatrel | donderdag 27 maart 2014 @ 23:20 |
biertje tapan | |
KneusTeun | donderdag 27 maart 2014 @ 23:52 |
![]() | |
ManageTheAnger | donderdag 27 maart 2014 @ 23:56 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
BlackLining | vrijdag 28 maart 2014 @ 00:07 |
![]() | |
BlackLining | vrijdag 28 maart 2014 @ 00:26 |
Jup, paar dagen nog dan moet het klaar zijn. Distributieketting vervangen nog, taartschep nog even netjes afwerken, beugeltje maken voor de tellerset en dan kan ie weer helemaal in elkaar ![]() | |
punkmuis | vrijdag 28 maart 2014 @ 08:23 |
Minor doen voor school aan het Game Lab. Het is voor Finlandse begrippen warm. Dus rond het vriespunt en 's nachts rond de -10. En net als je denkt dat de lente begint komt er toch ineens een bak sneeuw naar beneden ![]() | |
Scheringa | vrijdag 28 maart 2014 @ 09:27 |
Vanmiddag de motor ophalen ![]() En dan is het ook nog het hele weekend lekker weer om te rijden ![]() Ik heb er zin in! | |
Salatrel | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:03 |
za/zo/ma ben ik beschikbaar voor opbouwende feedback ![]() | |
Sharpdressedman | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:05 |
Hoi kneus ![]() Lief van je ![]() | |
Salatrel | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:11 |
fixen we wel even bij de eerste rit | |
Dekatria | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:17 |
Ik heb morgen er nieuw rubber op liggen ![]() | |
Salatrel | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:18 |
ik niet ![]() | |
Dekatria | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:20 |
Wanneer ga je die banden dan eens vervangen? | |
Salatrel | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:20 |
ik heb net nieuwe? ![]() | |
Dekatria | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:21 |
Oh ja. | |
Dekatria | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:25 |
Denk dat ik overigens in de nabije toekomst een afspraak maak bij Hyperpro. Andere dempert achter, en de achterkant mag omhoog voor de reizen. | |
ManageTheAnger | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:25 |
![]() ![]() Voorzichtig rijden ![]() | |
Salatrel | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:26 |
als je nou volgende week vrijdag gewoon ff bijtijds je nest uitkomt kun je mee en gelijk een afspraak maken ![]() | |
Dekatria | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:27 |
Dan zit in de UK voor m'n werk ![]() | |
Tunafish | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:27 |
Een vriendin van me studeert Fins in Groningen. Hele studie heeft maar iets van 20 studenten ofzo en wordt ook afgeschaft, maar ik snap nu ook waarom ![]() | |
Salatrel | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:28 |
![]() | |
Salatrel | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:28 |
moet ik dus weer alleen naar braband | |
BlackLining | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:31 |
Lijkt je dat wel verstandig zonder iemand achter je die verloren onderdelen kan meenemen? | |
Salatrel | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:32 |
waarom denk je dat ik deka meevroeg..... | |
Den_Haag | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:33 |
Tering zeg, die motorzaken kunnen ook stevige prijzen rekenen zeg.
| |
Dekatria | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:35 |
Gewoon een vangnet erachter en presto. |