| Kleffe_Dop | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:32 |
| -= GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! =- Flight MH370 bound for Beijing goes missing ![]() ![]() Gebied waar het vliegtuig is verdwenen: ![]() (Eerdere berichten van kerosinesporen of gevonden delen van het vliegtuig bleken ongerelateerd aan de Boeing 777-200 van Malaysian Airlines) Zoekgebied: ![]() Het vliegtuig: ![]() De passagiers: ![]() Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf De laatste waarneming van flightradar24.com: ![]() Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search • The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html • The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates Mogelijke motieven/scenario's: • Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" - ![]() http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2 • Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd • Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven • Kaping - idem • Mensensmokkel/vluchtelingen - vreemd; meerdere stop-overs • Anders - ? !!UPDATES: • Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben. http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts • De passagiers met de gestolen paspoorten blijken Iranees te zijn. • Interpol meldt dat het waarschijnlijk niet om terroristische daad gaat, bij de 2 Iraniërs ging het vermoedelijk om asielzoekers. • De Telegraaf meldt dat FO van Vlucht 370 een feestbeest was, die graag dames vermaakte in de cockpit. Maar in hoeverre dat relevant is... • Het vliegtuig is na het verlies van het radarcontact mogelijk naar de Straat van Malacca gevlogen. Na bevestigd radarcontact wordt nu ook daar gezocht. [ Bericht 2% gewijzigd door Snakey op 11-03-2014 15:32:35 ] | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:32 |
link eens dan | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:32 |
![]() Boot?... | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:32 |
http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014 [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 14:33:07 ] | |
| Crazy-M | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:33 |
| Nogmaals de site waarop het verhaal staat van de online status: http://www.dailymail.co.u(...)rtphones-active.html | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:33 |
| Ey TS, schrijf onder updates anders ff een nieuw stukje over dat er nog contact is via de telefoon, en dat de pilioten laks waren (2 nieuwe punten) | |
| Draailamp | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:33 |
misschien was de senior ook zo wel. Tuurlijk is het telegraaf en zal het opgelbazen worden. Maar als er al 1 procent waar zou zijn (onbekende in de cockpit laten) dan ben je geen goeie piloot en speel je met levens van andere, bewust. | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:34 |
Gewoon twee boten, dénk ik, maar niet erg duidelijk | |
| Infection | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:34 |
Jammer dat ik hier nog geen beeld heb na al uren de pagina aan het vernieuwen te zijn. Had graag mee willen zoeken. | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:34 |
Werkt momenteel prima | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:35 |
Kan nieteens een account aanmaken. | |
| Infection | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:35 |
Dan heb jij waarschijnlijk het geluk dat je er doorheen gekomen bent. Ik denk dat als je de pagina vernieuwd je er ook niet meer in komt. | |
| Speculant. | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:36 |
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA280BK20140309 Als we dan toch speculeren | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:37 |
| Nvm, werkt niet zo best meer | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:37 |
| Zie nu ook allemaal vage donkerbruine vlekken in de zee | |
| Zwappel | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:37 |
Misschien iets met een magnetisch veld a la bermuda driehoek?
| |
| Draailamp | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:38 |
Het wilt niet zeggen dat hij niet van vrouwelijk schoon houdt. Stel de kapers wisten dit (dat ze makkelijk binnen konden komen). Knockknock mooie vrouw aan de cockpitdeur. De heren laten ze binnen. Er wordt gezellig gebabbeld etc. Knock knock op de deur. Kapers komen binnen met behulp van die vrouw en dan gaat het mis. Het zijn speculaties, misschien onterecht. Maar dat kun je momenteel van alles zeggen [ Bericht 6% gewijzigd door Draailamp op 11-03-2014 14:43:47 ] | |
| Speculant. | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:39 |
http://www.thestar.com.my(...)lling-at-high-speed/ Was dit al gepost? | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:39 |
| |
| eight | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:39 |
![]() Tussen 2003 en 2012 maar liefst 75 ongelukken.. Dat zijn er veel meer dan ik verwacht had. | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:39 |
Dit soort dingen vind je dan weer wel gemakkelijk. Ik blijf de plaatjes in spoilers doen zodat niemand zich ergert aan mijn speurtocht | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:40 |
Had jij een account aangemaakt of gewoon begonnen? | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:40 |
Gewoon begonnen, heb geen account. | |
| eight | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:41 |
Het stadium van ergernis ben ik hier allang gepasseerd (niet door jou overigens). | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:42 |
Gisteren was het chiller he | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:43 |
Maar ergernissen zullen er altijd zijn in dit soort topics, en das ook niet zo erg, uiteindelijk wil iedereen hier neem ik aan maar één ding en dat is dat het vliegtuig gevonden wordt. | |
| mschol | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:46 |
| tomnod doet hier echt niks, elke keer "Waiting for map" | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:48 |
Zelfde hier, de rest van het internet werkt prima en snel. | |
| Infection | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:48 |
Dit inderdaad. | |
| wickedmen | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:51 |
| Bazenfilm deze | |
| Crazy-M | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:51 |
De laatste info omtrent online en telefoons die overgaan:Dus ook de status van QQ en overgaande telefoons wil niet veel zeggen. Kortom: De zoektocht gaat door | |
| imikethat | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:52 |
| Even een vraagje, de vorige topics overigens niet gelezen, maar is het mogelijk dat een piloot de tracking devices uitschakelt waardoor zijn vliegtuig 'onzichtbaar' wordt, en dat het dan ineens van de radar verdwijnt? | |
| wickedmen | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:54 |
Nee. Een radar pikt zowiezo objecten uit de lucht op, wel kan de piloten de transporder uitzetten waardoor het vliegtuig geen hoogte en snelheid meer doorgeeft aan de radar. | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:54 |
Super uitleg Eerste waar ik aan moest denken is dat bij een eventuele explosie de telefoon dus naar onder is gevallen. Als die dan in hooi/planten/iets zachts is geland, verklaart dit veel. En als hij dan ook stil stond is het logisch dat nog niemand hem gevonden heeft. | |
| eight | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:54 |
Dit vind ik nog het meest opvallende. | |
| wickedmen | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:55 |
| Ik zie serieus Liam Neeson ergens nu in een verlate vliegveldje in the dessert mensen in gijzeling nemen. | |
| Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:55 |
Niet van de primaire radar. Secundaire radar heeft een transponder nodig. | |
| MrTorture | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:56 |
In dat geval zouden ze toch ook moeten kunnen traceren via welk netwerk en welke zendmast de telefoons verbinding maken? | |
| mschol | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:56 |
| |
| mschol | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:58 |
echter kunnen radars volgens mij pas vanaf een bepaalde hoogte objecten waarnemen (indien je iets lagers wil monitoren heb je dacht ik een andere radar nodig ofzo? | |
| Crazy-M | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:58 |
idd, dan moet er toch iets zijn waar die telefoons zijn. Een gijzeling zou dan eventueel wel kunnen, maar moet het vliegtuig ergens geland zijn. Een boeing zet je niet stil op een kleine baan, dus moet dan ook weer een grote openvlakte ergens zijn | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 14:59 |
Wat kan dat vage witte puntje zijn? Springt toch wel in het oog vind ikff op het plaatje klikken [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 14:59:22 ] | |
| imikethat | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:00 |
Ooit eens in een boek, ik dacht Tom Clancy, gelezen over een vliegtuig die alle electronice qua radar uitschakelde en laag bleef vliegen zodat het 'verdween' van de radar. Dus de enige manier om helemaal van de radar te verdwijnen is destructie van het vliegtuig? | |
| eight | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:01 |
dooie pixel? | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:01 |
Zou het? | |
| Infection | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:01 |
| |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:02 |
| En het ligt er weer uit | |
| Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:02 |
Noem 1 land ter wereld die niet aan de buitenwereld zou melden wanneer een commerciele jumbo-jet daar een noodlanding zou maken? Noord-Korea | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:03 |
Ik heb zo het idee dat Noord-Korea niet bepaald een kandidaat is | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:05 |
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 15:05:06 ] | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:07 |
| Mogge! Dus het nieuws van vannacht is: - de 2 Iraniers gevonden - men spreekt van "asiel aanvragen"? Huh, maar als je al op een gestolen EU-paspoort reist (In dit geval het Oostenrijkse), dan ben je toch al in Europa? En zijn moeder woont in Duitsland? - de telefoons gaan nog over en hebben nog Whatsapp/QQ Van de volgende 2 mogelijkheden kunnen ze niet allebei waar zijn: - het vliegtuig is na het verlies van het radarcontact naar de Straat van Malacca gevlogen - het vliegtuig is na verlies uit elkaar geknald In het 1e geval moet de communicatie dus doelbewust zijn doorgesneden en een (co)piloot moet laag gaan vliegen (dus een geoefende piloot zijn). In het 2e geval had men op die plek allang resten moeten vinden. Vaaaaaag. | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:07 |
| Ik wil helpen zoeken | |
| MrTorture | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:08 |
Inderdaad: kijk naar het punt van laatste contact. Als je daar besluit om nog even naar NK te vliegen... | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:09 |
Dat haal je niet, of net. Peking ligt op iets van 2 uur vliegen van NK. | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:09 |
Denk ook dat dit niet echt een vlucht is om naar NK te gaan... Veel maleise en chinese mensen. Maargoed, nogmaals; ik ben dan ook niet op de hoogte van alle conflicten. | |
| xzaz | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:10 |
| Even ter info: sommige vliegtuigen zijn nooit meer teruggevonden. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:11 |
NK is onzin; - veel te ver - kan zich geen ruzie met China permitteren - Eventjes 7 uur over/langs Chinees luchtruim vliegen zonder opgemerkt te worden? Als het een kaping blijkt te zijn, wat me eerst logisch leek, maar nu die 2 gestolen paspoorten tot allerminst kaperachtige personen behoren, lijkt het me minder logisch. | |
| xzaz | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:12 |
Denk dat het vliegtuig zo gevonden wordt. Is gewoon uiteen gespat. De meest logische redenatie. | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:13 |
http://nos.nl/artikel/621898-wat-weten-we-van-vlucht-mh370.html | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:13 |
Dit geeft nog niet zoveel info: - onder welke omstandigheden? - in welk jaar zijn die verdwenen? - waren dat ook zeer betrouwbare Boeings van respectabele vliegmaatschappijen? | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:14 |
Hemelsbreed is Kuala Lumpur-NKorea 5000/5500 km. Is wel te doen hoor....Niet veel verder dan Peking. Is overigens niet zeker dat het is omgedraaid hoor. | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:14 |
| "Wel merkt de BBC op dat de financiële positie van Malaysia Airlines niet best is, wat gevolgen voor de veiligheid kan hebben." Was dit al bekend? Bij mij in ieder geval niet [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 15:14:47 ] | |
| xzaz | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:15 |
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aerial_disappearances | |
| Speculant. | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:15 |
10 jaar terug is er 1 gestolen en verdwenen. Al die anderen is niet echt recent of een groot vliegtuig http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aerial_disappearances | |
| Kleffe_Dop | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:15 |
Verschillende keren naar voren gekomen deze topic reeks. Zou geen invloed mogen hebben op het onderhoud van de vliegtuigen. Zeker niet bij een respectabele maatschappij als Malaysia. | |
| Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:17 |
De enige reden die ik kan bedenken waarom ze ZOWEL in de Straat van Malakka als in de Golf van Thailand zoeken, moet betekenen dat ze vermoeden dat dit de vluchtroute is geweest van het vliegtuig waarbij het vliegtuig ergens gedurende deze route is neergegaan. ![]() | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:18 |
Het vliegtuig was 10 dagen voor verdwijning nog onderzocht, las ik al op dag 1, weet niet meer waar. Malaysia Airlines draait slecht omdat ze last hebben van prijsvechterconcurrentie (zoals Iberia en Alitalia in Europa zeg maar). | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:19 |
Neehoor. Ze hebben 2 opties, kan net zo goed een van de 2 geweest zijn. Hoeft niet allebei te zijn! | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:20 |
Dank. Allemaal onvergelijkbare gevallen dus. | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:21 |
![]() Dus ik denk persoonlijk nog steeds dat-ie toch wel ergens richting Vietnam (golf van Thailand) (misschien zelfs wel meer richting Cambodja) neergestort moet zijn, ik weet niet waarom, maar ik denk niet dat het in de straat van Malakka was [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 15:22:21 ] | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:22 |
Maar de 2 opties kunnen niet allebei waar zijn, dat is het punt: 1 - ontploffing/defect/bewusteactie/zelfmoord - resten liggen op 45 m ondiepte in de Straat van Thailand/Vietnam-Maleisie 2 - vliegtuig is kort voor contactverlies omgedraaid en van koers afgewezen, heeft al die tijd onder de radar gevlogen en is niet opgepikt door de grondradar boven de jungle van Noord-Maleisie - vermoed wordt neergestort in de Straat van Malakka of zelfs verder richting Andaman (1 - 4 kilometer ! waterdiepte) | |
| gijsman | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:23 |
| Haags | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:24 |
| Wat is dit voor raar iets dan, ook met die telefoontjes die overgaan enzo.. En die 2 die op valse paspoorten reizen? | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:25 |
Lees het topic even door om op de hoogte te geraken (pun intended). | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:26 |
Stel dat het vliegtuig dus is omgedraaid, dan vermoedt men dat hij in de straat van Malakka (linkse pijl ergens) is neergestort. Maar hij kan toch ook andersom omgedraaid zijn (Rechterpijl dus) en daar ergens liggen? Dat is niet echt richting Vietnam, noch richting de straat van Malakka. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:27 |
Klopt, dat is de Zuid-Chinese Zee die naar het oosten toe flink snel dieper wordt (zie de topografische en batimetrische kaarten uit de OP). | |
| Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:27 |
Ik denk dat mijn prognose vrij aardig overeenkomt met wat de authoriteiten nu aan het uitvogelen zijn. Volgens The Guardian (http://www.theguardian.co(...)back-say-authorities) zijn ze nu bij de grens van Cambodia en Laos aan het zoeken, net zoals in mijn plaatje staat aangegeven. Plus volgens drie ooggetuigen in Kelantan zagen ze aan de kust aan de horizon dat een vliegtuig laag vloog en neerging. ![]() | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:27 |
Maar ik bedoel dat hij echt ver richting het oosten is neergestort, dus meer richting het andere deel van Maleisië, zoeken ze daar ook? | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:28 |
| Hey, er is een plaatje weg uit de OP, mag die terug aub? het gaat om deze: ![]() | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:30 |
Naar ik weet niet, maar het is een enorm druk gebied met veel scheepvaart en vliegverkeer. na 92 uur zou men wel IETS gevonden moeten hebben, zou je zeggen. Bovendien heeft men daar ook seismometers. Bij een klap op de zeebodem/wateroppervlak zou je dat moeten kunnen registreren lijkt me. | |
| Kleffe_Dop | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:30 |
Waarom? Ik had er wat plaatjes uitgesloopt omdat het zo'n enorme waslijst was geworden. Topografische kaartjes staan er al genoeg in de OP, en een dieptekaartje, nouja dat voegt op dit moment toch niet zo heel veel toe? | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:30 |
Daar heb je wel een goed punt ja, maar vond het toch wel een optie dat hij via die kant is omgekeerd. | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:30 |
Joh die op lezen alleen nieuwe, dus maak m lekker lang. Is prima. | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:31 |
Daar had ik helemaal nog niet bij stilgestaan | |
| Patoshik | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:32 |
Doe je ze onder een spoiler toch? | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:32 |
| |
| Snakey | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:33 |
Nu staat het weer goed, toch? Op de juiste plek bedoel ik. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:33 |
nevermind | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:34 |
U is geweldig, gracias! | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:35 |
Wel in het Duits. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:36 |
Er vindt sowieso veel olie-exploratie plaats (offshore Vietnam, Thailand en Maleisie, offshore Sarawak (andere deel van Maleisie dat aan Kalimantan vastzit, ten zuiden van de Zuid Chinese zee) en dan heb je sowieso seismiek. Zo'n klap lijkt me wel registreerbaar, maar ben geen expert op dat gebied. | |
| Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:39 |
![]() | |
| Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:41 |
| Ik denk niet eens zozeer dat het vliegtuig in zee gecrasht hoeft te zijn. In de jungles van Laos, Cambodja of misschien zelfs Thailand kan niet uitgesloten worden. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:41 |
| Je bent copiloot, 27, succesvolle carriere, chickies in je cockpit (zou dat ding expres zo heten?), dan lijkt me een plotselinge zelfmoord heeeeeeul vreemd. Al is voor Loekie1 voldoende dat ie 27 was, om een terrorist te zijn. | |
| Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:42 |
Een piloot zijn betekent dat je qua status op de top van de wereld bent, met meer vrijheid dan bijv. een dokter (die dezelfde hoge status heeft). Vrouwen krijgen is dan heel simpel inderdaad. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:43 |
Dan zouden er berichten moeten zijn van laagvliegende vliegtuigen aan die enorm drukke kusten (veel slapende getuigen en wakkere vissers)? Bovendien spreekt het de "getuigenverklaringen" (geen bewijs dat het hetzelfde toestel was) van de vissers in de Straat van Malakka tegen. | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:43 |
Zo'n klap geeft dat ook weer niet denk ik. | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:44 |
![]() | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:44 |
Dit zou heel veel dingen verklaren inderdaad. -Niks op zee te vinden -Geen radiocontact, want daar is het ook heel afgelegen -Niet zichtbaar, want enorm dichtbegroeid en afgelegen -Telefoons werken nog, misschien net in range van een mast | |
| Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:45 |
| Maar zoals je kunt zien, is de radius van het zoekgebied gigantisch. En authoriteiten kunnen niet eens zeggen of het in water of op land gecrasht was. De jungles van Cambodja en Laos zijn zo goed als onbevolkt en de mensen die daar wonen hebben zeker geen toegang tot technologie, dus ik zou zeker ook een vloot aan vliegtuigen en helikopters daar laten zoeken. | |
| imikethat | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:47 |
Vliegtuigen hebben behoorlijk wat kerosine aan boord, zeker een 777. De brand die dan ontstaat vernietigt behoorlijk veel, inclusief telefoons en bomen | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:47 |
Zou het realistisch zijn om 'snachts met laagvliegende helikopters/vliegtuigen de jungle met hitt-camera's af te sporen? | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:48 |
een maximum startgewicht van 229 tot 247 ton. Afhankelijk van de stoelindeling passen er 301 tot 440 passagiers in het toestel. De 777-200 is niet meer in productie, er zijn in totaal 88 toestellen gebouwd.[1] In januari 2014 waren er nog 86 in gebruik. - http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeing_777 Zeg: 230 ton + 227 passagiers * 60 kilo (het zijn Chineesjes) + 227 * 25 kilo bagage ~ 250 ton met 800 km/u dat op de zeebodem/wateroppervlak knalt. Lijkt me wel dat dat registreerbaar is. | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:48 |
Klopt idd, niet aan gedacht. Nu hoeft het natuurlijk niet perse vlam te vatten. | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:49 |
800? En je kan niet meer gewicht er in stoppen dan het maximale startgewicht lijkt me | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:50 |
Ja, maar de kustregio's worden juist wel bevolkt en er zijn veel vissers actief in de Golf van Thailand. Dan zou er toch minstens 1 verslag moeten zijn dat er een vliegtuig laag overvloog richting het noorden... Bovendien verklaart het de U-turn niet waarvan werd gesproken (iemand een goeie bron?). | |
| DS4 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:50 |
Kan zelfs worden gedumpt... meen ik te weten. | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:50 |
http://www.theguardian.co(...)back-say-authorities | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:50 |
naja, zal iets minder zijn, ik weet niet hoe hoog die impactsnelheid is. | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:51 |
Tsja als hij vol gas naar beneden gaat kan da tmisschien wel, maar als hij gewoon valt niet. Als mens kan je (meen ik) max 250 km/uur omdat je op een gegeven moment aan je maximale snelheid zit. | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:52 |
Ja, dan stopt de versnelling door de zwaartekracht. Ik weet echter niet hoe dit bij een zwaarder, aerodynamisch vliegtuig is... | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:52 |
Dank. Bewijs is niet zo heeeeeeel erg sterk, zullen we maar zeggen: Malaysia’s air force chief had previously said military radar suggested the aircraft might have made a U-turn. | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:53 |
Alles blijft een speculatie, dus dat scheelt. | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:53 |
Gewicht heeft er niets mee te maken.... Aerodynamisch, tsja, wel een (veel) groter oppervlakte. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:53 |
Baumgartner ging meer dan Mach 1 in zijn afdaling. Ok, dat was zonder luchtweerstand op 39-20 km hoogte, maar toch. | |
| MrTorture | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:53 |
Zwaartekracht is niet afhankelijk van gewicht. Het is ook niet de zwaartekracht die ophoudt, maar de luchtweerstand die te groot wordt. | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:54 |
Tsja, daar zeg je het al. Op zijn moment van impact veel minder. In de ruimte gaat het ISS station nog harder. | |
| Red_85 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:54 |
-200 zijn er 88 geproduceerd. Van dat type MH370 9M-MRO zijn er 400+ van. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:55 |
Wikipedia is berucht slecht/incompleet inderdaad. | |
| Red_85 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:57 |
Of je moet gewoon goed lezen | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:57 |
Natuurlijk wel; er komt meer energie vrij (wat geregistreerd wordt door golfbewegingen) als er meer massa neerstort dan als er minder massa neerstort. | |
| Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:57 |
| Het is natuurlijk te beschamend voor woorden voor de authoriteiten dat ze in 3 verschillende wateren zitten te zoeken (South China Sea ten oosten van Vietnam; Strait of Malacca ter hoogte van ongeveer Langkawi tot aan Kuala Lumpur en de Golf van Thailand ten noorden van Maleisie). Het geeft aan dat ze waarschijnlijk net zo min weten als ons en gewoon lukraak een radiusgebied aan het uitzetten zijn. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:58 |
Ik heb een quote gepakt, ga niet een heel artikel lezen nee. | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:58 |
Tja, wat willen ze anders.... | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:59 |
| Net geen antwoord gekregen, dus nog eens: Zou het realistisch zijn om 'snachts met laagvliegende helikopters/vliegtuigen de jungle met hitt-camera's af te sporen? | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 15:59 |
Ja, daarom lijkt me een impact in de Golf van Thailand nagenoeg uitgesloten: - het gebied is al meermalen onderzocht door inmiddels hoeveel (?) vliegtuigen, helikopters en schepen - het is zo ondiep dat elke inslag op de bodem materiaal naar het wateroppervlak zou moeten brengen - de telefoons die nog werken | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:00 |
Maar niet met de valsnelheid en daar had ik het over. Hier heb je wel gelijk in. Al is natuurlijk de vraag of het toestel als 1 brok neerkomt. Als de motoren bijvoorbeeld afbreken verlies je relatief veel gewicht. Die motoren zullen door hun gewicht dwars door het wateroppervlakte slaan en daardoor relatief weinig golven veroorzaken. De romp daarintegen komt wel met een flinke knal neer. Vergelijk het met het zwembad vroeger. Spring je er recht op in zijn er weinig spetters en golven, maar bij een bommetje des te meer. Stel dat het vliegtuig in de lucht al uit elkaar gevallen is dan blijft er weinig van over wat voor grote golven maakt doordat het zich verspreid over een groot gebied. Maar als dat gebeurd blijven er gegarandeerd dingen drijven en dat zou je moeten kunnen vinden. | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:00 |
Waarom is dat beschamend? | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:02 |
We denken langs precies dezelfde lijnen. Je laatste opmerking maakte ik ook al gelijk de eerste dag. Men beweerde dat het dan moeilijker was omdat het gebied groter is. Maar dat maakte de kans op vinden alleen maar groter, niet kleiner. | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:02 |
hitt? hite bedoel je? Het is daar denk ik net zo goed zoeken naar een spelt in een hooiberg. Als het vliegtuig gecrasht is maar niet ontploft vind je nog geen grote hittebron. Plus dat mocht hij wel ontploft zijn, je eerder had moeten zijn want ondertussen is het wel uitgebrand lijkt me. | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:02 |
Dat wist ik niet | |
| DaKKiE1984 | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:03 |
Niet mijn post, maar het is toch eigenlijk wel beschamend dat ze een passagiersvliegtuig met 240 mensen aan boord niet in de gaten kunnen houden. Mag toch niet gebeuren dat ze niet eens weten wat de laatste positie van dat vliegtuig was, amateuristisch. | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:03 |
Ik kan slechts gissen. Misschien hebben we daar wel ongelijk in. Al lijkt dat me van niet | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:03 |
Ze gaan over en Whatsapp/QQ (Chinese Whatsapp?) deden het nog. Niet 1 keer, maar bij meerdere toestellen, en live op film, dus geen opmerking van Lin Mi Tokkie ofzo. | |
| Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:04 |
Het is helemaal niet zeker dat telefoons nog werken | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:04 |
Zeg je nou dat er nooit iets fout mag gaan? | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:04 |
Heb je enig idee van de complexiteit van de technieken die er mee gemoeid zijn? Heb jij een verbetervoorstel? Op allebei de vragen ja, dan kan ik je antwoord serieus nemen, op allebei nee, ga alstjeblieft niet meer zomaar dingen lopen roepen. Je bent onwetend. | |
| Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:05 |
Misschien hebben ze thuis nog hun iPad/laptop op hun oplader hangen. Wat betreft die QQ/Whatsapp status kun je niets over concluderen. | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:05 |
Dan zou je ze toch zo moeten traceren? Ik hoor er nu pas voor het eerst van, vandaar mijn verbazing | |
| OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:06 |
Hou toch op, er vliegen genoeg vliegtuigen over de hele wereld waar we niet exact weten waar ze vliegen. Hele vliegindustrie is dus amateuristisch? | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:06 |
| Die zee is 300x400 km (ongeveer 120.000 km ~ 3 keer Nederland): - in 48 uur daglicht (het vliegtuig is nu 92,5 uur verdwenen) kun je dat met al die schepen en vliegtuigen makkelijk analyseren - het is ondiep - er zijn zoveel getuigen daar - iedereen heeft mobiele telefoons en velen smartphones, ja, zelfs in arme landen | |
| DaKKiE1984 | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:07 |
Eum ja je MOET er juist vanuit gaan dat er iets fout kan gaan. In dit geval weten ze niet eens waar het vliegtuig in de problemen is gekomen. Het zou omgekeerd kunnen zijn. Hoe kan dat vliegtuig omkeren zonder dat iemand daar iets van af weet? Dat vind ik amateuristisch. | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:07 |
Dacht ik ook al. Als je met spotter vliegtuigjes laag vliegt kun je heel veel zien, felle kleuren pik je er zo uit. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:07 |
Je vergeet je telefoon als je naar China gaat? Lijkt me lichtjes sterk. Dat kan 1 geval verklaren, maar er zijn een tiental verklaringen dat de telefoons nog werken. | |
| OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:08 |
En wat is dus de conclusie wat betreft al die droeftoeters die roepen dat de telefoons het nog doen? Negeren. | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:08 |
Reageer eens op mijn post aub? | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:08 |
Precies. Die zwemvesten gaan wel drijven. En anders de stoelen, vleugels, staartstuk, etc. Allemaal superlicht en makkelijk te spotten. | |
| DaKKiE1984 | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:08 |
Nee vriend, ik heb geen ene fuck verstand van techniek. Maar ik weet wel dat er een karretje rond rijdt op Mars. Maar een Boeing 777 kunnen we niet in de gaten houden | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:09 |
Godverdomme wat een achterlijke vergelijking. Je weet dat ze ook niet precies weten waar dat karretje rijd op dit moment? | |
| Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:09 |
Verklaringen dat het klinkt alsof ze overgaan, bedoel je. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:09 |
Kan je ook normaal meedoen met een open discussie over iets waar niemand iets van weet? De bewijzen voor die telefoons werden live op film gegeven, zie het vorige topic of het daarvoor. | |
| BE | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:10 |
Wat hebben Willem-Alexander en Beatrix ermee te maken? Of ben ik de enige die de gelijkenis ziet? | |
| Staal | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:10 |
| Ter aanvulling: http://www.reuters.com/vi(...)wsChannel=wtMostRead Overigens communiceert de overheid van Malaysia met Reuters, dus wellicht handig die en Agence France Press te volgen i.p.v. alleenThe Guardian zoals bronnen steeds aangehaald worden in de OP. | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:10 |
Hoe hoog vlieg je dan en hoe groot is de strook die je in de gaten kan houden? Vergeet niet dat je vanwege de stroming ook nog eens gebieden dubbel moet checken. Ik denk dat je schrikt hoe weinig je kan checken per uur. | |
| OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:10 |
Het 9/11 topic zal onder de indruk zijn van je "bewijzen". | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:11 |
Nee ik zie hem ook | |
| MrTorture | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:11 |
Dat vliegtuig ligt daar gewoon | |
| arj1o1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:12 |
bron: http://www.telegraph.co.u(...)lane-crash-live.html | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:12 |
| Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:13 |
Die filmpjes bewijzen niet dat de telefoons werken. Het geluid van overgaan komt van de lokale netwerkcentrale daar. Zegt niks over de activiteit van de telefoon. | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:14 |
| Trouwens, als je je telefoon waterdicht verpakt hebt blijft ie 't doen als ie in 't water ligt. Moet je wel bereik hebben natuurlijk. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:14 |
Dat is nog niet door officiele berichten weerlegd als ik het goed heb. Het is dus nog steeds een optie die zeker niet te "negeren" (een onderzoek met zoveel onbekenden moet je juist niet zo uitsluiten) | |
| eight | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:15 |
Staan helaas geen dieptes bij vermeld | |
| Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:16 |
Nee, maar jij doet het overkomen alsof het een feit is dat ze nog werken. Natuurlijk moet er gekeken worden of die telefoons nog pingen met een centrale. Zal ook vast wel gebeuren. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:16 |
nee, maar de overgang van het continentaal plat (de Golf van Thailand is modderig door al die tropische delta's die erin uitmonden) naar de diepzee is wel duidelijk te zien aan beide kanten van het Zuidoost Aziatisch schiereiland. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:17 |
Ik nam het mee als feit in 1 scenario, klopt. Ik vind niet dat je het moet uitsluiten in ieder geval. Ik negeer de mogelijkheid van een zelfmoord door de (co)piloot ook niet, maar acht het heel onwaarschijnlijk, zo in de kracht van hun leven en een uitstekende staat van dienst in een groeiend land (geen Ethiopie zoals die asielzoekende piloot). | |
| Staal | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:20 |
| En uiteraard de journo's volgen die het verslaan bij Reuters. Gewoon een tip hoor. Die overgaande telefoons kunnen vast nog drie topics mee. | |
| OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:21 |
| Als die telefoons het nog deden, zou de netwerkprovider allang de locatie hebben opgehoest. Maar goed, bij AF447 bleef men er ook in geloven totdat de eerste brokken gevonden werden. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:25 |
Paar honderd meter, lijkt me? Stromingspatronen kan je incalculeren, die wijken niet opeens af. | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:26 |
Uitgaande van 500 mter moet je dus 800 stroken doen (van die 300x400). Stel je vliegt 300 km per uur, heb je 800 uur nodig. Heb je dus 16 vliegtuigen nodig die non stop vliegen gedurende die 48 uur licht. | |
| DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:27 |
Droeftoeters? Familieleden die nog vage hoop hebben dat hun geliefden nog ergens leven! | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:27 |
Er waren alleen in die Golf op zondag al 45 boten en 22 vliegers EXTRA actief (het gewone scheepvaart en vliegverkeer gaat gewoon door). Dat zullen er inmiddels veul meer zijn lijkt me. het is net alsof je een felgele brommer wil laten verdwijnen op een vol Museumplein. Die AFvlucht vloog over een lege en zeer diepe oceaan, een heel ander geval. | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:28 |
Dan zou je zeggen dat ze gevonden zouden moeten zijn. Maja, je zal het toch willen dubbelchecken enzo dus het verbaasd me opzich ook neit dat ze nog niet gevonden zijn. | |
| OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:30 |
Mijn excuses aan alle users in dit topic wiens geliefde in MH370 zat.... oh wacht. | |
| Kleffe_Dop | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:31 |
Ik vrees het ook.. Als dat echt rullevante informatie op had geleverd, hadden ze die mobieltjes toch al lang getraceerd? Dat lijkt me een stuk eenvoudiger dan met 22 vliegtuigen en 45 boten visueel een gebied uit gaan kammen. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:32 |
| Malaysia's military believes a jetliner missing for almost four days turned and flew hundreds of kilometers to the west after it last made contact with civilian air traffic control off the country's east coast, a senior officer told Reuters on Tuesday. "It changed course after Kota Bharu and took a lower altitude. It made it into the Malacca Strait," the senior military officer, who has been briefed on investigations, told Reuters. That would appear to rule out sudden catastrophic mechanical failure, as it would mean the plane flew around 500 km (350 miles) at least after its last contact with air traffic control, although its transponder and other tracking systems were off. A non-military source familiar with the investigations said the report was one of several theories and was being checked. Malaysia's Berita Harian newspaper quoted air force chief Rodzali Daud as saying the plane was last detected at 2.40 a.m. by military radar near the island of Pulau Perak at the northern end of the Strait of Malacca. It was flying about 1,000 meters lower than its previous altitude, he was quoted as saying. ![]() ![]() There was no word on what happened to the plane thereafter. The effect of turning off the transponder is to make the aircraft inert to secondary radar, so civil controllers cannot identify it. Secondary radar interrogates the transponder and gets information about the plane's identity, speed and height. It would however still be visible to primary radar, which is used by militaries. http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2701720140311 Wat het niet vinden na grondig uitkammen in een drukke Golf zou kunnen verklaren... [ Bericht 7% gewijzigd door El_Matador op 11-03-2014 16:39:37 ] | |
| DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:32 |
Oh wacht ook daar heb jij geen enkel idee van. En oh wacht wat verschrikkelijk om te hopen dat ze misschien nog leven. Oh wacht zeg............. Stel je niet zo aan kerel en laat mensen in hun waarde gewoon. | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:33 |
Dit ben ik wel met je eens. Een beetje meer respect mag wel OEM. | |
| DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:34 |
Het komt een beetje over als een zelfmoordactie van een piloot langzaam. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:35 |
Of een draai richting Myanmar? Zelfmoord van de piloten lijkt me zo enorm onlogisch, zeker van die jonge gast. Die "oude" begon al op zijn 20e (!) bij Malaysia Airlines, vast niet als piloot. | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:36 |
| Wat is er dan met de andere piloot gebeurd? | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:37 |
Wat bedoel je? 2 piloten van 53 en 27, beide ervaren (de jongere vloog pas net op de grote 777-200) en geen aanwijzingen voor zelfmoordgevoelens? | |
| OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:38 |
Je kent ze allebei? | |
| kanovinnie | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:38 |
Stel dat die jongste zelfmoord wilde plegen, hoe kan hij dat dan doen? Neem aan dat die andere piloot dan ingrijpt? | |
| Kleffe_Dop | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:38 |
Is het niet zo dat ze elkaar, eenmaal op cruise hoogte, ook aflossen? Of neemt er dan altijd een derde plaats op de lege stoel? Cockpit deur vervolgens niet van buiten te openen... Gaat het speculeren weer. | |
| DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:39 |
Klopt het is niet logisch maar zo van koers veranderen en geen contact opnemen met een vliegveld en alle detectiemogelijkheden uitzetten (wat schijnbaar vanuit de cockpit kan worden gedaan) is toch vrij vreemd voor piloten met best veel ervaring (laten we ook biet vergeten dat een ander vliegtuig wel contact met ze kon krijgen). De Myanmar-theorie ben ik volgens mij niet bekend mee wat moeten ze daar doen? | |
| OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:39 |
Je geeft de ander een knal voor z'n harses? Of de flight attendant die z'n plaats inneemt alstie moet pissen? | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:39 |
Mag toch? Dat houdt het nieuw en interessant. | |
| Proximo | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:40 |
| Bij een zelfmoord verwacht je een worsteling in de cabine, uitschakelen auto pilot, daarna ook nog alle communicatie doorsnijden en dan het ding ook nog eens loodrecht naar beneden laten gaan. Waarom zoveel moeite doen om het vliegtuig spoorloos te laten gaan? En dat alles binnen één radar sweep? | |
| Staal | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:40 |
Stel je niet aan. Het is vooralsnog een mysterie als een puzzel die men graag opgelost ziet. Helemaal als nieuwsjunk. Een beetje medeleven voor de passagiers en familie en vrienden is heel gepast in deze. | |
| DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:40 |
Op een zelfmoordvlucht wachtte een piloot tot zijn collega naar de toilet ging, of iig uit de cockpit, en vergrendelde toen de deur. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:41 |
Het kan ook een technisch defect zijn dat de communicatie uitschakelde, maar ja, waarom dan niet landen op KL... Myanmar is geen theorie, gewoon een los scenario van mij, het is een mogelijkheid, als het die richting uitvliegt... | |
| DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:41 |
Klopt, zover wij weten, maar door de vreemde omstandigheden kan het niet worden uitgesloten. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:43 |
Het kán. maar Proximo's argumenten hierboven lijken me sterk genoeg om dit als onwaarschijnlijk te bestempelen. Waarom eerst nog 500 km vliegen als je zelfmoord wil plegen? En WAAROM? die gast heeft alles wat ie kan krijgen, zeker die jongere. Zelfmoord lijkt me echt de meest onwaarschijnlijke optie (na een spontane explosie na een technisch defect). | |
| DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:43 |
Maar dat andere vliegtuig kon wel contact krijgen met dit vliegtuig en met een dergelijke storing kunnen er volgens mij nog steeds signalen worden afgegeven. | |
| DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:45 |
Een van de piloten kan hebben gewacht tot zijn collega buiten de cockpit was maar dat is dan ook een van de weinige verklaringen inderdaad. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:45 |
Dat vloog 30 minuten verder weg geloof ik en dat contact werd gemaakt rond de U-turn. Heb jij of iemand anders een gedetailleerde timeline (op de seconde) van de gebeurtenissen: 00:41 - opstijgen KL 01:30 - kruishoogte (~11.000 m) - moment van radarverlies - moment van oppikken door de luchtvaartorganisaties dat het vliegtuig verdween - moment van contact door andere vliegtuig - moment van U-turn 02:40 - - observatie bij eilandje Pulau Perak in Straat van Malakka (zie boven voor kaart) - 1000 meter lager? Lager dan wat? - zie artikel hierboven | |
| Kleffe_Dop | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:46 |
In hoeverre zou je kunnen stellen dat een civiele piloot er weet van heeft hoe hij ongezien van koers kan veranderen? Dus alle relevante apparatuur uitschakelen? En kennis om gebieden met civiele/militaire radar dekking te ontwijken? Het eerste wat je moet weten bij zelfmoord gevallen is dat mensen zover heen kunnen zijn dat iedere vorm van een logische gedachtegang weg kan zijn. Hij kan nog zo gelukkig, geslaagd en weet ik veel wat lijken aan de buitenkant. Maar jij kan als buitenstaander niet zien wat er in zijn hoofd om gaat. Reken maar dat er op het moment flink gespit wordt in de achtergronden van deze mannen, ieder vuiltje komt uiteindelijk wel boven drijven. | |
| Leatherface | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:48 |
Maar er zijn daar in dat gebied natuurlijk wel grensbewakingsposten die waarschijnlijk wel met goede technologie zijn uitgerust. Cambodja en Thailand zijn immers niet altijd even goede vrienden. | |
| Proximo | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:50 |
Dat onderzoeken gebeurt zeker, maar dat neemt niet weg dat de bewuste zelfmoordenaar in dit scenario wel een aantal hele knappe dingen heeft geflikt en in lucht lijkt te zijn opgegaan. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:50 |
Uitsluiten niet, maar zeer onwaarschijnlijk achten wel. Zeker als ze nog gespot zijn door die militaire radar van dat eilandje (als het hetzelfde vliegtuig was!). Natuurlijk kunnen piloten zelfmoordneigingen hebben, als ieder ander mens. Het lijkt me alleen bijzonder onlogisch en ik maak me eerlijk gezegd zorgen de volgende keer dat ik in het vliegtuig stap (voorheen wekelijks, nu wat minder)... Helaas, ik moet offline, het is veel te spannend dit. Vanavond (jullie nacht) verder. Veel plezier hier nog met het oplossen van dit 250 ton zware mysterie. | |
| Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:51 |
Daar was ik mij niet van bewust, maar ik weet niet in hoeverre zij toezicht houden op wat er zich allemaal in de jungle plaatsvind een paar honderd kilometers verderop. Ik weet niet wat het zichtbereik is in de nacht in de jungle van een neerstortend vliegtuig en de vlammenzee dat dat veroorzaakt. | |
| Mistico | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:52 |
| Een boot? (Midden in de map) Ziet eruit als een vliegtuig. http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/8021 | |
| Loekie1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:53 |
| Het was een techneut die er lol in zal hebben gehad iedereen op een dwaalspoor te brengen en nog een beetje te avonturieren met zijn nieuwe speeltje. Hij is misschien uiteindelijk ver weg gecrasht. maatregelen voor de toekomst: 1. Beide piloten moeten de deur van buitenaf kunnen openen ook als hij van binnenuit op slot is gedaan 2. Signalenontvangst moet niet uit te schakelen zijn door de piloot. | |
| Leatherface | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:54 |
Dat laatste weet ik ook niet. Maar ik vermoed dat langs die grens regelmatig luchtpatrouilles worden uitgevoerd. Thailand en Cambodja hadden een conflict over wie dat tempelcomplex aan de grens toebehoort en ook is er wat illegale houtkap. Kan me zo voorstellen dat ze met infraroodcamera's illegale smokkel proberen tegen te gaan. Maar hoever die patrouilles landinwaarts gaan weet ik ook niet. | |
| Proximo | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:55 |
| Ik blijf een Northwoods operation niet uitsluiten. a.An aircraft at Eglin AFB would be painted and numbered as an exact duplicate for a civil registered aircraft belonging to a CIA proprietary organization in the Miami area. At a designated time the duplicate would be substituted for the actual civil aircraft and would be loaded with the selected passengers, all boarded under carefully prepared aliases. The actual registered aircraft would be converted to a drone. b.Take off times of the drone aircraft and the actual aircraft will be scheduled to allow a rendezvous south of Florida. From the rendezvous point the passenger-carrying aircraft will descend to minimum altitude and go directly into an auxiliary field at Eglin AFB where arrangements will have been made to evacuate the passengers and return the aircraft to its original status. The drone aircraft meanwhile will continue to fly the filed flight plan. When over Cuba the drone will begin transmitting on the international distress frequency a "MAY DAY" message stating he is under attack by Cuban MIG aircraft. The transmission will be interrupted by destruction of the aircraft which will be triggered by radio signal. This will allow ICAO radio[14] stations in the Western Hemisphere to tell the United States what has happened to the aircraft instead of the United States trying to "sell" the incident. | |
| gijsman | dinsdag 11 maart 2014 @ 16:57 |
welke locatie is dit eigenlijk want het is verrekte lastig dat je maar een beperkt gebied heb om te doorzoeken, en het het lijkt op een boot | |
| Mistico | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:00 |
![]() | |
| Drebbelman | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:03 |
lijkt me een boot. website loopt vrij soepel nu overigens | |
| gijsman | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:04 |
| behalve een paar boten en olieplatformen is er niet veel te zien | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:10 |
| Ik heb oil slicks gevonden. | |
| gijsman | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:11 |
vlakbij een olieboor platform zeker | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:11 |
Geen idee, site valt te veel weg | |
| OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:12 |
Oil slicks of http://en.wikipedia.org/wiki/Trichodesmium ? | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:12 |
Volgens het tag voorbeeld plaatje echt oil slicks | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:16 |
| Zoeken jullie ook in de Straat van Malakka of alleen de Golf van Thailand/Zuid-Chinese Zee? | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:16 |
Ik heb geen idee waar ik zoek, en hoe ik dat aanpas | |
| Infection | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:23 |
Dit inderdaad. | |
| oompaloompa | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:26 |
| Heb niet alle paginas gelezen dus misschien al eerder gepost, maar in de volkskrant van vandaag staat een stuk over gestolen paspoorten maar daarin dat 2013 meer dan een miljard keer met valse paspoorten is gevlogen. | |
| Mistico | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:28 |
Nu in de omgeving veel grotere boten gevonden en een boorplatform. | |
| nummer_zoveel | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:32 |
| |
| Staal | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:38 |
Very much true. http://www.nytimes.com/20(...)?hpw&rref=world&_r=0 | |
| eight | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:39 |
Jij wilt hier toch niet gaan beweren dat jij GEEN gestolen paspoort bezit? Dat staat haast gelijk aan roepen dat je geen mobiele telefoon hebt.. | |
| MartijnA3 | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:39 |
Alsof het de eerste keer zou zijn dat een piloot dit doet: http://en.wikipedia.org/wiki/EgyptAir_Flight_990 http://en.wikipedia.org/wiki/SilkAir_Flight_185 | |
| oompaloompa | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:41 |
Natuurlijk wel, ik vlieg er allen niet mee | |
| Isabeau | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:42 |
Meest idiote vorm van zelfmoord natuurlijk | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:43 |
Werk-issues? Je werkgever keihard pakken? | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:45 |
nee, maar bij deze ongelukken zijn het vermoedens, geen bewijzen. Bovendien wordt vermoed dat Malaysia Airlines nog 500 km vloog... | |
| Staal | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:46 |
| En Interpol anno nu, maar tien jaar geleden was de waarschuwing er al. http://www.themalaysianin(...)d-to-check-says-inte | |
| gijsman | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:53 |
Niemand weet of dat ding nou in mallaca straight, de Thaise golf of de zuid Chinese zee is terecht gekomen. of eventueel zelfs in onbewoond gebied op land. Dan wordt het wel erg lastig zoeken, dan heb je zelfs geen donder aan dat tomnod | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:53 |
Was net op 3fm op het nieuws idd | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:56 |
Dit is toch wel weer een bizarre wending. Hoezo komen ze nu pas met het bericht dat het toestel nog op die militaire radar is gezien of was dat al eerder bekend? | |
| Infection | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:57 |
Zie ik hier nou een oliespoor?
| |
| Razor21 | dinsdag 11 maart 2014 @ 17:59 |
| Wat is dit dan? Onderin lijkt wel een oliespoor... http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/8021 ![]() | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:01 |
Goeie vraag. Wellicht moest men uitzoeken of het wel hetzelfde vliegtuig was? Het is ook maar een "theorie" (hypothese zou ik zeggen) van de Maleiers. | |
| gijsman | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:01 |
ik zie een national geographic docu aankomen met als titel het mysterie van mas 370. dit verder is wel apart | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:02 |
Nee, lijkt me niet. Gewoon "drag" van die bootjes bovenin. Het andere plaatje lijkt me ook geen oliespoor. Hoe hoog "vliegen" jullie? | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:03 |
Zouden er nog meer militaire radarposten in dat gebied zijn? Als het toestel niet meer gedetecteerd kan worden vanaf Palau Perak zou het theoretisch zelfs naar Afrika gevlogen kunnen zijn. | |
| Razor21 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:04 |
Volgens mij zit ik op 100 meter nu. Maar het in en uitzoomen is een ramp momenteel. | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:05 |
| Nog niks, ben begonnen. Oil slick lijkt me moeilijk te zien... | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:05 |
De hele site is niet geweldig | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:09 |
| Zoeken jullie gewoon in een random spoor? En kun je nog bepalen waar op de map je wil zoeken? | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:09 |
Dat haal je niet met nog 6 uur brandstof. Myanmar lijkt me logischer, eerlijk gezegd. Of Tibet. Maar vreemd inderdaad. Op de Andamanen en Nicobaren lijken me wel militaire posten te staan. Myanmar wil die eilanden hebben, die nu van India zijn. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:10 |
Oef, da's laag. Dan is het sowieso geen kerosinespoor van het vliegtuig. Lijkt me ook dat dat veel eerder verdwijnt in de golven dan drijvend materiaal van het vliegtuig? | |
| Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:13 |
Gewoon om eens ff lekker op je eigen koers door het luchtruim te sjeesen? Of hij lijdt aan het snowdencomplex, even duidelijk maken dat je vliegverkeer maar bertrekkelijk kunt volgen? Dat het niet zo veilig is als het lijkt? Dat het al begint met de piepende detectiepoortjes en dat je dan gewoon kunt doorwandelen na wat fouilleren. En dat je vervolgens dus uren kunt vliegen zonder dat iemand weet waar je uithangt en dat je daarna ook nog eens spooorloos kunt verdwijnen? | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:16 |
We kunnen niets uitsluiten, maar ik acht de kans nihil eerlijk gezegd. De ontvoering van een aan boord zijnde belangrijke zakenman/vrouw lijkt me dan logischer (meer kans). | |
| RVer | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:17 |
| |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:18 |
Heb je een linkje? Die mid-air explosie kunnen we dus wel als onwaarschijnlijk wegzetten... | |
| eight | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:18 |
strakke woordkeuze | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:18 |
Om een waterhoofd van te krijgen. | |
| RVer | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:18 |
http://www.abc.net.au/new(...)ian-jetliner/5312848 | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:18 |
| Het begint toch steeds meer te lijken op een kaping of een situatie waarbij het toestel 'gestolen' is. Het zou toch wat zijn als het gewoon ergens veilig op de grond geparkeerd staat en alle passagiers nog in leven zijn. | |
| Razor21 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:20 |
Hier denk ik zelf ook aan. Voor de passagiers hoop ik in elk geval dat dit het geval is. | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:21 |
Enige wat ik gevonden heb is een boorplatform
| |
| Razor21 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:22 |
| Via Twitter ook veel foto's van mensen die zoeken. Zitten een paar "verdachte" foto's tussen https://twitter.com/search?q=tomnod&src=typd&mode=photos | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:26 |
Mwah, wat oliesporen (kan geloost zijn, of natuurlijk ontsnappen) en wat bootjes. Niet erg schokkend, maar dank je voor de link. Over een uur is het exact 4 dagen verdwenen... | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:28 |
Inderdaad bootjes | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:33 |
Is dit iets!? ![]() | |
| Razor21 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:34 |
| Stel nou dat ze het vliegtuig nooit terug vinden....lijkt mij echt bizar. | |
| RVer | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:34 |
Ja, een bootje | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:34 |
Yup, zoomin: ![]() | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:35 |
Ja? Zeker? | |
| RVer | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:35 |
Weet het niet zeker, mss heb je het vliegtuig wel gevonden | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:36 |
| |
| DaKKiE1984 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:37 |
Ik heb al meer van zulke 'vlekken' gevonden, en aangezien er maar 1 vliegtuig 'vermist' wordt, zullen die vlekken dus wel iets anders zijn... | |
| RVer | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:37 |
Dit is wel de leukste theorie
| |
| FANNvanhetlaatsteuur | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:40 |
Is dat ooit wel eens gebeurd eigenlijk? | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:41 |
Ja. | |
| TLC | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:42 |
Vliegtuig staat bij me in de garage, maar sttt mondje dicht he, het was al moeilijk genoeg om dat ding te stelen Een keer maar nooit meer | |
| FANNvanhetlaatsteuur | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:42 |
Na de tweede wereldoorlog dan wel bedoel ik... | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:42 |
| |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:42 |
Ja, ook dan. | |
| Razor21 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:43 |
| Wel leuk als er ergens tussen 22 en 26 maart een aanvraag komt om te mogen landen op Schiphol. | |
| Joenes | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:43 |
In 1979 met een vrachtvliegtuig blijkbaar. Kan er alleen niet meer info over vinden | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:43 |
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aerial_disappearances | |
| FANNvanhetlaatsteuur | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:43 |
Doe eens een linkje dan ofzo | |
| OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:43 |
Lijstje. Sterker nog: er ligt waarschijnlijk in de Strait of Malacca nog ergens een vermiste Learjet: http://aviation-safety.ne(...)ent=XXM&lang=&page=2 | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:44 |
| |
| gijsman | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:44 |
| Razor21 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:44 |
| https://twitter.com/IAmPhilChapman/status/443441249492934656 Reports suggest there was a disabled man travelling with a case of hunting knives aboard the missing #MalaysiaAirlines flight | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:44 |
Nou, 2 vliegen in klap dus zou ik zeggen | |
| FANNvanhetlaatsteuur | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:45 |
Jemig, dat zijn er een hoop en ook best nog recent | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:45 |
Ja hoe komt hij daar bij? Geen bronnen niks, lastig serieus te nemen zo... | |
| OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:45 |
Busted, dat is de vlucht van een dag later | |
| gijsman | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:46 |
| busted is replay van dezelfde vlucht | |
| OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:47 |
Busted, kijk maar naar de registration. In dit youtubefilmpje is dat 9M-MRQ. | |
| gijsman | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:48 |
ok | |
| jaco | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:50 |
| Er is nog iets vreemds met de mededeling vandaag dat het toestel om 2:40 am nog door een radar ten westen van maleisie is opgepikt. Deze tijd/lokatie kwam in plaats van het oorspronkelijke bericht dat het toestel als laatste op 1:30 am ten oosten van Maleisie is waargenomen. Het vreemde is dat het allereerste bericht ook van 2:40 am sprak. Je ziet het nog op deze tijdslijn: http://www.thestar.com.my(...)sing-plane-timeline/ Mogelijk is de 1:30 am meting later als dwaalspoor naar buiten gebracht, zodat de overheid een paar dagen ongestoord haar eigen zoektocht kon uitvoeren in het juiste gebied? In ieder geval heeft het toestel nog geruime tijd in een totaal andere richting als de bestemming gevlogen, zonder dat er een noodoproep is gedaan. | |
| TLC | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:50 |
Ook gewoon een vliegtuig van het vliegveld zelf stelen, en het valt niemand op | |
| Mula | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:51 |
ik vraag me af of al die oliesporen wel echt oliesporen zijn. Het kan nl. ook dit zijn: http://en.wikipedia.org/wiki/Trichodesmium | |
| FANNvanhetlaatsteuur | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:52 |
Ja, dat geloof je toch niet http://en.wikipedia.org/wiki/N844AA#Ben_Charles_Padilla en dat was in 2003 nog wel... | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:53 |
Zeker. | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:54 |
Oh vliegtuig weg? Zal wel typfoutje zijn joh, niks an hut handje. | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:55 |
hij stond al 14 maanden stof te happen en werd verbouwd. | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:55 |
Vind je het gek, dat ding neemt 20 vakken in beslag | |
| El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:56 |
"Oh jee het vliegtuig verdwijnt" (ten noorden van Vietnam). Eh ja, die gele vliegtuigjes verdwenen ook constant... Niet echt overtuigend, dit. | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:56 |
| Ach, in Airplane Repo stelen ze wekelijks vliegtuigen, toch? | |
| FANNvanhetlaatsteuur | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:57 |
Maar als hij niet gestolen is dan is er iets anders gebeurd en nooit meer iets van vernomen toch best eng... | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:58 |
| Er zijn posts verwijderd | |
| MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:58 |
| Wat, moet het niet onderhand dicht zijn, dit deel | |
| #ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:58 |
Jep. |