Ja, ieder jaar dat ze ouder wordt, wordt de zweep een tikje dikker en mag ik iets harder slaanquote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:50 schreef RegularShow het volgende:
kleuters zijn in feite mini pubers je moet gwn straffen als ze ongehoorzamen slotje
ieder jaar een riempje extra. ♡quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, ieder jaar dat ze ouder wordt, wordt de zweep een tikje dikker en mag ik iets harder slaan
met van die spikes eraanquote:
Ik dacht dat dat pas vanaf een jaar of zes kon?quote:
De oudste van Vicky is 8 he, die loopt voor met straffen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat pas vanaf een jaar of zes kon?
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:21 schreef Saffier het volgende:
[..]
De oudste van Vicky is 8 he, die loopt voor met straffen.
Ik ben zelf meer voor de eenzame opsluiting en water en brood. Dat zal het verschil wel zijn tussen jongens en meisjes op deze leeftijd?quote:
ja iddquote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:30 schreef Saffier het volgende:
En als je puur op kalenderjaar kijkt, worden Vicky d'r oudste en mijn oudste dit jaar 9. Dan kunnen we ons nog wel wat meer veroorloven.
.
.
.
/sarcasme.
Nou ben ik zeker niet jonger dan jij, maar bij mij was er in klas 6 (groepen kwam later pas) wel degelijk Cito eindtoets!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:35 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Oef. dat prikken is en blijft toch vervelend hè. Ik moet toevallig ook komende week met beide kinderen naar het ziekenhuis (R naar de orthopeed ivm heup en S naar de kinderarts ivm de hypo/suiker), maar gelukkig is dat verder zonder vervelende dingen.
Dat citovolgsysteem is ook iets van de laatste tijd, toch? Dat was in onze tijd nog niet hoor (oké, ik ben een stuk ouder, I know). Ik heb zelfs geen citotoets gehad in groep 8.![]()
mooi zo, ik had niet anders verwacht van jequote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:46 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Haha, we zullen zien. Als het goed is groeit ze er overheen. Ik maak me verder geen zorgen hoor.
Nee hoor, ik heb de citotoets in de 6de klas al gehad (1983).quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:38 schreef mignonne het volgende:
t zou me niet verbazen als mijn groep 8 ook een proefmodel was qua cito
ooooh toen was ik -1!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:48 schreef lily het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb de citotoets in de 6de klas al gehad (1983).
bejaardequote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:53 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Ik ga maar eens afsluiten. Ben vandaag met drie kleuters gaan zwemmen en ik voel me echt fysiek afgemat.
Waauw. Ik ben van mei '84 : Dquote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:48 schreef lily het volgende:
[..]
Wat goed dat ze het zo doen!quote:Op zondag 23 februari 2014 14:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik weet dat echt meer wanneer ikzelf cito had. (ben van 1982)
Kim heeft wel cito gehad. En die link van net is Tylers school.
Ik heb dus van Kim oudergesprek gehad. Ben benieuwd wanneer die van Tyler is.
Kim heeft een rapport mee, daar staat dan per onderdeel in wat ze goed doet en wat beter kan.
Het begint met werkhouding, samen spelen en samen werken etc.
En een voorbeeldje. Lezen : Kim jij leest heel erg goed! Je vindt het ook leuk om te lezen, ga zo door!
Taal: Je herkent de woorden van de taaltrapeze en je kunt de woorden vaak goed uitleggen. Probeer in gesprekken ook naar de ander te luisteren, dat vindt je soms wel lastig.
Ja vind ik ook, staat heel duidelijk beschreven. Kim kan het zelf natuurlijk ook lezen. Ze mocht ook zelf de datum en handtekening (haar naam) neerzetten.quote:Op zondag 23 februari 2014 15:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat goed dat ze het zo doen!
Daar kun je ook daadwerkelijk wat mee. Alleen maar 'goedjes' of alleen maar complimentjes zijn leuk maar er is voor ieder kind wel iets te noemen wat beter kan natuurlijk. Evengoed geldt dat alleen maar 'onvoldoende' is jammer, maar concreet kun je er nog niet direct heel veel mee. Door het zo uit te drukken krijgt ze gelijk een puntje om mee aan de slag te gaan.
Ik in 1975quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:48 schreef lily het volgende:
Ik in 1979quote:
yep, zn tweede wenmiddag, maar de eerste bij deze jufquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:05 schreef Fannetje het volgende:
Nou zeg Cooki, was dat echt op zijn wendag? Ik als kleuterjuf kan me niet voorstellen dat je zo reageert naar een kind dat komt wennen!
Ja, je denkt en je neemt aan, en Cooki denkt ook, maar was er niet bij en hoorde alleen maar dingen. Je kunt zoiets zomaar verkeerd gehoord of geïnterpreteerd hebben, denk ik dan. En als je al van tevoren invult "in je gezicht poeslief, maar achter je rug precies tegenovergesteld, zo zijn die Limburgers" dan sta je er wel redelijk vooringenomen in.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:52 schreef Troeta het volgende:
Ja vind je Miss Sly? Vind het een behoorlijke rotopmerking namelijk en ik denk dat hij de enige was die huilde?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:03 schreef lily het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat laatste idd. Naar de wc kunnen is voor zo'n kleintje imo een levensbehoefte waar je niet aan mag tornen. Juist als je een kleuter verbied om naar de wc te gaan loop je kans dat het weer in z'n broek gaat plassen uit angst dat hij niet naar de wc mag ook al vraagt hij het netjes.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:56 schreef Troeta het volgende:
Wat mij betreft mogen ze vriendelijk doen tegen kleuters en rustig op hun gemak wennen. Regels komen latwer wel. Vooral met plassen.
Spring, wat klinkt dat fijn over de juffen!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:25 schreef -Spring het volgende:
Ik kan me echt niets voorstellen bij zulke juffenopmerkingen.L's juffen zijn ontzettend lief en juist bezig om de kinderen zich op hun gemak te laten voelen. Natuurlijk zijn er regels, maar, zoals ze regelmatig aangeven, 'het individu staat centraal.'
Het gaat goed met L. Heel goed! Ze wil uit zichzelf weer hele dagen naar school, is minder moe en geprikkeld en eet als een bouwvakker.Op school tussen de middag twee boterhammen, na school nog twee en net een vol bord avondeten.
juist met school overleggen hoe je dit op de beste manier kunt stimuleren zonder dat je het lespakket op school in de weg zit. Wellicht vragen of ze in de klas wat meer aandacht hieraan kunnen besteden.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:34 schreef simmu het volgende:
hebben jullie ideeen? ik wil niet in de weg zitten met school.
heeft ze al en ze weigert de moeilijkere dingen te doen. ze zegt dan bij voorbaat al "dat kan ik nietquote:
herken ik heel erg van Jan .. die roept ook bij alles, dat durf/kan/wil ik niet .. maar met een beetje hulp (als in : vragen waar het plaatje bij hoort .. bijvoorbeeld, waar slaapt een poes in ?? zonder het aan te wijzen weet hij het wel en leg het dan wel meteen goed neer) werkt miniloco hier prima. Verder heb ik zelf (omdat Jan ook zo met letters bezig is) het hele alfabet van Nijntje uitgeprint en gelamineerd en werk ik nu met een letter per week waarin de kinderen zelf mogen bedenken welk woord met die letter begint .. (die letter hangt dan dus op een krijtbord waarop ik zelf woorden en afbeeldingen teken die met die letter beginnen )quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:04 schreef simmu het volgende:
[..]
heeft ze al en ze weigert de moeilijkere dingen te doen. ze zegt dan bij voorbaat al "dat kan ik niet". ik boek goede resultaten met dat er een beetje uit te weken hoor.
ze is verder erg zelfstandig. allebei wel. net als vandaag ook, dan gaan we naar ballorig (was echt megadruk) en dan kan ik gewoon een boek meenemen omdat ze gewoon lekker gaan spelen. als er iets is komen ze naar me toe (ik moet plassen, ik heb honger, ik ben gevallen, dorst enzovoorts)
o wat afschuwelijkquote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:32 schreef Gaoxing het volgende:
Heeft ze het leuk gehad, livelink?
Die van mij kwam eergisteren terug van haar schoolkamp en heeft het zó leuk gehad. Vorig jaar had ze best een rottige ervaring met meisjes die in haar kamer een feestje gingen bouwen waar ze niet aan mee mocht doen enzo. Dit jaar was het allemaal onbekender en bovendien qua activiteit al spannend (ze heeft haar PADI diploma gehaald en mag zich nu duiker noemen), maar het is zo goed uitvallen. Ze is er nog steeds een beetje 'high' van (en bijzonder bruin en heel erg blond).
Als ze werkjes maken leuk vindt... bij de Action zag ik vandaag heel veel boekjes liggen met werkjes. Ik heb er toevallig een hele stapel meegenomen voor mijn grootste, van gr 1, 2 en 3 maar ze lagen er volgens mij ook van groep 4 en 5. Misschien zit daar wat tussen? Hema heeft ook van die werkblokken trouwens maar dat gaat meer over rekenen geloof ik dan over lezen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:34 schreef simmu het volgende:
even een andere vraag: mijn meiske heeft belangstelling voor lezen en schrijven. ik heb nu uit de bieb samen-lezen boekjes met opdrachtjes (bedoeld voor kleuters) maar daar fietst ze wel heel snel doorheen en ze kent alle woordjes eruit al. ze leest ons voor, zeg maar. ze heeft ook een dagboek en daar verschijnen dus ook echt dingen in (ik, vis, al naargelang de letter van de week op school)
wat is nu een leuke om daar wat meer mee te doen? toch wat moeilijkere boekjes uit de bieb? deze 'nam' ze uit protest omdat het haar veeeeeeeeeel te moeilijk leek (ook al kan ze het allang. we hebben hier een dame die liever fijn veel makkelijke dingen doet dan 1 moeilijke), dus het moet echt ff goedgekozen zijn, zeg maar. stickeren met lettertjes doet ze allang en ze is echt erg van de werkjes maken. niks maakt selene zo gelukkig als een werkje mogen maken![]()
hebben jullie ideeen? ik wil niet in de weg zitten met school.
Geen idee hoe ver jouw dame daarmee is hoor, ze hadden een paar soorten. Echt om afzonderlijke letters te leren schrijven enzo, maar ook nog stapjes verder.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:22 schreef simmu het volgende:
ja, die samenleesboekjes hebben we nu bij de bieb gehaald. daar is ze nu inderdaad heel blij mee, want dat kopt ze zo inik zal het er maandag gewoon eens even met de juf over hebben.
en ik ga van de week ook nog naar de action! dit was in het kader van eerste week zonder kindjes thuis, gelijk maar ff kijken dan of je iets hebben over lezen en schrijven dan
ik ken ze alleen met plaatjes. En dat het dan rijmt. Volgens mij komt daar wel iets van letterherkenning bij verderop. Staan tussen de prentenboeken als ik het goed heb. Of avi-0quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Geen idee hoe ver jouw dame daarmee is hoor, ze hadden een paar soorten. Echt om afzonderlijke letters te leren schrijven enzo, maar ook nog stapjes verder.
Van die samenlees-boekjes, heb je die ook voor kindjes die nog niet kunnen lezen? Dus zeg maar letter-herkenning enzo?
Ik heb nu die Borre boekjes en daar staat dan soms een letter op een pagina, maar er zit niet echt een logica in ofza dat alle letters aan bod komen. En ze wil zo graag lezen/schrijven. We zijn pas lid geworden van de bieb om die reden maar volgens de bieb-juf bestond zoiets niet??
ravi doet ook mee met onze samenleesboekjes, dus ik denk dat je ze best eens mee kan nemen en proberenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Geen idee hoe ver jouw dame daarmee is hoor, ze hadden een paar soorten. Echt om afzonderlijke letters te leren schrijven enzo, maar ook nog stapjes verder.
Van die samenlees-boekjes, heb je die ook voor kindjes die nog niet kunnen lezen? Dus zeg maar letter-herkenning enzo?
Ik heb nu die Borre boekjes en daar staat dan soms een letter op een pagina, maar er zit niet echt een logica in ofza dat alle letters aan bod komen. En ze wil zo graag lezen/schrijven. We zijn pas lid geworden van de bieb om die reden maar volgens de bieb-juf bestond zoiets niet??
eerst de boekjes van Borre. En wij hadden een Suske en Wiskeboek van avi 1t/m 4 dan werden ze een soort van geniepig naar een moeilijker avi 'gelokt'quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:22 schreef simmu het volgende:
ja, die samenleesboekjes hebben we nu bij de bieb gehaald. daar is ze nu inderdaad heel blij mee, want dat kopt ze zo inik zal het er maandag gewoon eens even met de juf over hebben.
en ik ga van de week ook nog naar de action! dit was in het kader van eerste week zonder kindjes thuis, gelijk maar ff kijken dan of je iets hebben over lezen en schrijven dan
okquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:33 schreef simmu het volgende:
[..]
ravi doet ook mee met onze samenleesboekjes, dus ik denk dat je ze best eens mee kan nemen en proberen
http://www.bol.com/nl/p/mijn-eerste-van-dale/1001004002496337/quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:29 schreef mignonne het volgende:
die gaat al vlotquote:Op zondag 2 maart 2014 20:07 schreef Vicky het volgende:
wt onwijs lief Moonah!!
Ik was van de week met de meiden in de bieb. Tess wilde een boekje lezen..
Mevrouw leest makkelijke woordjes
Wauw! Wat ik mooi vind is dat ze de techniek van het 'zingend lezen' gebruikt. Dus niet spellend p-i-m, maar piiiiiiiimmmm.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:07 schreef Vicky het volgende:
wt onwijs lief Moonah!!
Ik was van de week met de meiden in de bieb. Tess wilde een boekje lezen..
Mevrouw leest makkelijke woordjes
Hmmm ik kan er eens naar kijken in de bieb maar hij lijkt vooral op woordenschat in te gaan, ze wil juist graag zelf leren lezenquote:Op zondag 2 maart 2014 19:57 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/mijn-eerste-van-dale/1001004002496337/
dit iets?
hahaquote:Op zondag 2 maart 2014 19:53 schreef Twinkly het volgende:
Mignonne, bij onze bibliotheek zag ik laatst een boek met per letter twee bladzijden. Aan de ene kant stond een verhaaltje met telkens woorden met die letter en op de andere bladzijde tekeningen met een woord erbij.
Ik heb alleen geen flauw idee hoe het boek heet, we hebben het niet geleend. Maar het was groot en stond bij de kleuterboeken.
Je hebt hier vast heel veel aan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Ik moest er net aan denken toen ik eldkers las over de zwemmoeders.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:05 schreef simmu het volgende:
heb het juf gevraagd en na 10 minuten wassie alweer blij hoor![]()
hoe medelevender je doet bij ravi, hoe harder hij huilt en kleeft en niet meer wil, dus wij zijn hier wel een beetje van de harde lijn soms
nee dat niet.quote:
ja, die houding ja. da's mijn ravi psiesquote:Op maandag 3 maart 2014 13:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik moest er net aan denken toen ik eldkers las over de zwemmoeders.
Ik heb ook wel aan het bad staan blaffenhad die kleine vakantie gehad en dan wilde hij niet meer. En de eerste keer vond ik dat zielig. En toen wilde hij helemáál niet meer,
Dat was toch een hoop gedoe zeg.
Dus toen hij het jaar daarop na de vakantie weer hetzelfde kunstje uithaalde heb ik m dus met wat pressie het bad ingepraat.![]()
![]()
ja. Leuk.
Helemaal omdat ie de dag en de week ervoor zonder bandjes en gedoe in het zwembad op de camping zwom.
Same here. Niet eens één kee pet maand trouwens. Gewoon één keer.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:17 schreef lady-wrb het volgende:
ik mocht nooit bij zwemles kijken. we hingen met alle ouders aan de bar 's ochtends vroeg
1 keer per maand mochten we een kwartiertje meekijken en dat was het.
Ze heeft geen borstvoeding gehad?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:45 schreef -Spring het volgende:
Ik zal r binnenkort eens wat bevalfoto's laten zien.
In elk geval begrepen ze beide wel wat jij zag en voelde, nu de kunst om een fijne modus te vinden voor hen.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:38 schreef livelink het volgende:
Mijn oudste is gelukkig nog steeds niet bang om mij in het openbaar te knuffelen.
Mijn jongste is aan het spelen met een jongetje uit de buurt. Ik ken het jochie niet zo goed, hij is meegekomen met het vaste vriendinnetje waarmee mijn jongste altijd speelt. Nou merkte ik dat de spanning tussen de twee behoorlijk aan het oplopen was en voordat het uit de hand zou lopen greep ik dus even in. Dus mijn kind begint te roepen dat het komt omdat hij gewoon vreselijk gestressed raakt van die jongen en zegt daarna braaf dat het hem spijt dat hij zo vervelend deed.
Zegt dat jochie: 'geeft niet, ik krijg heel vaak te horen dat ik andere mensen gestressed maak'. Mijn hart brak gewoon even.
Gek, zo had ik het nog niet gezien. Maar inderdaad, dat meisje is goud waard. Zo fijn dat er iemand is met wie hij altijd kan spelen en waarmee het eigenlijk bijna nooit fout gaat. En het is echt zo'n meisje dat ook van Nerf-gevechten, in bomen klimmen, hutten bouwen en wilde spelletjes op de trampoline houdt.quote:Op zondag 9 maart 2014 17:06 schreef trui het volgende:
dat vriendinnetje heeft gewoon een zwak voor bijzondere jongens.
geen idee of ik nu echt emotioneel incontinent ben, maar ik krijg hier zo'nquote:Op zondag 9 maart 2014 13:38 schreef livelink het volgende:
Mijn oudste is gelukkig nog steeds niet bang om mij in het openbaar te knuffelen.
Mijn jongste is aan het spelen met een jongetje uit de buurt. Ik ken het jochie niet zo goed, hij is meegekomen met het vaste vriendinnetje waarmee mijn jongste altijd speelt. Nou merkte ik dat de spanning tussen de twee behoorlijk aan het oplopen was en voordat het uit de hand zou lopen greep ik dus even in. Dus mijn kind begint te roepen dat het komt omdat hij gewoon vreselijk gestressed raakt van die jongen en zegt daarna braaf dat het hem spijt dat hij zo vervelend deed.
Zegt dat jochie: 'geeft niet, ik krijg heel vaak te horen dat ik andere mensen gestressed maak'. Mijn hart brak gewoon even.
Ik vind het dan ook wel weer "mooi" dat dat jochie dat dan zo luchtig op kan nemen. En ook dat jouw jongste wel kon vertellen wat die spanning gaf. In dat opzicht zou het misschien best wel een goede combi zijn als ze elkaar wat beter kennen. Die van jou kan het aangeven en dat andere jongetje kan het blijkbaar ook wel hebben als dat gezegd wordt.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:38 schreef livelink het volgende:
Is ze getest? Waarom?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:44 schreef -Spring het volgende:
Mag ik er even een 'jeukterm' ingooien?
Volgens de boekjes, sites er tests is L hartstikke hoogsensitief.
Het vetgedrukte is eigenlijk het enige echt belangrijke. En dat je dan op hsp-sites handige tips tegenkomt, is alleen maar fijn. Ik zou alleen het etiketje hoogsensitief voor L maar gewoon weglaten.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:35 schreef -Spring het volgende:
Dat zou best kunnen, Df. Ik hoop het!
weet je, ik zoek al best lang naar een verklaring voor L's gevoeligheid en ik kwam eigenlijk steeds weer op hoogsensitiviteit uit. Maar net als tf vond ik het maar dikke onzin en las ik die 'flauwekul' niet. Tot ik van het weekend besloot om toch maar eens eea te lezen en moest toegeven dat zeker 80% van de kenmerken op L van toepassing is.
eigenlijk maakt het natuurlijk ook geen zak uit of het wel of niet 'bestaat'. Feit is gewoon dat ze zich enorm veel dingen aantrekt. Het is alleen aan mij om daar goed mee om te gaan. En die hsp-sites kunnen daarbij best handig zijn, heb ik gemerkt.
Nah, hier draait het toch om? Niet zo onzeker Spring! Ik denk dat je het hardstikke goed doet. Jij stemt af op de behoeften van je kind. Dat doet een goede opvoeder namelijk.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:35 schreef -Spring het volgende:
eigenlijk maakt het natuurlijk ook geen zak uit of het wel of niet 'bestaat'. Feit is gewoon dat ze zich enorm veel dingen aantrekt. Het is alleen aan mij om daar goed mee om te gaan. En die hsp-sites kunnen daarbij best handig zijn, heb ik gemerkt.
Nou dat dus. En of daar dan wel of niet een "labeltje" aan hoort of past of wat dan ook, als jij op bepaalde sites informatie of handvatten vindt die jou daarbij helpen, zou ik ze gewoon gebruiken!quote:Op maandag 10 maart 2014 17:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nah, hier draait het toch om? Niet zo onzeker Spring! Ik denk dat je het hardstikke goed doet. Jij stemt af op de behoeften van je kind. Dat doet een goede opvoeder namelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:04 schreef lily het volgende:
Dat is inderdaad zo ontzettend veel waard, miss_sly. Wat heerlijk dat het zo goed gaat.
Ik kan me de ellende met onze oudste nog zo goed herinneren die eerste jaren op school. Het was echt heel naar allemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat heel snel! De oudste van mijn zusje is 9,5 en ik vind hem ook zo groot al. Zo leuk, zo'n grote knul!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:09 schreef lily het volgende:
dank dank![]()
gaat snel heh
Ben ook wel benieuwd naar het 10 minuten gesprek van dochter. Ze is in januari begonnen in groep 1 en had toch even wat opstartproblemen.
1.80quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:28 schreef lily het volgende:
Ja, 1.80m lang, haar boven zijn lip en baard in de keel maar wilde wel nog graag slingers
Ze durfde niet naar de wc.
Ze vond het een beetje eng, zo'n grote groep (die al een tijdje samen is)
De dag duurde lang (bij thuiskomst viel ze gelijk voor uren in slaap)
Ik heb haar vrij snel weer een week thuisgehouden want ze was gewoonweg te moe. Ik denk dus ook niet dat ze de cito heeft meegemaakt want die nemen ze in januari af dus zal ze meedoen met die van juni.
Ik verwacht leertechnisch geen problemen trouwens want ze is heel open en pienter verder maar moest erg wennen aan het hele ritme blijkbaar ja.
Awwquote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:28 schreef lily het volgende:
Ja, 1.80m lang, haar boven zijn lip en baard in de keel maar wilde wel nog graag slingers
Ja, ze is wel gewend nu maar wel nog wat chagrijnig.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:53 schreef miss_sly het volgende:
Ach gos, je meisje. Het is ook wennen, natuurlijk, zo'n grote groep, andere structuur, iedere dag. Nu gaat het wel beter, is ze meer gewend?
Heel verschil idd,sleutels hebben ze hier sinds 2,5 jaar echt zo'n slik moment weer.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:20 schreef livelink het volgende:
Lily, gefeliciteerd!! Ik moet soms echt ook wennen aan het feit dat ik ineens zo'n groot meisje heb, die mascara opdoet en uren aan het tutten is met kleren en nagellakjes en haren en zo.
En die elke middag en avond met haar vriendjes en vriendinnetjes op de skatebaan rondhangt.
En gisteren heb ik een huissleutel voor mijn jongste laten bij maken. Dat vond ik ook wel een hele stap, dat hij zijn eigen sleutel heeft...
Wat een verschil dan met de jongste van Cookien Lilly en met L. en S. die net aan het begin van hun schoolloopbanen staan.
Mijn jongste niet, die heeft niet eens een mobiel. De oudste heeft sinds januari een iphone. We hebben de oude van mijn broer overgenomen en die aan haar gegeven voor haar verjaardag. En eerlijk is eerlijk, sindsdien is ze wel vergroeid met haar mobiel. Ze heeft er voor haar gevoel ook zo lang op moeten wachten. De volgende stap is een Facebook-account, maar daar moet ze nog tot na de zomervakantie op wachten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:28 schreef Adnap het volgende:
[..]
Heel verschil idd,sleutels hebben ze hier sinds 2,5 jaar echt zo'n slik moment weer.
Leven die van jou ook met hun mobiel aan zich geplakt ?
yayquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:29 schreef Cooki het volgende:
[ afbeelding ]
Mn jongste maakte zich gisteren klaar voor zn eerste echte schooldag
Die heeft zoonlief sinds kort, een paar vrienden wonen ver weg. Moet zeggen dat ik hem er amper op zie eigenlijk, hij speelt wel eens een spel maar echt iets posten nog niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn jongste niet, die heeft niet eens een mobiel. De oudste heeft sinds januari een iphone. We hebben de oude van mijn broer overgenomen en die aan haar gegeven voor haar verjaardag. En eerlijk is eerlijk, sindsdien is ze wel vergroeid met haar mobiel. Ze heeft er voor haar gevoel ook zo lang op moeten wachten. De volgende stap is een Facebook-account, maar daar moet ze nog tot na de zomervakantie op wachten.
jongste een half uurtje langer op laten blijven en samen de dag doorpraten zodat hij rustiger wordt en rustiger in kan slapen??quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:23 schreef livelink het volgende:
Wat zijn de bedtijden voor de wat grotere kinderen hier? Mijn oudste (12 jaar) gaat rond 21.00 naar bed en slaapt meestal om 21.30 en de jongste (10 jaar) gaat om 20.00 naar bed, maar slaapt helaas meestal pas rond 21.00
Oudste (12) gaat hier om 21.00 zn tas inpakken, douchen en dan naar bed, meestal 21.30 uur.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:23 schreef livelink het volgende:
Wat zijn de bedtijden voor de wat grotere kinderen hier? Mijn oudste (12 jaar) gaat rond 21.00 naar bed en slaapt meestal om 21.30 en de jongste (10 jaar) gaat om 20.00 naar bed, maar slaapt helaas meestal pas rond 21.00
Uhm goed, ik heb nog wel een krijsfoto, maar das zielig haha.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:09 schreef simmu het volgende:
[..]
yayhoe is het gegaan? nog gefeliciteerd
Das vroeg jaquote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:33 schreef Gaoxing het volgende:
*kuch* Jongste (10) en oudste (12) gaan meestal tegelijk: rond half 8 richting bed, en om 8 uur is het licht uit. Behalve als oudste danst, op zondag (= de eerste dag van de week; jullie maandag zeg maar), dan ligt ze er rond 21:00 in, maar dat voelt ze de volgende dag wel.
En om 6:30 weer op. Dat maakt veel verschil, heb ik gemerkt. Het gaat dit jaar allemaal een stuk makkelijker dan op de andere school, waarvoor ze om 5:45 op moesten.
Wij staan om 06.00 op, maar hij maakt niet de indruk dat hij heel moe is overdag. Het zal wel goed zijn. Idealiter zou ik meer het schema van Gao volgen, maar als ik hem om 19.30 naar bed breng, slaapt hij ook pas rond 21.00.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:37 schreef Cooki het volgende:
[..]
Oudste (12) gaat hier om 21.00 zn tas inpakken, douchen en dan naar bed, meestal 21.30 uur.
Dan kijkt ie vaak nog op ipad filmpjes, heeft ie nodig om slaperig te worden , zegt ie
Belangrijk lijkt me hoe vroeg/ laat hij wakker wordt en of ie overdag uitgerust is ?
Toen thomas tien was ging hij om 20.00/20.30 uur naar bed, 19.30 uur lukt hier alleen met 4-6 jarigen, maar zal wel aan t kind liggen, lijkt me. En wat je schrijft, 21.00 uur lijkt "zijn" tijd te zijn, die voor hem geschikt is, toch?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Wij staan om 06.00 op, maar hij maakt niet de indruk dat hij heel moe is overdag. Het zal wel goed zijn. Idealiter zou ik meer het schema van Gao volgen, maar als ik hem om 19.30 naar bed breng, slaapt hij ook pas rond 21.00.
Als hij 't er goed op doet, zal het wel goed zijn, toch? Oudste kan op het moment vrij weinig hebben. Dan zie ik dat haar alvleesklier zwelt, en dan wordt ze ziek. Dus we proberen haar steeds veilig binnen de marges te houden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:47 schreef livelink het volgende:
Wij staan om 06.00 op, maar hij maakt niet de indruk dat hij heel moe is overdag. Het zal wel goed zijn. Idealiter zou ik meer het schema van Gao volgen, maar als ik hem om 19.30 naar bed breng, slaapt hij ook pas rond 21.00.
valt wel mee hoor, denk ik. Ligt echt aan het kind... Hier ergens tegen achten naar boven, lezen tot half negen/kwart voor negen en inslapen tussen negen en tien uur.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:27 schreef livelink het volgende:
Nee, de jongste wil ik wel rond 20.00 al in bed hebben. Dat is voor zijn zus ook fijner, want zij kan dan in alle rust GTST kijken. Hij heeft dat uurtje kennelijk nodig om echt in slaap te vallen. Is verder op zich niet echt een probleem, maar ik denk dat 21.00 eigenlijk best laat is voor een 10-jarige.
hier gaan ze allebei tegen 20.00u erin, Willem (10) slaapt vrij snel, Cato (9) leest meestal eerst nog een half uurtje.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:23 schreef livelink het volgende:
ja, er kwam wel een "ieh, selene heeft lelijk haar"quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:15 schreef amaranta het volgende:
Dat zal toch wel meevallen? Zeggen kleuters daar wat over ja? Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik dacht dat zulke jonge kinderen daar helemaal niet mee bezig zijn.
Ik heb 25 jaar geleden gaatjes gekregen. Grote ellende. Zelfs het zweerknopje irriteerde, en is ook vastgegroeid. Dat was een gedoe om eruit te halen. Daarna ook geen nieuwe erin gedaan. Maar 10 jaar later nog eens geprobeerd, en ik stak de ene er zo in. En bij er andere alleen klein stukje huid/littekenweefsel (het oor waar het knopje vast zat) Maar het irriteerde nog steeds, dus ook er weer uit gehaald. 10 jaar daarna lukte het ook nog. Dus ze hoeven niet dicht te groeien...quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:02 schreef mefke79 het volgende:
Ingrid ik heb mijn gaatjes nu zo'n 30 jaar maar langer dan twee dagen zonder kan ik niet. Als ik eens iets anders dan zilver in heb, reageert de huid daar meteen op. Daarna moet ik dus meteen de zilveren weer in (pijnlijk klusje want oor dik etc).
Ik had vroeger ringetjes, zo klein dat ze met een pincet dicht gemaakt moesten worden, dat sliep ook prima.
Fijn!quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:55 schreef simmu het volgende:
ze hield vol dat iedereen het hardstikke mooi vindtmaar goed; het overgrote deel vindt het dan ook echt leuk en het staat haar ook echt goed
juf kwam nog speciaal naar me toe om te zeggen dat het zo leuk is, een ouder kindje (van een vriendin van me) kwam ook al speciaal naar ze toe om te zeggen hoe leuk ze eruit zien en een klasgenootje vroeg me net waar is selene selene's mama?", nou schat, daar staat ze, 3 meter van je af. "oh! haar haar zit heel anders
ik zag haar niet" waarop selene natuurlijk helemaal in haar nopjes was
Ik herken het een beetje bij mezelf. Ik zou zeker naar de huisarts gaan hiermee.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:11 schreef bodpa09 het volgende:
Herkent iemand migraine bij kleuters?
Mijn oudste heeft naar wij denken begin november zijn eerste aanval gehad. Hoofdpijn, misselijk, niet meer kunnen staan en kijken, steeds in slaap vallen: redelijk griezelig. Na een paracetamol en rust op een donker kamer kwam hij weer bij de mensen, een verschil van dag en nacht.
Hij ziet soms kleurtjes om dingen (tekent ze als aura's). Zondag hoorde ik hem weer over die kleurtjes, waardoor ik hem maandag thuis heb gehouden. Hij was idd misselijk en had hoofdpijn en heeft dat eigenlijk nu nog. Heeft last van het licht, eet weinig, maar speelt ook veel.
Al met al zijn het best vage klachten en vind ik het lastig wat ik er mee moet. Je ziet niks aan hem, hooguit wat witter dan normaal. Nouja, ik vroeg mij gewoon af of iemand het herkent.
Een en al herkenning van jongste zoon, ook van kleins af aan. Hij heeft nu in de puberteit veel meer last helaas. Zou zeker even langs de huisarts gaanquote:Op donderdag 13 maart 2014 17:11 schreef bodpa09 het volgende:
Mijn oudste heeft naar wij denken begin november zijn eerste aanval gehad. Hoofdpijn, misselijk, niet meer kunnen staan en kijken, steeds in slaap vallen: redelijk griezelig. Na een paracetamol en rust op een donker kamer kwam hij weer bij de mensen, een verschil van dag en nacht.
Hij ziet soms kleurtjes om dingen (tekent ze als aura's). Zondag hoorde ik hem weer over die kleurtjes, waardoor ik hem maandag thuis heb gehouden. Hij was idd misselijk en had hoofdpijn en heeft dat eigenlijk nu nog. Heeft last van het licht, eet weinig, maar speelt ook veel.
Al met al zijn het best vage klachten en vind ik het lastig wat ik er mee moet. Je ziet niks aan hem, hooguit wat witter dan normaal. Nouja, ik vroeg mij gewoon af of iemand het herkent.
mooi!quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:29 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nog even een update: Het is gelukt! Het duurde wel lang, en er kwam wat bloed wat Kim gelukkig niet door had. Oortje 2 ging een stuk sneller! Met de zweerknopjes gedaan. Dus voorlopig zo min mogelijk zonder oorbellen!
ik herken het van mezelf.. Zoontje van mijn vriendin heeft ook migraine.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:11 schreef bodpa09 het volgende:
Vier... En zonder problemen...... Ze is er heeeeeeeel blij mee.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:41 schreef miss_sly het volgende:
Hoe oud waren jullie meiden toen ze gaatje kregen?
Bij mij begon het rond de 4 a 5 jaar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:11 schreef bodpa09 het volgende:
10quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:41 schreef miss_sly het volgende:
Hoe oud waren jullie meiden toen ze gaatje kregen?
Oh dat vind ik helemaal niet raar. Ik haalde Juliana en Liliane ook altijd door elkaar!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:00 schreef livelink het volgende:
Ach ja, Liliane en Juliana lijken wel wat op elkaar en de Julianatoren kent hij en het Lilianefonds niet. Toch grappig om te zien hoe dat soort informatie verwerkt wordt en hoe het dan uiteindelijk bij de ouders komt.
O, nee, ik ben ook altijd maar eerlijk, hoor. Niet leuk om te horen, misschien, maar dan komt het in ieder geval niet meer onverwacht.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:43 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
10
Wel 'grappig' om het verschil tussen mijn moeder en mij te zien (die was erbij, want het was een verjaardagskadootje van haar). Oudste: "Doet het pijn?" Moeder: "Nee joh, doet helemaal geen pijn. Echt, je voelt er niets van". Ik -enigszins pissig-: "Ja lieverd, het doet wel even pijn. Alsof je een prik in je oor krijgt. Maar niet heel lang, en het is het waard." Moeder: "Nee joh, het doet echt helemaal geen pijn"
Triggers zijn bij iedereen anders. Kan spanning zijn of verandering van het weer, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 06:10 schreef bodpa09 het volgende:
Ja, het is precies zoals je beschrijft Moppert. De pijn neemt hem helemaal over, hij kan eigenlijk niets meer.
Zijn er bepaalde triggers die dit kunnen veroorzaken? Ik zou het erg fijn vinden om die aanvallen te voorkomen.
oh! ik geloof dat ik 6 of 7 ofzo was met mn eerste gaatjes en een jaar of 9 met de tweede set gaatjes. 3e en 4e set gingen erin toen ik in de eerste van middelbare school gingquote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:43 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Hier ook geen gaatjes (nog). S wil ze zelf ook niet. Mooi zo, houden zo ;-).
Ik was 9 met de eerste gaatjes en 15 met de tweede set gaatjes.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:02 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Ik vind het al gek genoeg om hierin onderscheid te maken tussen beiden. Dat wordt echt de eerste keer. Tot nu toe gaat altijd alles heel gelijk op.
Ik hoop dat R het trekt als hij doorkrijgt dat hij minder krijgt.
Nou ja, ze hoeft van mij ook niet te sparen, ze mag met haar zakgeld doen wat ze wil. Maar inderdaad, ik hoop dat ze door wat duurdere dingen te willen de waarde gaat herkennen en zien hoe lang je moet sparen voor je dat duurdere ding kunt kopen. En dat als je het meteen opmaakt aan goedkope zooi of snoep of zo, dat je dan nooit aan dat duurdere ding komt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:08 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Hier gaat ook het zakgeld in een portemonneetje. Sparen hoeven ze van mij niet. Ik wil ze juist vrij laten. Maar als ze wat 'duurders' zien, dan zullen ze uiteraard om dat te kunnen kopen wel een paar weken moeten sparen.
Van mij hebben de kinderen nog nooit geld gekregen :-D. ja, op hun spaarrekening voor later, maar niet zo. Ze hebben er ook nog nooit naar gevraagd.
De mijnese krijgen elke vrijdag 40 en 60 cent.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:56 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Hier is het net een week geleden voor het eerst ter sprake gekomen, zakgeld. We waren bij vrienden op bezoek en hun jongste is de leeftijd van mijn oudste.
Ik heb de kinderen gezegd dat wij ermee beginnen als S zes wordt, over drie weken. Hun jongste kreeg 80 cent, dat klonk me prima in de oren. En R neem ik dan wel meteen mee daarin, die zal dan 50 cent ofzo gaan krijgen.
Ik las op de NIBUD site wat hogere bedragen, maar ik vind dat het ook afhankelijk mag zijn van je eigen inkomen enzo, en dit lijkt me een prima begin.
Nou ja, je zou ze evenveel muntjes kunnen geven. Alleen de waarde is dan anders.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:02 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Ik vind het al gek genoeg om hierin onderscheid te maken tussen beiden. Dat wordt echt de eerste keer. Tot nu toe gaat altijd alles heel gelijk op.
Ik hoop dat R het trekt als hij doorkrijgt dat hij minder krijgt.
Zo ging mijn mini met zijn eerste zakgeld koekjes kopenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:20 schreef Moppert het volgende:
Ze krijgen 1 euro per week op de zaterdag.
Ze sparen dat beide tot nu toe helemaal.
Mijn jongste weet wel overal vandaan kleingeld te toveren en dat mag hij ook houden en dat geeft hij uit aan boodschappen voor zichzelfOf hij zoekt iets uit dat ik graag eet en geeft dan al zijn kleingeld
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |