Ze heeft geen borstvoeding gehad?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:45 schreef -Spring het volgende:
Ik zal r binnenkort eens wat bevalfoto's laten zien.
In elk geval begrepen ze beide wel wat jij zag en voelde, nu de kunst om een fijne modus te vinden voor hen.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:38 schreef livelink het volgende:
Mijn oudste is gelukkig nog steeds niet bang om mij in het openbaar te knuffelen.
Mijn jongste is aan het spelen met een jongetje uit de buurt. Ik ken het jochie niet zo goed, hij is meegekomen met het vaste vriendinnetje waarmee mijn jongste altijd speelt. Nou merkte ik dat de spanning tussen de twee behoorlijk aan het oplopen was en voordat het uit de hand zou lopen greep ik dus even in. Dus mijn kind begint te roepen dat het komt omdat hij gewoon vreselijk gestressed raakt van die jongen en zegt daarna braaf dat het hem spijt dat hij zo vervelend deed.
Zegt dat jochie: 'geeft niet, ik krijg heel vaak te horen dat ik andere mensen gestressed maak'. Mijn hart brak gewoon even.
Gek, zo had ik het nog niet gezien. Maar inderdaad, dat meisje is goud waard. Zo fijn dat er iemand is met wie hij altijd kan spelen en waarmee het eigenlijk bijna nooit fout gaat. En het is echt zo'n meisje dat ook van Nerf-gevechten, in bomen klimmen, hutten bouwen en wilde spelletjes op de trampoline houdt.quote:Op zondag 9 maart 2014 17:06 schreef trui het volgende:
dat vriendinnetje heeft gewoon een zwak voor bijzondere jongens.
geen idee of ik nu echt emotioneel incontinent ben, maar ik krijg hier zo'nquote:Op zondag 9 maart 2014 13:38 schreef livelink het volgende:
Mijn oudste is gelukkig nog steeds niet bang om mij in het openbaar te knuffelen.
Mijn jongste is aan het spelen met een jongetje uit de buurt. Ik ken het jochie niet zo goed, hij is meegekomen met het vaste vriendinnetje waarmee mijn jongste altijd speelt. Nou merkte ik dat de spanning tussen de twee behoorlijk aan het oplopen was en voordat het uit de hand zou lopen greep ik dus even in. Dus mijn kind begint te roepen dat het komt omdat hij gewoon vreselijk gestressed raakt van die jongen en zegt daarna braaf dat het hem spijt dat hij zo vervelend deed.
Zegt dat jochie: 'geeft niet, ik krijg heel vaak te horen dat ik andere mensen gestressed maak'. Mijn hart brak gewoon even.
Ik vind het dan ook wel weer "mooi" dat dat jochie dat dan zo luchtig op kan nemen. En ook dat jouw jongste wel kon vertellen wat die spanning gaf. In dat opzicht zou het misschien best wel een goede combi zijn als ze elkaar wat beter kennen. Die van jou kan het aangeven en dat andere jongetje kan het blijkbaar ook wel hebben als dat gezegd wordt.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:38 schreef livelink het volgende:
Is ze getest? Waarom?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:44 schreef -Spring het volgende:
Mag ik er even een 'jeukterm' ingooien?
Volgens de boekjes, sites er tests is L hartstikke hoogsensitief.
Het vetgedrukte is eigenlijk het enige echt belangrijke. En dat je dan op hsp-sites handige tips tegenkomt, is alleen maar fijn. Ik zou alleen het etiketje hoogsensitief voor L maar gewoon weglaten.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:35 schreef -Spring het volgende:
Dat zou best kunnen, Df. Ik hoop het!
weet je, ik zoek al best lang naar een verklaring voor L's gevoeligheid en ik kwam eigenlijk steeds weer op hoogsensitiviteit uit. Maar net als tf vond ik het maar dikke onzin en las ik die 'flauwekul' niet. Tot ik van het weekend besloot om toch maar eens eea te lezen en moest toegeven dat zeker 80% van de kenmerken op L van toepassing is.
eigenlijk maakt het natuurlijk ook geen zak uit of het wel of niet 'bestaat'. Feit is gewoon dat ze zich enorm veel dingen aantrekt. Het is alleen aan mij om daar goed mee om te gaan. En die hsp-sites kunnen daarbij best handig zijn, heb ik gemerkt.
Nah, hier draait het toch om? Niet zo onzeker Spring! Ik denk dat je het hardstikke goed doet. Jij stemt af op de behoeften van je kind. Dat doet een goede opvoeder namelijk.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:35 schreef -Spring het volgende:
eigenlijk maakt het natuurlijk ook geen zak uit of het wel of niet 'bestaat'. Feit is gewoon dat ze zich enorm veel dingen aantrekt. Het is alleen aan mij om daar goed mee om te gaan. En die hsp-sites kunnen daarbij best handig zijn, heb ik gemerkt.
Nou dat dus. En of daar dan wel of niet een "labeltje" aan hoort of past of wat dan ook, als jij op bepaalde sites informatie of handvatten vindt die jou daarbij helpen, zou ik ze gewoon gebruiken!quote:Op maandag 10 maart 2014 17:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nah, hier draait het toch om? Niet zo onzeker Spring! Ik denk dat je het hardstikke goed doet. Jij stemt af op de behoeften van je kind. Dat doet een goede opvoeder namelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:04 schreef lily het volgende:
Dat is inderdaad zo ontzettend veel waard, miss_sly. Wat heerlijk dat het zo goed gaat.
Ik kan me de ellende met onze oudste nog zo goed herinneren die eerste jaren op school. Het was echt heel naar allemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |